Connect with us

Vijesti

AMERIČKI MEDIJ Koliko je izvjestan početak Trećeg svjetskog rata?

Published

on

Većina javnosti NEĆE se dobrovoljno prijaviti u borbu za Ukrajinu, a novačenje bi bilo poziv na građanske nemire. Ljevičari mrze Rusiju jer im mediji tako govore, ali neće riskirati svoje živote za Ukrajinu. Konzervativci se definitivno neće podvrgnuti regrutaciji i većina nas bi radije krenula u rat protiv globalista. – piše Brandon Smith u članku na američkom portalu Alt-Market.us u kojem analizira razvoj situacije oko rata u Ukrajini…

Brandon Smith analizira poteze Bidenove administracije u danima koji su joj preostali do preuzimanja od strane Donalda Trumpa, opisuje podmukle sile kojima je cilj daljnja eskalacija rata između Ukrajine i Rusije do mogućeg globalnog sukoba Istoka i Zapada, i posljedično izbijanja Trećeg svjetskog rata samo kako bi oni (paraziti) preživjeli, pa makar i u luksuznim bunkerima duboko pod zemljom…

Autor Brandon Smith

U igri su znatne i podmukle sile kada je u pitanju razvoj rata u Ukrajini. Uskovitlana masa think-tankova, globalista i birokrata čini sve što je u njihovoj moći da potakne međunarodni sukob između SAD-a, EU-a i Rusije. Oni su posebno tražili način da iskoriste zapadnjačko stanovništvo da podupre izravno i otvoreno ratovanje.

Na početku ovih događaja propaganda je bila vrlo učinkovita u tjeranju političke ljevice da navija za uključivanje NATO-a u sukob, s ljevičarima koji su pozivali na ‘otkazivanje’ Rusije i zahtijevali vojsku na terenu kako bi Rusiju ‘izbrisali s lica Zemlje’.

Jedan od tih bijesnih aktivista, Ryan Routh, čak je pokušao ubiti Donalda Trumpa, navodno zato što je Trump obećao žurne mirovne pregovore s Rusijom ako ponovno postane predsjednik.

Demokratska stranka, koja se nekoć smatrala ‘antiratnom strankom’, sada je stranka ‘ratnih jastrebova’. Dodajte tome gomilu zapjenjenih neokonzervativaca (ljevičara i globalista koji se predstavljaju kao konzervativci) poput Lindsaya Grahama i Mitta Romneya, i teško je vidjeti kako ćemo moći izbjeći eskalaciju.

S obje strane postoje ljudi koji pokušavaju izazvati veće krvoproliće, a svakome tko poziva na mir prijeti likvidacija.

Rusija i Vladimir Putin imaju vlastitu krivnju, i moglo bi se tvrditi da je paradigma Istok protiv Zapada sama po sebi kazališna predstava. Međutim, dokazi za sada uvelike naginju prema izvoru sukoba u globalističkim think-tankovima, što je pod Obaminom administracijom dovelo do puča na Majdanu u Ukrajini 2014., poplave NATO oružja i ‘savjetnika’, i duboke upletenosti Lindsaya Grahama, Johna McCain i Atlantskog vijeća u pokušajima da osiguraju članstvo Ukrajine u EU i NATO-u što je bila crvena linija na koju je Rusija stalno upozoravala da će dovesti do sukoba.

Imajte na umu da je NATO 1990-ih obećao Rusiji da se neće pokušati proširiti na istok nakon što Rusija sruši Berlinski zid i ujedini Njemačku. Aktivnosti NATO-a u Ukrajini krše to obećanje na brojne načine.

siječnju 2022. sam predvidio da je vrlo vjerojatan otvoreni rat u regiji s obzirom na konačni neuspjeh vezano za covid i izolaciju (plan Velikog resetiranja)Establišmentu je bila potrebna nova globalna kriza kako bi se javnost i dalje držali u strahu, a trebao im je i žrtveni jarac za tekući stagflacijski pad na zapadu. Sasvim je prirodno da su se okrenuli klasičnoj zamjeni prema svjetskom ratu nakon što njihov prethodni plan nije uspio postići rezultate koje su željeli.

U rujnu 2022., nakon što je NATO preplavio Ukrajinu oružjem i stranim ‘plaćenicima’, predvidio sam da će Rusija usvojiti strategiju iscrpljujućeg ratovanja s pojačanim napadima na ukrajinsku energetsku infrastrukturu. Od tada je to njihova strategija i sada se Ukrajina suočava sa zimom uz 85% gubitka u svojoj elektroenergetskoj mreži, dok se ruske snage kotrljaju naprijed milju po milju na istočnoj i južnoj fronti.

Ruske snage zauzimaju dugotrajna ukrajinska uporišta sa složenim obrambenim sustavima, dok je istovremeno snaga ukrajinskih trupa sve manja. Ukrajina gubi rat po svim pokazateljima i sada predviđam da imaju godinu dana ili manje prije potpunog kolapsa obrane.

Korporacijski mediji neće govoriti o ovom razvoju događaja. Umanjivat će ih sve dok Rusija ne bude na rubu osvajanja ogromnog teritorija, a onda će djelovati ogorčeno, govoreći “Kako se ovo moglo dogoditi?”. Onda će pozvati zapadne trupe da uđu u bitku (već počinje).

Jedina stvar koja bi mogla zaustaviti ovaj ishod je obećanje Donalda Trumpa da će prvog dana njegove administracije forsirati pregovore između Kremlja i Kijeva. Problem je što su do toga još dva mjeseca, a globalisti koriste taj vremenski okvir da sabotiraju sve buduće mirovne napore. Njihov cilj je pretvoriti proxy rat u otvoreni međunarodni požar.

U kolovozu sam u svom članku Globalisti pokušavaju eskalirati ukrajinski rat u novi svjetski rat prije američkih izbora iznio teoriju o tome što bi se vjerojatno dogodilo ako bi establišment uočio moguću promjenu u raspoloženju SAD-a i EU-a prema nastavku podrške Ukrajini:

“Ali kako mogu pretvoriti proxy rat u svjetski rat, a da ne izgledaju kao negativci? To je trik, zar ne? Opunomoćenik (u ovom slučaju, Ukrajina) bi morao poduzeti radnje koje će isprovocirati Rusiju na eksplozivan ispad. Rusija bi morala upotrijebiti taktiku ili oružje koje izlaže veliki broj civila riziku, što bi posljedično zahtijevalo veću uključenost NATO-a, a možda čak i intervenciju UN-a…”

Primijetio sam da bi zeleno svjetlo za korištenje dugometnih raketnih sustava, koje su SAD i Europa dali, moglo biti okidač koji su globalisti tražili:

“Vjerujem da će dugometni udari na Rusiju pokrenuti još više ruskih napada na veće gradove na zapadu Ukrajine gdje živi većina stanovništva. Ova su područja ostala uglavnom netaknuta tijekom trajanja rata. Putin je, unatoč tvrdnjama medija, pazio da ograniči ciljanje većih civilnih centara. A to će završiti ako rakete NATO-a pogode ruske gradove…”

“Ideja da balistički udari na Rusiju projektilima koje je isporučio NATO neće rezultirati time da Putin upotrijebi MOAB ili nuklearne bombe je doista suluda. Imajte na umu kako udari dugometnim projektilima na Rusiju neće nimalo utjecati na promjenu uvjeta na terenu u Donbasu…”

Iznio sam zašto je ova strategija bila korisna za globalističke think-tankove u svjetlu nadolazećeg Trumpovog predsjedništva.

“Sve je izglednije da će Donald Trump biti pobjednik predsjedničke utrke. Dugo sam držao da će globalisti zamotati ekonomski kolaps ili svjetski rat i baciti ga Trumpu u krilo. To su već pokušali napraviti s pandemijom covida i inflatornom krizom.”

“Tajming ofenzive u Kurskoj regiji i poziva na raketne napade na Rusiju nije slučajnost. Trump tvrdi da mu je, nakon što stupi na dužnost, namjera okončati rat u Ukrajini što je prije moguće.”

“Moraju eskalirati rat u nešto veće, nešto što se ne može poništiti. Upravo sada rat se može završiti – Sve što je potrebno je malo diplomacije i prisile Ukrajine da shvati da neće vratiti Donbas ili Krim bez obzira na to koliko života žrtvuju. Ali ako bude velikih civilnih žrtava s obje strane, situacija postaje nepovratna.”

Želim istaknuti da vam ne treba kristalna kugla da predvidite put ovog sukoba. Faze i ishodi relativno su jasni ako razumijete skrivene motive iza rata. Većina događaja koje sam opisao u kolovozu sada su se dogodili, ali samo zato što su to događaji koji se MORAJU dogoditi kako bi se došlo do mogućnosti pokretanja trećeg svjetskog rata.

Nakon Trumpove uvjerljive pobjede na izborima ovog mjeseca, Bidenova administracija je odgovorila dajući zeleno svjetlo Ukrajini za korištenje ATACMS-a dugog dometa dublje unutar ruskog teritorija. Odluka je navodno donesena kako bi se ‘Trump zaštitio’ od ukrajinskog rata i spriječilo brzo rješenje prije nego što on stupi na dužnost.

ATACMS ne bi učinio ništa u smislu promijene trenutnih uvjeta na bojnom polju. ATACMS su precizno navođeno oružje dizajnirano za kirurški precizne napade na ciljeve visoke vrijednosti, nisu dovesti do pobjede u ratu iscrpljivanja. Razlog zašto je ovo oružje tako kontroverzno je taj što se ono NE MOŽE ispaliti bez pomoći NATO tehničara i satelita. Znači, Bidenova odluka predstavlja otvorenu objavu rata Rusiji.

Kao odgovor, Kremlj je navodno ispalio nuklearni IRBM (projektil RS-26 Rubež) na grad Dnjiprio. Oružje je imalo više bojevih glava, a video materijal pokazuje da su sve pogađale metu. Srećom, nijedna od tih bojevih glava nije nosila nuklearni teret.

Udar se dogodio odmah nakon što je Putin promijenio rusku nuklearnu obrambenu doktrinu i čini se da je ovo posljednje upozorenje. Globalistički think-tankovi poput The Atlantic Councila i dalje tvrde da su Putinove crvene linije ‘farsa’ i da on nikada neće upotrijebiti nuklearno oružje. Mislim da znaju da Putin ne blefira i kako namjeravaju bockati medvjeda dok ne dobiju ograničeni nuklearni napad. Vjerujem da su vrlo velike šanse za barem jedan nuklearni udar unutar Ukrajine, ako se uvjeti s NATO-om nastave pogoršavati.

Neki će tvrditi da nema šanse da se to dogodi jer bi Rusija bila izbrisana nuklearnom odmazdom. Sumnjam da će u slučaju nuklearnog napada u Ukrajini NATO učiniti išta. Oni sigurno neće eskalirati do globalne razmjene ICBM-a.

Globalisti malo mogu dobiti spaljivanjem desetljeća rada na izgradnji sustava masovnog nadzora i digitalne ekonomske infrastrukture koja im je potrebna za njihov ‘Novi svjetski poredak’. Ukrajina jednostavno nije vrijedna toga. Međutim, ono što bi takav incident učinio jest otvaranje vrata širem ratu na više frontova između Istoka i Zapada.

Ako rat eskalira iznad nulte točke prije nego što Trump preuzme dužnost, tada Trump možda neće imati drugog izbora nego angažirati SAD u sukobu unatoč velikom javnom negodovanju. To bi bilo pogubno za njegovu administraciju, pogubno za konzervativce i pogubno za cijeli zapadni svijet.

Većina javnosti NEĆE se dobrovoljno prijaviti u borbu za Ukrajinu, a novačenje bi bilo poziv na građanske nemire.

Ljevičari mrze Rusiju jer im mediji tako govore, ali neće riskirati svoje živote za Ukrajinu. Konzervativci se definitivno neće podvrgnuti regrutaciji i većina nas bi radije krenula u rat protiv globalista.

Putin je dovoljno pametan da pričeka da Trump stupi na dužnost i započne pregovore, ali moj je najveći strah da će se dogoditi nešto što će sabotirati svaki eventualni mirovni plan.

Dugometni napad Ukrajine na veliko civilno središte, nuklearnu elektranu ili atentat na političku figuru korištenjem NATO oružja bila bi iskra potrebna da zapali bure baruta. Od Putina će se tražiti da pokaže da Rusija nije slaba i da ispuni svoje prijetnje crvenom linijom.

Postoji dobra šansa da ćemo vidjeti oblak gljive iznad Ukrajine (ili susjedne regije) u bliskoj budućnosti osim ako ne dođe do ozbiljne intervencije da se smiri sukob. Sljedeća dva mjeseca bit će ključna.

Izvor: Alt-Market.us, poveznica na objavu ovdje.

P.S.

Slažemo se s većinom napisanog uz opasku kako je Zelenski najveći zločinac prema vlastitom narodu, lutka na koncu drugog ešalona ‘globalne duboke države’ koji svjesno žrtvuje stotine tisuća jadnih Ukrajinaca prisilno ih ubacujući u mljevaonicu mesa samo da bi se dodvorio svojim gospodarima.

Ne eskulpiramo niti Putina odgovornosti za pokretanje dugotrajnog rata budući je on imao resurse i mogućnosti, da je to htio, da ukrajinsku vlast riješi preko noći, upravo onako kako to i Amerikanci rade diljem svijeta. Vojnim napadom na Ukrajinu on ispunjava svoj dio zadaće prema ‘gospodarima svijeta’ – ‘globalnoj dubokoj državi’, a ta ista globalna duboka država profitira zarađujući ogroman novac koji izvlači iz džepova građana kroz enormna poskupljenja svega a posebno energenata. Ne treba posebno naglašavati niti ogramna prirodna bogatstva Ukrajine.

U ratu u Ukrajini stradaju i Rusi i Ukrajinci, naša slavenska braća, i žao nam je zbog toga i suosjećamo sa svakim tko je izgubio nekoga svoga, ali dok god ima Juda koji su spremni prodati vlastiti narod i domovinu za sitne ‘škude’, i dok god ima onih koji “samo rade svoj posao” tako će nam biti.

A hoće li doći do Trećeg svjetskog rata to samo Bog Stvoritelj zna, jer on je jedini gospodar vremena i prostora, života i smrti. Bez Njegova dopuštenja ništa se ne može dogoditi. A naše je da se borimo, a ne da se prepustimo struji.

izvor: Udruga Hrvatski Ratnik

Vijesti

Tumačenje Apokalipse: život Gospodina našega Isusa Krista i skrivena značenja povijesti

Published

on

Među epohalnim knjigama koje sam nebrojeno puta pročitao u proteklih dvadesetak godina, posebno mjesto zauzima poznata postdoktorska disertacija Josepha Ratzingera, Die Geschichtstheologie des heiligen Bonaventura (1959). Prevedeno na engleski 1971. pod naslovom Theology of History in Saint Bonaventure, djelo predstavlja jednu od najfascinantnijih rasprava u cjelokupnoj povijesti kršćanske teologije.

Slika gore: Krist pred velikim svećenikom Gerarda van Honthorsta (1617.).

Općenito, kontekst uključuje sofisticiranu doktrinu o tome kako se cijela povijest svijeta može tumačiti da bi se razjasnilo značenje knjige sa sedam pečata, koja otvara 5. poglavlje Apokalipse svetog Ivana. Budući da svrha ovog članka nije raspravljati o svim tumačenjima koja je predložio Joachim od Fiore (oko 1135. – 1202.) i, slijedeći njegove stope, sveti Bonaventura (1221. – 1274.), ovdje ću samo spomenuti središnju ideju teologija povijesti koju su razvila dvojica.

Od glave do udova: život našega Gospodina, Isusa Krista, odražen u njegovoj Crkvi

U svojoj srži, to je teološko-ekleziološka ideja koja tvrdi da će sve što je doživjela i pretrpjela druga osoba Presvetog Trojstva, Utjelovljeni Božanski Logos – Isus Krist – tijekom svog zemaljskog života, doživjeti i Njegovo mistično tijelo, Crkva koju je On osnovao . Drugim riječima, sve što se na “mikro” razini odnosi na božansko-ljudsku osobu Isusa Krista, na “makro” razini vrijedi i za Njegovu Crkvu. Ako je to slučaj, posljedice takve doktrine doista su izvanredne. Jer uz velike znakove koji nam omogućuju razaznati približavanje svršetka svijeta [1]1, analogije između života i muke Spasitelja Krista te postojanja i patnje Crkve pružaju cjelovit okvir za tumačenje povijesti i razlučivanje blizina posljednjih vremena. Da stvari budu što jasnije, predložit ću nekoliko primjera – nadamo se rječitih.

Jedan od ključnih trenutaka u Spasiteljevom zemaljskom životu bila je njegova Kaifina osuda na smrt. Najznačajniji odlomak nalazi se u 11. poglavlju Evanđelja po Ivanu:

Jedan od njih, po imenu Kajfa, koji je te godine bio veliki svećenik, reče im: ‘Vi ništa ne znate. Niti smatrate da je korisno za vas da jedan čovjek umre za narod, a da ne propadne cijeli narod.’ I to nije govorio sam od sebe: nego je, budući da je bio veliki svećenik te godine, prorekao da će Isus propasti umrijeti za naciju. I ne samo za naciju, nego da okupi u jedno djecu Božju koja su bila raspršena. Od toga su dana stoga smislili da ga ubiju (Ivan 11:49-53).

Ovdje se susrećemo s jednom od biblijskih misterija: kako je moguće da upravo osoba koja je – praktički govoreći – odredila Spasiteljevu smrtnu kaznu, može i proricati? Sveti oci i crkveni naučitelji opširno su komentirali ovaj aspekt. Nakon pažljivog čitanja, međutim, pojavljuje se još uznemirujući element: ova duboko antikristična figura obnaša upravo onu dužnost koju je sveti Franjo Saleški (1567. – 1622.) smatrao analognom papinoj – jer Kajfa nije nitko drugi nego Veliki svećenik izabranog naroda. Pitanje koje proizlazi iz ovog opažanja i isticanja još je više uznemirujuće od prve gore navedene misterije. Kako može doći do tako dubokog prodora zla unutar religije izabranog naroda?

Kako je moguće da Bog dopusti hijerarsima Njegove religije da postanu samo oruđe đavla, osuđujući na smrt samoga Boga? Vjerujem da su mnogi od nas razmišljali o takvim pitanjima. Ali vratimo se analogiji između Muke Spasitelja Krista i patnji Njegove Crkve.

Nakon što smo primijetili antikristov lik Kajfe, koji je, kao što jasno vidimo iz citiranog ulomka iz Evanđelja po Ivanu, bio sam “okidač” za odluku da se osudi i pogubi Naš Gospodin, Isus Krist, možemo ganuti naprijed pitajući se: tko bi u povijesti Crkve mogao biti taj lik sličan Kajfi? Tko bi mogla biti ta osoba – ili taj kolektivni entitet (ili institucionalni entitet, ako vam se više sviđa) – koji bi mogao ispuniti njegovu ulogu?

Očito ulazimo u teško i sklisko područje hipoteza. Međutim, ono što je važno je da imamo smjer za razmišljanje u kojem sve što možemo formulirati – bez obzira koliko neprecizno bilo – slijedi liniju tumačenja gdje se određeni događaji u životu Krista Spasitelja prenose u makro-dimenziju Njegove Crkve odgonetnuti značenje povijesnih događaja.

Krist i Kajfa u duhovnoj povijesti Crkve: dva moguća scenarija

Slijedeći ovu liniju tumačenja, evo dvije potencijalne radne hipoteze. Prvi se usredotočuje na osobnu dimenziju Kajfe, identificiranog kao Antikrista, sugerirajući da bi ta figura mogla biti samo netko tko je sposoban zabraniti prisutnost Spasitelja u stvarnom obliku njegova Tijela i Krvi u Svetoj Euharistiji. To bi uključivalo nekoga tko je sposoban, dekretom ili zakonom (građanskim ili crkvenim?), zabraniti bogoslužje – scenarij koji je Daniel već prorekao u svojoj knjizi Starog zavjeta. Tko bi mogao biti taj pojedinac? Ovo pitanje otvara put identificiranju vođe sposobnog nametnuti takvu tiransku odluku.

Druga radna hipoteza, međutim, nije usredotočena na osobnog Kajfu – jednog vođu – već radije na kolektivnu figuru, koju utjelovljuje skupina zlih i lažnih pojedinaca koji bi napustili istinsko štovanje (tj. štovanje) koje duguju isključivo Bogu u naklonost krivoj religiji ili krivotvorenom kršćanskom kultu. Očito, ova hipoteza također podrazumijeva zabranu – bilo (nepravednim) zakonom ili praksom – svete Euharistije. Nalikovao bi, primjerice, na one anglikance koji su izopačili bezvremenu liturgiju, zamijenivši je kultom ne samo nedopuštenim nego i nevaljanim (za dublje razmišljanje toplo preporučam prvi tom trilogije Michaela Daviesa, Liturgijska revolucija, pod naslovom Redoslijed Cranmer’s Godly).

Kao što sugeriraju ova dva primjera, Kristova se prisutnost u povijesti pretpostavlja euharistijskom, očitovanom u svetoj liturgiji Njegove Crkve. Jasno je da nije potrebno postulirati izravnu zamjenu legitimne liturgije nevaljanom; dovoljno je uključiti svetogrdne ili nedopuštene liturgije, gdje se stvarna prisutnost Spasitelja ismijava od strane onih koji sudjeluju bez obožavanja, poštovanja ili istinske ljubavi prema njemu ispunjavajući njegove zapovijedi.

Drugi smjer tumačenja mogao bi zamisliti Kristovu prisutnost kao prebivalište u dušama krštenih kršćana, koji u svojim srcima nose nadnaravnu milost vjere. U ovom slučaju, Njegova osuda na smrt značila bi otpadništvo mnogih kršćana (tj. katolika), napuštajući svoju vjeru u potrazi za zemaljskom srećom koja se inače čini nedostižnom. Ova hipoteza ima prednost jer objašnjava – slijedeći poznato Tihonijevo tumačenje, koje je kasnije razvio i doradio sveti Augustin – i pojavu Antikrista i veliko otpadništvo na kraju povijesti. Ti se događaji, prema Rimskom katekizmu, smatraju dvama glavnim znakovima smaka svijeta i ishoda posljednjeg suda.

Tri dana tame: Tijelo Kristovo u grobu

Eksperimentalno slijedeći ovu liniju tumačenja, povezao sam poznata Tri dana tame koja je prorekla blažena Anna Maria Taigi s tri dana koje je Krist proveo u grobu.[2] Stoga je konkretna povijesna činjenica protumačena alegorijski tako da odgovara posljednjem razdoblju u povijesti Crkve: očitovanju Antikrista, tijekom kojeg će svjedočanstvo i prisutnost Kristova Društvenog Kraljevstva biti isključeni, ostavljajući Njegovo mistično Tijelo efektivno “pokopano” za tri dana.

Sažimajući gore predložene hipoteze, ponovit ću njihovu egzegetsku srž: svi ključni događaji koji su doveli do osude i pogubljenja Krista ponovit će se, na univerzalnoj razini, u životu Njegove Crkve – koja nije ništa drugo nego Njegovo mistično Tijelo. Dakle, proporcionalno onome što je pročelnik izdržao, izdržat će i članovi. To je bit teorije koju je razvio Joachim iz Fiorea, a koju je na svoj način slijedio sveti Bonaventura.

Ova vrsta tumačenja nije nova. Koristi se od vremena velikih otaca i crkvenih naučitelja. Na primjer, sveti Beda Časni, u svom tumačenju otvaranja sedam pečata u poglavljima 6-8 Otkrivenja, slijedi analogiju između Kristova života i drame Njegove Crkve. On posebno govori o razbijanju šestog pečata, “što će se dogoditi u vrijeme Antikrista.”[3] Slično tome, poznati srednjovjekovni učenjak opat Alkuin iz Yorka (735.-804.) tvrdi da je potres znak konačnog progona pod Antikristom. Sveti Viktorin iz Pettaua (?–304.) i Cezarije iz Arlesa (oko 470.–543.) zastupaju isto stajalište.[4] Međutim, kao što sam već naveo u članku o tumačenju Apokalipse svetog kardinala Johna Henryja Newmana, priroda konačnog progona tema je koja dopušta nijansirana čitanja.[5]

Tko sprječava očitovanje Antikrista?

Produbljujući analogiju između Kristovog suđenja i muke i situacije u Crkvi, mogli bismo se zapitati – nakon što smo već sugerirali poistovjećivanje Kajfe s Antikristom – tko je tajanstveni τὸ κατέχον (tò katéchon) kojeg spominje sveti Pavao u 2. Solunjanima 2,6 –7. Kao što sam istražio u prethodnom eseju, [6] rasprava o ovoj temi zahtijeva pažljivu pozornost na nijanse Pavlova teksta. Međutim, drugi smjer je onaj predložen u ovom članku: tko je, u kontekstu Kristova života, katéchon spriječio – barem u početku – očitovanje Antikrista?

Odgovor se nameće sam po sebi: Rimsko Carstvo, koje je predstavljao Pilat. Kao što svi znamo, Pilat se do posljednjeg trenutka opirao želji onih koji su zahtijevali Kristovo pogubljenje. Tek kada im se odlučio prestati suprotstavljati, osuda i razapinjanje na križ postali su mogući. Ako Apokalipsi svetog Ivana pristupimo zajedno s Danielovim proročanstvima, možemo zamisliti scenarij u kojem bi zabrana svete liturgije (a time i svete euharistije) – što predstavlja “pogubljenje” Krista na razini cijele Crkve – biti spriječena figurom (svjetovnom ili crkvenom?) koja pokušava, “diplomatski” (kao što je Pilat učinio), omogućiti njezin opstanak. Ipak, na kraju, svladan golemim pritiskom protivnika i vlastitom slabošću (ili kukavičlukom), on bi popustio. Ono što bi uslijedilo je jasno: zabrana štovanja zbog Boga i, iznad svega, Njegove stvarne prisutnosti – tijela i krv, duša i božanstvo – u svetoj Euharistiji.

Naravno, takav se scenarij u potpunosti temelji na mojim nagađanjima. Stoga nema veću vrijednost od jednostavne hipoteze. Ipak, u mjeri u kojoj slijedi interpretativni okvir povijesti koji je predložio sveti Bonaventura, mogao bi dovesti do razmišljanja koja rasvjetljavaju situaciju u današnjem svijetu, a posebno u Crkvi.

Suštinski problem, međutim, uvijek se povezuje s činjenicom da nas naša duhovna sljepoća (posljedica dugotrajnih učinaka istočnog grijeha) sprječava da vidimo povijest onako kako su je vidjeli mali vidioci iz Fatime, odraženu u tom čudesnom zrcalu koje je Sam Bog.[7] Stoga, bez ishitrenih zaključaka, možemo pokušati razumjeti naša povijesna iskustva molitvom i meditacijom o mogućim implikacijama tumačenja koje je predložio sveti Bonaventura, a kako ga je u svojoj disertaciji iznio Joseph Ratzinger.

[1]2 Prvi članak u mojoj seriji posvećenoj raspravi o tim znakovima nedavno je objavljen u The Remnant: “Koji su znakovi smaka svijeta? Možemo li ih dešifrirati?” (https://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/7473-what-are-the-signs-of-the-end-of-the-world-can-we-decipher-them) Prema Rimskom katekizmu tri su signa magna (“veliki znakovi”): 1) univerzalno/globalno širenje Evanđelja (“propovijedanje Evanđelja diljem svijet”); 2) veliko otpadništvo (“otpadanje od vjere”); 3) očitovanje Antikrista (“dolazak Antikrista”).

[2] “Tri dana tame: Pravo proročanstvo Anne Marije Taigi:” https://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/6892-the-three-days-of-darkness-the -true-prophecy-of-anna-maria-taigi [Pristupljeno: 18. studenog 2024.]

[3] Komentar svetog Bede na 6. poglavlje Apokalipse može se pročitati ovdje: http://www.apocalyptic-theories.com/theories/bede/bedei6.html [Pristupljeno: 18. studenog 2024.]

[4] Vidi Latinske komentare na Otkrivenje, uredio i preveo s uvodom i bilješkama William C. Weinrich, IVP Academic, 2011.

[5] “The Last Persecution: Some Insights on Antichrist from Saint John Henry Newman:” https://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/6887-the-last-persecution-some-insights-on -antichrist-from-saint-john-henry-newman [Pristupljeno: 18. studenog 2024.]

[6] “Antikrist više nije sputan:” https://onepeterfive.com/the-antichrist-is-no-longer-restrained/ [Pristupljeno: 18. studenog 2024.]

[7] U trećem dijelu tajne možemo pročitati sljedeće: “I vidjeli smo u neizmjernom svjetlu koje je Bog: ‘nešto slično onome kako se ljudi pojavljuju u zrcalu kad prolaze ispred njega’ biskup odjeven u bijelo ‘imali smo dojam da je to Sveti Otac’.” (https://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_20000626_message-fatima_en.html)

Robert Lazu Kmita, dr. sc /OnePeterFive

Robert Lazu Kmita je romanopisac, esejist i kolumnist s doktoratom filozofije. Njegov prvi roman, Otok bez godišnjih doba, objavljen je 2023. Također je autor i koordinator brojnih knjiga (uključujući Enciklopediju svijeta J.R.R. Tolkiena – na rumunjskom). Njegovi članci objavljeni su u The European Conservative, The Remnant, Saint Austin Review, Gregorius Magnus, Catholic World Report, Second Spring, Radici Cristiane, Polonia Christiana i Philosophy Today, između ostalih publikacija. Živi u Temišvaru, Rumunjska, sa suprugom i sedmero djece. Posjetite njegov Substack kanal Kmita’s Library kako biste pročitali više njegovih članaka.

Continue Reading

Vijesti

AKCIJA BRANITELJA: BLOKIRAT ĆE MASLENICU I KNIN – ako HRT i HINA nastave cenzurirati Tomislava Jonjića

Published

on

Grupa hrvatskih branitelja koji podržavaju predsjedničkog kandidata Tomislava Jonjića zaprijetila je blokadom ključnih prometnih točaka poput Masleničkog mosta, Mosta Franje Tuđmana i Knina, izražavajući nezadovoljstvo radom HRT-a i Hine – piše Marijana Dokoza u Fenix Magazinu.

U objavi na društvenim mrežama navode kako smatraju da ove institucije, koje se financiraju javnim novcem, nepravedno tretiraju njihovog kandidata za predsjednika, Tomislava Jonjića.

Objavu grupe branitelja iz Imotskog prenosimo u cijelosti:

UPOZORENJE

Mi branitelji, koji podržavamo predsjedničkog kandidata Tomislava Jonjića, tražimo za njega jednak tretman na javnim informativnim kućama, HRT i HINI. Mi ih plaćamo i mi smo odgovorni što oni uopće postoje.

Dosta nam je i zato najavljujemo i upozoravamo da ćemo vremenski blokirati Maslenicu, koju smo obranili, Most Franje Tuđmana, kojeg smo oslobodili i Knin u kojeg smo pobjedonosno ušli.

Borili smo se za demokraciju, na djelu je cenzura kakva nije viđena od doba Rankovića.

No pasaran!

To će mo i napraviti, pa nas uhitite kao što ste i Jonjićevu majku i oca, stoji u objavi grupe branitelja.

Fenix-magazin/MD

Continue Reading

Vijesti

ADVENT: SRCA GORE! Prva nedjelja došašća

Published

on

Prvom nedjeljom došašća počinje nova liturgijska godina. U misnom evanđelju Gospodin nas opominje: „Pazite da vam srca ne otežaju… u životnim brigama… Stoga budni budite i u svako doba molite…“ (Lk 21,34.36) – donosi nam don Mladen Parlov na svom profilu.

Malo smo zbunjeni. Kako se, Gospodine naš dragi, oduprijeti životnim brigama; kako njima ne biti pritisnuti, kad im ne možemo izmaći, kad se s tolikom silinom obaraju na nas pa nas pritišću, tlače, k zemlji vuku i o zemlju udaraju. Kao da bismo mi htjeli životne brige.

Ne, Gospodine, mi ih ne želimo, ali im izbjeći ne možemo. No, nisi li i ti sam htio da preuzmemo brigu za ovaj svijet; nisi li htio da budemo natovareni životnim brigama, tj. da živimo u odgovornosti spram vlastitom životu i životu onih koji su nam povjereni?

Nisu li upravo ti koji su nam povjereni, naša djeca i naši bližnji, naša životna briga; nismo li u konačnici mi sami sebi najveća životna briga kojom smo natovareni i kojoj ne možemo izmaknuti?

Doista, čini nam se da kad bismo izmaknuli životnim brigama kao da bismo se izmaknuli samom životu, a time i samome Bogu. Nije li Život drugo ime za Gospodina Boga?

Očito je riječ o nesporazumu. Očito Gospodin ne očekuje od nas neodgovoran život u kojem će se sve samo od sebe riješiti i razriješiti. Naravno da neće i naravno da Gospodin, kad govori o životnim brigama, ne misli ono što nama prvo pada na pamet.

Životne brige valja iščitati u svjetlu poziva da „budni budemo“ i da u „svako doba molimo“. Životne su brige neminovne, ali je način suočavanja sa životnim brigama veoma različit od čovjeka do čovjeka, od kršćanina do kršćanina.

Gospodin nas u biti upozorava kako u suočavanju sa životnim brigama ne smijemo dopustiti da nam srce oteža, da bude posve i jedino ispunjeno brigama i pokušajima da te brige riješimo vlastitim snagama. Zato i poziv da „budni budemo“, da „u svako doba molimo“. To je poziv na pogled gore, u visine odakle nam dolazi pomoć, nadahnuće i snaga za rješenje životnih briga.

Tek nam taj pogled gore, uvis, otkriva koja bi trebala biti naša najveća, najživotnija i najžurnija životna briga: briga oko vlastite svetosti, briga oko posvećenja, sebe, obitelji i svijeta u kojemu živimo i koji nam je darovan.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved