Connect with us

Vijesti

APOKALIPSA STIGLA I U HOLLYWOOD “To je Armagedon!” Scene užasa izvan kontrole …

Published

on

Tisuće bježe od vatrene stihije koja je uzela i prve žrtve – donosi

Vijesti

Tužitelji u Kanadi spremni uhititi Trudeaua zbog mučnih optužbi za pedofiliju?

Published

on

Spremaju li se tužitelji u Kanadi uhititi Trudeaua zbog mučnog niza optužbi za seksualni odnos s djecom – pita se u analizi na portalu Epoha.com.hr?

Kanadski premijer Justin Trudeau postao je najnovija globalistička marioneta visokog profila koja je žrtvovana, dok bijes javnosti prema globalnoj eliti doseže vrhunac.

Iza kulisa, moćne sile natjerale su Trudeaua na ostavku, navodeći kao razlog istragu o navodnim zločinima nad djecom koja je u tijeku i njegovu ulogu marionete za sjenovitu mrežu elita.

Unatoč političkom teatru njegovog uplakanog govora o ostavci, ovo je samo početak za Justina Trudeaua. Godinama je bio kontroliran kompromitirajućim materijalom koji se čuvao nad njim.

Sada, pravo pitanje glasi: Može li sklopiti dogovor sa svojim voditeljima i zadržati svoju slobodu ili će ostatak života provesti boreći se s kaznenim optužbama i čekajući kaznu iza rešetaka?

Trudeau je preživio bezbrojne skandale u svojoj političkoj karijeri, ali ovoga puta nije bilo zataškavanja – plima se okrenula, istina je ogoljena i uskoro će se razotkriti sustav elitne pedofilije koju prakticira globalna elita.

Izvještavanje neovisnih novinskih kuća konačno je možda probilo zid brane, što je dovelo do masovnog izljeva osuđujućih dokaza koji povezuju Trudeaua s povijesnim seksualnim zločinima nad djecom.

Građani Kanade su se probudili u istini – sada znaju da je njihov premijer marioneta, kontrolirana ucjenom. Prije Trudeauove objave ostavke u ponedjeljak, rejting Liberalne stranke pao je na povijesno najnižu razinu od samo 16%.

Trudeau je spomenuo “unutarnje bitke”, ali to jedva zagrebe površinu onoga s čime se suočava.

Trudeau misli da može izbjeći svoju sudbinu bježeći i skrivajući se od ljudi. Ali ostavka nije dovoljna.

Sve osim uhićenja Justina Trudeaua i suđenja pred sudom je neuspjeh – jer je ovaj čovjek terorist protiv vlastitog naroda.

Natjerao je nebrojene dobre i nedužne ljude da duboko pate — psihički, fizički i financijski. Uništio je egzistenciju, oteo prihode, maltretirao vlastite građane, opustošio mala poduzeća.

Zaključao je ljude u njihove domove, ušutkao neistomišljenike, zamrznuo bankovne račune prosvjednika i kriminalizirao slobodu izražavanja.

Naštetio je djeci nepotrebnim zatvaranjem škola, prisilnim poštivanjem štetnih naloga i podržavao kemijsku i fizičku kastraciju djece pod krinkom rodne ideologije.

Uveo je teroriste, zanemario javnu sigurnost, podijelio obitelji, narušio povjerenje u institucije i oduzeo slobode za koje su se generacije borile.

Što god kažete, on je to uspio—a sve dok je obećavao “sunčane puteve”, igrao se maskiranja i pretvarao se u pobornika jednakosti i napretka.

U stvarnosti, on je bio autoritarni tiranin baš poput svog oca Fidela Castra, odlučan slomiti neslaganje, osiromašiti naciju i eliminirati osobnu slobodu.

Što Bill Gates i kanadski premijer Justin Trudeau imaju zajedničko? Oboje imaju naviku nasmijati se u najneprikladnijim trenucima. Obojicu su odgojili moćni krajnje ljevičarski očevi koji su ih inicirali u globalnu elitu. A obojicu su im žene razvele jer su elitni globalistički pedofili.

Postoji pedofilski lanac koji djeluje na najvišim razinama kanadske politike, a javna je tajna u kanadskoj politici da Justin Trudeau, višegeneracijska globalna elita, ima kosture u svom ormaru najuznemirujuće vrste.

Pogledajmo nedavna otkrića Kylea Kempera, polubrata Justina Trudeaua, koji je otkrio da kanadski premijer ne piše vlastite govore niti tweetove, već umjesto toga nastupa poput rasplesanog majmuna, čitajući scenarije koje su za njega napisali njegovi globalistički gospodari .

Trudeau ” ne govori iz srca “, inzistira njegov brat, koji dodaje ” ucjena je vrlo moćan alat”.

Godinama smo govorili da Svjetski ekonomski forum Klausa Schwaba prodire u vlade i postavlja kompromitirane marionetske vođe. Jeste li spremni za neki dokaz koji možete podijeliti s drugima?

Oni koji se dobro sjećaju sjetit će se da je Trudeauov ulazak u politiku 2008. pratio skandal iz dana kada je predavao na elitnoj akademiji West Point Grey u Vancouveru.

Prije nego što dođemo do optužbi koje Trudeau očajnički želi zataškati, vrijedno je zabilježiti nekoliko činjenica.

Christopher Charles Ingvaldson, nastavnik na akademiji West Gray Point koji je također išao na koledž s Trudeauom, proglašen je krivim za optužbe za dječju pornografiju nakon što je uhvaćen u upravljanju međunarodnim pedofilskim lancem.

Ovaj čovjek je u to vrijeme bio najbolji prijatelj Justina Trudeaua.

Justin Trudeau i Ingvaldson bili su blisko povezani još od dana kada su bili cimeri na koledžu, a nakon što su završili diplomu profesora, obojica su dobili ponude za posao od West Point Grey Academy.

Nakon što je postao premijer, Justin Trudeau je potaknuo Ingvaldsona da se kandidira za političku dužnost kao član Liberalne stranke. Ingvaldson je objavio svoju želju da bude kandidat liberala za zastupnika u okrugu Vancouver-Kingsway i razvio je stranice na društvenim mrežama na kojima je objavio svoje planove da se kandidira.

Međutim, njegovo uhićenje i kasniji zatvor zbog optužbi za dječju pornografiju i pedofiliju ukinuli su sve šanse koje je Ingvaldson imao da uđe u politiku, čak i u Trudeauovoj liberalnoj Kanadi.

Otkriće da je blizak prijatelj Justina Trudeaua pedofil nije iznenadilo Kanađane koji su pomno promatrali liberalnog premijera – uključujući oporbenog vođu Pierrea Poilievrea.

Pa zašto je Justin Trudeau napustio posao učitelja na pola polugodišta? Upozorenje za spojler: radi se o vrlo mladoj žrtvi. I daleko od toga da je bila jedina. Pravda se približava Trudeauu, koji je sada upleten u skandal Diddy, a njegova ostavština je spremna da izgori u plamenu poput komada papira.

Kanadski mediji spriječeni su izvijestiti o ovoj priči zahvaljujući Trudeauovom obračunu sa slobodnim tiskom. A većinu američkih medija kontroliraju troslovne agencije i globalna elita. Tako je otac Trudeauove žrtve razgovarao s Buffalo Chronicleom kako bi otkrio da je ona bila puno mlađa u vrijeme njihove veze nego što se isprva mislilo.

Neki su u javnom diskursu mladoj djevojci pripisali 17 godina. Prema njezinu ocu, ovo je laž osmišljena kako bi zaštitila Trudeaua od toga da ga se vidi kao perverznjaka i predatora kakav on zapravo jest.

“Bila je puno, puno mlađa od toga”, rekao je kanadski biznismen za  The Chronicle . On nije bio strana u međusobnom ugovoru o neotkrivanju podataka o neocjenjivanju vrijednom 2,25 milijuna dolara koji je njegova kći potpisala, u zamjenu za njezinu kontinuiranu šutnju, 9. listopada 2008.

Uvjeti tog sporazuma sprječavaju i tužitelja i Trudeaua da priznaju “bilo koji aspekt” tog odnosa, bez pokretanja klauzule o likvidiranoj odšteti od šest do sedam znamenki. Ta kazna počinje s 500.000 dolara i povećava se ovisno o veličini kršenja.

U to je vrijeme obitelji rečeno da standardni školski ugovor o zapošljavanju uključuje uvjete povjerljivosti koji će biti obvezujući za Trudeaua nakon njegova odlaska. Politički se Gray Point ne izjašnjava o kadrovskim pitanjima, pogotovo kada se radi o aktualnom premijeru.

U to je vrijeme kanadska dob za pristanak bila 14 godina.

Godine 2008. premijer Stephen Harper dao je promijeniti taj zakon, podižući dob na 16 godina, gdje zakon stoji i danas. Ipak, Kanada zabranjuje seks između odraslih i osoba mlađih od 18 godina kada je odrasla osoba u poziciji odgovorne za dobrobit tog djeteta.

Trudeauovo ponašanje je u to vrijeme bilo protuzakonito.

Baš kao i njegovo ponašanje u društvu osramoćenog glazbenog mogula Seana “Diddyja” Combsa, koji je imao sposobnost sprijateljiti se s moćnim osobama i identificirati njihove slabosti, bilo da se radilo o drogama, seksu ili, u mnogim slučajevima, maloj djeci.

Diddy je stavljen pod nadzor nad samoubojstvom dok čeka suđenje nakon što je optužen za mučan niz optužbi, uključujući seks trgovinu za ozloglašene zabave Freak Off na kojima je elita sudjelovala u ponižavajućim i bizarnim seksualnim ritualima.

FBI se trudi prikriti “štetne” snimke Trudeaua, Obame i druge VIP elite upletene u izopačene seksualne odnose s maloljetnicima, uključujući maloljetne pop zvijezde, prema svjedocima koji su bili prisutni tijekom nekih od njihovih najgorih ekscesa.

Ogromna količina prljavštine koju Diddy ima o nevjerojatno moćnim ljudima čini sigurnim da će, poput Jeffreyja Epsteina, biti ušutkan prije nego ikada stigne do suđenja.

Freak Off partyji nisu ništa novo za elitu. Samo pitajte obitelj Rothschild, koja je stoljećima bila domaćin vlastitim uvrnutim verzijama Diddyjevih ponižavajućih orgija.

Ili možete pitati krug Jeffreya Epsteina — princa Andrewa, Billa Gatesa, Billa Clintona i bezbrojne druge moćne članove globalne elite.

Elita je kabala bolesnih pedofila i seksualnih sadista, a Stanley Kubrick je ubijen jer je podijelio ono što je znao o njihovom sustavu kontrole u filmu Širom zatvorenih očiju.

Kubrick bi zakolutao očima na optužbe na račun Diddya jer neke se stvari ne mijenjaju. Savezna optužnica navodi da je elektronički snimao Freak Off zabave koje su sadržavale “razne kontrolirane supstance” davane žrtvama kako bi bile “poslušne i podatne”.

Adrenochrome je nabavljen od mladih i traumatiziranih žrtava, a iako savezna optužnica ne koristi tu riječ, priznaje da je Diddy žrtvama navodno davao “IV tekućine za oporavak od fizičkog napora i upotrebe droga “.

Savezna optužnica je dodala da će glazbeni mogul koristiti snimke koje ima “kao kolateral kako bi osigurao kontinuiranu poslušnost i šutnju žrtava”.

Snimke su bile još korisnije kada se radilo o ucjenjivanju počinitelja koji su svi slučajno bili poznato ime iz industrije zabave i političke elite – uključujući, navodno, Diddyjeve dugogodišnje prijatelje, Obame i druge svjetske vođe uključujući Trudeaua.

Glumac Jim Caviezel, koji je igrao ulogu Isusa u epu Mela Gibsona Muka po Kristu, javno je priznao da holivudske elite otimaju djecu i njima trguju.

Caviezel se pozabavio problemom trgovine djecom u Hollywoodu, otkrivši da elita industrije zabave “siluje i ubija” djecu radi adrenokroma.

Caviezel nije jedina slavna osoba koja puše u zviždaljku o izopačenom poroku elite.

U 2016. WikiLeaksova e-pošta potvrdila je ono što su mnogi ljudi dugo sumnjali – Hillary Clinton obožava Moloha, poganskog boga žrtvovanja djece.

Odjednom njezina veza s osuđenom trgovkinjom djecom Laurom Silsby ima više smisla. Kao što zataškava pedofilski lanac State Departmenta dok je bila državna tajnica.

Zviždači na visokoj razini, uključujući Mela Gibsona, koji je režirao Caviezala u Muci Kristovoj, također su javno prokazali Hollywood kao “jazbinu parazita” koja se “blaguje krvlju djece”.

Hollywoodski su studiji “ natopljeni krvlju nevine djece ” prema Gibsonu koji je tvrdio da je konzumacija “ krvi beba toliko popularna u Hollywoodu da u osnovi funkcionira kao vlastita valuta. ”

Mnogi članovi globalnih Iluminata ovisni su o uzbuđenju ovog “sporta” jer zadovoljava njihove seksualne perverzije.

Također pomaže u traumatiziranju žrtava kontrole uma jer luciferijanski rituali slijede izreku “Radi što hoćeš”.

U tim elitnim krugovima nema pravila. Sve može.

Ali njihovi mirni dani su iza njih, a slika slabog, blijedog i uplakanog Justina Trudeaua koji najavljuje svoju ostavku samo je početak pravde koja će biti zadovoljena elitnim osobama koje su zlouporabile svoje položaje kako bi uništile živote tolikih ljudi, uključujući djecu, krajnja bijeda.

Continue Reading

Vijesti

Svetac u sukobu s revolucijom

Published

on

Sv. Klement Marija Hofbauer, apostol Beča i Varšave, rođen je na blagdan sv. Stjepana, 26. prosinca 1751. Prisjetimo se ovih dana tog svetog redovnika, koji se borio s mnogim nevoljama, poteškoćama i problemima koji su vrlo slični problemima s kojima se mi danas suočavamo – donosi Murus Inexpugnabilis.

S jedne strane, neprekidno je prijetio sukob s državnim vlastima čiji su čelnici bili promicatelji liberalnih ideja “Prosvjetiteljstva”, a s druge strane konstantni problemi s liberalnim klericima, febronijevcima, koji su htjeli “reformirati Crkvu” u skladu s novim svjetonazorom.

Sv. Klement bio je prvi član Družbe Presvetog Otkupitelja (redemptoristi) s područja Habsburške Monarhije. Ovu redovničku zajednicu osnovao je sv. Alfonz Liguori, 1732. godine.

Kroz povijest Crkve, nove redovničke zajednice često su se javljale baš u vrijeme kad se trebalo suprotstaviti novim krivovjerjima. Tako su dominikanci i franjevci osnovani početkom 13. stoljeća kad se trebalo suprotstaviti albigenzima i valdenzima. Družba Isusova osnovana je u 16. stoljeću i odmah se uključila u borbu protiv protestantskog krivovjerja.

Tako je i u 18. stoljeću sv. Alfonz osnovao redemptoriste kao novu vojsku, koja se suprotstavila novim herezama poput jansenizma i febronijanizma. Redemptoristi su se također suprotstavili zabludama novih filozofsko-političkih nauka: liberalizma i “Prosvjetiteljstva”, koji su srozali ćudoredni život Europe u dotad neviđene ponore, te pripremali teren za prevrat cjelokupnog društvenog poretka (do kojeg će doći u Francuskoj revoluciji).

Sv. Klement Hofbauer imao je poseban zadatak da redemptoristički red proširi izvan Italije, poglavito na području srednje Europe.

U ono vrijeme Crkva u Habsburškoj Monarhiji suočavala se s problemom liberalne državne ideologije poznate pod nazivom “jozefinizam”. Ta politika dobila je ime po caru Josipu II., koji je u deset godina svoje samostalne vladavine (1780.–1790.) na vrlo radikalan način u cijeloj državi nametao ideje “Prosvjetiteljstva”.

Patentom o toleranciji 1781. godine, Josip II. priznao je vjersku slobodu luteranima, kalvinistima i istočnim raskolnicima. Iduće godine (1782.), proširio je slobodu na židove u mnogo aspekata. Postavio je također zakonske temelje za izuzimanje ženidbe iz nadležnosti Crkve.

No, možda najteži udarac Crkvi bio je dekret od 12. siječnja 1782. kojim se ukidaju kontemplativni samostanski redovi. Time je zabranjeno djelovanje karmelićanima, kartuzijancima, kapucinima, dominikancima i drugim redovničkim zajednicama.

U Hrvatskoj se najviše osjetila zabrana pavlinskog reda, koji je dotad bio stup crkvenog života u sjeverozapadnom dijelu naše domovine. Dovoljno je spomenuti da su iz pavlinskog reda potjecali veliki zagrebački biskupi 17. i 18. stoljeća: Šimun Bratulić, Martin Borković i Mirko (Emerik) Eszterházy.

Država je prisvojila imovinu ukinutih redova, koja je prenamijenjena u druge svrhe. Car Josip II. stavio je školovanje svjetovnog klera pod državni nadzor. Tako su novi klerici poučavani više u sekularnom humanizmu, nego u katoličkom nauku. Posljedično, pojavili su se svećenici koji su propovijedali o humanističkoj etici, o ljudskosti i poštovanju bližnjega u naravnim kategorijama, ali nisu govorili o nadnaravnom spasenju, o raju, paklu, čistilištu, o pokori, o grijehu, kaznama za grijehe i ostalim važnim istinama katoličke vjere.

Već ovim kratkim pregledom vidimo s kakvim se problemima sv. Klement Hofbauer morao suočiti kad je krenuo u svoju misiju u srednjoj Europi.

Uostalom, on se s tim izazovima morao suočiti već u svojim mladenačkim danima, kad je na studiju teologije u Beču gledao profesore do srži zaražene liberalizmom i febronijanizmom.
To je razlog zašto je kao mladi čovjek otišao pješice iz Beča u Rim. Nije bilo drugog načina da dođe do učitelja pravog katoličkog nauka.

Odakle to znamo?
Iz građe koja je prikupljena u procesu beatifikacije i kanonizacije sv. Klementa (u biskupijskoj fazi procesa), a objavljena u Rimu 1871. godine. Poveznicu za taj Summarium beatificationis et canonizationis možete pronaći na kraju ovog teksta.

Ondje se nalaze izjave mnogih svjedoka, koji su osobno poznavali sv. Klementa i koji iz prve ruke svjedoče o njegovim krepostima. Ta svjedočanstva jesu motiv koji me potaknuo da napišem ovaj tekst.

Pogledajte, primjerice, kako jedan svjedok opisuje tadašnje vjersko stanje u Austriji i kako se sv. Klement uspio oduprijeti svijetu (str. 85.):

“Eo tempore in regionibus septentrionalibus et in ipsa Austria fides valde elanguerat. Uti jam dixi, Febronianismus et Josephinismus ordinem hierarchicum et institutiones Ecclesiae in multis laeserant; instructio publica Protestantismo et rationalismo infecta erat. Tum temporis perpauci erant viri, qui in fide omnino irreprehensibiles manserunt, et Ecclesiae fideliter adhaeserunt. Sed in regionibus septentrionalibus nemo firmitate et constantia fidei Ven. Servum Dei superavit; tum infans, tum juvenis et vir fidem suam monstravit, continuo exercitio orationis, praesertim sacri Rosarii, singulari devotione erga SS. Sacramentum Altaris, diversis piis peregrinationibus ad limina Apostolorum, horrore haeresium, qua de causa studia in Universitate Vindobonensi continuare noluit, sed Romam profectus est, ut ibi ex puro fonte scientias theologicas hauriret. Cum adhuc Vindobonae studiis vacaret, et professor quidam sententiam anticatholicam proponeret, surrexit et professorem alloquens dixit: ‘Domine Professor, hoc non est catholicum’.”

(“U ono vrijeme u sjevernim krajevima i u samoj Austriji vjera je veoma oslabila. Kao što sam već rekao, febronijanizam i jozefinizam uvelike su oštetili hijerarhijski red i ustanove Crkve; javna pouka bila je zaražena protestantizmom i racionalizmom. U tom vremenu bilo je vrlo malo ljudi koji su ostali posve neporočni u vjeri i koji su vjerno prianjali uz Crkvu. No, u sjevernim krajevima nitko nije u čvrstoći i postojanosti vjere nadišao časnoga slugu Božjega [Klementa Hofbauera]. I kao dijete, i kao mladić, i kao muškarac pokazivao je svoju vjeru: neprestanom vježbom molitve, posebno svete krunice, osobitom pobožnošću prema Presvetom Oltarskom Sakramentu, raznim pobožnim hodočašćima na pragove apostola, gnušanjem nad krivovjerjem, zbog kojeg razloga nije htio nastaviti studij na Bečkom sveučilištu, nego je pošao u Rim, kako bi ondje iz čistog izvora crpio teološke znanosti. Dok je još pohađao studij u Beču, i neki profesor je iznio antikatoličko stajalište, ustao je i obraćajući se profesoru, rekao: ‘Gospodine profesore, to nije katolički’.”)

Kako se sv. Klement Hofbauer odlučio baš za redemptoriste?

Kao i mnogi današnji mladići, tražio je postoji li koja redovnička družba koja još uvijek drži tradicionalnu katoličku disciplinu i način života. I njegove su molitve uslišane.

Gospodin Bog poveo ga je u redemptoristički red sv. Alfonza Liguorija, kao što kaže izvor (str. 40.):

“Romae Hofbauer Dominum rogavit, ut statum sibi indicaret, in quo ei serviret. Romae ecclesias Religiosorum visitavit, et ubique exploravit, in quo Ordine observantia regularis cum omni rigore vigeret. Invenit tandem Congregationem SSmi Redemptoris summe florentem, cujus sanctus Fundator adhuc vivebat, et erat moderator.”

(“U Rimu, Hofbauer je molio Gospodina da mu pokaže stalež u kojem bi mu služio. Pohađao je redovničke crkve u Rimu i svugdje istraživao u kojem se redu pravila redovništva obdržavaju sa svom strogoćom. Napokon, pronašao je Družbu Presvetog Otkupitelja u punom cvatu, čiji je sveti utemeljitelj još živio i bio upravitelj.”)

Sv. Alfonz Liguori bio je vrlo sretan kad je doznao da su se dva njemačka mladića, sv. Klement Hofbauer i Tadej Hübl, pridružila njegovoj redovničkoj družbi. Polagao je u njih velike nade da će proširiti redemptoristički red izvan Italije, na prostore srednje i sjeverne Europe.

Tako je sv. Klement ubrzo nakon svojeg svećeničkog ređenja 1786. godine poslan preko Alpa u veliku misiju rekristijanizacije srednje Europe.

Djelovanje sv. Klementa u srednjoj Europi može se podijeliti na dva razdoblja:
1) Varšavsko razdoblje (1787.-1808.)
2) Bečko razdoblje (1808.-1820.).

Pogledat ćemo odlike njegova misionarskog rada u te dvije europske metropole kako bismo povukli paralele s današnjim vjerskim stanjem u Europi i vidjeli kakva nam rješenja nudi sv. Klement.

Na kraju ukratko ćemo se osvrnuti na sukob sv. Klementa s Wessenbergom, glavnim predstavnikom febronijanizma.

1) Sv. Klement u Varšavi – liturgija i obraćenja

U vrijeme dok je sv. Klement pošao u svoju srednjoeuropsku misiju, car Josip II. još uvijek je bio živ. Nije se moglo niti pomisliti na osnivanje nove redovničke zajednice na području Habsburške Monarhije, jer je samo par godina ranije Josip II. zabranio gotovo sve redovničke družbe.

Imajući to u vidu, sv. Klement se uputio u Poljsku. Novopridošli redemptoristi dobili su na upravu crkvu sv. Benona u Varšavi. Ubrzo je crkva sv. Benona postala središte duhovnog života u tada izrazito multietničkoj Varšavi.

Kako je to sv. Klement postigao?
Jednostavno: podizanjem liturgijskog života u crkvi na najvišu razinu, tj. promicanjem štovanja Presvetog Oltarskog Sakramenta i svakodnevnim služenjem liturgije na najsvečaniji način, kao i točnim poučavanjem katekizma, te promicanjem česte ispovijedi i pričesti.

Jedna časna sestra svjedoči da su crkvi sv. Benona u Varšavi svakoga dana služene tri svečane Mise pred izloženim Presvetim Sakramentom, kao i svečana Večernja pred izloženim Presvetim Sakramentom (str. 51.):

“Quotidie per annum ab hora sexta matutina usque ad meridiem tres missae solemnes coram exposito Sacramento cеlebrabantur: post quamvis Missam solemnem concio habebatur. Post meridiem primo catechismus explicabatur, deinde vesperae sequebantur solemnes coram exposito SSño, tum concio et in fine benedictio. In ista ecclesia a Deo benedicta festum continuum vel potius missio perpetua celebrari videbatur. Populi multitudo, salutis avida, accurrebat, ut Dominum adoraret, et pietatis ac misericordiae divinae, quae hic manifestabatur, particeps fieret.”

(“Svakodnevno tijekom godine od šest sati ujutro do podneva slavile su se tri svečane Mise pred izloženim Sakramentom: nakon svake Mise držana je svečana propovijed. Poslijepodne, prvo se tumačio katekizam, zatim je slijedila svečana Večernja pred izloženim Presvetim Sakramentom, a zatim propovijed i na kraju blagoslov. U toj od Boga blagoslovljenoj crkvi izgledalo je kao da se neprekidno slavi blagdan ili prije trajna misija. Dohrlilo je mnoštvo naroda, željnog spasenja, kako bi se klanjalo Gospodinu i postalo dionikom božanskog milosrđa, koje se ovdje očitovalo.”)

Iz drugog svjedočanstva (str. 64.-65.) doznajemo da su svakoga dana u crkvi sv. Benona ispovijedi počinjale već u 5 sati ujutro. Prva misa počinje u 6 sati ujutro, na kojoj je puk pjevao poljske pučke pjesme (“cantante populo cantica polonico in idiomate”). Na drugoj misi pjevale su na latinskom jeziku djevojke iz bratovštine sv. Josipa (“cantantibus virginibus ex Sancti Josephi confraternitate Missam latinam figuratam”).

Treću i najsvečaniju misu služio je sv. Klement Hofbauer (“solemnissimam cantabat Missam”), osim ako bi gostovao biskup ili neki drugi dostojanstvenik. Na ovoj je misi uvijek sudjelovalo dosta vrhunskih glazbenika (“semper electorum musicorum numerus sufficiens aderat”), pa je tako najbolja crkvena glazba svakoga dana bila pristupačna građanima Varšave.

Popodnevne pobožnosti počinjale su u tri i pol sata uz propovijed na njemačkom jeziku, koji je slijedio svečani križni put. Križni put u nedjelje i blagdane obavljao se na njemačkom jeziku, a ostale dane u tjednu na poljskom jeziku, a zvršavao je blagoslovom s Presvetim Sakramentom.

Na kraju je svećenik zajedno s pukom obavljao ispit savjesti i čine bogoslovnih kreposti (čin vjere, ufanja i ljubavi), kao i čin pokajanja. Dakako, obavljale su se i razne druge pobožnosti.

Vjernici su poticani na česte pohode i klanjanje Presvetom Oltarskom Sakramentu, a u tu svrhu je prevedena knjižica sv. Alfonza Liguorija o pohodima Presvetom Sakramentu.

Važna je, dakako, i namjera s kojom se sve te molitve i pobožnosti obavljaju. Treba ih obavljati doista na slavu Božju, uz iskreno pouzdanje u Boga koji je neizmjerno milosrdan i žarku ljubav prema Bogu koji beskrajno dobar.
Zato se sv. Klement borio protiv jansenističkog rigorizma, kao što se borio protiv masonerije koja je širila bezvjerje.

Gore spomenuta časna sestra svjedoči o Hofbauerovoj nepomirljivoj borbi protiv jansenizma i masonerije:

“Rigorismum Jansenisticum odio habuit. Jansenistarum et Liberorum Murariorum sectis destruendis operam dedit ubique.”

(“Mrzio je jansenistički rigorizam. Posvuda je radio na uništenju sekta jansenista i slobodnih zidara.”)

Djelovanje redemptorista u Varšavi donijelo je brojne duhovne plodove.
Svjedok Joannes Brunner u svojem svjedočanstvu navodi (str. 46.):

“Quotidie conciones in lingua germanica et polonica habebantur, et benedictio eucharistica impartita est. Ecclesia per totum diem aperta, et semper populo plena fuit. Plurimi protestantes et hebraei ad fidem conversi sunt. Praeterea etiam gymnasium ibi erectum fuit, ut juvenes statui ecclesiastico et Congregationi efformarentur: exteri quoque pueri scholas adierunt.”

(“Svakodnevno su držane propovijedi na njemačkom i poljskom jeziku, i dijeljen je euharistijski blagoslov. Crkva je bila otvorena cijeloga dana i uvijek je bila puna naroda. Mnogi protestanti i Hebreji obraćeni su na vjeru. Osim toga, ondje je podignuta i gimnazija, kako bi se formirali mladići za crkveni stalež i Družbu, a i vanjski dječaci pohađali su škole.”)

O tim danima u Varšavi kaže drugi svjedok (str. 50.):

“Ven. Servus Dei saepius nobis narravit, quam pulchra fuerit ecclesia S. Bennonis Varsaviae, et quam amplus laborum campus pro salute animarum ibi apertus fuerit. Multae Missiones ibi habitae sunt, et multi peccatores et haeretici se converterunt; plura etiam instituta et scholae infantium et orphanotrophium pro pauperibus ibi erecta sunt.”

(“Časni sluga Božji često nam je pripovijedao kako je bila lijepa crkva sv. Benona u Varšavi i kako je široko polje rada za spasenje duša ondje otvoreno. Ondje su održane mnoge misije i obratili su se grešnici i krivovjerci. Ondje su podignute brojne ustanove i škole za djecu, te utočište za siromahe.”)

Međutim, oluja Napoleonovih ratova dosegla je i Poljsku, te je sv. Klement bio prisiljen napustiti Varšavu i zaputiti se prema Austriji.

2) Sv. Klement u Beču – suzbijanje “jozefinizma” i “febronijanizma”

Sv. Klement je od 1809. do 1813. godine bio upravitelj talijanske crkve u Beču, poznate pod nazivom Minoritska crkva (Minoritenkirche). Godine 1813., imenovan upraviteljem i ispovjednikom u uršulinskoj crkvi u Beču.

Njegove propovijedi u uršulinskoj crkvi privlačile su tisuće Bečana koji su prvi put nakon mnogo godina mogli čuti svećenika koji otvoreno propovijeda istine katoličke vjere, a ne parole izvedene iz ideologije “Prosvjetiteljstva”.

Pogledajmo što kažu izvori (str. 57.):

“Attrahebantur autem ad eum, quia ex ejus persona totoque habitu, sive in pulpito, sive ad altare comparebat, eximius zelus honoris Dei et salutis animarum elucebat; nec non ratione incomparabilis claritatis, qua etiam profundissima mysteria explicabat; animi fortitudine, qua perversum spiritum sui aevi impugnabat, potestatem publicam Josephinismo imbutam, quae eum semper observabat, minime pertimescens; et desiderio audiendi tandem aliquando doctrinam catholicam puram et integram, quae res eo tempore in ecclesiis Vindobonae satis rara fuit, cum doctrinae maxime necessariae, exempli gratia de Eucharistia, de sacramento Poenitentiae, de sancta Ecclesia, ejusque summa auctoritate, de Matre Dei sanctissima et de veneratione sanctorum rarissime et tantum data occasione exponerentur, et e contra nonnisi quaedam moralis insulsa, adaquata traderetur. Ex auditoribus, quorum fidem excitaverat, plurimi deinde in sacro Tribunali eum adierunt, et confessionem generalem apud ipsum fecerunt.”

(“Bili su privučeni k njemu, jer je iz njegove osobe i čitava držanja, bilo na propovjedaonici, bilo na oltaru, svijetlila izuzetna gorljivost za čast Božju i spasenje duša; kao i zbog neusporedive jasnoće kojom je tumačio i najdublja otajstva; zbog jakosti duha kojom se borio protiv izopačenog duha svojega vremena, nimalo se ne plašeći javne vlasti obuzete jozefinizmom, koja ga je uvijek promatrala; te zbog želje da napokon jednom čuju čist i cjelovit katolički nauk, što je u ono vrijeme bio dosta rijedak slučaj u crkvama u Beču, jer su se vrlo rijetko i samo u posebnim prigodama čula učenja koja su najviše nužna, na primjer o Euharistiji, o sakramentu pokore, o svetoj Crkvi i njezinoj najvišoj vlasti, o presvetoj Majci Božjoj i o štovanju svetaca, a naprotiv, držali su se samo nekakvi suhoparni i prilagođeni govori o moralu. Mnogi od slušatelja, čiju je vjeru potaknuo, zatim su mu pristupili na svetom sudištu i pred njim obavili opću ispovijed.”)

Bilo je vjerojatno i ljudi koji prije dolaska sv. Klementa Hofbauera nikada u bečkim crkvama nisu čuli ništa o paklu, đavlu, čistilištu, oprostima i vlasti svete Crkve.
To se može zaključiti iz sljedećeg svjedočanstva (str. 117.):

“P. Hofbauer vere veritatis erat amicus, odio habens mendacium etiam officiosum, quod vocant, et quamcumque simulationem et hypocrisim. Veritatis amorem in concionando ostendit: Evangelicam veritatem simpliciter et aperte praedicans, haud sollicitus, an libenter audiretur an laederet. Ut notum est, spiritus Josephinus plerosque etiam tum concionatores infecerat, ita ut plerumque de rebus moralibus vagae omnino haberentur conciones. Unde P. Hofbauer admirationem ciebat, more catholico denuo praedicans de inferno, de diabolo, purgatorio, indulgentia et sanctae Ecclesiae auctoritate.”

(“P. Hofbauer bio je uistinu prijatelj istine, mrzeći laž, pa i takozvanu uslužnu laž, te bilo kakvu simulaciju i licemjerje. Pokazao je ljubav prema istini u propovijedanju: jednostavno i otvoreno propovijedajući evanđeosku istinu, nimalo se ne brinući o tome slušaju li ga rado ili hoće li nekoga povrijediti. Kao što je poznato, jozefinski duh je čak i u ono vrijeme zaražavao mnoge propovjednike, tako da su se o moralnim pitanjima držale posve dvosmislene propovijedi. Zato je p. Hofbauer izazivao divljenje, jer je po katoličkom običaju iznova propovijedao o paklu, o đavlu, čistilištu, oprostu i autoritetu svete Crkve.”)

Mislim da mi danas možemo jako dobro shvatiti s kakvim se teškoćama sv. Klement suočavao. Sličnosti između propovjednika jozefinizma i postkoncilskih propovjednika neomodernizma zaista su više nego očite. Danas opet imate propovjednike koji ne žele poučavati narod o katoličkom nauku o paklu, čistilištu, pokori…

Upravo je zato sv. Klement Hofbauer tako aktualan u današnje vrijeme. Njegova borba protiv pogubnih nazora liberalnog austrijskog klera, te borba za očuvanje i širenje pravog katoličkog nauka, zaista je slična borbi današnjih tradicionalnih katolika za katoličko pravovjerje.

3) Sukob s Wessenbergom

Ignaz Heinrich Karl von Wessenberg (1774.–1860.) bio je generalni vikar posljednjeg biskupa Konstanza, Karla Theodora von Dalberga. Wessenberg je jedan od najpoznatijih predstavnika febronijanizma. Promicao je ideju o osnivanju “njemačke nacionalne crkve” i uvođenje narodnog jezika u liturgiju, te brojne liberalne novotarije na doktrinarnom području.

Sukob između sv. Klementa Hofbauera i von Wessenberga najbolje se vidio u sporu oko uprave hodočasničke crkve Uznesenja Blažene Djevice Marije u Tribergu u Schwarzwaldu.

U ljeto 1803. izaslanstvo građana Triberga zamolilo je sv. Klementa i redemptoriste da preuzmu ovu hodočasničku crkvu.
Dotadašnji svećenici, pristaše Wassenbergovih ideja, promicali su novotarije u liturgiji, te ih je zato vjerni puk sumnjičio za krivovjerje (str. 47.):

“…paucos sacerdotes, quibus cura Sanctuarii commissa erat, morum pravitate scandalum dedisse commune, et propter novitates in peragendo divino cultu introductas, apud populum de haeresi fuisse suspectos.”

(“…malobrojni svećenici, kojima je bila povjerena briga o svetištu, opakim ponašanjem izazvali su opću sablazan, i zbog novotarija uvedenih u obavljanje bogoslužja, narod ih je sumnjičio za krivovjerje.”)

Sv. Klement je sa svojom subraćom stupio na dužnost u Tribergu u svibnju 1805. godine. Odmah je počeo promicati tradicionalne katoličke pobožnosti, zbog čega su “inovatori” tražili način da ga uklone. No, pogledajmo što kažu izvori:

“Cum igitur Venerabilis Servus Dei cum plenitudine fidei Verbum Dei praedicare inciperet, devotionem erga Beatissimam Virginem, recitationem Sancti Rosarii et frequentem usum Sacramentorum commendaret, populus fidelis in ipso ejusque discipulis statim veros sacerdotes Sanctae Ecclesiae recognovit, eisque plenissimam fidem praestitit. Sed eo ipso irritati sunt innovatores, quorum multi inter viros ecclesiasticos fuerunt, maxime vero Vicarius Generalis de Wessenberg, qui in suis susceptis innovationibus perturbatum et impeditum se videbat. Ex literis confidentibus dicti viri, ad quemdam inspectorem superiorem scholarum (putant folia historico-politica, utrumque, Wessenberg videlicet ejusque amicum sectae Illuminatorum fuisse addictos) patet, quo odio dictos Patres persecutus fuerit.”

(“Kada je, dakle, časni sluga Božji počeo propovijedati Riječ Božju s puninom vjere i preporučivao pobožnost prema Preblaženoj Djevici, recitaciju svete krunice i čest pristup sakramentima, vjerni puk je odmah u njemu i njegovim učenicima prepoznao prave svećenike svete Crkve, i pružio im najpotpuniju vjeru. No, samim time iziritirani su inovatori, među kojima je bilo i mnogo crkvenih ljudi, a najviše generalni vikar von Wessenberg, koji je uvidio da ga ometa i sprječava u novotarijama [“inovacijama”] koje je pokrenuo. Iz povjerljivih pisama rečenog čovjeka nekom višem školskom inspektoru (povijesno-politički listovi smatraju da su obojica, tj. i Wessenberg i njegov prijatelj bili članovi sekte iluminata) očito je s kakvom je mržnjom proganjao rečene oce.”)

Važno je napomenuti da su se Hofbauer i Wessenberg sukobili baš oko pitanja liturgije.

Sv. Klement Hofbauer promicao je svečano tradicionalno bogoslužje, svečane mise s asistencijom đakona i podđakona, a čak je i privatne mise služio na dosta svečan način.

Nasuprot tome, Wessenberg je poput današnjih modernista bio protivnik “barokne liturgije”; tražio je “pojednostavljenje obreda” i narodni jezik u liturgiji. To se, dakako, uklapalo u njegovu viziju “njemačke narodne crkve” koja bi bila u što slabijim vezama s Rimom, pa tako i sa cjelokupnom rimskom tradicijom.

Sličnosti između febronijevaca i današnjih “progresista” u Njemačkoj nisu nimalo slučajne.

Pa, nije se današnji modernizam pojavio tek tako… bez vidljivih prethodnika. Modernizam je imao prethodnike: prvo u protestantizmu, pa u liberalizmu, jozefinizmu, febronijanizmu. Uostalom, i sam protestantizam imao je prethodnike: prvo ikonoklaste u 8. stoljeću, pa kasnije valdenze, katare, husite… Kroz povijest, ista krivovjerja su se često ponavljala u različitim oblicima. Modernizam je samo vrhunac procesa: zbroj svih krivovjerja, kako je rekao papa sv. Pio X.

Može se čak reći da mi katolici iz generacije u generaciju ratujemo protiv istog neprijatelja, koji se javlja pod različitim maskama.

No, zato u traženju načina za borbu protiv krivovjerja, moramo prvo pogledati kako su se prošli naraštaji katolika borili protiv krivovjerja.

U ovom tekstu vidjeli smo kako je to činio sv. Klement Hofbauer: nepokolebljivim propovijedanjem čistog katoličkog nauka, svečanom tradicionalnom liturgijom i promicanjem tradicionalnih katoličkih pobožnosti.
Svjedočanstva koja sam citirao u ovom tekstu možete pronaći u građi prikupljenoj u procesu beatifikacije i kanonizacije sv. Klementa ovdje.

Continue Reading

Vijesti

“Uspio sam svesti stres na minimum. Stresem se samo nakon prve rakije”

Published

on

S vremena na vrijeme meta ofucanih i rahitičnih jugo-nostalgičara postaje “Hrvatski tjednik”.

Od vrijeđanja kako je riječ o radikalno desničarskoj i nacionalističkoj tiskovini do primitivnih “udbaških savjeta” kioscima da se HT ne drži na istaknutom mjestu i narudžbi na pojedinim kioscima samo jednog primjerka HT. Uz sve to Hrvatski tjednik je postao najčitaniji tjednik u Hrvatskoj. Kalendar za 2025. godinu koji je Hrvatski tjednik donio uz zadnji broj daje odgovore zašto im HT tako uspješno diže tlak.

“Aut Croatia aut nihil” ili “Hrvatska ili ništa”. Slave 30. obljetnicu slavne Oluje, zatim 80. obljetnicu blajburške tragedije, 1100. obljetnicu Hrvatskog kraljevstva, a ni riječi o 500. godina stenjanja Hrvata pod turskom čizmom.

U ovom kratkom nabrajanju nazire se i geneza pljuckanja ljevičarskog tiska prema Hrvatskom tjedniku. Nije ni HT 100 posto nevin. Umjesto da se pokriju po glavi, oni uzvraćaju tiražom i čitanošću. Postali su najtiražniji politički tjednik u Republici Hrvatskoj. Čestitam! Svaki četvrtak ujutro u Zagrebu započinje lov na HT.

Globus i Nacional stoje na istaknutim mjestima na svim kioscima, uglavnom slabo prodavani, a Hrvatski tjednik odmah plane makar je negdje ispod pulta ili sakriven među križaljkama i stripovima. Ne vjerujete? Čim stigne, rasproda se tako brzo da morate rezervirati broj kod svog prodavača tiska. Brzo je rasprodan ne zbog pljuckanja i hračkanja jugo-nostalgičara nego jer donosi istinite i važne teme za hrvatsku političku zbilju i nemilosrdno identificira one koji rade protiv nje. Zahvaljujući Hrvatskom tjedniku paradigma “Hrvatska ili ništa drugo” našla je svoj široki krug čitatelja i podupiratelja. To su dijelom i oni koji su glasovali za Tomislava Jonjića kojeg sada ljubomorni politički pijunčići, uz pomoć Bujanca, besramno napadaju lažima i klevetama.

Srbska BIA sad proglasila izbjegle Srbe SOA-inim agentima !!!

Legitimno je da se gubitnici na izborima osjećaju frustrirano i nezadovoljno. Legitimno je i da argumentirano polemiziraju s neistomišljenicima. Međutim, pljuvanje, vrijeđanje, klevetanje i iznošenje laži na osobni račun onog koji je bolje prošao odraz je samo bijede, bezidejnosti i primitivizma.

Kritiziranje protu argumentima sadržaja onoga što je osoba koju se napada iznosila ima uvijek smisla i naići će uvijek na odobravanje zainteresiranih za drugačiji stav. Ali za to je potrebna određena politička kultura i prije svega argumenti. I to argumenti istine. I sam sam ponekad izložen takvim jadnim napadima na sadržaj moje kolumne pa imam puno razumijevanje kad se to radi drugima.

S džeparskog aspekta, džep je jedini modni detalj kod kojeg nije važan oblik nego samo sadržaj….

Nezaboravan Papa

Kad već govorimo o razotkrivanju istine, zahvaljujući upravo Hrvatskom tjedniku doznajemo kako je prvi puta u povijesti Katoličke crkve beogradski nadbiskup imenovan kardinalom. Ladislav Nemet novoimenovani je kardinal u Srbiji te će biti jedan od sto i četrdeset elektora koji će birati novog Papu. “Naš” novi kardinal Laci odmah je pobrao sve simpatije ljevičara tvrdnjom “da katolici u Srbiji nemaju ništa sa Stepincem”. Što je s univerzalnim karakterom Katoličke crkve? Što na to kaže papa Franjo? Davor Dijanović, koji taj slučaj obrađuje u HT-u, blago se čudi i pita: “Po njegovoj logici (Nemetovoj) Hrvati nemaju nikakve veze, na primjer, sa svetim Antunom jer je on bio Portugalac!”

Usput rečeno kad smo kod popularnog pape Franje za napomenuti je da pravoslavna Srbija sad ima kardinala, a katolička Hrvatska nema! To ujedno govori sve o stavu pape Franje prema Hrvatskoj. Davor Dijanović je logičan: “Stepinac nije problem zato što mu se može pronaći bilo koji krimen nego je problem što je smatrao da hrvatski narod ima pravo na vlastitu državu i jer je, s druge strane, bio vjeran Vatikanu…”. Papa Franjo je za katoličku Hrvatsku crkveni poglavar, ali će ostati nezaboravan, uz odbijanje da se Stepinac proglasi svetim, i po imenovanju Ladislava Nemeta kardinalom u pravoslavnoj Srbiji.

Čitam na fejsu: “Ne dolaze sve oluje da ti unište život. Neke dolaze da ti raščiste put”.

Novo otkriće: “Uspio sam svesti stres na minimum. Stresem se samo nakon prve rakije”.

Žena mužu: “Bila sam slijepa i gluha kad sam se udala za tebe”. “Eto vidiš draga od čega sam te sve izliječio!”

S drugarskim pozdravom… Zvonimir Hodak

Dobio sam napokon definiciju savršenog muškarca: Budi se u pet ujutro. Vježba svaki dan. Slaže svoju posteljinu. Čisti svoju sobu. Radi naporno. Ne pije. Pomaže u kuhinji. Čita svaki dan. Ide na spavanje u 22 h. Gdje možete naći takvoga? U zatvoru!

Napokon je odzvonilo lažnjacima. Na snagu su stupila nova pravila Europske unije o privatnosti podataka. Napokon! Sada da bi netko mogao komentirati, pljuckati i vrijeđati na internetu, recimo moje kolumne, mora se ulogirati na facebook. Da skratim, to u praksi znači da kad me netko provocira, vrijeđa i maltretira, ulaskom u njegov profil odmah znam tko je i što je. Po zadnjim mjerenjima moju kolumnu tjedno prati oko 246. tisuća ljudi. Nekad manje, nekad i više. Nekima se sviđa, a nekima i ne. Ok.

U zadnje vrijeme najžešći kritičari su recimo izvjesni Mile Marković i Josip Jovanović. Za njih sam, primjera radi, “podlac”, “pokvaren”, “lažac”, “ustaša” itd. To je njihovo pravo i to govori više o njima nego o meni. Ali kad me koji puta zasvrbe prsti pa uđem u njihov profil da pogledam tko su ti ljudi, umjesto slike i podataka na profilu, nađem samo mrak – ništa. Ukratko, riječ je o vrijeđanju i pljuvanju s lažnog profila. Glupo je komunicirati s osobama koje ne postoje.

Polemizirati o mojim stavovima uvijek mogu, ali ako je polemika vrijeđanje onda se zna da se radi o bijednim likovima koji niti što misle niti su u stanju braniti svoja mišljenja. Taj trend lažnih profila odraz je današnjih lažnih liberala, lažnih humanista, lažnih komunista… Potpiši se tako da to, ako baš moraš vrijeđati jer drugačije ne znaš, onda to napraviš pod punim imenom i prezimenom. Ja svoje kolumne uvijek potpisujem, a lažnjake pozdravljam za kraj jednom “lirskom” pjesmom. “Rastajem se ‘Cigani’ sa vama…” Rastanak nije drastičan i konačan. Naime, “drugo poluvreme” ostavljam za sud. Taj napredak u polemičkom smislu trebao je uslijediti puno ranije.

Nisam za tzv. svilene polemike jer su obično akademski dosadne. Tko više zna o nekom području, tko je domišljatiji i bolji retoričar i slično. Veliki hrvatski polemičari Matoš i Krleža ostavili su u književnosti tragove o vremenu u kojem su djelovali, ali i tragove o sebi, svojim pogledima na vlast i tadašnje režime.

Hodak: “Došao mi je klijent. Tužan, iznevjerio je ženina očekivanja. Očekivala ga je kasnije…”

Starogrčki Polemos označava oštre rasprave o politici, književnosti i drugim sadržajima pa su po njemu takve rasprave i dobile ime. Međutim, kako polemizirati s nekim tko se ne usudi čak ni potpisati, ali sve što zna je vrijeđati, hračkati i optuživati? Stoga, Mile i Josipe samo se potpišite pravim imenom i prezimenom! S drugarskim pozdravom. Zvonimir Hodak…

Kod nas se događa mali paradoks. Branitelji se moraju sve više braniti od obranjenih!

Sjećate li se Mile 2018.?

Tomislav Tomašević je izabran 2021. za gradonačelnika. Neki govore kako je poznat kao “zahuktali gradonačelnik”. Njegove ideje o poboljšanju zagrebačkog prometa oduševljavaju sve. Tomislav ima dojam da mu netko radi iza leđa, ali je ubrzo bio primoran demantirati sama sebe kad je izjavio: “Nisam rekao da meni nitko ne radi iza leđa. Ja samo pazim da mi se nitko ne odmara iza leđa”.

Srbija se oslobodila Slobodana Miloševića, a onda dobila Aleksandra Vučića.

Listam arhivu mojih kolumna iz 2018. godine i nalijećem na “mega popularnog” Milu Kekina “frontmena Hladnog piva”. Eto, već tada mi je bio zanimljiva tema u kolumnama. Milutin je tada objavio “jaku stvar”: “Ja nisam vaš od glave do pete, ja nisam vaš, moji su dobili četrdeset pete”. Tada sam zlobno komentirao: “Ti nisi naš, tvoji su dobili po onoj stvari devedeset pete”.

Kažu da muškarci vladaju svijetom, a žene vladaju muškarcima. Zna se, dakle, onda tko stvarno vlada svijetom. Ono što još nije otkriveno je tko zapravo vlada Hrvatskom…

Zvonimir Hodak/direktno.hr

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved