Vijesti
„Cijeli svijet se probudio zaprepašten otkrivši da je gay“
„Cijeli svijet se probudio zaprepašten otkrivši da je arijanski”. Tako se žalio crkveni otac sveti Jeronim iz četvrtog stoljeća, o tome koliko se brzo kristološka hereza koja potječe iz Aleksandrije, Egipta, proširila unutar Crkve uz pomoć mnogih biskupa. Danas bismo mogli primijeniti Jeronimov komentar na trenutnu krizu: „Cijeli svijet se probudio, zaprepašteno otkrivši da je homoseksualan“.
Ovo je doista nevjerojatno, uzevši u obzir da se društveno prihvaćanje homoseksualnog načina života i istospolnog „braka”, u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama, dogodio u manje od šezdeset godina, računajući od početka takozvane „seksualne revolucije”.
Što se same Crkve tiče, treba gledati prema Njemačkoj kako bismo vidjeli koliko je uspješan pokret za „prava homoseksualaca“ i procijeniti što to znači za razumijevanje i samo prakticiranje kršćanske religije. Svaki biskup u Njemačkoj sudjelovao je u onome što se naziva „Sinodalnim putem” – procesu dijaloga, koji organiziraju njemački biskupi u suradnji sa Središnjim odborom njemačkih katolika (ZdK), najvećom od nekoliko skupina u Njemačkoj koje predstavljaju laike katolike. Sudionici su pozvali na nekoliko promjena u crkvenoj doktrini i praksi, kao što je ublažavanje zahtjeva svećeničkog celibata, crkveni blagoslov homoseksualnih zajednica i veće zajedništvo između katolika i protestanata.
Dana 4. veljače, glasovanjem sto sedamdeset četiri za, trideset protiv i uz šest suzdržanih, sudionici Sinodalnog puta usvojili su prijedlog koji poziva na ređenje žena u suprotnosti s nepogrešivim učenjem koje je izrekao papa Ivan Pavao II. u svome apostolskom pismu Ordinatio Sacerdotalis iz 1994. godine, prema kojemu Crkva nema ovlasti rediti oženjene muškarce i to pitanje nije otvoreno za raspravu. Nadalje, „plenarni sastanak ‘Sinodalnog puta’ Njemačke katoličke crkve završio je u subotu glasovanjem za nacrte tekstova koji pozivaju na uspostavu istospolnih zajednica i izmjenu nauka Katekizma o homoseksualnosti“. To je glasovanje završilo potvrdno i to velikom većinom: sto šezdeset jedan glas za, trideset četiri protiv i jedanaest suzdržanih što se tiče „blagoslova zajednica istog spola”, i sto sedamdeset četiri glasa za, dvadeset dva glasa protiv i sedam suzdržanih radi promjenu nauka u Katekizmu o homoseksualnosti.
U svibnju 2021. godine, bivši prefekt Kongregacije za nauk vjere, kardinal Gerhard Ludwig Muller dao je intervju za Kath.net. Na pitanje je li njemačka Crkva krenula prema raskolu, kardinal je rekao: „Bojim se da jest, ali se nadam da nije“. No posljednjih godina brojni njemački biskupi branili su homoseksualni način života, istospolni „brak” i pozivali Crkvu da promijeni svoj moralni nauk u vezi tih pitanja. U veljači 2021. godine, na primjer, biskup Peter Kohlgraf iz Mainza izjavio je da se od katolika s homoseksualnim sklonostima ne može očekivati da će živjeti čedno jer „sklonost nije sama izazvana”.
Ostali njemački biskupi koji su javno izrazili podršku blagoslovu istospolnih zajednica su kardinal Reinhard Marx iz Münchena-Freisinga, biskup Franz-Josef Bode iz Osnabrücka i biskup Heinrich Timmerervers iz Dresden-Meißena. Dok je u prosincu 2020. godine, biskup Georg Bätzing, predsjednik Njemačke biskupske konferencije, pozvao na promjenu Katekizma Katoličke crkve u vezi s nemoralnošću homoseksualnih djela.
Ovaj poziv na promjene sada je intenziviran. Sto dvadeset pet zaposlenika njemačke Crkve, uključujući svećenike, vjeroučitelje i administrativne djelatnike, 24. siječnja pokrenulo je svoju kampanju #OutinChurch sa sedam specifičnih zahtjeva. Koji su sljedeći:
- Želimo biti u mogućnosti živjeti i raditi otvoreno kao LGBTIQ+ osobe u Crkvi bez straha.
- LGBTIQ+ osobe moraju imati pristup svim područjima djelovanja i zanimanja u Crkvi bez diskriminacije.
- Treba promijeniti crkvena pravila zapošljavanja. Otvoren život prema seksualnoj orijentaciji i rodnom identitetu, čak i u partnerskom ili građanskom braku, nikada se ne smije smatrati kršenjem lojalnosti ili razlogom za otkaz.
- Klevetničke i zastarjele izjave crkvene doktrine o spolnosti i rodu potrebno je revidirati na temelju teoloških i ljudsko– znanstvenih spoznaja. Ovo je od iznimne važnosti, posebno s obzirom na odgovornost Crkve u cijelom svijetu za prava LGBTIQ+ osoba.
- Crkva ne smije uskratiti Božji blagoslov i pristup sakramentima LGBTIQ+ osobama i parovima.
- Crkva koja se poziva na Isusa i njegovu poruku mora se čvrsto suprotstaviti svim oblicima diskriminacije i promicati kulturu različitosti.
- Crkva je kroz povijest u svome ophođenju prouzročila mnogo patnje LGBTIQ+ osobama. Očekujemo da biskupi preuzmu odgovornost za to u ime Crkve, da se pozabave institucionalnom poviješću krivnje i da se zalažu za promjene na koje pozivamo.
Jedna je stvar da takva skupina postavlja ove odvažne zahtjeve, a sasvim drugo da biskupi prihvate inicijativu. No, upravo je to učinila Njemačka biskupska konferencija u sklopu Sinodalnog puta. #OutinChurch ne zahtijeva samo da homoseksualne osobe budu prihvaćene i poštivane kao osobe. Oni zahtijevaju da oni koji žive homoseksualnim načinom života „čak i u partnerstvu ili građanskom braku“ imaju pravo raditi za njemačku Crkvu, da se promijeni katolička doktrina o nemoralu homoseksualnih čina, te da oni koji su aktivni u homoseksualnom načinu života budu blagoslovljeni i imaju „pristup sakramentima” – što naravno označava primanje svete pričesti.
Što se tiče arijanske hereze, sveti Jeronim je zapisao sljedeće: „Apostolska lađa bila je u opasnosti, tjerao ju je vjetar, u bokove su joj udarali valovi te nade više nije bilo. Ali Gospodin se probudio i naredio da oluja prestane; zvijer je umrla i opet je nastupio mir”. Možemo se usuditi nadati da će se za trenutnu krizu njemačke Crkve pronaći takvo rješenje.
Vijesti
Vučićev Mein Kampf iz 2024…
Srbijanski političar blizak četničkom vovodi Vojislavu Šešelju kaže da mu je Šešelj rekao još prije 30 godina: “Taj mali guta sve što se da iskoristiti iz propagande njemačkog Reicha, kupuje knjige Gebbelsa, kupuje Mein Kampf, kupuje…”
Kako je danas taj mali proučio svoje ‘velike’ učitelje i primjenio znanje pogledajte ovdje…
Hitler 1934.: “Ovaj svenjemački parlament je odraz našeg jedinstva!”
Vučić 2024: “Ovaj svesrpski sabor je odraz našeg jedinstva!”
Hitler: “Njemački interesi su ugroženi!*
Vučić: Ugroženi su srpski interesi!
Hitler: “Svi Nijemci moraju biti ujedinjeni”
Vučić: Svi Srbi moraju biti jedinstveni
Hitler: “Izgradit ćemo najveći nacionalni stadion!”
Vučić: Izgradit ćemo najveći nacionalni stadion!
Hitler: Čvrsto ćemo braniti njemačke interese!”
Vučić: Čvrsto ćemo braniti srpske interese!
Hitler: “Njemački narod predstavlja jedinstvenu cjelinu!”
Vučić: Srpski narod je jedinstvena cjelina!
Main Kampf: “Njemački narod predstavlja jedinstvenu cjelinu!”
Današnja deklaracija “Skupštine Srbije”: “Srpski narod je jedinstvena cjelina!”
s Neta…
Vijesti
Postoji li đavao?
Kako bi odmorio oči od kindlea, sinoć sam po kući tražio neku knjigu ‘tvrdih korica’ za lagano čitanje prije spavanje. Na polici sam naišao na Obred od Matta Baglioa pa sam pomislio, ajde film nije bio tako loš pa ako je pisano prema istinitom događaju moglo bi biti zanimljivo- i dakako bolje od filma.
Sigurno ste upoznati s pričom o egzorcistu, ali ono što me zapanjilo na samom početku knjige jest razdoblje kada glavni lik dobije poziv od biskupa da pohađa tečaj za egzorciste u Rimu, a u to doba, dakle nakon Drugog vatikanskog koncila, došlo je do žestoke rasprave u vezi s pitanjem treba li lik đavla shvatiti doslovno ili ne.
Sve do 1960.-ih u Crkvi gotovo da nije bilo nikoga tko nije vjerovao u to da je đavao zli duh, tj. pali anđeo, da ga je stvorio Bog i da ima stanovite moći i slobodnu volju.
Čitajući daljnje retke nisam se mogao oteti dojmu kako slični argumenti u raspravama koje se odvijaju danas između liberalne i konzervativne struje u Crkvi imaju istu pozadinu u ovom ključnom pitanju – dakle, postoji li đavao ili ne?
Autor knjige nam daje objašnjenje:
U ranoj se Crkvi na đavla gledalo kao na vođu silna mnoštva demona udruženih u borbi protiv „zajednica vjernih“ koju su predstavljali apostoli i ostali Kristovi učenici. Sv. Augustin će kasnije o ovomu sukobu govoriti u terminima borbe između „dva grada“ nastale u vrijeme kada je Bog stavio anđele na kušnju. Kao posljedica toga kršćani su morali biti stalno na oprezu i čuvati se ovoga neprijatelja koji je činio sve ne bi li uništio čovječanstvo i time se osvetio Bogu. Najvažnije oružje kojim se đavao koristio u ovome ratu bile su razne vrste napasti; u posebnim okolnostima, međutim, kao što piše u Novom zavjetu, đavao je mogao i izravno napasti čovjeka, i to na način da zaposjedne njegovo tijelo. U takvim je slučajevima jedini lijek bio egzorcizam.
O važnosti istjerivanje zloduha jasno svjedoče prvi obredi krštenja pri kojima su budući krštenici neko vrijeme bili svakodnevno podvrgnuti formalnu izgonjenju zloduha i tom su se prilikom morali odricati Sotone (pri obredu krštenje od vjernika se i danas traži odricanje od Sotone).
Unatoč golemoj važnosti istjerivanje zloduha u ranoj Crkvi, između „liberalnih“ i „konzervativnih“ teologa 1960-ih došlo je do žestoke rasprave u vezi s pitanjem treba li lik đavla shvatiti doslovce. Budući da Crkva pristupa definiranju istine pomoću dvaju različitih elemenata – pomoću božanske objave (Biblije) i pomoću predaje (koja tu objavu tumači) – obje su se strane u sukobu služile mješavinom povijesnih i biblijskih dokaza, nastojeći dokazati da su u pravu.
Liberalima nije išlo u glavu da je Crkva spremna i dalje vjerovati u postojanje nevidljivih duhova“ ili da je đavao „osoba“, pogotovo nakon što je napredak znanosti i ljudskoga uma jednoznačno pokazao da je osnova za ova vjerovanja odavno zastarjela. „Ne možemo se koristiti električnom rasvjetom i radijom te očekivati pomoć od suvremene medicine kada smo bolesni“, pisao je Rudolf Bultmann 1969., „i istodobno vjerovati u duhove i u čudesa o kojima govori Novi zavjet.“
Polazeći od Biblije, analizirali su svetopisamske odlomke u kojima se spominje đavao i istaknuli njihovo alegorijsko značenje – držeći ih književnom doskočicom kojom su se pisci evanđelje poslužili u želji da istaknu moć što je zlo ima nad svijetom. I dok Isusovo djelovanje jasno svjedoči da je barem on vjerovao u postojanje đavla, đavlovu su opstojnost odbacivali kritičari poput Herbert Haaga, Basavan Iersela i Henrya Ansgara Kellya, koji su tvrdili da je on jednostavno bio onodobni ekvivalent suvremenomu stručnjaka za publicitet koji je jednostavno riječima prenosio svoju poruku kulturno zaostalu društvu.
Konzervativcima se činilo da ovakva tumačenja ne samo što iskrivljuju Sveto pismo, već da u potpunosti zanemaruju davnašnju tradiciju koju su utvrdili apostolski oci. Ako Crkva nikada u prošlosti nije izrekla svoj stav o postojanju đavla koji bi obvezivao sve kršćane, razlog tome jest taj što to nikada nije ni trebala učiniti; Crkva nikada nije sumnjala u to da đavao postoji. Osporavati ovaj nauk, isticali su oni, znači dovesti u pitanje vjerodostojnost Crkve kao takve. Ako je Isus doista Sin Božji, u što svi kršćani vjeruju, zašto bi on svoje učenike doveo u zabludu zapovijedajući im da izgone zloduhe ako takva bića ne postoje?
U međuvremenu, iako je obrana vjere pozivanjem na tradiciju bila u suglasju s naučavanjem crkvenih otaca, u čemu su posebno prednjačili konzervativci, sve je veći broj svećenika držao njihova stajališta srednjovjekovnim i zastarjelim te protivnima duhu vremena – donosi QuoVadisEcclesia.
Na kraju je pobijedilo ovo drugo shvaćanje budući da je sve veći broj svećenika vrijeđalo ne samo rasprostranjeno prihvaćenje modernističkoga svjetonazora, već i stanovita vrsta egzistencijalnoga relativizma koja je uzela maha kao posljedica Drugoga vatikanskog sabora: iako nisu odbacivali službeno naučavanje Crkve, većini se svećenika ovakav pristup đavlu činio sporednim pitanjem na koje „ozbiljan i trijezan“ svećenik ne bi smio gubiti vrijeme. Obistinila se, zaparavo, Baudelaireova čuvena rečenica: Đavao je na koncu uvjerio čovječanstvo da više ne postoji.
Vijesti
“NEKA BERLIN IZGORI!” Ovako su Hrvati dočekali nogometne mađioničare
Poslušajte himnu koju je 50 tisuća Hrvata pjevalo na stadionu u Berlinu prije utakmice Brazil – Hrvatska.
18 godina poslije, očekujemo istu podporu, pa da cijeli svijet vidi kako se navija za hrvatsku reprezentaciju.
Neka Berlin izgori – kaže se u komentaru fb profila Kratki korner.
-
Vijesti2 tjedna ago
Rim Tim Tagi Dim – tek pohvala Baalu?
-
Vijesti2 tjedna ago
HRVATIMA GOVORI? Njemački svećenik prije 300 g. zapisao koga će svi htjeti uništiti
-
Vijesti3 tjedna ago
Fra Josip Marcelić: ŠTO JE RUACH? Duh Sveti u povijesti spasenja
-
Vijesti2 tjedna ago
Hrvatska – Sretan ti Dan državnosti!
-
Vijesti3 tjedna ago
DEMONOLOG GOVORI: Ozdravljenje obiteljskog stabla
-
Vijesti3 tjedna ago
DUŠE SVETI – DOBRODOŠAO! OBJAVA DUHA — DUH SVETI I CRKVA
-
Vijesti3 dana ago
Spomen pohod na Jazovku: Obilježavanje zločina nad ranjenicima iz zagrebačkih bolnica, od strane partizana
-
Vijesti1 tjedan ago
Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’