Vijesti
INTERVJU PAWELA LISICKOG S BISKUPOM SCHNEIDEROM
Intervju (odnosno izvadak iz njihove nove knjige, izašle prošli mjesec) Pawela Lisickog s biskupom Schneiderom o stanju u Crkvi i svijetu za vrijeme takozvane pandemije: Kako je vrh Crkve odgovorio? Ima li vjernička, ili u ovom slučaju specifično svećenička “sveta poslušnost” granica?
Prenosimo s fb stranice Izdavačka kuća Kyrios
Biskupova razmišljanja pročitajte u tekstu ispod:
P: Mnogi se pitaju o učincima pandemije koronavirusa, koja je započela u Kini, a zatim je napala različite zemlje u Europi i na kraju SAD. Za katolika je, naravno, temeljno pitanje o duhovnim učincima koje će izazvati valovi bolesti. Što mislite o ponašanju onih poglavara Crkve koji su obustavili Euharistijska slavlja u svojim biskupijama? Može li se reći da je panika povezana s pandemijom zahvatila biskupe?
O: Da, to je moj opći dojam, da je većina biskupa odgovorila žurno i u panici kada su zabranili sva javna slavlja Euharistije, ili, što je još zbunjujuće, kada su zatvorili crkve. Takvi su biskupi više djelovali kao svjetovni birokrati nego pastiri. Usredotočujući se isključivo na različite higijenske mjere, izgubili su iz vida nadnaravni pogled na stvarnost i napustili primat vječnog dobra duša.
p: Mnoge europske zemlje su potpuno zatvorile svoje crkve. Neki biskupi nisu dopustili ni misna slavlja za Uskrs. I u Poljskoj je, u vrijeme kada je nekoliko desetaka ljudi bilo dopušteno u trgovine, broj vjernika u crkvama bio ograničen na pet.
O: Sve dok su supermarketi otvoreni i dostupni i dok ljudi imaju pristup prijevozu, nema uvjerljivog razloga za zabranu okupljanja u crkvama. Crkve su u stanju osigurati higijenske mjere koje su jednako dobre, ili čak bolje. Na primjer, prije svake Mise klupe i vrata su se mogle dezinficirati, a svaka osoba koja ulazi u crkvu mogla je dezinficirati ruke. Mogle bi se poduzeti i druge slične mjere.
Inspirativni primjer nadnaravne perspektive tijekom pandemije može se pronaći u predsjedniku Tanzanije, Johnu Magufuliju. Predsjednik Magufuli, koji je prakticirajući katolik, rekao je sljedeće u nedjelju, 22. ožujka 2020. (nedjelja Laetare): “Pozivam vas, sukršćane, pa čak i muslimane, ne prestajte se okupljati kako biste slavili i obožavali Boga. Zato mi kao vlast nismo zatvorili ni crkve ni džamije. Naprotiv, uvijek bi trebale biti otvorene, kako bi se ljudi mogli obratiti Bogu. Crkve su mjesta gdje ljudi mogu tražiti istinsko ozdravljenje, jer tamo živi pravi Bog. Ne bojte se hvaliti Boga i tražiti Njegovo lice u crkvi.”
P: Svećenici su vjerojatno u posebno teškoj situaciji. S jedne strane žele utješiti vjernike, s druge strane trebaju se pridržavati propisa koje izdaju biskupi. Pitanje je što bi trebali učiniti, na primjer, kada vjernici od njih traže da čuju njihovu ispovijed? Koji bi bio vaš savjet?
O: Svećenici moraju zapamtiti da su oni prije svega pastiri besmrtnih duša. Oni trebaju oponašati Krista, koji je rekao:
“Ja sam pastir dobri, Pastir dobri daje život svoj za ovce.
A najamnik i koji nije pastir, kojemu nijesu ovce njegove, vidi vuka gdje dolazi, i ostavlja ovce, i bježi, a vuk grabi ih i razgoni.
A najamnik bježi, jer je najamnik i ne mari za ovce.
Ja sam pastir dobri i poznajem svoje (ovce), i mene poznaju moje.”
(Iv10:11-14)
Ako svećenik poduzima sve potrebne mjere opreza na razuman način i koristi se diskrecijom, ne mora se pridržavati propisa svog biskupa ili vlade o obustavljanju slavlja s vjernicima. Takvi propisi su samo ljudski zakon; u Crkvi je pak vrhovni zakon spasenje duša.
U takvim situacijama svećenici moraju biti posebno kreativni kako bi vjernicima, barem maloj skupini, omogućili sudjelovanje na misi i primanje sakramenata. To je bio pastoralni stav svih svećenika — mučenika i ispovjednika — u vrijeme progona.
P: Može li se neposluh svećenika prema vlastima, a posebno crkvenim vlastima, smatrati legitimnim u određenim slučajevima (na primjer, ako je svećeniku zabranjeno posjećivati bolesne i umiruće)?
O: Ako Crkvene vlasti zabranjuju svećeniku da to učini, on ne smije pristati. Takva zabrana je zlouporaba ovlasti. Krist nije biskupu dao moć da zabrani posjete bolesnima i umirućima. Pravi svećenik učinit će sve što je u njegovoj moći da posjeti čovjeka na samrti. Mnogi svećenici su to činili, čak i kad je to značilo riskirati svoje živote, i tijekom progona i pandemija. Mnogo je primjera takvih svećenika u povijesti Crkve. Na primjer, sveti Karlo Boromejski je dijelio svetu Prričest na jezik ljudima koji su umirali od kuge. U naše vrijeme imamo dirljiv i poučan primjer svećenika, posebno u regiji Bergamo u sjevernoj Italiji, koji su se zarazili i umrli jer su se brinuli za umiruće pacijente s korona virusom.
P: Liturgijska uskrsna slavlja u Vatikanu odvijala su se praktički bez vjernika laika.
O: S obzirom na strogu zabranu masovnih okupljanja koju je izdala talijanska vlada, razumljivo je da papa nije mogao slaviti liturgije Velikog tjedna s velikim brojem vjernika. Na primjer, mislim da je liturgije Velikog tjedna papa mogao slaviti s dužnim poštovanjem i bez ograničenja u Sikstinskoj kapeli (što je bio običaj papa prije II. Vatikanskog sabora), sa klerom (kardinalima i svećenicima) i odabrati grupu vjernika koji bi se pridržavali higijenskih mjera. Nema logike u zabrani paljenja vatre, blagoslova vode ili krštenja za vrijeme Vazmenog bdijenja, kao da sve to širi virus. Patološki strah je prevladao nad zdravim razumom i nadnaravnim pogledom [stvarnosti].
P: Kad sam na TV programu rekao da je nadnaravni život najvažnija stvar za katolika, mnogi su gledatelji bili ogorčeni. Po Vašem mišljenju, kako Crkva upravlja pandemijom koronavirusa?
O: Stav Crkve otkriva gubitak nadnaravne perspektive. Posljednjih desetljeća mnogi su se Crkveni poglavari uglavnom bavili sekularnim, svjetovnim i vremenitim stvarima, te su kao rezultat toga postali slijepi za nadnaravnu i vječnu stvarnost. Oči su im bile ispunjene prašinom zemaljskih stvari, kako je jednom rekao sveti Grgur Veliki. Njihova reakcija na pandemiju Covid-19 otkrila je da im je više stalo do smrtnog tijela nego do besmrtne duše, zaboravljajući na Riječi našeg Gospodara: “Jer kakva će korist čovjeku ako cijeli svijet dobije, a dušu svoju izgubi?” (Mk 8:36). Biskupi koji sada pokušavaju zaštititi (ponekad nerazmjerno snažnim sredstvima/načinima) tijela vjernika od infekcije prečesto su biskupi koji su prešutno dopustili da se otrovni virus heretičkog učenja i prakse proširi među njihovim ovcama.
P: Rečeno je da bi pandemija mogla imati otrežnjujući učinak, da bi katolike mogla podsjetiti na ispravnu hijerarhiju vrijednosti.
Kardinal Vincent Nichols nedavno je rekao da ćemo kada pandemija Covid-19 završi, počet ćemo osjećati novu glad za Euharistijom. Slažete li se s tim?
O: Nadam se da se ove riječi mogu pokazati istinitima za mnoge katolike. Uobičajeno je ljudsko iskustvo da dugotrajna oskudica bitne stvarnosti rasplamsava čežnju za njom u ljudskim srcima. To se, naravno, odnosi na one koji istinski vjeruju i koji vole euharistiju. Takvo iskustvo pomaže i za dublje promišljanje značenja i važnosti Presvetog Sakramenta. Možda će oni katolici koji su se toliko navikli na Sanctissimum da su ga počeli doživljavati kao običnog i uobičajenog doživjeti duhovno obraćenje, uvidjeti svoju pogrešku i od sada će Presvetom Sakramentu pristupiti kao nečemu izvanrednom i plemenitom.
P: Svaki čitatelj Starog zavjeta vidjet će da su se nesreće koje su zadesile čovječanstvo u to vrijeme – suša, potop, kuga ili ratovi – smatrale ispunjenjem Božjih nauma. Može li način na koji je Bog postupao sa svojim izabranim narodom u Starom zavjetu biti od pomoći u razumijevanju trenutne situacije?
O: Pandemija Covid-19, koliko je meni poznato, stvorila je situaciju bez presedana u Crkvi. Mislim na gotovo svjetsku zabranu svih javnih slavlja svete Mise. Vidi se djelomična analogija sa zabranom kršćanskog bogoslužja u gotovo cijelom Rimskom Carstvu u prva tri stoljeća nakon Krista. Trenutačna situacija je, međutim, bez presedana, jer su u našem slučaju zabranu javnog bogoslužja izdali katolički biskupi, a [u nekim slučajevima] se to dogodilo i prije nego što su relevantni državni propisi objavljeni. Na neki način, naša se situacija može usporediti sa suzbijanjem žrtvenih prinosa u jeruzalemskom hramu tijekom babilonskog zarobljeništva Božjeg izabranog naroda. U Bibliji se božanska kazna doživljavala kao milost: „Blago čovjeku kojega Bog ispravlja: ne odbijaj, dakle, kažnjavanje Gospodnje: Kad on rani, on i zavija; kad udara, ruka njegova i iscjeljuje.“ (Job 5,17)–18) i „Koje volim, korim i kažnjavam. Budite dakle revni i činite pokoru” (Otk 3,19).
Jedini adekvatni odgovori na nevolje, katastrofe, pandemije i druge takve situacije – sve su to oruđe u Božjoj ruci da probudi ljude iz sna grijeha i ravnodušnosti prema božanskim zapovijedima i vječnom životu – jesu pokora i iskreno obraćenje Bogu. U sljedećoj molitvi prorok Danijel daje primjer istinskog povjerljivog stava koji bi vjernici svih vremena trebali zauzeti zajedno s modelom kako se ponašati i moliti u vrijeme nevolje:
“Sav je Izrael prestupao zakon tvoj, otpadao je, a da nije slušao glasa tvojega. Prokletstvo i kletva, kako stoje napisani u zakonu Mojsija, sluge Božjega, izlili su se na nas, jer smo mu sagriješili.”
(Dan 9,11)
“Prikloni uho svoje, Bože moj, i slušaj! Otvori oči te pogledaj našu pustoš i grad koji se tvojim zove imenom! Jer mi te ne molimo zbog svoje pravednosti, već zbog velikih smilovanja tvojih.
Gospode, čuj! Gospode, oprosti! Gospode, poslušaj i čini! Ne oklijevaj – zbog sebe, Bože moj, jer se tvojim imenom zove grad tvoj i narod tvoj!” (Dan 9: 18-19)
P: Zbog pandemije, mnogi su biskupi počeli poticati vjernike da se pričešćuju na ruku umjesto na jezik, a neki su biskupi izričito zabranili primanje na jezik. Što mislite o tome?
O: Situacija u kojoj se javno slavlje svete Mise i podjela svete Pričesti obustavlja toliko je neobična i tako teška da u njoj možemo tražiti puno dublji smisao. Ti se događaji događaju gotovo točno pedeset godina nakon što je uvedena sveta Pričest na ruku (1969.) i nakon što je provedena radikalna reforma obreda svete Mise (1969. – 1970.) zajedno s njihovim protestantskim elementima (kao što su molitve prinosa). ) te horizontalni i nastavni stil slavlja (trenuci improvizacije, slavlje u zatvorenom krugu i prema narodu). Praksa podjele svete Pričesti u ruke dovela je u posljednjih pedeset godina do nenamjernih i namjernih svetogrđa euharistijskog Tijela Kristova u neviđenim razmjerima. Više od pedeset godina Tijelo Kristovo gaze (uglavnom nenamjerno) noge klera i laika u katoličkim crkvama diljem svijeta. Fenomen krađe posvećenih hostija također raste alarmantnom brzinom. Praksa primanja Svete Pričesti rukom i prstima nalikuje činu jedenja obične hrane.*
Ovakav način primanja Krista u Euharistiji oslabio je vjeru u Njegovu stvarnu prisutnost, u transsupstancijaciju i u Božansku i uzvišenu narav posvećene Hostije među mnogim katolicima. Podsvjesno se u shvaćanju vjernika Kristova euharistijska prisutnost pretvorila u blagoslovljeni kruh ili samo simbol. Sada je Gospodin intervenirao i gotovo svim vjernicima uskratio mogućnost sudjelovanja u svetoj Misi ili sakramentalnog primanja Pričesti. Nedužni i krivi zajedno prolaze ovu nevolju, jer su u otajstvu Crkve svi sjedinjeni kao njezini udovi: “I ako jedan ud što trpi, s tim trpe svi udovi” (1 Kor 12,26). Sadašnju (2020 god.) obustavu javnoga slavlja svete Mise i podjele Pričesti papa i biskupi mogli su shvatiti kao Božji ukor za posljednjih pedeset godina euharistijskih profanacija i banalizacija, ali istodobno i kao milosrdni poziv za istinsko euharistijsko obraćenje cijele Crkve.
Neka Duh Sveti dotakne srca pape i biskupa, potičući ih na izdavanje posebnih liturgijskih normi, kako bi se euharistijsko bogoslužje cijele Crkve pročistilo i iznova preusmjerilo prema Gospodinu. Kad sadašnja nevolja prestane, papa bi trebao izdati posebne liturgijske upute u kojima će pozvati cijelu Crkvu da se okrene Gospodinu na način slavljenja (što znači da se i slavljenik i vjernici trebaju okrenuti na isti način tijekom euharistijske molitve ). Papa bi također trebao zabraniti praksu dijeljenja svete Pričesti na ruke jer Crkva ne može nastaviti nekažnjeno postupati prema Sanctissimumu u maloj posvećenoj hostiji na tako minimalistički i rizičan način. Molitva Azarije, čiji dio svaki svećenik recitira na Misi tijekom obreda prinosa, mogla bi nadahnuti papu i biskupe da poduzmu konkretna djela reparacije i obnove slave Euharistijskoj Žrtvi i Euharistijskom Tijelu Kristovu:
“.. No primi nas slomljene duše,
duha ponizna!
Kao paljenice ovnova i bikova,
kao tisuće pretilih janjaca –
takva nek’ bude žrtva naša pred tobom danas
da nas pomiri s tobom –
jer se neće postidjeti oni koji se u te uzdaju.
Odsada ćemo svim srcem slijediti tebe,
tebe se bojati i tražiti lice tvoje.
Ne postidi nas,
već postupaj s nama po blagosti svojoj,
po velikoj ljubavi svojoj!
Izbavi nas, kao nekoć, čudesima svojim,
proslavi ime svoje, Gospode!”
*Vezano za Pričest na ruci, biskup govori kako mu je to bilo jedan od najvećih šokova s kojima se susreo kada je s obitelji emigrirao u Njemačku 1973:
“..Što se tiče Crkve, za mene je bio pravi šok kada sam prvi put bio izložen dijeljenju svete Pričesti na ruku. To je potreslo moj svijet. “
P: Dakle, ova praksa je već bila prisutna u Njemačkoj 1970-ih?
O: “Sigurno. Kako sam kasnije saznao, to je postalo uobičajena praksa 60-ih godina, a uvedeno je de facto odmah nakon Koncila. 1973. već je bila sveprisutna u Njemačkoj. Nisam mogao prijeći preko toga. Stalno sam pitao, kako je to moguće? Još uvijek to nisam uspio razumjeti. Kako to može biti? Kako mogu primiti Boga u svoj Njegovoj svetosti, u svoj Njegovoj veličini i veličanstvu skrivenom u Euharistiji, kao da jedu voćni kolač ili krafnu?”
+ + + +
Uredio: Petar Salečić, izdavačka kuća Kyrios
Vijesti
U Brodosplitu dovršen obalni ophodni brod za HRM
U Brodosplitu je dovršen novi obalni ophodni brod. Riječ je o budućem brodu Hrvatske ratne mornarice.
U ožujku je potpisan ugovor kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Brod će biti porinut 1. srpnja, a MORH-u će biti isporučen do kraja godine.
Ministar obrane Ivan Anušić nakon preuzimanja dužnosti najavio je nastavak realizacije projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova, istaknuvši to kao jedan od prioriteta Ministarstva obrane.
Gostujući na Dan državnosti u središnjem Dnevniku HTV-a, ministar Anušić rekao je kako ima informacije iz Brodosplita da je brod čija je gradnja ugovoriena izvezen van iz hale i da se priprema već ovo ljeto za porinuće i nastavak dovršenja.
Podsjetio je da je s Brodosplitom 2014. godine potpisan ugovor o realizaciji pet ophodnih brodova za HRM, kojima je rok isporuka trebao biti 2018. godine, međutim dosad je isporučen samo jedan, prototip. Najavio je, da će, prema informacijama iz Brodosplita, do kraja godine HRM imati drugi brod i nakon u paketu će se i ostala tri broda rješavati.
foto: Ophodni obalni brod Umag 32/MORH
Vijesti
Sveti Toma Akvinski o tome kako izbjeći zavist na društvenim mrežama
Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima.
Gornja ilustracija: – Imam 1000 sljedbenika, a ti? – 80000. Stvarnost: – Mislila sam da će više ljudi doći!? – Ne, samo moji najbolji prijatelji!
Potreba za isključivanjem, odbacivanjem doslovno beskonačnog pomicanja i algoritamski odabranih feedova, sve je veći fenomen. Nije pretjerano reći da mnogi biraju digitalnu detoksikaciju, svjesni prekid od stalne gužve društvenih medija – ili čak potpuno povlačenje iz njih. Ovo nije samo hir, poput čišćenja sokovima ili povremenog posta; to je zdrav odgovor na stalni pritisak online savršenstva. Platforme društvenih medija, iako nude povezanost, također mogu njegovati osjećaj zavisti. Ali što kada bi postojao način za snalaženje u ovom digitalnom krajoliku bez podlijeganja ovom poroku?
Uđite u svetog Tomu Akvinskog, poznatog srednjovjekovnog filozofa i teologa. Njegovi bezvremenski uvidi iznenađujuće su relevantni kada je u pitanju razmišljanje o našim suvremenim borbama. Dok Akvinski nije mogao predvidjeti uspon društvenih medija, njegova razmišljanja o zavisti pružaju snažan okvir za navigaciju u usporednoj zamci koju te platforme mogu stvoriti.
Što je zavist i zašto je destruktivna?
Prema Akvincu, zavist je “tuga tuđeg dobra”. To nije samo ljubomora, koja je strah od gubitka nečega što posjedujete. Zavist je podmuklija emocija, gorčina koja se zagnoji kada vidimo sreću druge osobe. U doba društvenih medija, ova sreća može poprimiti mnoge oblike – prijateljeve savršene fotografije s odmora, kolegina nemilosrdna promaknuća na poslu, pažljivo osmišljena slika života koji se čini sretnim bez napora.
Akvinski nas podsjeća da je zavist razorna sila. To ne samo da izjeda našu vlastitu radost, već također sprječava našu sposobnost da cijenimo dobre stvari u vlastitom životu. Akvinski nadalje tvrdi da istinska sreća ne dolazi od uspoređivanja s drugima, već od življenja kreposnog života u skladu s Božjim planom.
Dakle, kako možemo primijeniti mudrost Akvinskog na svoje navike društvenih medija? Evo nekoliko strategija:
1. PAZITE ŠTO KONZUMIRATE
Uredite svoje feedove društvenih medija tako da budu poticajni i inspirativni. Prestanite pratiti račune koji stalno izazivaju zavist ili negativnost.
2. VJEŽBAJTE ZAHVALNOST
Prebacite fokus s onoga što vam nedostaje na ono što imate. Svaki dan odvojite vrijeme za razmišljanje o blagoslovima u svom životu, velikima i malima.
3. SLAVI USPJEH DRUGIH
Prava radost zbog tuđe sreće raspršuje zavist. Koristite društvene medije da čestitate i ohrabrite druge.
4. PRISJETITE SE “ODGOVARANE STVARNOSTI”
Društveni mediji su vrhunac, a ne stvarni život. Svatko se suočava s izazovima, čak i oni s naizgled savršenim online osobama.
5. USREDOTOČITE SE NA VLASTITI ŽIVOT
Uspoređivanje je kradljivac radosti. Postavite sebi ciljeve i težnje, neovisno o tome što drugi rade.
Društveni mediji mogu biti vrijedan alat za povezivanje i informacije – to je neporecivo. Ali primjenom bezvremenske mudrosti Akvinca na zavist, možemo koristiti ovaj digitalni prostor s većom sviješću i unutarnjim mirom. Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima. Usredotočujući se na svoj život, možemo pronaći istinsku sreću izvan filtrirane leće društvenih medija.
Daniel Esparza/Aletea ilustracija: Brightside
Vijesti
Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’
Louis d’Alencourt, francuski intelektualac, komunikolog, te kao katolik specijaliziran za eshatologiju, koji je detektirao sve simboličke tragove koji se odnose na kraj vremena, preminuo je. POČIVAO U MIRU!
Tekst o Autoru (samom sebi) s bloga Le grand Reveil – Révélations pour la fin des temps, (Veliko buđenje – Otkrivenje za posljednja vremena) prenosimo
slika: Gospa od La Salette.
Zovem se Louis d’Alencourt, rođen sam 1969., dakle 2012. imam 43 godine. Oženjen, otac obitelji, poslovni menadžer, oglašivač sam i radim u komunikacijskim profesijama od svoje 23 godine , uglavnom na čelu vlastitih struktura. Imao sam sve razloge da nastavim živjeti “ublaženi” mali život bez postavljanja previše pitanja i da uživam u životu. Osim toga…
Praktičan katolik, tradicionalističkog senzibiliteta, odgojen sam u okruženju u kojem sam naučen ne vjerovati “svijetu”, odnosno društvu koje ga okružuje, čije su ideje i način djelovanja sve više u suprotnosti s katoličkom mišlju i njezinim učenjem . Hvala Bogu, djetinjstvo i mladost sam sačuvao od štete koju danas nanose televizija i “elektronički” stil života (videoigre i slično).
To me nije spriječilo da se prihvatim računala čim sam počeo raditi (bilo je to 1989. godine), niti da pozdravim dolazak Interneta i očito budem redoviti korisnik. Čak sam bio jedan od preteča mobitela jer sam i prije dolaska mobitela već imao telefon u autu. Bilo je to doba Radiocoma 2000. ako se dobro sjećam.
No, kako nisam rođen s računalima i kako sam ih usvajao samo u radu, uvijek sam ih smatrao prije svega alatom za rad. Isto za Internet. Računalni i elektronički alati za mene nisu cilj nego sredstvo. Nijansa je važna jer nam omogućuje da stroju i njegovoj dominaciji nad čovjekom damo granice, također nam omogućuje da znamo da ne budemo previše ovisni o njemu, a prije svega da zadržimo “kontrolu”. Često sam sklon reći “nije stroj taj koja odlučuje, ja sam”.
Dovoljno je reći da računala koja se sama ažuriraju, nadjačavajući slobodnu volju svog vlasnika, odgovaraju stvarima koje me ljute. Da ne spominjem da zapravo ne znamo sve što navedeno računalo radi i prenosi…
Sve ovo samo da kažem da sam malo po malo, što sam bio stariji, to sam se više pitao o evoluciji sadašnjeg svijeta; kamo ide, Što se događa ? Odakle taj jaz između percipiranog svijeta, željenog svijeta i stvarnog svijeta? Kako objasniti da usprkos iznimnom životnom standardu zapadnjaka, čiji je potrošačko društvo najvidljiviji izlog, postoji i velika nelagoda? Sve se čini u redu, a ipak nešto nije u redu.
Uvijek su me zanimale politika i ekonomija. Moram razumjeti stvari i stoga dublje prodreti u određene teme. Budući da televizija ne dopušta da idete dublje, čitanje je najlakši i najpouzdaniji način.
Tako sam od prosječnog građanina s godinama postao ISTRAŽIVAČ. Filozof i istraživač. Točnije, istraživač političke filozofije.
Da biste razumjeli što se događa, morate pokušati znati donju stranu karata. Postoji službena i neslužbena povijest. Onaj pravi, onaj o kojem se ne uči u udžbenicima. Geopolitika. Tajne službe. Tajna društva. itd…
Kao istraživački alat, ne biste trebali početi s internetom, već s knjigama. Jedna knjiga vodi drugoj; autor, u svom argumentu, navodi druge knjige koje vas potiče znatiželja, i tako dalje. Zatim dovršavate svoja zapažanja putem Interneta. Nikad ne zaboravite da, ako vam se neka tema sviđa, morate je dalje istraživati kroz knjige, a ne ostati na površnoj fazi, kao što je slučaj s audiovizualnim dokumentima i internetom.
A ono što sam otkrio bilo je zastrašujuće. Nakon 10 godina istraživanja i napornog rada, odabira, provjeravanja, razmišljanja, danas sam u mogućnosti odgovoriti na pitanja:
Za što ?
Gdje idemo ?
O kako da stignemo tamo?
Gotovo sa sigurnošću. Jedini element koji mi nedostaje, i to veliki, je kalendar: Kada?
Ali to je i najteže, i najtajnije.
Iza riječi “kraj vremena”, “apokalipsa” ili “kraj svijeta” moramo dati jasna objašnjenja, valjane argumente i konstruirano razmišljanje.
Danas više ne mogu šutjeti. Ovo znanje moram staviti u službu svojih bližnjih kako bih im pomogao da se pripreme za konačno rješenje koje se nazire. Razmišljao sam o pisanju knjige; ovaj projekt nije isključen, ali prvo krećem s ovim blogom čiji je cilj u naslovu: probudi se dok ne bude prekasno!
Tako ću ispuniti ulogu “apostola posljednjih vremena” o kojem je Gospa od La Salette govorila u svojoj poznatoj tajni (1846.) i koji će se pojaviti u vrijeme dolaska Antikrista: “Pozivam apostole posljednjih vremena, vjerne učenike Isusa Krista, koji su živjeli u preziru svijeta i samih sebe, u siromaštvu i poniznosti, u preziru i šutnji, u molitvi i mrtvljenju, u čistoći i u jedinstvu s Bogom, u patnji i neznanju svijetu. Vrijeme je da izađu i osvijetle zemlju. “.
Nažalost, ne uklapam se baš u opis, stoga riječ (budućnost) na početku ovog članka, jer težim biti dio toga i nadam se da ću pronaći milost i snagu potrebnu da to postignem.
Doista, vladavina Antikrista je blizu i sada je hitno prosvijetliti svoje suvremenike.
-
Vijesti1 tjedan ago
Rim Tim Tagi Dim – tek pohvala Baalu?
-
Vijesti2 tjedna ago
Fra Josip Marcelić: ŠTO JE RUACH? Duh Sveti u povijesti spasenja
-
Vijesti4 dana ago
HRVATIMA GOVORI? Njemački svećenik prije 300 g. zapisao koga će svi htjeti uništiti
-
Vijesti2 dana ago
Hrvatska – Sretan ti Dan državnosti!
-
Vijesti4 tjedna ago
DANAS Prvi put misa zadušnica za žrtve komunističkih zločina u Zagrebu
-
Vijesti2 tjedna ago
DEMONOLOG GOVORI: Ozdravljenje obiteljskog stabla
-
Vijesti3 tjedna ago
Izložba “Tamo gdje su moji korijeni”
-
Vijesti3 tjedna ago
Kad zakon postane teror, otpor postaje obaveza: Što komunizam ima s pobačajem, Metuzalemom i potopom!