Connect with us

Vijesti

Korona je smišljena za nešto mnogo strašnije – EVO ŠTO SE DOGAĐA I ŠTO ĆE SE TEK DOGODITI

Published

on

S početkom cijepljenja, čovječanstvo je izgleda spremno pobijediti u borbi protiv virusa korona, ali pojedine elite koje planiraju post-covid „Veliki reset“ ne žele da se sve vrati u normalu.

Što su umjesto toga planirali, otkriva u autorskom tekstu za RT irski novinar Graham Dockery.

Zaključavanje gradova i država i obavezno nošenje zaštitnih maski bili su svakodnevica tijekom prošle godine, a političari širom svijeta tražili su od građana da prihvate „novu normalnost“. Taj izraz je postao sveprisutan, a kako se primjena cjepiva približavala, ta fraza je zamijenjena novom – „Veliki reset“, koja se koristi za opis monumentalnih promjena u ljudskom društvu potrebnih u svijetu nakon ‘pandemije’ korona virusa.

>> Zašto je katolička crkva najveća prepreka “Velikom resetu” ?

Britanski princ Charles i Klaus Schwab, osnivač i direktor Svjetskog ekonomskog foruma, otkrili su u svibnju ambiciozni plan za stvaranje ravnopravnijeg, bezgotovinskog, integriranog i održivog globalnog društva. Svjetski lideri su se naizgled prihvatili plana, uz njegovu krilaticu „Izgraditi bolje“ koja se isticala u porukama predizborne kampanje izabranog američkog predsjednika Joea Bidena.

Prince Charles (L), Klaus Schwab (C) i Bill Gates (R) © AFP / Chris Jackson and Reuters / Denis Balibouse and Ian Langsdon

Zakašnjela liberalizacija ili tehnokratski Novi svjetski poredak? Mišljenje o ovom planu je podijeljeno, ali bez obzira na to, Dockery nudi pogled na „novu normalnost“ koja se očekuje 2021. godine i kasnije.

Zdravstvene putovnice za sve

Čak je i Svjetski ekonomski forum priznao da bi izdavanje građanima zdravstvenih putovnica ili uvjerenja o cijepljenju moglo se pokazati kontroverznim. To, međutim, nije zaustavilo vlade da se poigravaju tom idejom.

Britanija istražuje ideju stvaranja digitalne baze podataka „putovnice slobode“, koji bi samo ljudima koji imaju negativan rezultat testa na koronu omogućio pristup javnim mjestima, dok su Irska i Izrael razmatrali da oni koji nisu primili cjepivo protiv covida ne mogu pristupiti određenim mjestima, dok će Francuska možda zabraniti korištenje javnog prijevoza svakome tko nije cijepljen.

>> NOVI NUERMBERG!? Zadnja šibica koja može zapaliti svijet, a kvazi elitu poslati na optuženičku klupu

Zastupnici građanskih sloboda žestoko su kritizirali takve poteze, ali one koji ih najavljuju nije briga. „Pripremite se za zdravstvenu putovnicu odmah“, napisao je prošlog tjedna bivši britanski premijer Tony Blair. „Znam sve primjedbe, ali to će se dogoditi. To je jedini način na koji će svijet funkcionirati“, dodao je.

Kada je reč o putovanju avionima, već je najavljeno da će biti potreban dokaz o cijepljenju i na putnicima je izbor: primiti cijepivo ili ostati kod kuće.

Digitalni osobni dokumenti

Evidencija o vakcinaciji samo je jedan aspekt identiteta pojedinca kojem kreatori „Velikog reseta“ žele pristup. U objavi uoči Božića, Svjetski ekonomski forum je iznio ambiciozan plan za stvaranje aplikacije za digitalni identitet čiji je cilj dodjela službenog identiteta za više od milijardu ljudi širom svijeta koji ga nemaju sada. Registriranje svjetske populacije cilj je koji imaju Ujedinjeni narodi, a predložena aplikacija omogućila bi korisnicima povezivanje sa „pametnim gradovima“, zdravstvenim i financijskim servisima, pružateljima usluga putovanja i kupovine i vladinim službama.

>> (VIDEO) Cenzurirani ŠOK film HOLD UP zbog kojeg mnogi strepe, sada i na hrvatskom

Zajedno sa idejom zdravstvenih putovnica, lako se može zamisliti svijet u kojem bi necijepljeni mogli biti isključeni iz ovih vitalnih usluga. Međutim, Međunarodni monetarni fond otišao je korak dalje, predloživši ovog mjeseca da se algoritmi mogu koristiti i za skeniranje objava na društvenim mrežama.

Imate previše objava protiv cijepljenja na Facebooku? Sorry, prijatelju, kredit je odbijen.

Nejednakost na steroidima

Pristalice „Velikog reseta“ govore o izgradnji ravnopravnije, pravednije ekonomije nakon pandemije. Promatrajući trend, ta ekonomija više liči na srednjovjekovni feudalizam, sa malom grupom milijardera na vrhu i ostalima na dnu.

Zaključavanje je katastrofalno za vlasnike malih poduzeća. U mnogim gradovima polovica takvih poduzeća je već propalo. Svjetskim milijarderima, međutim, ide spektakularno dobro. Od početka ‘pandemije’ samo su povećavali svoje bogatstvo. Amazon je u drugom kvartalu  2020. godine zaradio 89 milijardi dolara, a bogatstvo direktora Jeffa Bezosa povećano je na 200 milijardi dolara. Kako se zaključavanja nastavljaju, nema naznaka da će se ovaj trend uskoro preokrenuti.

Sve ovo nagovještava svijet prema zamisli Svjetskog ekonomskog foruma. Prema promotivnoj video snimci ove organizacije, do 2030. prosječna osoba „neće ništa posjedovati i biti sretna“. Umjesto toga, roba i usluge će se iznajmljivati od korporacija i isporučivati bespilotnim letjelicama. Riječ je o korporacijama poput Amazona.

Novi poticaj za zaštitu okoline

Prije pojave korone, klimatske promjene, realan, ali veoma politiziran problem, bile su top tema širom svijeta, a lideri su se utrkivali u objavama datuma za postupno ukidanje fosilnih goriva. Pristalice „Velikog reseta“ predviđaju globalni sustav poreza na ugljik koji će se primijeniti do 2030. godine, a građani će jesti meso kao „povremenu poslasticu, a ne kao osnovnu namirnicu. Za dobrobit okoline“.

Svjetski lideri će vjerovatno započeti 2021. obnovom svojih obaveza prema budućnosti bez ugljika, bez obzira na troškove. Joe Biden je obećao da će se SAD priključiti Pariškom sporazumu o klimi.

Iako će prosječan čovjek možda platiti malo više za privilegiju da vozi automobil ili jede odrezak narednih mjeseci i godina, stvarna promjena, prema Svjetskom ekonomskom forumu, osjetiti će se do 2030. godine, kada će se zbog klimatskih promjena stvoriti veliki izbjeglički val, oko milijardu ljudi potražit će novi dom. Prema „Velikom resetu“, morati ćemo bolje raditi na dočeku i integraciji izbjeglica.

Za Zapad val klimatskih izbjeglica znači veću konkurenciju u poslu i rastuću podklasu u zemljama koje ih primaju. Međutim, i oni će dobiti priliku da „ništa ne posjeduju i budu sretni“, baš kao i svi mi.

Cenzurirana rasprava

Budući da članovi Svjetskog ekonomskog foruma doslovno financiraju vlastite aktivističke pokrete, bit će teško razaznati promjene odozgo prema dolje. U slučaju napora za novim ekološkim okruženjem, Greta Turnberg i British Petroleum su u istom timu. Kada je riječ o kapitalizmu, papa Franjo i Mastercard zajedno rade na tome da daju korporacijama veću ulogu u kulturnim i političkim pitanjima. Što se tiče zdravstvene politike, čini se da Svjetski ekonomski forum i većina svjetskih medija dozvoljavaju Billu Gatesu da odlučuje o budućnosti medicine i prevencije bolesti.

Međutim, tko progovori o bilo kojoj proturječnosti i problemima koji su svojstveni ovim postcovid predviđanjima, označen je kao teoretičar zavjere. S obzirom na to da svjetski giganti društvenih medija suzbijaju sadržaj zavjere, ostaje da se vidi gdje će se linija između „opasnih“ dezinformacija i legitimne kritike povući 2021. godine.

Međutim, može se reći da će 2021. godine Silicijska dolina odlučivati o čemu ne treba govorati. Samo 2020. godine, Tviter je cenzurisao predsednika Sjedinjenih Američkih Država i zabranio nacionalnim medijima da iznose štetne informacije o njegovom protivniku. Kada je reč o sadržaju koji je brendiran kao teorija zavere, diskusija će od ovog trenutka po svemu sudeći biti više ograničena.

Usred globalnih previranja koje je donijela pandemija korona virusa, lako je zamisliti da svjetski lideri i korporacije koriste kaos da bi nametnuli više nadzora nad stanovništvom. I sam princ Charles je naša turbulentna vremena opisao kao zlatnu priliku da se ostvare velike vizije promjena.

Stvarna primjena „Velikog reseta“ zavisit će od ambicija vlada i njihovih korporativnih partnera, i od toga koliko će se dobro oduprijeti ekonomskoj neophodnosti i otporu javnosti.

Najvjerojatniji ishod je da se „resetiranje“ pokreće postupno, smatra autor teksta. Bez obzira na sve, prijedlozi Svjetskog ekonomskog foruma će sigurno nastaviti oblikovati diskusiju dugo nakon što opasnost od virusa korona popusti, zaključuje autor u tekstu za RT.

izvori: RT | Sputnik | Croativ

Vijesti

Značenje i povijest šabata

Published

on

Vrlo je vjerojatno da slavljenje subote (šabata) potječe iz Mezopotamije. Ako se uzme u obzir da jedan mjesečev ciklus traje nešto više od 28 dana, onda su važni i „kritični” 7., 14., 21. i 28. dan. Ti su se dani smatrali nesretnima, dakle manje pogodnima za poslove, pa su se ljudi tih dana radije posvećivali molitvi i bogoslužju. Babilonci su dan punog mjeseca nazivali „šapattum”, a dan nestanka mjeseca „bubbulum”. Očita je sličnost riječi „šapattum” i „šabat”. Kasnije, u Židova, šabat više ne slijedi mjesečeve mjene, nego se ustaljuje u sedmodnevnom krugu. I danas je za Židove osobito značajan onaj šabat uoči mladog mjeseca. Za Židove je zapovijed obdržavanja šabata prva i najvažnija zapovijed. Zato se u njihovoj tradiciji veli: kada bi svi Židovi dvije subote za redom u potpunosti obdržali sve zapovijedi vezane za taj dan, bili bi spašeni, tj. tada bi došao Mesija.[1] Evo sada osnovnih oznaka židovskog šabata.

Šabat kao posveta vremena


Židovi ističu kako je riječ “svet” (posvetiti) prvi puta u Bibliji uporabljena upravo za šabat. Po šabatu se posvećuje vrijeme, jer je taj dan posebno posvećen molitvi i učenju Tore. Za Židove, nadalje šabat ima, naravno, duhovno značenje a u isto vrijeme i veliko značenje za obiteljski život. Budući da je puno toga zabranjeno činiti na šabat, obitelj se nužno okuplja, moli i razgovara o obiteljskim pitanjima, jer je na šabat zabranjeno voditi poslovne razgovore. Šabat, naravno, počinje od zalaska sunca u petak do zalaska sunca u subotu, jer za Židove inače dan započinje večerom.[2] Još dva sata prije sumraka žena pali svijeće, ide se u sinagogu, a onda vraća kući gdje uz molitvu i čitanje Pjesme nad pjesmama bude “doček šabata” (koji je predstavljen kao kraljica). Slijedi svečana večera.

Posvemašnje uzdržavanje od posla


Zabrana rada je apsolutna, čak i u vrijeme sjetve i žetve, a tiče se i Židova i njihovih slugu i robova, kao i njihovih životinja. Kasnije, u ropstvu, dolazi još i zabrana paljenja vatre (dakle i kuhanja), kao i putovanja. Neki su čak toga dana zabranjivali i njegu bolesnika. Budući da je Židovima često teško doslovno obdržavati šabat, oni su od starine našli pomoć. To je “šabes goj” što na jidišu označava ne-Židova koji za Židove čini ono što je Židovima zabranjeno (i to uz nadoplatu). Danas za Židove ulogu šabes goja čine automati koji se programiraju, čega ima sve više i više.[3] Kao pomoć za “normalan” život služi i ustanova zvana eruv (“povezivanje”). Naime, Židovu je zabranjeno na šabat hodati dulje od 2000 lakata (1000 metara), međutim, nije zabranjeno hodati unutar svoga dvorišta. Zato oni jednostavno povežu, tj. opašu jednim konopom cijelo naselje, koje se onda smatra jednom stambenom jedinicom, a čitavo je naselje onda kao dvorište, tako da se slobodno može hodati po cijelom naselju. Naravno, ukoliko je u pitanju životna opasnost, onda su oslobođeni zapovijedi o uzdržavanju od posla.

Sudjelovanje u hramskom i sinagogalnom bogoslužju


To jest i bio osnovni razlog subotnjeg počinka – da čovjek toga dana bude slobodan za bogoslužje.

Šabat kao znak saveza


„Subote moje morate obdržavati, jer subota je znak između mene i vas od naraštaja do naraštaja, da budete svjesni da vas ja, Jahve, posvećujem”. (Izl 31,12). Tako je za Židove obdržavanje subote temeljni znak obdržavanja saveza. I danas u državi Izrael, posljednje što bi jedan liberalni Židov od svoje židovske tradicije napustio bilo bi upravo obdržavanje subote.

Radost subote


Iz 58,13 naziva subotu „milinom”. Slavlje subote započinje već u petak navečer paljenjem svjetiljke koja gori sve do subote navečer. Oblače se svečane haljine. Za večerom u molitvi zvanoj „Kidduš” Židovi slave Boga što im je podario subotu: „Blagoslovljen da si, Gospodine, Bože naš, kralju svijeta jer si nas posvetio svojim zapovijedima i jer smo ti omiljeli, te si nam u baštinu predao šabat svoga posvećenja, iz ljubavi i naklonosti kao spomen stvaranja.”

Eshatološki vid subote


Kasniji židovski spisi šabat smatraju predokusom vječnosti: „Ovaj dan je čitav šabat i odmor zauvijek, svijet pravednika je svijet subotnjeg mira.” U ovom kontekstu valja gledati kršćanski izraz „pokoj vječni”.


[1] Usp. K. DA-DON, Židovstvo. Život, teologija i filozofija, Profil, Zagreb, 2004., 247-275.

[2] Židovi tumače da je to zbog toga što u Knjizi postanka stoji: “I bi večer, pa jutro, dan prvi…”

[3] Tako postoji tzv. subotnje dizalo koje je programirano da se zaustavlja na svakome katu, tako da ga pobožan Židov ne mora pritiskom na dugme aktivirati. Tako se u Izraelu mogu nabaviti spravice koje se stave u bravicu automobila i koje onda pokreću automobil, tako da ga vozač ne pali sam. Ostala pomagala možemo samo zamisliti.

izvor: prof. dr. vlč. Zvonko Pažin/Vjera i Djela

Continue Reading

Vijesti

Raskol na Zapadnu i Istočnu crkvu iz 1054.: Korijeni i uzroci

Published

on

Veliki crkveni raskol iz 11. stoljeća. – koji je podijelio Crkvu na Zapadnu i Istočnu – događaj je čije posljedice (vjerske, političke i društvene) osjećamo dan danas.

Premda se kao konkretna godina uzima 1054., raskolu je prethodilo nekoliko velikih kriza. S obzirom na kompleksnost teme, odlučili smo ju obraditi u dva dijela, a u današnjoj ‘Povijesnoj četvrti’ bavimo se korijenima i uzrocima – s Podcasta Povijesna četvrt prenosi Bitno.net .

Podcast obično objavljujemo svakog drugog četvrtka na YouTube kanalu Bitno.neta, a cilj mu je demistifikacija kontroverznih točaka iz povijesti Katoličke Crkve.

Bitno.net

Continue Reading

Vijesti

DOTUR KANIBAL

Published

on

Svukud ima vakih kanibala – kaže Pepi na profilu I. Kotlar

Klinički centar Rebro. Čeka se prid ordinacijama u onon uskon dugačkon hodniku. Sidi se sa obe dvi bande a noge triba podvuć pod katrigu da se mere proć sredinon.

Jure Franić je dva puta prozvan i tek se na treće oglašavanje javija. Pasalo je dvi ure od podne. Uspravja se pospani starkeja sa nogama savijenin u kolinima.

Usta je noćas još u pola tri u svome Gornjen Segetu pa onda nanoge po ladnoći do Trogira. Tamo je na autobusnoj stanici malo odrima a onda vija za Zagreb na kontrolu.

Namišta robu prid ordinacijon ka da ide na raport kod pukovnika. Sestra ga priši, jer kasne a pacijenata je puno.

Dotur Tomić se nakratko udubija u njegove nalaze dok se ovaj nije skinija do pojasa i snimija EKG-a.

A sinoć se smrza dok se kupa na bokune prvo do pasa pa od pasa, kako se to već čini u kućama bez tekuće vode. Njegova Janja ga je natirala da opere i glavu, iako po njemu ni tribalo. Sad se čudi ča dotur gleda u te kartušine a ne u njega, kad se već opra i zapuca iz te dajine. Ali to van je Zagrebački dotur – oni sve znadu.

– “Dobro Jure gdje su ti nalazi krvi i mokraće, kao što se ovdje traži?”

– “Pa doturica iz Trogira mi ni ništa rekla, samo mi je napisala uputnicu.”

Dotur ga oslušnu, duboko diši, ne diši, iskašji se, normalno diši. Pregleda mu još crveni friž od vrata do trbuja nakon nedavne operacije tri baj pasa.

Provuka je traku od EKG-a kroz ruku kao telegrafista kad stane čitat poruku s vrpce. I sad bi Jure najradije da ga dotur potapša po škinama i da mu kaže: Starino idi doma zdrav si ko dren. A ko zna koliko dotura bi tako reklo, pogotovo kad je u stisci s vrimenon, a dođe mu tako neko iz vukojebine i to bez nalaza. Ali ovaj ni takav:

– “Slušaj Jure, idi u sobu pet neka ti učine komplet analizu krvi i mokraće hitno, reci da sam im to ja rekao, onda u sobu 12 da ti naprave eho srca. Kad budeš gotov donesi sve ovde. “

– “Ali doture meni autobus ide u šest uri, moran doma zbog Gurke.”

– “A ko ti je ta Gurka?”

– “Naša kravica, nikon se ne da pomust samo meni, “

– “Ma bićeš ti još večeras kući, samo požuri.”

Jure je obavija sve ča mu je dotur kaza i u pet se ponovo nacrta kod dr. Tomića. Bi je zadnji pacijent za danas. Cupka on nestrpjivo da krene kući, a dotur mu reče da ne brine da će ga on osobno odvest na kolodvor. Ponovo se udubija u nalaze i počne odmahivat glavon.

– “E moj Jure, moramo te odmah prikačiti na “holter” da vidimo što nam to govori tvoje ludo srce. Što je danas … petak? Evo sad ti ga stavimo pa ti stoji do ponedjeljka kad ponovo radimo. I ne smiješ putovati jer rezultati neće biti dobri. “

– “Ali doture moran ić, doli me čekaju i Gurka me čeka, a i neman ja kod sebe šoldi za u hotel.

A zna dotur dobro kakve su to muke. I sam je poteka iz jednog takvog brđanskog zaseoka. Zna da je jedina krava ka član obiteji. Ujutro se prvo pogleda u štalu vidit kako je ona, a čeljad će i samo kazat ako im čagod fali. A ča se šoldi tiče, to je zadnje ča od sejaka moš iskopat. Ono malo ča se zaradi od prodaje ode na ono ča se mora kupit: sime, lektrika, so, ćizme, kemija, likarije …

Jure se počea trest ka da sina šaje u rat. “Ma smiri se starino, sve ćemo polako rješiti.”, umiruje ga dotur. Pozva je glavnu sestru s pripremnog i pita je je li je slobodna ona soba za VIP-bolesnike. Slobodna je.

– “Eto, našli smo ti besplatan carski smještaj ovde na trećem katu. Znam da bolnička hrana nije neka pa je najbolje da jedeš “Kod Rose”, ulicu niže. Evo ti hiljadu kuna pa ćeš mi vratiti drugi put. A što se tiče Gurke pa valjda će je neko nekako pomusti. Samo ti javi tvojima da dolaziš u ponedjeljak.”

Jure je drhtavo izvadija neku praistorijsku Nokiju ča ju je posudi od susida Grade za ovu priliku. Pokušava ubost one botune debelin parstima, ka da vrhon postola probaješ naciljat bajam. I sve ubada po 2-3 gumba istovrimeno. Dotur mu otkuca broj da se ovaj više ne muči i dade mu mobitel na uvo. Javi se susid Grada i posli nekoliko razmina halo-halo, počmu se mejusobno pitat ko je to tamo, a ko je to vamo, iako su obojica već iz prve pripoznali glasove.

Konačno su se našli negdi u eteru, i obojica se zaprepastili ka da su se iznenada trefili negdi posrid Čukotskog mora. Jure nikako da rekne zoć zove, a zapravo bi ga najradije pita kako je Gurka. Vidi je dotur da se stari blokira pa mu je vazea telefon i Gradi lipo objasnija kad će Jure natrag i da to javi njegovima.

A doturu je svaki petak uglavnon taki, strka od jutra do navečer. Pozva je sestru da smisti Juru i kala se doli “Kod Rose” da napokon čagod toplo izide. Odspava je jedva dvi ure na trosidu u svon kabinetu i u devet počea noćnu smjenu viziton. Tu se dosta zadrža. To su pacijenti ča sutra ili prekosutra gredu na operaciju sarca.

Ponekon od njih će ovo bit zadnja noć.

Prestrašeni su i gledaju ka dica u doture, ka u svoje jedino spasenje. Sa svakin triba popričat, umirit ga koliko je to moguće. A nije lako gledat čovika u oči i obećat da će sve biti u redu, a sutra mu prisić grudnu kost i rastegama rastvorit prsa dok rebra krckaju, pa ogolit njegovo drhtavo sarce. Uzimajući to sarce u ruke uvik mu je prid očiman lik čovika kojen je sinoć da obećanje.

Još ka dite je od majke nauči mnogo o likovitin bijkama i čemu koja služi. Životinje nekad i same ćute ča triba uzet, a čovik triba naučit.

Tako su se on i majka snalazili na padinama divjeg Lukova bez dotura i veterinara. Kasnije, u Zagrebu je bilo i bojih študenata od njega, ali najboji doturi su postali oni ča su znali ličit i tilo i dušu.

Obilazeći redon bolesničke sobe dr. Tomić stiže i do VIP-apartmana. Učinilo mu se da je kamara prazna. Posteja niti nije taknita a Jure sidi u poluškurici do ponistre i gleda u noć. Brine o Gurki i ne more zaspat.

A onda se dotur dositija.

Upita Juru je li u selu ima nekog ča gaji lavandu? Pa Grada zimi hrani svoje koze suhon lavandon. Pozvali su ponovo susida i dotur mu reče da kravi da svežanj lavande i da se će se od tega životinja primirit i dat se pomust. Uru poslin je Grada javi da je Gurka pomužena i da ništa ne brinemo. Jure se ozari od sriće i dotur ga natira da legne u posteju. Zaspao je odma, pri nego ča se svitlo ugasilo.

U ponedejak ujutro su mu skinli holter. Tomić je pogleda rezultate i malo je izmni listu Jurinih likarija.

– “Eto tako starino, slobodan si i još si ti dosta dobar. Napisao sam ti da dođeš na kontrolu u oktobru da ne dolaziš po zimi kao sada. I nemoj da mi opet dođeš bez nalaza.”

A vidi doktor da Juri jopet čagod fali, ka da mu se ne izlazi iz ordinacije.

– “Pa šta je sad Jure, jedva si čekao da odeš kući?”

– “Dva dana gledan ono veliko kupatilo ča ga zovete džakuzi, a zbog holtera se nisan smi kupat. A u životu nikad nisan lega u kadu.”

– “Hahaha Jure moj, evo vrati se gore i banjaj se do mile volje, dok ti ne krene autobus.”

I tako se Jure nabanja ka nikad u životu. Ispritiska je one botune na džakuziju ka da je u kokpitu eroplana. Kad se vratija Gurka se iznenadila kako mu je posvitlila koža, a Janja mu reče da je 20 godišta mlaji. E to su ti Zagrebački doturi, oni sve znaju boje od nas težaka.

Poslin dva miseca na adresu bolnice stiže poveći paket – piše za dr. Tomića. Dotur je otvorija paket a u njemu veliki pravokutni komad slanine ravan ka zrcalo. A koža na poleđini slanine oslikana u nekin živin kolurima i vidi se prilipi planinski pejsaž. U zasebnoj kuverti Jure se puno zafaljuje, pozdravja ga i vrača one pozajmjene pineze. A tu se našao i list iščupan iz sredine đačke teke na kojoj je olovkon pisalo:

“Dragi doture, ovu slaninu je opiturala moja Janja neotrovnon farbon. Ako vam se slika sviđa, kad izite slaninu, ostružite mast i obe bande triba premazat vrućin voskon od čela ili bezbojnin imelinom za postole. To van je poklon od moje kućne slikarice, jer ste me pomladili. Puno vam fala na vašoj dobroti i vidimo se u oktobru. Pozdrav od Janje, Gurke i Jureta.“

Dr. Tomić je kirurški precizno odilija slaninu od kože i postupija po uputi. Kožu je uokvirija i zakačija na zid ordinacije. Ma nema ko ne bi pogleda tu velišku lipu sliku veselih kolura. A onda bi se dotur pofalija:

– “To je koža od mog pacijenta sirotog Jureta, poslala mi njegova žena jer sam se potrudio oko njega. A jadnik se kupao kod nas sve dok mu koža nije skroz pobjelila. Ma bilo je tu i dobre njegove slanine, ali sam je odvojio i pojeo.”

Tako su najbojeg dotura na Rebru nazvali dr. Kanibal.

Kako tek ostale doture zovu? Neki judi će uvik bit dokaz da nije sve postalo posal, profit i interes.

Pepi

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved