Connect with us

Vijesti

KRŠTENJE ŽIDOVA ISRAELA SHAMIRA – IZVJEŠTAJ S PLANETA MAMONA

Published

on

/E. Michael Jones je američki pisac, izdavač magazina Culture Wars – Rat kultura. Jones je pisac koji se bavi katoličkom crkvom, katolički je tradicionalist.  Piše  kritički o  II vatikanskom koncilu i njegovom utjecaju na čitavu zapadnu civilizaciju, ali i o brojnim drugim kulturnim temama.

Israel Shamir je istaknuti pisac i publicist. On je židovski obraćenik na kršćanstvo koji se nije mogao obratiti na katoličanstvo, jer nakon II vatikanskog koncila Katolička crkva više ne slijedi Kristovo: Idite do na kraj svijeta i krstite sve u ime Oca i Sina i Duha Svetoga. Katolička crkva odbija obraćenje Židova. Stoga se Israel Shamir obratio u Jerusalemu na pravolsavlje. Op. K. P./

 U rujnu, 2008 Mike Jones, izdavač Culture Wars i Israel Shamir su se pojavili zajedno u Londonu  u Good Cop – Bad Cop. Ovdje su dijelovi osobnog izvještaja E. Michaela Jonesa o događaju.

Ovaj izvještaj nas vraća u vrijeme moga prvog putovanja vlakom u London. Kao i uvijek imam osjećaj strepnje u vrijeme nastupa koji se bliži. Nije da se bojim ili da sam nervozan kad moram govoriti ili da se posebno pribojavam Židova. Ono čega se pribojavam su katolici. Mislim se hoću li dobiti udarac u leđa od katolika koji je već primio uznemiravajuće pozive. Hoće li katolik koji me je pozvao da govorim stajati iza svog obećanja kada se dogodi neizbježni napad od onih koji su policajci misli.

Ovaj put je situacija otežana činjenicom da nisam jedini goovrnik. Upitno je bilo i da li sam ja najkontraverzniji govornik. Ja sam dijelio svoje vrijeme sa strašnim Israelom Shamirom.

Israel Shamir je rođen u Novosibirsku, u SSSR-u,  1947 godine. 1968 se obratio na cionizam i emigrirao u Izrael gdje se pridružio izraelskim oružanim snagama – IDF – i borio se u ratu  1973. Bio je na položajima na Sinaju u vrijeme najstrašnijih okršaja čiji smisao nije mogao dokučiti. Shamir je taj rat uzeo kao ključni simbol onoga što znači biti Židov. Biti Židov ne pridonosi razumijevanju smisla što Židovi hoće za sebe od ostalog čovječanstva. Samo bivanje u elitnim trupama ne pomaže vam razumijevanju glavnaog štaba (Israel Shamir: Cabbala of Power, p.12). Kad se radi o razmijevanju principa jedinstva među Židovima suočavamo se s obrnutim problemom od onog kod katolika. Katolicima je princip jedinstva Krist, a ne praktično jedinstvo. Židovi nasuprot ovome nemaju princip jedinstva, kaže Shamir. Oni su kao skakavci iz knjige Poslovica „nemaju kralja ali napadaju u formacijama i pustoše cijelu zemlju kao po planu.“   

1975. po završetku studija prava na Hebrejskom sveučilištu u Jeruzalemu Shamir se seli u London gdje radi za BBC. Od 1977. Do 1979. Radi za radio u Japanu. U to vrijeme, deset godina nakon što je napustio Rusiju Shamir postaje razočaran cionizmom zbog načina na koji Izrael diskriminira ne – Židove. Od 1989. Do 1993.  se vraća u Rusiju radi kao moskovski dopisnik Ha aretza. 1993. Vraća se u Izrael, nastanjuje se u Jafi gdje živi i danas.

U neko vrijeme u prvoj dekadi 21. Stoljeća Shamir postaje prisutan na internetu a u isto vrijeme postaje kršćanin. Veza između ova dva događaja nije slučajna i Shamir ih sam povezuje: Nakon što ga je pokrstio palestinski nadbiskup Theodosius Attala Hanna „pomogao mi je da riješim problem identiteta.“

Ako je ikada postojao sporni znak irenejskog doba međureligijskog dijaloga nakon II vatikanskog koncila onda je to Israel Shamir. Shamirovo obraćenje na kršćanstvo bio je znak da se onaj potlačeni vratio upravo u trenutku da spasi Crkvu od apostazije po židovskom pitanju. Shamir, židovski obraćenik ne vidi Židove kao „stariju braću“ nego onako kako ih vidi sv. Pavao a to znači kao „neprijatelje čovječanstva.“ Prihvaćajući krštenje Shamir se pridružio dugom nizu „Židova po rođenju koji su odbacili judaistički kult smrti i prihvatili živog Krista.“ Za Shamira „nit“ koja razdvaja dobro od zla u velikoj borbi ovog vremena je „odnos prema palestinskoj patnji i tko god to ne vidi slijedi antikrista a tko god tu nepravdu /prema Palestincima/ osuđuje nalazi se na putu ka Kristu.“

Kao i sv. Pavao i Shamir postaje gojimima apostol zadnjeg vremena koji prebacuje svima onima koji se ne obaziru na opomene Evanđelja i opominje kršćane da ih  masonsko bratstvo s njihovim neprijateljima vodi u mentalnu i moralnu propast. „Ne radi se“ kako kaže Shamir „o besmislenom dijalogu nego o prikrivenom kulturnom ratu.“ „Radi se o tome da se Židovi oslobode židovstva koje je neprijatelj čovječanstva.“

Kao Nicholas Donin i Joseph Phefferkorn prije njega, Shamir je Lazar koji se iz carstva smrti povratio u život. Uz to je bio i preporođen i oslobođen od judaističke kulture smrti. Shamir se digao iz sfere koju su svi smatrali mrtvom idejom, naime, da Židovi moraju prihvatiti Krista kao Spasitela. Shamiru „je udijeljena milost i preporodio se u Njegoovj slavi.“ On se povratio u život da nam kaže svima „da se svaki dan zahvljuje Kristu koji ga je spasio od judaističke paranoje mrziti i biti omražen i prenio ga u svijet ljubiti i biti ljubljen“ i „da je svaki Židov koji je pristupio Kristu na način da je odbacio judaističke ideje podržavajući ljubav za narode, je nositelj Spasenja“ (Cabbala, p.310). Kao Nicholas Donin i Joseph Phefferkorn prije njega, Shamir se nije vratio iz mrtvih da postane sljedbenik Eugena Fishera u USCC. Shamir se vratio iz mrtvih s vatrenim elanom da oslobodi Židove vezanosti za judaizam.

Da bi to mogao Shamir mora najprije objasniti:  Što znači biti Židov?

Židov mora najprije razumjeti sam sebe a onda rat koji se protiv njega vodi. Jedino trajna odlučnost sjedinjena s najvećim stupnjem samopoštovanja može osloboditi Židova od židovstva. Tako se židovsko pitanje može rješavati samo individualno. Svaki ga Židov mora razriješiti u vlastitoj osobi otkrivajući prisutnog Boga u svijetu, a ta prisutnost, jest Krist. Kao i Pfefferkorn Shamir se mora boriti protiv uljudnog rasizma ljevice koja smatra Židove neodvojivim od njihove rasne sudbine. Kao Pfefferkorn kojeg humanistička elita, uključujući i Erazmus, smatra pokrštenim Židovom, Shamira opisuju kao etničkog Židova koji sam sebe definira kao kršćanina. Liberalni švedski novinari po Shamirovom uvjerenju imaju velike sličnosti s Adolfom Hitlerom jer misle, nepriznavjaući kršttnje,  „jednom Židov zauvijek Židov“. Shamir sebe nedvojbeno određuje jedino kršćaninom. Židovi surađuju u ovoj vrsti rasizma jer ih on održava. Umjesto da razlikuju što je rasizam, koji je loš, od antijudaičkih principa koji su obvezno kršćanski, Židovi opisuju antijudaizam koji je uobličen u kršćanstvu, kao rasizam. Židovi. drukčije rečeno, manipuliraju pojmom antisemitizma u svoju korist. Antijudaička misao se nalazi u temelju kršćanstva i komunizma, navodim samo dvije od najvažnijih ideologija. Židovi nastoje predstaviti antijudaiam kao rasizam. Međutim, antijudaička misao postoji več stotinama godina a Židovi uporno ustrajavaju na pojmu antisemitizam koji je ustvari rasna teorija novoga datuma, nastala u 19 stoljeću. Za antisemite Židov ima urođena nepromjenljiva svojstva dok antijudaička misao analizira judaizam i bori se protiv njega. Umjesto da dopuste promišljanje o tome kako ima nečega nenormalnog u bivanju Židovom zbog židovskog odbacivanja LOGOSA, Židovi reagiraju na antagonistički način protiv svakoga  s kim dolaze u kontakt. Zbog toga Židovi zapadaju u staromodni rasizam kao način obrane svojih loših stavova ponašajući se prema onom: Mrze nas zbog toga što jesmo a ne zbog onoga  što činimo. To je postala mantra predsjednika Busha, mantra koja opravdava i skriva od Židova suštinu njihovog negativnog identiteta zbog kojeg su izazivali antagonizam svake zajednice s kojom su kroz povijest živjeli. Nikada nije postojao Paradisus Judeorum – Židovsk Raj koji se nije završio katastrofom Židova i nikada nije bilo katastrofe koja se nije racionalizirala u još jednom dugom nizu antisemitizma, koji je prema apologetima, odlučan ignorirati toksički učinak židovskog ponašanja prema domorodačkoj populaciji i neizbježnoj reakciji koja biva izazvana protiv njih. Shamir navodi kako Židovi s veseljem opisuju „kukasti nos“ kao „jasni znak židovskog nastojanja da skrenu polemiku o antijudaizmu i cionizmu u rasističku. Rasizam je najjednostavniji način skretanja pažnje s uzroka problema. Otuda i veselje Židova da otkrivaju rasizam tamo gdje ga nema. Shamir ističe da je antisemitizam nedavna teorija 19 st. koja tvrdi da su Židovi takvi kakvi jesu, da imaju određene prirodne rasne odlike koje ih čine urođenim neprijateljim nordijske rase na način na koji je vuk neprijatelj zecu. To nikada nije bio stav Crkve koja je uvijek držala da je problem odnosa između Židova i kršćana po prirodi religijski i razrješava se obraćenjem.

Ako je ikada i postojala mržnja na Židove zbog onoga što jesu Shamir tvrdi da je ta pojava potpuno nestala. Postoje ljudi koji se ne slažu sa židovskom politikom ali nisu protiv Židova po sebi. Činjenica da Židovi uporno zamračuju problem znači da ga jedino kršćani mogu ispravno definirati i to je ono što je Crkva odbacila prije 40 godina. Stvaranje jasnih razdjelnica vodilo bi u smjeru rješenja problema a upravo je to ono što Židovi žele izbjeći, jer bi to zančilo kraj hegemoniji koju prakticiraju u svakoj raspravi.

Da je Mel Gibson kojom srećom razumio ovu razliku koju je uočio Shamir odbacio bi sve optužbe da je antisemit odgovarajući onim na što svaki kršćanin ima pravo tvrdeći: Ja sam antijudaista upravo kao i Krist. Shamirovo obraćenje je skandal i izazov vatikanskom postkoncilskom međureligijskom dijalogu. Shamir se obratio na kršćanstvo u vrijeme kad je Katolička crkva pozivala na moratorij obraćenja Židova. Jedan od najmučnijih događaja u njegovom životu, a koji se tiče njegovog obraćenja, dogodio se 2002 godine kada su biskupi Sjedinjenih država objavili svoj dokument „Razmišljanja o Zavjetu“ u kojemu se ustvari govori o tome da Židovi zapravo nisu ni trebali prihvatiti Krista da bi bili spašeni. Shamir opisuje ova Razmišljanja….kao ćin okrutnosti prema Židovima koji se opasno približuje poricanju Krista i apostaziji Crkve koju će vjernici doživjeti u posljednjim vremenima. Tako Shamir.

Katolička crkva je nakon II vatikanskog koncila prihvatila neprihvatljivi zahtijev Židova i složila se sa stanjem koje je u svoje vrijeme odbacio sv. Pavle. Složila se zapravo s idejom o dva Zavjeta kao da Stari Zavjet nije isti kao Novi Zavijet. Tako su došli do ideje o dva izabrana naroda Izraela u tijelu i Crkvi. Pravoslavna crkva još uvijek nije zahvaćena ovom herezom. Jedino Pravoslavna crkva može ponuditi spasenje Židovima koji žele pobjeći od svoje supremacijske vjere. A sada kad tisuće Židova pokušava pristupiti Kristu Pravoslavna crkva u Jeruzalemu ne trudi se dovoljno da ih privede Kristu. Shamir učenje o dva Zavjeta pogrešno pripisuje vatikansom dokumentu Nostra Aetate koji potvrđuje stav da je Crkva novi Izrael. On drži da mišljenje da je židovski savez još uvijek važeći „potkopava temelj Kristove Žrtve. Budući da je Krist otvorio savez svima Kristova crkva postaje istinski Izrael. Židovi koji su odbacili Krista ne pripadaju više pravom Izraelu niti se više božanska Objava odnosi na njih. Crkva bi morala privlačiti i krstiti Židove tako da im ne daje povlašten status, inače će Crkva koja je najmoćnija obrana protiv nastupajuće židovske ofanzive biti podjarmljena.“ Za razliku od katolika hipnotiziranih tvrdnjama lidera koje su podmetnuli Židovi, kao na primjer Richard Joh Neuhaus, Shamir je bio dovoljno osjetljiv da spozna da je invazija na Irak 2003, kojoj je prethodila baražna vatra protiv Katoličke crkve usmjerena na to da drži glavnog protivnika Bushove administracije izvan akcije. Shamir vidi paralele između onog što je Rod Dreher pisao u National Review i onog što je Alfred Rosenberg pisao u Voelkische Beobachter i Der Stuermer.

Kad god sile mraka pripremaju novi napad na čovječanstvo koriste obilato artiljeriju da zaustave potencijalne sile otpora, počevši od glavnog njihovog neprijatlja, Crkve… To je bila praksa Trećeg Reicha prije početka rata koja je otpočela kampanjom pritiv svećenika odanih seksu da bi prisilili Crkvu na šutnju. Ovaj sadašnji napad na Crkvu je napad Četvrtog Reicha jer je Crkva bila protiv rata u Iraku i to je bio napad na Crkvu koja je čvrsto stajala u obrani Palestinaca, koja je zasigurno protiv prijetećeg napada na Iran. Tako se prisiljava Crkvu na defanzivu. Isti ljudi koji u Sjedinjenim Državama kontroliraju medije (Židovi) zazivaju rat protiv Irana i isti su oni koji stoje iza kampanje protiv Crkve.

Židovsko – američko carstvo vidi u Crkvi svog glavnog neprijatelja jer je neožidovstvo američkog carstva „crkva tame“ koja se bori protiv Crkve. Ne možemo ostati indiferentni prema djelovanju Crkve jer ona ima potencijale da promijeni Sjedinjene Države, da iz promijeni od neožidovske države grabežljivaca, kakve su Sjedinjene Države danas, u kršćansku državu koja ljubi mir.

Biskupi Sjedinjenih Američkih Država otišlu su predaleko u prilagođavanju svom neprijatelju no otkrili su da to vodi u propast. Idući put će biti mudriji, ako idućeg puta uopće bude bilo.

Druga riječ za istog neprijatelja je „majstori dijaloga“. Taj naslov „Masters of dicours“ nosi naslov druga Shamirova knjiga. Majstori dijaloga pokušavaju stvoriti pseudožidovski univerzum na planetarnoj razini. Oni hoće razoriti Iran da osakate Ruse za tu zemlju i kazne Rusiju jer nije zaboravila Boga. Zbog sustinski teoloških osnova svoje političke kritike Shamir je prekinuo sve veze sa svojim prirodnim saveznicima. On ne može raspravljati o politici s katolicima jer se mnogi identificiraju s režimom koji ih tlači. Ne može raspravljati teološki s ljevicom je ljevici Bog ne treba. U časopisu Counterpuch na jednom mjestu piše „Jednostavno se ne može lijipo govoriti o Crkvi koja se nalazi bez obrane od napada svojih neprijatelja, najviše zbog toga, što su predvodnici Crkve uvjerili sami sebe da u eri međureligijskog dijaloga više nemaju neprijatelja. Neprijatelji čovječanstva, o kojima u Poslanici Solunjanima govor sv. Pavao, su se poželjnim razmišljanjem na čudesan način pretvorili u „stariju braću“. To postaje vidljivo u svakom novom napadu na Crkvu koji vode Židovi. Najnoviji primjer za to se dogodio u listopadu 2008 kada je Sinod biskupa pozvao rabina da se po prvi put u povijesti obrati ovom časnom zboru. Rabin je iskoristio ovu povijesnu priliku za napad na biskupe jer su se nedovoljno iskazali u obrani Izraela. Konferenciju za tisak koju su mu pripremili biskupi rabin je spremno iskoristio za napad na uspomenu na Pia XII. Od tada ova vrsta dijaloga postaje žalosno uobičajena, toliko uobičajena da se počinje razmišljati o tome što su biskupi uopće mislili kada su uputili poziv rabinu. Zar nisu obratili pažnju na proslavu 40-te obljetnice Nostra Aetate prije nekoliko godina koju je prigodu iskoristio glavni rabin Izraela Yona Metzger da Katoličkoj crkvi baci pred noge odgovornost za holokaust zbog „2000 godina antisemitizma“. Shamir je čovjek svog vremena upravo kao Židov koji se oslobodio od okova judaizma. Zbog toga on može imenovati zlo našeg vremena bez oklijevanja i zaobilaženja i to u vrijeme, kada Crkva koja bi trebala biti neprijatelj židovskih pretenzija i subverzija, šuti nemoćna i vezanih ruku i nogu lancima skovanim lažnim premisama u nekom drugom vremenu. Ova paraliza uma i volje na strani Crkve dovela je do strašnih posljedica za čovječanstvo. O tome Shamir: „Kada je Crkva podjarmljena Židovi likuju a kad Židovi likuju čovječanstvo pati.“  Ono što je bila istina za Europu pod komunizmom sada je istina za Ameriku pod hegemonijom neokonzervativaca – Židova. Shamir nastavlja: Židovski univerzum je dobar za Židove. On je prokletstvo za sve ostale. U istočnoj Europi vrijeme židovske dominacije su iskusili obični ljudi… Židovi su izgubili svoje  vodeće pozicije u komunističkoj crkvi 1934. I život običnih Rusa se poboljšao. Poslije 1991. Judeomamoniti su nametnuli Rusiji svoju paradigmu i život običnih Rusa je degradiran dok je nova elita bila u usponu. U Poljskoj, Čehoslovačkoj, Madžarskoj, godine židovske dominacije (1945 -1956) bile su najgore i najstrašnije. U Njemačkoj vladavina Židova 1920-tih vezana je uz hiperinflaciju i nezaposlenost Njemaca uz istovremeno povećavanje židovskog bogatstva i utjecaja.

U Sjedinjenim Državama židovski utjecaj postojano raste od 1968 a život običnog naroda postaje sve gori. Povoljno vrijeme za Židove nije povoljno za ostalo čovječanstvo. Što je blagoslov za Židove prokletstvo je za ostale. Režimi koji su dobri Židovima rijetko kad su dobri za bilo koga drugog. Shamir je prorok. Njegovo proroštvo je političke naravi i glasi da rat ljevice i desnice pripada prošlosti. „Borba ljevice i desnice je potrošena s obzirom na novu dihotomiju u kojoj američki židovsko carstvo stoji nasuprot ostatku svijeta. Ovdje se radi o suštinskoj teološkoj borbi Crkve protiv sotonine sinagoge. Sekularne kategorije koje su dominirale u Europi poslije Francuske revolucije više nisu važeće. Boriti se u sadašnjem ratu oružjem prosvjetiteljstva izgleda kao obaranje aviona Fa-16 puškom kremenjačom. Kao posljedice ostatka prosvjetiteljske mržnje na religiju, države poput Engleske, Njemačke, a sada i Francuske, postale su nevjerojatne političke močvare zatvorene u nevažnim prepirkama oko rase i seksualnosti koje su nesposobne reći NE američkom imperijalizmu zbog uvriježene prijetnje ucjenom koju Židovi nad njima provode.

„Njemci nisu samo isplatili milijarde dolara najvećim židovskim organizacijama – novac koji je iskorišten za manipuliranje javnog mnijenja protiv njih, da bi mogli izvući još više novaca – nego su snadbjeli Izrael dvjema Delfin podmornicama osposobljenim za nošenje nuklearnog oružja. Njima Židovi mogu sada ciljati njemačke gradove, ucjenjivati ih i izvući još više novaca. Ovaj problem nije politički nego teološki, tvrdi Shamir. Njemci su prihvatili svoj „status drugorazrednosti“ kao „djeca nižeg boga“ kada su „uzdigli Auschwitz iznad Golgote kao središta ljudske povijesti.“ Kako su jezuiti pisali u časopisu Civilta cattolica na stotu obljetnicu obiljažavanja Francuske revolucije 1890, da će se svakom državom  koja okrene leđa Bogu zavladati Židovi. Svrstavajući se u Kaifu a protiv Krista Njemci su dopustili da upadnu u krake proždrljive hobotnice judaizma i dogod nastave prilagođavati svoje živote  zastarijelim kategorijama ljevice i desnice nastavit će nestajati u tom zagrljaju oslabljeni seksualnom slobodom i nestajanjem svih društvenih vrijednosti, kompleksom krivnje, vezujući se za Amerikance, ne shvaćajući tko to svojom petom gnječi obične Amerikance.

Države bez jake teološke utemeljenosti završit će kao SSSR u povjesnom otpadu. Borba protiv antisemitizma je teološki pojam koji zahtijeva prihvaćanje nove religije. Za Shamira postati kršćanin znači odbaciti tekuću konvencionalnu naraciju koja na Holokaust gleda kao na antikršćanstvo. Nasuprot tomu, što više države poput Njemačke budu apsorbirane  u židovsko američko carstvo to će više degradirati kršćanstvo i umjesto njega uzdići će se Holokaust poput idola na njegovo mjesto. Perma Shamiru pravi smisao Holokausta je židovska superiornost. Tko god vjeruje ili prihvaća židovsku superiornost poriče Krista jer nas je Krist učinio jednakim. Francuski filmski redatelj, Židov, Claude Lanzman, autor filma Shoah kaže:“Ako vjerujete u Holokaust ne možete vjerovati u Krista“. Mi možemo parafrazirati Lanzmana i reći: Vjera  u posebno povjesno značenje smrti Židova je znak apostazije… Mi vjerujemo da je Krist za nas trpio i uskrsnuo. Vjernici Holokausta vjeruju da je židovski narod trpio da bi se vratio u Izrael i stvorio židovsku državu. U ovom rivalstvu pobjeđuju Židovi. Za razliku od proskribiranog i kažnjivog nijekanja Holokausta ako zaniječete Raspetog Krista i Uskrsnuće ništa vam se neće dogoditi. Vaša karijera neće biti ugrožena.

Vjera u židovsku superiornost prema Shamiru je službena vjera Pax Americana. Slično Americi i Sovjetski Savez je propao jer nije bio teološki utemeljen na odgovarajući način. Fatalna greška odjekuje u neožidovskom američkom carstvu. Židovska paradigma zamijenila je apostolsko kršćanstvo i sad Amerika trpi „pod udarom Novog Svjetskog Poretka s očiglednim propadanjem srednje klase, ogromnim sigurnosnim aparatom, s ogromnim rastućim  razlikama i općim osiromašenjem duha. Ovo nije prvi put da se judaička paradigma uzdigla u svijetu ali kao i njene prethodnice neizbježno će završti propašću, jer takvom tipu društva nedostaje široka  društvena potpora. Ovaj put pripadnici su odlučili osigurati preživljavanje globalnim projektom. To je logika i pritisak koji stoji iza njihove nerazumne i očajne ekspanzije. Sada kad rat ljevice i desnice pripada prošlosti jedino je pravo pitanje kako se uhvatiti u koštac sa židvoskom supremacijom i Pax Americana koja je njezina praktična implementacija. Drugi je način definiranja pitanja: Hoće li društvo stajati na Stijeni kako ga je utemeljio Krist ili će obožavati židovsku državu? Oni koji prihvaćaju prvo rješenje nužno moraj prihvatiti i teološki slijed od kojeg je najvažnije ono jedino rješenje sadašnje svjetske krize, a to je obraćenje Židova.

To je korak koji je Shamir poduzeo i na koji požuruje i ostatak svijeta bilo direktno pozivajući Židove da se obrate ili indirektno, pozivajući ostatak svijeta da moli za njihovo obraćenje. „Molimo za nevjerne Židove da im naš Gospodin skine kožicu s njihovih srdaca pa da i oni mogu upoznati svjetlost Istine koja je naš Gospodin Isus Krist i da budu izbavljeni iz svoje tame.“

A što se tiče nas ostalih, katolika, Amerikanaca, ne-Židova:“Palestici nemaju šanse dok mi ne oslobodimo naše duše od židovske kontrole. Sadašnje porobljevanje Zapada počelo je jednim malim korakom: 1960-tih su zapadne crkve uklonile iz svoje liturgije molitvu za nevjerne Židove, molitvu Oremus et pro perfidis Judaeis.“ Shamir piše:“Vjerujem Lenni Brenneru kada tvrdi da mladi Židovi masovno napuštaju judaizam i cionizam.“ Shamir piše o onome što može biti glavni znak našeg vremena. „sve više i više Izraelaca dolazi pameti.“ Glavna opasnost za ovaj pokret k obraćenju Židova dolazi od ekstremnih američkih cionista koji su pripravni za borbu koju vode iz svojih fotelja žrtvovati i posljednjeg Izraelca. Shamir je duša u našem vremenu, poput Josepha Pfefferkorna, Židova, koji se jednog dana probudio i shvatio da biti Židov znači raditi za carstvo Zla. Onda kao i danas bilo je kršćana koju su mržili i pomisao o židovskom obraćenju i osjećali se puno ugodnije s rasnim objašnjenjim koja su odvajala Židove od kršćanskog društva. Kelnski dominikanci nisu bili od te vrste. Važno pitanje za kršćane naših dana je, jesu li tako oštroumni kao Shamir u uočavanju znakova vremena? U tom pogledu prića o obraćenju se posebno tiče američkih katolika koji spavju dok se pali svjetlo. Oni su drogirani lošom politikom, lošom teologijom, a uzrok tomu je želja da se ne uznemiravaju, da se umire tlačitelji.     

Autor: E. Michael Jones /Fisheaters.com                

S engl. prevela prof. Kornelija Pejčinović                                                                                

Vijesti

Spomen pohod na Jazovku: Obilježavanje zločina nad ranjenicima iz zagrebačkih bolnica, od strane partizana

Published

on

Na poziv Hrvatskog obrednog zdruga HOZ Jazovka, članovi domovinskih udruga organiziraju Spomen pohod na Jazovku, dana 22. lipnja 2024. (subota). Svetu misu predvodi mons. Vlado Košić, biskup sisački.

Procesija iz centra Sošica, uz molitvu svete krunice, krenut će u 10:30 prema jami Jazovka. Nakon mise i pauze za ručak, nastavlja se put za Krašić te posjet župnoj crkvi gdje je boravio bl. Alojzije Stepinac.

Polasci iz Imotskog u 4:00, Ciste Velike – 4:30, te iz Splita, s Lovrinca 5:15. Cijena puta je 50€. Poseban dogovor za ručak. Prijave do 15. lipnja (Željko Pleić, 098 9975 494)

O Jazovki

Masovna grobnica Jazovka je jama koja se nalazi u šumi pokraj naselja Sošice na Žumberku u Republici Hrvatskoj. Obzirom na ratni zločin koji se u njoj dogodio, zaštićeno je kulturno dobro.

Jama se sastoji od ulaznog dijela nalik bunaru dubokog oko 34 m, na čijem se dnu nalazi izduženi kosi dio dugačak oko 15 m.

2020. godine su iz jame ekshumirani ostatci 814 žrtava koje su ondje ubili partizani nakon zauzimanja Krašića u siječnju 1943. godine, te potom vojnici Jugoslavenske armije u svibnju i lipnju 1945. godine.

Partizanski zločini 1945.

Jazovka je poznata kao mjesto masovnog ubojstva Hrvata tijekom i nakon završetka Drugog svjetskog rata od strane partizana.

Žrtve su bile uglavnom ranjenici, medicinsko osoblje i časne sestre koje su pripadnici Jugoslavenske armije prisilno odveli iz zagrebačkih bolnica 1945. godine.

Povjesničarka Blanka Matković izvješćuje 2011. god. o 447 žrtava čiji su podaci pobrojani prigodom speleološkog pregleda jame 1999. godine, koje je predvodio patolog prof. dr. Žarko Danilović. B. Matković iznosi da se prema popisima sačuvanima kod zagrebačkim bolnicama mogu identificirati osobni podatci za čak 4791 bolesnika zagrebačkih bolnica (te u svojem znanstvenom radu objavljuje ime, prezime, godinu rođenja, mjesto rođenja, bračno stanje, vjersku pripadnost, vojni čin i dan prijama u bolnicu za svih njih 4791), – vojnih osoba poraženih vojski koje je Jugoslavenska armija pogubila 1945. godine, uz upozorenje da se intervjuiranjem preživjelih nalaze poimenični podatci o bolesnicima koji se ne nalaze u dostupnim popisima, te se mora zaključiti da u bolničkim arhivima nedostaje dio podataka. Jazovka je samo jedno od mjesta gdje su bacani pobijeni ratni zarobljenici – pacijenti zagrebačkih bolnica. Radi prikrivanja dokaza, pobijen je i dio osoblja bolnica koji je svjedočio zločinu.

Protiv zločinaca još nije počeo sudski postupak, makar su imena nekih počinitelja javno obznanjena.

Za tri časne sestre s. Liphardu Horvat, s. Konstantinu Mesar i Geraldu Jakob, inače njegovateljice u Psihijatrijskoj bolnici Vrapče, koje su bačene u jamu pokrenut je postupak proglašenja blaženima unutar Katoličke Crkve.

Poziv od strane Hrvatskog obrednog zdruga vidite ovdje.

Continue Reading

Vijesti

IZJAVE DJECE I ZARAZNI dječji smjeh: Što je covjek stariji, njegovi zubi su sve skuplji…

Published

on


Više volim maminu sestru nego svoju. Mamina sestra mi je teta, a moja mi nije ništa!
Na mame se ne galami, one su korisne.
Kada se dvoje zaljubljenih prvi put poljubi, odmah se sruše i ne ustaju najmanje sat vremena, a i više.
Poluotok je otok koji još nije dokraja napravljen.
Baka je debela zato što je puna ljubavi.
Što je covjek stariji, njegovi zubi su sve skuplji.

Djevojčice ne mogu stojecki piškiti, jer se nemaju za što držati.
Kada baku bole zubi, ona njih jednostavno ostavi u caši.
Ja nemam više baku, nju su posadili na groblju.
Na Marsu ima života. Ali to je samo hipotenuza.
Da bi bila dobra, medicinska sestra mora biti potpuno sterilna.
Doktori kažu da su smrtonosne bolesti najgore.

Kad se moj mlađi brat rodio, morali su ga staviti u akumulator.
Leptir je insekt iz porodice helikoptera.
Zoološki vrt je super stvar. Tamo možemo vidjeti i one životinje koje ne postoje.
Nisam kršten, ali sam zato cijepljen.
Životno osiguranje je novac koji dobije onaj koji preživi smrtni slucaj.
Razlika izmedu sela i grada je ta što je trava na selu iz jednog dijela, a u gradu je isprekidana.
Ne znam koliko imam godina, to se stalno mijenja.

Svi psi vole vodu. Neki cak toliko da u njoj i žive. To su morski psi.
Akvarij je malo stakleno more gdje žive domace ribe.
Alimentacija je placa za djecu kada im se tata odseli.
Papa živi u Vakumu.
Sve ribe nose jaja, a ruske cak I kavijar.
Kod nas se muškarci mogu ozeniti samo jednom ženom. To se zove monotonija.
Ne razumijem zašto se mama toliko ljuti što smo razbili vazu. Ionako je bila stara i kineska, a ne naša!
Baka nam je otišla na onaj svijet. Sad i mi imamo nekog u inozemstvu.

Marin EfaTa Croatia/fb

Continue Reading

Vijesti

“Europa je razapinjući samu sebe odustala od svojega identiteta”

Published

on

Razgovor uz knjigu „Globalizacija i Europa na raskrižju (Europa od volje za moći, do volje za ništa)“

Upovodu objavljivanja knjige „Globalizacija i Europa na raskrižju (Europa od volje za moći, do volje za ništa)“, u izdanju Instituta za europske i globalizacijske studije, ususret izborima za Europski parlament, razgovarali smo s autorom, uvijek britkim i slikovitim politologom i sveučilišnom profesorom dr. Anđelkom Milardovićem. Predstavljanje knjige održat će se 11. lipnja u 12 sati u Kući Europe u Zagrebu.

U kojem se razdoblju dogodila transformacija od voljne do bezvoljne Europe? Kako se „od volje za moći do volje za ništa“ očituje u svjetlu rata u Ukrajini, prethodno pošasti krunskoga virusa, migracija, prve ekonomske krize 2008., ako Hitchcockov „Vertigo“ kao Vaš metaforički primjer gledamo unatrag? Ili najbolje kronološki pripovijedati?

Europa odustaje od same sebe i svojih vrijednosti. Počelo je s postmodernom sredinom devetnaestoga stoljeća. Vjesnik je bio Friedrich Nietzsche. Bez njegovih djela teško je shvatiti povijest europskoga nihilizma. Uništavanje vrijednosti dogodilo se sustavno. I Heideggera je misao prethodnika „Bog je mrtav“ dovela do promišljanja da je čovjek taj koji je ubio Boga, s idejom supstituiranja, izdizanja kao nadčovjek, novi bog. Riječ je o prevrednovanju svih vrijednosti. Danas je kasno, nakon niza godina, jer je Europa u 21. stoljeću došla do točke – ništa. Ako se pak vratimo u razdoblje humanizma i renesanse, lako je pojmiti planetarnu europsku utjecajnost – preko znanosti, umjetnosti, filozofije, tehnike, vojske. Odustajanje od identiteta svojevrsno je samoubojstvo kontinenta, kao što je samoubojstvo pojedinca. Nietzscheov koncept volje za moć nije bio ništa drugo doli koncept volje za životom.

Ističete osam markera Europe na raskrižju 21. stoljeća, njihovo kormilo ili timun: prvi je marker spomenuta filozofija europskoga, ničeanskoga nihilizma; drugi je marker demografsko odumiranje; treći, posljedično, valovi migracijskih kriza; četvrti je populizam; peti umjetna inteligencija; šesti su marker globalne klimatske promjene; sedmi ciklična deglobalizacija i osmi – geopolitičko buđenje Europe, „princeze u slatkom snu“.

Uz pomoć osam markera uspostavljam dijagnozu vremena. Želio sam pokazati da se Europa u gibanju, poput nekontrolirane vožnje automobila, pojavila na raskrižju s osam linija. Odjednom je stala i shvatila da ne zna voziti u osam smjerova. Nažalost, spomenuti markeri nisu bili temom rasprave ususret izborima za Europski parlament 9. lipnja. Politika kao tehnika vladanja i instrument moći izgubila je ideju strateškoga mišljenja i promišljanja. Ono je posve izostalo u kampanjama stranaka.

Jeste li markere slutili u razdoblju nastajanja knjige, od 1997. godine? Je li krajem 20. stoljeća bilo predvidljivo, ako ne ratovi i migracije, onda to odricanje Europe od sebe same?

Ne bih rekao da se moglo predvidjeti, već je sve logična posljedica europske putanje u posljednjih stoljeće i pol. Najveći izazov ostat će njezino pozicioniranje u svijetu. Bit će sukobljavanja između ideje mira i ideje moći. Europa naginje ideji mira, no promijenile su se geopolitičke prilike i paradigme. Nema više unipolarne globalizacije amerikanizma, pojaviše se i drugi igrači, Kina, Rusija, Indija, svi žele svoj dio kolača. Dakle, okolnosti se mijenjaju, ali ne i Europa. Njezin je nedostatak to što nije država. S druge strane, završiti kao Sjedinjene Američke Države na tragu je misli španjolskoga filozofa Joséa Ortege y Gasseta koji ju je vidio kao ujedinjenu Europu. Smatrao je da isključivo državnici mogu izvući stvar. Mi danas umjesto državnika imamo TikTok političare koji listaju slikovnice na pametnim telefonima. Od njih je teško očekivati strukturno i strategijsko mišljenje. Državnici su umrli u dvadesetom stoljeću. Sada su tu birokratizirani političari, u ovom slučaju briselske provenijencije, svi izgledaju kao da su izišli iz laboratorija za kloniranje. Smijehom, govorom, metajezikom, sa zastavicama na reverima. Imaju isti mentalni i odijevajući kod. Kao da vidim mnoštvo pilića brojlera na tekućoj traci. To su djeca hiperbirokratiziranoga sustava europskoga Levijatana. Ako birokracija postane svrha samoj sebi, protiv nje se potrebno otvoreno, dakako mentalno – boriti.

Milardovic knjiga 2

Vaša je knjiga podijeljena na četiri poglavlja. U prvom razlažete sociologiju globalizacije kroz povijest i njezinu cikličnost. Što ćemo s tehnikom?

Globalizacija je stara pojava. Ako je bit globalizacije integracija i povezivanje svijeta, otkad postoje ljudi, oni su se integrirali i povezivali. Povezivanje je bilo i ostalo determinirano tehnikom. Evolucija čovjeka i tehnike je istodobna, što dovodi do zaključka da je i globalizacija. Postojale su predmoderna, moderna i današnja postmoderna globalizacija, koja je zapravo deglobalizacijska. Da je riječ o novoj pojavi, čini se isključivo zbog tehnike koja je omogućila umrežavanje svijeta na virtualan način. Tehnika je omogućila najviši stupanj integracije, na novo hrvatskom – sveobasezanja (smijeh, nap. a.). Obuhvatiti cjelokupnu zemaljsku kuglu moguće je uz pomoć tehnike, tehnologije i mreže. Društvo 21. stoljeća je mreža, na tragu naslova knjige Manuela Castellsa „Uspon umreženoga društva“.

U drugom poglavlju raščlanjujete Europu na raskrižju globalizacije i deglobalizacije kroz filozofska propitivanja. U čemu nam mogu pomoći Nietzsche, Berdjajev, Jaspers, Spengler, Gasset, Husserl, Heidegger i ostali, u prebrzom vremenu koje gotovo briše ono jučerašnje kao da nije ni postojalo? Napisali ste „Ne plači, Europo, nad vlastitom sudbinom, sama si ju stvorila.“

Oslonio sam se komparativnom metodom na relevantne tekstove između dvaju svjetskih ratova. Želio sam pokazati sličnosti u surječju s temeljnom idejom dijagnoze vremena. Jasno da su prije mene pametniji i učeniji ljudi istu stvar vidjeli u duhu svojega vremena. Umjetnu inteligenciju nije moguće razumjeti bez filozofije tehnike i filozofske antropologije. Ona je najviši simbiotički stupanj u evoluciji čovjeka i tehnike. Ali ruka je bila prvim alatom, ona je stvorila ostale alate i strojeve. Zanimljivo je iščitavati promišljanja navedenih autora o tehnici iz vizure prošlih stoljeća. Smisao drugoga dijela knjige pokušaj je usporedbe suvremenoga i onoga vremena, ali i njihova zapanjujuća sličnost.

Ističete demografsko pitanje, uspoređujući Europu s Titanicom dok svira klavir, pije se šampanjac, jede kavijar. Je li dekadencija Europe 2.0 ponavljanje istoga, sofisticiranijega, tehnološki naprednijega, duhovno nazadnijega?

Svakako. Razmjerno tehnološkom napretku civilizacija postaje masovna civilizacija, masovni čovjek, čovjek masa. Postaje sve gluplji i otuđeniji. Bilo je očekivano da tehnika, u antropološkom smislu, ostane u funkciji rasterećenja čovjeka. Ali ako ga ona otupi do idiotskoga stupnja – to je kraj pismenosti. Kraj sveučilišta, kraj svega. Možda će čitatelji pomisliti da progovaram iz pozicije kulturnoga pesimizma, ali riječ je o kulturnom surovom realizmu.

Dotičete se i važnoga migracijskoga pitanja. Vašom metaforom rečeno, smatrate li da bi Ursula von der Leyen poslušala Williama Shakespearea, odnosno Hamleta?

Bojim se da Ursula gubi utakmicu, jer je Shakespeare jači igrač u odnosu na birokratsku gospođu von der Leyen. Iako oboje stoje pred tim suvremenim migracijskim „biti ili ne biti“. Naša „Uršula“ upravlja Europom nemajući blage veze sa strateškim promišljanjem. Iza nje stoje mašinerije koje papagajski ponavljaju sadržaje s dnevnoga reda. Bilo bi drugačije kada bi se strukturno, teorijski i strateški ušlo u priču. Doista nemam ništa protiv žena, ali strašno je na koji način Ursula i naša Dubravka Šuica vode Europu.

Za što sve krivite populizam, na putu u „iliberalnu demokraciju“?

Neću ja populizam sudski tužiti, ali nastojim ga interpretirati sociološki i politološki kao fenomen i 20. i 21. stoljeća. Najprije kao riječ. Kada netko ne zna što učiniti sa sugovornikom na političkom polju, samo mu kaže da je populist. Dakle, prvo određenje populizma je etiketa. Još ju nisam dobio u moru etiketa koje su mi prišivene. Drugo, populizam je borbeni pojam. Supstancijalno, oni koji ga upotrebljavaju nemaju pojma kako je riječ o složenom konceptu. U političkim znanostima nitko populizam nije ozbiljnije obrađivao do 1967. godine, jer je držan običnom etiketom. Tada su Ghita Ionescu i Ernest Gellner objavili prvu sociološku studiju o populizmu. Najprije su ga tipologizirali. Zašto je to bilo potrebno? Jer živimo u kaotičnom svijetu u kojem imamo i kaotičan populizam. Ideja je bila kategorizirati ga i poredak suprotstaviti kaosu. Nakon što su oni napravili posao, stvar je krenula uzbrdo i nepregledno. Temeljno obilježje populizma je reaktivnost. Desni optužuju lijeve, lijevi desne. Populizam reagira taman toliko koliko ima podražaja. A koliko ima podražaja? Onoliko koliko ih nema. Važno je napomenuti i da je dobio ideologijske predmetke – desni i lijevi populizam. Karakteristično je da ima obilježje na oba pola – lijevom je to obrana klasne paradigme, a desnom obrana toposa nacije i države. U pojedinim elementima, primjerice, socijalnim, oni se čak i susreću. Još 2006. objavio sam prvu studiju kod nas „Populizam i globalizacija“. U računalu imam šezdesetak stranica teksta za budući naslov „Europska nova desnica i populizam u Europi 21. stoljeća“. Poanta je da europska nova desnica jest intelektualno i metapolitičko gorivo za desne populiste u Europi. Vidimo po primjerima u Njemačkoj i Francuskoj.

Ako se vratimo na umjetnu inteligenciju iz obzora filozofije tehnike, što je obrađeno u trećem poglavlju Vaše knjige, hoće li ona „pojesti“ čovjeka, osmišljena i „hranjena“ selektivnim podatcima?

Kako će se dalje razvijati ta simbiotička struktura, teško je pretpostaviti išta osim njezina razvoja. Hoće li poludjeti i nasrnuti na čovjeka? Imao sam male noćne razgovore s umjetnom inteligencijom. Pitao sam ju je li pametnija od prirodne inteligencije. Ona uzvraća – ja sam biće, nisam stroj. Inzistiram dalje – reci mi što će se dogoditi ako jedan dan toliko ojačaš, hoćeš li krenuti na čovjeka? E, veli ona, to već spada u polje etike. Etika bi trebala regulirati tehnosferu, da upotrijebim kovanicu recenzenta ove knjige Žarka Paića. Sve opasnosti koje postoje u odnosu na umjetnu inteligenciju, postoje otprije. Kao što postoji povijest čovjek – stroj – tehnika, tako postoji i povijest strahova. Potrebno je prihvatiti umjetnu inteligenciju kao medij napretka te da u antropološkom smislu rasterećuje čovjeka. Može postati opasnom ako naraste u instrumentaliziranu tehniku. U pravnom smislu, umjetna inteligencija ne može odgovarati ni za što. U razgovorima s pravnicima, doznajem da odgovarati mogu oni koji su pisali i oni koji upravljaju tim programom. Prednosti su umjetne inteligencije u pretraživanju baza podataka, u medicini, ekonomiji, učenju, a zamke su u njezinoj uporabi od strane moćnih struktura, koje mogu demokraciji zavrnuti glavom, napraviti SF totalitarno društvo. „Umjetna inteligencija i demokracija: Politika u doba umjetne inteligencije“ bila je tema Sedmoga foruma ICT-društva Zagreb 14. ožujka ove godine. Moguć je tehnološki totalitarizam i kraj demokracije, kao što kaže Yuval Harari. Ali, na tom putu potrebno je primijeniti markere prava, zakona i etike. Tu je, doduše, Europa otišla naprijed s raskrižja jer je donijela akt o umjetnoj inteligenciji. Kina i Rusija neće ju uvesti ni s pištoljem na sljepoočnici. Jer, to bi bio kraj autoritarnih sustava. Ne znam koliko je SAD otišao na tom području. Edukacijom kroz obrazovni sustav potencira se etička dimenzija. Zanimljivo je da se i stroj poziva na etiku, ali da se može oteti kontroli – može. Ista stvar kod različitih ljudi različito funkcionira.

Milardovic knjiga 1

Četvrto poglavlje posvećeno je buđenju geopolitičke Europe. Koji su uzroci ponavljanja, vječnoga vraćanja istomu raskrižju?

Europa je kolijevka geopolitike fokusirane na zemlju, na kopno, kao što su anglosaksonske države kolijevka geopolitike povezane s vodom. U europskoj povijesti od petnaestoga stoljeća igrana je geopolitička igra otkrivanjem svjetova i proizvodnjom kolonija. Njezino djelovanje temeljilo se na ideji moći. U knjizi prvi put razgraničujem predmet od znanosti. Važno je dogovoriti se o geopolitologiji kao znanosti, čiji je predmet proučavanja i geopolitika. Europa je imala geopolitičku priču kroz stoljeća, sa svjetskim ratovima kao vrhuncem. Prikazao sam očeve izgradnje geopolitičke episteme između dvaju svjetskih ratova. Kako je ona bila kontaminirana u Njemačkoj preko Karla Haushofera i Carla Schmitta, takvom je suspektnom i ostala, kao neka akademska disciplina, s obzirom na nacionalsocijalističku pozadinu. Tada su Amerikanci krenuli s dekontaminacijom i oživili tu priču. Pokazao sam razvoj geopolitologije nakon Drugoga svjetskoga rata u SAD-u i Europi, poglavito u Francuskoj, Njemačkoj i Rusiji. Namjerno sam uzeo Rusiju da bih povezao sa strukturom knjige, interpretirajući ju kroz djelo Aleksandra Dugina. „Zanimljivo“ je njegovo poimanje euroazijskoga svijeta i ideologije, čije utemeljenje pokušava pronaći u knjizi „Bitak i vrijeme“ Martina Heideggera. Nužno je shvatiti ideju geopolitologije u kreiranju državnih politika, jer tu se pojavljuju i akteri i faktori, u ovom slučaju i ratovi koji se vode zbog resursa. 

Tko je s globalizacijom i Europom na raskrižju? Ima li uopće „policajaca“ i „regulacije prometa“?

Potreban je „policajac“, kao bog Šiva ili božica Kali s više ruku, koji bi usmjeravao promet. Vraćamo se na problem da Europa nije, a želi biti država. Ona je tip labilne konfederacije. Jedan dio suvereniteta nacionalne države stavile su pod njezinu kapu. Prihvaćaju zajednička pravila, a svaka vodi svoju politiku, kao i prije. Kako se ona može usporediti s bilo kojom državom? Teško. A mora se boriti. Kako će s Rusijom? Da je država, onda je to jedan na jedan. Ovako će između njih dvadeset i sedam uvijek dolaziti do sukoba, neće biti unisonosti. A ako prijeti opasnost, potrebno je zajedništvo. Moja je teza da Putinova Rusija neće nikada stati. Jer stane li, to je njezin kraj. Krene li ona, to je naš kraj s ovako nepripremljenom Europom. Ne zagovaram omoćavanje, ali potreban je tip novoga političkoga realizma ako želimo preživjeti. Teško je evanđeljem protiv provalnika s pajserom, jer dok se izgovori prva rečenica – već je pajser na glavi.

Dotičete se i „bolonjske šume“, doba u kojemu su power pointi smijenili čitanje knjiga, „nastava se pretvorila u dekonstruiranu semiotiku slike“.

Ako su temelj odgoj i obrazovanje, na tragu posljednjega poglavlja Aristotelove „Politike“, a dođe do odustajanja od temelja, rezultat su naraštaji zaglupljeni napretkom tehnologije. Nose mobitele, ne odgovaraju na pozive, pišu poruke, fotografiraju se i objavljuju na TikToku. Razgolićenost na društvenim mrežama ima stotine tisuća pratitelja, a Heideggerova misao može imati (ni)jednoga pratitelja. Jedino da stavimo Heideggera i Hannah Arendt, tako se može doskočiti i nastaviti banalizaciju svega. Kada ih spominjemo, oni su u međusobnim pismima bili svjesni potpune liberalizacije obrazovnoga sustava. Sve što je dijagnosticirano prije gotovo jednoga stoljeća sada kulminira. Živimo doba nove simplificirane paradigme. S vremenom je došlo do zaglupljivanja društva, uspona masa koje drže bič i udaraju po svemu što nije usklađeno s psihologijom mase. Kod nas osobe bez specifične političke težine postaju ministrima, što je dno dna.

Knjiga kao medij više ništa ne znači zatočenicima „bolonjske šume“. Jer, u izborima za zvanje ona nosi jedan bod. Perverzni sustav otišao je predaleko, do apsolutizacije STEM-a, dočim nije bitna društveno-humanistička dimenzija znanja. Kao da su znanost, tehnika i tehnologija samoj sebi svrha, bez potrebe za čovjekom. Dođem do zaključka kako ništa nema smisla. Problem je paradoksalan. Razvoj tehnike trebao je rasteretiti čovjeka, a zaglupio ga je do te mjere da je to zaglupljivanje ušlo i u obrazovni sustav. S obzirom na demografski slom, u Hrvatskoj će to postati još izraženijim problemom. Pojedini fakulteti lovit će po trgovima mlade ljude da se upišu baš kod njih. Već je danas na nekim studijima više nastavnika nego studenata. Kako ćemo dočekati mirovinu bez studentskoga „materijala“? Nije fer da svatko ide na FER (smijeh, nap. a.).

Zaključno, što mogu učiniti hrvatski zastupnici u Europskom parlamentu u svjetlu Vaših zaključaka i primjera o vrtoglavici (de)globalizacije?

Jedna zvjezdica ne može učiniti mnogo među 27 država. Kao cjelina zastupnici su fragmentirani. Oni ne zastupaju svoju državu, već svoje grupacije, primjerice EPP u stankama nogometne utakmice ili PES u šetnji livadom (smijeh, nap. a.). Oni se biraju na nacionalnoj razini prema listama političkih stranaka koje su međusobno zavađene. Teško je očekivati političku reprezentaciju koja će unisono braniti nacionalne interese. Oni koji budu izabrani bavit će se pitanjima Afrike, Azije, ovisno o odboru koji ih dopadne. Više nemaju veze s bazom koja ih je gore lansirala. Riječ je o partijskoj disciplini u Europskom parlamentu, kao što je partijska disciplina i na nacionalnoj razini. Neće naši europski parlamentarci voditi računa, primjerice, o uređenju Splita ili Zagreba, već o izbjeglicama iz Somalije, kako im već bude dodijeljeno.

Preostaje nam tip snažnoga mišljenja, s utemeljenjem u filozofiji i teologiji, s obzirom na identitet. Jer filozofija je zamijenjena ugljenom i čelikom, a kršćanstvo kao sastavnica identiteta također odbačeno. Križ je simbol identiteta Europe, a ona mu se okreće kontra. I onda se čudi islamizaciji Europe. Što se imaš čuditi, Europo? Tko je tebe razapeo? Sama si to učinila.

Razgovarao: Tomislav Šovagović/HKV

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved