Connect with us

Vijesti

Lažna krivica privilegije bijelaca: Baštinici trgovaca robljem guraju ovu woke optužbu

Published

on

Poruka svjetske politke moćnih, prvenstveno na zapadu po ovom pitanju jest: bijelci su krivi za sva zla svijeta; oni su kolonizatori, porobljivači siromašnih i nedužnih naroda diljem svijeta i kroz povijest; neusporedivi izrabljivači slabih, prvenstveno na kontinentima van Europe.

[Naslovna slika: Engleska, 1890-tih: premorena majka u času odmora pri pakovanju šibica prepušta se snu na radnom stolu. Njen sin spava kod njenih nogu, pokriven ogrtačem. Život većine europljana onog vremena. Danas možemo naći ratne veterane spavati na ulici. A inmigrante, uhranjene, u hotelima sa četiri zvjezdice. Privilegija bijelaca.]

Do te mjere da i u sveučilišnim krugovima može se naći tvrdnji – nešto zbog čega nije bilo kazni – da je biti bijel vrsta bolesti koju treba iskorijeniti. Bacimo stoga kratki i nepristani pogled kroz povijest po ovom pitanju: da li su zbilja bijelci krivi za tolika zla koja nas danas muče, i mučila su ostatak svijeta kroz stoljeća?

U prvom redu, bijelci su ljudska bića kao i toliki drugi, i prema tome sposobni za dobro i zlo. Sigurno je da su i skupine bijelaca činile zla dijela u povijesti. Ali nema zla kojeg ne bi činili i većeg druge ljudske skupine, ili rase. Ropstvo, na primjer. Nema naroda u kojem ropstvo nije bilo prakticirano. Uglavnom prema pripadnicima drugih naroda ili plemena. Nije ih bilo više u Rimu ili Ateni, nego u Africi, Aziji ili Americi. Arapi i Turci, prožeti Islamom, postaju jedni od najvećih robovlasnika i trgovaca robljem kroz povijest. Jedna od najstarijih kronika, Tempore belli, kratko nakon arapskog osvajanja Iberijskog poluotoka opisuje kako su muslimani iz Afrike „pljačkali kršćanske crkve i domove, spaljivali gradove onih koji bi pružili otpor i odvodili njihove djevojke kao seksualne ropkinje, stvarajući neopisiv teror“.

Godine 715., nakon što je privedeno kraju muslimansko osvajanje Španjolske, osim malih enklava na sjeveru, njihove su vojskovođe otišle na dugo putovanje u omejski kalifat u Damasku. Sa sobom su vodili tisuće deva natovarenih ogromnim blagom i trideset tisuća zarobljenika kao porez u krvi kalifu Al-Walidu, koji je, prema arapskom kroničaru al-Maqqariju, bio oduševljen “resursima naroda iz Hispanije… njihovim bogatstvom i ljepotom njihovih djevojaka.”

Djelatnost Sultana od slomljenog Istočnog Rimskog Carstva, preko krajeva današnje Grčke, Albanije, Bugarske, Vlahije (Rumunjske), Srbije, Hrvatske,… do Mađarske pa do Krima, trebala bi nam biti dobro poznata. Godine 1438. Bartolomeo de Giano, talijanski franjevac koji je bio prisutan u Carigradu za vrijeme turske opsade, opisivao je obuhvat turskog porobljavanja naroda sa Balkana. Iz Mađarske (podrazumijevaj i dijela Hrvatske) bilo je porobljeno 300.000 duša i „odvedeno u samo nekoliko dana“: iz Srbije i Transilvanije, 100.000 ih je “odvedeno u željeznim okovima, vučeni konjima… na djecu i žene su tjerali pse bez imalo milosti ili sućuti.  Ako bi poneka od njih usporila, ne mogavši dalje hodati od žeđi ili boli, – o dobri Isuse! – odmah je tu u mukama bio okončan njen život, presječena na pola.”

Koncem srednjeg vijeka i kroz kolonizaciju Amerike trgovina robljem bila je značajna također kod Židova, što je priznato i od njihovih značajnih povijesničara, makar im se iz izvjesnih židovskih krugova ne čestita zbog toga. Na primjer Dr. Abraham J. Peck, koji je kroz više od dva desetljeća bio jedan od vodećih autora Američkih Židovskih Arhiva u Cincinnati i Američkog Židovskog Povijesnog Društva u New Yorku, dvije vrlo važne povijesne institucije židovskog američkog života i povijesti, pisao je „Prva dva stoljeća susreta crnaca i Židova u Americi označeni su vrlo opširnim svjedočanstvima o židovskom robovlasništvu“.

Slične tvrdnje moguće je naći i kod drugih istaknutih židovskih povijesničara. No, nekoliko osnovnih stvari trebaju nam biti jasne:

Barem 98% europske populacije, da ostanemo kratki, nisu bili robovlasnici, niti su imali posla sa tim. Oni su imali druge obaveze i običaje: u teškim, preteškim okolnostima očuvati svoje obitelji i nacije, podizati ih usred velikih muka i napora. Čak i Karl Marx u Kapitalu ukazuje na robovlasničku praksu na prelasku kasnog srednjeg i početka modernog doba kao pripremu za prvobitnu akumulaciju kapitala. Nije to bio posao običnog puka, nego iznimne manjine europske populacije.

Drugo, fenomen ropstva, te i kolonizacije, treba razmotriti također iz perspektive sposobnosti impliciranih nacija. Drugim riječima, ljudi su po naravi skloni ambicijom za probitkom, novcem i imanjem. Stoga gdje je veći tehnološki napredak, veće su i mogućnosti izrabljivanja slabijih. Što bi bilo da su muslimanske nacije raspolagale rezultatima industrijske revolucije koja se počela odvijati na zapadu krajem XVIII stoljeća? Možemo samo zamisliti, dok znamo da sa mnogo manje sredstava, kao za vrijeme Turskog carstva, moglo se vidjeti što je to značilo.

U vezi ovog zadnjeg, komentirati ću jednu zgodu iz života Davida Livingstone, čuvenog britanskog istraživača Afrike iz XIX stoljeća. Kad je jednom prilikom stigao malim uprežnim kolima u jedno zametnuto selo u središnjoj Africi, svi domoroci su se okupili oko kola i buljili zapanjeno u… točak. Jer nikad u svom životu nisu vidjeli najobičniji točak! Govorimo o godini oko 1870. Nakon tisuća godina života u izolaciji, gdje je kultura afričkih domorodaca mogla napraviti što je htjela, nije bilo na dane i dane hoda najobičnijeg točka za vidjeti. I kad su počeli shvaćati da je zahvaljujući tom točku bijeli čovjek mogao prijeći udaljenosti za koje je potrebno uložiti dane i tjedne hoda, a da se ne umori, divili su se bijelom čovjeku i uzimali ih za neku vrstu božanstva, kojem su se vrlo lako podvrgavali kao nadmoćnijem i sposobnijem biću.

Treće, ropstvo je s druge strane bilo vrlo uvrženo među afričkim narodima, do te mjere da je abolicijska inicijativa potjecala upravo od europljana. Sam Livingstone je bio jedan od velikih boraca za dokidanje ropstva; on koji je u svom djetinjstvu trpio praktično ropsku ekpslotaciju: radio je od 6 izjutra do osam poslije podne, četrnaest sati dnevno dakle (makar bilo uračunato malo vremena za objed). Nakon toga pohađao bi satove vjeronauka – otac mu je bio pastir škotske crkve -, i osnovnog zdravstvenog obrazovanja koje mu je znatno pomoglo u pohodima po Africi. Kako je bilo kod nas, prije jedno stoljeće, tako reći jučer? Kad je zavladala glad po Hercegovini i Dalmaciji, roditelji su bili prinuđeni slati djecu u Slavoniju da prežive. Tek jedno zrnce od tolike i tolike muke koju su morali pretrpjeti naši preci.  Tako se podizala Europa, uz toliki napor, protivštine i odricanja. A da nitko nije dolazio sa strane da nam pomogne. Ustvari jest: prije dvije tisuće godine došli su Sveti Petar i Pavao, i na podlogu pripremljenu klasičnom filozofijom donijeli su vjeru, što je učinilo Europu velikom, postajući lukom za izvoz civilizacije po cijelom svijetu. To je tvrda činjenica, toliko je istinita i toliko je mrze moćnici da je žele izbrisati iz sjećanja i svijesti. Oni crnci koji su se divili točku na Livingstoneovim kolima, ti isti iz zahvalnosti su mu sahranili srce u Africi, dok mu je tijelo prenešeno u Englesku. Danas ih uče naprotiv, por najezdom kulture woke, da mu ruše spomen kip. Običaj primjenjen na druge povijesne znakovite bijele osobe posebno u USA i UK, ali i šire.

[Ima jedan interesantan momenat koji se spominje na kraju filma “Sound of Freedom”. Ukazuje se na činjenicu da danas u svijeti ima više ropstva nego u ikad u povijesti. Strahoviti i istiniti podatak, posebno grozan kad se ima u vidu da su žrtve često najneviniji poput djece. Činjenica koju prikriva ideologija woke prikriva, koristeći strahote ropstva iz prošlosti za svoje ciljeve.]

Običaji uvriježeni među afričkim plemenima bili su strahotno okrutni, neshvatljivi za europske kolonizatore i standarde. Neka su ostala opisana još od prvih misionara i istražitelja. Navodimo nekoliko činjenica za imati u vidu: Prekomorska trgovina robljem je trajala samo mali dio vremena u usporedbi sa stoljećima dugom trgovinom robljem sa Arapima, koliko u vremenu, još više u broju odvedenih robova. Uz to treba imati u vidu i trgovinu robljem između samih afričkih plemena i naroda, koja je predominirala u XIX stoljeću (Johann Barth, 1857, „Putovanja i otkrića u Sjevernoj i Centralnoj Africi“). Herbert Ward, engleski istraživatelj pisao je o običajima (crnih) zemljovlasnika u Congu, po kojima kad bi htjeli označiti da je sklopljen neki račun, kupili bi roba, slomili mu kosti i živa ga sahranili do glave u zemlji, bez hrane i vode prepuštajući ga polaganom umiranju. Ako bi mu netko htio pomoći, čekala bi ga ista sudbina („Pet godina sa kanibalima u Congu“, prva publikacija 1891.). Portugalac Francisco Valdez u istom periodu ostavlja svjedočanstvo u svojoj knjizi „Šest godina putovanja Zapadnom Afrikom“, da kad bi preminuo poglavica nekog plemena, nitko ne bi smio ni spomenuti činjenicu kroz mjesec ili dva, uz prijetnju odsjecanja glave ako bi se slucajno usudio i odvođenjem njegove obitelji u ropstvo. Ako ne bi bilo kupaca za obitelj, svi bi bili obezglavljeni. Kraljevi Dahomeya za održati počast svojim precima periodično bi sjekli glave stotinama robova i škropili bi njihovom krvlju grobove predaka. Dok bi žrtve bile pogubljene na stratištu, prisutno mnoštvo bi vrištalo u zanosu. Potrebne su knjige, ne jedan članak, za navesti, opisati i posvjedočiti o tolikim sličnim običajima. To što nisu danas popularne za spomenuti, druga je stvar.

[Film Apocalypto Mel Gibsona, kao toliki drugi u zadnje dvije decenije, bio je u centru napada antifa i sličnih krugova. Ne znaju što je bolje, napadati ga, ili ignorirati. Makar teško podnose što istina uvijek otvara sebi put. Gibson prikazuje sočno i bez pardona situaciju precolumbijske Amerike. Mala posada ondašnjih španjolskih brodova nije mogla osvojiti kontinent bez suradnje sa američkim narodima nižeg sloja čija je sudbina bila ropstvo ili žrtvovanje bogu sunca. Scene filma podsjećaju na upozorenje dano u psalmu 106, 37-39: “Prinosili su svoje sinove i kćeri kao žrtvu zlodusima. Prolijevali su krv nevinu, krv svojih sinova i kćeri koje su žrtvovali kanaanskim idolima. Tako se oskvrnu zemlja u krvi. Onečistiše se svojim dijelima i učinišel preljub svojim postupcima.” ]

Četvrto, europska kolonizacija donijela je ne samo zlih primjera i djela, koja ne postoje gdje nema ljudi, tj svojstveni su ranjenoj ljudskoj naravi; donijela je pače ogroman kulturni, materijalni i zdravstveni napredak tamo gdje bi dosezala. I svakako, duhovni. Donijela je Evanđelje, pristojne običaje, zdravstvene navike, higijenu; borilo se protiv bolesti. Kao rezultat  populacija afričkih zemalja – na teritoriji današnjih zemalja, onda su postojala uglavnom plemenska područja -, posebno ispodsaharskih regija, eksponencijalno raste upravo od polovice XIX st. Do tada, afrička populacija stagnira ili se povećava vrlo malo, posljedica beskrajnih međuplemenskih ratova, primitivizma, dosežući ne rijetko granicu ljudožderstva.

I čemu smo danas svjedoci, pred bezočnom i drskom ideologijom woke, koja hara prvenstveno po USA, ali ne ostajući tamo nego se širi se na sve strane? Jedan primjer: otipkaš na google “povijest europskih naroda” na engleskom, i na slikama imas sto vidjeti. Naći ćeš engleskog, španjolskog itd kralja kao crnca, Sv Ivanu Aršku kao crnkinju, pa preko Beetovena i Newtona do Cezara svi redom crni. Ako je tako: gdje su onda katedrale i znamenja, znanost i filozofija u Africi na primjer prije dolaska bijelaca? Gdje su arheološki ostaci i njihova ostavština? Mi stariji se rugamo dosjetkama svjetskih moćnika, ali nisu dosjetke: upućene su novim generacijama koje se tek formiraju. Trebamo se plašiti za njihov način razmišljanja kroz nekoliko godina nakon sve ove propagande. Povijest na koncu biti će jedna od najvažnijih znanosti kojoj ćemo trebati posvecivati sve vise pažnje. Za obraniti istinu u prvom redu.

Završavamo s onim sto smo vec natuknuli: bijelci su doista bili privilegirani; kršćanstvo je procvjetalo na njihovom tlu. Odatle, uz darežljivost njihovih najboljih sinova, proširili su Novost po cijelom svijetu. U krajevima gdje je bila primljena, došlo je do prije nikad viđenog cvjetanja. Kao kad voda i sunce od pustinje napravi vrt.

[Ideologija woke priprema mentalitet društva za prihvatiti multikulturnost kao nužnost u europskim nacijama. Hrvatski demograf Tado Jukić upozorava da će sa ovakvim zakonima o inmigraciji Hrvatska ostati možda kao država, ali nestati kao ono na čemu počiva: narod. „Mi kao narod smo prihvatili nestati”. ]

Bog je htio da se to dogodi kod bijelaca, na ovom – našem – tlu. Bog zna što radi, ne radi se o slučaju. Razlozi postoje, ne moramo ih ni znati u detalje. Ali ti razlozi su naš identitet; upravo taj kojeg mrze radi toga što jesmo, Bogom dano.

Postoji li bolji razlog za očuvati tvoj materijalni i duhovni poklad?

Milenko Bernadić, dopisnik za Croativ iz Španjolske

https://es.wikipedia.org/wiki/David_Livingstone

Vijesti

Čudesna vizija iza blagdana Tijelova

Published

on

Proslava Tijelova može se pratiti do vizije koju je o liturgijskoj godini imala belgijska časna sestra Juliana iz 13. stoljeća – piše Philip Kosloski u Altea-i.

Rimski obred Katoličke crkve svake godine nakon nedjelje Trojstva slavi blagdan Tijela i Krvi Gospodnje.

Međutim, Crkva nije uvijek slavila ovaj blagdan, a veliki utjecaj iza njega imala je belgijska časna sestra Juliana iz 13. stoljeća.

Viđenje svete Julijane

Juliana je bila duboko posvećena Svetoj Euharistiji od ranog djetinjstva i prema piscu Aleteije Joanne McPortland, “ušla je u redovnički život u dobi od 13 godina, služeći u hospiciju za gubavce koji je vodila njezina zajednica.”

U to je vrijeme počela imati neobičnu viziju. Pisac Heinrich Stieglitz pripovijeda viziju u svojoj knjizi The Church Year: Talks to Children:

Već u svojoj šesnaestoj godini Julijana je imala izvanrednu viziju dok je bila na molitvi. Vidjela je pun mjesec kako jarko sja, ali na njemu je bila tamna mrlja kao da je njegov komad izbio. Isprva nije mogla razumjeti viziju. Što je češće gledala taj neobičan prizor, to je njezino čuđenje raslo.

U početku je mislila da je vizija demonskog podrijetla i molila je Boga za pomoć:

“Je li to iskušenje Zloga?” – zabrinuto je upitala. Usrdno je molila, a vizija je ipak ostala. Usred gorućih suza djevojka je zamolila svog Spasitelja punog ljubavi da joj objasni što to znači.

Prema izvješću, Isus je odgovorio na Julianin zahtjev i rekao joj što je točno vizija trebala predstavljati:

Na kraju joj je Isus rekao: “Mjesec predstavlja crkvenu godinu. Tamna mrlja na njegovoj sjajnoj površini znači da još uvijek nedostaje jedna gozba. Moja je volja da se ustanovi velika svetkovina u čast Moga Presvetoga Tijela. Veliki četvrtak više je dan žalosti nego radosti. Sada idi i objavi to svijetu.” Ponizna časna sestra uzdržala se pred takvim zadatkom i rekla našem Gospodinu ovako: “Gospodine,” rekla je, “ja sam samo jednostavna djevojka i nisam nimalo dostojna. Zato te molim da ovo djelo povjeriš svetim i učenim svećenicima.”

U početku Juliana nije nikome rekla, no s vremenom je povjerila svoju viziju nekolicini ljudi, a zatim je račun došao do samog pape.

Dok će sveti Toma Akvinski s vremenom napisati prekrasne poetske pjesme za ovaj novi blagdan, slavlje vjerojatno ne bi postojalo da nije bilo svetosti svete Julijane i njezine otvorenosti za primanje Božje riječi.

Philip Kosloski /Altea

Continue Reading

Vijesti

Biden se boji ‘velikog židovskog utjecaja’

Published

on

Američki predsjednik neće riskirati da naljuti lobi u Washingtonu, rekao je savjetnik za sigurnost za Project Veritas

Predsjednik SAD-a Joe Biden pod pritiskom je progresivnog krila Demokratske stranke da oštrije osudi izraelske postupke u Gazi, ali to neće učiniti osim ako ne osvoji drugi mandat, rekao je dužnosnik Vijeća za nacionalnu sigurnost za Project Veritas.

Bidenov stav o Izraelu rezultat je pažljivih “političkih kalkulacija”, rekao je savjetnik za politiku Vijeća za nacionalnu sigurnost Sterlin Waters tajnom novinaru za Project Veritas, konzervativni medij poznat po operacijama skrivenih kamera.

S jedne strane, Biden i njegovi glavni suradnici moraju reći Izraelu da “nećete nastaviti lagati, bombardirati i ubijati svu ovu djecu bez suočavanja s ozbiljnim posljedicama” kako bi umirili progresivne glasače, objasnio je Waters u videu koji je objavljen u utorak. Međutim, kad bi Biden to učinio, nastavio je Waters, razljutio bi “veliki, moćni židovski utjecaj u republikanskoj i demokratskoj politici” i suočio se s klevetničkom kampanjom koja bi ga koštala predsjedničkih izbora u studenom ove godine.

“Kada bi Biden ponovno pobijedio, mogao bi biti mnogo iskreniji kada je rekao ‘ne’”, rekao je Waters. “[Ali] to je odluka drugog mandata.”

Trenutačno se čini da se Bidenovo stajalište o Izraelu mijenja iz dana u dan, s američkim predsjednikom koji je u nedjelju okupljenim studentima rekao da podržava “trenutni prekid vatre kako bi se zaustavile borbe” u Gazi, a novinarima u ponedjeljak rekao da “stojimo uz Izrael da ukloni [vođu Hamasa Yahyu] Sinwara i ostale koljače Hamasa.”

Izraelski premijer Benjamin Netanyahu tvrdi da Izrael može uništiti Hamas samo invazijom na Rafah, grad u južnoj Gazi u kojem se trenutno nalazi više od milijun raseljenih Palestinaca.

Ranije ovog mjeseca, Biden je zaprijetio da će zaustaviti isporuku oružja Izraelu ako Netanyahu naredi kopnenu invaziju na Rafah, odluka za koju je Waters rekao da je “politički rizik”.

Međutim, dok je Bijela kuća zamrznula isporuku bombi Izraelu krajem travnja, Biden je odobrio drugu prodaju oružja vrijednu milijardu dolara – uključujući tenkovsko streljivo i minobacačke granate – židovskoj državi nekoliko dana nakon što je obećao uskratiti buduće isporuke.

Izrael je napadao Rafah zračnim napadima posljednja dva tjedna, uz pokretanje ograničenih kopnenih operacija u istočnim četvrtima grada. Netanyahu je odbacio Bidenovu prijetnju da će prekinuti vojnu pomoć, izjavivši da će se Izrael “boriti našim noktima” ako bude potrebno.

Unatoč Netanyahuovom hvalisanju, premijerov ratni kabinet odložio je planove za veliku ofenzivu u Rafi i odlučio se za ograničeniji pristup koji će minimizirati civilne žrtve, izvijestio je u ponedjeljak Washington Post. Izraelski izvori koji su razgovarali s Postom rekli su da je ovaj pristup odabran kako bi se izbjegao gnjev SAD-a.

Dan prije nego što je Watersov intervju objavljen, dužnosnik američkog State Departmenta rekao je za Politico da je državni tajnik Antony Blinken naredio zaposlenicima da prestanu objavljivati detalje povjerljivih razgovora u vezi sa sukobom Izraela i Hamasa medijima (Project Veritas, Logicno)

Continue Reading

Vijesti

Hrvatska – Sretan ti Dan državnosti!

Published

on

Hrvatska slavi Dan državnosti – prije 34 godine, 30. svibnja 1990., konstituiran je prvi demokratski, višestranački Sabor i potvrđena njegova povijesna uloga u očuvanju hrvatske državnosti.

Posebno, svečarsko raspoloženje vladalo je tog 30. svibnja diljem Hrvatske, osobito na zagrebačkom Trgu svetog Marka.

foto: mreže

Nakon desetljeća komunističke vlasti i jednoumlja, u Saboru su se okupili zastupnici izabrani na demokratskim i višestranačkim izborima koji su održani u dva kruga, u travnju i svibnju 1990., i na kojima je uvjerljivo pobijedio HDZ.

“Bio je to doista velik događaj – vlast u Hrvatskoj preuzimali su ljudi koji za dotadašnje vladavine komunističkog jednoumlja pretežno nisu bili podobni. Znatan broj njih doživio je u tom vremenu razne oblike šikaniranja, a neki su bili i politički zatvorenici“, zapisao je povjesničar Ivo Perić.

Na konstituirajućoj sjednici izabrano je vodstvo novog višestranačkog Sabora, za predsjednika Žarko Domljan, a za potpredsjednike Ivica Percan, Stjepan Sulimanac i Vladimir Šeks.

“Mislim da izražavam osjećanje svih zastupnika ako kažem da iskazano veliko povjerenje birača u ovaj Sabor nalaže svima da poštujući prošlost usmjerimo svoj poglede na budućnost, da okupimo sve ljude dobre volje, sve duhovne, stručne, materijalne potencijale zemlje u ostvarenju zajedničkoga cilja – slobodne, demokratske i suverene Hrvatske“, kazao je tada Domljan.

Za predsjednika Izvršnog vijeća Sabora izabran je Stipe Mesić, a za predsjednika Predsjedništva SR Hrvatske dr. Franjo Tuđman.

Tuđman: Nisam sumnjao da će hrvatski narod pokazati zrelost na izborima

Obratio se nazočnima i istaknuo kako je Hrvatski državni sabor kroz povijest bio čuvar suvereniteta (s izuzetkom razdoblja od 1918. do 1941.) hrvatskoga naroda u odnosu na druge nacionalne i državne zajednice.

Kazao je i kako nije sumnjao da će hrvatski narod pokazati svoju zrelost na prvim demokratskim izborima, “iz kojih je proizišao Sabor“, te izrazio uvjerenje da će “on znati i moći pod vodstvom svoga istinskoga predstavništva, izgraditi život dostojan slobodnih ljudi u svojoj jedinoj, napaćenoj, ali svetoj domovini“.

Prvi saziv Sabora imao je 351 zastupnika i tri vijeća: općina, udruženog rada i Društveno-političko vijeće.

Sabor konstituiran 30. svibnja 1990. radio je nešto duže od dvije godine i u tom je razdoblju, odrađujući dio mandata u posebnim, ratnim okolnostima, donio povijesne odluke o hrvatskoj suverenosti i samostalnosti, te o raskidu državno-pravnih sveza s bivšom SFRJ, kao i “božićni Ustav”.

Vijenci i svijeće za poginule za Domovinu

Predsjednik Vlade Andrej Plenković i članovi Vlade u povodu Dana državnosti položit će vijence kod Spomenika domovini.

Povodom Dana državnosti i svetkovine Tijelova, koji padaju na isti dan, zagrebački nadbiskup mons. Dražen Kutleša vodit će misno slavlje u crkvi sv. Marka na Gornjem gradu, nakon čega će premijer Plenković s članovima Vlade prisustvovati smjeni straže Kravat pukovnije.

Dan državnosti bit će obilježen i u drugim gradovima. Na vukovarskom Memorijalnome groblju žrtava iz Domovinskog rata predstavnici Grada odat će počast poginulima polaganjem vijenca i paljenjem svijeća, a u crkvi sv. Filipa i Jakova služit će se sveta misa za Domovinu.

Predsjednik Vlade poslijepodne će u Zagrebu prisustvovati programu u Rekreacijsko-sportskom centru na Jarunu gdje će obići taktičko-tehnički zbor naoružanja, borbene i neborbene tehnike i opreme postrojbi te proizvoda i usluga braniteljskih zadruga. Nazočit će i pokaznim vježbama Hrvatske vojske i policije te letačkom programu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Obilježavanje Dana državnosti završit će svečanim koncertom u Hrvatskom narodnom kazalištu.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved