Connect with us

Vijesti

EVOLUCIJA U UZMAKU Datiranje starosti planete Zemlje metodom Ugljika C-14 – POGREŠNO!

Published

on

Metoda radioaktivnog ugljika – poznata kao metoda C-14 – autora Amerikanca W.F.Libby-a kojom se određuje starost fosila, počinje isključivo na hipotezama i pretpostavkama.

Libby je za ovaj postupak 1960. godine dobio Nobelovu nagradu za kemiju. Metoda se temelji na sljedećim činjenicama:

 

Našu planetu Zemlju iz svemira pogađaju kozmičke zrake – riječ je o protonima. Ovi protoni u gornjim slojevima atmosfere pogađaju atome dušika, kisika i argona, i tako iz njihovih atomskih jezgara izbacuju neutrone. Slobodne neutrone, s druge strane, vežu druga atomska jezgra.
Gotovo sve ovako nastale neutrone vežu atomi dušika. U tom postupku, atom dušika odaje jedan proton, čime atomska težina ostaje ista, samo što se atomski broj smanjuje za jedan. Tako od atoma dušika nastaje atom ugljika (C-14).
Standardni atom ugljika ima atomsku težinu 12, i sastoji se od po 6 protona i 6 neutrona. Ugljikov izotop C-14 sastoji se od 6 protona i 8 neutrona, i postaje time teži za 16,7% od atoma ugljika C-12. Oba ova ugljika sa kisikom formiraju CO2 (ugljični-dioksid), koji uzimaju, to jest absorbiraju, biljke i živa bića.

Sve ono što u sebi ima život nalazi se u kružnom toku ugljičnog-dioksida na našoj Zemlji. Smrću, biljke i živa bića napuštaju taj ritam. Međutim, u organskim ostacima ostaje očuvan ugljični-dioksid. Ugljikov izotop C-14 se raspada i ponovo prelazi u azot (N-14), sto znači – jedan neutron se pretvara u proton, uz odavanje jednog elektrona (beta-zračenje).

Odnos atoma ugljika C-14 prema C-12 u današnjoj smjesi zraka je poznat (prema Dr. Brownu – jedan i po atom C-14 na jedan bilijun (101²) atoma C-12). Ugljični-dioksid poznat je kao jedna od najvažnijih komponenti u procesu života. Zrak sadrži 0,03%, a izdahnuti zrak oko 4% ugljičnog-dioksida.

Uzimanjem hrane, ugljik dolazi u tijela svih živih bića. U svakoj organskoj materiji moramo pronaći ugljik. Vrijeme raspada ugljika počinje sa smrću, što znači da se raspada nestabilni ugljikov izotop C-14.

Vrijeme poluraspada C-14 iznosi 5.730 godina. Nakon 10-tog poluraspada, dakle, poslije 57.300 godina ostaje samo 0,01% prvobitne količine atoma C-14. Poslije 7-og poluraspada, dakle, poslije oko 40.000 godina preostaje još 0,78% prvobitne količine atoma C-14, Postotak koji je premali da bi ga se moglo precizno mjeriti. C-14 se može pouzdano utvrditi samo do 3-ećeg vremena poluraspada.

Ukupna produkcija atoma C-14 u atmosferi je 10 kilograma godišnje.

Ova metoda je nepogodna za određivanje starosti fosila iz više razloga:

Na našoj Zemlji ne postoji zatvoreni kružni tok. Kozmičke zrake, produkcija atoma C-14, broj atoma C-12, vrijeme poluraspada atoma C-14, su tokom godina imali različite vrijednosti.

Svi postupci određivanja starosti kreću sa hipotezom da se od nastanka Zemlje

– prema današnjem opće-priznatom mišljenju od 4,5 milijardi godina.
To u našem slučaju znači:
– da je sadržaj CO2 od nastanka atmosfere morao uvijek biti isti,
– da odnos standardnog ugljika C-12 prema nestabilnom ugljikovom izotopu C14 nikada nije bio drugačiji nego danas,
– da je C-14 od samog početka imao isto vrijeme poluraspada, dakle, 5.730 godina,
– da je sadržaj dušika u zraku oduvijek bio konstantan,
– da se poslije smrti ugljik više ne može apsorbirati. Zemlja je, međutim, otvoren sustav – koji je stalno u pokretu. Sve gore navedene pretpostavke znanstveno se ne mogu dokazati. U laboratorijima, doduše, možemo analizirati npr. jabuku, da promatramo jaje ili da proučavamo neki fosil – ali ne i da rekonstruiramo povijesna zbivanja. To se naročito odnosi na ona vremenska razdoblja iz kojih nam nisu preneseni nikakvi spisi. Najstariji pisani dokument nije star ni 4,000 godina. No, pozabavimo se onim činjenicama koje ukazuju da su gore navedene tvrdnje pogrešne.U sadašnjem vremenskom trenutku zrak sadrži oko 0,03% CO2. Sadržaj standardnog ugljika C-12 u atmosferi je u proteklim stoljećima morao biti znatno veći. Pretpostavlja se da je nekada na Zemlji bilo više kopnene nego vodene površine. U suptropskim pojasevima naše Zemlje živjele su neusporedivo veće životinje i rasle su ogromne biljke i drveća. Potreba za CO2 je u to vrijeme morala biti ogromna.Još je Libby učio da se biljke razvijaju uz pomoć ugljika. I danas u staklenim vrtovima, obogaćivanjem zraka ugljičnim-dioksidom, uspijevaju ogromne lubenice, ogromni krastavci i ogromne rajčice.Uslijed potopa došlo je do toga da je voda preuzela suvišni CO2. Mora danas sadrže oko 600 biliona tona CO2, a atmosfera samo 2,1 do 2,5 biliona tona. Ugljikov izotop C-14 u proteklim se stoljećima nalazio u CO2 u daleko manjoj mjeri nego danas. Stručnjaci pretpostavljaju da je nekada postojala samo jedna stotina (1/100), a možda i samo jedan tisućiti dio (1/1.000) današnje produkcije C-14 u atmosferi. Produkcija C-14 i onako je veoma mala – samo oko 10 kilograma godišnje.Već smo spomenuli da C-14 nastaje pogađanjem atmosfere kozmičkim zrakama. Zaštita od njih je Zemljino magnetsko polje. Ono, međutim, opada sa poluvremenom od 1.400 godina u neprekidnom procesu, što znači, prije 1.400 godina je bilo dvostruko, prije 2.800 godina četvorostruko, a prije 4.200 godina osam puta jače nego danas. Dakle, što je jače geomagnetsko polje, to je slabiji intenzitet kosmičkih zraka na naš zračni omotač, a time, u istoj mjeri opada i produkcija ugljikovog izotopa C-14.

Još neka pitanja ostaju otvorena: Imaju li živi organizmi u trenutku smrti isti odnos atoma C-12 i C-14? O tome govori Henri Moris u “Scientific Creationism”, str.162:

Kod metode C-14 pretpostavlja se da odnos atoma C-12/C-14, ustanovljen za žive organizme, važi do trenutka njihove smrti. Da to, međutim, nije točno, pokazalo se već u mnogim slučajevima. Tako na primjer, školjke živih mekušaca  prilikom primjene metode C-14 mogu pokazati starost do 2.300 godina. Ovo očigledno znači da mora postojati neki oblik razmjene ugljika između ovih organizama i naslaga karbonata sa veoma malim sadržajem C-14 ili bez sadržaja C-14. Ukoliko postoji mogućnost razmjene ugljika, onda je i starost takvih organizama određena pomoću metode C-14, previsoka za mjeru jednog nepoznatog činitelja“.

Postoji li poslje trenutka smrti još mogućnost primanja ugljika? Na ovo, odgovara H. Slaser (Harold Slusher in “Critique of Radiometric Dating”, Creation-Life Publichers Inc., San Diego, California, str.40):

Pretpostavlja se da se sadržaj C-14 datog živog bića, od trenutka prestanka procesa metabolizma nije povećao apsorpcijom ili iz drugih izvora. Valjanost ove pretpostavke ničim nije dokazana. Moglo se promatrati kako kosti iz svoje okoline uzimaju organske materije sa sadržajem ugljika, i to u tolikoj meri da počinjemo verovati da je prvobitni sadržaj C-14 krivotvoren. Dobivena vrijednost time potpuno gubi značaj. Ne može se izvan toga utvrditi da li neki uzorak sadrži tuđi ugljik“.

Čak i na pitanje o postojanju vremena poluraspada C-14, prema ispitivanjima J. C. Andersona (American Chemical Society), mora se odgovoriti negativno.

Ukupnim kompleksom pitanja iz oblasti evolucije više se bave u SAD-u nego u Europi. I na ona delikatna pitanja, koja nisu popularna, ide se znatno otvorenije, a sami naučnici su spremni na svaki rizik. Charles B. Hunt, koji je bivši predsjednik Američkog Geološkog Instituta, ovako izvještava po ovom pitanju:

Ako želimo da neka tehnika ili disciplina u naučnom radu bude od koristi, onda je neophodno da sve njihove granice budu poznate i razumljive. Međutim, granice primjenljivosti metode ugljika C-14 do sada jos nišu uočene. Nitko neće ozbiljno tvrditi da su svi iznešeni podaci oslobođeni grešaka. Mi ne znamo čak ni to, koliko su oni pogrešni – 25%, 50%, ili 75%? A ne znamo niti to koji su podaci pogrešni, u kojoj meri i zašto.”

Ali preko svega ovoga, metoda C-12/C-14 nam pokazuje da naša Zemlja uopće nije stara, već naprotiv, veoma mlada planeta. Vrijeme poluraspada C-14 iznosi 5.730 godina. Poslije deset (vremena) poluraspada preostaje samo jedan tisućiti dio prvobitne količine C-14, što znači da se u tom vremenskom razdoblju 99,9% atoma C-14 pretvorilo u N-14. Kad bi naša Zemlja bila starija od 60.000 godina, onda bi se danas u atmosferi moralo proizvesti isto onoliko C-14 koliko se na Zemlji raspada. Rezerve C-14 morale bi biti u ravnoteži. To tvrdi i novi “Meyers Enzyklopadisches Lexikon”, tom 1, pod “Altersbestimmung”. Tamo čitamo:

U cjelokupnom rezervoaru C-14 vlada ravnoteža, što znači da se C-14 koji se gubi raspadanjem, nadoknađuje novoproizvedenim.

Sve je to lijepo, samo što ta tvrdnja nije točna. Još je Libi, tvorac metode C-12/C-14, prilikom uvođenja ovog postupka skrenuo pažnju da se iz godine u godinu proizvede vise C-14 nego što se raspadne. On sam je utvrdio proizvodnju od 18,8 atoma/grama/minuti. Tome nasuprot stajali su svi podaci o raspadanju koje je našao – izmedju 14,5 i 16,3 atoma/grama/minuti. Razlika od oko 20%! Libi je smatrao da takva razlika uopćee ne može postojat, već da bi morala postojati neka greška u eksperimentiranju, pa je tvrdio da se ova razlika od 20% može predvidjeti, zanemariti.

Produkcija atoma C-14 iznosi danas, mjereno najsuvremenijim mjernim instrumentima, 27 atoma/grama/minuti (W. W. Ruby), što znači da svake minute nastaje 35% više ovih atoma nego što je odato raspadanjem. Prema tome, nema ništa od ravnoteže!

Već razlika do koje je dosao Libi (20%) odgovara starosti Zemlje od samo 15.000 godina. Ako uzmemo u obzir dobivenu brojku po Rubyju, onda bi starost Zemlje bila negdje oko 7.000 godina.

Vijesti

PODCAST MREŽNICA Domazet: 2025. g. je krešendo, Hrvatska treba predsjednika koji je neće uvući u rat

Published

on

Continue Reading

Vijesti

LEVITACIJA – Tajna uzdizanja fizičkih objekata u zrak

Published

on

Vračanje, proricanje, proročanstva, podizanje mrtvih, nadnaravno ozdravljenje i super-ljudske snage, samo su neki od brojnih slučajeva natprirodnih pojava koje nas okružuju ali se istodobno nalaze u samoj Bibliji opisane kao natprirodne pojave.

Levitacija

 

Dva događaja u Pismu promijeniti će percepciju onih koji smatraju Bibliju radikalnu vjersku djelatnost koje su oznake za sve paranormalne pojave kao čistog zla. Prvo poznato “čudo” Isus je činio za vrijeme velike oluje. Sveto pismo sasvim je adekvatno za portretiranje onog što se točno dogodilo:

 

”Pošto je nahranio mnoštvo, Isus odmah prisili učenike da uđu u lađu i da se prebace prijeko dok on otpusti mnoštvo. A pošto otpusti mnoštvo, uziđe na goru, nasamo, da se pomoli. Uvečer bijaše ondje sam. Lađa se već mnogo stadija bila otisnula od kraja, šibana valovima. Bijaše protivan vjetar. O četvrtoj noćnoj straži dođe on k njima hodeći po moru. A učenici ugledavši ga kako hodi po moru, prestrašeni rekoše: »Utvara!« I od straha kriknuše. Isus im odmah progovori: »Hrabro samo! Ja sam! Ne bojte se!« Petar prihvati i reče: »Gospodine, ako si ti, zapovjedi mi da dođem k tebi po vodi!« A on mu reče: »Dođi!« I Petar siđe s lađe te, hodeći po vodi, pođe k Isusu. Ali kad spazi vjetar, poplaši se, počne tonuti te krikne: »Gospodine, spasi me!« Isus odmah pruži ruku, dohvati ga i kaže mu: »Malovjerni, zašto si posumnjao?« Kad uđoše u lađu, utihnu vjetar. A oni na lađi poklone mu se ničice govoreći: »Uistinu, ti si Sin Božji!” (Matej 14, 23-33)

Hodanje po vodi je očito ”osvajanje” gravitacijske sile nad tijelom, što je obično poznato kao levitacija. Najvažniji aspekt ovog događaja jeste činjenica da je Petar bio u mogućnosti levitiranja, ali je potonuo kada se suočio sa strahom (ljudska mana) od oluje. Ako to nije moć projicirana od strane Isusa, da li bi uspjeli kada je Petar bio u takvom nezavidnom položaju, plutajući iznad olujnog mora? To je malo vjerojatno, jer je On zapravo imao moć nad samom olujom, što se može vidjeti u ovom slučaju.

Ovaj istraživački rad namjerava pružiti dokaze da nisu svi od tih paranormalnih anomalija ispravno razumijevanje ili, potpuno pogrešno, od strane crkve i mainstream misli. Tu je već dugo jaz između crkve u tim naizgled natprirodnim stvarima i vjerovanjima mnogih drugih izvan sfere dogmatskog tumačenja.

Također, levitacija se dovodi i u vezu s demonskim opsjednućima, kao što se može vidjeti na slici levitacije Daniela Dunglasa Homea, jer očito, uz njega nije bio Isus Krist pa tako i na primjeru događaja koji se desio u Rusiji. U pitanju je jedna mala djevojčica koju je otac snimio kako levitira.

Znanost ovakve natprirodne fenomene najčešće objašnjava kao trikove i iluzije kojima se uz primjenu određenih sredstava stvara dojam levitiranja tijela ili predmeta, dok spiritualisti i religiozne zajednice vjeruju da je mistična levitacija rezultat nadnaravnog djelovanja.

izvor: Zanimljivo-hr.blogspot.hr

Continue Reading

Vijesti

Ekspert za anđele: ‘Zbog ovoga samo djeca mogu vidjeti anđele’

Published

on

Rektor najvećeg svetišta Sv. Mihaela na svijetu Mont Saint Michela, otac Pierre Doat, koji je upravo objavio roman o ulozi i liku anđela, smatra da Crkva mora iskoristiti neuspjeh materijalizma da ponovno evangelizira svijet kroz ta davno zaboravljena učenja – piše Zrinka Požežanac u Vjera.hr.

On opisuje svoju ulogu osobe koja je uronjena u svakodnevno čuđenje i stoji u oštrom kontrastu sa sekularnim zapadnim svijetom, gdje društvena dezintegracija i kultura smrti otkrivaju duboko razočaranje.

Od svog dolaska na ovo obilježje kršćanstva, koje je zapravo plimni otok u Normandiji, ovaj mladi svećenik Zajednice svetog Martina, javne klerikalne udruge papinskog prava, iz prve je ruke svjedočio snažnoj evangelizatorskoj sili svetog Mihaela Arkanđela. Nadovezujući se na to bogato iskustvo, nedavno je napisao Le Roman des Anges , roman koji opisuje susret Arnauda, ​​mladog odvjetnika koji se bori sa smislom života, i njegovog anđela čuvara u trenutku njegove smrti.

Kroz prepričavanje različitih poglavlja iz života mladog glavnog junaka, autor destilira crkveni nauk o nebeskom svijetu i ulozi anđela tijekom ljudskog zemaljskog hodočašća, od začeća do prijelaza u vječni život. Otac Doat vjeruje da ovaj oblik fikcionaliziranog narativa dobro odjekuje među zapadnom publikom, koja često gleda na svijet anđela s distancom ili ga ne shvaća ozbiljno.

foto: usnplash

Uzdizanje žeđi za transcendencijom

“Zbog ekscesa suvremenog zapadnog racionalizma, koji je i Rimokatoličku Crkvu doveo do zanemarivanja čitavog dijela učenja vjere, sve što ima veze s anđeoskim može izgledati prilično neozbiljno, tim više što je teško prenijeti katoličku vjeru na jednostavan, prizeman način o ovoj temi,” rekao je otac Doat za Register.

Dok je vidio rastući interes za anđeoske likove među mladima, kršćanima i nekršćanima, primjećuje da je ta fascinacija često više utemeljena na ezoterizmu nego na katoličkoj teologiji, naglašavajući potrebu za ponovnom evangelizacijom.

“Ova fascinantna privlačnost nedvojbeno je rezultat neuspjeha materijalizma, koji je postao očit posljednjih godina, jer su ljudi bili dovedeni do uvjerenja da nevidljivi svijet više nije bitan – da samo trebate imati lijepu kuću da biste bili sretni i auto. Sada su mnogi ljudi shvatili bezizlaznost ovog svjetonazora i postaju puno prijemčiviji za pitanje anđela, što lako otvara vrata transcendencije u njihovim životima,” nastavio je.

To je dodatno potvrđeno neočekivanim uspjehom njegovih predavanja o kršćanskoj angelologiji u svetištu Mont Saint Michel posljednjih godina. Sesije su privukle mnoštvo iz svih društvenih slojeva.

Usporedno s tim terenskim iskustvom došao je spoznaja, dok je pokušavao opskrbiti knjižaru svetišta, da nedostaje literature dovoljno dostupne široj javnosti.

„Često postoje vrlo intelektualne teološke knjige ili pobožne knjige koje se sviđaju samo ljudima koji su već uvjereni u to, pa sam imao ideju proizvesti nešto malo drugačije kako bih proširio učenja o anđelima na ‘bezbolan’ način, a da ljudi to ne primijete ”, rekao je mladi rektor.

Ponovno čuđenje

Oslanjajući se na svoje misionarske godine na Kubi 2010-ih, koje su razvile njegovu pastoralnu karizmu, otac Doat spremno se povezuje s posjetiteljima svetišta i svakodnevno doživljava mala čuda, osobito putem ispovijedi.

Često je svjedočio odraslim posjetiteljima koji su prirodno privučeni sakramentom pomirenja, čak i nakon desetljeća odsustva od ispovijedi. Osobito se prisjeća mladića u 30-ima koji se, nakon što se nije ispovjedio od prve pričesti prije više od 20 godina, instinktivno približio ispovjedaonici nakon što je vidio da netko drugi ulazi. Njegova je inicijativa tada nadahnula njegovu mladu suprugu, a zatim i njegove roditelje, bake i djedove i tazbinu, koji su svi ponovno otkrivali ispovijed po prvi put nakon desetljeća.

“Postoji vrlo jaka veza između svetog Mihaela i milosrđa, koja se odražava u svim pričama o arkanđelovim ukazanjima”, rekao je.

Osvrćući se na raširenu dekristijanizaciju na Zapadu, za koju vjeruje da malo pridonosi poticanju nebeskih ukazanja, rektor je istaknuo kako nije slučajnost da najnovija ukazanja koja Crkva priznaje – posebice ono Djevice Marije s arkanđelom Gabrijelom u Ile Bouchardu u Francuskoj 1947. — bili djeci.

“Navodno, na Zapadu, jedini ljudi koji još uvijek mogu vidjeti anđele su djeca, jer još nisu opsjednuti materijalizmom i racionalizmom i još uvijek imaju začaranu viziju svijeta.”

Po njegovom mišljenju, postupni nestanak anđela iz zapadne svijesti u posljednjim stoljećima odražava sve dublje razočaranje svijetom – trend koji je ubrzao ateistički humanizam.

Ovaj svjetonazor je zaslijepio ljudska bića za činjenicu da, u savršenom prirodnom poretku koji je stvorio Bog, dobronamjerna bića bdiju nad njima. Njegov je roman osmišljen kako bi podsjetio čitatelje na to, ističući da prijateljstvo s anđelima “otvara naša srca nevidljivome”, čineći da rastemo u prijateljstvu s Bogom i dajući nam nebeskiji pogled na svijet.

Crpeći inspiraciju s Istoka

Ovaj fenomen, ističe on, daleko je manje raširen na Istoku, gdje kršćani imaju kozmološku viziju spasenja koja ih “čuva od laži materijalizma”. Stoga smatra da za razliku od Zapadnjaka, koji imaju prilično individualnu viziju spasenja, istočni katolici i pravoslavci prihvaćaju više komunitaristički i kozmološki pogled.

“Kada je vaša tradicija prožeta bizantskim himnama koje govore o vidljivom i nevidljivom stvaranju – o anđelima, drveću, cvijeću i pticama, i tako dalje – ne gubite iz vida činjenicu da raj nije za ovu zemlju”, rekao je uvjeren da bi zapadnim kršćanima bilo dobro da crpe više nadahnuća od svoje istočne braće, koja također imaju mnogo razrađeniji oblik pobožnosti svetom Mihaelu.

Dimenzija utjehe arhanđela, na primjer, danas je malo poznat aspekt na Zapadu, ali ostaje središnji dio popularne istočnjačke pobožnosti.

Sveti Mihael Tješitelj… To smo na neki način ostavili po strani i sveli arkanđela na neku vrstu borca ​​- tjelesno građenog komadića u oklopu. Ipak, svi ovi aspekti bili su prisutni u zapadnoj tradiciji prvog tisućljeća,” nastavio je otac Doat.

Po njegovom mišljenju, vraćanje bogatstva ove predačke pobožnosti tim je korisnije jer potiče kršćansko jedinstvo, budući da su čak i neki protestanti odani svetom Mihaelu Arkanđelu.

“Mi ovdje imamo pravo zajedničko blago o kojem moramo brinuti”, zaključio je, “a moja misija kao čuvara tisućljetnog kršćanskog dragulja upravo je da ga obogatim gdje god je to moguće.”

izvor(i): Ncregister | Vjera | croativ.net

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved