Vijesti
OVO Srbi SKRIVAJU od javnosti: PISMO BUGARSKOG POGLAVARA SAVI, koje razotkriva njegovo lažno ‘dizanje’ u arhiepiskopa
U svibnju 1220. je arhiepiskop Dimitar Homatijan poglavar Arhiepiskopije Prve Justinijane i cijele Bugarske sa sjedištem u Ohridu uputio Rastku – Savi pismo, koje slijedi i koje nije poznato u Hrvatskoj jer o njemu niti jedan Srbin nije pisao, a poznato je da su Srbi izvor pravoslavlja i samo to što su oni napisali vrijedi pročitati.
Foto: SAVA s latinskom tonzurom (podstrig). Ikona se nalazi u manastiru Mileševo, a Sava je osobno pozirao freskopiscu.
„Dimitar, po Božjoj milosti arhiepiskop Prve Justinijane i cijele Bugarske i sveti božanski arhijerejski sinod njegove dijaceze najčasnejšemu između monaha i sinu od velikog župana Srbije, gospodina Save, Božji mir i blagodat i pozdrav u svetom Duhu.
Od davnina smo mi slušali kako si ti, kad si ostavio svoju zemlju i srodstvo (rodbinu) kao i svo otčevo nasljeđe, jednostavno rečeno, svet i sve što je od svijeta ti si izabrao primorski Atos, nazivan Sveta Gora zbog toga što tamo žive sinovi – asketi i kad si se tamo zamonašio podvrgnuo si sebe monaškom životu sličnom onomu koji su živjeli ondašnji asketi, muževno boreći se protiv vraga, Sotone. Već se i iza granice proširila tvoja slava među monasima.
Što će kasnije biti mi ne možemo znati ali sad su stigle glasine koje ruše veličanstvo tvog podviga, naime da je asket Sava ostavio Atos i ondašnji život i vratio se natrag slično onima, koji mijenjaju svoje namjere za zlo, protiv kojih se Evanđelje buni i dogodilo se ono što je bilo na početku da ga je ljubav prema domovini zarobila i otela od Svete Gore oduzevši mu svo oružje i on se ponovno doselio u Srbiju; od asketa pretvorio se u ustrojitelja i upravitelja svjetovnih dijela i preuzeo na sebe dužnost izaslanika vlastelina i na ovaj način sve što je pridobiveno iz monaškog osamljeništva zamijenio svjetovnim pomislima, svjetovnim pustoslovljem i svjetovnim nemoralom, sudjelovao u pirovima; jahao konje najplemenitijih pasmina, lijepog izgleda i hoda, u raskoši slavljen za vrijeme mimohoda. Koračajući ovim putem on se zaželio hierarhijskog dostojanstva i kad je otputovao, ne znamo gdje, odjednom dobio takvog dostojanstva i vratio se svojoj domovini veličanstveno proglašenim arhijerejem Srbije. Tu je on rukopoložio više arhijereja, ne znamo jesu li za određena mjesta. I općenito rečeno on nije samo prekršio svoje monaške zavjete nego i ozbiljno poremetio crkveni život.
Kad smo o tebi sve ovo načuli i slično – jedno prije, drugo nedavno – mi nismo htjeli u tome povjerovati jer znamo da glasine u najvišoj mjeri vole laž; zato smo i mi smatrali da nije naša dužnost istraživati kako si se ti iz Svete Gore odjednom ubacio usred svjetovnih dijela, jer se mi nismo naučili istraživati tuđe živote kako bismo druge osuđivali jer to nama brani (zabranjuje) i božanska zapovijed: nemojte osuđivati da ne budete osuđeni i sve ostalo što propisuju svete riječi nastavak tog stiha.
Ako ti i jesi dobio arhierejstvo, od koje Crkve? Da to istražimo nama je dužnost. Koristeći se božanskim i svetim kanonima, mi želimo znati, ako si ti, o blaženi, postao arhierejem, kao što to donose glasine, to gdje? I ako je to u Srbiji, mi pitamo: Kako? Jer ako si ti postao mitropolit po pravu, koje od drevnosti (od davnina) pripada carevima da obnavljaju gradove i da njih uzdižu iz manje časti, tj. episkopsku prema veću – mitropolitsku ili arhiepiskopsku, to 12. i 17. pravilo Halkidonskog (Kalcedonskog) sabora i 39. pravilo Trulskog sabora razmatraju ali si ti prije toga morao biti episkop kako bi išao prema počastnijem i višem činu. Ti nisi bio niti episkop a i nikako nisi imao carsku dozvolu za svoje uzdignuće (u arhiepiskopa). Gdje je sad carstvo kojemu pripada ta počastna privilegija? Ako takvog carstva nema, i ti nemaš blagoslovljeni razlog.
U slučaju da si ti uzdignut u arhiereja za bezepiskopsku Srbiju, to ti najbolje znaš da se Srbija nalazi u dijacezi (crkvenog op.a.) prijestolja Bugarske. Ako te je naime neka Srbija izabrala za episkopa grada Rasa, koji je podložan arhiepiskopu Bugarske i koji ga mora rukopoložiti, to si ti na ovaj način, suprotno crkvenim kanonima pridobio arhierejsko dostojanstvo i ušao si (prodro) u tuđu eparhiju i sebe podvrgnuo kazni božanskih kanona kao čovjeka, koji je okrenuo, bolje rečeno, uništio dobro ustanovljeno od otaca stanje. I zato si se obukao u prokletstvo kao u košulju, po riječima psalmopjevca.
Kad bismo se morali držati istine, ako ti, otče si primio arhierejstvo zbog revnosti prema Evanđelju, to sukladno sa velikim blagovijestnikom Pavlom, ti ga moraš blagovijestiti ne tamo gdje je Hristos poznat, kako bi gradio na tuđe temelje, no kao što je pisano, onima kojima On nije poznat kako bi preko njega progledali i oni, koji za njega nisu čuli.
I tada nitko tko blagovjerno razmišlja ne bi poricao tvog rukopoloženja kao očigledno i usklađeno s apostolskom revnošću. U slučaju da postoji mjesto gdje nije prodrla apostolska propovjed, a Srbija po Božjoj blagodati blagovjerno i kršćanski živi kao što je postavljena na temelju apostola i koju upravlja dodijeljeni njoj od otaca arhierej; to ne zbog revnosti prema Evanđelju nego zbog slavoljublja ti si dosegnuo (preskočio) arhiepijskog dostojanstva i primio si ga za vlastitu osudu i slično onim životinjama, koji u želji da napadnu bacaju se protiv najoštrijih mačeva. Vidiš li sad kako je neprikladno tvoje svećenstvo.
I pogotovo, ako je to istina, da si ti naime kanonski postavljenog episkopa u Prizren tiranski zbacio s episkopske katedre i prisilio jadnika da se odrekne, kako bi opravdao svog neodgovornog zla u obliku odricanja; na njegovom si mjestu postavio nekog tamo svog istomišljenika i na ovaj si način povećao ogorčenost crkvenih kanona na sebe i još više Božju ogorčenost zbog kršenja kanona.
Ako se je ipak i moralo popustiti tvojoj želji, to tebi je bilo obavezno, o dobrejši, ne tražiti nekoga drugoga nego zatražiti predstojnika bugarske dijaceze kao autokefala i njemu podređenih eparhijskih arhiereja i izmoliti za sebe (episkopsko op.a.) dostojanstvo i ti bi to možda i dobio uz odgovarajuću ekonomiju. U kojoj je mjeri neprimjereno to da si dobio rukopoloženje od drugoga umjesto od autokefalnog arhiereja znaju oni, koji su dobro proučili knjige zakona i kanona. Kako bismo sve ovo jasno prikazali mi prilažemo izvode iz božanskih i svetih kanona pa tako 35. apostolsko pravilo govori …(slijedi tekst 2. pravila II. ekumenskog sabora, 13. pravilo Antiohijskog sabora i 12. pravilo Halkidonskog sabora op.a.), ohridski arhiepiskop i Sinod zaključuju:
Na temelju onoga što sveti i božanski zakoni propisuju i zbog toga što nama ne sliči (ne priliči) da zašutimo za ovo djelo, koje se je sasvim na očigled prikazalo neprikladnim, evo mi sinodalno objavljujemo tvojoj častnosti, da ako se ti odrekneš dobivenih prava, koja od davnina pripadaju našoj dijacezi, a koja sada držiš silom, dobro ćeš učiniti i ispravno ćeš postupiti; tako što ćeš doći k sebi i shvatiti ovaj nekanonski čin i vratit ćeš se na ovaj put, kojem su od davnina koračali tvoji predci, ti ćeš se moći pokajati i dobiti oprost.
Ako, pak, ostaneš nepromijenjen u svom drskom djelovanju i inzistiraš na svome, ignorirajući ovo naše pisanje sam ćeš sebe podvrgnuti onoj kanonskoj kazni kojom ti se po zakonu opravdano prijeti i podvrgavamo te isključenjem od Presvetog i Životvornog Trojstva i odsijecamo te od zajedništva s vjernicima kao prekršitelja zapovijedi svetih božanskih kanona i kao čovjeka koji je unio pomutnju i narušavanje u crkveni sustav, koji su od davnina sveti otci definirali. Stoga će oni koji su u zajedništvu s tobom biti podvrgnuti istim kaznama, bilo da su duhovnog ili svjetovnog ranga i statusa. I nositelj našeg današnjeg sinodalnog spisa, presveti episkop skopski, ljubljeni u Gospodinu naš brat i suradnik, gospodin Ioan, kojeg smo birali dizanjem ruku da razjasni tvojoj častnosti i usmeno gore napisano. Mjesec svibanj (1220. op.a.).”
Iz ovog dokumenta jasno je da je sveti sinod arhiepiskopije Prve Justinijane i cijele Bugarske sa sjedištem u Ohridu, Srbiju doživljavao kao sastavni dio Ohridske arhiepiskopije i nije našao nikakvo opravdanje – ni kanonsko ni moralno – za stvaranje samostalne srpske crkve. Optužio je Savu za tri bezakonja: 1) primanje episkopskog rukopoloženja od strane duhovne vlasti, 2) ulazak u Rašku episkopiju, koja je imala episkopa rukopoloženog od bugarskog arhiepiskopa, i 3) uklanjanje prizrenskog episkopa, kojeg je imenovao bugarski arhiepiskop.
Ohridski sinod nije priznao pravednim ni motiv kojim se je Sava, čini se, opravdavao – vjerska neprosvećenost Srbije, jer se po njima o kršćanskom prosvjećenju Srbije oduvijek brinula Ohridska arhiepiskopija, postavljajući posebnog episkopa.
Dao mu je na znanje da nikako ne bi mogao postati episkopom po kanonu pa čak i po crkvenoj ekonomiji „možda”.
Ovo je prvi put (ne i zadnji) da je netko od visokog pravoslavnog klera prokleo Savinu protukanonsku tvorbu.
HRVATSKI ARHIEPISKOP †ALEKSANDAR
Vijesti
“Znanstveni revizionizam umjesto političkog aktivizma”
Koić i Banić navode u Narod.hr da treba (iz)gurati znanstveni revizionizam protiv političkog aktivizma
Znanstveno revidiranje prethodnih saznanja i zaključaka osnovni je pokretač znanstvenog napretka. Revizionizam je poželjan i potreban svugdje osim tamo gdje se uplete politika. Političari i politički aktivisti ne vole znanstveni revizionizam jer im ruši njihove konstrukcije i floskule kao kule od karata. Tako pod maskom borbe protiv „revizionizma“ zapravo počinje borba protiv neželjene stvarnosti.
Revizionizam se pokušava ozloglasiti i izjednačiti s negacionizmom. Za razliku od revizionizma negacionizam se ne obazire na činjenice baš kao ni ostrašćeni politički aktivisti. Za razliku od revizionista političkim aktivistima znanje o predmetnoj temi nije najbitnije pa mogu namjerno ili iz neznanja raditi ogromne pogreške i tako kreirati pseudoznanstveni medijski okoliš. Biti zlonamjeran ili samo nevjerojatno nesposoban je samo razlika između namjere ili vlastitih ograničenja, ali svakako nije opravdanje za vlastita djela odnosno nedjela, pišu Nikola Banić i Mladen Koić za Hrvatski tjednik.
Na mrežnoj stranici Javne ustanove Spomen-područje (JUSP) Jasenovac na adresi nalazi se „Popis kratica/izvora u poimeničnom popisu žrtava KL Jasenovac 1941.-1945.“ Za kraticu JAD-V navodi se „Imenik žrtava holokausta izražen prema svjedočenjima datima Yad Vashemu“. To suštinski nije točno jer u digitalnom arhivu Yad Vashema osim kategorije svjedočanstava obitelji, prijatelja i židovskih organizacija postoji još nekoliko kategorija izvora, a među njima su i razni popisi.
Popisi nisu svjedočanstva, a još manje svjedočenja. U mrežnom popisu JUSP-a Jasenovac kratica JAD-V se navodi samo jednom. Za razliku od toga u popisu kratica nespomenuta oznaka YAD-V kojoj je izvor također digitalni arhiv Yad Vashema se navodi 173 puta. Zašto jedne ima na popisu kratica, a 173 drugih nema pitanje je za stručnjake iz javne ustanove na hrvatskom državnom proračunu.
Izbjegavanje
Ako izvoru pod oznakom JAD-V dodamo i 173 u popisu kratica nepostojeće kratice YAD-V, to je samo 1,3 posto od ukupno 13.152 upisa kod kojih se prema stanju na početku svibnja 2024. godine navodi „narodnost“ Židov. Usporedbe radi na ukupno 2.096 stranica mrežnog popisa JUSP-a Jasenovac Yad Vashem se kao izvor navodi 174 puta, a u knjizi Jasenovački popis – Lažne žrtve (Banić i Koić, 2023.) na ukupno 792 stranice se digitalni arhiv Yad Vashema kao izvor navodi 563 puta.
Prema svemu sudeći kreatori popisa iz JUSP-a Jasenovac izbjegavaju masovnije koristiti takvu bazu podataka o Židovima kakva je Yad Vashem. Razlog tom očitom izbjegavanju korištenja podataka iz Yad Vashema vjerojatno se skriva u činjenici da podatci svjedočanstava, odnosno židovskih izvora u ogromnom broju opovrgavaju podatke iz JUSP-a Jasenovac.
Nema Jasenovca
Od 173 podatka kojima je izvor YAD-V u napomenama mrežnog jasenovačkog popisa u 96 slučajeva, odnosno u preko 55 posto prema tom izvoru uopće se ne navode mjesta smrti Jasenovac ili Stara Gradiška. U 51 slučaju piše (mjesto smrti) „nepoznato“. U 12 slučajeva se navodi „Jugoslavija“ i to su samo oni slučajevi bez dodatka „nepoznato“.
U 33 slučaja se izrijekom navodi mjesto smrti različito od Jasenovca ili Stare Gradiške. Primjerice u 14 slučajeva Auschwitz, u 5 Treblinka, a u 2 Topovske šupe, jedan od nekoliko beogradskih logora smrti. U jednom slučaju navodi se stratište Bubanj u Nišu u južnoj Srbiji.
Usprkos jedinom izvoru
Od osam slučajeva u kojima je naveden samo jedan izvor podataka i to YAD-V u pet piše (mjesto smrti) „nepoznato“. U tim slučajevima jedini izvor podataka ne spominje logore Jasenovac ili Staru Gradišku, ali kreatorima popisa iz JUSP-a Jasenovac to nije prepreka da i takve slučajeve stave na popis jasenovačkih žrtava.
Dvaput isti izvor
Što je s ostatkom? Pa veliki dio ostalih podataka pod kraticom YAD-V koje su u JUSP-u Jasenovac koristili kao izvore za svoj popis predstavlja prikriveno citiranje „Spiska žrtava rata“ (List of murdered Jews from Yugoslavia), srbijanske inačice jugokomunističkog popisa žrtava Drugog svjetskog rata iz 1964. godine dio koji se odnosi na Židove („Jevreji“).
Tako se kružnom referencom potvrđuju podatci iz istog popisa koji se u JUSP-u Jasenovac nalazi pod kraticom SZSJ64. Dvaput isto, a glumi se različitost.
Pseudoznanost i propaganda
U Hrvatskom tjedniku od 1. veljače 2024. (br. 1010) pisali smo o literaturi koja se u JUSP-u Jasenovac koristi za kreiranje popisa jasenovačkih žrtava. Od 212 knjiga 91 posto je jugokomunistička i velikosrpska propaganda o stotinama tisuća žrtava u Jasenovcu, još 5 posto knjiga nekritički preuzima takvu propagandu.
Kad se koristi propaganda o 700.000 ubijenih, onda nije čudno da im je popis prepun lažnih žrtava. Ne može se nekritički koristiti „dokaze“ za 700.000 da bi se dokazivao neki drugi manji broj žrtava. To je pseudoznanost, odnosno propaganda kad se radi u političke svrhe.
Znanstveni revizionizam
U knjizi Jasenovački popis – Lažne žrtve uglavnom se citiraju jugokomunistički židovski i srpski izvori koji bi trebali ići u prilog jasenovačkoj mitomaniji o desetcima ili stotinama tisuća žrtava, ali čak i u takvim izvorima je gomila podataka koji do temelja ruše jasenovački mit.
Primjerice, ako izaberemo samo 10 izvora podataka koji se navode u gore spomenutoj knjizi među kojima su nekoliko autora koji pišu o Romima, židovski izvori ili autori židovskog podrijetla te izvori ili autori jugokomunističke orijentacije, oni su citirani 2.031 puta na 792 stranice. I svi ti izvori ruše mrežni popis JUSP-a Jasenovac. To spada u znanstveni revizionizam popisa prepunog lažnih jasenovačkih žrtava.
Krenuti od početka
Ako netko misli da su brojevi od 80 do 100 tisuća po najnovijim inačicama „procjena“ u medijima i 120 tisuća žrtava stvarni, neka počne otpočetka pisati popis na znanstvenim temeljima. Za početak neka se usporede matice rođenih i umrlih u Hrvatskoj s mrežnim popisom JUSP-a Jasenovac pa neka se vidi koliko su podudarne u podatcima.
Ako je to mitomanima preteško, neka se javno zalažu za konačan početak istražnih radova na lokacijama koje se najčešće navode kao stratišta radnog i sabirnog logora Jasenovac. (Narod.hr)
Vijesti
“Umirite svoje srce utješnom mišlju o tome da je vaš život … već zadobio oproštenje od preblagoga Gospodina”
Utješne riječi, jednog od najvećih svetaca 20. stoljeća svetog Padre Pia prenosimo s Kyrios I.K.
“No, usrdno vas molim da ne gubite vrijeme u razmišljanju o prošlosti. Ako smo to vrijeme dobro uporabili, dajmo slavu Bogu. Ako li, pak, loše, osjetimo odbojnost prema tome i pouzdajmo se u dobrotu Oca Nebeskoga. Štoviše, potičem vas da svoje srce umirite utješnom mišlju o tome da je vaš život u onome razdoblju koje nije bilo dobro utrošeno, već zadobio oproštenje od preblagoga Gospodina.
Svom se snagom klonite duševnih nemira i uznemiravanja srca. U protivnom, svaka će vaša duhovna vježba donijeti malo ploda.
Držimo sigurnim ovu činjenicu: ako je naš duh uznemiren, onda su napadi Đavla češći i izravniji, jer on običava iskoristiti tu našu prirođenu slabost kako bi uspio u svojim naumima.
Budimo vrlo oprezni kod ovoga, što nema malu važnost za nas – čim opazimo da padamo u obeshrabrenost, oživimo svoju vjeru i predajmo se u ruke Božanskoga Oca, koji je uvijek spreman primiti nas kada mu se iskreno obraćamo.”
sv. Padre Pio
Vijesti
DIRLJIVO SVJEDOČANSTVO Od ateista do Marijinog ratnika
U podcastu Oasis in tempore kod Petra Jurčevića, gostovao je Miljenko Jurić.
Dirljivo životno svjedočanstvo, zanimljiv i autentičan Jurić govorio je o svom životu, supruzi, obitelji, Marijinim ratnicima još iz vremena korone, volontiranju, te kako su ‘osobe s posebnim potrebama’ promijenile njegov život i konačno dovele do Isusa.
-
Vijesti3 tjedna ago
Rim Tim Tagi Dim – tek pohvala Baalu?
-
Vijesti1 tjedan ago
Spomen pohod na Jazovku: Obilježavanje zločina nad ranjenicima iz zagrebačkih bolnica, od strane partizana
-
Vijesti3 tjedna ago
HRVATIMA GOVORI? Njemački svećenik prije 300 g. zapisao koga će svi htjeti uništiti
-
Vijesti2 tjedna ago
Hrvatska – Sretan ti Dan državnosti!
-
Vijesti3 tjedna ago
UVIJEK ČETVRTKOM Blagdan Tijelova – što danas točno slavimo?
-
Vijesti3 tjedna ago
HRVATSTVO u Istri – iz prve ruke… kao i hrvatska stradanja
-
Vijesti2 tjedna ago
Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’
-
Vijesti3 tjedna ago
Kako je John Ford u svoje filmove unosio srce Isusovo