Connect with us

Vijesti

Prof. Biočić: Krivotvorenje suvremene hrvatske povijesti uz komunističke dogme – zašto Sveučilište ne reagira?

Published

on

Foto: Grad Kaštela, fah, montaža narod.hr

Sveučilišnog profesora srednjovjekovne povijesti dr. sc. Ivu Goldsteina “krasi“ mnogo negativnih epiteta; za časnog čovjeka i znanstvenika dovoljni bi bili i samo oni koje je izrekao njegov mentor prof. Miroslav Brandt u knjizi „Život sa suvremenicima – Političke uspomene i svjetonazor“ (P.I.P. Pavičić, Zagreb, 1996.), ali za Ivu Goldsteina oni nisu dovoljni.

Goldsteinovo priznanje: „Tako to rade svi, pa zašto ne bih i ja!“ (uhvatio ga u laži njegov mentor Miroslav Brandt, koji ga se zbog toga odrekao), strašna je mrlja na sveučilišnom profesoru časnog Sveučilišta u Zagrebu, ali Goldstein ima i većih grijeha. Njegovu publicističku aktivnost je izvrsno oslikao ugledni  znanstvenik prof. dr.sc. Vladimir Geiger (V.Geiger. ‘Ivo Goldstein, Jasenovac. 2019. Časopis za suvremenu povijest, br.1), Može  ga se analizirati i s političkog, moralnog, publicističkog, stručnog i sl. motrišta, ali to bi prelilo granice novinskog članka. Zato samo nekoliko riječi o konstanti u njegovim istupima, a to je mržnja prema hrvatskom narodu!

>> IZRAELSKA LEKCIJA GOLDSTEINU! Sramotno ismijavanje holokausta od zlih glumaca mora prestati odmah

Kao i njemu slični jugoistoričari, nije ‘prstom maknuo’ da pomogne Hrvatskoj i hrvatskom narodu kad je najviše trebalo, a danas iz fotelje, presuđuje, politizira, moralizira, docira, propisuje…

Na objede prema hrvatskom narodu, koji je od jugosrpskih i komunističkih krugova označen kao genocidan s glavnim argumentom o 700 tisuća i više ubijenih u Jasenovcu, za vrijeme komunističke Jugoslavije se nije kao povjesničar suprotstavio, kao ni njegov otac, čije teze nasljeđuje i prosljeđuje.

Kao povjesničar i znanstvenik nikada nije tražio materijalne dokaze o broju od 84.000 tisuće ubijenih u Jasenovcu na lažiranom popisu Javne ustanove Spomen područje JUSP) Jasenovac, naprotiv – odvraćao je znanstvenike od forenzičkih dokaza, pa čak i od prijedloga o međunarodnoj komisiji koja bi vodila istraživanja, koju je predložila bivša predsjednica Kolinda Grabar Kitarović.

Svoju profesiju povjesničara koji se sa srednjovjekovne povijesti prebacio na noviju povijest, zacijelo da može napadati suvremenu Hrvatsku, politikantski koristi za promociju totalitarne komunističke ideologije u novijoj hrvatskoj povijesti. To čini u suglasju sa sebi sličnim svenazočnim “jugoistoričarima” Jakovinom, Klasićem i Markovinom, kroz sve glavne hrvatske medije. Navedeni ‘istoričari’ imaju bjanko pristup u gotovo sve emisije i listove s glavnim zadatkom: traženje dokaza o grijesima hrvatskog naroda. Lako je biti ‘veliki’, profesor, ‘znanstvenik’ i dio ‘elite’ u društvu u kojem je zabranjeno suprotstaviti im drukčije mišljenje na istom mjestu! Podsjeća li to na kontinuitet komunističke totalitarne vladavine?

>> Zabraniti komemoriranje Jasenovačkom mitu i imamo li mi Hrvati pravo na istinu?

U sredinama s pravim akademskim kriterijima takvi bi trajali jedan dan, a u nas primaju pohvale, ‘zaslužena’ odlikovanja i nagrade. Pravi znanstvenici bi se stidjeli i suprotstavili bi se takvoj ponudi, ali ne, on i njemu slični, grčevito se bore za ‘status quo’, a sve znanstvenike koji se zdravorazumski, znanstveno i dokumentirano suprotstave njihovim ‘dogmama’, nazivaju revizionistima. Usput, taj je izraz ‘povijesnog revizionizma’  još je u vrijeme Titove Jugoslavije uveo, ‘gle čuda’, Ivin otac Slavko Goldstein. Taj je izraz kao krivnja i presuda prihvaćen u komunističkim pravovjernim redovima za sve one koji su odstupali od ‘linije’ druga Tita, smjernica CKSKJ i sl. Ta vrlo korisna i moćna politička floskula  je automatski eliminirala drukčija mišljenja zajedno s njihovim nositeljima i mogla  je biti smrtno opasna u određenim političkim okolnostima (file:///C:/Users/Mischa/Downloads/02_MARIJAN_CSP_2_2019.pdf).

U svojim istupima, kao ‘znanstvenik’, nikada ni on ni otac, u raspravi o Jasenovcu, nisu stavili glavni naglasak na (od Srba) ukradenu arhivu NDH na osnovi koje bi temeljem izvornih  dokumenata donosili objektivne zaključke, odnosno istinu, ma kakva ona bila!

>> TRIBINA NA RUBU FIZIČKOG SUKOBA: OKRŠAJ PRKAČIN – GOLDSTEIN! Benčić bježi, Klasić u šoku!

Kao veleposlanik demokratske RH, u Francuskoj u svom uredu, bez imalo stida, držao portret desetog megaubojice XX. st. J.B. Tita (jutarnji.hr. 7. studenoga 2013.), koji je  štitio i školovao teroriste svjetskoga glasa. Ti su teroristi bili stalna prijetnja mladoj državi Izrael. Naime u ‘Obavještajno-bezbednosnom školskom centru’ smještenom u Pančevu, kodnog imena ‘VP – 5000’, pod Titovim pokroviteljstvom se desetljećima odvijala obuka brojnih terorista, a od poznatijih su bili Abu Nidal, Abu Abas, Ramirez Sanches-Carlos, brat Sadama Huseina itd. (https://www.vesti.rs/Drustvo/7-PRICA-O-SFRJ-I-SVETSKOM-TERORIZMU-Abu-Nidal-Psihopata-pod-zastitom-vlasti.htmlhttps://slobodnadalmacija.hr/vijesti/svijet/srbija-je-skolovala-najpoznatije-medunarodne-teroriste-131720)

U svojemu članku u Jerusalem Post-u o srpskoj zloporabi Jasenovca za političke, protuhrvatske ciljeve, David Goldman navodi Ivu Goldsteina kao najbolji primjer te zloporabe, primjer koji vrijeđa i Holokaust i sve Židove (https://www.index.hr/). Sasvim je nevažno postoji li taj autor pod tim imenom, s kojeg je kontinenta, koje je boje kože, kojeg je pravog imena itd., važno utvrditi je li istina što je napisao o Ivi Goldsteinu! Takvu sramotu teško da je ikad i jedan povjesničar doživio!

U svjetlu komunističke i srpske propagande, Goldstein i njemu slični se, naravno, protive dokazima da su komunisti u Jasenovcu ubijali ljude i nekoliko godina nakon 1945., o čemu postoji istraživanje naših znanstvenika ali i izvješće CIA-e! (Matković, Blanka, and Stipe Pilić. 2014. „Poslijeratni zarobljenički logor Jasenovac prema svjedočanstvima i novim arhivskim izvorima.” Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru 56: 323-408 [Postwar Prison Camp Jasenovac According to Testimonies and Recent Archival Sources.” Works of the Institute for Historical Research of the Croatian Academy of Sciences and Arts in Zadar 56: 323-408]. Accessed March 17, 2020.; https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=193840; Zdunić, J. 2018. “Kakva pljuska za Godlsteina [sic]: Dokumenti CIA-a potvrdili da je njegova izjava o Jasenovcu bila lažna!” [“What A Slap for Goldstein: the CIA Documents Confirmed that His Statement on Jasenovac Was Fake!”]. Accessed March 17, 2020. http://www.ekskluzivno.me/kakva-pljuska-za-godlsteina-dokumenti-cia-a-potvrdili-da-je-njegova-izjava-o-jasenovcu-bila-lazna-3041/)

Dok god se ne dopusti slobodna demokratska i znanstvena rasprava o bilo kojem spornom razdoblju novije hrvatske povijesti, dok god ne ‘progovore’ relevantni dokumenti, forenzički nalazi, biologija, matematika i statistika i zdravi razum, do tada će hrvatskom povijesti novijeg doba vladati falsifikatori i manipulatori  događaja i činjenica i oni koji izmišljaju. Goldstein je to davno i priznao i predvidio. Njegovu rečenicu: ‘Tako to rade svi, pa zašto ne bih i ja’ ne smije mu se nikad zaboraviti. Dok god ‘izokrenuta stvarnost s malih ekrana može opstati samo u zaštićenom okolišu naklonjenih medija i politike’, kako kažu časni znanstvenici Mladen Koić i Nikola Banić, do tada će takvi ‘znanstvenici’ sramotiti akademsku zajednicu pa i samu državu. Da imaju imalo stida sakrili bi se da ih nitko ne vidi, ali ne, oni se ne stide izaći pred studente i izmišljati, manipulirati, drobiti, drobiti, drobiti… Oni svjesno krivotvore suvremenu hrvatsku povijest, služeći totalitarnim komunističkim dogmama, a da nitko, baš nitko na filozofskom fakultetu (dekan!?),  na Zagrebačkom sveučilištu (rektor!?), a u vlasti osobito predsjednik RH i Vlade, ministrica Obuljen, ministar Fuks  itd., ne reagiraju na njihove laži koje izravno ciljaju na dobrobit hrvatskog naroda i države. Mare li pak ti nabrojeni autoriteti hrvatske akademske i političke zajednice za svoju povijest, za ugled Sveučilišta, svoje države i svog naroda?

Do kada će očevi, djeca komunizma i njihove sluge, vladati s onim što nisu željeli, nisu stvarali i nisu zaslužili? Primjer Ive Goldsteina jasno pokazuje o čemu se radi i traži da se na njega reagira barem nastavkom kritike profesora Brandta i Geigera.

Objavio Prof. dr. sc. Mihovil Biočić

* Prof. dr. sc. Mihovil Biočić rođen je u Kaštel Sućurcu, a nakon završene gimnazije u Splitu, diplomirao je na Medicinskom fakultetu u Zagrebu 1971. Od 1975., radi u KBC-u Split, te završava specijalizacije iz dječje i opće kirurgije. Nakon što je 1988., doktorirao predavao je na Medicinskom fakultetu u Splitu, kao sveučilišni profesor. Autor je niza znanstvenih i stručnih radova. Bio je predsjednik Upravnog vijeća KBC-a od 1991. do 1993., voditelj je Odjela dječje kirurgije (1992. do 2011.) i ravnatelj KBC-a od 1993. do 2000. U Domovinskom ratu bio je dragovoljac od 1990., aktivan u ratnim bolnicama južne Hrvatske, zapovjednik Kriznog stožera za sjevernu i srednju Dalmaciju, te Kriznog stožera Splitsko-dalmatinske županije. Za doprinos u Domovinskom ratu odlikovan je Spomenicom Domovinskog rata, Redom Danice hrvatske s likom Katarine Zrinske, Redom hrvatskog trolista, te medaljom „Ljeto 95“, te nizom drugih. Dobitnik je Nagrade Splitsko-dalmatinske županije za životno djelo, a dobitnik je i najvišeg priznanja Hrvatskog liječničkog zbora – nagrade „Ladislav Rakovac“.

Vijesti

Značenje i povijest šabata

Published

on

Vrlo je vjerojatno da slavljenje subote (šabata) potječe iz Mezopotamije. Ako se uzme u obzir da jedan mjesečev ciklus traje nešto više od 28 dana, onda su važni i „kritični” 7., 14., 21. i 28. dan. Ti su se dani smatrali nesretnima, dakle manje pogodnima za poslove, pa su se ljudi tih dana radije posvećivali molitvi i bogoslužju.

Babilonci su dan punog mjeseca nazivali „šapattum”, a dan nestanka mjeseca „bubbulum”. Očita je sličnost riječi „šapattum” i „šabat”. Kasnije, u Židova, šabat više ne slijedi mjesečeve mjene, nego se ustaljuje u sedmodnevnom krugu. I danas je za Židove osobito značajan onaj šabat uoči mladog mjeseca. Za Židove je zapovijed obdržavanja šabata prva i najvažnija zapovijed. Zato se u njihovoj tradiciji veli: kada bi svi Židovi dvije subote za redom u potpunosti obdržali sve zapovijedi vezane za taj dan, bili bi spašeni, tj. tada bi došao Mesija.[1] Evo sada osnovnih oznaka židovskog šabata.

Šabat kao posveta vremena


Židovi ističu kako je riječ “svet” (posvetiti) prvi puta u Bibliji uporabljena upravo za šabat. Po šabatu se posvećuje vrijeme, jer je taj dan posebno posvećen molitvi i učenju Tore. Za Židove, nadalje šabat ima, naravno, duhovno značenje a u isto vrijeme i veliko značenje za obiteljski život. Budući da je puno toga zabranjeno činiti na šabat, obitelj se nužno okuplja, moli i razgovara o obiteljskim pitanjima, jer je na šabat zabranjeno voditi poslovne razgovore. Šabat, naravno, počinje od zalaska sunca u petak do zalaska sunca u subotu, jer za Židove inače dan započinje večerom.[2] Još dva sata prije sumraka žena pali svijeće, ide se u sinagogu, a onda vraća kući gdje uz molitvu i čitanje Pjesme nad pjesmama bude “doček šabata” (koji je predstavljen kao kraljica). Slijedi svečana večera.

Posvemašnje uzdržavanje od posla


Zabrana rada je apsolutna, čak i u vrijeme sjetve i žetve, a tiče se i Židova i njihovih slugu i robova, kao i njihovih životinja. Kasnije, u ropstvu, dolazi još i zabrana paljenja vatre (dakle i kuhanja), kao i putovanja. Neki su čak toga dana zabranjivali i njegu bolesnika. Budući da je Židovima često teško doslovno obdržavati šabat, oni su od starine našli pomoć. To je “šabes goj” što na jidišu označava ne-Židova koji za Židove čini ono što je Židovima zabranjeno (i to uz nadoplatu). Danas za Židove ulogu šabes goja čine automati koji se programiraju, čega ima sve više i više.[3] Kao pomoć za “normalan” život služi i ustanova zvana eruv (“povezivanje”). Naime, Židovu je zabranjeno na šabat hodati dulje od 2000 lakata (1000 metara), međutim, nije zabranjeno hodati unutar svoga dvorišta. Zato oni jednostavno povežu, tj. opašu jednim konopom cijelo naselje, koje se onda smatra jednom stambenom jedinicom, a čitavo je naselje onda kao dvorište, tako da se slobodno može hodati po cijelom naselju. Naravno, ukoliko je u pitanju životna opasnost, onda su oslobođeni zapovijedi o uzdržavanju od posla.

Sudjelovanje u hramskom i sinagogalnom bogoslužju


To jest i bio osnovni razlog subotnjeg počinka – da čovjek toga dana bude slobodan za bogoslužje.

Šabat kao znak saveza


„Subote moje morate obdržavati, jer subota je znak između mene i vas od naraštaja do naraštaja, da budete svjesni da vas ja, Jahve, posvećujem”. (Izl 31,12). Tako je za Židove obdržavanje subote temeljni znak obdržavanja saveza. I danas u državi Izrael, posljednje što bi jedan liberalni Židov od svoje židovske tradicije napustio bilo bi upravo obdržavanje subote.

Radost subote


Iz 58,13 naziva subotu „milinom”. Slavlje subote započinje već u petak navečer paljenjem svjetiljke koja gori sve do subote navečer. Oblače se svečane haljine. Za večerom u molitvi zvanoj „Kidduš” Židovi slave Boga što im je podario subotu: „Blagoslovljen da si, Gospodine, Bože naš, kralju svijeta jer si nas posvetio svojim zapovijedima i jer smo ti omiljeli, te si nam u baštinu predao šabat svoga posvećenja, iz ljubavi i naklonosti kao spomen stvaranja.”

Eshatološki vid subote


Kasniji židovski spisi šabat smatraju predokusom vječnosti: „Ovaj dan je čitav šabat i odmor zauvijek, svijet pravednika je svijet subotnjeg mira.” U ovom kontekstu valja gledati kršćanski izraz „pokoj vječni”.


[1] Usp. K. DA-DON, Židovstvo. Život, teologija i filozofija, Profil, Zagreb, 2004., 247-275.

[2] Židovi tumače da je to zbog toga što u Knjizi postanka stoji: “I bi večer, pa jutro, dan prvi…”

[3] Tako postoji tzv. subotnje dizalo koje je programirano da se zaustavlja na svakome katu, tako da ga pobožan Židov ne mora pritiskom na dugme aktivirati. Tako se u Izraelu mogu nabaviti spravice koje se stave u bravicu automobila i koje onda pokreću automobil, tako da ga vozač ne pali sam. Ostala pomagala možemo samo zamisliti.

izvor: prof. dr. vlč. Zvonko Pažin/Vjera i Djela

Continue Reading

Vijesti

Raskol na Zapadnu i Istočnu crkvu iz 1054.: Korijeni i uzroci

Published

on

Veliki crkveni raskol iz 11. stoljeća. – koji je podijelio Crkvu na Zapadnu i Istočnu – događaj je čije posljedice (vjerske, političke i društvene) osjećamo dan danas.

Premda se kao konkretna godina uzima 1054., raskolu je prethodilo nekoliko velikih kriza. S obzirom na kompleksnost teme, odlučili smo ju obraditi u dva dijela, a u današnjoj ‘Povijesnoj četvrti’ bavimo se korijenima i uzrocima – s Podcasta Povijesna četvrt prenosi Bitno.net .

Podcast obično objavljujemo svakog drugog četvrtka na YouTube kanalu Bitno.neta, a cilj mu je demistifikacija kontroverznih točaka iz povijesti Katoličke Crkve.

Bitno.net

Continue Reading

Vijesti

DOTUR KANIBAL

Published

on

Svukud ima vakih kanibala – kaže Pepi na profilu I. Kotlar

Klinički centar Rebro. Čeka se prid ordinacijama u onon uskon dugačkon hodniku. Sidi se sa obe dvi bande a noge triba podvuć pod katrigu da se mere proć sredinon.

Jure Franić je dva puta prozvan i tek se na treće oglašavanje javija. Pasalo je dvi ure od podne. Uspravja se pospani starkeja sa nogama savijenin u kolinima.

Usta je noćas još u pola tri u svome Gornjen Segetu pa onda nanoge po ladnoći do Trogira. Tamo je na autobusnoj stanici malo odrima a onda vija za Zagreb na kontrolu.

Namišta robu prid ordinacijon ka da ide na raport kod pukovnika. Sestra ga priši, jer kasne a pacijenata je puno.

Dotur Tomić se nakratko udubija u njegove nalaze dok se ovaj nije skinija do pojasa i snimija EKG-a.

A sinoć se smrza dok se kupa na bokune prvo do pasa pa od pasa, kako se to već čini u kućama bez tekuće vode. Njegova Janja ga je natirala da opere i glavu, iako po njemu ni tribalo. Sad se čudi ča dotur gleda u te kartušine a ne u njega, kad se već opra i zapuca iz te dajine. Ali to van je Zagrebački dotur – oni sve znadu.

– “Dobro Jure gdje su ti nalazi krvi i mokraće, kao što se ovdje traži?”

– “Pa doturica iz Trogira mi ni ništa rekla, samo mi je napisala uputnicu.”

Dotur ga oslušnu, duboko diši, ne diši, iskašji se, normalno diši. Pregleda mu još crveni friž od vrata do trbuja nakon nedavne operacije tri baj pasa.

Provuka je traku od EKG-a kroz ruku kao telegrafista kad stane čitat poruku s vrpce. I sad bi Jure najradije da ga dotur potapša po škinama i da mu kaže: Starino idi doma zdrav si ko dren. A ko zna koliko dotura bi tako reklo, pogotovo kad je u stisci s vrimenon, a dođe mu tako neko iz vukojebine i to bez nalaza. Ali ovaj ni takav:

– “Slušaj Jure, idi u sobu pet neka ti učine komplet analizu krvi i mokraće hitno, reci da sam im to ja rekao, onda u sobu 12 da ti naprave eho srca. Kad budeš gotov donesi sve ovde. “

– “Ali doture meni autobus ide u šest uri, moran doma zbog Gurke.”

– “A ko ti je ta Gurka?”

– “Naša kravica, nikon se ne da pomust samo meni, “

– “Ma bićeš ti još večeras kući, samo požuri.”

Jure je obavija sve ča mu je dotur kaza i u pet se ponovo nacrta kod dr. Tomića. Bi je zadnji pacijent za danas. Cupka on nestrpjivo da krene kući, a dotur mu reče da ne brine da će ga on osobno odvest na kolodvor. Ponovo se udubija u nalaze i počne odmahivat glavon.

– “E moj Jure, moramo te odmah prikačiti na “holter” da vidimo što nam to govori tvoje ludo srce. Što je danas … petak? Evo sad ti ga stavimo pa ti stoji do ponedjeljka kad ponovo radimo. I ne smiješ putovati jer rezultati neće biti dobri. “

– “Ali doture moran ić, doli me čekaju i Gurka me čeka, a i neman ja kod sebe šoldi za u hotel.

A zna dotur dobro kakve su to muke. I sam je poteka iz jednog takvog brđanskog zaseoka. Zna da je jedina krava ka član obiteji. Ujutro se prvo pogleda u štalu vidit kako je ona, a čeljad će i samo kazat ako im čagod fali. A ča se šoldi tiče, to je zadnje ča od sejaka moš iskopat. Ono malo ča se zaradi od prodaje ode na ono ča se mora kupit: sime, lektrika, so, ćizme, kemija, likarije …

Jure se počea trest ka da sina šaje u rat. “Ma smiri se starino, sve ćemo polako rješiti.”, umiruje ga dotur. Pozva je glavnu sestru s pripremnog i pita je je li je slobodna ona soba za VIP-bolesnike. Slobodna je.

– “Eto, našli smo ti besplatan carski smještaj ovde na trećem katu. Znam da bolnička hrana nije neka pa je najbolje da jedeš “Kod Rose”, ulicu niže. Evo ti hiljadu kuna pa ćeš mi vratiti drugi put. A što se tiče Gurke pa valjda će je neko nekako pomusti. Samo ti javi tvojima da dolaziš u ponedjeljak.”

Jure je drhtavo izvadija neku praistorijsku Nokiju ča ju je posudi od susida Grade za ovu priliku. Pokušava ubost one botune debelin parstima, ka da vrhon postola probaješ naciljat bajam. I sve ubada po 2-3 gumba istovrimeno. Dotur mu otkuca broj da se ovaj više ne muči i dade mu mobitel na uvo. Javi se susid Grada i posli nekoliko razmina halo-halo, počmu se mejusobno pitat ko je to tamo, a ko je to vamo, iako su obojica već iz prve pripoznali glasove.

Konačno su se našli negdi u eteru, i obojica se zaprepastili ka da su se iznenada trefili negdi posrid Čukotskog mora. Jure nikako da rekne zoć zove, a zapravo bi ga najradije pita kako je Gurka. Vidi je dotur da se stari blokira pa mu je vazea telefon i Gradi lipo objasnija kad će Jure natrag i da to javi njegovima.

A doturu je svaki petak uglavnon taki, strka od jutra do navečer. Pozva je sestru da smisti Juru i kala se doli “Kod Rose” da napokon čagod toplo izide. Odspava je jedva dvi ure na trosidu u svon kabinetu i u devet počea noćnu smjenu viziton. Tu se dosta zadrža. To su pacijenti ča sutra ili prekosutra gredu na operaciju sarca.

Ponekon od njih će ovo bit zadnja noć.

Prestrašeni su i gledaju ka dica u doture, ka u svoje jedino spasenje. Sa svakin triba popričat, umirit ga koliko je to moguće. A nije lako gledat čovika u oči i obećat da će sve biti u redu, a sutra mu prisić grudnu kost i rastegama rastvorit prsa dok rebra krckaju, pa ogolit njegovo drhtavo sarce. Uzimajući to sarce u ruke uvik mu je prid očiman lik čovika kojen je sinoć da obećanje.

Još ka dite je od majke nauči mnogo o likovitin bijkama i čemu koja služi. Životinje nekad i same ćute ča triba uzet, a čovik triba naučit.

Tako su se on i majka snalazili na padinama divjeg Lukova bez dotura i veterinara. Kasnije, u Zagrebu je bilo i bojih študenata od njega, ali najboji doturi su postali oni ča su znali ličit i tilo i dušu.

Obilazeći redon bolesničke sobe dr. Tomić stiže i do VIP-apartmana. Učinilo mu se da je kamara prazna. Posteja niti nije taknita a Jure sidi u poluškurici do ponistre i gleda u noć. Brine o Gurki i ne more zaspat.

A onda se dotur dositija.

Upita Juru je li u selu ima nekog ča gaji lavandu? Pa Grada zimi hrani svoje koze suhon lavandon. Pozvali su ponovo susida i dotur mu reče da kravi da svežanj lavande i da se će se od tega životinja primirit i dat se pomust. Uru poslin je Grada javi da je Gurka pomužena i da ništa ne brinemo. Jure se ozari od sriće i dotur ga natira da legne u posteju. Zaspao je odma, pri nego ča se svitlo ugasilo.

U ponedejak ujutro su mu skinli holter. Tomić je pogleda rezultate i malo je izmni listu Jurinih likarija.

– “Eto tako starino, slobodan si i još si ti dosta dobar. Napisao sam ti da dođeš na kontrolu u oktobru da ne dolaziš po zimi kao sada. I nemoj da mi opet dođeš bez nalaza.”

A vidi doktor da Juri jopet čagod fali, ka da mu se ne izlazi iz ordinacije.

– “Pa šta je sad Jure, jedva si čekao da odeš kući?”

– “Dva dana gledan ono veliko kupatilo ča ga zovete džakuzi, a zbog holtera se nisan smi kupat. A u životu nikad nisan lega u kadu.”

– “Hahaha Jure moj, evo vrati se gore i banjaj se do mile volje, dok ti ne krene autobus.”

I tako se Jure nabanja ka nikad u životu. Ispritiska je one botune na džakuziju ka da je u kokpitu eroplana. Kad se vratija Gurka se iznenadila kako mu je posvitlila koža, a Janja mu reče da je 20 godišta mlaji. E to su ti Zagrebački doturi, oni sve znaju boje od nas težaka.

Poslin dva miseca na adresu bolnice stiže poveći paket – piše za dr. Tomića. Dotur je otvorija paket a u njemu veliki pravokutni komad slanine ravan ka zrcalo. A koža na poleđini slanine oslikana u nekin živin kolurima i vidi se prilipi planinski pejsaž. U zasebnoj kuverti Jure se puno zafaljuje, pozdravja ga i vrača one pozajmjene pineze. A tu se našao i list iščupan iz sredine đačke teke na kojoj je olovkon pisalo:

“Dragi doture, ovu slaninu je opiturala moja Janja neotrovnon farbon. Ako vam se slika sviđa, kad izite slaninu, ostružite mast i obe bande triba premazat vrućin voskon od čela ili bezbojnin imelinom za postole. To van je poklon od moje kućne slikarice, jer ste me pomladili. Puno vam fala na vašoj dobroti i vidimo se u oktobru. Pozdrav od Janje, Gurke i Jureta.“

Dr. Tomić je kirurški precizno odilija slaninu od kože i postupija po uputi. Kožu je uokvirija i zakačija na zid ordinacije. Ma nema ko ne bi pogleda tu velišku lipu sliku veselih kolura. A onda bi se dotur pofalija:

– “To je koža od mog pacijenta sirotog Jureta, poslala mi njegova žena jer sam se potrudio oko njega. A jadnik se kupao kod nas sve dok mu koža nije skroz pobjelila. Ma bilo je tu i dobre njegove slanine, ali sam je odvojio i pojeo.”

Tako su najbojeg dotura na Rebru nazvali dr. Kanibal.

Kako tek ostale doture zovu? Neki judi će uvik bit dokaz da nije sve postalo posal, profit i interes.

Pepi

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved