Connect with us

Vijesti

Profesor Olivier: Vrijeme je da preispitamo ulogu zla!

Published

on

Primijetio sam da se u posljednje četiri godine učestalost kojom ljudi koriste riječ “zlo” u svojim svakodnevnim razgovorima znatno povećala. Nije teško pogoditi zašto je to tako. Uostalom, od Covid “krize” 2020. – a mogli bismo se vratiti na financijsku krizu iz 2008. – postaje sve jasnije da (suprotno onome što se uči kod kuće, u školi i na sveučilištu), vlade svijeta, kao ni institucije u koje je trebalo imati povjerenja, pogotovo medicinske ustanove, nisu bile u našem najboljem interesu (najblaže rečeno).

Nisam govorio o financijskim institucijama poput velikih banaka; naučili smo ih promatrati sa zdravom dozom skepse mnogo prije nego što su se ti drastični događaji dogodili – prenosi Epoha.com.hr.

Naravno, izraz “zlo” treba koristiti s oprezom, s obzirom na njegovo podrijetlo u religijskim i metafizičkim doktrinama diljem svijeta. Manihejstvo (nazvano po svom osnivaču iz 3. stoljeća, Maniju) možda je najbolji primjer za ilustraciju što to znači. 

Ovaj drevni, dualistički, perzijski metafizičko-religijski sustav vjerovanja dijeli postojeći svijet na dva međusobno isključiva područja “dobra” (duh, svjetlo) i “zla” (materija, tama) i uči da se čovjek mora pokušati vratiti u ”raj” striktnim pridržavanjem manihejskih propisa, koji su gnostički u smislu vraćanja spoznaje nečijeg pravog duhovnog ja. Prema ovoj doktrini, između dobra i zla postoji apsolutna proturječnost koja nadilazi pojedinca, piše gostujući autor Bert Olivier.

Nepotrebno je reći da postoje lako prepoznatljive sličnosti između maniheizma i drugih poznatih religija, ali kontrast koji ovdje želim naglasiti je između takvih apsolutističkih religijskih učenja i više filozofskog razumijevanja zla, poput onog koje nalazimo u misli Immanuela Kanta ( o čemu sam već pisao u vezi s neofašističkom kabalom).

Ukratko, za Kanta postoje dvije vrste zla: radikalno (dubinsko ukorijenjeno) zlo i dijabolično (đavolsko) zlo (koje, usput rečeno, čini dvije kategorije za klasifikaciju dva različita tipa film noira). U mom članku o kabali, koji je gore spomenut, čini se da je potonja primjer đavolskog zla.

Za Kanta je radikalno zlo takoreći ukorijenjeno u ljudskom srcu, što znači da se ne može u potpunosti iskorijeniti, ali mu se može oduprijeti – protiv njega se može birati (kao što to čini protagonist Spielbergova neonoir filma Minority Report ). S druge strane, đavolsko zlo prodire tako duboko u čovjeka da mu se ne možete oduprijeti.

Dijabolično zla osoba može počiniti samo zla djela (kao u Polanskijevom neo-noiru The 9th Gate , gdje noir detektivska figura na kraju može izabrati samo zlo koje predstavlja femme fatale, koja se doslovno ispostavlja da je vrag kao žena).

Rezultat toga je da, za razliku od maniheizma, koji sam svijet dijeli na dvije suprotstavljene sile, duhovno dobro i materijalno zlo , prema Kantu su i dobro i zlo uvedeni u svijet kroz moralne izbore i postupke ljudi kao moralnih agenata.

Dakle, kakvo god dobro ili zlo koje danas vidimo u svijetu oko nas u njega su unijeti različito motivirani ljudski postupci – neki s nepatvorenim (đavolskim) zlom na umu; drugi s dobrim namjerama (rezultat izbora protiv uvijek prisutne, radikalne mogućnosti činjenja zla).

Naravno, ironično je da zlo koje danas vidimo oko sebe – možda njegova najznačajnija manifestacija je democid koji je trenutačno pokrenut ugruškom cjepiva od Covida, lažno reklamiranim kao “lijek” za respiratornu bolest s relativno niskom stopom smrtnosti – proizlazi iz akcije takozvanih “civiliziranih” ljudi.

Ovo podsjeća na novelu Srce tame Josepha Conrada iz 1899. (kao i na Apocalypse Now Francisa Forda Coppole, koja se djelomično temelji na Conradovom romanu), koja pokazuje da je “srce civilizacije” doista mračno, otkriva ironiju da srce svjetla (civilizacije) je tama, ali obrnuto, da je srce tame svjetlo (utoliko što se, paradoksalno, dobrota nalazi na granicama zla) – složeno razumijevanje isprepletenosti dobra i zla u ljudima, a samim time i u ljudskom društvu.

Ti isti “civilizirani” ljudi nedavno su donijeli odluke koje prijete ne samo nekima u prepoznatljivim zemljama, već i čovječanstvu u cjelini – zapravo, svim živim bićima. Nije teško pogoditi da mislim na “odluku”, navodno američkog Joea Bidena, da dopusti Ukrajini da koristi ATACMS za napade na ciljeve u samoj Rusiji, što je od tada i učinila, može se dodati, s malo uspjeha.

Diskutabilno je je li Dementia Joe još uvijek sposoban samostalno donositi odluke, pa nikoga ne bi iznenadilo da na kraju saznamo da su pravu odluku donijeli Anthony Blinken ili Jake Sullivan. Bez obzira na to tko su pojedinac ili koji su pojedinci poduzeli taj sudbonosni korak, upravo se ovdje najjasnije pokazuje posljedica zla, spojena s ljudskim, odveć ljudskim političkim praksama.

Prema Ustavu SAD-a, samo Kongres ima legitimnu ovlast objaviti rat drugoj državi, a od 1812. Kongres je to pravo iskoristio samo jedanaest puta. Od tada, međutim, sudjeluje u donošenju odluka kojima se odobrava uporaba američke vojne sile. U svjetlu gore spomenute odluke “Joea Bidena” da Ukrajini odobri korištenje raketa dugog dometa (naravno, uz pomoć NATO-a) za napad na ruski teritorij, postavlja se sljedeće pitanje: jer nema znakova da Kongres je bio na bilo koji način umiješan – naprotiv, što dokazuje činjenica da je Kongres SAD-a pokrenuo proces opoziva i smjene “predsjednika” Bidena u svjetlu njegovog dopuštanja Ukrajini da rasporedi ATACMS protiv upotrebe Rusije – i zato što odluka se vjerojatno (za sve praktične svrhe) čini jednakom objavi rata Rusiji od strane SAD-a kao dijela NATO-a, kako je onda, zaboga, moguće da pojedinac bude u poziciji svjedočiti takvom potencijalno katastrofalnom događaju? 

Drugim riječima, je li uopće izvedivo, u svijetu u kojem postoji oružje koje bi moglo izbrisati sav život na Zemlji, koncentrirati moć lansiranja takvog oružja u ruke jedne osobe?

Da budemo sigurni, dotična je osoba vjerojatno vrh ledenog brijega duboke države, gdje su glasovi niza drugih nedvojbeno pridonijeli odluci dotične osobe; čak bi moglo biti da je neki drugi pojedinac, skriven u sjeni, donio dalekosežnu odluku, koja je zatim kanalizirana kroz Joea Bidena.

Ali tko god bio “točka podrijetla” takvog čina volje, složene interakcije između mnogih pojedinaca neizbježno oblikuju kontekst u kojem pojedinac djeluje, a trenutačni kontekst o kojemu je riječ nije teško identificirati, kao što sam ovdje prije tvrdio. Biden se ne može odvojiti od ovog konteksta.

Ipak, sve odluke, neovisno o tome jesu li donesene uz utjecaj drugih kao kontekst podrijetla, dolaze od pojedinaca (koji mogu ili ne moraju postići “konsenzus”) i stoga je zbunjujuće da postoje okolnosti u kojima pojedinac na položaju možda će morati donijeti odluku koja utječe na opstanak ljudi i drugih živih bića.

Sigurno postoji dovoljno mudrosti u svijetu da se smisli neka vrsta “principa prevencije” za takav događaj? Bez obzira na to hoće li Kongres SAD-a uspjeti opozvati Joea Bidena i smijeniti ga s predsjedničkog mjesta, mora se uzeti u obzir ono što je William Shakespeare slavno nazvao odgodom zakona, a u međuvremenu bi demencija mogla naštetiti Joeu jednako kao i poslovični slon u porculanskoj trgovini.

S obzirom na to da su čelnici od Vladimira Putina do Donalda Trumpa (koji je jednom prisegnuo kao predsjednik) doista u poziciji donositi odluke koje imaju posljedice – čak i ako se to čini u pozadini savjeta od pouzdanih savjetnika – dilema je gdje izjaviti da neki vođe su pouzdani (uključujući takozvane “prosvijećene diktatore,” kao što je Fridrik Veliki od Pruske), a drugi nisu, zbog psihološke stabilnosti ili, pak, nekompetentnosti.

Zato je 25. amandman dio Ustava SAD-a; svrgnuti sadašnjeg predsjednika koji je postao labav top, ili urediti postupak nasljeđivanja u slučaju predsjednikove smrti. U slučaju Joea Bidena, međutim, postoji razlog za vjerovanje da njegova mentalna krhkost nije odgovorna za činjenicu da se čini da je postao nešto poput ” bombaša samoubojice “.

Po mom skromnom mišljenju, sudbonosni korak prema velikoj eskalaciji rata u Ukrajini koji se pripisuje Bidenu – a koji je predsjednik Putin privremeno zaustavio lansiranjem nove ruske hipersonične rakete na metu u Ukrajini – mora se promatrati u odnosu na ono što sam spomenuo do gore navedenog, naime kontekst u kojem je Biden djelovao otkako je barem bio potpredsjednik za vrijeme Baracka Obame.

A ovaj kontekst je onaj koji je prožet đavolskim zlom, naime onim koji je vezan za WEF, WHO i Ujedinjene narode, koji su ranih 1990-ih odlučili da planet Zemlju moraju isprazniti milijunima ljudi godišnje. Samo slijepi, gluhi i nijemi među nama ne bi znali da je ovaj proces depopulacije trenutno u punom jeku. (Nuklearni) rat koji ti psihopati pokušavaju pokrenuti u Ukrajini također se mora promatrati u ovom svjetlu – to je manifestacija đavolskog zla.

Bert Olivier

Vijesti

SIRIJA MUNJEVITO “Ako je ovo partija šaha, može li nekome zadati užasnu glavobolju”?

Published

on

Alon Misrahi, ‘bivši Izraelac, arapski Židov’, kako sam kaže “čovjek anti-establišmenta, prohumani mislilac, pisac i govornik iz Izraela, te uglavnom pristojan kulturni dekonstruktor”, dao je svoje mišljenje što se događa, o munjevitom prevratu u Siriji..

“Strpite se sa mnom: ako se Zapad kladi na to da će Rusija i Iran ovo pretvoriti u široko i dugotrajno krvoproliće u kojoj će biti iscrpljeni, omekšavajući Iran za planirani smrtonosni udarac, ima puno smisla da Putin ne proguta mamac, zar ne?

I učiniti Siriju glavoboljom Zapada, umjesto njegove? Neka Amerikanci upravljaju labirintom interesa i neprijateljstava u Siriji.

Prošlog sam tjedna bio uvjeren da se ova stvar u Siriji odnosi na Rusiju i pokušaj da se ona dovede u sukob s Izraelom, kao način da se Trump prisili na rat s Rusijom, kao korak na putu prema velikom napadu na Iran.

Možda su Rusija i Iran mogli spasiti Assada po cijenu mnogo tisuća vojnika i milijardi u opremi i municiji. Ali ne bi li to kompromitiralo njihovu obranu negdje drugdje i odvratilo pozornost od glavnih strateških prednosti protuzapadnog saveza?

Ako je ovo partija šaha, cijela je stvar mogla biti pokušaj šaha, priprema za mat – velika ofenziva protiv srca i glave Teherana.

Vrlo je moguće da je odluka Rusije i Irana da ne uđu u izraelsku zamku bila vrlo elegantna i mudra igra.

Iran i Rusija nisu izgubili niti jednog vojnika ili bilo kakvu vitalnu imovinu zbog ovoga. U punoj su pripravnosti. I sada Zapad mora srediti Siriju, objasniti svijetu što tamo radi i platiti njezinu sanaciju. Zvuči li ovo kao tako loš dogovor?” – piše Misrahi na svom X-profilu.

Continue Reading

Vijesti

I Talijani žale za lirom i ogorčeno optužuju euro

Published

on

Euro je masakrirao Talijane. Evo koliko smo izgubili u 20 godina: “Kolosalna brojka” – piše Francesco Luciano – preneseno s X.com-a

Njemačka studija Koja je zemlja EU najviše stradala ulaskom eura? Odgovor je očit: Italija.

Dvadeset godina nakon uvođenja jedinstvene valute podaci to potvrđuju. Vidjeli smo svojim očima da se troškovi života utrostruče, a plaće prepolove. Bespomoćno smo svjedočili gubitku naših nacionalnih dragulja i strateških bogatstava.

Pročitajte i: “Talijani plaćaju struju Nijemcima i Francuzima”.

Kako nas je Europa opet zeznula: đavolski mehanizam

To proizlazi iz studije Centra za europsku politiku (Cep), njemačkog think tanka specijaliziranog za ekonomske politike EU-a.

Prema studiji, Njemačka je zemlja koja je najviše profitirala od eura, dok je Italija pretrpjela najveće gubitke. Podaci jasno govore. Koliko je Italija izgubila s eurom u 20 godina Izvješće “Dvadeset godina eura: pobjednici i gubitnici” otkriva kojim su se državama zahvaljujući jedinstvenoj valuti napunile blagajne i džepovi građana, a koje su, naprotiv, potonule. Studija je procijenila BDP po glavi stanovnika koji bi svaka zemlja imala bez eura. Italija je s ukupnim gubitkom od 4,325 milijardi BDP-a na posljednjem mjestu po gospodarskom rastu u eurozoni. Nitko gori od nas.

Stručnjaci CEP-a su kategorični: “Ni u jednoj zemlji euro nije doveo do tako velikih gubitaka blagostanja kao u Italiji”. Talijanski BDP po stanovniku stagnira od uvođenja eura, s gubitkom po glavi stanovnika od 73.605 eura od 1999. do 2017. Nasuprot tome, Njemačka je u istom razdoblju dobila ukupno 1.893 milijarde eura, odnosno 23.116 eura po stanovniku.

Iza Njemačke nalazimo Nizozemsku, a, ironično, čak je i Grčka pretrpjela manje gubitke od Italije. Ovaj podatak je simboličan i tjera nas da razmislimo o tome kako je uvođenje eura imalo razorne učinke na naše gospodarstvo.

Continue Reading

Vijesti

II. nedjelja Došašća i Bezgrešno začeće Blažene Djevice Marije

Published

on

U današnju nedjelju, 8. prosinca, katolički puk pali drugu adventnu svijeću. Prošao je prvi tjedan iščekivanja i bdijenja, a već počinje drugi. Dolazak Kralja je sve bliže, zato se usklik Došašća pojačava i još jače zvoni vjernima: “Bdijte!“

Uz drugu nedjelju Došašća posebno se veže i lik sv. Ivana Krstitelja, koji je pripremao put našem Spasitelju.

Ali, danas opet s radošću pozdravljamo (jedan marijanski blagdan, koji se doduše, ove godine prebacuje i slavi na 9. prosinac) Bezgrešno začeće Blažene Djevice Marije. Začeće novog čovjeka je čudesni događaj, veličanstveni trenutak ljudske suradnje s Bogom u stvaranju novog bića. Nismo bezgrešni, štoviše, svi smo grešni.

S jedne strane postoje osobni grijesi koje čini svaki čovjek, a s druge strane govorimo o nasljednom, izvornom, istočnom grijehu, s kojim se čovjek prema nauci Crkve rađa. Za taj izvorni grijeh nismo osobno krivi jer on „istječe“ od prvog ljudskog para, Adama i Eve, i svaki ga novi čovjek u času svoga začeća nasljeđuje. Po crkvenom nauku taj se „istočni“ grijeh uklanja i briše krštenjem.

Današnji blagdan nas uči da taj praroditeljski, istočni grijeh (od glagola „isteći“) na Mariju nije prešao. Usred općeg nereda jedno je Božje stvorenje ostalo savršeno. Blažena Djevica Marija jedina je među nama ostala netaknuta. Mariju je Bog od toga grijeha sačuvao već u krilu njezine majke Ane jer je nju unaprijed odabrao da bude majka Isusu Kristu. Radi se o otajstvu naše vjere, a teologija smatra da Marija nije učinila ni osobnih grijeha. Drugi vatikanski sabor uči o Marijinom bezgrešnom začeću: „Nije čudo da je kod svetih otaca (Germana, Anastazija Antiohijskog, Andrije Kretskog, Sofronija) nastao običaj po kojem su Bogorodicu nazivali svu svetom i slobodnom od svake grešne ljage, oblikovanu od Duha Svetoga i učinjenu novim stvorenjem. Urešena već od prvog časa svoga začeća sjajem sasvim osobite svetosti, nazaretska je Djevica po Božjoj zapovijedi bila pozdravljena od anđela navještenja kao milosti puna…“. Zbog nadasve uzvišenog sadržaja ovog nauka o Mariji uveden je u kalendar i ovaj marijanski blagdan „bez istočnoga grijeha začete Djevice i Bogorodice Marije“.

Bezgrešno začeće vjernički puk slavio je od davnina u različitim dijelovima svijeta, na Istoku od VII. stoljeća, a na Zapadu od VIII. stoljeća. Papa Siksto IV. proširio je 1476. svetkovinu na cijelu Crkvu. Dogmu o bezgrešnom začeću proglasio je papa Pio IX. na današnji dan, 8. prosinca 1854.

Četiri godine nakon proglašenja dogme Marija se u Lurdu ukazala Bernardici Soubirous i znakovito se predstavila: „Ja sam Bezgrešno Začeće“. Blaženu Djevicu Mariju bez grijeha začetu kao svoju zaštitnicu štuju od zemalja: Argentina, Brazil, Kongo, Ekvatorijalna Gvineja, Guam, Nikaragva, Panama, Portugal, Tanzanija, Tunis, SAD, Korzika, te profesije bačvari, suknari, tapetari, goblenari, ali i mnoge biskupije, naselja, župe i crkve diljem svijeta i hrvatskih krajeva (Zagreb-Malešnica-Oranice, Zagreb-Dubrava, Soblinec kod Sesveta, Komletinci kod Otoka, Bilje u Baranji, Valpovo, Nova Gradiška, Vetovo kod Kutjeva, Mače, Lepoglava, Veli Brgud kod Matulja, Sveti Ivanac nad Rašom kod Žminja, Sutivanac kod Barbana, Galižana kod Vodnjana, Glavotok na Krku, Barbat-Pag, Zadar-Puntamika, Murvica kod Poličnika, Šibenik-Crnica, Kaštel Štafilić, Kučine kod Solina, Gornja Podstrana, Dračevica kod Nerežišća na Braču, Murvica kod Bola na Braču, Vela Luka-Kale na Korčuli, Zakamenje u Donjoj Bandi kod Orebića, Dubrave kod Brčkog, Crkvica kod Zenice, Vijaka kod Vareša, Vrhbosanska nadbiskupija, Vidoši kod Livna, Jablanica, Posušje, Tihaljina kod Gruda, Hrasno kod Hutova, Privalj kod Širokog Brijega, Bačka Palanka, Vrbas).

Župa Jastrebasko | Croativ.net

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved