Vijesti
Raskrinkan srbijanski ‘plaćenik’ – izraelski povjesničar, manipulator podatcima o Jasenovcu: Njemačka mu oduzela odlikovanje, Izrael se ograđuje…
U Ujedinjenim narodima u New Yorku 2018. godine je otvorena izložba pod nazivom “Jasenovcu pravo na nezaborav“, u sklopu Međunarodnog dana sjećanja na žrtve Holokausta. Hrvatska je tada isticala da se radi o falsificiranoj povijesti, a kustos izložbe je bio povjesničar Gideon Greif, do tada poznat po protivljenju kanonizacije Alojzija Stepinca.
Od tada je javnost saznala da su iza izložbe stajali napori srpskog Ministarstva vanjskih poslova, te da je Grief intenzivno surađivao sa srpskim institucijama, pa čak i s njima potpisivao ugovore, čiji su rezultati bili stvaranje materijala poput knjiga, u kojima se govori o navodnim velikim stradanjima Srba tijekom 2. svjetskog rata.
Ovog mjeseca izraelski medij Haaretz objavio je opširan tekst o Greifu u kojemu je detaljno prikazan njegov odnos sa srpskim vlastima kao i višestruki demantiji njegovog broja žrtava u Jasenovcu.
U nastavku prenosimo tekst objavljen pod naslovom: “Izraelski povjesničar optužen za izbjeljivanje Srebrenice sada se suočava s optužbama za iskrivljavanje holokausta”.
Prije šest mjeseci, Gideon Greif je bio na vrhu svijeta
“Prije šest mjeseci, prof. Gideon Greif bio je na vrhu svijeta.
Cijenjeni istraživač holokausta, trebao je dobiti najviše njemačko civilno odlikovanje za svoje istraživanje o Sonderkommandosima, židovskim zatvorenicima koji su bili prisiljeni odlagati tijela u nacističkim logorima smrti. Godinama ranije njegovo je istraživanje adaptirano u nagrađivani igrani film “Saulov sin”.
No, civilno odlikovanje u Njemačkoj ubrzo je poništena zbog optužbi da je Greif poricao genocid koji je pokušao negirati da su snage bosanskih Srba ubili 8.000 muškaraca i dječaka bosanskih Muslimana u Srebrenici u srpnju 1995. godine.
Sada se 71-godišnji znanstvenik, koji je ove godine najavio planove za reviziju kontroverznog izvješća o ratnim zločinima koje je suautor napisao u ime srpskih nacionalista, ponovno suočava s optužbama da je žrtvovao povijesnu točnost kako bi ojačao nacionalistički narativ.
Navodno je povećao broj poginulih u Jasenovcu, hrvatskom logoru smrti u kojem je, prema podacima Memorijalnog muzeja holokausta Sjedinjenih Država, ustaški režim saveznika Njemačke ubio između 77.000 i 99.000 ljudi tijekom holokausta.
Kontroverza se odnosi na Greifovu suradnju sa srbijanskom vladom na izradi izložbe, a kasnije i knjige o Jasenovcu. Prema Greifu, najmanje 700.000 ljudi je umrlo u logoru, što je brojka koju su suvremeni znanstvenici odbacili i koju su promovirali srpski nacionalisti.
I izložba i knjiga slijedili su niz sporazuma o suradnji sa srpskim institucijama
I izložba i knjiga slijedili su niz sporazuma o suradnji koje je uz posredovanje Ministarstva vanjskih poslova Srbije potpisao Greif 2016. i 2017. u ime dvije grupe s kojima je bio povezan, međunarodne grupe stručnjaka “GH7-Stop revizionizmu” i “Shema Olama”, izraelski institut za obrazovanje i istraživanje holokausta. Srbijanski potpisnici bili su skupine civilnog društva i Ministarstvo obrazovanja.
Rezultat je bila izložba UN-a o Jasenovcu 2018. koju je kustosirao Greif i sponzoriralo srbijansko Ministarstvo vanjskih poslova. Ubrzo je uslijedila knjiga na više od 700 stranica “Jasenovac: Auschwitz na Balkanu”, gdje je Greif rekao da su njegovi napori dio “srpsko-židovskog bastiona protiv revizionizma”.
Greif je u knjizi zasluge za svoj prvi susret sa Srbima dao dužnosniku izraelskog Ministarstva vanjskih poslova te je naveo da je izraelski veleposlanik u Beogradu bio prisutan kada je u ime “Shem Olama” potpisao memorandum o razumijevanju s Beogradom.
Greif je tvrdio da su hrvatske ustaše čak nadmašile njemačke naciste u svojoj zloći i krvožednosti, suprotstavljajući statistiku o Auschwitzu i Jasenovcu na naslovnim stranicama i naglašavajući različite procjene broja poginulih na način koji se čini da izjednačava dva logora.
Citirao je i procjene da bi broj poginulih u Jasenovcu, gdje su većina žrtava bili etnički Srbi, mogao biti čak 1,4 milijuna, premašivši čak i Auschwitz, iako je broj koji je promovirao u nizu medijskih istupa znatno manji.
“Rekao bih da je minimalni broj 700.000, a možda i više”, rekao je na srpskoj televiziji 2019. “Dakle, ovo je početni broj. Možda oko 800.000 Srba, 40.000 Židova.”
Srpski narativ i demantij moderne znanosti
Ali ovu je procjenu diskreditirala moderna znanost, rekao je povjesničar Yad Vashema Rob Rozett, koji je dodao da se Greifova procjena temelji na napuhanim brojkama koje je proizvela komunistička jugoslavenska vlada nakon Drugog svjetskog rata.
Znanstvena zajednica, uključujući Yad Vashem, “odbacila je te brojke”, a Greifovi zaključci “su daleko izvan onoga što znanstvenici ovih dana smatraju legitimnom raspravom”, rekao je Rozett.
Ernest Herzog, direktor operacija Svjetskog židovskog kongresa rođen u Beogradu, prisjetio se posjeta Greifa 2019. gdje je povjesničar pokušao pridobiti podršku Kongresa za događaj Jasenovac u Jeruzalemu. Herzog je rekao da je odbio ponudu jer vjeruje da je Greif samo predstavio “srpski nacionalistički narativ”.
“Nisam bio siguran da je svjestan u što se upušta”, rekao je Herzog. “Nije da ja mislim da je nekakav varalica, ali samo mislim da je završio na krivoj strani povijesti što se ovoga tiče jer na Jasenovcu nije istražio sve puteve i istraživao, a potpuno je odbacio sav rad rađen 80-ih i 90-ih.”
Čak se i Zuroff ne slaže s Gideonom
Efraim Zuroff iz Centra Simon Wiesenthal, koji se u Greifovoj knjizi spominje kao stručnjak, imao je drugačije mišljenje.
Osvrćući se na odlikovanja koje je Greif dobio od Srbije – uključujući zlatnu medalju za zasluge u zemlji 2019. – Zuroff je rekao da, iako nije mogao identificirati Greifove motive, „čini se jasnim da je dobio nagrade različitih vrsta i možda su te nagrade motivirale da proizvodi robu kakvu žele vidjeti ljudi koji su mu dali nagrade.
“Pitanje je što ste spremni učiniti da dobijete te nagrade”, rekao je Zuroff, dodajući da je “tužno vidjeti što se dogodilo ovoj osobi”.
Sa svoje strane, Greif je izgledao razjaren kritikama na njegov račun, požalivši se u izjavi za Haaretz na “opako poticanje” i “teroristički pritisak” za koji je rekao da uključuje 23 prijetnje smrću posljednjih godina.
“Ne poznajem ijednog povjesničara u cijelom svijetu koji živi u sjeni prijetnji smrću samo zato što iznosi svoje mišljenje”, ustvrdio je Greif i dodao da njegovo istraživanje o Jasenovcu nije dio ugovora o suradnji koje je potpisao, a koji su “standardni ugovori za akademsku, obrazovnu, pedagošku i istraživačku suradnju”.
Njegove knjige “nije financirao nijedan ured srpske vlade, i nitko osim mene nije imao utjecaja na njihov sadržaj”, tvrdi. “Nisam primio nikakvu uplatu, niti jedan šekel, niti jedan euro, niti jedan dolar.”
Odbacivanje brojke od 1.4 milijuna žrtava
Odbacujući broj od 1,4 milijuna žrtava kao nerealan, Greif je rekao da “statistička pitanja poput broja žrtava manje tiču i da su za mene sekundarna, prije svega zato što je moja pažnja posvećena svijetu žrtve”. Rekao je da je svoj rad temeljio na brojnim djelima koje je prije nekoliko desetljeća objavio Yad Vashem, a koje smatra “najpouzdanijim i najutvrđenijim izvorima”.
Dodao je: “Nemam interesa smanjiti ili povećati broj ubojstava u Jasenovcu. Pokušavam odabrati što realističnije i najvjerodostojnije podatke koji su mi dostupni.”
Jedan izvor koji je spomenuo bio je Memorijalni muzej holokausta Sjedinjenih Država, za koji je rekao da je broj poginulih u Jasenovcu iznosio 500.000.
Emil Kerenji, znanstvenik iz muzeja, rekao je da je u hrvatskom logoru ubijeno između 77.000 i 99.000 ljudi, što je broj u skladu s procjenom Ive Pejakovića, voditelja spomen-područja Jasenovac u Hrvatskoj. Rekao je da njegova baza podataka trenutno sadrži imena preko 83.000 žrtava.
Izraelsko Ministarstvo vanjskih poslova ga se ne sjeća
“Dr. Greif nije radio nikakvo istraživanje o broju žrtava logora Jasenovac. Koliko sam shvatio, on je jednostavno citirao procjenu od 700.000 ili više žrtava, što su bile službene brojke žrtava u vrijeme Jugoslavije”, napisao je Pejaković u mailu.
“Tako je zanemario sva nova istraživanja koja su rađena posljednjih godina i desetljeća. Ne postoji metodologija ili istraživanje koje bismo mogli komentirati.” Ono Academic College, gdje Greif predaje povijest, distancirao se od kontroverzne knjige znanstvenika o Jasenovcu. U priopćenju je navedeno da iako se njegov logo pojavio na naslovnici Greifove knjige, on nema nikakve veze s tim.
U međuvremenu je izraelski dužnosnik osporio Greifovu tvrdnju da mu je Ministarstvo vanjskih poslova omogućilo sklapanje sporazuma o suradnji s Beogradom.
“Ne sjećamo se da smo ga ikada doveli u vezu sa Srbima”, rekao je dužnosnik”, završava članak objavljen u Haaretzu.
Diskreditirana izložba o Jasenovcu, bila je najveća do sada
Inače, 2016. u New Yorku je održana 15. konferencija o Jasenovcu u organizaciji Jasenovac Research Institut (Institut za istraživanje Jasenovca), na kojem je sudjelovao Gideon Grief kao povjesničar i na kojem su govorile žrtve Jasenovca koje žive u Americi.
Prema newyorškom popisu Jasenovac Research Instituta u tom je logoru bilo oko 650.000 žrtava. Prema dostupnim informacijama, iza tog Instituta nalazi se bivši diplomat SFRJ dr. Milan Bulajić, dugogodišnji rukovoditelj Muzeja genocida u Beogradu i predsjednik Srpskog Fonda za istraživanje genocida, navodi Robert Frank u Novom listu.
Godine 2017. Grief je napravio izložbu u New Jerseyju i to u suradnji s Emirom Kusturicom, predstavnicima Srba i Židova koji su preživjeli koncentracijski logor u Jasenovcu i predstavnicima srpske vlade.
Njegova izložba u UN-u koja je sada u potpunosti diskreditirana je bila najveća svjetska izložba o Jasenovcu postavljena sa sedam tona opreme i eksponata.
Izvor: narod.hr/haaretz.com
Vijesti
Čudan otkaz: Peronizam je stigao do Tibera
Pišem kako bih se još jednom pozabavio slučajem abp. Gabriel Mestre, prolazni nadbiskup La Plate. [Ovdje je prvi članak] U samo osam i pol mjeseci privukao je pozornost lokalnog svećenstva, napokon oslobođenog progoniteljske ideologije “Tucho” Fernandeza – piše Nadb. Héctor Agüer, Nadbiskup La Plate u miru.
S obzirom na žalosnu činjenicu franjevačkog zahtjeva za ostavkom monsinjora Mestrea, bilo bi zgodno da se svećenici La Plate javno očituju, diskretno i bez straha. Ne vjerujem da će njegova privremena zamjena, biskup Bochatey, reagirati protiv primjene kvalificirane demokracije koja odgovara, naposljetku, poliedralnoj ekleziologiji pape Bergoglia.
U ovom slučaju, vjerujem da se može poslužiti starom izrekom, “misli krivo i bit ćeš u pravu”; dakle, mislim na odgovornost kardinala Fernandeza, tako bliskog vrhovnom papi, u poništenju svrgnutih. Nadb. Mestre je napisao: “Svjestan sam svoje slabosti i ljudske slabosti prekrasne Crkve koja je moj dom i moja obitelj. Sveta Crkva zbog službe Trojstva, grešna Crkva zbog krhkosti ljudi koji su dio nje.
Dobro rečeno; ovo što se dogodilo je tipična argentinska intriga. U najmanju ruku je zanimljivo da je sada već bivši nadbiskup pozvan u Rim, od strane Svete Stolice, kako bi razgovarali o nekim aspektima biskupije Mar del Plata, koja je bila njegov bivši ured, i što se tamo dogodilo od studenog 2023., kada je Mestre dobio već unaprijeđenje u nadbiskupiji La Plate. Inzistiram na onome što sam prije predložio: u tome se vidi Fernandezova ruka. Usput ističem da je on bio moj nasljednik. Ostavku sam predao stolici La Plate davno prije, a prihvaćena je samo dva dana nakon mog 75. rođendana. Ta se činjenica jednoglasno smatrala nepoželjnom; ovo nije uobičajeni način da se nastavi. U svjetlu ovih epizoda mogu razumjeti slučaj neobične smjene monsinjora Mestrea. Fernandez je bio moj nasljednik; Mislio sam da bih trebao razgovarati s njim o nekim karakteristikama Nadbiskupije kojoj sam služio dvadeset godina; Sigurno sam s njim razgovarao dvadesetak minuta. Primijetio sam da ga ne zanima što mu mogu reći; bio je odlučan učiniti suprotno, što je i učinio. Još jedna argentinska intriga, sigurno skovana u Rimu.
Pregledavam poruku nadb. Mestre “dragoj zajednici nadbiskupije La Plata”. Biskupova veza s njegovim narodom nije dužnosnička; to je – da upotrijebimo izraz koji se ponavlja u Novom zavjetu – agápē, ljubav. Tako se pojavljuje u poslanicama apostola Pavla: ljubav koja se ne ustručava ispraviti kad je potrebno.
U poruci stoji: „Danas (27. svibnja 2024.) više nisam vaš župnik. Želim vam reći da sam jako sretan ovih osam i pol mjeseci i na tome vam od srca hvala… Hvala vam što se osjećam kao kod kuće! Hvala na gestama blagosti i ljubaznosti u svakom od posjeta! Hvala vam što ste me pozvali da budem dio vaših života! Uistinu sam mogao iskusiti različitost i dubinu vjere u Boga mnogih od vas, predanu vjeru koja me više puta izgradila i obogatila.”
Što će se dogoditi s La Platom? Kako to obično biva u ovim slučajevima, imena se već pojavljuju; neki od njih izazivaju u meni brigu i strah. Apostolska nuncijatura u ovakvim prilikama obavlja konzultacije i provjerava biografiju mogućih kandidata, ali pretpostavljam da se sada stvari odlučuju na višoj razini. Ne mislim na činjenicu da Papa uvijek imenuje biskupe, nego na to da je danas Argentina u Rimu i da su argentinske intrige dobro podmazane. Reći će se da je to uvijek tako, bilo da se radi o talijanskom, poljskom ili njemačkom papi; ne, argentinska originalnost je neusporediva. Više od desetljeća argentinski episkopat oblikovan je ne samo imenovanjima, već i „francisquismom” prelata koji, što je razumno, žele zadržati svoje položaje ili teže usponu. Peronističko nadahnuće daje Crkvi u zemlji vlastita obilježja, a peronizam je stigao do obala Tibera.
Moramo paziti da ne dođemo do zabune. Poslanje Crkve uvijek ostaje poslanje koje je Gospodin poslao apostolima: učiniti sve narode učenicima. Ovaj nalog dolazi njihovim nasljednicima u sakramentalnoj službi.
Posljednje, ali ne manje važno: Nadb. Mestre je postao nadbiskup emeritus La Plate, što sam ja; osim ako mu se ne pripiše titularna stolica. Ali on ima 55 godina. Bilo bi mu preostalo dvadeset godina obnašanja biskupske službe do sudbonosne 75. godine, koju je Pavao VI. odredio kao dob za odlazak u mirovinu, protivno onome što je Drugi vatikanski koncil ustanovio dekretom Christus Dominus. Što će on činit?
Možda bi mogao pomoći prijatelju biskupu ili se zaposliti kao svećenik u župi. A od čega će živjeti? Hoće li doživjeti sudbinu otkazanih biskupa i svećenika? Pravda ukazuje da ga nadbiskupija La Plata mora podržati. U mom slučaju isplaćuje mi mirovinu u Svećeničkom domu u Buenos Airesu, gdje živim, a to je neka vrsta staračkog doma za svećenike. Već sam pisao o 75-godišnjoj giljotini. Prema Tradiciji Crkve, biskup treba umrijeti u svojoj biskupiji, radeći do kraja, kao što se apostoli nisu povukli. Crkva je naš dom, naša obitelj i ne može se odreći tog stanja da postane bezosjećajna maćeha.
Vijesti
Dobro vam došao Blagdan sv. Ante – svetca cijeloga svijeta
Govorimo o jednom od najomiljenijih svetaca u čitavoj Katoličkoj Crkvi, kojega se časti ne samo u Padovi, gdje je podignuta prekrasna bazilika u kojoj se čuvaju njegovi posmrtni ostaci, već i u cijelom svijetu.
U Hrvatskoj je jedno od središta čašćenja Sv. Antuna Padovanskog (inače, bio je Portugalac) Samostan sv. Ante na Poljudu u Splitu (Župa Svete Trojice).
Na naslovnom plakatu je raspored svetih misa i ispovijedi na sam blagdan Sv. Ante.
Sveti Antun Padovanski (sveti Ante) rodio se u Lisabonu u plemićkoj obitelji, oko 1195., i na krštenju je dobio ime Fernando. Stupio je među kanonike koji su opsluživali monaško pravilo svetog Augustina, najprije u samostanu Sv. Vincenta u Lisabonu a potom u samostanu Svetog križa u Coimbri, čuvenom kulturnom središtu Portugala. Posvetio se sa zanimanjem i žarom proučavanju Biblije i crkvenih otaca, stekavši potrebno teološko znanje koje je plodonosno primjenjivao u svom poučavanju i propovijedanju.
U Coimbri se zbio događaj koji je označio prekretnicu u njegovu životu: ondje su 1220. godine bile izložene relikvije prvih pet franjevačkih misionara, koji su otišli u Maroku i ondje podnijeli mučeništvo. Njihov je život duboko dirnuo mladog Fernanda i u njemu se rodila želja da ih nasljeduje i pođe putom kršćanske savršenosti: zatražio je tada da istupi iz augustinskih kanonika i da postane manji brat. Njegov je zahtjev prihvaćen i on se, uzevši ime Antun, uputio u Maroko, ali je Božja providnost odlučila drukčije.
Zbog bolesti je bio prisiljen vratiti se u Italiju te je, 1221. godine, sudjelovao na glasovitom “Kapitulu na rogožinama” u Asizu, gdje se susreo također sa svetim Franjom. Nakon toga je neko vrijeme živio u potpunoj skrovitosti u samostanu u blizini Forlija, na sjeveru Italije, gdje ga je Gospodin pozvao u drugu misiju. Pozvan, sasvim slučajno, propovijedati na svećeničkom ređenju, pokazao je da je obdaren takvom učenošću i govorničkim umijećem da su mu poglavari povjerili zadaću propovijedanja.
Započeo je tako u Italiji i Francuskoj apostolsko djelovanje koje je bilo tako snažno i djelotvorno da je naveo brojne one koji su se odijelili od Crkve da se ponovno vrate na pravi put. Bio je također jedan od prvih, ako ne i prvi učitelj teologije među manjom braćom. Počeo je predavati u Bologni, uz Franjin blagoslov, koji je, prepoznavši njegove kreposti, poslao Antunu kratko pismo, koje započinje ovim riječima: “Bilo bi mi drago da braću poučavaš teologiji”. Antun je udario temelje franjevačke teologije koju su njegovali veliki mislioci a koja je imala svoj vrhunac sa svetim Bonaventurom iz Bagnoregia i blaženim Duns Scotom.
Nakon što je postao provincijalnim poglavarom manje braće iz Sjeverne Italije, nastavio je službu propovijedanja, vršeći je naizmjenično sa službama vezanim uz vođenje provincije. Po završetku službe provincijala povukao se u blizinu Padove, gdje je bio boravio već u nekoliko navrata. Nakon svega godine dana, umro je pred gradskim vratima, 13. lipnja 1231. Padova, koja ga je prihvatila s ljubavlju i štovanjem za života, odala mu je trajno štovanje i iskazala svoju pobožnost. Sam papa Grgur IX., koji ga je, čuvši njegovu propovijed, nazvao “Kovčegom Svetoga pisma”, proglasio ga je svetim 1232., između ostaloga i zbog čudesa koja su se dogodila po njegovu zagovoru.
U posljednjem razdoblju svoga života, Antun je napisao dva sveska “Propovijedi”, koja su naslovljena “Nedjeljne propovijedi” i “Propovijedi o svecima”, namijenjene propovjednicima i predavačima na teološkim studijima iz Franjevačkog reda.
Sveti Antun piše: “Ljubav je duša vjere, ona je oživljava; bez ljubavi, vjera umire” (Sermones Dominicales et Festivi II, Messaggero, Padova 1979., str. 37). Samo duša koja moli može napredovati u duhovnom životu: to je povlaštena tema propovijedi svetog Antuna. On dobro poznaje nedostatke ljudske naravi i čovjekovu sklonost grijehu. Zato neprestano poziva vjernike da se bore protiv nagnuća pohlepe, oholosti i nečistoće te, naprotiv, vrše kreposti siromaštva i velikodušnosti, poniznosti i poslušnosti, neporočnosti i čistoće.
Na početku 13. stoljeća, kada su nicali novi gradovi a trgovina doživljavala procvat, sve je više bilo onih koji su bili neosjetljivi na potrebe siromaha. Zbog toga Antun u više navrata poziva vjernike da razmišljaju o pravom bogatstvu, a to je bogatstvo srca, kojim čovjek postaje dobar i milosrdan te tako skuplja blago za nebo: “O vi bogati – tako je on opominjao – neka vam prijatelji budu… siromasi, primite ih u svoje domove. Isti će ti siromasi kasnije primiti vas u vječne stanove, gdje vlada ljepota mira, povjerenje i sigurnost te obilni spokoj neprolazne sitosti” (Isto, str. 29). Nije li možda to učenje, dragi prijatelji, veoma važno i danas, kada financijska kriza i teške ekonomske neuravnoteženosti osiromašuju brojne osobe i stvaraju uvjete bijede?
Antun, koji je bio iz Franjine škole, stavlja uvijek Krista u središte života i misli, djelovanja i propovijedanja. Upravo to je drugo tipično obilježje franjevačke teologije: kristocentrizam. Franjevački teolozi rado razmatraju, i pozivaju razmatrati, otajstva Gospodinova čovještva, napose rođenje, koje u čovjeku bude osjećaje ljubavi i zahvalnosti prema Božjoj dobroti. Pogled na Raspetoga također nadahnjuje osjećaje zahvalnosti prema Bogu i poštovanja prema dostojanstvu osobe, tako da svi, vjernici i nevjernici, mogu ovdje pronaći značenje koje obogaćuje život. Antun tako piše: “Krist, koji je tvoj život, stoji pred tobom raspet, da se ti zagledaš u križ kao u neko zrcalo. Ondje ćeš moći spoznati koliko su smrtonosne bile tvoje rane, koje nijedan drugi lijek ne bi mogao ozdraviti osim krv Sina Božjega. Ako pogledaš dobro, moći ćeš shvatiti koliko su veliki ljudsko dostojanstvo i tvoja vrijednost… Nigdje drugdje čovjek ne može bolje uočiti koliko vrijedi kao kada se zagleda u zrcalo križa” (Sermones Dominicales et Festivi III, str. 213-214).
Dragi prijatelji, neka Antun Padovanski, kojega vjernici toliko časte, zagovara za čitavu Crkvu i poglavito za one koji se posvećuju propovijedanju. Neka ovi potonji, crpeći nadahnuće iz njegova primjera, trude ujediniti solidan i zdrav nauk, iskrenu i gorljivu pobožnost te učinkovitost u naviještanju.
“Ako propovijedaš Isusa, on omekšava otvrdnula srca; ako ga zazoveš, gorke ti napasti postaju slatke; ako o njemu razmišljaš, on ti srce prosvjetljuje; ako o njemu čitaš, on ti nasićuje um” (Sermones Dominicales et Festivi III, str. 59). (papa Benedikt XVI., kateheza na općoj audijenciji, 10. veljače 2010.)
Vijesti
UPOZORENJE Ivoševiću!? ČETVRTA: Znamo da ne volite Vatrene i Dalića, al što je previše, previše je
Udruga veterana Četvrte gardijske brigade iz Splita oštro je reagirala na izjave Bojana Ivoševića, splitskog dogradonačelnika.
Foto: Defilee 4. gardijska brigada HV na Rivi
On je uoči Europskog prvenstva najavio da građani Splita neće moći gledati utakmice hrvatske nogometne reprezentacije na otvorenim prostorima Rive i Marmontove ulice. Na tim je mjestima, prema ranijoj odluci, zabranjeno postavljanje televizora na otvorenom.
Poštovani gospodine Bojane Ivoševiću, dogradonačelniče grada Splita, Odakle Vam pravo zabraniti gledanje utakmice Hrvatske nogometne reprezentacije na Europskom prvenstvu, koje Vi nazivate „Neki Euro“, isto tako možemo reći da ste i Vi “Neki dogradonačelnik“. Već dugi niz godina Hrvatska nogometna reprezentacija nas Hrvate čini sretnima i ponosnima svojim rezultatima i postignućima, i onda se nađe „Neki dogradonačelnik“ koji sve to želi zasjeniti svojom pozicijom u Gradu.
Cijela država organizira navijačke zone za praćenje utakmica Hrvatske nogometne reprezentacije osim Grada Splita. Pitamo se čiji je ovo grad i s kojim pravom samovoljno zabranjujete praćenje utakmica na rivi, trgovima i slično. Ako Vama Hrvatska ne znači ništa, osim pozicije i dobre plaće, nama je Hrvatska sve.
Stoga, kao branitelji i stvaratelji hrvatske države, zbog heroja koji su svojim životima stvorili državu, da bi Vi danas bili na poziciji na kojoj jeste, i pljuvali po svemu tome, tražimo (ne molimo) da se po hitnom postupku omogući praćenje utakmica na otvorenome kako na rivi tako i u ostalim dijelovima grada Splita. Ukoliko Vi osobno ne volite Hrvatsku nogometnu reprezentaciju, ne znači da je ne vole i ostali građani Splita, kao i mnogi turisti koji su u gradu a žele pratiti utakmice kako Hrvatske, tako i reprezentacija svojih država.
Pitamo se kako se na rivi mogu održavati razno razna događanja, a prijenos utakmica ne može. Čime se tu ugrožava arhitektura centra Grada, možda prevelikim zračenjem, svjetlosti ili pak nečim drugim?! Možda Vam smeta što bi gledatelji bili ogrnuti Hrvatskim zastavama a ne zastavama duginih boja.
Hajduk je simbol grada, i Hajduk se gleda na Poljudu. Hajduk se gleda i prati svugdje. Ovdje bismo napomenuli da uz Hajduk postoje još tri simbola grada, a to su: Sveti Duje, 4.gardijska brigada i Torcida, kojih velika većina navija za Hrvatsku nogometnu reprezentaciju i želi je pratiti. Ukoliko Vam smeta Hrvatska nogometna reprezentacija, Vi je nemojte gledati, odjavite TV za vrijeme kako ga vi nazivate „Nekakvog Eura“.
Stoga, još jednom zahtijevamo da postavite zone na rivi i na ostalim mjestima i trgovima u Splitu za gledanje Europskog prvenstva.
Što se tiče nas iz Udruge veterana 4.gardijske brigade, najoštrije osuđujemo Vaše izjave i još jednom konstatiramo da Vas može biti sram za te izjave koje dajete o Hrvatskoj nogometnoj reprezentaciji. Znamo da je ne volite, al što je previše, previše je.
Hrvatska iznad svih.”
-
Vijesti3 tjedna ago
Rim Tim Tagi Dim – tek pohvala Baalu?
-
Vijesti2 tjedna ago
HRVATIMA GOVORI? Njemački svećenik prije 300 g. zapisao koga će svi htjeti uništiti
-
Vijesti5 dana ago
Spomen pohod na Jazovku: Obilježavanje zločina nad ranjenicima iz zagrebačkih bolnica, od strane partizana
-
Vijesti2 tjedna ago
Hrvatska – Sretan ti Dan državnosti!
-
Vijesti3 tjedna ago
DEMONOLOG GOVORI: Ozdravljenje obiteljskog stabla
-
Vijesti2 tjedna ago
Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’
-
Vijesti2 tjedna ago
UVIJEK ČETVRTKOM Blagdan Tijelova – što danas točno slavimo?
-
Vijesti3 tjedna ago
HRVATSTVO u Istri – iz prve ruke… kao i hrvatska stradanja