Connect with us

Vijesti

Republika Hrvatska jamči nepovredivost mjesta za bogoštovlje: crkve, kapele i crkvene prostore. Novinarka ne smije na taj način ” raditi svoj posao”

Published

on

BOMBASTIČNI NASLOVI PO SVOM PORTALIMA,  TIPIČNO PARTIJSKO- KOMUNISTIČKIM RJEČNIKOM

Incident, skandalozno, napad na novinarku, strašno…

Kao da čitam naslove u ex YU medijima! Novinari sve smiju, oni su nepogrešivi, a Katoličku crkvu i svećenstvo razapinje se na ” stup srama”

Pristrano i neobjektivno, u pravom stilu socjalističko-komunističkog agitpropa.

Novinarska lokalnog Dalmatinskog portala Živana Šušak Živković napadnuta je jutros jer je pokušavala snimiti u župnoj crkvi sv. Leopolda Mandića na Sirobuji u Splitu. Naime, usprkos epidemiološkim zabranama don Josip Deloš odlučio je održati misu na Uskrs.

Pročitajte više na: https://www.vecernji.hr/vijesti/napadnuta-novinarka-osjecala-sam-tuzno-jadno-i-bespomocno-1393866 – http://www.vecernji.hr

INCIDENT NA SIROBUJI: U crkvi napadnuta novinarka Dalmatinskog portala

Unatoč oštrim upozorenjima iz Splitsko-makarske nadbiskupije i prekršajnoj prijavi policije, nakon što je na Cvjetnicu održao misu i pozivao vjernike da uđu u crkvu, misu je ponovno održao danas na Uskrs.

Radeći svoj posao, snimajući okupljanje vjernika u crkvi na Sirobuju, napadnuta je novinarka Dalmatinskog portala. Grubo je odgurnuta, a oduzet joj je i mobitel kojim je uživo prenosila okupljanje. Crkvenim vratima su joj prikliještili ruku.

https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/incident-na-sirobuji-u-crkvi-napadnuta-novinarka-dalmatinskog-portala/63006

Netočno je da su novinarki oduzeli ili razbili mobitel, jer se iz snimke jasno vidi, da je nastavila snimanje po izlasku iz Crkve.

Nakon incidenta oglasio se i voditelj Nacionalnog stožera civilne zaštite i ministar unutarnjih poslova Republike Hrvatske Davor Božinović koji je najoštrije osudio napad. U izravnom televizijskom prijenosu, bez imalo nejasnoća, dao je sljedeću izjavu: “Novinarka je napadnuta u crkvi na najveći kršćanski blagdan samo zato što je pokušala raditi svoj posao.”

Analizom dostupnih fotografija i nije baš sve tako kako mediji opisuju;

Ministar Božinović je izjavio”Novinarka je napadnuta u crkvi na najveći kršćanski blagdan samo zato što je pokušala raditi svoj posao.”. Postavlja se pitanje ;

Na koji način novinari rade svoj posao?

Trebaju li novinari radeći svoj posao pri tome poštivati sve zakonske propise i norme dopuštenog ponašanja?

Naravno da trebaju , jer inače imamo bezakonje pod izlikom ” raditi svoj posao”

Pogledajmo fotografije;

crkva u Splitu
novinarka provaljuje u crkvu
novinari na ulazu u crkvu 3
crkva u Splitu 1
novinari na ulazu u crkvu

Po fotografijama novinarka nije normalno ušla u Crkvu kao i drugi malobrojni vjernici, koji su u Crkvi poštovali razmak, već je prekršila više zakonskih odredbi i preporuka Stožera;

  • Nije ulazila normalno kao i drugi vjernici, nego je provaljivala u Crkvu, nasilno i u u grupi
  • Provala znači uništavanje tuđe imovine
  • Nisu imali zaštitne maske ,
  • nisu se držali preporuke Stožera o udaljenosti i broju osoba koliko ih može biti u grupi
  • Prekršila je  

Zakon o pravnom položaju vjerskih zajednica
pročišćeni tekst zakona, NN 83/0273/13

c) Nepovredivost prostora vjerskih zajednica

Članak 12.Zgrade i prostorije namijenjene obavljanju vjerskih obreda nepovredive su, osim u slučajevima i pod uvjetima i na način propisanim posebnim zakonom.

https://www.zakon.hr/z/284/Zakon-o-pravnom-polo%C5%BEaju-vjerskih-zajednica

  • Prekršila je

Sporazum između Svete Stolice i Republike Hrvatske o pravnim pitanjima, potpisan u Zagrebu 18. prosinca 1996. na hrvatskom i talijanskom jeziku

UGOVOR IZMEĐU SVETE STOLICE  I REPUBLIKE HRVATSKE O PRAVNIM PITANJIMA

Članak 7

1. Republika Hrvatska jamči Katoličkoj crkvi slobodu prakticiranja bogoslužja.

2. Republika Hrvatska jamči nepovredivost mjesta za bogoštovlje: crkve, kapele i crkvene prostore.

http://digarhiv.gov.hr/arhiva/263/33322/www.nn.hr/clanci/medjunarodni/1997/019.htm

Prema tome novinarka i njena ekipa nisu” samo pokušavali raditi svoj posao” usput su prekršili niz zakonskih odredbi i preporuka samog Stožera.

Ako ćemo ići sa tom mantrom da je novinarka “samo pokušavala raditi svoj posao” zar i svećenik nije pokušavao raditi svoj posao i prakticirati svoje poslanje?

Po fotografiji i po video uratku koji je snimila sama novinarka u Crkvi je bilo malo ljudi koji su se držali propisanog razmaka.

crkva u Splitu 3

Svećenik je prekršajno prijavljen, ogradila se i Splitsko-makarska nadbiskupija od postupanja svećenika Josipa Delaša,  a novinarku svi “žale i odobravaju njeno postupanje”?

I još srcedrapateljski izjavi ” ‘Osjećala sam tužno, jadno i bespomoćno’ 

Po kojim je to kriterijima novinarki  dopušteno kršiti Zakone i preporuke Stožera?

Medijska hajka na Katoličku crkvu

Iz navedenog vidljivo je neprimjereno ponašanje novinara i neprestane provokacije usmjerene prema Katoličkoj Crkvi. Ponašanje župnika samo je odgovor na takvo neprimjereno i provokativno ponašanje novinara.

Javno medijsko pozivanje HND-a da Vlada RH osudi ” Ponašanje Crkve u danima koji su prethodili ovom događaju bilo je neodgovorno, a najviši državni dužnosnici o napadima na novinarke i novinare i dalje upadljivo šute” je javni poziv protiv Katoličke crkve i vjernika, što samo izaziva daljnju eskalaciju nemira i netrpeljivosti.

HND umjesto da svoje novinare poziva da se u obavljanju” svog posla” drže reda i zakona, oni još huškaju na Katoličku crkvu? Kako poznato!

“Hrvatsko novinarstvo društvo šokirano je današnjim napadima ispred crkve u splitskom predgrađu Sirobuja na kolegicu Živanu Šušak Živković, novinarku Dalmatinskog portala, i Ivanu Sivro, snimateljicu N1 televizije, kojima ovim putem dajemo punu podršku.

Oba napada dogodila su se praktički u isto vrijeme; najprije je napadnuta kolegica Šušak Živković, koja je snimala okupljanje vjernika. Nakon što je grubo odgurnuta, što se jasno vidi na snimci, uništen joj je mobitel kojim je uživo prenosila događanje, a potom joj je crkvenim vratima prikliještena ruka, zbog čega je morala zatražiti liječničku pomoć i slučaj prijaviti policiji. Nedugo potom je ispred iste crkve napadnuta snimateljica Ivana Sivro, što je također zabilježila kamera. Na snimci se jasno vidi muškarac koji se vozilom zalijeće prema kolegici, usporava i rukom udara u kameru. Važno je napomenuti kako je župnik sirobujske crkve Josip Delaš i sam prije toga vrijeđao novinare, a prema iskazima svjedoka, okupljena masa našim je kolegicama dobacivala grube uvrede.”

https://www.hnd.hr/hnd-trazimo-da-drzavni-vrh-osudi-napade-u-splitu-ovo-je-linc

“Budući da je novinarski posao od posebnog interesa za javnost, a posebice u izvanrednim situacijama kao što je aktualna kriza, o posljednjim ćemo napadima informirati svoje inozemne partnere.”

I mi građani RH i vjernici šokirani smo ponašanjem, pisanjem novinara protiv RH, protiv Katoličke crkve u ime da ” samo rade svoj posao”!

To se zove zloupotreba svog posla, zlonamjerna zloupotreba svog posla!

HND služi se neistinama i poluinformacijama. Da im je stalo do istine, analizirali bi snimke i fotografije i upozorili bi svoje članstvo da u svojem pravu na rad moraju itekako voditi računa da ne povrijede i prekrše, ljudska, vjerska i radna prava onih o kojima izvještavaju i koje ta prava štite od samovoljnih i agresivnih novinara.

Nisu novinari ” svete krave” da im je sve dopušteno!

I još  iz HND imaju obraza prijetiti da će ” informirati i svoje inozemne partnere” jer  novinari rade “posao od posebnog interesa”?

Pitanje je po kojoj  osnovi  bi mogao  odgovarati  vjernik , svećenik, koji je došao na misu, ako imamo u vidu, ne samo  Ustav RH , nego i praksu Europskog suda za ljudska prava, koja se temelji na Deklaraciji UN o ljudskim pravima?

Zar im je zato baš sve dopušteno?

Zar i upadati u Crkve i napadati policajce?

Jesu li to novinari iznad Ustava i Zakona RH?

HND neka prouči Ustav RH i sve svoje novinare upozori da se ponašaju u skladu sa Ustavom i Zakonima RH!

Ustav RH Članak 17

(3) Niti u slučaju neposredne opasnosti za opstanak države ne može se ograničiti primjena odredbi Ustava o pravu na život, zabrani mučenja, surovog ili ponižavajućeg postupanja ili kažnjavanja, o pravnoj određenosti kažnjivih djela i kazni, te o slobodi misli, savjesti i vjeroispovijedi

Članak 20.
Tko se ogriješi o odredbe Ustava o ljudskim pravima i temeljnim slobodama, osobno je odgovoran i ne može se opravdati višim nalogom.

Što znači da se postupanje novinara ne može po Članku 20. Ustava RH opravdati sa “pokušala je raditi svoj posao” 

To bi svakako trebao znati i ministar Davor Božinović i HND!

Lili Benčik/hrvatskepravice

Vijesti

PONOSAN NA KORJENE Najtrofejniji američki trener jučer dobio hrvatsko državljanstvo

Published

on

Bill Belichick posjetio Vatrene: “Ponosan na hrvatske korijene”

Gost hrvatske nogometne reprezentacije danas je bio Bill Belichick, najtrofejniji trener u povijesti američkog nogometa s osam osvojenih naslova Super Bowla.

Foto: Drago Sopta/HNS

Nakon što je uoči prijateljske utakmice između Hrvatske i Sjeverne Makedonije dobio na dar uokvireni dres s brojem osam i prezimenom Biličić na leđima, kao podsjetnik na njegove hrvatske korijene, Belichick je posjetio Vatrene poslije ručka i u ugodnom druženju usporedio neke svoje najveće uspjehe s onim hrvatske nogometne reprezentacije.

Belichick je kao pomoćni trener osvojio dva prstena s New York Giantsima, a potom je kao glavni trener poveo New England Patriotse do šest naslova prvaka. Nakon kratkog videa o njegovoj karijeri, Belichicku je dobrodošlicu ispred Saveza poželio glasnogovornik Saveza, Tomislav Pacak:

“Među nama ima dosta ljubitelja NFL-a, ali za one koji manje prate football, danas je s nama najveći trener američkog nogometa u povijesti, ili možda jednostavnije, Guardiola, Ancelotti i Mourinho u jednoj osobi. Lijepo je vidjeti koliko ističete svoje hrvatske korijene i privilegija nam je ugostiti vas ovdje u Rijeci”.

Belichick je u Hrvatsku stigao na poziv Petea Radovicha, još jednog izuzetnog uspješnog Hrvata u Americi koji je kao TV producent osvojio čak 45 Emmyja. Radovich je kratko predstavio Belichicka i dao uvod u nekoliko anegdota koje je proslavljeni trener podijelio s igračima:

“Kad su 2014. godine na Svjetskom prvenstvu u Brazilu igrali Hrvatska i Meksiko, kladio sam se kondicijskim trenerom New England Patriotsa, koji je Meksikanac, i izgubio okladu jer je Hrvatska doživjela poraz pa sam morao biti odjeven tipično meksikanski, s velikim sombrerom na glavi. Tri godine poslije vi ste, dečki, pobijedili Meksiko 2:1 pa je on morao nositi hrvatsku kapu, hrvatsku zastavu i dres Luke Modrića. Bila je to slatka osveta, ha, ha, ha…“, istaknuo je Belichick, od jučer državljanin Republike Hrvatske, koji je redovito u svojim medijskim nastupima isticao svoje hrvatsko podrijetlo i tijekom nekih najvažnijih utakmica u svojoj karijeri nosio na rukavu hrvatsku trobojnicu.

Foto: Drago Sopta/HNS

“Ponosan sam na svoje hrvatske korijene, moji djed i baka su došli u SAD 1910. godine iz Draganića i imali težak život, ali je zato moj otac, također trener američkog nogometa, uspio doživjeti svoj američki san. Jučer sam postao hrvatski državljanin, sad sam jedan od vas, bez obzira na to što ne pričam hrvatski. Čast mi je biti u vašem društvu, gledao sam jučerašnju utakmicu i zaista ste bili fantastični”.

Belichick je iz prve ruke mogao objasniti kako je u sportu najzahtjevnije uzastopno postizati vrijedne rezultate, poput Vatrenih, koji su se s dva posljednja svjetska prvenstva vraćali s odličjima.

“Često u sportu znamo čuti kako momčadi koje su došle do samog kraja, a nisu uspjele, kažu da će se vratiti sljedeće sezone, a to nije jednostavno jer moraš proći sve iznova. Jednako tako, naravno da je lakše doći do vrha, nego ostati na vrhu jer postaneš meta i jer si postavio standarde svima drugima i svi žele dostići tvoju razinu. Za mene je sve u izgradnji momčadi iz sezone u sezonu i postizanju prave razine forme kad je to najpotrebnije, u mom slučaju tijekom studenoga, prosinca i siječnja, u vašem slučaju uoči velikih natjecanja”, objasnio je Belichick.

Izbornik Dalić i kapetan Modrić uručili su Belichicku potpisani dres i potpisanu loptu, a Belichick je uzvratio potpisanim loptama za američki nogomet. 

U nekoliko rečenica objasnio je i svoj odnos s najvećim quarterbackom u povijesti NFL-a, Tomom Bradyjem.

“Tom je nevjerojatan igrač, vrlo pametan, onaj koji pokreće momčad i gradi uspjehe momčadi. Međutim, on je zadužen samo za jedan segment igre, jer kad odvojeno igraju obrana i napad. Dakle, ako momčad želi uspjeti, mora biti dobra u svim segmentima igre. Tom Brady je bio sjajan igrač u sjajnim momčadima, u društvu ostalih odličnih igrača”, zaključio je Belichick, koji se poslije obraćanja Vatrenima zadržao u kratkom razgovoru s kapetanom Lukom Modrićem, koji u hrvatskim, ali i svjetskim okvirima zaslužuje usporedbe s Tomom Bradyjem. Zbog svega što je napravio s Hrvatskom i Real Madridom. Neki će reći i zbog godina, ali u slučaju obojice, i Bradyja i Modrića, one su bile i ostale samo broj.

Ipak ima jedna razlika. Brady je u 46. rekao zbogom aktivnom igranju, Luka je još uvijek na velikoj sceni. I tek mu je 38!

Foto: Drago Sopta/HNS izvor: HNS
Continue Reading

Vijesti

Nova knjiga o Chestertonovom pogledu na katoličko socijalno učenje

Published

on

Uredio predsjednik Društva Gilberta Keitha Chestertona, ‘Lokalizam’ postavlja pitanje bi li Chestertonove ideje za organiziranje društva doista funkcionirale – piše Fr. Michael Rennier

U burnim studentskim danima, kad sam bolno tražio svoj odrasli identitet, isprobao sam puno novih filozofija. Izludio bih svoje roditelje nasumičnom izjavom da sam postao socijalist ili monarhist ili anarhist. Otprilike u to vrijeme sam saznao za nešto što se zove “distributizam”. Nisam imao pojma što je to bilo osim da je imalo neke veze s ekonomijom i da su ljudi koji su bili u katoličkim krugovima bili skloni tome.

Kad god sam čuo da se govori o distributizmu, to je uvijek bilo povezano s katoličkim socijalnim učenjem, srednjim vijekom i G.K. Chestertonom. Tijekom tog vremena prije mog obraćenja, sve katoličko još mi je bilo tajanstveno i donekle odbojno. Iz tog razloga, iako sam čitao nešto Chestertona i sviđao mi se njegov rad, nikad se nisam potrudio dublje čitati o njegovim idejama o distribuciji.

Promjena imena i nova knjiga

Pretpostavljam da čak ni unutar same Katoličke crkve koncepti koji leže u osnovi distribucije nisu široko shvaćeni. Samo ime je čudno. Je li distribucija politička filozofija? Neka vrsta krštene verzije socijalizma? Zahtijeva li to okretanje protiv bogatih i raspodjelu njihove imovine drugima putem kaznenih poreza ili sile? Možda ova nerazriješena pitanja pomažu objasniti zašto bi nestalo malo katolika izvan predanih chestertonovaca označilo sebe kao distributiste.

Chesterton Society želi sve to promijeniti. Konkretno, Dale Alquist predvodi inicijativu za točnije preimenovanje distributivnih načela kako bi ljudi zapravo mogli shvatiti o čemu se radi. Njegov prijedlog je da se to jednostavno nazove “lokalizam”.

Alquist objašnjava svoje razmišljanje u uvodu u Localism: Coming Home to Catholic Social Teaching (Lokalizam: Povratak doma katoličkom socijalnom nauku) iz Sophia Institute Pressa. To je jedna od knjiga na Aleteijinoj ljetnoj listi knjiga za odrasle 2024.

Nije politička filozofija nego način života

Prvo, iako se lokalizam bavi načinom na koji su ljudske zajednice uređene, to nije politička filozofija koja bi se mogla naći u bilo kojoj knjizi ili kojoj bi se pridržavala određena politička stranka. Lokalizam ne zagovara nikakav određeni oblik vlasti ili političara. To je način života namijenjen svima, bez obzira na društvene slojeve, društvene klase, količinu bogatstva i nacije.

Općenito govoreći, ideja iza lokalizma prilično je jednostavna, toliko da mi se, kad sam je prvi put čuo, učinilo da nije ništa više od zdravog razuma. Lokalizam je ideja da vlasništvo nad dobrima, zemljom, poslom, imovinom i slobodom treba distribuirati što je moguće šire na što je moguće više ljudi. Ova zajednička dobra ne bi trebala biti prikupljena u posjed vrlo malobrojnih.

U praksi se ova ideja pretvara u podršku lokalnim zajednicama, obiteljima i vlasništvu malog poduzetništva. Izgleda kao da imate vlastiti vrt, snažnu lokalnu zajednicu, inicijativu da budete kreativni i štedljivi kako biste svoj dom učinili lijepim i sposobnost da zaradite za pristojan život bez nepotrebnog miješanja vlade. Lokalizam djeluje po katoličkom principu supsidijarnosti, što znači da sve što se može učiniti na lokalnoj razini treba ostati na lokalnoj razini.

Iz tog razloga, lokalizam se suprotstavlja socijalističkoj kolektivizaciji ili drugim oblicima društvene organizacije gdje bi sile poput nacionalnih vlada, globalističke kontrole gospodarstava ili velikih kapitalističkih poduzeća koncentrirale vlasništvo među manje ljudi.

Korijeni lokalizma

Mnogi su iznenađeni kada otkriju da lokalistička načela postoje već dugo vremena i imaju katolički pedigre. Papa Lav XIII tvrdi u svom iznimno utjecajnom društvenom dokumentu, Rerum Novarum, napisanom 1891., da što više ljudi zaslužuje imati priliku postati vlasnicima. Ovaj koncept vlasništva uključuje posjedovanje dijela proizvodne imovine, mjesto u sindikatu, malo poduzeće i, da, čak i vlasništvo nad donošenjem zakona, izborom političkog vodstva i načinom na koji zajednica upravlja sama sobom.

Kako objašnjava Lav XIII., Crkva podupire promicanje ljudskog dostojanstva, što uključuje ali nije ograničeno na ekonomsku i društvenu slobodu. Obitelj i mjesna župa naša je najvažnija društvena jedinica. Svaka politička intervencija koja ih slabi je preuzimanje vlasti koja nije pošteno zaslužena.

Pozivanje na razgovor

Lokalizam je pokušaj da se Chestertonove zdravorazumske ideje ponovno učine široko dostupnima. Namijenjeno je potaknuti razgovor. Ne razgovor o određenoj političkoj teoriji ili političkoj stranci, već o tome kako mi kao pojedinci živimo svoje živote. Svi bismo trebali imati pravo glasa u tome što će nam se dogoditi i kako ćemo koristiti svoje slobode doprinosa općem dobru.

Za mene to znači ulaganje velike većine moje energije u moju obitelj, moj brak, moju župu, moj grad i dobro djelo koje mi je Bog osobno dao da izvršim. Ne gubim vrijeme brinući se o stvarima koje su izvan moje mogućnosti promjene. Umjesto toga, uzgajam maline, kupujem lokalno, podržavam privatno katoličko školovanje i školovanje kod kuće i glasam na lokalnim izborima. Ova mala mjesta, naši domovi i obitelji, kaže Chesterton, mjesto su gdje će se “sačuvati sjeme civilizacije”.

Vrijednost štedljivosti

Zbog potpune transparentnosti, napisao sam esej koji je uključen u Localism. Moj esej govori o tome kako je štedljivost kreativna i lijepa. Kada koristimo svoje talente za izradu dobrih i korisnih predmeta za naše domove i župe, oni na kraju ispadaju puno ljepši od ekvivalenta masovne proizvodnje. Lokalni napori, na primjer, izravno su odgovorni za zapanjujuće veličanstvene katedrale gotičke Europe. Te su bogomolje uglavnom rezultat lokalnih obrtnika koji su radili u zajednicama koje su njegovali, i kao takve te katedrale stoje kao spomenici ljubavi.

Pročitao sam sva poglavlja u Localismu i potpuno sam uživao u svakom prilogu. Eseji su različiti, ali postoji zajednička tema: da lokalizam nije apstraktan, kompliciran, okrenut unatrag ili naivan. Upravo suprotno, to je put naprijed. To je najpotpuniji zagrljaj našeg upravljanja kako bi ova zemlja procvjetala i odražavala Božju ljepotu. Pročitajte ovu knjigu ako ste zainteresirani za praktične savjete kako živjeti kreativnije, s više slobode i više radosti u životu koji vam je dan i koji je jedinstveno vaš.

Fr. Michael Rennier/Altea

Continue Reading

Vijesti

“Crkvene neobičnosti”: Héctor Agüer, ex.nadbiskup La Plate, pokušava razumjeti što se događa u argentinskom episkopatu pod Franjom

Published

on

Odgovarajući pridjev je “čudan” (“rijedak”), koji u rječniku ima nekoliko značenja; Ja biram jedno: neobično je ono što ima malu gustoću i postojanost. Iako se također odnosi na izvanredne i ekstravagantne stvari – piše nadbiskup La Plate u miru Héctor Agüer, na blogu Rorate Caeli.

[La Plata, Argentina: Katedrala Bezgrešnog začeća na središnjem trgu Moreno]

Mislim: čudno je što je Papa Argentinac, čudno je i to što više od desetljeća nije imao brige posjetiti svoju domovinu. Ivan Pavao II. (Wojtyla) i Benedikt XVI. (Ratzinger), čim su izabrani, prvo putovanje odvelo ih je u domovinu, odnosno Poljsku i Njemačku. Pročitao sam u “La Prensa”, novinama iz Buenos Airesa: “Franjo je otkrio da bi želio doći u studenom ili početkom 2025.”. Pod tim naslovom, novine navode da je Papa “komentirao da je u njegovim planovima putovati u Argentinu ili krajem studenog ili početkom 2025. godine”. Po onoj staroj poslovici “misli krivo i bit ćeš u pravu”, usuđujem se pomisliti da neće doći, a razlog mu iznosim: zna da mu baš i neće ići. Možda griješim, naravno, ali ovo moje mišljenje odgovara 46 godina starom poznavanju Jorgea Bergoglia.

Franjin pontifikat pun je neobičnosti. U ovoj ću bilješci skrenuti pozornost na jednu od njih. Monsinjor Gabriel Mestre bio je biskup Mar del Plate, kasnije unaprijeđen u Metropolitansku nadbiskupiju La Plate, gdje je ostao osam i pol mjeseci. Fikcija, koja je uobičajena u rimskim visinama, svedena je na vijest: “Sveti je Otac prihvatio ostavku na pastoralnu vlast Metropolitanske nadbiskupije La Plata, koju je podnio Njegova Preuzvišena Ekselencija, Abp. Gabriel Antonio Mestre”. Nisu dani daljnji detalji. Istina je da je Papa od njega tražio ostavku; grubo rečeno: izbacio ga je.

Ova je vijest ožalostila svećenike La Plate, koji su strpljivo podnosili petogodišnji mandat Víctora Manuela Fernándeza, papinog prijatelja, sada kardinala i koji zauzima dužnost koju je godinama obnašao ugledni teolog Joseph Ratzinger, kasnije Benedikt XVI. Za nešto više od osam mjeseci, Mestre se pojavio kao nadbiskup koji će učiniti ono što Fernandez nije. Znam o čemu govorim: bio sam nadbiskup La Plate dva desetljeća. Pogled koji imam na slučaj nije samo crkveni, nego i politički.

Abp. Mestre, u vrlo iskrenom i srdačnom pismu, prepričava situaciju, neobičnost koja ga je učinila žrtvom: „U Vječnom gradu, nakon što se suočio s nekim drugačijim percepcijama s onim što se dogodilo u biskupiji Mar del Plata od studenog 2023. do danas, Papa Franjo me zamolio da se povučem sa stolice Mar del Plata. S dubokim mirom i potpunom čistom savješću pred Bogom kako sam postupio, vjerujući da nas Istina oslobađa (usp. Iv 8,32) te sa sinovskom i teološkom poslušnošću Svetom Ocu, odmah sam napisao svoju ostavku koja je prihvaćena… i javno objavljena danas (27. svibnja 2024.)”.

Čudno je to što se čini da je odvojen od nadbiskupije zbog onoga što se dogodilo u Mar del Plati dok je Mestre bio biskup. Jesu li onda pogriješili što su ga promovirali? Rimskoj lažnoj laži, koja ima duboke korijene, sada je pridodana isusovačka navika: ta lažna diskrecija rađa ishitrenu sumnju, koja obično ima dvije teme: financijske ili seksualne probleme. Volio bih znati je li kardinal Fernandez, koji je, kao što rekoh, Papin prijatelj, imao ikakve veze s ovom ludom aferom. Biskupi su nasljednici apostola, s njima se ne može postupati kao sa školskom djecom. “Istina nas oslobađa”; sada već bivši nadbiskup ima pravo. Rim se argentizirao, na sramotu Argentinaca, i zamračuje slobodu, koja je Božji dar.

Drugom sam prilikom spomenuo odnos između Petra i Pavla; sinovska poslušnost zahtijeva očinstvo koje je iskreno i poštuje bratstvo. Pavao je priznao Petrov autoritet, ali Petar je zauzvrat priznao jedinstveni poziv koji je Apostol naroda primio od Uskrsloga. Ovdje je problem, a ne u maski toliko hvaljene “sinodalnosti”. Svećenici i drugi vjernici La Plate zaslužuju objašnjenje. Monsinjor Mestre je sentimentalno rekao: “Boli me što odlazim, boli me ostavljam vas kao pastira ove posebne Crkve koja hodočasti u La Plati, ali siguran sam da Bog ima mnogo bolje planove koje danas ne mogu do kraja dešifrirati. Uzdam se u Gospodina jer Krist je naš Mir (Ef 2,14)! Vrlo poštene riječi; Bog koji dopušta zlo ima planove koji nas neizmjerno nadilaze. U tim planovima ima mjesta za neobičnosti.

Sjetimo se tog monsinjora Gabrijela Mestre je biskup od 2017.; bibličar i profesor, dobro pripremljen za providonosnu zadaću u kojoj mitra u sebi nosi krunu od trnja. Bio bi veliki nadbiskup. Napominjem da njegovo biskupsko geslo glasi “Isus Krist je naš mir”. Dao nam je dobar primjer prihvativši u miru samovolju. Ali autori neobičnosti ne mislim da mogu uživati ​​u tom miru.

nadbiskup Héctor Agüer
Nadbiskup u miru La Plate, Argentina

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved