Connect with us

Vijesti

SHAPIRO: Razotkrivanje ateizma

Published

on

Kako priča ide, početkom 19. stoljeća francuski astronom Pierre-Simon de Laplace razgovarao je s francuskim carem Napoleonom, objašnjavajući mu svoju teoriju o počecima svemira.

“Gdje se Bog uklapa u sve ovo?”, navodno je upitao Napoleon.

“Nemam potrebe za takvom hipotezom”, odgovorio je Laplace.

Bog je, prema ateistima, nepotrebna hipoteza. Svemir jednostavno jest.

Mi jednostavno jesmo.

Nema razloga tražiti Stvoritelja, tvrditi da Mu je stalo do nas, sugerirati da postoji nekakva Viša sila koja premošćuje jaz od onoga što jest do onoga kako bi stvari trebale biti.

Sad, ateizam je više od pukog agnosticizma, koji sugerira da je jednostavno nemoguće znati postoji li Bog. Prema takvoj definiciji agnosticizma, mnogi religiozni ljudi su agnostici — iako smo agnosticizam shvatili kao općenitu ravnodušnost prema pitanju Boga. Ateizam se, međutim, nepopustljivo protivi ideji Boga koji stoji iza prirode. Ateizam često tvrdi da religija kvari čovječanstvo, da ideja Boga zasljepljuje ljude u vezi istina oko njih, da je znanost izravno suprotstavljena ideji Stvoritelja. U stvarnosti, niti jedna od ovih stvari nije točna.

Bog: Nepotrebna hipoteza?

Započnimo s idejom da je Bog nepotrebna hipoteza. Teško je zamisliti raspravu u kojoj je Bog u potpunosti nepotreban. To je zato što je sva ljudska logika ukorijenjena u određenim temeljnim pretpostavkama o prirodi svijeta i razumu koji su u potpunosti nevezani za diktate evolucijske biologije. Razmotrimo samo neke od njih.

Prvo, mi iznosimo tvrdnje objektivne istine — istine koja postoji neovisno o ljudskim umovima. Kako takva istina postoji? Na temelju diktata evolucijske biologije, naša sposobnost shvaćanja “istine” zapravo ne bi trebala biti ništa više od naše sposobnosti da mislimo što god je evolucijski najkorisnije za nas i naše genetske potomke. Ali mi ne vjerujemo da je 2+2=4 zato što je to evolucijski najkorisnije. Mi vjerujemo da je 2+2=4 uvijek i svugdje istina. A to nagovješćuje istinu izvan samog materijalnog.

Drugo, mi iznosimo tvrdnje u pogledu morala. Ali što je moral bez osnovne pretpostavke da ljudska bića imaju inherentnu vrijednost? Čak i utilitarne filozofije — pokušaj ignoriranja moralno ispravnog i neispravnog u korist konzekvencijalističkog ishoda — moraju pretpostaviti nešto o tome što ishod čini dobrim ili lošim. A to za sobom nosi moralne premise koje se moraju pretpostaviti. Vjerovanje u bilo kakve moralne vrijednosti zahtijeva od nas da vjerujemo u nedokazive istine koje moraju potjecati izvan nas samih.

Treće, mi živimo kao da vjerujemo u izbor — kao da smo sposobni donositi odluke koje su na neki način temeljene na našoj vlastitoj volji. Što bi u materijalizmu dopuštalo takav izbor? Kako bi došlo do takvog izbora?

Bog je neophodan za takve misli — ili barem mogućnost Boga. Odbacite Boga u potpunosti i ne možete objasniti zašto biste vjerovali u objektivnu istinu ili moralnost ili vlastitu sposobnost izbora.

Zabranjuje li Bog logiku?

Postoje oni ateisti koji tvrde da bi logika trebala zabraniti Boga — da vjera u Boga nije samo nedokazana, već je zapravo iracionalna. Riječima Adama Gopnika koji piše za New Yorker, oni koji su ateisti imaju “monopol na legitimne oblike znanja o prirodnom svijetu”. Ali to nije istina. Postoje mnogi religiozni vjernici koji priznaju znanstvene temelje znanja, ali i spoznaju da je sama znanstvena metoda nedokaziva, osim ako ne uzmete zdravo za gotovo da je potraga za objektivnom istinom moguća — pretpostavka koju sama znanstvena metoda zabranjuje.

Kako se ispostavilo, postoji mnoštvo logički dosljednih argumenata koji se nude u korist Boga. Uzmite, na primjer, dokaz Prvog uzroka koji je iznio Aristotel, a razradio Toma Akvinski. Edward Feser iznosi argument u svojoj knjizi Pet dokaza za postojanje Boga. Argument ide otprilike ovako:

  • Promjena postoji na svijetu.
  • Ali svaka promjena je aktualizacija potencijala za tu promjenu.
  • To znači da je aktualizacija potencijala obilježje svijeta.
  • Niti jedan potencijal se ne može aktualizirati osim ako ga već nešto stvarno ne aktualizira.
  • Stoga su sve promjene uzrokovane nečim već aktualnim.
  • Ako postoji promjena, onda se mora nešto promijeniti.
  • Postojanje toga nečega pretpostavlja nekakvu istodobnu aktualizaciju potencijala toga nečega za postojanje.
  • To znači da svaka tvar u svakom trenutku ima aktualizator svog postojanja.
  • Ili taj aktualizator pretpostavlja ostvarenje tog aktualizatora ili je aktualizator čisto aktualan.
  • To znači da postoji ili beskonačan regres aktualizatora ili da postoji čisto aktualan aktualizator.
  • Ali beskonačni regres je nemoguć jer mora postojati nešto na dnu hijerarhijskog lanca uzročnosti.

Ovo su početni koraci argumenta. Ali ovo nije jedini argument. Postoji nekoliko logički koherentnih argumenata u korist Boga. To ne znači da su argumenti odlučujući. Ali ideja da je nelogično vjerovati u Boga je neistinita.,

Je li znanost ubila Boga?

Ateisti često sugeriraju da je znanost ubila Boga. Ali kao što smo vidjeli, sama znanost zahtijeva određene pretpostavke izvan znanosti; kao što je izjavio matematičar Kurt Godel, svaki interno dosljedan sustav matematičkih aksioma ne može biti u potpunosti sveobuhvatan. Moraju postojati pretpostavke izvan sustava.

Ateisti tvrde da nas je evolucijski proces oslobodio potrebe za Bogom. Uostalom, ako Bog nije upravljao procesom stvaranja ljudskog bića u doslovnom tumačenju biblijske priče o stvaranju, kome je Bog potreban? Problem je, naravno, u tome što je evolucija nevjerojatno složen proces koji ne isključuje mogućnost usmjerivačke ruke. Stephen Meyer, zagovornik inteligentnog dizajna, ističe da prijenos informacija putem staničnih procesa užasno nalikuje inteligentnom kreatoru koji prenosi informacije. “Velika književna dijela prvo su nastala kao ideje u glavama pisaca — Tolstoja, Austen ili Donnea”, ističe on. “Naše iskustvo svijeta pokazuje da ono što prepoznajemo kao informaciju nepromjenjivo odražava prethodnu aktivnost svjesnih i inteligentnih osoba. Što, dakle, trebamo misliti o prisutnosti informacija u živim organizmima?” Čak i najateističkiji mislioci uobičajeno koriste teološki jezik u opisivanju bioloških procesa. Na primjer, Richard Dawkins govori o “sebičnom genu”. Ali, naravno, geni nemaju interese, zar ne? Barem ako nisu usmjereni vanjskom namjerom.

Najveći znanstveni problem za ateiste leži u prirodi samog svemira. Veliki prasak je teorija koja tvrdi da je svemir započeo eksplozijom točke materije visoke gustoće, što prilično zvuči poput priče o Stvaranju na početku Biblije. Zapravo, izvorni skepticizam teorije Velikog praska u velikoj je mjeri bio vođen prigovorima na tu sličnost. Vrlo specifične uvjete pod kojima je stvoren naš svemir koji su omogućili razvoj inteligentnog ljudskog života često koriste vjernici kao dokaz Božje ruke — takozvano “fino ugađanje” svemira za život je nevjerojatno. Ateisti tvrde da samo zato što ste dobili na lutriji, a imali ste male šanse za to, ne znači da ste je dobili jer je to netko namjeravao — netko je trebao dobiti. Ali to ne daje odgovor na pitanje da li je vjerojatno režirano ako biste iznova dobivali na lutriji. U jednom trenutku mogli biste pretpostaviti da netko vara.

Kako bi odgovorili na to pitanje, ateisti često razmišljaju o ideji multiverzuma — u kojem slučaju postoji mnogo ljudi koji dobivaju na lutriji, stoga naš svemir nije naročito poseban. Problem je u tome što je to u potpunosti nedokaziva teorija. Vjerovati u to zahtijeva isti skok vjere kao i vjera u fino ugađanje od strane više sile.

Onda je tu i pitanje ljudske svijesti. Znanstvenici su iznijeli mnoge teorije o tome, ali niti jedna nije bila dovoljna da objasni kako svijest nastaje iz fizičkih procesa u mozgu. Fizičar Roger Penrose objašnjava: “Potrebna nam je velika revolucija u našem razumijevanju fizičkog svijeta kako bismo uklopili svijest.” Čak i slavni ateist Richard Dawkins priznaje da je razvoj svijesti “za mene najdublja misterija s kojom se susreće moderna biologija”.

Zašto se loše stvari događaju dobrim ljudima?

Ateisti se često protive Bogu na temelju toga da ako je Bog dobar, onda se loše stvari ne bi trebale događati dobrim ljudima. Oni ovaj argument tretiraju kao na neki način dispozitivan. Ali, naravno, pitanje teodiceje obrađivalo je niz velikih religijskih mislilaca tijekom tisućljeća. Odgovori se kreću od jednostavnih — mi ne razumijemo u potpunosti Božji um, pa naša definicija dobra nije njegova — do složenijih — da je zlo zapravo samo nedostatak savršenstva u dobru, a Božja odluka da stvori slobodnu volju u svojim kreacijama mora dopustiti upravo takvu nesavršenost. Dovoljno je reći da pitanje Božje motivacije sigurno nije dovoljno snažno kako bi odbacilo samog Boga, kao što se dijete ne može pretvarati da njegovi roditelji ne postoje samo zato što roditelji ponekad ne mogu spriječiti da se loše stvari dogode djetetu.

Zašto su religiozni vjernici loši?

Ateisti se uobičajeno okreću grijesima vjernika kako bi objasnili zašto se protive vjeri u Boga. Ovo je ključna točka kod osoba poput Sama Harrisa ili Richarda Dawkinsa — ako je religija dobra, zašto su religiozni vjernici često toliko loši? Naravno, to bi mogli pitati o bilo kojoj filozofiji — većina ljudi su zapravo grješni i nevaljali i imaju sposobnost za dobro. Pitanje je postoji li filozofska veza između religije i onoga što njezini navodni vjernici rade — i još dublje, kako možemo procijeniti promiče li religija nešto moralno dobro ili loše bez drugog okvira moralne reference. I tu leži najdublji problem ateizma: on ne može uspostaviti moralni okvir. Ne postoji način koji bi premostio jaz između onoga što jest i onoga što bi trebalo biti. Ateisti mogu davati prijedloge, naravno; oni mogu izraziti mišljenje o stvari; oni mogu djelovati moralno i pristojno po parametrima svog društva. Ali sam ateizam ne može postavljati samoodržive moralne zahtjeve na ljudska bića. Nije slučajnost da su najmilitantnije ateističke vlade — komunističke i fašističke vlade 20. stoljeća — bile daleko ubojitije i tiranske od bilo koje vjerske teokracije u povijesti. Ateizam promiče viziju čovječanstva koje je potpuno u suprotnosti s izgradnjom produktivnog društva; on predlaže materijalizam, što znači nedostatak slobodne volje; on potkopava jedinstvenu vrijednost ljudskih bića, što potkopava slobodu i prava; on odbacuje vrijednost tradicije u korist razuma koji ne može braniti prema vlastitim uvjetima.

Ateizam, ukratko, ne može održati samog sebe. Bog nije nepotrebna hipoteza. U najboljem slučaju, mogli bismo tvrditi da su dokazi o Bogu nedostatni kako biste osobno vjerovali u njega. Ali Bog zasigurno nije nepotrebna hipoteza. Nedostatak Boga predstavlja ozbiljnu društvenu opasnost — a zamjena Boga u ljudskom srcu s bogovima drugih vrsta, od države do potrage za sebičnom autentičnošću, završava najgorim grabežljivcima koji se mogu zamisliti.

IZVOR: Ben Shapiro/The Daily Wire | Konzerva.hr

Ben Shapiro je američki odvjetnik, novinar, politolog, publicist i konzervativni aktivist te pravni savjetnik. Autor je desetak knjiga i jedan je od osnivača konzervativnog portala The Daily Wire.

Advertisement

Vijesti

U Brodosplitu dovršen obalni ophodni brod za HRM

Published

on

U Brodosplitu je dovršen novi obalni ophodni brod. Riječ je o budućem brodu Hrvatske ratne mornarice.

U ožujku je potpisan ugovor kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Brod će biti porinut 1. srpnja, a MORH-u će biti isporučen do kraja godine.

Ministar obrane Ivan Anušić nakon preuzimanja dužnosti najavio je nastavak realizacije projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova, istaknuvši to kao jedan od prioriteta Ministarstva obrane.

Gostujući na Dan državnosti u središnjem Dnevniku HTV-a, ministar Anušić rekao je kako ima informacije iz Brodosplita da je brod čija je gradnja ugovoriena izvezen van iz hale i da se priprema već ovo ljeto za porinuće i nastavak dovršenja.

Podsjetio je da je s Brodosplitom 2014. godine potpisan ugovor o realizaciji pet ophodnih brodova za HRM, kojima je rok isporuka trebao biti 2018. godine, međutim dosad je isporučen samo jedan, prototip. Najavio je, da će, prema informacijama iz Brodosplita, do kraja godine HRM imati drugi brod i nakon u paketu će se i ostala tri broda rješavati.

foto: Ophodni obalni brod Umag 32/MORH

Continue Reading

Vijesti

Sveti Toma Akvinski o tome kako izbjeći zavist na društvenim mrežama

Published

on

Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima.

Gornja ilustracija: – Imam 1000 sljedbenika, a ti? – 80000. Stvarnost: – Mislila sam da će više ljudi doći!? – Ne, samo moji najbolji prijatelji!

Potreba za isključivanjem, odbacivanjem doslovno beskonačnog pomicanja i algoritamski odabranih feedova, sve je veći fenomen. Nije pretjerano reći da mnogi biraju digitalnu detoksikaciju, svjesni prekid od stalne gužve društvenih medija – ili čak potpuno povlačenje iz njih. Ovo nije samo hir, poput čišćenja sokovima ili povremenog posta; to je zdrav odgovor na stalni pritisak online savršenstva. Platforme društvenih medija, iako nude povezanost, također mogu njegovati osjećaj zavisti. Ali što kada bi postojao način za snalaženje u ovom digitalnom krajoliku bez podlijeganja ovom poroku?

Uđite u svetog Tomu Akvinskog, poznatog srednjovjekovnog filozofa i teologa. Njegovi bezvremenski uvidi iznenađujuće su relevantni kada je u pitanju razmišljanje o našim suvremenim borbama. Dok Akvinski nije mogao predvidjeti uspon društvenih medija, njegova razmišljanja o zavisti pružaju snažan okvir za navigaciju u usporednoj zamci koju te platforme mogu stvoriti.

Što je zavist i zašto je destruktivna?

Prema Akvincu, zavist je “tuga tuđeg dobra”. To nije samo ljubomora, koja je strah od gubitka nečega što posjedujete. Zavist je podmuklija emocija, gorčina koja se zagnoji kada vidimo sreću druge osobe. U doba društvenih medija, ova sreća može poprimiti mnoge oblike – prijateljeve savršene fotografije s odmora, kolegina nemilosrdna promaknuća na poslu, pažljivo osmišljena slika života koji se čini sretnim bez napora.

Akvinski nas podsjeća da je zavist razorna sila. To ne samo da izjeda našu vlastitu radost, već također sprječava našu sposobnost da cijenimo dobre stvari u vlastitom životu. Akvinski nadalje tvrdi da istinska sreća ne dolazi od uspoređivanja s drugima, već od življenja kreposnog života u skladu s Božjim planom.

Dakle, kako možemo primijeniti mudrost Akvinskog na svoje navike društvenih medija? Evo nekoliko strategija:

1. PAZITE ŠTO KONZUMIRATE

Uredite svoje feedove društvenih medija tako da budu poticajni i inspirativni. Prestanite pratiti račune koji stalno izazivaju zavist ili negativnost.

2. VJEŽBAJTE ZAHVALNOST

Prebacite fokus s onoga što vam nedostaje na ono što imate. Svaki dan odvojite vrijeme za razmišljanje o blagoslovima u svom životu, velikima i malima.

3. SLAVI USPJEH DRUGIH

Prava radost zbog tuđe sreće raspršuje zavist. Koristite društvene medije da čestitate i ohrabrite druge.

4. PRISJETITE SE “ODGOVARANE STVARNOSTI”

Društveni mediji su vrhunac, a ne stvarni život. Svatko se suočava s izazovima, čak i oni s naizgled savršenim online osobama.

5. USREDOTOČITE SE NA VLASTITI ŽIVOT

Uspoređivanje je kradljivac radosti. Postavite sebi ciljeve i težnje, neovisno o tome što drugi rade.

Društveni mediji mogu biti vrijedan alat za povezivanje i informacije – to je neporecivo. Ali primjenom bezvremenske mudrosti Akvinca na zavist, možemo koristiti ovaj digitalni prostor s većom sviješću i unutarnjim mirom. Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima. Usredotočujući se na svoj život, možemo pronaći istinsku sreću izvan filtrirane leće društvenih medija.

Daniel Esparza/Aletea ilustracija: Brightside

Continue Reading

Vijesti

Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’

Published

on

Louis d’Alencourt, francuski intelektualac, komunikolog, te kao katolik specijaliziran za eshatologiju, koji je detektirao sve simboličke tragove koji se odnose na kraj vremena, preminuo je. POČIVAO U MIRU!

Tekst o Autoru (samom sebi) s bloga Le grand Reveil – Révélations pour la fin des temps, (Veliko buđenje – Otkrivenje za posljednja vremena) prenosimo

slika: Gospa od La Salette.

Zovem se Louis d’Alencourt, rođen sam 1969., dakle 2012. imam 43 godine. Oženjen, otac obitelji, poslovni menadžer, oglašivač sam i radim u komunikacijskim profesijama od svoje 23 godine , uglavnom na čelu vlastitih struktura. Imao sam sve razloge da nastavim živjeti “ublaženi” mali život bez postavljanja previše pitanja i da uživam u životu. Osim toga…

Praktičan katolik, tradicionalističkog senzibiliteta, odgojen sam u okruženju u kojem sam naučen ne vjerovati “svijetu”, odnosno društvu koje ga okružuje, čije su ideje i način djelovanja sve više u suprotnosti s katoličkom mišlju i njezinim učenjem . Hvala Bogu, djetinjstvo i mladost sam sačuvao od štete koju danas nanose televizija i “elektronički” stil života (videoigre i slično).

To me nije spriječilo da se prihvatim računala čim sam počeo raditi (bilo je to 1989. godine), niti da pozdravim dolazak Interneta i očito budem redoviti korisnik. Čak sam bio jedan od preteča mobitela jer sam i prije dolaska mobitela već imao telefon u autu. Bilo je to doba Radiocoma 2000. ako se dobro sjećam.

No, kako nisam rođen s računalima i kako sam ih usvajao samo u radu, uvijek sam ih smatrao prije svega alatom za rad. Isto za Internet. Računalni i elektronički alati za mene nisu cilj nego sredstvo. Nijansa je važna jer nam omogućuje da stroju i njegovoj dominaciji nad čovjekom damo granice, također nam omogućuje da znamo da ne budemo previše ovisni o njemu, a prije svega da zadržimo “kontrolu”. Često sam sklon reći “nije stroj taj koja odlučuje, ja sam”.

Dovoljno je reći da računala koja se sama ažuriraju, nadjačavajući slobodnu volju svog vlasnika, odgovaraju stvarima koje me ljute. Da ne spominjem da zapravo ne znamo sve što navedeno računalo radi i prenosi…

Sve ovo samo da kažem da sam malo po malo, što sam bio stariji, to sam se više pitao o evoluciji sadašnjeg svijeta; kamo ide, Što se događa ? Odakle taj jaz između percipiranog svijeta, željenog svijeta i stvarnog svijeta? Kako objasniti da usprkos iznimnom životnom standardu zapadnjaka, čiji je potrošačko društvo najvidljiviji izlog, postoji i velika nelagoda? Sve se čini u redu, a ipak nešto nije u redu.

Uvijek su me zanimale politika i ekonomija. Moram razumjeti stvari i stoga dublje prodreti u određene teme. Budući da televizija ne dopušta da idete dublje, čitanje je najlakši i najpouzdaniji način.

Tako sam od prosječnog građanina s godinama postao ISTRAŽIVAČ. Filozof i istraživač. Točnije, istraživač političke filozofije.

Da biste razumjeli što se događa, morate pokušati znati donju stranu karata. Postoji službena i neslužbena povijest. Onaj pravi, onaj o kojem se ne uči u udžbenicima. Geopolitika. Tajne službe. Tajna društva. itd…

Kao istraživački alat, ne biste trebali početi s internetom, već s knjigama. Jedna knjiga vodi drugoj; autor, u svom argumentu, navodi druge knjige koje vas potiče znatiželja, i tako dalje. Zatim dovršavate svoja zapažanja putem Interneta. Nikad ne zaboravite da, ako vam se neka tema sviđa, morate je dalje istraživati ​​kroz knjige, a ne ostati na površnoj fazi, kao što je slučaj s audiovizualnim dokumentima i internetom.

A ono što sam otkrio bilo je zastrašujuće. Nakon 10 godina istraživanja i napornog rada, odabira, provjeravanja, razmišljanja, danas sam u mogućnosti odgovoriti na pitanja:

Za što ?
Gdje idemo ?
O kako da stignemo tamo?
Gotovo sa sigurnošću. Jedini element koji mi nedostaje, i to veliki, je kalendar: Kada?
Ali to je i najteže, i najtajnije.

Iza riječi “kraj vremena”, “apokalipsa” ili “kraj svijeta” moramo dati jasna objašnjenja, valjane argumente i konstruirano razmišljanje.

Danas više ne mogu šutjeti. Ovo znanje moram staviti u službu svojih bližnjih kako bih im pomogao da se pripreme za konačno rješenje koje se nazire. Razmišljao sam o pisanju knjige; ovaj projekt nije isključen, ali prvo krećem s ovim blogom čiji je cilj u naslovu: probudi se dok ne bude prekasno!

Tako ću ispuniti ulogu “apostola posljednjih vremena” o kojem je Gospa od La Salette govorila u svojoj poznatoj tajni (1846.) i koji će se pojaviti u vrijeme dolaska Antikrista: “Pozivam apostole posljednjih vremena, vjerne učenike Isusa Krista, koji su živjeli u preziru svijeta i samih sebe, u siromaštvu i poniznosti, u preziru i šutnji, u molitvi i mrtvljenju, u čistoći i u jedinstvu s Bogom, u patnji i neznanju svijetu. Vrijeme je da izađu i osvijetle zemlju. “.

Nažalost, ne uklapam se baš u opis, stoga riječ (budućnost) na početku ovog članka, jer težim biti dio toga i nadam se da ću pronaći milost i snagu potrebnu da to postignem.

Doista, vladavina Antikrista je blizu i sada je hitno prosvijetliti svoje suvremenike.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved