Connect with us

Vijesti

Austrijski svećenik pješačio 14 tisuća kilometara do Jeruzalema

Published

on

Austrijski svećenik Johannes Maria Schwarz pješačio je 14 tisuća kilometara od svog doma u Lihtenštajnu do Jeruzalema te je bio 15 mjeseci na putu.

U intervjuu za kölnski Domradio.de govori o svojim dojmovima – primjerice o onima iz Ukrajine koju je propješačio prije izbijanja rata, prenosi portal Vatican News. “Ljudi su me dočekali kao da sam izgubljeni sin”, istaknuo je.

Sjećate li se još osjećaja prvih metara na putu za Jeruzalem?

Da, pratilo ih je više stenjanja nego što se očekivalo, jer je neposredno prije nego sam se zaletio bilo pola metra svježeg snijega. Provlačio sam se kroz mećave s krpljama. Bilo je dosta drugačije od onoga što sam zamišljao. Ali tako se može krenuti na put.

Pješačili ste 2013. godine. Ima jedna slika kako vučete svoje stvari za sobom u kolicima. Jeste li ih cijelo vrijeme imali sa sobom ili kako je to izgledalo?

Budući da sam kao svećenik imao sve što mi je bilo potrebno za slavlje svete mise, u jednom trenutku sam razmišljao o tome trebam li stvarno sve to ponijeti na svojim leđima ili neće li to biti preteško. Zatim sam pogledao oko sebe tražeći hodočasnička kolica. Tražio sam nešto s kotačem što je također za off-road, jer sam imao puno planina na putu. Na primjer, hodao sam po Karpatima, prešao sam Alpe. Onda sam našao nešto s kotačem i pomislio: mogao bih to povući za sobom kao kolica.

Prešli ste 14 tisuća kilometara. Postoji bezbroj trenutaka vrijednih ispričati koje ste doživjeli. Hodali ste i Ukrajinom. Kako ste tada doživjeli zemlju i ljude?

Na putu do tamo prošetao sam Ukrajinom, a kasnije i Rusijom. Moram reći da mi je vrijeme u Ukrajini bilo jako, jako lijepo, ponajviše zbog susreta s ljudima. Nisam hodao Kijevom, nego seoskim krajolikom. Također i na Krimu – prije tamošnje ruske invazije. Zatim preko Arabatske prevlake, duž 150 kilometara pješčanog dijela.

Ljudi su me dočekali kao da sam izgubljeni sin.

Imao sam divne susrete u tim selima. Ljudi su me dočekali kao da sam izgubljeni sin. Mnogima se Ukrajina može činiti daleko na istoku, ali je vrlo, vrlo blizu. I tamo sam imao toliko susreta. Mislim da je to bila jedina zemlja u kojoj sam se udebljao na putovanju jer sam morao toliko jesti. A prijateljstvo i gostoprimstvo – pogotovo na selu, naravno – nadilazi hranu. Pozvani ste da nešto kušate i to morate kušati. Pa, bilo je jako, jako puno divnih ljudi koje sam tamo upoznao – koji su, s jedne strane, već tada živjeli u vrlo teškoj ekonomskoj situaciji, no koji su me vrlo rado dočekali.

Rekli ste da vaša kolica sadrži sve što vam je potrebno za misu. Kad bi ljudi saznali da im dolazi svećenik, Vi ste ih onda često pozivali na misu.

To se događalo uvijek iznova. Naravno, bio sam u mnogim zemljama u kojima gotovo da nema katolika. Na zapadu Ukrajine slavio sam bogoslužje iza ikonostasa u pravoslavnim crkvama. U drugim krajevima, primjerice u Turskoj, rijetko se susreću kršćani. Napravio sam zaobilaznicu preko Kavkaza – Armenije, Gruzije – dvije divne zemlje, gdje sam prvi put nakon nekog vremena prepoznat kao svećenik, gdje su me zamolili da ih blagoslovim. Tu su samostani Tur Abdin, u kojima već 1700 godina žive kršćani koji i danas govore jezikom na kojem je Isus svoje učenike naučio molitvu Oče naš, tj. aramejskim.

Napravio sam zaobilaznicu preko Kavkaza – Armenije, Gruzije – dvije divne zemlje, gdje sam prvi put nakon nekog vremena prepoznat kao svećenik, gdje su me zamolili da ih blagoslovim.

Naravno, bilo je i mnogo krajeva u kojima su kršćani manjina. Propješačio sam većinski muslimanskim zemljama poput Turske. Ni kroz jednu državu nisam prešao toliko kilometara koliko kroz Tursku – preko 3000. Hodao sam Iranom, Jordanom od sjevera do juga. Tako je uvijek bilo mjesta gdje sam kao svećenik, negdje u šatoru, slavio misu sam. Ne potpuno sam, naravno, jer su svi anđeli i sveci uvijek prisutni. Ali bilo je tako.

I onda ste na kraju došli do cilja u zemlji u kojoj se vjera piše velikim slovima s tri uskličnika. Sjećate li se još uvijek kako je bilo kada ste stigli u Jeruzalem?

To nije bio moj prvi posjet Jeruzalemu. Bio sam tamo 2000. godine, neposredno prije druge intifade [poznate i kao Intifada al-Akse]. Činilo se da je tamo više mira, iako se već tada, u ljeto 2000. godine, osjećalo nešto u zraku. Kad sam stigao u prosincu 2013., bio sam, moram priznati, pomalo uplašen. Ne radi moje sigurnosti. Nego jer sam bio sam na ovom putovanju. A posebno na zadnjoj dionici, posljednjoj dionici do Jeruzalema kroz pustinju Negev, koja je bila tako fantastična u ovoj samoći, u tišini pustinje. Bio sam pomalo zabrinut zbog buke, zbog ovog kaosa.

Ali ono što je bilo stvarno fascinantno, uopće nisam očekivao: I u Betlehemu i u prenapučenoj crkvi Svetoga groba, doista sam doživio trenutak povratka kući koji nisam očekivao u ovom obliku.

Spomenuli ste tri uskličnika, oni tamo također znaju biti jako glasni. Različite se religije tamo susreću u toj šarolikoj mješavini ljudi i buke. Bio sam malo zabrinut zbog toga. Ali ono što je bilo stvarno fascinantno, uopće nisam očekivao: I u Betlehemu i u prenapučenoj crkvi Svetoga groba, doista sam doživio trenutak povratka kući koji nisam očekivao u ovom obliku.

Vatican News

Advertisement

Vijesti

Supruga poznatog psihologa OZDRAVILA OD RAKA MOLEĆI KRUNICU, progovorio je i on…

Published

on

U intervjuu za EWTN News , dr. Jordan Peterson, poznati kanadski psiholog, pisac i govornik, podijelio je svoje viđenje “čudesnog” ozdravljenja svoje supruge od raka i svoje mišljenje o njezinom prihvaćanju katoličke vjere.

Foto: X – “Bijedni tirani s Kolegija psihologa u Ontario-u ne će me ušutkati, ni preodgajati” – rekao je Peterson za National Post

Naime, njegova supruga, Tammy Peterson nije bila kršćanka dok je oboljela od raka, međutim Božjom providnošću suočena s teškom bolesti raka uzima krunicu u ruke i ozdravlja, a obraća joj se i srce te će nakon Uskrsa biti primljena u Katoličku crkvu. Čudesno obraćenje i ozdravljenje je odjeknulo svijetom zbog njihove popularnosti.

Nisu joj dali ni godinu dana

Tako se sada očitovao i Peterson i prisjetio se da je par, nakon što je saznao za dijagnozu svoje supruge Tammy, potražio mogućnosti liječenja u nekoliko bolnica u Sjevernoj Americi. Svaki put kad su je pogledali, rečeno im je da dostupni tretmani “nemaju dokaza o uspjehu” i da nema ni godinu dana života pred sobom.

No, kako je Tammy Peterson također rekla za EWTN News u drugom intervjuu, na kraju se potpuno oporavila od raka i u tom procesu, približila se katoličkoj vjeri.

Dr. Peterson primijetio je da Evanđelja sadrže brojne izvještaje o čudesnim iscjeljenjima. “A za svakoga tko razmišlja konvencionalno znanstveno, te je priče teško razumjeti”, rekao je.

Govoreći o svom znanstvenom obrazovanju, Peterson je naznačio da nije “redukcionistički materijalist”. “Mislim da bismo cijelo vrijeme vidjeli čuda da nismo slijepi”, primijetio je.

Ovo je nevjerojatno

Peterson je rekao da je nova vjera njegove žene ojačala njegovu sposobnost da dijeli svoje “svjetlo” na način na koji prije nije.

“Ona govori javno, što je nešto što prije ne bi učinila”, primijetio je. Također je istaknuo da je kod supruge “obnovljeno ono stanje djetinjstva, malenosti koje Krist povezuje s kraljevstvom. I to je izvanredna stvar za vidjeti, jer sam je i ja poznavao kad sam bio dijete, pa mogu vidjeti kako se to ponovno događa”, nastavio je. “A to je prilično nevjerojatno čudo.”

Vjera Jordana Petersona

Odnos dr. Petersona prema kršćanskoj i katoličkoj vjeri nije tako jasan kao odnos njegove supruge , koja će ovoga Uskrsa biti primljena u puno zajedništvo s Katoličkom crkvom.

Iako je u prošlosti rekao da je katolicizam “najrazumnija stvar koju ljudi mogu imati “, kada ga je novinar EWTN News Colm Flynn upitao osjeća li privlačnost prema katolicizmu, odlučio je reći da ga za sad “cijeni”.

izvor: Zrinka Požežanac/ Vjera

Continue Reading

Vijesti

Sveti Albin Angerski

Published

on

Sv. Albin se kao biskup posebno isticao svojim nastojanjima u suzbijanju nećudorednog ponašanja, naročito u ono vrijeme učestalih rodbinskih, incestuoznih ženidbi među plemićima.

Sveti Albin je bio biskup Angersa u Francuskoj. To je vrlo stara biskupija, osnovana već u IV. stoljeću. Rodio se oko 469. u Vannesu, u Bretanji, i to u plemićkoj obitelji. Postao je monah, a 504. opat samostana u Tincillacu. Kroz gotovo četvrt stoljeća mudro i sveto vodio je svoju opatiju pa nije čudo da se glas o njegovim vrlinama raširio.

Taj glas je pridonio ne malo da je na želju naroda izabran za biskupa u Angersu, premda se tome vrlo opirao. Postavši biskupom naročito se istaknuo u borbi protiv jednoga prilično raširenog ćudorednog zla. Bile su to incestuozne, to jest rodbinske ženidbe među plemićima. Rodbinske po krvnom srodstvu, a ono je po prirodnom ćudorednom i pozitivnom crkvenom zakonu zapreka za ženidbu. Sveti Albin kao biskup sudjelovao je na pokrajinskom saboru 538. i 541. u Orleansu, dok ga je 549. zastupao opat Sapando. Zbog svoga energičnog stava u mnogim pitanjima došao je u sukob s nekim biskupima, a plemićima se tako zamjerio da su mu prijetili i smrću.

Moralna pomoć koju mu je pružio Sv. Cezarije dala mu je nove snage za njegov daljnji težak i opasan rad na ćudorednom preporodu tadašnjega društva. Kako prenosi Bitno.net, bio je to u onim teškim vremenima tvrd rad, ali zato tim potrebniji jer je nove narode, koji su tek primali kršćanstvo, a baštinili stare loše navike, valjalo naučiti na jedan savršeniji život. Iscrpljen godinama, a još više radom, biskup Albin je umro 1. ožujka 550. u Angersu te je ondje i pokopan u crkvi Sv. Petra. No već 556. posvećena je njemu samome jedna crkva, a u njezinu kriptu preneseni su njegovi posmrtni ostaci. Kod te nove crkve brzo je podignuta i opatija, a prvi joj je opat bio Albinov prijatelj i pouzdanik Sapando.

Iz djela Sv. Grgura Turonskoga, važnoga crkvenog povjesničara, saznajemo kako je već u njegovo doba, a to je VI. stoljeće, kult Sv. Albina, biskupa, bio vrlo raširen. On se iz Francuske proširio u Njemačku, Englesku, pa čak i Poljsku, pa je Albin u srednjem vijeku bio jedan od popularnijih svetaca. Kao borac za ćudoređe u ženidbi i obitelji može nam i danas biti uzorom. I danas je ta Božja ustanova i osnovna stanica društva ugrožena mnogim zlima.

KT/Nedjelja.ba

Continue Reading

Vijesti

Značenje i povijest šabata

Published

on

Vrlo je vjerojatno da slavljenje subote (šabata) potječe iz Mezopotamije. Ako se uzme u obzir da jedan mjesečev ciklus traje nešto više od 28 dana, onda su važni i „kritični” 7., 14., 21. i 28. dan. Ti su se dani smatrali nesretnima, dakle manje pogodnima za poslove, pa su se ljudi tih dana radije posvećivali molitvi i bogoslužju.

Babilonci su dan punog mjeseca nazivali „šapattum”, a dan nestanka mjeseca „bubbulum”. Očita je sličnost riječi „šapattum” i „šabat”. Kasnije, u Židova, šabat više ne slijedi mjesečeve mjene, nego se ustaljuje u sedmodnevnom krugu. I danas je za Židove osobito značajan onaj šabat uoči mladog mjeseca. Za Židove je zapovijed obdržavanja šabata prva i najvažnija zapovijed. Zato se u njihovoj tradiciji veli: kada bi svi Židovi dvije subote za redom u potpunosti obdržali sve zapovijedi vezane za taj dan, bili bi spašeni, tj. tada bi došao Mesija.[1] Evo sada osnovnih oznaka židovskog šabata.

Šabat kao posveta vremena


Židovi ističu kako je riječ “svet” (posvetiti) prvi puta u Bibliji uporabljena upravo za šabat. Po šabatu se posvećuje vrijeme, jer je taj dan posebno posvećen molitvi i učenju Tore. Za Židove, nadalje šabat ima, naravno, duhovno značenje a u isto vrijeme i veliko značenje za obiteljski život. Budući da je puno toga zabranjeno činiti na šabat, obitelj se nužno okuplja, moli i razgovara o obiteljskim pitanjima, jer je na šabat zabranjeno voditi poslovne razgovore. Šabat, naravno, počinje od zalaska sunca u petak do zalaska sunca u subotu, jer za Židove inače dan započinje večerom.[2] Još dva sata prije sumraka žena pali svijeće, ide se u sinagogu, a onda vraća kući gdje uz molitvu i čitanje Pjesme nad pjesmama bude “doček šabata” (koji je predstavljen kao kraljica). Slijedi svečana večera.

Posvemašnje uzdržavanje od posla


Zabrana rada je apsolutna, čak i u vrijeme sjetve i žetve, a tiče se i Židova i njihovih slugu i robova, kao i njihovih životinja. Kasnije, u ropstvu, dolazi još i zabrana paljenja vatre (dakle i kuhanja), kao i putovanja. Neki su čak toga dana zabranjivali i njegu bolesnika. Budući da je Židovima često teško doslovno obdržavati šabat, oni su od starine našli pomoć. To je “šabes goj” što na jidišu označava ne-Židova koji za Židove čini ono što je Židovima zabranjeno (i to uz nadoplatu). Danas za Židove ulogu šabes goja čine automati koji se programiraju, čega ima sve više i više.[3] Kao pomoć za “normalan” život služi i ustanova zvana eruv (“povezivanje”). Naime, Židovu je zabranjeno na šabat hodati dulje od 2000 lakata (1000 metara), međutim, nije zabranjeno hodati unutar svoga dvorišta. Zato oni jednostavno povežu, tj. opašu jednim konopom cijelo naselje, koje se onda smatra jednom stambenom jedinicom, a čitavo je naselje onda kao dvorište, tako da se slobodno može hodati po cijelom naselju. Naravno, ukoliko je u pitanju životna opasnost, onda su oslobođeni zapovijedi o uzdržavanju od posla.

Sudjelovanje u hramskom i sinagogalnom bogoslužju


To jest i bio osnovni razlog subotnjeg počinka – da čovjek toga dana bude slobodan za bogoslužje.

Šabat kao znak saveza


„Subote moje morate obdržavati, jer subota je znak između mene i vas od naraštaja do naraštaja, da budete svjesni da vas ja, Jahve, posvećujem”. (Izl 31,12). Tako je za Židove obdržavanje subote temeljni znak obdržavanja saveza. I danas u državi Izrael, posljednje što bi jedan liberalni Židov od svoje židovske tradicije napustio bilo bi upravo obdržavanje subote.

Radost subote


Iz 58,13 naziva subotu „milinom”. Slavlje subote započinje već u petak navečer paljenjem svjetiljke koja gori sve do subote navečer. Oblače se svečane haljine. Za večerom u molitvi zvanoj „Kidduš” Židovi slave Boga što im je podario subotu: „Blagoslovljen da si, Gospodine, Bože naš, kralju svijeta jer si nas posvetio svojim zapovijedima i jer smo ti omiljeli, te si nam u baštinu predao šabat svoga posvećenja, iz ljubavi i naklonosti kao spomen stvaranja.”

Eshatološki vid subote


Kasniji židovski spisi šabat smatraju predokusom vječnosti: „Ovaj dan je čitav šabat i odmor zauvijek, svijet pravednika je svijet subotnjeg mira.” U ovom kontekstu valja gledati kršćanski izraz „pokoj vječni”.


[1] Usp. K. DA-DON, Židovstvo. Život, teologija i filozofija, Profil, Zagreb, 2004., 247-275.

[2] Židovi tumače da je to zbog toga što u Knjizi postanka stoji: “I bi večer, pa jutro, dan prvi…”

[3] Tako postoji tzv. subotnje dizalo koje je programirano da se zaustavlja na svakome katu, tako da ga pobožan Židov ne mora pritiskom na dugme aktivirati. Tako se u Izraelu mogu nabaviti spravice koje se stave u bravicu automobila i koje onda pokreću automobil, tako da ga vozač ne pali sam. Ostala pomagala možemo samo zamisliti.

izvor: prof. dr. vlč. Zvonko Pažin/Vjera i Djela

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved