Connect with us

Vijesti

Antikrist i ponovna izgradnja Jeruzalemskog hrama u katoličkom učenju i prorokovanju

Published

on

Stoljećima su veliki katolički teolozi izražavali različita mišljenja o točnim detaljima koji okružuju uspon prorečenog Antikrista i njegovu vezu s ponovnom izgradnjom Jeruzalemskog hrama – piše Paul Cahill u LifeSiteNews-u.

Vidjeli smo u prošlom dijelu da će Antikrist doći “u svoj sili i znakovima i lažnim čudesima,” tako da će moći uvjeriti mnoge da mu se poklone. Sveti Pavao ga opisuje kao:

Sin propasti koji se protivi i uzdiže se iznad svega što se zove Bog ili što se štuje, tako da sjedi u hramu Božjem, pokazujući se kao da je Bog. (2. Solunjanima 2,3-4)

Kada Antikrist bude progonio Crkvu, čini se da će to biti na račun njegove vlastite krive religije. Ova će se religija temeljiti oko samog Antikrista, koji će sjediti u Božjem hramu.

U prethodnom dijelu vidjeli smo da katolički teolozi i mistici smatraju da će Antikrist biti prihvaćen kao Moshiach (Mesija) Židova, te da će vjerojatno vladati cijelim svijetom iz Jeruzalema.

Ali hoće li to uključivati ponovnu izgradnju Hrama, koji je uništen 70. godine nove ere, kao što je Krist prorekao?

Neki kažu da Jeruzalemski hram neće biti ponovno izgrađen

Katolički teolozi i proročanstva nisu složni oko toga u kojem će hramu sjediti Antikrist i predstavljati se kao Bog.

Sveti Toma Akvinski, ne zauzimajući stav, primjećuje da neki autoriteti – čak i neki Židovi – vjeruju da hram više nikada neće biti ponovno sagrađen, nego „da će njihovo pustošenje trajati do konačnog svršetka“.[1]

Sveti Ivan Zlatousti izražava mišljenje u tom smislu, govoreći: „Ne u jeruzalemskom hramu, nego u hramu Crkve.”[2]

Ako je tomu tako, ostaje nejasno o čemu se tu točno misli, radi li se o doslovnoj crkvenoj građevini ili o nečem više simboličnom. Sveti Toma sugerira da to znači “mnogi iz crkve će ga prihvatiti”, ili da će on vladati i vladati “kao da je on sam sa svojim glasnicima hram Božji, kao što je Krist hram sa svojim sljedbenicima.”[3 ]

Iako nije konačan, jedan od razloga za mišljenje da Hram neće biti ponovno izgrađen je to što su svi prethodni pokušaji propali. Fr. E. Sylvester Berry daje sljedeći tekst povjesničara Amijana Marcelina, koji je i sam bio vojnik pod Julijanom Apostatom:

Julijan Otpadnik pokušao je ponovno izgraditi hram u četvrtom stoljeću, ali je pothvat osujećen na čudesan način.

Mjesto je postalo nedostupno zbog strašnih vatrenih kugli koje su izbile u blizini temelja i tako spalile i spalile radnike da su bili prisiljeni povući se. Česti napadi konačno su doveli do toga da se rad napusti.”[4]

Jedan od ključnih razloga zašto je Julijan Otpadnik pokušao ovu ponovnu izgradnju jeruzalemskog Hrama bio je opovrgavanje Kristovog proročanstva, da će Hram biti uništen. Čudesni događaji koji su spriječili njegovu ponovnu izgradnju shvaćeni su kao opravdanje ovog proročanstva i kao pokazatelj da nikada neće biti ponovno izgrađen.

Ipak, moguće je da do obnove Hrama jednostavno nije došlo u to vrijeme.

Neki kažu da će Jeruzalemski hram biti ponovno izgrađen u cijelosti ili djelomično

Međutim, drugi teolozi vjeruju da je dotični hram doista Jeruzalemski hram. Ovo je mišljenje sv. Irenej, Hipolit, Ćiril Jeruzalemski, Ivan Damaščanin, Suarez i drugi.[5] Sveti Toma Akvinski to smatra legitimnim mišljenjem.

Veliki biblijski komentator Cornelius a Lapide razmatra oba mišljenja, ali daje prednost ideji da će se pokušati obnoviti nekakav hram u Jeruzalemu:

Antikrist će dakle sjediti u hramu, odnosno u hramu kršćana, ili još jednostavnije, u jeruzalemskom hramu, koji se u vrijeme svetog Pavla jedini nazivao hramom Božjim u pravi smisao. Dakle, u svoje vrijeme Antikrist će ponovo izgraditi ovaj hram kakav je bio, tako da će mu služiti kao prijestolje, što je bilo. […]

Jer Antikrist će uvjeriti Židove da je on Mesija obećan u Zakonu, kao što je jasno iz Ivana 5:43; dakle, kaže Ćiril u svojoj 15. katehezi, on će im sagraditi hram kako bi bili uzeti za Sina Davidova, to jest Mesiju, i, takoreći, za drugog Salomona, koji je sagradio prvi hram.

Dakle, Antikrist će sjediti u ovom svom hramu, ne kao papa ili kao biskup, kako žele novotari, nego kao Mesija, i kao Mesiju će ga Židovi štovati kao Boga.[6]

Sveti Ćiril Jeruzalemski navodi da sveti Pavao misli na Jeruzalemski hram, i dok misli da je to bitno kako bi zavarao židovski narod da ga prihvati, ne drži nužno da će Antikrist uspjeti u ponovnoj izgradnji.

Jer ako on dođe Židovima kao Krist i želi da ga Židovi štuju, dat će veliki račun Hramu, kako bi ih mogao potpunije zavesti; čineći pretpostavkom da je on čovjek Davidove rase, koji će sagraditi Hram koji je podigao Salomon.[7]

Sveti Robert Bellarmine iznosi slično mišljenje i tvrdi da će barem pokušaj ponovne izgradnje Hrama biti ključan:

Antikrist će biti Židov, i Mesija Židova i kralj; stoga će bez sumnje uspostaviti svoje prijestolje u Jeruzalemu i pokušat će obnoviti Salomonov hram.

Jer Židovi ne sanjaju ni o čemu drugome nego o Jeruzalemu i hramu; i čini se da nikada neće nekoga prihvatiti kao Mesiju, ako nema svoje sjedište u Jeruzalemu i na neki način obnovi hram.[8]

Bellarmine dodaje da se riječ “Hram” uvijek odnosi na jeruzalemski Hram i da Oci nikada nisu nazivali kršćanske Crkve “Hramovima”, nego uvijek drugim imenima. Također dodaje da to ne ovisi o uspješnosti ili potpunoj obnovi Jeruzalemskog hrama:

Uobičajenije, vjerojatnije i doslovnije objašnjenje je ono onih koji kažu da se pod Božjim hramom ovdje podrazumijeva Solomonov hram, u kojem će sjediti Antikrist, bez obzira u kojoj fazi popravka on bio. [9]

Berry, iako podržava mišljenje da Hram neće biti obnovljen, piše:

Mnogi teolozi vjeruju da će Antikrist obnoviti jeruzalemski hram u kojem će postaviti svoje prijestolje i biti štovan kao Bog. Gore citirane riječi svetog Pavla svakako idu u prilog ovom uvjerenju i nema sumnje da bi takvo postignuće osiguralo trenutno priznanje Antikristu i njegovim projektima.[10]

Sve je to vrlo važno, jer upravo odražava uobičajena židovska vjerovanja o njihovom iščekivanom Moshiachu, te tako osigurava poveznicu između čovjeka kojeg će kao takvog prihvatiti i Antikrista.

Pretpostavljeni Moshiach

Vidjeli smo u zadnjem dijelu da su oci, teolozi i mistici vjerovali da će židovski narod slaviti Antikrista.

Bilo je mnogo lažnih mesija koje su hvalili neki predstavnici židovskog naroda, uključujući Bar Kokhbu, pa čak i Napoléona.

Međutim, kako Francisco Suarez, SJ, ističe, primili su ih samo dijelovi židovskog naroda i na kraju nisu uspjeli u onome čemu su se nadali – poput ponovne izgradnje Hrama ili uspostave svjetske vladavine i nametanje određenih moralnih normi koje se očekuju od nežidova.

Kao što je spomenuto drugdje, iznimno utjecajni rabin Moshe ben Maimon iz dvanaestog stoljeća (“Maimonides” ili “Rambam”) pisao je o nekim znakovima koji dopuštaju pretpostaviti da je Moshiach stigao.

Ako se iz Davidove kuće pojavi kralj koji marljivo razmatra Toru i poštuje njenu zapovijed kako je propisano Pisanim zakonom i Usmenim zakonom, jer će David, njegov predak, prisiliti cijeli Izrael da ide (putem Tore) i ispravljati kršenja u njegovom poštivanju, i boriti se protiv Božjih ratova, možemo ga, sa sigurnošću, smatrati Mašijahom.[11]

Zatim je podučavao da će ponovna izgradnja Hrama biti konačna potvrda da je određeni podnositelj zahtjeva Moshiach:

“Ako uspije u gore navedenom, sagradi Hram na njegovom mjestu i okupi raspršene Izraelce, on je definitivno Mašijah.”[12]

I drugdje:

U budućnosti će mesijanski kralj ustati i obnoviti Davidovu dinastiju, vraćajući joj njezin početni suverenitet. On će sagraditi Hram i okupiti raspršene Izraelce.

Tada će se, u njegovim danima, poštivanje svih statuta vratiti na svoje prijašnje stanje. Prinosit ćemo žrtve, promatrati subotnje i jubilarne godine prema svim njihovim pojedinostima kako je opisano u Tori.[13]

U devetnaestom stoljeću, učeni bivši rabin David Paul Drach (koji je postao katolik 1823., a kasnije postao knjižničar rimske kongregacije) na isti je način opisao trenutna očekivanja od Moshiaha.[14]

Dakle, ako bi se Hram ponovno izgradio, i kao rezultat bi određeni čovjek bio proglašen Moshiachom, onda bi takav čovjek mogao biti prorečeni Antikrist.

Međutim, kao što smo vidjeli drugdje, značajna prepreka ovom cilju je džamija Al-Aqsa, treće najsvetije mjesto u islamskoj vjeri, koja se nalazi na Brdu hrama. Bit će nemoguće ponovno izgraditi Hram bez uništenja džamije Al-Aqsa, a islamskom svijetu će biti nemoguće tolerirati takvo uništenje bez izbijanja velikog rata.

U tom smislu, možemo se prisjetiti da Maimonides također navodi da će Moshiach biti identificiran kao onaj koji se “bori protiv Božjih ratova” i da će uspjeti u tome – i da će njegova vladavina započeti velikim ratom između dviju sila Goga i Magog.[15]

Zaključak

Nakon što je Tit uništio Hram i tako ispunio Kristovo proročanstvo 70. godine nove ere, postalo je nemoguće prinositi žrtve u Hramu ili ispunjavati različite “mitzvote” (zapovijedi ili dobra djela) židovske religije vezane uz hram.

S obzirom na središnju ulogu Hrama, postalo je nemoguće prakticirati ovu religiju kakva je prije bila. Kao rezultat toga, značajno se promijenio, tako da Alieza Salzberg govori o “rađanju rabinskog judaizma” nakon uništenja Hrama. Ona definira ovaj novi oblik judaizma kao “način života usmjeren na Toru i židovski zakon, a ne na štovanje hrama ili politički suverenitet.”[16]

Sve je to simbolizirano u trganju zastora Hrama u trenutku Kristove smrti. Otac Crkve Teofilakt je također rekao:

[Trebalo je označiti da hram treba biti oskrnavljen, ukinut i ostavljen po strani, sa svim njegovim obredima i žrtvama.[17]

Zbog toga su se, nakon dostatne objave Evanđelja, zakonske ceremonije i obredi Starog zakona smatrali mrtvima, jer više nisu učinkoviti ili obvezujući, ali i smrtonosnima, jer više nisu mogli biti promatrani bez grijeha.

Kao što kaže sveti Toma, “sada bi bio smrtni grijeh obdržavati one obrede koje su stari očevi ispunjavali predano i vjerno.”[18]

Ti su obredi ukazivali na ono što je sada ispunjeno; njihovo kontinuirano promatranje predstavljalo je poricanje ovog ispunjenja od strane Krista.

Stoga je neshvatljivo vidjeti samoproglašene kršćane koji rade na obnovi ovog Hrama, kroz pomoć s crvenim junicama i drugim sredstvima. Unatoč najboljim namjerama, ovo predstavlja poricanje da je Krist došao u tijelu i ispunio zakon.

Vidjet ćemo više o tome što to znači za religiju Antikrista u sljedećem dijelu.

Ali da završimo ovaj dio, prikladno je, s obzirom na veze između moguće ponovne izgradnje Hrama i popratnog nijekanja Krista, da je to upravo ono što sveti Ivan kaže o Antikristu:

Jer mnogi su zavodnici izašli u svijet koji ne priznaju da je Isus Krist došao u tijelu. Ovo je zavodnik i antikrist. (2. Ivanova 1,7)

Paul Cahill /LifeSiteNews

↑1St Thomas Aquinas, Commentary on 2 Thess. C2. L1. n. 40.2. Available at: https://aquinas.cc/la/en/~2Thess.C2.L1.n40.2
↑2St John Chrysostom, In II ad Thessal., II., in Fr Denis Fahey, The Kingship of Christ and the Conversion of the Jewish Nation, p 189. Christian Book Club of America, Palmdale CA., 1953.
↑3St Thomas, Ibid.
↑4Fr E. Sylvester Berry, The Apocalypse of St John, p 137. First Edition, The Catholic Church Supply House, Coloumbus Ohio, 1921.
↑5Lémann, in Fahey 189.
↑6From a translation made from a German version of A Lapide’s commentary on 2 Thess.
↑7St Cyril of Jerusalem, Catechetical Lectures 15, n. 15. Translated by Edwin Hamilton Gifford. From Nicene and Post-Nicene Fathers, Second Series, Vol. 7. Edited by Philip Schaff and Henry Wace. (Buffalo, NY: Christian Literature Publishing Co., 1894.) Revised and edited for New Advent by Kevin Knight. <https://www.newadvent.org/fathers/310115.htm>.
↑8St Robert Bellarmine, in Controversies of the Christian Religion, p 894. From the Third General Controversy On the Sovereign Pontiff, Book III, On the Antichrist, Ch. 12. Trans. Fr Kenneth Baker, Keep the Faith Press, 2016.
↑9Ibid. 895
↑10Berry 136
↑11Maimonides, Mishneh Torah, Sefer Shoftim, Melachim uMilchamot 11.4
↑12Ibid.
↑13Ibid. 11.1
↑14He writes: The Messiah, whose coming the Jews obstinately expect, in spite of the fact that he on his side obstinately refuses to appear, is to be a great conqueror who will reduce all the nations of the world to the condition of slaves of the Jews. The latter are destined to return to the Holy Land in triumph, laden with the riches taken from the non-Jews. Jerusalem is to have a new temple. L’Harmonie entre l’Eglise et la Synagoge, p 98, in Fahey 100.
↑15He writes: “The simple interpretation of the prophets’ words appear to imply that the war of Gog and Magog will take place at the beginning of the Messianic age.” Maimonides, Ibid., 12.2
↑16Alieza Salzburg, ‘Judaism after the Temple,’ My Jewish Learning, accessed 11 Apr 2024. Available at: https://www.myjewishlearning.com/article/judaism-after-the-temple/
↑17From Cornelius a Lapide’s Great Commentary on St Matthew, 27.51.
↑18Summa Theologica I-II Q103, A4.

Vijesti

Čudesna vizija iza blagdana Tijelova

Published

on

Proslava Tijelova može se pratiti do vizije koju je o liturgijskoj godini imala belgijska časna sestra Juliana iz 13. stoljeća – piše Philip Kosloski u Altea-i.

Rimski obred Katoličke crkve svake godine nakon nedjelje Trojstva slavi blagdan Tijela i Krvi Gospodnje.

Međutim, Crkva nije uvijek slavila ovaj blagdan, a veliki utjecaj iza njega imala je belgijska časna sestra Juliana iz 13. stoljeća.

Viđenje svete Julijane

Juliana je bila duboko posvećena Svetoj Euharistiji od ranog djetinjstva i prema piscu Aleteije Joanne McPortland, “ušla je u redovnički život u dobi od 13 godina, služeći u hospiciju za gubavce koji je vodila njezina zajednica.”

U to je vrijeme počela imati neobičnu viziju. Pisac Heinrich Stieglitz pripovijeda viziju u svojoj knjizi The Church Year: Talks to Children:

Već u svojoj šesnaestoj godini Julijana je imala izvanrednu viziju dok je bila na molitvi. Vidjela je pun mjesec kako jarko sja, ali na njemu je bila tamna mrlja kao da je njegov komad izbio. Isprva nije mogla razumjeti viziju. Što je češće gledala taj neobičan prizor, to je njezino čuđenje raslo.

U početku je mislila da je vizija demonskog podrijetla i molila je Boga za pomoć:

“Je li to iskušenje Zloga?” – zabrinuto je upitala. Usrdno je molila, a vizija je ipak ostala. Usred gorućih suza djevojka je zamolila svog Spasitelja punog ljubavi da joj objasni što to znači.

Prema izvješću, Isus je odgovorio na Julianin zahtjev i rekao joj što je točno vizija trebala predstavljati:

Na kraju joj je Isus rekao: “Mjesec predstavlja crkvenu godinu. Tamna mrlja na njegovoj sjajnoj površini znači da još uvijek nedostaje jedna gozba. Moja je volja da se ustanovi velika svetkovina u čast Moga Presvetoga Tijela. Veliki četvrtak više je dan žalosti nego radosti. Sada idi i objavi to svijetu.” Ponizna časna sestra uzdržala se pred takvim zadatkom i rekla našem Gospodinu ovako: “Gospodine,” rekla je, “ja sam samo jednostavna djevojka i nisam nimalo dostojna. Zato te molim da ovo djelo povjeriš svetim i učenim svećenicima.”

U početku Juliana nije nikome rekla, no s vremenom je povjerila svoju viziju nekolicini ljudi, a zatim je račun došao do samog pape.

Dok će sveti Toma Akvinski s vremenom napisati prekrasne poetske pjesme za ovaj novi blagdan, slavlje vjerojatno ne bi postojalo da nije bilo svetosti svete Julijane i njezine otvorenosti za primanje Božje riječi.

Philip Kosloski /Altea

Continue Reading

Vijesti

Biden se boji ‘velikog židovskog utjecaja’

Published

on

Američki predsjednik neće riskirati da naljuti lobi u Washingtonu, rekao je savjetnik za sigurnost za Project Veritas

Predsjednik SAD-a Joe Biden pod pritiskom je progresivnog krila Demokratske stranke da oštrije osudi izraelske postupke u Gazi, ali to neće učiniti osim ako ne osvoji drugi mandat, rekao je dužnosnik Vijeća za nacionalnu sigurnost za Project Veritas.

Bidenov stav o Izraelu rezultat je pažljivih “političkih kalkulacija”, rekao je savjetnik za politiku Vijeća za nacionalnu sigurnost Sterlin Waters tajnom novinaru za Project Veritas, konzervativni medij poznat po operacijama skrivenih kamera.

S jedne strane, Biden i njegovi glavni suradnici moraju reći Izraelu da “nećete nastaviti lagati, bombardirati i ubijati svu ovu djecu bez suočavanja s ozbiljnim posljedicama” kako bi umirili progresivne glasače, objasnio je Waters u videu koji je objavljen u utorak. Međutim, kad bi Biden to učinio, nastavio je Waters, razljutio bi “veliki, moćni židovski utjecaj u republikanskoj i demokratskoj politici” i suočio se s klevetničkom kampanjom koja bi ga koštala predsjedničkih izbora u studenom ove godine.

“Kada bi Biden ponovno pobijedio, mogao bi biti mnogo iskreniji kada je rekao ‘ne’”, rekao je Waters. “[Ali] to je odluka drugog mandata.”

Trenutačno se čini da se Bidenovo stajalište o Izraelu mijenja iz dana u dan, s američkim predsjednikom koji je u nedjelju okupljenim studentima rekao da podržava “trenutni prekid vatre kako bi se zaustavile borbe” u Gazi, a novinarima u ponedjeljak rekao da “stojimo uz Izrael da ukloni [vođu Hamasa Yahyu] Sinwara i ostale koljače Hamasa.”

Izraelski premijer Benjamin Netanyahu tvrdi da Izrael može uništiti Hamas samo invazijom na Rafah, grad u južnoj Gazi u kojem se trenutno nalazi više od milijun raseljenih Palestinaca.

Ranije ovog mjeseca, Biden je zaprijetio da će zaustaviti isporuku oružja Izraelu ako Netanyahu naredi kopnenu invaziju na Rafah, odluka za koju je Waters rekao da je “politički rizik”.

Međutim, dok je Bijela kuća zamrznula isporuku bombi Izraelu krajem travnja, Biden je odobrio drugu prodaju oružja vrijednu milijardu dolara – uključujući tenkovsko streljivo i minobacačke granate – židovskoj državi nekoliko dana nakon što je obećao uskratiti buduće isporuke.

Izrael je napadao Rafah zračnim napadima posljednja dva tjedna, uz pokretanje ograničenih kopnenih operacija u istočnim četvrtima grada. Netanyahu je odbacio Bidenovu prijetnju da će prekinuti vojnu pomoć, izjavivši da će se Izrael “boriti našim noktima” ako bude potrebno.

Unatoč Netanyahuovom hvalisanju, premijerov ratni kabinet odložio je planove za veliku ofenzivu u Rafi i odlučio se za ograničeniji pristup koji će minimizirati civilne žrtve, izvijestio je u ponedjeljak Washington Post. Izraelski izvori koji su razgovarali s Postom rekli su da je ovaj pristup odabran kako bi se izbjegao gnjev SAD-a.

Dan prije nego što je Watersov intervju objavljen, dužnosnik američkog State Departmenta rekao je za Politico da je državni tajnik Antony Blinken naredio zaposlenicima da prestanu objavljivati detalje povjerljivih razgovora u vezi sa sukobom Izraela i Hamasa medijima (Project Veritas, Logicno)

Continue Reading

Vijesti

Hrvatska – Sretan ti Dan državnosti!

Published

on

Hrvatska slavi Dan državnosti – prije 34 godine, 30. svibnja 1990., konstituiran je prvi demokratski, višestranački Sabor i potvrđena njegova povijesna uloga u očuvanju hrvatske državnosti.

Posebno, svečarsko raspoloženje vladalo je tog 30. svibnja diljem Hrvatske, osobito na zagrebačkom Trgu svetog Marka.

foto: mreže

Nakon desetljeća komunističke vlasti i jednoumlja, u Saboru su se okupili zastupnici izabrani na demokratskim i višestranačkim izborima koji su održani u dva kruga, u travnju i svibnju 1990., i na kojima je uvjerljivo pobijedio HDZ.

“Bio je to doista velik događaj – vlast u Hrvatskoj preuzimali su ljudi koji za dotadašnje vladavine komunističkog jednoumlja pretežno nisu bili podobni. Znatan broj njih doživio je u tom vremenu razne oblike šikaniranja, a neki su bili i politički zatvorenici“, zapisao je povjesničar Ivo Perić.

Na konstituirajućoj sjednici izabrano je vodstvo novog višestranačkog Sabora, za predsjednika Žarko Domljan, a za potpredsjednike Ivica Percan, Stjepan Sulimanac i Vladimir Šeks.

“Mislim da izražavam osjećanje svih zastupnika ako kažem da iskazano veliko povjerenje birača u ovaj Sabor nalaže svima da poštujući prošlost usmjerimo svoj poglede na budućnost, da okupimo sve ljude dobre volje, sve duhovne, stručne, materijalne potencijale zemlje u ostvarenju zajedničkoga cilja – slobodne, demokratske i suverene Hrvatske“, kazao je tada Domljan.

Za predsjednika Izvršnog vijeća Sabora izabran je Stipe Mesić, a za predsjednika Predsjedništva SR Hrvatske dr. Franjo Tuđman.

Tuđman: Nisam sumnjao da će hrvatski narod pokazati zrelost na izborima

Obratio se nazočnima i istaknuo kako je Hrvatski državni sabor kroz povijest bio čuvar suvereniteta (s izuzetkom razdoblja od 1918. do 1941.) hrvatskoga naroda u odnosu na druge nacionalne i državne zajednice.

Kazao je i kako nije sumnjao da će hrvatski narod pokazati svoju zrelost na prvim demokratskim izborima, “iz kojih je proizišao Sabor“, te izrazio uvjerenje da će “on znati i moći pod vodstvom svoga istinskoga predstavništva, izgraditi život dostojan slobodnih ljudi u svojoj jedinoj, napaćenoj, ali svetoj domovini“.

Prvi saziv Sabora imao je 351 zastupnika i tri vijeća: općina, udruženog rada i Društveno-političko vijeće.

Sabor konstituiran 30. svibnja 1990. radio je nešto duže od dvije godine i u tom je razdoblju, odrađujući dio mandata u posebnim, ratnim okolnostima, donio povijesne odluke o hrvatskoj suverenosti i samostalnosti, te o raskidu državno-pravnih sveza s bivšom SFRJ, kao i “božićni Ustav”.

Vijenci i svijeće za poginule za Domovinu

Predsjednik Vlade Andrej Plenković i članovi Vlade u povodu Dana državnosti položit će vijence kod Spomenika domovini.

Povodom Dana državnosti i svetkovine Tijelova, koji padaju na isti dan, zagrebački nadbiskup mons. Dražen Kutleša vodit će misno slavlje u crkvi sv. Marka na Gornjem gradu, nakon čega će premijer Plenković s članovima Vlade prisustvovati smjeni straže Kravat pukovnije.

Dan državnosti bit će obilježen i u drugim gradovima. Na vukovarskom Memorijalnome groblju žrtava iz Domovinskog rata predstavnici Grada odat će počast poginulima polaganjem vijenca i paljenjem svijeća, a u crkvi sv. Filipa i Jakova služit će se sveta misa za Domovinu.

Predsjednik Vlade poslijepodne će u Zagrebu prisustvovati programu u Rekreacijsko-sportskom centru na Jarunu gdje će obići taktičko-tehnički zbor naoružanja, borbene i neborbene tehnike i opreme postrojbi te proizvoda i usluga braniteljskih zadruga. Nazočit će i pokaznim vježbama Hrvatske vojske i policije te letačkom programu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Obilježavanje Dana državnosti završit će svečanim koncertom u Hrvatskom narodnom kazalištu.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved