Connect with us

Vijesti

EVO PET nepobitnih dokaza da TITO NIJE bio JOSIP BROZ

Published

on

ŠOKANTNI REZULTATI ISTRAŽIVANJA EUROPSKOG AKADEMIKA

Miroslav Todorović u svojoj je znanoj knjizi o Titu napisao rečenicu: “Nadaleko je poznato da se od ovog putovanja s lažnim imenom pa sve do pobjedonosnog ulaska u Beograd, u jesen 1944. godine, služio sa sedamdesetak i više imena i približno toliko nadimaka. Zbog zbrke nastale korištenjem tuđih identiteta i isprava, često se i sam pitao postoji li on uopće” (Miroslav Todorović, Hohštapler, Beograd, 2016., str. 98). Todorovićev stav, dakako humoran, nije daleko od istine. Zato smo ga izabrali kao moto za članak koji ima za zadaću odgovoriti na pitanje jesu li Josip Broz, rođen 7. svibnja 1892. (podaci: status animarum tuheljske župe) i kasniji Tito, maršal Jugoslavije, ista osoba.

Pritom će se netko pitati u čemu je poanta takvih dokaza. Tito je činio povijesna djela: je li ili nije identičan Josipu Brozu iz Kumrovca s ovog gledišta nije bitno. Ali to nije istina. Titoizam kao politički sustav temeljio se na kombiniranom nizu prevara. Prva prevara počela je s krajem Drugoga svjetskog rata. Titoizam kraj Drugoga rata smatra završetkom neprijateljstava na području Kraljevine Jugoslavije, kao i početkom mira i oslobođenjem za njezine građane, ali u stvarnosti se dogodilo da je jedan totalitarni sustav samo zamijenio drugi, a užasi rata, u obliku ubijanja ratnih zarobljenika i njihovih obitelji, tek su počeli. U nekoliko tjedana umrlo je više od četvrt milijuna ljudi (od tada znamo Križni put). Dalje: titoizam se proglasio najdemokratskijim političkim sustavom na Istoku i Zapadu, ali tamnice su uvijek bile pune političkih uznika, politička policija likvidirala je protivnike režima, pa čak i u godini kad je pao Berlinski zid (1989.).

Glavni slogan titoizma također je bio obmana: bratstvo i jedinstvo. To nikada nije postojalo, što dokazuje ozbiljnost međuetničkih sukoba u vrijeme raspada SFRJ. Ono što legitimira našu analizu jest: ako Josip Broz doista nije bio ista osoba kao maršal Tito, onda je to još jedna u nizu prevara, koja je još važnija zato što se odnosi na status najbitnije režimske ikone. Doista: Josip Broz, rođen u Kumrovcu 1892. godine nije ista osoba kao kasniji maršal Jugoslavije.

Fotografije ne lažu

Tu činjenicu dokazujemo kroz pet elemenata, od kojih su tri utemeljena na fotografskom materijalu.

Kao polazište uzimamo fotografiju snimljenu tijekom Bombaškog procesa. Snimka je nastala u prostorijama zagrebačke policije 4. svibnja 1928. Nosi broj 10434 i nesumnjivo predstavlja Josipa Broza (Tihomir Stanojević, Tito, Stvarnost, Zagreb, 1962, str. 48).

Na snimci se vidi kako je ušna školjka Josipa Broza bez resice. Dalje: ona se bez resice spaja s kožom. Ali to nije slučaj s kasnijim Titom. Fotografija na njegovom uhu pokazuje da ima izrazitu resicu (Tihomir Stanojević, Tito, fotografija br. 384, njezin naslov: “Jedan od prvih Titovih portreta u uniformi maršala nakon rata, 1946.”)

Još jedna razlika između Josipa Broza i kasnijeg Tita je izbočina na prednjoj strani lubanje, koju Josip Broz nesumnjivo ima, a Tito je bez njih. To se posebno vidi u bočnom kadru fotografija.

Treća razlika između Josipa Broza i kasnijeg Tita odnosi se na visinu. Dovoljno je usporediti jednu fotografiju Josipa Broza prije Drugoga svjetskog rata i jednu od poslijeratnih fotografija. Uzmimo li za primjer fotografiju snimljenu u vrijeme dok je Josip Broz metalurg u Kamniku, možemo primijetiti da je on jedan od najviših na slici. Poslijeratne fotografije, međutim, sugeriraju suprotno: kasniji Tito uvijek je manji ili barem isti kao i ostali u okviru kadra fotografije.

Prema poznatom izvoru iz CIA-e, Marijanu Johnu Markulu, Josip Broz bio je visok 180 cm. Poslijeratni Tito imao je samo 160 cm. Riječ je o američkom obavještajnom dokumentu, s kojega je nedavno skinuta oznaka povjerljivosti i koji je imao širok odjek na području bivše SFRJ. U vezi s tim svojstvom, policijski zapisnik koji smo već citirali (od 4. svibnja 1928.) pod naslovom “osobni opis” navodi “stas”: “visok”. (Tihomir Stanojević, Tito, str. 49). Summa summarum: Josip Broz je bio za dvadeset centimetara viši od kasnijeg Tita.

Nestali ožiljak

Četvrta razlika odnosi se na prste na rukama. U policijskom zapisniku, koji je bio temelj Bombaškog procesa, u dijelu “osobiti znakovi i tjelesne mane” piše: “Na srednjem ljevice imade brazgotinu” (Tihomir Stanojević, Tito, str. 49). Deset godina poslije, ista je ozljeda i dalje uočljiva. Naime, kad Titov službeni kroničar Vladimir Dedijer u svojoj prvoj biografiji (1953.) govori o svom prvom susretu sa Titom, izražava se ovako: “Na taj dan u travnju 1938. Đilas i Ribar doveli su stranca u moj stan kako bi se neko vrijeme sakrili sa mnom. To su radili i prije. Neznanac je bio mršav, srednje visok pojedinac plave kose. Nisu mi rekli tko je on, takav joj je običaj u ilegalnom radu. S desne strane imao je isječen kažiprst, što me navelo da zaključim da je radnik u fabrici željeza. Neznanac je primijetio što gledam i pitao me što mislim da je on po profesiji. Rekao sam da mislim da je radnik. Nasmiješio se” (Vladimir Dedijer, Josip Broz Tito: Prilozi za biografiju, 1953., str. 21).

Da je riječ o osobi Josipa Broza vidimo ako opet uzmemo kao usporedbu policijsku evidenciju iz 1928. Kao što je ranije spomenuto, u dijelu “osobni opis” možemo pročitati da je taj pojedinac visokog stasa. U policijskim zapisnicima i dalje se navodi i da je Tito “plave kose”, što se u ovom slučaju poklapa s Dedijerovom analizom.

Ožiljak je bio toliko izražen da ga je policija smatrala posebnom manom. Tako je postao dio identiteta Josipa Broza: Dedijer ga je na sličan način kao i policija Kraljevine Jugoslavije primijetio u tom smislu, kao manu: to je, naime, bilo prvo što je kod neznanca uočio.

Nepotrebno je reći da kod Tita nismo mogli primijetiti ništa slično. Maršalu su manikirali svih deset prstiju, intaktnih. Što po logici znači da nije riječ o istoj osobi. Pritom je nebitno što policijski zapisnik govori o lijevoj, a Dedijer o desnoj ruci. Ožiljak je i dalje bio vidljiv. Mi mislimo da je u ovom slučaju policijski zapis pouzdaniji – i također logičan: Broz je bio dešnjak pa je je desnom rukom koristio teška oruđa.

Da je ožiljak problematičan za Titov identitet, možemo zaključiti i čitajući pažljivo Dedijera. Kasnije biografije o Titu su, naime, identične prvoj, iz 1953. koju smo naveli. Tako na naslovnici piše: “Ovo je reprint izdaje iz 1953. godine”, A prva rečenica u knjizi kaže: “Pritom predstavlja reprint izdanje već objavljene knjige Prilozi za biografiju Josipa Broza Tita iz 1953. godine, s mnogim kod nas još neobjavljenim podacima”. Vladimir Dedijer, Josip Broz Tito: novi prispevki za življenjepis 1, Kultura, Beograd, 1953. (reprint: Mladost, Liburnija, Spektar, novi Zagreb, 1980., str. 5).

Izdanje iz 1980. godine, koje je reprint prvog, sadrži sve elemente izdanja iz 1953., osim rečenica kojima Dedijer opisuje prvi susret s Josipom Brozom. Te rečenice nema ni u prethodnim izdanjima, iako se čini nevjerojatnim da bi Vladimir Dedijer propustio opis svog prvog susreta s Titom. Izostaviti naznaku oštećenog prsta značilo je izostaviti element koji bi pažljivom čitatelju omogućio da razmisli koja je takozvana metatekstualna poruka teksta, to jest zašto sadašnji (tadašnji) Tito nema ožiljka. Dedijer je to učinio jer je to bilo oportunistički s gledišta njegove promocije u političkom sustavu socijalističke Jugoslavije.

Dalje: André Malraux, pisac, nobelovac i ministar u vladi Charlesa de Gaullea, uvijek je sustavno tvrdio da osoba koju je upoznao u španjolskom građanskom ratu kao Josipa Broza nije identična onoj koja je u Malrauxovo vrijeme nosila ime Tito. Prva je imala osakaćeni prst, druga je imala svih deset prstiju netaknutih.

Suviše je reći da sve fotografije Josipa Broza Tita od ’45. dalje pokazuju čovjeka sa svih deset netaknutih prstiju na ruci. Ni na jednoj od njih se ne pojavljuje nikakav trag ozljede. Plastična kirurgija tada nije bila razvijena da bi mogla to maskirati. Pretpostavlja se da je Dedijer na detalj o ožiljku u prvom izdanju polagao premalo pažnje, ali je kasnije upozoren na nesklad između opisa i stvarnog stanja Josipa Broza i odmah je odlučio povući ga. Bilo je to hamletovsko pitanje, dilema između opstojnosti i produljenja karijere koju je Dedijer rješavao kao i velika većina ljudi u titoizmu – prilagođavajući se.

Jezik izdaje Tita

Na kraju stiže lingvistička analiza Titova govora, odnosno govora Josipa Broza. Jezik izdaje Tita – on nije mogao biti Josip Broz. Možemo se pozvati na više izvora. Prvo možemo uzeti analizu Titova govora koju je za CIA-u pripremio nepoznati stručnjak. O tome povjesničar, specijalist za titoizam, Jože Pirjevec kaže: “Od svih ovih pretpostavki najvažnija je ona anonimnog američkog lingvista, stručnjaka za slavenske jezike. Na temelju jezičnih i semantičkih obilježja Titova govora tvrdio je da Tito ne može biti južni Slaven, nego da je Rus ili Poljak. Bila je to ozbiljna znanstvena analiza, objavljena 1978. u ‘internom’ časopisu NSA Cryptologic Spectrum, koji je javnosti dostupna tek odnedavno. Ova studija ima naslov: Is Yugoslav President Tito Really a Yugoslav? (Je li jugoslavenski predsjednik uistinu Jugoslaven?), i suvereno pobija tezu da je Josip Broz stvarno – Tito. Njezini zaključci idu u smjeru da je osnova Titova govora (njezin supstrat) bio poljski ili ruski jezik. To znači da je izvorno bio Poljak ili Rus i da je tek naknadno učio srpsko-hrvatski. Autor analize to dokazuje na osnovi supstitucija palatalnog izgovora srpskih, odnosno hrvatskih sonanta (zvučnika). Autor ovih redaka, diplomirani slavist i slovenist, s analizom se slaže.

Ali to nije slučaj s redateljem Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje koji je napisao kritiku i detalje koje ne možemo iznijeti ovdje. Recimo samo da je analiza Željka Jozića korektna što se tiče teorije kajkavskog govora kao takvog, ali to ne znači da Jozićev “kontrapunkt” ima bilo kakve veze s povijesnom osobom Tita koja je govorila kako je govorila.

Redatelj Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje jednostavno čini sve kako bi osigurao identitet Josipa Broza i kasnijeg Tita. U tome slijedi službenu biografiju titoizma koja kaže da je Josip Broz Tito kajkavac. Tako: “Najveći dio svog ranog djetinjstva, gotovo sve do polaska u osnovnu školu, mali Joža proveo je preko Sutle u Sloveniji, kod dede po majci, Martina Javeršeka, malog, žilavog čovjeka, gdje je čuvao stoku i donosio vodu za kuću. Javeršekovi su bili imućnijii nego Brozovi, pa je Joža ima veselije djetinjstvo kod dede nego u kući svoga oca” (Vladimir Dedijer, Josip Broz Tito, 1980., str. 23). Dedijer pretpostavlja da bi slovenski jezik do Titova osmog ljeta bio jedini jezik koji je savladao. Zbog toga bi mladi Tito imao i ozbiljnih poteškoća kada je pošao u hrvatsku osnovnu školu: “U početku je Joža imao muke s učenjem. Kod deda Martina govorio je samo slovenski, pa je teško usvajao hrvatski književni jezik” (Vladimir Dedijer, Josip Broz Tito, 1980., str. 26).

Kada je posjetio Sloveniju, Tito nije govorio tobožnjim jezikom Josipa Broza i njegova djeda. Iznimka je tek jedna: sniman je za televiziju (godine 1969. prilikom otvaranja jedne od hidrocentrala kod Maribora). Vidi se odmah da Tito pokušava govoriti na slovenskom jeziku (ili barem u kajkavštini), ali to mu ne ide. U samo jednoj rečenici radi mnogo pogrešaka: “Vi ste več očrtali jednu novu etapu” (dotle na srpsko-hrvatskom). Onda se vidljivo zbuni i počinje improvizirati imitirajući slovenski ili kajkavski: “Če bo (g)denarja, bomo ga gradili, če ne bo, nečemo graditi”. Poslije jezičnog fijaska odmah kreće na ustaljeni govor. Rečenica koju je Tito izrekao na “slovenskom, kajkavskom” jeziku, naime, svjedoči o tome, da on sam nije imao veze ni s kajkavštinom ni sa slovenščinom. Ali ovdje otkrivamo – toplu vodu: svatko tko je kajkavac može sam uočiti, slušajući Tita na Youtube snimkama, da njegov govor nema ništa s govorima koje susrećemo od Varaždina do Zaboka, pa preko Zagreba. Toliko o tome koliko nas razni “instituti” i njihovi redatelji uvjeravaju u istinu – koja to nije.

Ne zna braću

I na kraju: “Kad sam razgovarao s drugom Titom o njegovoj braći i sestrama, rekao mi je, da ih je bilo svega desetero. Skrenuo sam mu pažnju da u matičnim knjigama stoji da su Franjo i Marija Broz imali 15-tero djece. Tito je to primio s čuđenjem, jer su u njegovoj porodici govorili samo o desetero braće i sestara” (Dedijer, Prilozi za biografiju, str 21). Da Josip Broz ne bi znao koliko je bilo njegove braće i sestara, čini se nevjerojatnim. I Dedijer je toga svjestan, zato odmah intervenira: “Ovaj moment je karakterističan uopće za zagorsko selo i za bijedu i očaj u njemu. Roditelji uopće ne broje kao svoju djecu mrtvorođenčad ili dojenčad umrlu nakon nekoliko dana”.

To jednostavno nije istina: bilo koji roditelj uvijek je bio svjestan koliko djece ima. Majke su posebno zadržale uspomenu na to. Sjećanje na djecu, a posebno na umrlu djecu, sastavni je dio identiteta homo sapiensa.

No, kada bi nestao pravi Josip Broz? Svakako nakon travnja 1938., kada je Dedijer opisao njegov osakaćeni prst i nakon povratka u domovinu u kolovozu iste godine, ali prije 5. siječnja 1939., kada je Dimitrov objavio da je Broz izabran za generalnog tajnika CK KPJ. To je druga priča: na kraju ove mi samo želimo da hrvatske televizije emitiraju govor Josipa Broza: snimki s njegovim nastupima ima nebrojeno. Tako se može svaki Hrvat, a osobito kajkavac ili Zagrepčanin, uvjeriti da je zlo od Tita – uistinu došlo s drugog planeta.

Autor:Boštjan Marko Turk/7dnevno

Vijesti

(VIDEO) Plaćeni ubojica šokirao javnost priznanjem da je poslan da ubije Carlsona: Tko ga je unajmio…

Published

on

Na nekim stranicama društvenih mreža procurile su informacije o tome tko je trebao likvidirati poznatog voditelja.

Poznati američki novinar Tucker Carlson bio je svjestan rizika koji u njegov život nosi intervju s ruskim predsjednikom Vladimirom Putinom, no pravi novinar ne bi bio novinar da ne pokušava ići u krajnosti.

Što je Carlson i učinio i uspio natjerati više od milijardu ljudi da pogledaju intervju s Putinom.

No, sada se doznaje da je Carlson bio na meti Ukrajinaca koji su za njegovu likvidaciju angažirali izvjesnog Vasilija Petrova Aleksejeviča.

Ukrajinski obavještajci navodno su planirali ubiti Tuckera Carlsona u Moskvi, a čovjek koji je plaćen da ubije novinara detaljno je objasnio plan.

Vasilij Petrov Aleksejevič, koji je trebao ubiti Carlsona, uhićen je u Moskvi.

U videu koji se pojavio na Platformi X, on priznaje da je bio angažiran da ubije Carlsona.

– U studenom 2023. regrutirala me ukrajinska obavještajna služba. Trebao sam postaviti eksplozivnu napravu pod auto i za to mi je obećana nagrada od 4000 dolara. Trebao sam postaviti eksploziv u podzemnu garažu hotela u Moskvi, a meta je bio američki novinar Tucker Carlson – kazao je između ostalog Aleksejevič u videu.

Sad, je li ovo ruska medijsko-psihološka operacija ili ne, nadamo se saznati ubrzo…

(Mediji)

Continue Reading

Vijesti

Obljetnica smrti dr. Ante Starčevića: Otac Domovine – putokaz domoljubima!

Published

on

Na današnji dan 1896. godine preminuo je dr. Ante Starčević, veliki politički vođa, jedan od najutjecajnijih političara u hrvatskoj povijesti te jedan od najvećih promotora ljubavi prema Hrvatskoj, još za života nazvan Ocem Domovine – donosi Domovinski pokret.

Starčević se zalagao za samostalnu Hrvatsku te je smatrao da bi ona s Austro-ugarskom monarhijom trebala biti povezana samo ugovornim odnosom između kralja i hrvatskog naroda. Otuda i njegov glasoviti slogan: “Ni pod Beč, ni pod Peštu, nego za slobodnu, samostalnu Hrvatsku”. Upozoravao je kako je i Beograd neprijatelj hrvatske slobode i samostalnosti.

Dr. Starčević, hvala vam na svemu što ste učinili za Hrvatsku, i danas ste uzor i putokaz domoljubima. Počivali u miru Božjem, neka vam je laka hrvatska gruda!

Domovinski Pokret

Continue Reading

Vijesti

Munja osakatila kip svetog Petra u Buenos Airesu, na Bergogliov rođendan, dan prije izlaska Fiducie Supplicans?

Published

on

Internet je trenutno preplavljen izvješćem rezignacioniste Andree Cioncija, autora Ratzingerovog koda (koji je ovdje razotkrio Franjin sljedbenik), koji kaže da je kip svetog Petra na pročelju svetišta Gospe od Ružarija, sv. Nikole u provinciji Buenos Aires, Argentina, udarila je munja 17. prosinca zbog čega su mu otpali aureola i desna ruka, zajedno s ključem koji je držao (što simbolizira ključ kraljevstva nebeskog; usp. Mt 16,19):

Buenos Aires: munje na aureoli i ključevima svetog Petra. Bergoglio na kraju puta?” (Glavno mjesto Pape)
Cionci je o tome objavio i video reportažu (na talijanskom).

Fotografija prije i poslije sada kruži (vidi sliku iznad), iako neki dovode u pitanje autentičnost ove priče i/ili fotografije. Međutim, u svom članku Cionci kaže da su incident potvrdili jedan velečasni, Justo Lofeudo i svećenstvo svetišta.

Udar groma navodno se dogodio 17. prosinca 2023., što je bio Franjin 87. rođendan, a bilo je to jedan dan prije objavljivanja Fiducia Supplicans, Bergogliove paklenske deklaracije koja dopušta blagoslov sodomitskih parova. Pronicljivi promatrač na društvenim je mrežama istaknuo kako se upravo desna ruka koristi za blagoslove, a upravo je desna ruka kipa svetog Petra sada smrvljena u prah.

Svetište se nalazi u San Nicolás de Los Arroyos, koji pripada provinciji Buenos Aires, ali je preko 100 milja sjeverozapadno od grada Buenos Airesa. Kip svetog Petra nalazi se desno od glavnog ulaza, što se jasno vidi na ovoj fotografiji iz 2018. godine.

Kako bismo lakše procijenili ovaj navodni incident, prisjetimo se nekoliko povijesnih činjenica.

Polaganje prava Jorgea Bergoglia na papinstvo (kao ‘papa Franjo’) počelo je 13. ožujka 2013. To se nije moglo dogoditi bez da je ‘papa’ Benedikt XVI. (Joseph Ratzinger) prvi napustio položaj, što je i učinio 28. veljače u 8 sati. :00 min popodne po lokalnom vremenu, u trenutku kada je njegova unaprijed najavljena ostavka stupila na snagu.

Unatoč svim teorijama da je Ratzingerova ostavka bila manjkava i samim tim nevaljana, namjerno ili slučajno, podsjetimo, on je službeno izjavio da ostavku podnosi “na način da je od 28. veljače 2013. u 20 sati Rimska stolica, Stolica svetog Petra, bit će upražnjena i konklavu za izbor novog vrhovnog pontifeksa morat će sazvati oni čija je to nadležnost” (Benedikt XVI., Deklaracija od 11. veljače 2023.).

Međutim, ono što je najvažnije razumjeti jest da Benedikt XVI. nikako nije mogao dobiti papinstvo od početka 2005., stoga nije imao ništa od čega bi mogao odstupiti:

– Nevaljana ostavka ili nevaljani izbor? Ratzingerovo poricanje papinskog primata

Tako je 11. veljače 2013. Benedikt XVI. objavio svoju namjeru podnijeti ostavku, a mnogi će se sjetiti da je upravo na današnji dan, kasnije noću, munja udarila u kupolu bazilike svetog Petra, i to ne jednom nego dva puta :

Evo nas brzo nazad u sadašnjost. Navodno je udarila još jedna munja, a ovoga puta bio je to kip svetog Petra na ili u blizini Bergogliovog starog gazišta.

“Kad Bog kaže da nisi papa”, komentirao je jedan korisnik Twittera, nadajmo se (ali ne nužno) na dušu:

Ne, Fred Simon. Munja je pogodila kip svetog Petra i oštetila ga, u pokrajini Buenos Aires, tako Bog ne daje svijetu do znanja da Bergoglio u Rimu nije papa. Želite li znati kako nam Bog daje do znanja da otpadnik Bergoglio nije papa? Pa, evo malog izbora:

  • Franjo: Različite religije su ‘obogaćenje’ za čovječanstvo
  • Franjo na Međureligijskom kongresu: ‘Čovjek je put za sve religije’
  • ‘Navjestite ples ravnoteže i harmonije’: Franjo potpisuje ludu međuvjersku klimatsku izjavu
  • ‘Promjena paradigme’: Franjo izdaje katastrofalan Motu Proprio usmjeren na teološku revoluciju
  • Izgradnja raja na zemlji: Franjina poruka za Svjetski dan migranata
  • Masonsko bratstvo umjesto Isusa Krista: Franjina poruka za Svjetski dan mira ne iznenađuje
  • Franjo muslimanskim starješinama: ‘Samo će nas transcendencija i bratstvo spasiti’
  • Naturalizirati da bi neutralizirao: Kako Franjo lukavo lišava Evanđelje njegovog nadnaravnog karaktera
  • Otpadnik luta: Franjo kaže da je bratstvo “sidro spasenja za čovječanstvo”
  • Indiferentizam za djecu: Franjo podupire međureligijski “Park susreta” u Argentini
  • Otpadnik Bergoglio podržava svjetske religije kao “različite načine dolaska do Boga”
  • Franjo proširuje “Božji narod”: Sada uključuje sve religije!
  • Dobrodošli u Religiju bratstva: Franjo objavio opasan novi “Papin video”
  • Otpadnička Abu Dhabi deklaracija o ljudskom bratstvu
  • Naturalizam u punoj snazi: Franjo o postojanju svih religija

TAKO znamo da Franjo nije papa: jer on obično čini stvari koje bi božanska pomoć za papinstvo spriječila pravog papu da čini – stvari koje bi, da ih radi pravi papa, posve uništiti i učiniti besmislenom (malo opasnom!) instituciju papinstva.

Kakvu božansku pomoć, možda se pitate? Onaj o kojem se govori u bezbrojnim učiteljskim izjavama o papinstvu:

Kao što je naučavao papa Pio XI.

…[I]kako nikakvo krivotvorenje ili iskrivljavanje božanskog zakona, nego pravo istinsko poznavanje njega, ne bi moglo prosvijetliti umove ljudi i voditi njihovo ponašanje, potrebno je da se sinovska i ponizna poslušnost prema Crkvi kombinira s odanošću Bogu i želju da mu se podložimo. Jer sam je Krist učinio Crkvu učiteljicom istine iu onim stvarima koje se tiču ispravnog uređenja moralnog ponašanja, čak iako neka spoznaja o istome nije izvan ljudskog razuma. …[Bog] je postavio Crkvu za čuvara i učitelja cjelokupne istine o vjeri i moralnom ponašanju; stoga bi joj vjernici trebali iskazati poslušnost i podložiti svoje umove i srca kako bi bili sačuvani neozlijeđeni i slobodni od pogrešaka i moralne pokvarenosti, te kako se ne bi lišili te pomoći koju je Bog dao s takvom velikodušnošću, trebali bi pokazati tu dužnu poslušnost ne samo onda kada Crkva nešto definira svečanim sudom, nego također, u odgovarajućem omjeru, kada se konstitucijama i dekretima Svete Stolice propisuju i osuđuju mišljenja kao opasna ili iskrivljena.

Stoga neka i vjernici budu na oprezu od precijenjene neovisnosti osobnog suda i te lažne autonomije ljudskog razuma. Jer sasvim je strano svakome tko nosi ime kršćanin vjerovati svojim vlastitim mentalnim snagama s takvim ponosom da se slaže samo s onim stvarima koje može ispitati iz njihove unutarnje naravi, i zamišljati da Crkva, koju je Bog poslao da poučava i vodi sve narode, nije upućen u sadašnje stvari i okolnosti; ili čak da se moraju pokoravati samo u onim stvarima koje je ona odredila svečanom definicijom, kao da bi se njezine druge odluke mogle smatrati lažnima ili da izlažu nedovoljan motiv za istinu i poštenje. Naprotiv, karakteristika svih pravih Kristovih sljedbenika, pismenih ili nepismenih, je da dopuste da budu vođeni, te vođeni u svim stvarima koje se dotiču vjere ili morala od strane Svete Crkve Božje preko njenog vrhovnog pastira, rimskog prvosvećenika, koji je sam vođen Isusom Kristom Gospodinom našim.

(Papa Pio XI., Enciklika Casti Connubii, br. 103-104; podcrtavanje dodano.)

I ne, Franjina prisutnost u Vatikanu nije samo stvar postojanja ‘lošeg’ Pape, kao što je Crkva imala nekoliko puta u prošlosti:

Dakle, je li navodni udar groma u kip svetog Petra u blizini Buenos Airesa znak s neba koji najavljuje kraj vladavine zabluda ‘pape’ Franje? Budimo iskreni: nitko ne zna. Možda i jest; možda i nije.

Ipak, najvažnija točka je sljedeća: stvarno nije važno. Svatko tko, posebno u ovoj fazi, traži munju da mu kaže je li čovjek koji je objavio hrpe bogohuljenja, bezbožnosti, skandala, hereze, pogreške i svetogrđa u svom službenom učiteljstvu zapravo Kristov namjesnik koji drži vrata pakla od prevladavanja, nije razumio što je papinstvo ili kako katolicizam funkcionira.

Oh dobro. Ako ništa drugo, ova munjevita priča je barem jedna stvar: krajnje zabavna.

Izvor: Novus Ordo Watch izvor slike: popehead.substack.com

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved