Connect with us

Vijesti

Drugi vatikanski sabor i američka duboka država

Published

on

Prije svoje smrti, Robert Blair Kaiser, novinar časopisa Time, mi je rekao da su novinari na Drugom vatikanskom koncilu bili „sudionici i promatrači koji su utjecali na rad samog koncila“. Ovo je bio dio svjetskog napada na katoličku doktrinu, koji je započeo godinama prije, a Drugi vatikanski sabor pružio je priliku američkoj dubokoj državi i globalistima da Katoličku Crkvu stave u svoju službu.

Drugi vatikanski sabor se događao otprilike sedamnaest godina nakon završetka najkrvavijeg rata u povijesti i taj je rat bio živopisan u glavama mnogih sudionika. U isto vrijeme, svijet je bio zarobljen u Hladnom ratu, titanskoj borbi između dva različita pogleda na svijet –u kojem je jedan pogled podržavao sovjetski komunizam, a drugi pogled je podržavao Sjedinjene Američke Države. Prvo je prikazan kao nešto mračno i zloslutno, drugi je prikazan kao svjetlo i prosperitetno. Američki mediji pomogli su u stvaranju te slike.

Henry Luce | Henry R. Luce and the Rise of the American News ...

Časopis Time je kreacija Henryja Robinsona Lucea. Luce je bio sin prezbiterijanskog svećenika i mogao je pratiti podrijetlo svoje obitelji do Američke revolucije. Osnivanjem Timea stvorio je časopis s vrhunskim vijestima. Uz mentorstvo Waltera Lippmanna, Luce je u praksu uveo nastajuću znanost i sistematizaciju psihološke manipulacije koja je koristila slike, riječi i emocije za oblikovanje i utjecaj na ideje i percepcije kako u Sjedinjenim Američkim Državama tako i u inozemstvu. Časopis Time učinio ga je jednim od najmoćnijih i najutjecajnijih ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama, ali i u cijelom svijetu. Kaže se da nije bilo dana da nije govorio o Ustavu Sjedinjenih Američkih Država koji je postao politička manifestacija organizacijskih principa američkog društva, ili drugim riječima, američke ideologije. U srcu ove ideologije bila su načela Prvog amandmana.

COMMUNISM, DEMOCRACY, AND CATHOLIC POWER | Paul Blanshard | First Edition; First Printing

Luce se dugo bavio Katoličkom Crkvom i njezinom doktrinarnim odnosom crkve i države. Crkva je bila prepreka nacrtima plutokratskih interesa da vladaju Sjedinjenim Američkim Državama i svijetom, a u isto vrijeme i prilika da se olakša postizanje tog cilja i uspostavi veća moć i kontrola. Luce je dijelio osjećaje Paula Blansharda, čija je knjiga Američka sloboda i katolička moć (American Freedom and Catholic Power) postala biblija protukatoličkih liberala. Blanshard je primijetio da je svećenik „zastupnik duhovnih i političkih dobara Rima“ i „podređen je hijerarhiji“. Svećenik je davao kredibilitet svakoj ideji, a svećenik koji je bio teolog bio je još veći autoritet. Blanshard je razumio ulogu teologije unutar Crkve jer ona pomaže da održi svoju moć. Prema Blanshardu, „filozofija crkve i države daleko je važnija od daljnjeg postojanja malog područja koje ima vlastite poštanske marke i zastavu. Zapravo, filozofija crkve i države koju zastupa Vatikan je najvažnija stvar u cijelom katoličkom sustavu jer ona određuje političku i društvenu politiku koju će biskupi i svećenici voditi u cijelom svijetu“.

Dakle, Luceu i društveno-ekonomskim elitama čije je interese on zastupao, bio je potreban teolog koji bi prihvatio američki sustav društvene organizacije. Američke elite su željele da Crkva odobri Prvi amandman s njegovom klauzulom koja je ukinula bilo koju religiju kao osnovu zakona društva i koja je dala stvarnu moć privatnim interesima s klauzulama o slobodi govora i slobodi tiska. Taj teolog koji je podržao ideju je bio isusovac John Courtney Murray, profesor na Woodstock Collegeu i urednik časopisa Theological Studies.

Tajni sastanak održan je 26. travnja 1948. u hotelu Biltmore u New Yorku, a domaćin mu je bila Nacionalna konferencija kršćana i Židova. Nazočni su bili predstavnici protestantizma, judaizma i katolicizma. Glavno pitanje bio je odnos crkve i države. O. Murray se složio da postoji problem. Kad je riječ o odnosima crkve i države, katolicizam je bio problem, a ne Sjedinjene Američke Države, ili kako je kasnije rekao: „problem crkve i države je, u vrlo specifičnom i jedinstvenom smislu, katolički problem – rimokatolički problem“. Pristajući pružiti “liberalniju interpretaciju“ katoličke doktrine o odnosima crkve i države, o. Murray se upustio u pothvat koji će na kraju oslabiti jednu od najvažnijih doktrina katoličke vjere.

Nedugo zatim, vlada Sjedinjenih Američkih Država, pod vodstvom dr. Edwarda Lillyja, bogatog katoličkog profesora na Američkom katoličkom sveučilištu, osmislila je program doktrinarnog ratovanja. Doktrinarno ratovanje smatralo se „središnjom jezgrom psihološkog ratovanja. Ideološko ili doktrinarno ratovanje” uključivalo je „planirani napad na osnovni neprijateljskog sustava koji se provodio istovremeno s pozitivnim zagovaranjem osnovnih ideja našeg vlastitog sustava”. Doktrinarni rat, drugim riječima, bio je način da se preuredi društvo. Doktrinarno ratovanje nije bilo usmjereno na „utjecaj na masovno ponašanje; zapravo nije neposredno usmjeren na mase, već na donositelje odluka i njihove suradnike“. Ciljao je na „razvijeni um. Onaj um, angažiran u razvoju koncepata racionalizacije i sposoban projicirati isto drugima, onaj koji posjeduje sposobnost razjašnjavanja, analize i sintetiziranja” i onaj koji bi postao „nezadovoljan prihvaćenom ideologijom”.

Do 1953. plan je razvijen i sadržan u povjerljivom dokumentu poznatom kao PSB D-33. Program doktrinarnog ratovanja nastojao bi osigurati “trajnu literaturu“ i poticati „dugoročne intelektualne pokrete, koji će privući intelektualce, uključujući znanstvenike i skupine koje stvaraju mišljenje, da: pod prvo, razbiju svjetske doktrinarne obrasce mišljenja koji pružaju intelektualnu osnovu za komunizam i druge doktrine koje su neprijateljske prema ciljevima Sjedinjenih Američkih Država i slobodnog svijeta”. Da bi to učinili, trebalo je „iskoristiti lokalne razlike, hereze ili neslaganja u politici unutar oporbenih sustava”. A vladine obavještajne agencije trebale su koordinirati svoje napore s medijima i korporacijama.

To je bilo u vrijeme kada su se provodili planovi za ono što nam je danas poznato kao globalizacija. Predstavnici industrije, bankarstva, radničkih sindikata, obavještajnih agencija, saveznih vladinih agencija kao što je State Department i drugi neslužbeno su se sastajali 1952. i 1953. u Princetonu, kako bi razgovarali o planovima kako to ostvariti. Američka kultura i ideje morale su biti umetnute u društva kako bi se otvorio put njihovom ekonomskom razvoju, ili kako bi neki rekli, ekonomskoj kolonizaciji.

Smrću pape Pija XII. u listopadu 1958. i sazivanjem Koncila od strane njegovog nasljednika, Ivana XXIII., američke su elite osjetile priliku da prošire svoju moć pretvaranjem Katoličke Crkve u prenositelja američkih ideja i politika, ponajprije iza ideje Prvog amandmana. Luce i njegovi istomišljenici već su prije toga znali da se u Vatikanu spremaju promjene, budući da su imali izvrsna obavještajna saznanja o zbivanjima u sjedištu Katoličke Crkve. Na primjer, on i američki establišment, kao i američke obavještajne agencije, financirali su i podupirali Sveučilište Pro Deo i njegovog osnivača, dominikanca Felixa Morliona. Ova institucija visokog obrazovanja nalazila se u Rimu i podučavala je mlade poslovne ljude i druge profesionalce iz cijelog katoličkog svijeta o prednostima američkog sustava društvene organizacije. Doista, tamo je u studenom 1953. Luce održao svoj govor, pod nazivom Američki prijedlog. Napisao ga je o. Murray, a govor koji je održao Luce zagovarao je Prvi amandman kao ideal društvene organizacije. Bitna za taj ideal bila je klauzula o osnivanju koja je Katoličku Crkvu i katoličku religiju (kao i bilo koju crkvu ili bilo koju religiju) odvojila od društva. Ova klauzula, sa slobodom govora i slobodnim tiskom, dala je stvarnu moć u društvu, kulturi, pa čak i nad religijama, moćnim privatnim interesima ili plutokratskoj klasi.

U ljeto 1962., samo nekoliko tjedana prije početka Drugog vatikanskog sabora, Luce je poslao svog čovjeka od povjerenja, Charlesa Douglasa Jacksona u Rim da istraži o čemu se radi. Jackson je imao povijest rada s medijima, obavještajnim agencijama i filmskom industrijom. Bio je središnja figura u spoju aktivnosti i interesa ove tri skupine, a također je služio i kao pisac govora predsjednika Dwighta Eisenhowera. Jackson, upućen u unutarnje funkcioniranje hijerarhije, primijetio je kako se Crkva, „taj golemi mehanizam diljem svijeta”, morala promijeniti kako bi se prilagodila modernim vremenima.

Izvor

John Courtney Murray, Time/Life, and The American Proposition: How the CIA's Doctrinal Warfare Program Changed the Catholic Church - Volume I: Wemhoff, David: 9781737957324: Amazon.com: Books

Napomena: Knjiga, John Courtney Murray, Time/Life and the American Proposition, objašnjava psihološki i doktrinarni rat vođen u ranim fazama Hladnog rata protiv katoličkog vodstva u pokušaju promjene katoličke doktrine, posebno u pogledu odnosa između Crkve i države. Katolička doktrina se nije promijenila, ali je oblikovano retoričko i ideološko oružje poznato kao “duh Drugog vatikanskog sabora” koje je korišteno za iskrivljavanje Drugog vatikanskog sabora, osakaćenje katoličke doktrine i donošenje pomutnje i patnje mnogima. Više od sedam godina u izradi sa stotinama bilješki iz mnoštva izvora, ovo novo izdanje može se pronaći na amazon.com u mekom uvezu ili u e-verziji. (QVCro)

Vijesti

Marinci testirali repliku oklopa iz kasnog brončanog doba. Utvrdilo se da je riječ o posljednjem kriku

Published

on

Iz Grčke nam ove godine dolaze brojne zanimljive vijesti iz područja arheologije. Jedna od njih vezana je uz inovativno testiranje prapovijesnog oklopa. Konkretan oklop ulazi među najstarije prilično cjelovito očuvane europske oklope – piše Sonja Kirchhoffer u Povijest.hr.

Oklop se datira u kasno brončano doba i s obzirom na to star je oko 3500 godina. Izrađen je od brončanih ploča koje su prekrivale veći dio tijela, a uključivao je i neobičnu kacigu s pločama na obrazima, koja je napravljena od veprove kljove. Kaciga je izrađena tako što su komadići kljova vepra bili pričvršćeni na kožnu podlogu. Ova je defenzivna oprema iskopana još 1960. godine u blizini sela Dendra u južnoj Grčkoj. U pitanju je lokalitet koji je doslovno udaljen nekoliko kilometara od Mikene, odnosno prijestolnice kralja Agamemnona. Od trenutka kada je oklop nađen javila se dilemna je li on korišten u borbama ili samo u ceremonijama.

Oklop i kaciga mikenskog ratnika. Fotografija: Fotografija: Andreas Flouris and Marija Marković, PLOS ONE, 2024, CC-BY 4.0 (Fotor editor. GoArt)

Kriteriji koje su morali zadovoljiti marinci

Istraživanje ovog naizgled nezgrapnog oklopa proveo je Andreas Flouris, profesor fiziologije na Sveučilištu u Tesaliji i njegov tim. U provođenju istraživanja angažirali su marince Helenskih oružanih snaga. Rezultati ovog nesvakidašnjeg istraživanja objavljeni su u časopisu PLOS ONE, u svibnju 2024. Za potrebe istraživanja znanstvenici su angažirali 13 marinaca. Naravno, u pitanju su bili dobrovoljci koji su odgovarali postavljenim kriterijima. Marinci su morali biti odgovarajuće dobi, tjelesne težine i visine. Bili su to ljudi većinom u svojim tridesetim godinama života, što je bilo u skladu s opisima ratničke elite u Ilijadi. Kako su ti ratnici opisani kao visoki i impresivne pojavnosti – u izboru vojnika vodilo se računa da budu viši od tadašnjeg prosjeka i težine, ne bi li bili ujedno usklađeni s podacima prikupljenim iz mikenskih grobova ratničke elite. Bila je to okvirno visina od oko 170 centimetra i težina koja se kretala do nekih 80 kilograma

Tijekom eksperimenta marinci su bili odjeveni u naizgled nespretne replike tzv. Dendra oklopa i naoružani oružjem karakterističnim za brončano doba. Tako opremljeni uključeni su u unaprijed osmišljene simulacije borbi koje su smatraju karakterističnim za kasno brončano doba.

Kako rekonstruirati borbe u kasnom brončanom dobu?

Pravo je pitanje kako su te borbe izgledale i koliko ih je uopće moguće rekonstruirati. Znanstvenici okupljeni u ovoj studiji krenuli su od Homerove Ilijade koja daje prikaz Trojanskog rata. Iako je Ilijada zabilježena u željeznodobnom periodu ili preciznije u arhajskom razdoblju grčke povijesti, ona sadrži i ratne tehnike iz brončanodobnog perioda. Autori unutar ove studije su bili prilično rigorozni i odlučili su prihvatiti iz Ilijade samo ono što je već doista potvrđeno arheološkim nalazima. Tijekom 11 satne simulacije zaključeno je da ovaj oklop nije ograničavao nositelje, kao i da je bio podnošljiv u uvjetima jakog naprezanja. U simulaciji su marinci bili naoružani križnim mikenskim mačem, kopljem, ali i kamenjem srednje veličine. Najčešće su primjenjivali borbenu tehniku nazvanu “hit and run”, koja je zahtijevala visoku razinu angažiranosti. Prilikom brončanodobnog ratovanja najčešće su stradavali gornji udova, prsa i glava. Znanstvenici su tijekom simulacija vodila računa i o geografsko-klimatskim uvjetima na području Troje, kao i fizičkim obilježjima ondašnje populacije i koječemu drugom.

Kako napraviti vjerodostojno simulaciju?

Da bi simulacija bila što vjerodostojnija nastojali su se replicirati odgovarajući životni uvjeti. Područje Troje je u kasnom brončanom dobu bilo močvarno s relativno visokim temperaturama i visokom vlagom. Prema onome što znamo o ratovima u davnoj prošlosti oni su se vodili u ljepšem i toplijem dijelu godine. Procijenjeno je da je prosječna ljetna temperatura u vrijeme Trojanskog rata bila između 23 i 29 stupnjeva Celzija uz iznimno visoku vlagu. Dakle eksperiment je proveden u kontroliranim uvjetima, ali je tražio temeljitu pripremu istraživača. Ovo je eksperimentalno istraživanje provedeno tijekom 2019. godine. Svi su marinci prije sudjelovanja prošli obuku u taktikama ratovanja brončanodobnog vremena. Kada su došli na testiranje morali su ići na počinak u točno određeno vrijeme i isto tako u određeno vrijeme se dići. Naime, bitke su u to davno vrijeme, kako se procjenjuje, započinjale negdje oko 7 sati ujutro i trajale su do oko 18 sati navečer.

Procjena potrebnih kalorija

Uz sve to simulirana je i prehrana ratničke elite onog vremena. Procijenjeno je da je elitnim vojnicima trebalo malo više od 4440 kalorija dnevno. Njihovi su obroci podijeljeni na tri dijela: jutarnji, međuobrok i večeru. Vjeruje se da su 40 posto kalorija unosili ujutro, 10 kroz grickanje u pauzama i 50 posto tijekom večere. Doručak se u ratničke elite sastojao od suhog kruha, kozjeg sira, maslina i crnog vina. Međuobroci su bili slični doručku, samo tu nije bilo vina, ali se moglo naći meda dok se navečer jelo obilnije pa je uz sve navedeno na repertoaru bilo i mesa različitih životinja poput ovaca i koza.

Oklop je imao težinu od 18 kilograma, što je bilo manje od težine replike. Naime razlika u težini se pripisuje nedostaku određenih dijelova na originalu kao i oksidaciji. Tijekom eksperimenta provedena su razna laboratorijska mjerenja. Zapravo prehrana je zajedno s ispitivanjima tijelesnih funkcija pokazala da je visoka procjenjena količina kalorija doista odgovarala onoj potrebnoj. Nakon simulacije marinci su pokazivali umor uglavnom u gornjim dijelovima tijela, ali i stopalima. Ovo je defenzivno oružje bilo fleksibilno za upotrebu u borbi, ali i dovoljno jako da ratnika zaštiti od većine udaraca, pa se smatra da je imalo važnu ulogu u osvajačkim tendencijama Mikenjana. Bio je to posljednji tehnološki krik koji je nadmašio znatno skromniji oklop izrađen od brončanih ljuskica apliciranih na lan.

Piše: Sonja Kirchhoffer

Continue Reading

Vijesti

Legenda o nastanku hrvatskoga grba

Published

on

Legenda kaže da je krajem 10. stoljeća, u ratu s Mlečanima, hrvatski kralj Stjepan Držislav zarobljen i odveden u Veneciju. Mletački dužd Petar II. Orseolo je čuo da hrvatski kralj dobro igra šah i izazvao ga je na 3 partije šaha.

Ako bi kralj pobijedio, dužd mu je jamčio slobodu. Prema legendi, Stjepan Držislav je pobijedio i pušten je iz tamnice da se vrati u Hrvatsku. Kao zahvalu za svoju slobodu odlučio je za svoj grb i grb Hrvatske odabrati šahovnicu – djelomično prenosimo sa stranice History of Croatia…

Freska iz 15. stoljeća s hrvatskim grbom

Naravno, ovo je samo legenda. Crveno-bijela šahovnica u Hrvatskoj se kao državni grb počela javljati tek u 15. stoljeću, a vjerojatno najvažniji dokument s hrvatskom šahovnicom je onaj u kojem hrvatsko plemstvo bira Ferdinanda I. Habsburškog za svog i hrvatskog kralja 1. siječnja 1527. Nakon što je 1526. u bitci kod Mohača poginuo posljednji ugarsko-hrvatski kralj Ludovik II. Jagelski.

Povelja iz 1527. kojom hrvatski velikaši biraju Ferdinanda I. Habsburškog za kralja

Postoji više tumačenja što znače bijela i crvena polja na grbu… Jedno od njih je da znače Bijelu i Crvenu Hrvatsku. Bijela Hrvatska bila je prapostojbina Hrvata na području današnje sjeverne Češke i južne Poljske do iza Karpata, a Crvena Hrvatska je današnja Hrvatska koju su Hrvati naselili početkom 7. stoljeća.

Ali postoji, prema istraživanjima skupine ruskih povjesničara, arheologa i etnologa, monografija Velikaya Horvatya, potpisana od povjesničara s Peterburškog sveučilišta, Aleksandra Mayorova s narativom o Velikoj (Crvenoj) Hrvatskoj. Knjiga je izdana 2006. godine i baca potpuno novo svjetlo na povijest Hrvata kao antičko-pontskog naroda, koji je kroz prvih par stoljeća pos. Kr., vodio Slavene do potpune emancipacije i velikog kraljevstva/carstva.

Postoje tumačenja da bijela polja označavaju mir, a crvena krv i rat, do toga da označavaju strane svijeta, bijela – zapad, crvena – jug, no ni jedna od ovi teza nije sa sigurnošću potvrđena. Kroz povijest se mijenjala boja početnog polja.

Smiješno je stoga, da današnji glavnostrujaški projugoslavenski ‘povjesničari’ (zajednički naziv – ‘istoričarske karleuše’ – uz ispriku J.K.-i)… hrvatski grb svode na neke, tek epizodne reminiscencije 20. stoljeća…

Continue Reading

Vijesti

“Uključi Boga u svoj život i naći ćeš ga …”

Published

on

Mario Žuvela ima jednu nadahnutu, ‘strelovitu’ molitvu/misao, koju dijelimo s vama.

Ima nešto u tome kad Boga uključiš u svoj svakodnevni život. Dobivaš bolji život.

Dublje odnose. Snažnija iskustva. Sve postaje nekako smislenije. Ne nestaju svi tvoji problemi preko noći, ali se preko noći pronalaze rješenja za njih. Jer ih tražiš s Bogom.

Jer pitaš Boga za savjet. U molitvi. U čitanju Svetoga pisma. U osluškivanju vlastitoga srca. 

Mario Žuvela

Dobro jutro. Kreni jutros s Isusom u novi dan i sve će biti lakše!

Pripremaio: don S. Lončar

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved