Connect with us

Vijesti

DRAGI PASTIRI… GDJE STE?

Published

on

Živimo u nevjerojatno brzim i zbunjujućim vremenima. Potreba za jasnim usmjeravanjem nikada nije bila veća … kao ni osjećaj napuštenosti koji osjećaju mnogi vjernici – donosi fb Kyrios.

Gdje je, pitaju se mnogi, glas naših pastira? Proživljavamo jedan od najdramatičnijih duhovnih testova u povijesti Crkve, a opet, hijerarhija je uglavnom šutjela – a kad govore, često čujemo glas Dobre Vlade, a ne Dobrog Pastira. Oni pastiri koji govore, koji adresiraju “znakove vremena” često se ušutkavaju ili uklanjaju po strani, otkrivajući sve veće nejednakosti među svećenstvom u pogledu ozbiljnosti opasnosti s kojima se suočavamo.

Većina je sada upoznata s odobrenim [1] proročanstvom iz Japana i Gospe od Akite:

“Đavolsko djelo uvući će se čak i u Crkvu na takav način da će se vidjeti kardinali koji se suprotstavljaju kardinalima, biskupi protiv biskupa. Svećenici koji me štuju bit će prezreni i protivit će im se njihova subraća … napuštene crkve i oltari; Crkva će biti puna onih koji prihvaćaju kompromise, a demon će pritisnuti mnoge svećenike i posvećene duše da napuste službu Gospodinu” … – s. Agnes Sasagawa iz Akite, Japan, 13. listopada 1973.

U svjetlu onoga što se odvija u ovaj današnji čas, vrijedi razmisliti o novom tumačenju ovog proročanstva, kao i Fatimskog…

DUHOVNA PANDEMIJA

Gospa je kroz svoja ukazanja već desetljećima pozivala vjernike da “mole za pastire”. Mislim da napokon možemo uvidjeti zašto. Među progonjenima nema više progonjenih od biskupa i svećenika koji su sve češće suočeni s Misnim ograničenjima koje je nametnula država. Mislim da nitko od nas ne može u potpunosti razumjeti složenost situacije i pritiske s kojima se suočavaju u ovom času. Lako je kritizirati iz klupe.

Istodobno, ne može se odbaciti neshvatljivi postupak nekih pastira koji su doslovno zaključali vrata i, u nekim slučajevima, zabranili bilo kakav pristup sakramentalnoj pričesti, krštenju, ispovijedi, pa čak i “posljednjim obredima”. Ideja da će vlada reći Crkvi da sakramenti „nisu bitni/esencijalni“ odvratna je – ali ne iznenađuje; da se biskupi u osnovi slažu u praksi, zapanjujuće je.

Oduzimanje sakramenata ugrožava spasenje duša!

Dok ovo pišem, gore lete krcati avioni s preko stotinu putnika koji sjede na dva metra udaljenosti; oni imaju dozvolu da uklone svoje maske dok im se obroci poslužuju u recirkuliranom zraku … To, dok je velikim katedralama koje primaju 1000 ljudi na nekim mjestima dopušteno samo 30 ili manje ljudi, ako ih ima;

[2] zboru je zabranjeno uklanjanje njihovih maski ili pjevati, a protokoli koji “nadilaze zahtjeve većine naredbi zdravstvenih jedinica i lokalnih podzakonskih zakona” neobično se nameću samo posjetiteljima crkava. [3]Da, političari nam kažu da su crkve „superširiteljizaraze“. Suprotno tome, barem je jedna kanadska biskupija izvijestila:”

“Još uvijek nije zabilježen niti jedan slučaj prijenosa u bilo kojoj od katoličkih župa u našoj biskupiji. Čak i s prijenosom koji se dogodio u drugim nekatoličkim crkvama, broj slučajeva koji se odnose na crkve iznosi samo 2%, što je daleko manje od većine drugih ustanova. Primjerice, noćni klubovi imaju 5%, restorani 8%, a kockarnice i klizališta 25%. To znači da je dvostruko veća vjerojatnost da ćete COVID dobiti u noćnom klubu nego u crkvi, a 12 puta veća vjerojatnost da ćete ga dobiti na klizalištu nego u crkvi.” – podaci svećenika iz biskupije Saskatoon u Kanadi.

U kojem trenutku pastiri zauzimaju stav i inzistiraju na tome da njihove župe više neće biti diskriminirane i da je Isus Krist “bitan/esencijalan”? Jedan biskup nije oklijevao ukoriti svoje kolege prelate:

“Nevjerojatna je činjenica bila da su usred ove svjetske zabrane javne svete Mise mnogi biskupi, čak i prije nego što je vlada zabranila javno bogoslužje, izdali dekrete kojima su ne samo zabranjivali javno slavljenje svete Mise, već i bilo koje druge sakramente također … Ti su se biskupi otkrili prožeti naturalističkim pogledom, brinući se samo za vremenski i tjelesni život, zaboravljajući svoj primarni i nezamjenjivi zadatak brige za vječni i duhovni život … [ponašali su se] kao lažni pastiri koji traže svoje vlastite koristi.” —Biskup Atanazije Schneider, 22. svibnja 2020 .; catholiccitizens.org; lifeesitenews.com

Ovdje se čini da biskup Schneider ponavlja ukor proroka Ezekiela:

“Sine čovječji, prorokuj protiv Izraelovih pastira, prorokuj im i reci: `Ovako govori Jahve Gospod: Jao pastirima Izraelovim koji napasaju sami sebe! Ne moraju li pastiri napasati stado?

Mlijekom se hranite, vunom odijevate, ovnove tovne koljete, a stada ne pasete.

Nemoćnih ne krijepite, bolesnih ne liječite, ranjenih ne povijate, zalutalih natrag ne dovodite, izgubljenih ne tražite, nego nasilno i okrutno njima gospodarite. I tako se ovce raspršiše nemajuć` pastira, i raspršene postadoše plijen zvijerima.” (Ez 34:2-5)Francuski biskup Marc Aillet također je snažno upozorio na one koji “nisu ojačali slabe niti izliječili bolesne”.

Budući da je čovjek „jedno u duši i tijelu“, nije u redu pretvoriti tjelesno zdravlje u apsolutnu vrijednost do te mjere da žrtvuje psihološko i duhovno zdravlje građana, a posebno lišiti ih slobodnog bavljenja svojom religijom, koja doživljavaju, pokazalo se ključnim za njihovu ravnotežu … Crkva se nije dužna uskladiti sa redukcionističkim i mucavim službenim izjavama, a još manje biti “pokretna traka” države, a da to ne podrazumijeva nedostatak poštovanja i dijaloga ili pozive na građanski neposluh . —2020, Notre Eglise.

Otkazujući Uskrsno Trodnevlje, a time i krštenje obraćenika, mnogi župnici nisu „vratili zalutalog ili tražili izgubljene“. Drugima je uskraćeno bolesničko pomazanje, koji su umirali sami i bez osiguranja Kristovog odrješenja.

Ipak, drugi su “vladali njima surovo i brutalno”, poput jednog župnika koji je prijetio majci sedmero djece da će nazvati policiju ako se ona ne “maskira”, iako u njezinoj državi ne postoji zakon koji to zahtijeva. [4] Druge biskupije zahtijevale su da župljani predaju svoja imena kad prisustvuju misi ili ispovijedi, popisi koji bi se potom mogli predati javnim vlastima. Nije mi poznat niti jedan drugi entitet koji to zahtijeva od svojih pokrovitelja, uključujući restorane, kockarnice ili kazališta. To je u najmanju ruku alarmantno i orwellovski. Unatoč tome, jedan je biskup u Kanadi upozorio svoje svećenike da bi se mogli suočiti s “kaznenim progonom” ako se ne budu pridržavali.

[5] Osobno sam pročitao internetski chat (razgovor) u kojem su se dva svećenika zalagala da ljudi prijave svoje susjede koji krše ograničenja COVID-19. Odjednom dobivamo zastrašujući prozor u psihozu koja je dovela do narušenog povjerenja i strašnih izdaja između susjeda i prijatelja u Njemačkoj i mnogim komunističkim zemljama – psihoze vođene strahom.

“Strah, koji je zavladao mnogim, održava se uznemirujućim i alarmantističkim diskursom javnih vlasti, koji se neprestano prenosi od većine glavnih medija … Unutar Crkve možemo vidjeti neke neočekivane reakcije: one koji kada su jednom otkazali/odrekli se autoritarnosti Hijerarhije i sustavno osporavali njezino Učiteljstvo, posebno u području morala, danas se podvrgavaju državi bez treptanja očima, čini se da gube svaki kritički smisao, a postavili su se kao moralisti, optužujući i kategorički osuđujući one koji se usude postavljati pitanja o službenoj doksi ili onima koji brane temeljne slobode. Strah nije dobar savjetnik: dovodi do nepromišljenih stavova, postavlja ljude jedni protiv drugih, stvara klimu napetosti, pa čak i nasilja. Mogli bismo biti na rubu eksplozije!” —Bishop Marc Aillet, prosinac 2020, Notre Eglise;“

… Iskusila sam znakove politike smrti u mladosti. Sad ih opet vidim …” – Lori Kalner, (koja je) preživjela Holokaust; wicatholicmusings.blogspot.com

Obraćajući se Pastirima za vodstvo kroz ovu “dolinu sjene smrti”, kardinal Raymond Burke požalio se da laike često ne vodi Evanđelje, već svjetovnost:

“Vjernici prečesto ne dobivaju ništa kao odgovor ili odgovor koji nije utemeljen na nepromjenjivim istinama u vezi s vjerom i moralom. Primaju odgovore koji kao da dolaze, ne od Pastira, već od sekularnih menadžera.” —Svečanost Gospe od Guadalupe u svetištu Gospe od Guadalupe u La Crosse, Wisconsin; 13. prosinca 2020 .; youtube.com

Crkva će biti “puna onih koji prihvaćaju kompromise”, upozorila je Gospa od Akite.

ŠTO O … OSTALIMA?

Jednako zbunjujuća, ali ne manje uznemirujuća, jest šutnja hijerarhije o daleko težim posljedicama koje mjere COVID-19 donose – katastrofalne posljedice koje će daleko nadmašiti relativno mali broj smrtnih slučajeva od virusa. Svjetski program prehrane Ujedinjenih naroda (WFP) upozorio je da bi se, kao rezultat koronavirusa, broj ljudi koji se suočavaju s prehrambenom krizom širom svijeta mogao udvostručiti na 265 milijuna ljudi do kraja ove godine:”U najgorem slučaju, glad bismo mogli promatrati u otprilike tri desetine zemalja, a zapravo u 10 od tih zemalja već imamo više od milijun ljudi po zemlji koji su na rubu gladi.” —David Beasley, direktor WFP-a; 22. travnja 2020 .; cbsnews.com

Zašto? Zbog blokada zdravih, kojima uništavaju tvrtke, radna mjesta i ometaju proizvodnju hrane i osakaćuju lanac opskrbe. Još to ne osjećamo puno u Sjevernoj Americi, ali izvještaji koje čujem iz manje razvijenih zemalja krajnje su jezivi.

U Alberti u Kanadi, premijerka je upravo upozorila da šokantnih 40 posto tvrtki “možda neće moći ponovno upaliti svjetlo” zbog zaključavanja. [6]

Novo istraživanje otkrilo je da se trećina američkih restorana može trajno zatvoriti. [7]

U Japanu su samoubojstva porasla na 2.153 samo u listopadu, što je četvrti mjesec za redom. [8]

U Americi četiri od svakih 10 ljudi koji traže pomoć u hrani to čine prvi put. [9]

A istraživači sa Sveučilišta u Birminghamu upozorili su da bi preko 28 milijuna vremenski osjetljivih izbornih operacija širom svijeta, poput raka ili operacije transplantacije, moglo dovesti do “pogoršanja zdravlja, pogoršanja kvalitete života i nepotrebnih smrtnih slučajeva”. [10]

A opet, sve što Crkva ovog tjedna ima za reći svijetu je: “Samo naprijed, uzmite cjepivo.

“Zašto – zašto Crkva tako lako papagaira vladine dužnosnike o najnovijim ograničenjima … ali šuti o smrtonosnim opasnostima koje donose upravo te mjere?“

Mi u Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji ne zagovaramo zaključavanje kao primarno sredstvo za kontrolu ovog virusa … Mogli bismo imati udvostručenje svjetskog siromaštva do početka sljedeće godine. Mogli bismo barem udvostručiti dječju pothranjenost, jer djeca ne dobivaju obroke u školi, a njihovi roditelji i siromašne obitelji to ne mogu priuštiti. Ovo je zapravo užasna, zastrašujuća globalna katastrofa. Stoga doista apeliramo na sve svjetske vođe: prestanite koristiti zaključavanje kao svoju primarnu metodu kontrole. Razvijte bolje sustave za to. Radite zajedno i učite jedni od drugih. Ali upamtite, zaključavanje ima samo jednu posljedicu koju nikada, nikada ne smijete omalovažavati, a to je pravljenje siromašnih ljudi užasno siromašnijima.” —Dr. David Nabarro, specijalni izaslanik Svjetske zdravstvene organizacije (WHO), 10. listopada 2020 .; Tjedan u 60 minuta # 6 s Andrewom Neilom; gloria.tv

I ništa od ovoga ne govori o tihoj neispričanoj duševnoj muci starijih osoba, nezaposlenih i mladih koji su statistički van utjecaja virusa, a opet im je zabranjeno njihovo školovanje, prijateljstvo, sportska događanja – jednom riječju – njihove mladosti. Kao da sprečavanje smrti od strane COVID-19, koji statistički ubija manje od 0,5% zaraženih, [11] mora biti spriječeno pod svaku cijenu.

GDJE SU PASTIRI?

A sada, sve ovo poprima vrlo mračan zaokret …Biskupi širom svijeta proglasili su moralno dozvoljenim uzimanje novih cjepiva koja su dobivena iz pobačenih fetalnih stanica. Argument je da “dužnost izbjegavanja pasivne materijalne suradnje [u teškom nemoralnom činu dobivanja cjepiva iz pobačenih fetalnih stanica] nije obvezna ako postoje ozbiljne neugodnosti.” [12] Ne slaže se svaki biskup, pripazite:

“Zaključak je za mene je li ono [cjepivo] zapravo sadrži markere, DNK pobačene djece? Ako se dogodi, neću to prihvatiti.” —Biskup Joseph Strickland, Tyler, Texas; 2. prosinca 2020 .; lifeesitenews.com

“Neću moći uzeti cjepivo, jednostavno neću braćo i sestre, i potičem vas da ne uzimate ako je razvijeno materijalom iz matičnih stanica dobivenih od bebe koja je pobačena … moralno je neprihvatljivo za nas.” —Biskup Joseph Brennan, biskupija Fresno, Kalifornija; 20. studenog 2020 .; youtube.com“…

Oni koji svjesno i dobrovoljno primaju takva cjepiva ulaze u svojevrsno spajanje, iako vrlo udaljeno, s procesom abortusne industrije. Zločin pobačaja toliko je monstruozan da je bilo kakva povezanost s tim zločinom, čak i vrlo udaljena, nemoralna i ne može ni pod kojim okolnostima biti prihvaćena od katolika jednom kad postane svjestan toga.” —Biskup Athanasius Schneider, 11. prosinca 2020 .; krizemagazin.com

Također, koje su duhovne posljedice svjesnog, čak i ako je udaljenog, stavljanja u svoje tijelo ploda zločina? Ipak, pitanje je postoji li takva „teška neugodnost“ koja zahtijeva da vjernici uopće uzimaju novo pokusno cjepivo?Naprotiv, novo istraživanje pokazuje da je 84% manje hospitalizacija za one koji se liječe „hidroksiklorokinom u malim dozama u kombinaciji s cinkom i azitromicinom“. [13] Sada se pokazalo da vitamin D smanjuje rizik od koronavirusa za 54%. [14]

A 8. prosinca 2020. dr. Pierre Kory izjasnio se na saslušanju u Senatu u SAD-u da Nacionalni zdravstveni zavodi hitno pregledaju preko 30 studija o učinkovitosti Ivermektina, odobrenog antiparazitskog lijeka.

“Brda podataka pojavile su se iz mnogih centara i zemalja širom svijeta, pokazujući čudesnu učinkovitost Ivermekcije. U osnovi uništava prijenos ovog virusa. Ako ga uzmete, nećete se razboljeti.” — 8. prosinca 2020 .; cnsnews.com

I, naravno, postoje darovi prirode koji se gotovo u potpunosti zanemaruju, poput antivirusne moći “Lopovskog ulja/Ulja Dobrog Samarijanca”, vitamina C, D i cinka koji mogu pojačati i zaštititi naš Bogom dan i moćan imunitet. Drugim riječima, postoje učinkovite alternative cjepivu protiv virusa koje trenutno ima stopu oporavka preko 99,5% za one mlađe od 69 godina i gotovo stopostotnu stopu za one mlađe od 20 godina, prema Centrima za kontrolu bolesti (CDC) . [15]

“Postoje i druge strategije protiv COVID-19 koje bi nam omogućile zaustavljanje delirija s jedne i zaustavljanje bolesti s druge strane, a bolnice bi držale podalje od preopterećenja i naprezanja.” —Dr. Louis Fouché, anesteziolog i specijalist za reanimaciju, Marseille, Francuska; 10. prosinca 2020 .; lifeesitenews.com

Umjesto toga, crkveni “transportni pojas” u osnovi ponavlja narativ države, ograničavajući se na izuzetno usko moralno stajalište, kao da se cijelo etičko pitanje cijepljenja može svesti na to jesu li izvedeni iz pobačaja ili ne. To je moralni vakuum s nevjerojatnim posljedicama.

Razlog je dvojak. Prvi je zbog osnovne pretpostavke da su cjepiva sigurna. Kao što sam detaljno opisao i u “Pandemiji kontrole” i u” Ključu Caduceus”, s preko stotinu kombiniranih fusnota, trag povreda cjepivom nije samo stvaran, već se množi – posebno među djecom; to i dugoročni utjecaji novih eksperimentalnih RNA cjepiva potpuno su nepoznati, a poznati znanstvenici upozoravaju na potencijalne katastrofalne posljedice. [16] Ako će cijele biskupske konferencije podržati znanost o milijardama vrijednim privatnim korporacijama koje nisu odgovorne ni za kemikalije koje guraju ubrizgati u tijela vjernika, gdje je ravnoteža rizika i koristi?

Drugi i najozbiljniji, jest da se cjepiva ne predstavljaju samo kao medicinska intervencija već i kao medicinska potreba. Jesu li biskupi nesvjesni rastućeg tehnokratskog totalitarizma izravno vezani uz cjepiva? Bill Gates, neslužbeni zaštitnik svih cjepiva – koji očito izaziva mnoge scene iza scene, kaže:

“Za svijet u cjelini normalnost se vraća tek kad smo velikim dijelom cijepili cijelu globalnu populaciju. —Bill Gates u razgovoru za The Financial Times 8. travnja 2020 .; Oznaka 1:27: youtube.com“… aktivnosti, poput škola … masovna okupljanja … sve dok se ne cijepite, možda se uopće neće vratiti.”—Bill Gates, intervju za CBS jutros; 2. travnja 2020 .; lifeesitenews.com

To je ravno kemijskom silovanju. Unatoč tome, čak i katolički etičari podupiru novu zdravstvenu tehnokraciju:

“Nekim se ljudima može činiti prihvatljivim da ne uzimaju cjepivo i kažu da će ostati kod kuće i nikada neće izaći. Ali ne vidim kako bi ljudi mogli razumno zauzeti takav stav i potom izaći u društvo, kao što u nekom trenutku moraju, a možda su i nositelji. U stvarnosti postoji pojedinačna odluka savjesti, koju uvijek treba poštivati. Ali ta osoba uvijek mora razmišljati puno o sebi ili svojoj odgovornosti prema svima ostalima.” —Dr. Moira McQueen, izvršna direktorica Kanadskog katoličkog instituta za bioetiku; 2. prosinca 2020 .;grandinmedia.ca

Smatram da je ova izjava nevjerojatno nepromišljena s obzirom na gore spomenuto i ono o čemu se već otvoreno raspravlja kao buduća javna politika.Primjerice, nije tajna da Ujedinjeni narodi razvijaju ID2020 „kako bi digitalne ID osigurali cjepivima.“ [17] Nije tajna da je MIT razvio cjepivo koje daje „fluorescentne kvantne točke“ koje se mogu čitati samo s „Posebnim uređajima“ [18] i koji bi mogao negirati potrebu za trenutnim odobrenim COVID cjepivima da zahtijevaju duboko hlađenje. [19] A sigurno nije tajna da vlade ubrzano nastavljaju sudjelovati u društvu podložnim o cijepljenju. Država New York upravo je uvela zakonodavstvo kojim su cjepiva obvezna. [20] Glavni liječnik u Ontariju u Kanadi sugerirao je da ljudi neće moći pristupiti “određenim postavkama” bez cjepiva. [21] U Danskoj, predloženi zakon mogao bi danskim vlastima dodijeliti ovlast za „prisiljavanje ljudi koji odbiju uzeti cjepivo u određenim okolnostima„ fizičkim zadržavanjem, uz dozvolu policije da pomogne “. [22] U Izraelu, glavni liječnik Sheba Medical Center, dr. Eyal Zimlichman, rekao je da vlada neće prisiljavati na cjepiva, ali “Tko je cijepljen, automatski će dobiti” zeleni status “. Stoga možete cijepiti i dobiti Zeleni status da biste mogli slobodno ići u svim zelenim zonama: Otvorit će vam kulturne događaje, otvorit će vam trgovačke centre, hotele i restorane. “

[23] I u Ujedinjenom Kraljevstvu, konzervativac Tom Tugendhat rekao je:

“Svakako mogu vidjeti dan kada tvrtke kažu: “Vidi, moraš se vratiti u ured i ako nisi cijepljen, nećeš ući.” ‘I zasigurno mogu vidjeti društvena mjesta koja traže potvrde o cijepljenju.’ – 13. studenog 2020 .; metro.co.uk

Ukratko, ljudi će vjerojatno morati uzeti doslovno “pečat” cjepiva kako bi “kupovali i prodavali”. Ostavite po strani jasne apokaliptične implikacije (Otk 13,16-17) do tada nezamislive/nemoguće … gdje je glas Crkve koji upozorava državu da niti jedno cjepivo nikada ne može oduzeti osnovna ljudska prava? Čekamo li dok nas ne stigne poput lopova u noći? Ili je to pospanost Getsemanea, plod Crkve koja je toliko umrtvljena duhom racionalizma, njezino razlučivanje toliko moderno moderno, da je zaspala?

“To je sama naša pospanost Božjoj prisutnosti koja nas čini neosjetljivima na zlo: Boga ne čujemo jer ne želimo da nas uznemiruju i zato ostajemo ravnodušni na zlo … uspavanost učenika nije problem toga trenutka, već cijele povijesti, ‘pospanost’ je naša, od nas koji ne želimo vidjeti punu silu zla i ne želimo ući u Njegovu muku.” —PAPA BENEDIKT XVI., Katolička novinska agencija, Vatikan, 20. travnja 2011, Opća audijencija

Srećom, tisuće liječnika i znanstvenika širom svijeta budni su i upozoravaju na tehnokratsku revoluciju koja počinje držati cijelo globalno stanovništvo taocima šačice milijardera koji se trude zaraditi milijarde, zajedno sa svojim partnerima na saveznim pozicijama.

“Oprez vas poziva da odbijete bilo kakav totalitarni zamah koji bi bio povezan sa samom idejom cjepiva: socijalni kredit, potvrde o cijepljenju ispod kože, itd. Sve bi vas to trebalo šokirati u najvećoj mjeri, a vi biste to trebali odbiti riskirajući da idete prema totalitarnoj distopiji. Moramo se držati zajedno, moramo djelovati, moramo pisati, moramo razgovarati, moramo objasniti ljudima ono što sam vam upravo rekao. Vidjet ćete, vlada i njezini medicinski i farmaceutski akoliti, politička, ekonomska, medicinska i tehnokratska moć koja stoji iza nje, ustuknut će, jer je to jedino što mogu učiniti suočeni sa zdravim razumom i mirom. Održavajte ravnotežu snaga. Odbijte ovo cijepljenje.” —Dr. Louis Fouché; lifeesitenews.com

FATIMA … NOVO SVJETLO?

“Kristovi vjernici mogu slobodno objaviti svoje potrebe, posebno svoje duhovne potrebe i svoje želje pastirima Crkve. Imaju pravo, ponekad i dužnost, u skladu sa svojim znanjem, kompetencijama i položajem, svetim Pastirima očitovati svoje stavove o pitanjima koja se tiču dobra Crkve. Oni također imaju pravo iznositi svoje stavove drugim Kristovim vjernicima, ali pritom moraju uvijek poštivati integritet vjere i morala, pokazivati dužno poštovanje svojim pastirima i uzimati u obzir i opće dobro i dostojanstvo pojedinaca.” —Kod kanonskog prava, 212

Prije otprilike tri tjedna u mojem je srcu bila jedna jedina riječ: “Izdani.”

Počeo sam o tome pisati … ali nešto me zaustavilo. Nekoliko dana kasnije naišao sam na novoobjavljene opaske iz knjige pape Franje u suradnji s Austinom Ivereighom pod nazivom “Hajdemo sanjati” (eng. Let us dream). Njegove riječi bile su usmjerene prema onima koji izazivaju ozbiljnu zabrinutost zbog svega, od nedostatka zdrave znanosti iza mandata prisilnih maski [24] do opasnih i neviđenih masovnih zaključavanja zdravih:

“Neki od prosvjeda tijekom krize s koronavirusom iznijeli su u prvi plan gnjevni duh žrtve, ali ovaj put među ljudima koji su žrtve samo u svojoj mašti: oni koji, na primjer, tvrde da je prisiljavanje na masku neopravdano nametanje od strane države, a koji zaboravljaju ili ih nije briga za one koji se ne mogu pouzdati, na primjer, u socijalnu sigurnost ili koji su ostali bez posla. Uz neke iznimke, vlade su uložile velike napore da dobrobit svog naroda stave na prvo mjesto, djelujući odlučno u zaštiti zdravlja i spašavanju života … većina vlada ponašala se odgovorno, namećući stroge mjere za suzbijanje izbijanja epidemije. Ipak, neke su skupine prosvjedovale, odbijajući držati distancu, marširajući protiv ograničenja putovanja – kao da mjere koje vlade moraju nametnuti za dobro svog naroda predstavljaju neku vrstu političkog napada na autonomiju ili osobnu slobodu! … Ranije smo govorili o narcizmu, oklopu obloženog “ja”, ljudi koji žive od nezadovoljstva, misleći samo na sebe … oni se nisu u stanju preseliti izvan vlastitog malog svijeta interesa.” —PAPA FRANJO, sanjajmo: put u bolju budućnost (str. 26-28), Simon & Schuster (izdanje Kindle)

Ironija je krajnje tragična. Doslovno sam plakao zbog ovih riječi. Papa Franjo me ostavio bez teksta. Reći onima koji upozoravaju da ograničenja štete najugroženijima (na koje nas papa Franjo poziva da služimo), da vlade sve više čine ogromnu štetu zaključavanjima koja uništavaju gospodarski sektor, destabiliziraju nacije, osiromašuju milijarde, i tjeranje ljudi na samoubojstvo, izgladnjivanje, ako ne i rat … da postoje stvarne tehnokratske prijetnje … da se to uokviri tako da se nekako prepusti “ljutitom duhu žrtve”, “narcizmu … oklopljenim ja … misleći samo na sebe … nesposobni za preseljenje iz vlastitog malog svijeta interesa “bilo je najbolnije od napuštanje svih. Kako se papa Franjo sada pridružuje zboru glasova u svijetu koji koriste “COVID-19” i “klimatske promjene” kao priliku da “bolje izgrade” [25] svijet prema marksističkim načelima, riječi Ezekiela uzele su na njihovom najtužnijem ostvarenju u naše vrijeme:

“Tako su se rasuli zbog nedostatka pastira i postali su hrana svim divljim zvijerima.” (Ezekiel 34: 5)

Možda postoji još jedno značenje vizije “treće tajne” koja je dana troje djece iz Fatime u vezi s “biskupom u bijelom”:

“Anđeo je povikao iz sveg glasa: ‘Pokora, pokora, pokora!’. I vidjeli smo u neizmjernom svjetlu da je Bog: ‘nešto slično onome kako se ljudi pojavljuju u zrcalu kad prolaze ispred njega’ biskup odjeven u bijelo ‘imali smo dojam da je to Sveti Otac’. Ostali biskupi, svećenici, muškarci i žene redovnici uspinjući se strmom planinom, na čijem se vrhu nalazio veliki Križ grubo klesanih debla poput pluta s korom; prije nego što je tamo stigao, Sveti Otac je prošao velikim gradom napola u ruševinama, a napola drhteći zaustavljenim korakom, pogođen bolom i tugom, molio je za duše leševa koje je sretao na putu; stigavši na vrh planine, na koljenima u podnožju velikog križa ubila ga je skupina vojnika koja je na njega ispaljivala metke i strijele, a na isti način umirali su jedan za drugim i drugi biskupi, svećenici, muškarci i žene Vjerski i razni laici različitih rangova i položaja. Ispod dva kraka Križa nalazila su se dva Anđela, svaki s kristalnim aspersorijem u ruci, u koji su skupljali krv Mučenika i njome poškropili duše koje su putovale Bogu.” —Fatimska poruka, 13. srpnja 1917 .; vatican.va

Možda je ovo vizija pape koji je, shvativši svoju pogrešku – grešku koja je nenamjerno dovela do porobljavanja i smrti njegova stada – prisiljen proći pored “leševa koje je susreo na svom putu”. Vizija pape koji je naivno ukazao povjerenje u “Globalni reset” koji bi isključio upravo one kršćane za koje je mislio da će im služiti. Vizija pape koji će prepoznati njegovu pogrešku prekasno i “napola drhteći zaustavljenim korakom, pogođen bolom i tugom”, tada će voditi Crkvu kroz njezinu muku smrt i konačno uskrsnuće.

“… postoji potreba za Mukom Crkve, koja se prirodno odražava na osobu Pape, ali Papa je u Crkvi i stoga je ono što se najavljuje patnja za Crkvu ..”. —PAPA BENEDIKT XVI., Intervju s novinarima na letu za Portugal; prevedeno s talijanskog, Corriere della Sera, 11. svibnja 2010

I možda je to razlog zašto, kad je Gospa zatražila da se ova treća tajna pročita naglas, da Papa za papom nije otkrio tajnu iz straha da će poljuljati vjeru stada. Ne znam. Samo nastavljam svakodnevno moliti za našeg Papu i naše pastire, za njihovu snagu, mudrost i zaštitu. Ali ne mogu šutjeti dok gledam svoju braću i sestre kako ih vode u ralje zmaja i kandže Zvijeri

…Gospodine Isuse Kriste, smiluj se svom stadu, raštrkanom i prepuštenom vukovima … Dođi i vodi nas Dolinom kulture smrti dok ne dođemo do zelenih pašnjaka Kraljevstva Tvoje božanske volje gdje će napokon Tvoje ovce moći uživati u njihovom “subotnjem odmoru”. [26]

“U naše vrijeme više nego ikad prije najveće bogatstvo zlo raspoloženih je kukavičluk i slabost dobrih ljudi, a sva snaga Sotonine vladavine posljedica je slabosti katolika. O, ako bih mogao pitati Božanskog Otkupitelja, kao što je to u duhu činio prorok Zaharija: ‘Koje su to rane u tvojim rukama?’ Odgovor bi bio bez sumnje: ‘S ovima sam ranjen u kući onih koji su me voljeli. Ranjeli su me Moji prijatelji koji nisu učinili ništa da me brane i koji su se u svakoj prilici učinili suučesnicima Mojih protivnika. ’Ovaj prijekor može se uputiti slabim i plašljivim katolicima svih zemalja.” —PAPA SV. PIo X, Objava uredbe o herojskim vrlinama svete Ivane od Arca, itd., 13. prosinca 1908 .; vatican.va

Ezekiel zaključuje:“Ovako govori Jahve Gospod: `Evo me na pastire! Ovce svoje tražit ću iz ruku njihovih i neću im dati da mi više stado pasu ni da sami sebe pasu: istrgnut ću ovce iz usta njihovih, neće im više biti hrana.`Jer ovako govori Jahve Gospod: `Evo me, sam ću potražiti ovce svoje i sam ću ih pasti!

Kao što se pastir brine za ovce svoje kad se nađe uza stado raspršeno, i ja ću se pobrinuti za svoje ovce i skupit` ih iz svih mjesta u koje se raspršiše u dan oblaka i mraka.

Izvest ću ih iz naroda, skupit ću ih iz zemalja i dovesti ih u zemlju njihovu da ih pasem na gorama izraelskim, po svim dolinama i travnjacima.

Past ću ih na izvrsnim pašama, ovčinjaci će im biti na visokim gorama izraelskim; ondje će počivati u dobrim ovčinjacima i past će na sočnim pašama, po gorama izraelskim.

Sam ću pasti ovce svoje i sam ću im dati počinka – riječ je Jahve Gospoda.” (Ez 34:10-15)

Mark Mallet(Izvor i reference/fusnote iz teksta (na eng) možete vidjeti na linku : https://www.markmallett.com/…/dear-shepherds-where-are…/

Vijesti

Z. Vukman: Što nam čeka ovoga ljeta? Veliku rusku ofanzivu? Bakterijsku pandemiju? Izvanredno stanje u SAD-u…?

Published

on

Zoran Vukman na svom fb profilu projecira moguće događaje u ovoj godini…

Ukratko, nekoliko ozbiljnih pretpostavki, kaže Vukman:

1. Mislim da će Rusija pokrenuti s početkom ljeta 2024.g. veliku ofenzivu na čitavoj ukrajinskoj bojišnici i da će krenuti na Kijev.

2. Svijetu latentno prijeti bakterijska pandemija. Ako bi došlo do epidemijske pojave bakterije rezistentne na svaki antibiotik, ljudi i djeca bi umirali od običnih upala kao i prije Flemingova otkrića penicilina. No zastrašujuće je što WHO uopće više i ne računa s antibioticima. Bilo bi logično da znanstvenici istražuju kako iznaći antibiotski odgovor na rezistentne bakterije a ne praktički pripremati svijet na odustajanje od antibiotika!? U Davosu u siječnju tema jednog panela je bila: svijet nakon antibiotika. Ne znam kako je mnogima promakla zlokobnost takve ideje. Penicilin je najveći posljednji izum u medicini koji je spasio mnoge živote. Zar će djeca sutra umirati opet od obične bakterijske upale grla!? Antibiotici se sve manje proizvode. To što su neke bakterije otporne na njih znači da treba naći lijek a ne prestati proizvoditi antibiotike. Bez penicilina je to nemoguće!

3. U Americi je za očekivati neko izvanredno stanje, bilo “plandemijsko” bilo u pogledu nemira i meteža druge vrste ili novih “lockdowna” jer je “dubokoj državi” cilj kontrolirati predsjedničke izbore u studenom 2024., svakako, svim sredstvima onemogućiti pobjedu Trumpa. Biden je potpuno dementan, zato je bitno tko će mu biti novi potpredsjednički kandidat/kandidatkinja. Ta osoba bi u slučaju Bidenova reizbora, nakon njegova odstupanja zbog zdravstvene nesposobnosti postala predsjednik/predsjednica. Michelle Obama?

4. Ljeto ’24. ili jesen ’24. nose u sebi zlokobni tajming za novu plandemiju ili za okidač Trećeg svjetskog rata. Odgovara i Zapadu i Istoku. Rusima je vremenski ključno krenuti na Kijev dok je nesposobni Biden formalno na vlasti, a Pentagonu iz drugih razloga – veliki rat, globalni kaos da bi sredili stanje kod kuće. Nerealno je očekivati regularnost američkih predsjedničkih izbora.

5. Ako bi parlamentarni izbori u Hrvatskoj bili u svibnju ’24., ili tijekom ljeta onda bi to značilo da je situacija izvanredna i da Plenković zna ono što mi ne znamo i priprema se za novu fazu globalne agende, je li to rat NATO-a i Rusije, pandemija ili nešto treće, vidjet ćemo.

Kako god bilo, nadam se da su sve ovo samo pretpostavke.

O Kini, Tajvanu i Bliskom istoku nisam ni govorio, samo Bog zna što će tek tamo biti.

Continue Reading

Vijesti

U SUSRET NOVOM …? Profil sljedećeg pape – piše kardinal

Published

on

Dvije godine nakon teksta potpisanog ‘Demos’ (kasnije je otkriveno da ga je napisao kardinal Pell), novi anonimni dokument, povezan s prvim, definira sedam prioriteta sljedeće Konklave kako bi se popravila zbrka i kriza koju je stvorio ovaj pontifikat.

Daily Compass objavljuje ekskluzivni dokument na šest jezika, namijenjen kruženju među kardinalima s obzirom na nadolazeću konklavu i među vjernicima kao povod za razmišljanje o prioritetima Crkve. Tekst je uglavnom napisao kardinal nakon što je složio prijedloge drugih kardinala i biskupa. Odlučili su ostati anonimni iz razloga objašnjenih u pismu.

Vatikan sutra

U ožujku 2022. pojavio se anonimni tekst – potpisan “Demos” i naslovljen Vatikan danas – koji je pokrenuo niz ozbiljnih pitanja i kritika u vezi s pontifikatom pape Franje. Prilike u Crkvi otkako se pojavio taj tekst nisu se bitno promijenile, a još manje poboljšale. Dakle, ovdje ponuđene misli imaju namjeru graditi na tim izvornim razmišljanjima u svjetlu potreba Vatikana sutra.

Završne godine pontifikata, bilo kojeg pontifikata, vrijeme su za procjenu stanja Crkve u sadašnjosti i potreba Crkve i njezinih vjernika u budućnosti. Jasno je da je snaga pontifikata pape Franje dodatni naglasak koji je dao suosjećanju prema slabima, približavanju siromašnima i marginaliziranim, brizi za dostojanstvo stvorenog i ekološkim pitanjima koja iz toga proizlaze, te naporima da se prati patnici i otuđeni u svojim teretima.

Njegovi su nedostaci jednako očiti: autokratski, ponekad naizgled osvetoljubiv stil upravljanja; neopreznost u pravnim stvarima; netrpeljivost čak i prema neslaganju punom poštovanja; i – što je najozbiljnije – obrazac dvosmislenosti u pitanjima vjere i morala koji uzrokuje zbunjenost među vjernicima. Zbunjenost rađa podjele i sukobe. To potkopava povjerenje u Božju Riječ. To slabi evanđeosko svjedočanstvo. A rezultat je danas Crkva slomljenija nego ikad u svojoj nedavnoj povijesti.

Zadaća sljedećeg pontifikata stoga mora biti obnova i ponovna uspostava istina koje su među mnogim kršćanima polako zamagljene ili izgubljene. Oni uključuju, ali nisu ograničeni na takve osnove kao što su sljedeće: (a) nitko nije spašen osim kroz, i samo kroz, Isusa Krista, kao što je on sam jasno rekao; (b) Bog je milosrdan, ali i pravedan, intimno mu je stalo do svakog ljudskog života, On oprašta, ali nas također drži odgovornima, On je i Spasitelj i Sudac; (c) čovjek je Božje stvorenje, a ne samoizum, stvorenje ne samo emocija i apetita, već također i intelekta, slobodne volje i vječne sudbine; (d) nepromjenjive objektivne istine o svijetu i ljudskoj prirodi postoje i spoznatljive su putem Božanske objave i primjene razuma; (e) Božja Riječ, zapisana u Svetom pismu, pouzdana je i ima trajnu snagu; (f) grijeh je stvaran i njegovi su učinci smrtonosni; i (g) njegova Crkva ima i ovlast i dužnost “činiti učenicima sve narode”. Neuspjeh da se radosno prihvati to djelo misionarske, spasonosne ljubavi ima posljedice. Kao što je Pavao napisao u 1. Korinćanima 9,16, “jao meni ako ne propovijedam evanđelje.”

Neka praktična opažanja proizlaze iz gornjeg zadatka i popisa.

Prvo: Prava vlast je oštećena autoritarnim sredstvima u svojoj primjeni. Papa je Petrov nasljednik i jamac jedinstva Crkve. Ali on nije autokrat. On ne može mijenjati crkveni nauk i ne smije samovoljno izmišljati ili mijenjati crkvenu stegu. Crkvom upravlja kolegijalno sa svojom braćom biskupima u mjesnim biskupijama. I to uvijek čini u vjernom kontinuitetu s Božjom riječi i crkvenim naukom. “Nove paradigme” i “neistraženi novi putovi” koji odstupaju od bilo koje od njih nisu od Boga. Novi papa mora obnoviti hermeneutiku kontinuiteta u katoličkom životu i ponovno potvrditi razumijevanje Drugog vatikanskog sabora o pravoj ulozi papinstva.

Drugo: Kao što Crkva nije autokracija, nije ni demokracija. Crkva pripada Isusu Kristu. Ona je njegova Crkva. Ona je Kristovo mistično tijelo, sastavljeno od mnogih udova. Nemamo ovlasti preoblikovati njezina učenja kako bi udobnije odgovarala svijetu. Štoviše, katolički sensus fidelium nije stvar istraživanja mišljenja niti gledište krštene većine. Proizlazi samo od onih koji istinski vjeruju i aktivno prakticiraju, ili barem iskreno žele prakticirati, vjeru i nauk Crkve.

Treće: Dvosmislenost nije ni evanđeoska ni dobrodošla. Umjesto toga, rađa sumnju i hrani raskolničke porive. Crkva nije zajednica samo Riječi i sakramenta, nego i vjere. Ono u što vjerujemo pomaže nam definirati i održati nas. Dakle, doktrinarna pitanja nisu teret koji nameću bezosjećajni “liječnici zakona”. Niti su moždane sporedne stvari kršćanskog života. Naprotiv, oni su vitalni za autentično življenje kršćanskog života, jer se bave primjenom istine, a istina zahtijeva jasnoću, a ne ambivalentnu nijansu. Sadašnji se pontifikat od samog početka opirao evanđeoskoj snazi i intelektualnoj jasnoći svojih neposrednih prethodnika. Demontaža i prenamjena rimskog Instituta za studije o braku i obitelji Ivana Pavla II. i marginaliziranje tekstova poput Veritatis Splendor sugeriraju uzdizanje “suosjećanja” i emocija nauštrb razuma, pravde i istine. Za vjersku zajednicu to je i nezdravo i duboko opasno.

Četvrto: Katolička crkva, osim Riječi, sakramenta i vjerovanja, također je i pravna zajednica. Kanonsko pravo uređuje život Crkve, usklađuje njezine ustanove i postupke te jamči prava vjernika. Među obilježjima sadašnjeg pontifikata je njegovo pretjerano oslanjanje na motu proprio kao oruđe upravljanja te opća nebriga i gađenje prema kanonskim detaljima. Opet, kao i kod dvosmislenosti doktrine, nepoštivanje kanonskog prava i ispravnog kanonskog postupka potkopava povjerenje u čistoću poslanja Crkve.

Peto: Crkva, kako ju je tako lijepo opisao Ivan XXIII., je mater et magistra, “majka i učiteljica” čovječanstva, a ne njegova poslušna sljedbenica; branitelj čovjeka kao subjekta povijesti, a ne njezina objekta. Ona je Kristova zaručnica; njezina je priroda osobna, nadnaravna i intimna, a ne samo institucionalna. Ona se nikada ne može svesti na sustav fleksibilne etike ili sociološke analize i preoblikovanja kako bi se prilagodila instinktima i apetitima (i seksualnim zbunjenostima) jednog doba. Jedna od ključnih mana sadašnjeg pontifikata je njegovo povlačenje od uvjerljive “teologije tijela” i nedostatak uvjerljive kršćanske antropologije. . . upravo u vrijeme kada jačaju napadi na ljudsku prirodu i identitet, od transrodnosti do transhumanizma.

Šesto: Globalna putovanja tako su dobro poslužila pastiru poput pape Ivana Pavla II. zbog njegovih jedinstvenih osobnih darova i prirode vremena. Ali vremena i okolnosti su se promijenile. Crkva u Italiji i cijeloj Europi – povijesnom domu vjere – u krizi je. Sam Vatikan hitno treba obnovu svog morala, čišćenje svojih institucija, procedura i osoblja, te temeljitu reformu svojih financija kako bi se pripremio za izazovniju budućnost. Nisu to male stvari. Oni zahtijevaju prisutnost, izravnu pozornost i osobni angažman svakog novog pape.

Sedmo i konačno: Kardinalski zbor postoji kako bi davao više savjete papi i birao njegova nasljednika nakon njegove smrti. Ta služba zahtijeva ljude čistog karaktera, snažnu teološku formaciju, zrelo iskustvo vodstva i osobnu svetost. To također zahtijeva Papu spremnog tražiti savjet, a potom i slušati. Nije jasno u kojoj se mjeri to odnosi na pontifikat pape Franje. Trenutačni pontifikat stavio je naglasak na diversifikaciju kolegija, ali nije uspio okupiti kardinale na redovitim konzistorijima koji su osmišljeni da njeguju istinsku kolegijalnost i povjerenje među braćom. Kao rezultat toga, mnogi elektori s pravom glasa u sljedećoj konklavi neće se zapravo međusobno poznavati i stoga mogu biti podložniji manipulaciji. U budućnosti, ako koledž želi služiti svojoj svrsi, kardinali koji ga nastanju trebaju više od crvenog zuccheta i prstena. Današnji kardinalski kolegij trebao bi biti proaktivan u međusobnom upoznavanju kako bi bolje razumjeli svoje posebne poglede na Crkvu, njihove lokalne crkvene situacije i njihove osobnosti – što utječe na njihovo razmatranje sljedećeg pape.

Čitatelji će se sasvim opravdano zapitati zašto je ovaj tekst anoniman. Odgovor bi trebao biti vidljiv iz tenora današnjeg rimskog okruženja: iskrenost nije dobrodošla, a njezine posljedice mogu biti neugodne. Pa ipak, ove bi se misli mogle nastaviti još mnogo paragrafa, ističući posebno jaku ovisnost aktualnog pontifikata o Družbi Isusovoj, nedavni problematični rad kardinala DDF-a Victora Manuela Fernándeza i pojavu male oligarhije pouzdanika s pretjeranim utjecajem unutar Vatikan – sve unatoč decentralizirajućim tvrdnjama sinodalnosti, među ostalim.

Upravo zbog ovih stvari, ovdje navedena upozoravajuća razmišljanja mogu biti korisna u mjesecima koji dolaze. Nadamo se da će ovaj doprinos pomoći u vođenju prijeko potrebnih razgovora o tome kako bi Vatikan trebao izgledati u sljedećem pontifikatu.

Demos II

izvor: New Daily Compass

Continue Reading

Vijesti

Milorad Popović: Suverenisti moraju čvrsto stati i ujediniti se da spriječe posrbljavanje Crne Gore

Published

on

Posrbljivanje Crne Gore, kako vrijeme bude prolazilo, bit će sve agresivnije i brutalnije, uz sve žešće ucjene i diskriminaciju. Jer etnički i klerikalni fašizam, rasizam i šovinizam i da hoće ne mogu se obuzdati: oni nacionalne Crnogorce smatraju anomalijom.

Doktrinarne zablude su najgore od svih pogrešnih pretpostavki: one su najčešće odraz neznanja – krivog znanja – predrasuda, indoktrinacije ili dugotrajnih navika.

Milorad Popović

Ni nakon pobjede velikosrpskih stranaka 30. kolovoza 2020., na krilima tzv. Moleban revolucije, subjekti koji su predvodili suverenistički pokret na referendumu 2006., njima bliski mediji i intelektualci, uglavnom nisu uvidjeli svoju temeljnu pogrešku, zbog koje se pobjednički referendumski blok nakon 2010. počeo urušavati i gubiti snagu.

U sudaru zaostale, ali kompaktne ideološko-političke grupacije čija su središta u Beogradu i Moskvi, s tzv. reformistima- multinacionalnom koalicijom Zapadnog usmjerenja – nadjačali su rusko-srpski populisti, na sličan način kao 1989., tijekom Antibirokratske revolucije.

Albancima povjereni prljavi poslovi

Protagonisti i ideolozi Moleban revolucije, kao i njihovi prethodnici iz vremena AB revolucije, imali su dominantan ideološko-propagandni narativ o borbi protiv kriminala i korupcije te očuvanju „svetinja“. Među brojnim bizarnim podudarnostima dva “događanja naroda” danas je posebno zanimljivo da su tvorci Moleban revolucije, kao i njezine prethodnice osamdesetih godina prošlog stoljeća na Kosovu, najprljavije poslove povjerili dvojici etničkih Albanaca.

Ergo, Crna Gora je danas, za razliku od republika u okviru socijalističke Jugoslavije, nominalno nezavisna država, ali na čelu države, Vlade i Skupštine Crne Gore, i na svim vitalnim mjestima u domeni kulture, obrazovanja, medija, diplomacije, pravosuđa, tužiteljstva, sigurnosti i obrane, postavljeni su kadrovi koji su se politički – i drugim sredstvima – borili protiv crnogorske državne samostalnosti.

Dakle, režim u Podgorici, u maniri kolonijalnih i autoritarnih antidemokratskih i antizapadnih sustava, metodom batine i mrkve pacificira suverenističko javno mnijenje i dodatno zastrašuje dezorijentirane oporbene stranke.

Davali su lažna obećanja DPS-u i SD-u da će ih pozvati u koaliciju, dok su u isto vrijeme egzemplarno hapsili i mučili utjecajne suce i tužioce, direktore, akademike i policijske dužnosnike koji su personificirali bivši režim. Neki od njih mjesecima se drže u zatvoru, bez optužnice i sudske presude.

(Najočitiji primjer političkog utjecaja u represivnim i pravosudnim procesima je ukidanje prvostupanjske presude Andriji Mandiću i Milanu Kneževiću za pokušaj državnog udara, dok je njihov tužitelj Saša Čađenović u istražnom pritvoru. Petnaestomjesečni pritvor od strane nove vlasti Veselin Veljović, bivši ravnatelj policije – kojemu su srpski nacionalisti posebno zamjerali sudjelovanje u prosvjedu povodom inauguracije mitropolita SPC Joanikija – bio je izložen mučenju i ponižavanju kakvo se nije primjenjivalo ni u Staljinovom gulagu: teško bolesnog su ga lancima vezali za bolnički krevet!?)

Osim toga, legalizirano je svakodnevno javno medijsko negiranje i vrijeđanje crnogorske povijesti, kulture i nacije, a s druge strane, kriminalizirani su javni istupi i tekstovi književnika, sveučilišnih profesora, novinara i njihova reagiranja na očigledan šovinizam i klerofašizam.

Dakle, sudski procesi i najave tužbi protiv Sretena Vujovića, Bobana Batrićevića, Antene M, Pobjede nisu hirovi pojedinih tužitelja, već dio smišljenog plana zastrašivanja i slamanja svakog otpora velikosrpskom nacionalizmu, njihovog strateškog plana za konačno rješenje crnogorskog pitanja.

U tom kontekstu valja razumjeti i pripremu likvidacije Fakulteta za crnogorski jezik i književnost, kao i činjenicu da u posljednje četiri godine PEN, CDNK, DANU i druga esnafska umjetnička udruženja nisu dobila nijednu eura iz državnog proračuna.

Diskriminirani su i istaknuti crnogorski kulturni stvaraoci, izdavači i časopisi koji su od vitalnog značaja za afirmaciju novijeg književnog i umjetničkog stvaralaštva. I u širem društvenom kontekstu provodi se sustavna diskriminacija građana crnogorske, bošnjačke, albanske i hrvatske nacionalnosti.

Mnogi građani su profesionalno degradirani – ili ostali bez posla – jer nisu iskazivali lojalnost vlastima, srpskoj crkvi i pripadnost srpskom narodu. Osim toga, vlasti su dale ultimativni zahtjev da se popis stanovništva provede u prosincu, usred zime, što je nedvojbeno motivirano namjerom da se krivotvori nacionalni sastav Crne Gore, odnosno da se smanji broj nacionalnih Crnogoraca u odnosu na nacionalnim Srbima.

Drugim riječima, Crnogorci su relativno većinski i državotvorni narod u Crnoj Gori i imaju manje građanskih i kulturnih prava nego bilo koja manjina u demokratskim europskim zemljama. (U malim zemljama s autoritarnim naslijeđem, gdje prevladava predmoderni imperijalizam u susjedstvu, pripadnici ugrožene nacije postaju apatridi: ljudi bez prava i časti.)

Strategija srbizacije Crne Gore uglavnom je gruba i nasilna, ali je nakon brojnih poraza u posljednja tri i pol desetljeća u nekim sferama postala fleksibilna, s dvostrukim standardima. Aktualni čelnici i ministri u Podgorici, njihova diplomatska logistika, svim silama pokušavaju zapadnim političarima i medijima pokazati da su prodemokratski i proeuropski, dok u unutarnjoj politici bespogovorno slijede direktive Srbije, SPC i srpske sigurnosno-propagandne službe zadužene za degradiranje, obesmišljavanje i onesposobljavanje svih autentičnih proeuropskih subjekata u sferi politike i civilnog društva.

Propagandni obrazac njihove medijske mašinerije prilagođen je mentalitetu ovdašnjeg gledišta: nacionalni Crnogorci se ne mogu optužiti za zločine nad Srbima, niti za vjerski fundamentalizam, i zato ideju  crnogorskog suverenizma izjednačavaju s “korumpiranim Đukanovićevim režimom”.

Drugi, klasični velikosrpski propagandni narativ je da je crnogorska nacija stvorena i osmišljena u ideološkim laboratorijima Kominterne i Vatikana, kako bi se razbilo srpsko nacionalno i nacionalno jedinstvo.

Za političku desubjektivizacije Crne Gore, nacionalnu asimilaciju Crnogoraca, pretvaranje građanske, multikulturalne države u zemlju „srpsko-ruskog svijeta“, s obzirom na još svježa sjećanja na ratne zločine u četiri rata koje je inicirao velikosrpski nacionalizam, ideolozima aktualnog režima je za strateško preoblikovanje društva i države važno pridobiti vodstva manjinskih naroda, Bošnjaka, Albanaca i Hrvata. Odnosno, savez rukovodstva nacionalnih nesrpskih stranaka sa suverenističkim Crnogorcima, koji je uspostavljen 1997. godine, treba po svaku cijenu raskinuti.

Tako planirana koalicija velikosrpskih stranaka proizašla iz Moleban revolucije s glavnim nacionalnim strankama Bošnjaka i Albanaca – od nacionalnih nesrpskih stranaka, jedino rukovodstvo HGI-a i DUA-e ne pokazuje nikakve namjere biti dio osovine koju personificira Andrija Mandić – imao bi dvostruki učinak. Donekle bi relativizirali nacionalističku pozadinu Bečića, Milatovića i Spajića – dijelom i Mandića – i, po uzoru na Sandžak, učinili monetama za potkusurivanje tradicionalne politike Beograda.

Ipak, nemali dio odgovornosti za sadašnje stanje snose građanske stranke čiji su glasači pretežno crnogorski nacionalnosti. Jer, prije svega, DPS, kao najjača partija opozicije, nije izvukao pouke iz poraza 2020.

Dopustili su Spajiću da ih, u dogovoru s Bečićem i Mandićem, vuče za nos: oni bi tobože postali podobni za koaliciju ako smijene svoje bivše dužnosnike koji su u javnom mnijenju poznati kao korumpirani. Neiskusni čelnici DPS-a nisu shvatili da stranka za koju glasa većina nacionalnih Crnogoraca može biti podobna sadašnjoj vladajućoj strukturi – točnije njihovim mentorima iz Beograda i Moskve – samo ako se javno odrekne programskih političkih principa, prije svega. afirmaciju crnogorskog identiteta, te se uklopiti u netransparentnu opstrukciju zapadnih integracija. (DPS-ov najveći zločin, za koji se dugo moraju okajati, jeste to što su predvodili pokret za nezavisnost.)

Stoga se u dijelu javnosti sve glasnije postavlja pitanje: ima li sadašnje rukovodstvo suverenističkog bloka sposobnost da Crnu Goru vrati na kolosijek sekularne, građanske, mediteranske i prozapadne politike? Ima li intelektualnog potencijala, jake volje i dovoljno akcijskog jedinstva koje će, urbi et orbi, jasnim činjenicama, hrabro i beskompromisno, predočiti javne i prikrivene manifestacije velikosrpskog nacionalizma, koji ugrožava državnost, ustavni poredak, ljudska prava i građanski mir u maloj mediteranskoj republici?

U fokusu javnog mnijenja je i pitanje: ima li među suverenistima dovoljno pameti da se spriječi namjera čelnika pojedinih stranaka nacionalnih manjina u njihovoj samoubilačkoj namjeri da se pridruže snagama čiji je krajnji cilj ponovno ujedinjenje Srbije i Crne Gore?

Nužnost formiranja suverenističke fronte

Da bismo razumjeli glavne političke tokove suvremene Crne Gore, u našoj javnosti, ali i u stručnim inozemnim krugovima, važno je najprije prihvatiti i proučiti jednu zanimljivost koja je bila nepoznata u povijesti modernih europskih država. Naime, predsjednik države, Vlada i Skupština pripadali su bloku koji se borio protiv neovisne i međunarodno priznate Crne Gore. Tako su čelnici sadašnjeg režima, njihovi ministri i zamjenici, trenutno prisiljeni ljuljati neželjeno dijete, tražeći način da ga se riješe.

Relativiziranje ključne činjenice – u domaćoj i međunarodnoj javnosti – da su sadašnji vlastodršci Crne Gore po svom mentalitetu i političkom kapacitetu slični kolonijalnim namjesnicima u zemljama trećeg svijeta dovelo je do zamagljivanja inače mutne političke crnogorske stvarnosti, a presudno je utjecao na nepostojanje jasne strategije obrane temeljnih nacionalnih interesa: izazvao apatiju, izostanak organiziranog otpora pri satiranju svih elemenata državnog suvereniteta, građanskog duha i nacionalnog identiteta.

Da bi se zbunjenost i osjećaj nemoći suverenističkog bloka zamijenio borbenim i kreativnim aktivizmom, potrebno je potpuno promijeniti dosadašnji ideološki i politički raison d’etre. Po redu stvari, prvo bi iz Skupštine Crne Gore trebale izaći suverenističke stranke: zbog potpune klerikalizacije građanskog društva i sustavne nacionalne diskriminacije, koja se ogleda u nekažnjivosti zločina na temelju vjerske i nacionalne mržnje, skrnavljenja državnih simbola te grubo kršenje Ustava Crne Gore od strane javnih dužnosnika, uključujući i predsjednika državnog parlamenta.

Nakon izlaska iz Sabora potrebno je formirati programsku koaliciju suverenističkih stranaka koje su istinski proeuropske i pronatovske. Jer ekonomska i propagandna moć velikosrpskog bloka, koji je filijala Beograda i Moskve, toliko je nesrazmjerna u odnosu na zadrte independiste da svaku pojedinačnu stranačku politiku suverenista čini gubitničkom. (Osnivanje novih partija, od bivših članova DPS-a, SDP-a, LSCG, URA-e, samo dodatno rasipa glasove tradicionalnih suverenističkih glasova.)

No, ni ujedinjenje političkih stranaka, bez aktivne potpore cjelokupnog civilnog društva i dijaspore, nema dovoljno snage da preokrene unutarpolitičku situaciju niti da stranim centrima moći koji se bave balkanskim zemljama autoritativno predoči stvarno stanje stvari.

Zato je potrebno osnovati Crnogorski kongres koji bi okupio političke stranke, nevladine udruge, kulturne i znanstvene udruge i ugledne pojedince iz zemlje, a iz inozemstva nacionalne zajednice iseljenika porijeklom iz Crne Gore, uspješne poduzetnike i javne osobe, kao i strance koji su prijatelji naše države. U tom kontekstu, s obzirom na to da su oporbeni mediji, organizacije i pojedinci koji afirmiraju crnogorsku kulturu getoizirani i bez podrške države, potrebno je uspostaviti nacionalnu fondaciju za kulturu i medije.

Jedinstveni suverenistički blok stvorio bi potrebnu sinergiju, akcijsko jedinstvo čiji spontani bunt na velikim skupovima nakon 30. kolovoza 2020. i prosvjeda na Belvederu 2021. do sada nije imao tko artikulirati i povesti. Jasna ideološko-politička polarizacija između velikosrpskih nacionalista i prozapadnih suverenista utjecat će na smanjenje prostora za mešetare koji zbog osobnih interesa radije ulaze u vladu, a pomoći će stranim centrima koji odlučujuće utječu na Balkanu, kako bi razjasnili svoju sliku o tome da je u Crnoj Gori prije svega u pitanju konceptualni i svjetonazorski sukob rusko-srpske i proeuropske politike, a ne samo borba za goli interes i moć.

Dakle, spomenuti nesrazmjer u broju, ekonomskoj moći i drugim resursima između vladajuće strukture i onih koji se bore za nacionalni opstanak i univerzalna ljudska prava nužno nameće organizirano i kontinuirano uključivanje dijaspore: broj građana porijeklom iz Crne Gore u Europi i oba Amerika je veća od onih koji žive u domovini. Stoga je u Crnogorski kongres, kao krovnu organizaciju, potrebno uključiti sve Crnogorce, Srbe, Bošnjake, Albance, Hrvate, koji imaju živo sjećanje i emociju prema svojoj zemlji porijekla.

Sinergija demokratske oporbe s dijasporom, između ostalog, trebala bi se temeljiti na otvaranju ureda u nekoliko velikih svjetskih centara – Washingtonu, Londonu, Bruxellesu, Parizu, Berlinu, Rimu – koji bi svjetsku javnost informirali o stvarnom stanju u Crnoj Gori. (Model stranih predstavništava danas prakticiraju katalonski independisti, a dvadesetih godina prošlog stoljeća raštrkana crnogorska emigracija imala je svoje odbore – u kojima su bili i utjecajni stranci – u Rimu, Ženevi, Parizu, Londonu, Bologni, Buenos Airesu, Torontu.)

 Perspektive suverenističke borbe

Danas je stanje u razjedinjenom političkom bloku koji je pobijedio na referendumu 2006. godine slično kao na području nakon velike elementarne nepogode: vlada nered, dezorijentiranost, apatija, bez sposobnosti strateškog promišljanja. Postavlja se pitanje ima li Crna Gora političku i intelektualnu elitu koja će razumjeti dosadašnje zablude i znati iskoristiti komparativne prednosti, jer je sadašnja situacija ipak neusporedivo povoljnija nego, na primjer, 1920. ili 1990. godine?

Nominalni državni suverenitet i članstvo u NATO-u otvaraju širok manevarski prostor za učinkovitu borbu, koja će prisiliti režim na određene iznuđene poteze: da se jasnije očituje o unutarnjim prijeporima izazvanim uplitanjem antieuropskih centara moći, koji uzrokovat će diferencijaciju, političke sukobe i pokazivanje pravog političkog lica.

Dakle, čelni ljudi aktualnog režima, njihovi suradnici i savjetnici, neće se moći predugo skrivati ​​iza lažnih građanskih i demokratskih narativa – to im neće savjetovati ni vanjski mentori – jer većini se žuri. dovršiti nacionalnu asimilaciju Crnogoraca i imati neobuzdani animozitet prema državi koju predstavljaju.

Uostalom, Mandićevo postavljanje srpske zastave u parlamentu i proslava Dana državnosti Srbije u Pljevljima nisu izolirani incidenti, već su dio smišljenog plana pripreme javnog mnijenja za promjenu Ustava, koja će Crnu Goru simbolično i jezično definirati kao država srpskog naroda. Stoga će srbizacija Crne Gore, kako vrijeme bude prolazilo, biti sve agresivnija i brutalnija, uz sve žešće ucjene i diskriminaciju. Jer, etnički i klerikalni fašizam, rasizam, šovinizam ne mogu se čak ni da hoće samo sebe zauzdati: nacionalne Crnogorce smatraju anomalijom, odnosno neprijateljskim vatikansko-komunističkim zamorcem koji je stvoren samo da razbije jedinstvo srpskog naroda.

No, upravo će žestoki napadi na crnogorsku državu i naciju pokazati koliko su utemeljena mišljenja raznih Rakovića da su Crnogorci izgubili povijesnu vitalnost i smisao postojanja. Pokazat će se, naime, je li u Crnoj Gori, u znatno boljem položaju – s neusporedivo više resursa i boljom vanjskopolitičkom situacijom nego što je bila u prethodnim stoljećima – ostalo nešto od stare borbenosti, političke budnosti i strateškog smisla. Odnosno, hoće li sadašnji stranački čelnici nastaviti politiku sitničarenja i konjunktura ili će osobne i stranačke konjunkture i ambicije podrediti općim interesima. I ima li u intelektualnom miljeu, u građanskom društvu, dovoljno samosvjesnih osoba koje će, bez obzira na razna iskušenja, izdržati u ovoj neravnopravnoj, ali časnoj i izazovnoj borbi.

Vjerujemo da ih ima i da će ih biti više nego danas, jer opstanak suverene, građanske Crne Gore i crnogorske nacije nije partijsko pitanje, nije samo političko pitanje – ono je pretpolitičko – jer zadire u sva područja intimnog, kulturnog i društvenog života.

Zato se u tu borbu moraju aktivno uključiti civilni sektor, nevladine udruge, kulturne ustanove, cehovske udruge, utjecajni javni dužnosnici koji će ukazivati ​​na retrogradnu nacional-šovinističku ideologiju koja konstantno provodi političku, nacionalnu, jezičnu i vjersku diskriminaciju. .

U tom smislu, važno je zapamtiti da se Europska unija temelji na individualnim i kolektivnim ljudskim pravima. Zato bi osmišljena i kontinuirana kampanja – posebno u svjetlu ruske agresije na Ukrajinu – mogla vjerodostojno pokazati da je današnja Crna Gora, koju personificiraju Mandić, Bečić, Milatović, Spajić, zapravo balkanska Bjelorusija, zloćudna sama sebi i svojim Komšijama. (Ovo pitanje ima i važan geopolitički aspekt: ​​Rusija se namjerava instalirati u Sredozemnom moru preko Srbije, kako bi se infiltrirala u jedini pomorski prostor, od Portugala do Sirije, koji nije pod kontrolom NATO-a.)

U tom kontekstu važnu ulogu trebale bi preuzeti domaće organizacije za ljudska prava: uz nacionalni PEN klub, koji predstavlja dio međunarodnog društva pisaca i novinara sa središtem u Londonu, Crnogorski helsinški komitet i druge udruge koje se bave ljudskim pravima, trebali bi u svakoj općini u Crnoj Gori imati suradnike koji će informirati o pojedinačnim diskriminacijama na političkoj, vjerskoj i nacionalnoj osnovi.

Pokret otpora protiv pretvaranja Crne Gore, de facto i de iure, u srpsko-rusku koloniju, treba graditi i kroz druge vidove otpora: na društvenim mrežama, sindikalnim, kulturnim i sportskim aktivnostima. Također je važno ostati otvoren prema svima onima koji programski promiču građanske i multikulturalne vrijednosti, mediteransku i prozapadnu orijentaciju, bez obzira jesu li u nekom trenutku izgubili orijentaciju i ušli u razne aranžmane s nacionalnim hegemonima. Posebno je važno biti osjetljiv na manjinske stranke, jer je dominantna većina njihovih birača uvijek bila za samostalnu, višenacionalnu državu. Stoga je opravdano očekivati ​​da će u jednom času shvatiti da su možda postali moneta za potkusurivanje neprijateljima Crne Gore.

Jer neće proći mnogo vremena kada će postati jasno da su pozivi Andrije Mandića, Bečića, Milatovića, Jokovića i ostalih velikosrpskih političara na „nacionalno pomirenje“ samo demagoške floskule, čiji je pravi cilj isključivo „pomirenje u Srbiji“, u kojoj bi manjine narodi u Crnoj Gori imali status Bošnjaka i Albanaca u Srbiji.

Zaključak

Važno ponoviti da se nijedan fašizam, rasizam, šovinizam, imperijalizam, hegemonizam ne može – i kad bi htio – obuzdati. Nema milosti i razumijevanja za sve što je slabije od njega i što mu nije nalik.

Za klasičnog velikosrpskog nacionalista nema prijateljskog i bezopasnog crnogorskog suverenista – bez obzira na njegovu vjersku i nacionalnu pripadnost – jer oni samostalnu Crnu Goru i Crnogorce smatraju povijesnom i nacionalnom anomalijom. Stoga, kao ni za Andrićevog Karađoza, za njih nema nevinih pobornika nezavisne i demokratske Crne Gore, jer: „Ako ništa drugo, majka mu je, kad ga je nosila, loše mislila.“

No, treba priznati da su napadi na crnogorski suverenitet i asimilaciju crnogorske nacije, u posljednje četiri godine, prilično učinkoviti – iako često zbrkani i traljavi – jer su opsesivni i beskrupulozni, a s druge strane, nisu naišli na organizirani otpor u onim sferama gdje se brani nacionalni ponos, oblikuje kolektivno pamćenje i rade planovi. Njihov sadašnji učinak odraz je činjenice da crnogorski suverenisti još nemaju kompaktnu ideologiju, organizaciju, jake vođe, niti strateške saveznike.

Političke stranke su u zbrci i previranju, utjecajni intelektualci još uvijek su spoznajno i emocionalno u sferi jugoslavenstva i komunizma, nedostaju aktivne kulturne institucije.

(Matica crnogorska, jedina kulturna institucija Crnogoraca koja je na državnom proračunu, nema ni kadrovski potencijal ni ambiciju da po definiciji – s obzirom na stupanj nacionalne ugroženosti – okuplja intelektualce koji se zalažu za opstanak crnogorske nacije i stati na čelo masovnog kulturnog pokreta, u svakom dijelu Crne Gore).

Dakle, kada je organizam napadnut smrtonosnom bolešću, on ima dvije kontradiktorne reakcije: da se odupre svom snagom da bi preživio ili da se prepusti bolesti bez otpora. Naredni mjeseci i godine pokazat će: je li ovoj generaciji Crnogoraca još nešto ostalo od onog slobodoumnog nacionalnog genija kojeg su slavili Walter, Puškin, Garibaldi, Lord Gladstone ili su postali zajednica bez  vitalnosti i vizije kojoj prijeti skori nestanak.

PS “Češće se junak želi veselo nasmijati grohotom.”

Unatoč svemu, postoje dobri izgledi da će Crna Gora i Crnogorci preživjeti treći veliki smrtonosni udar velikosrpskog nacionalizma u posljednjih sto godina. Prije svega zato što je velikosrpstvo imitacija ruskog imperijalizma, zapravo pseudo imperijalizma, koji usprkos svojoj opsesivnoj ustrajnosti i nepromišljenosti do sada nije pokazao sposobnost pune asimilacije bilo koje etničke, vjerske i nacionalne zajednice.

I zato – između ostalog – smatram da su Crna Gora i Crnogorci, čiji korijeni sežu u 9. stoljeće i dukljanskog arhonta Petra – koji su preživjeli Bizant, Nemanjiće, pet stoljeća osmanske dominacije na Balkanu, tri vojne okupacije u 20. st. – neće nestati nakon što su pravo na samostalnost izborile država i nacionalni entiteti koji su nastali tek nakon Drugog svjetskog rata.

Milorad Popović/ AntenaM

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved