Connect with us

Vijesti

HVALA TI BOŽE ZA NAŠE FRATRE. PODARI IM MIR I DOBRO, MOLIMO TE…

Published

on

Pedeset ljeta u franjevačkom odijeluČlanovi Franjevačke provincije Presvetog Otkupitelja, koji su redovničko odijelo obukli u ponedjeljak 5. srpnja 1971. na Visovcu, proslavili su zlatnu obljetnicu u Franjevačkom samostanu Svete Marije u Makarskoj u srijedu 28. srpnja 2021. godine. Bila je to Godina milosti Gospodnje, koj je trebalo proslaviti. Ipse est enim iobeleus!

Od dvadeset i sedam fratrića, nakon pedeset ljeta, ostala su u redovničkom životu devetorica svjedoka minulih vremena: fra Ante Bilić, fra Stanko Dotur, fra Dušan Džimbeg, fra Ante Branko Periša, fra Josip Šimić, fra Ante Vugdelija, fra Marinko Vukman, fra Ante Vukušić, fra Petar Djukić. Među navedenima, zbog obveza, na slavlju su izostali fra Ante Bilić, fra Ante Vukušić, fra Petar Djukić.

Domaćin proslave i slavljenik, gvardijan fra Stanko Dotur, upriličio je za zlatnike osvježenje u samostanskoj blagovaonici. Nakon susreta i čestitki, misno slavlje u samostanskoj crkvi Svete Marije predvodio je fra Josip Šimić. U prigodnoj homiliji, iz riznice osobnih propovijedi, fra Josip je istaknuo značenje franjevačke karizme kako u mjesnoj tako općoj Crkvi. Osobito je naglasio ulogu svoje generacije, koja je prošla trnovitom povijesnom stazom kroz pedeset ljeta služeći Bogu i hrvatskom narodu. Nazočni na obredu, nakon očenaša, uskliknuli su: Jer, tvoje je Kraljevstvo, quia tuum est Regnum, tvoja je Slava, et Potestas, tvoja je Moć, et Gloria, u vijeke vjekova, in saecula saeculorum! I zaključili zajedničkim usklikom: Tako neka bude! Amen!

Nakon misnoga slavlja slijedio je objed u samostanskoj blagovaonici s mjesnim bratstvom. Uz jelo i piće, bez mrsa i posta, kako bi rekao naš narod, kolege su u razdraganom ozračju prepričavali minule događaje, od kojih, nevezano, donosimo posebne naglaske. Najprije smo zaključili da je to bilo u ponedjeljak petoga dana mjeseca srpnja ljeta Gospodnjega tisuću devet stotina i sedamdeset i prvoga od utjelovljenja Gospodina našega Isusa Krista, kada je četa gojenika Franjevačke provincije Presvetog Otkupitelja krenula na Put duhovnosti iz dva smjera: iz Franjevačkoga sjemeništa u Sinju i iz Instituta za redovničku braću u Zaostrogu prema zajedničkom odredištu, u Franjevački novicijat na Visovcu. Prijelaz od rijeke Cetine nakon tri godine Franjevačke klasične gimnazije do Bijele Stijene između slapova rijeke Krke, kao i prijelaz od Instituta za redovničku braću ispod gore Vitera, prošao je u snivanju: Oblačimo franjevačko odijelo!

Napustili smo školske klupe i na njima poslagane knjige; ostavili profesore i odgojitelje sa suzom u oku; ostavili smo alatke na stolovima, da se vratimo… u četvrti razred i položimo ispit zrelosti, da se vratimo… u zaostrošku oazu samoće; da nastavimo gaziti franjevačkom Stazom mira i dobrote. Dok smo se spuštali, po mladenačkom pravilu – tko će prvi do obale – braća cvrčci na miljevačkoj Brini nisu utihnuli uz naše gromoglasno čavrljanje. Bio je to dan F-franjevački, za dvadeset i sedam mladića, koji su mladenačkom odlučnošću odlučili služiti Bogu i Crkvi po uzoru na utemeljitelja svetoga Oca Franju. Bilo nam je kao da snivamo s praocem vjere Abrahamom komu je, kao i nama, Bog rekao: Iziđi iz zemlje svoje, egredere de terra tua, iz zavičaja, et de cognatione tua, i doma očinskoga, et de domo patris tui, u krajeve, in terram, koje u ti pokazati, quam monstrabo tibi. Upravo smo tada osjetili poziv da se lađicom prevezemo na drugu obalu u naručje svetoga Oca Franje, koji nas čeka: Ne boj se! Noli timere! Ja sam ti, dragi brate, zaštita! Ego protector tuus sum! Uistinu, kada smo se prevezli na drugu obalu, učinilo nam se da Visovac goori, arderet, a ipak ne izgara, et non combureretur. I tada, iz goruće vatre, poput Mojsija na Horebu, čujemo glas svetoga Oca Franje: Brate! Frater! Jedan po jedan rekosmo: Nazočan! Adsum! Javi se serafski Otac: Izuj obuću s nogu! Solve calceamentum de pedibus tuis! Jer, mjesto, locus enim, na kojemu stojiš, in quo stas, sveto je tlo, terra sancta est. Nekoć se govorilo: Lapis Alba! Danas velimo: Visovac!

Svakako, Zipka Serafina nas je zagrlila čarobnom toplinom stoljetnih jablanova uz vlažno zapuhivanje južnoga brata Vjetra. Misno slavlje toga dana predvodio je provincijal Franjevačke Provincije Presvetoga Otkupitelja fra Petar Čapkun. Nakon uvodnoga obreda, magistar novaka fra Luka Livaja prozvao je, poimenično, svakoga kandidata, koji se odazvao, kličući sudbonosni poklik: Evo me! Adsum! Tada nam se učinilo, ili je, možda, otac Provincijal propovijedao ove riječi: Dođite, blagoslovljeni Oca mojega! Venite, benedicti Patris mei! Uistinu, dostojno je i pravedno da ovdje navedemo, abecednim redom, imena franjevačkih novaka, koji su u ponedjeljak 5. svibnja 1971. obukli franjevačko odijelo i ušli u Franjevački novicijat na Visovcu. Kandidati iz Franjevačkoga sjemeništa u Sinju: fra Mirko Aleksić iz Pokrovnika, fra Dinko Bekavac iz Studenaca, fra Ante Bilić iz Studenaca, fra Nediljko Buljan iz Runovića, fra Ante Cicvarić iz Kijeva, fra Josip Ćaleta iz Vinovca, fra Dušan Domić iz Lovreća, fra Stanko Dotur iz Turjaka, fra Josip Duran iz Gradca Drniškoga, fra Dušan Džimbeg iz Otoka, fra Ante Lojić iz Parčića, fra Drago Marević iz Staševice, fra Petar Mrkonjić iz Zmijavaca, fra Tomislav Nosić iz Lovreća, fra Ante Branko Periša iz Krkovića, fra Petar Rastočić iz Novih Sela, fra Josip Šimić iz Glavica, fra Stjepan Tadić iz Otoka, fra Mate Topić iz Ogorja, fra Martin Vidović iz Vidonja, fra Ante Vugdelija iz Otoka, fra Marinko Vukman iz Hrvaca, fra Ante Vukušić iz Lišnjaka; kandidati iz Instituta za redovničku braću u Zaostrogu: fra Petar Djukić iz Subotice, fra Viktor Markušić iz Petrovaradina, fra Ante Topić iz Siverića, fra Krešo Troskot iz Banjevaca.

Tako su mladenački snovi, jer srce ne vara, cor non menititur, zaključili smo prvi dio razgovora, postali redovnička stvarnost. Roditelji i rodbina, prijatelji i znanci, koji su sudjelovali na našem slavlju, povukli su se u svakodnevni život. Svaki početak je težak, osjetili smo. Omne principium difficile est. Ali, mladi smo, i ne predajemo se.

Na Visovcu je nakon slavlja ostalo dvadeset i sedam novaka nad kojima je bdio meštar fra Luka Livaja; gvardijan fra Tomislav Duka skrbio je za hranu, a časne sestre Franjevke od Bezgrješne iz Šibenika vodile su domaćinstvo; ispovjednik fra Jozo Janković bio je naš duhovnik, a fra Jozo Dodik naknadno se pridružio samostanskom bratstvu; fra Ivan Dika Ušljebrka bio nam je kao pravi djed; pastirica Anđa uzgajala je blago, a Gluva je bila samostanski pokretni čuvar. Ako bi netko od fratara stigao na obalu, redovito je zvao Gluvu za prijevoz do Visovca. Povremeno je iz Dubravica navraćao Ante Jurić zvani Ćima, češće iz Rupa je dolazio Šime Radnić; lugar Jole Knežević i lugaruša Milka bili su nam prvi susjedi. Noćne ribarske lađice nismo brojili, iako su nam ponekad ujutro donosili ulov. Za vrijeme turističke sezone posjećivali su nas znatiželjni namjernici i divili se kraškom Ljepotanu na rijeci Krki. Novaci kao novaci, naravno, čekali su kada će početi novicijat. Ako ne baš drugi dan, ono… počet će drugi tjedan, možda idući mjesec. Rekli bismo: Sigurnije od sigurnoga! Certo certius! Jer, u to vrijeme na Visovcu se još obnavljao dio samostana, pa su mlade redovničke snage pomagali u obnovi, odvozili žbuku i otpadni materijal, nasipali obalu, uređivali staze i sadili povrće, cvijeće…

Dnevni raspored nalazio se u svakoj sobi u kojemu je bilo naznačeno ustajanje i lijeganje, vrijeme misnoga slavlja, časoslova, krunice, osobna razmatranja… i predavanja o franjevaštvu. Iz dana u dan, de die in diem, na buđenje nas je pozivao pozornik, kucajući na redovničku ćeliju: Benedicamus Domino! Pospanci bi se na taj pozdrav budili, vičući: Deo gratias! Čekali smo kada ćemo, kako se pričalo, saditi kupus naopako. Iako smo sumnjali u istinitost ove priče, koja ne drži vodu, a kamoli zemlju, kojom su nas plašili stariji redovnici, ipak nismo dočekali sadnju kupusa naopako. Rekli bi naši stariji: Veselo srce vedri lice čovječje! Cor gaudens exhilarat faciem! Iako smo, šale radi, da Meštar ne vidi, koji struk posadili s lišćem u zemlju. Ne možemo reći da nismo sadili kupus i salatu, rajčice i krastavce, travu i cvijeće, ali na’posa’, kako je odredio duhovnik fra Jozo. Zidali smo podzide po naputku drugoga fra Joze, koji je više govorio pokretima ruku nego riječima. Svakako, novicijat je započeo nečujno; pomalo nas je zavodio, i mi smo se dali zavesti… kroz godinu dana redovničke kušnje. Sve ima svoje vrijeme! Omnia tempus habent! Ako nismo sadili kupus naopako, ne možemo reći da nas Meštar nije rešetao kao što sijač pročišćava pšenicu od kukolji i pljeve, po onoj evanđeoskoj: Puno je zvanih, multi enim sunt vocati, malo je odabranih, pauci vero electi. Znao nas je povesti na župna slavlja visovačkoga okružja, koja su povjerena Franjevačkoj provinciji Presvetog Otkupitelja; igrali smo nogomet, odlazili na duge šetnje, vozili se brodom do Roškoga slapa i Skradinskoga buka. Čak smo jednom pješačili u habitima do pravoslavnoga samostana sv. Arkanđela Mihovila iznad Roškoga slapa blizu Kistanja i susreli se s njihovim kandidatima za redovništvo i svećeništvo. Dostojno smo s hodočasnicima proslavili svetkovinu Gospe od Anđela, 2. kolovoza, i Veliku Gospu, 15. kolovoza; na poseban način slavili smo svetkovinu sv. Oca Franje, kada nas je Obred preminuća prenio u vrijeme nastanka franjevačkoga reda.

Jesensko lišće padalo je po stazama, a mi smo ga strpljivo sakupljali. Tempora mutantur nos, vremena nas mijenjaju, et mutamur in illis, a i mi se mijenjamo s njima! Prolaznost vremena motala nam se oko nogu. Osobito mučnih dana, kada smo šetnjom iznad Miljevaca, krajem studenoga, osluškivali nemile događaje koji su zatrli Hrvatsko proljeće. Kratki zimski dani, od izlaska do zalaska sunca, solis ortu usque ad occasum, nisu nam poremetili franjevački ritam. Ponekada nas je posjetio župnik fra Šimun Janković iz Ogorja i skratio nam zimske večeri prepričavanjem pastoralnih dogodovština.

Kraj građanske godine raspoložilo nas je božićnim ozračjem. Napravili smo božićne jaslice u crkvi, a po redu smo, uz prigodni nagovor, gasili božićnu svijeću u samostanskoj blagovaonici. Tombola s okolnim župnicima donijela je bratsko ozračje u samostansko zdanje. Te godine zima je bila zubata; grijanja nije bilo, pa je znala smrznuti i voda za umivanje u sobnom umivaoniku. Spašavali su nas fratarski plaštevi koje bismo ovijali oko sebe poput biljaca ili sukanaca.

Korizma nas je dovela do Uskrsa, ljubičasta boja pokore do slave Uskrsnuća; proljetno buđenje vegetacije i pjev ptica najavio je novi posjet Kolijevci serafina. Dolazili su nam u posjet, najčešće nedjeljom, dobročinitelji s darovima, slavili s nama misu i objedovali u samostanskoj blagovaonici. Približio se, osjećali smo, od dana do dana, a die ad diem, tri stotine šezdeset i peti dan redovničke kušnje… i jedan dan više, jer je nova godina bila prijestupna. Zato nam je novicijat završio na isti datum: 5. srpnja 1972., ali u srijedu. Jedan za drugim, kleknuli smo pred oca Provincijala i dali svečanu prisegu: Na hvalu i slavu Presvetoga Trojstva, ja, brat… jer mi je Gospodin udijelio ovu milost da Evanđelje i stope Gospodina našega Isusa Krista izbližega slijedim, pred prisutnom braćom, u tvojim rukama, brate Provincijale, čvrstom vjerom i voljom: zavjetujem Bogu Ocu svetome i svemogućemu da ću na godinu dana živjeti u poslušnosti, bez vlasništva i u čistoći; ujedno se obvezujem na život i Pravilo Manje braće što ga je potvrdio papa Honorije, te se obvezujem da ću ga vjerno održavati sukladno Konstitucijama Reda Manje braće. Predajem se, stoga, svim srcem ovome bratstvu da bih, učinkovitim djelovanjem Duha Svetoga, vođen primjerom Marije Bezgrešne, zagovorom Oca našega svetoga Franje skupa sa svim svetima, i uz vašu bratsku pomoć, mogao ustrajno težiti savršenoj ljubavi u služenju Bogu i Crkvi i ljudima. Amen! Consummatum est! Gotovo je!

Toga dana položili smo prve privremene redovničke zavjete; zatim više puta, po ugovoru, na godinu dana… do vječnih zavjeta, ab aeterno, zauvijek. I tako, draga redovnička družino, iz godine u godinu mijenjali smo građanske i liturgijske kalendare, i tovarili na leđa osobno breme. Ali, rekli bi stari Latini, da čovjek uči dok je živ: Vivere tota vita discendum est. Znali smo da, svako novicijatsko zrno, kako je bilo za predvidjeti, nije palo na plodno tlo; nismo svi uspjeli izdržati redovnički pojas s tri zavežljaja na franjevačkom habitu. Neki su se vratili u svjetovni stalež, neki nisu služili vojni rok pa su otišli godinu naprijed, a fra Martin je postao biskup. Ubrzo smo se raspršili prema službama, koje su nam dodijeljene u samostanima Franjevačke provincije Presvetog Otkupitelja i u povjerenim župama, kako u Hrvatskoj tako i u inozemnoj pastvi, osobito u Njemačkoj.

Čini nam se, ili je to propovijedao otac Provincijal na dan redovničkoga oblačenja, da se na nama ispunja proročanstvo blage vijesti Isusa Krista, kojemu smo se stavili u službu: Blago vama, siromasima, beati paupers; blago ožalošćenima, beati, qui lugent, koji sada plaču; blago krotkima, beati mites; blago gladnima, beati, qui esuriunt, koji sada gladuju; blago žednima pravednosti, beati, qui sitiunt iustitiam; blago milosrdnima, beati misericordes; blago čistima srcem, beati mundo corde; blago mirotvorcima, beati pacifici; blago progonjenima zbog pravednosti, beati estis cum maledixerint vobis… s franjevačkim zavežljajem oko pojasa osvojit ćete Kraljevstvo Nebesko, Regnum Caelorum. Ali, kako bilo da bilo, osjećamo, vrijeme nikoga ne čeka! Tempus neminem manet! Savile su nam se starosne kosti; oxygenium je nagrizao franjevački organizam, a vodikov oksid ispirao redovničke dane.

Stariji smo! Sa zrnom soli više u glavi, sum grano salis. Ne, ne ćemo reći da smo ostarjeli. Ali sestrica Bolest i sestrica Smrt su se udružile i povele pojedine redovnike iz naše skupine u krilo svetoga Oca Franje. Obilježeni znakom vjere, preminuli su: fra Dinko Bekavac, fra fra Dušan Domić, fra Petar Rastočić, fra Mate Topić, fra Viktor Markušić, fra Ante Topić. Pokoj vječni daruj im, Gospodine. Requiem aeternam dona eis Domine! Svjetlost vječna svjetlila im, et lux perpetua luceat eis. Počivali u miru. Requiescant in pace. Amen.

I mi smo se spominjali preminulih redovnika. Svaku večer smo čitali imena braće koji su preminuli sutrašnjega dana. Malo nam je bilo neugodno, iako smo učili Latinski jezik, ispravno čitati brojeve dana, mjeseci i godina, ali su nam pripomogli bivši novaci koji su iznad rimskih brojeva olovkom upisali… kako se izgovaraju. Kada danas pogledamo ćelave glave i sijede vlasi u pobrojimo tablete za doručak, da ne računamo one za spavanje, tada osjetimo da smo u već u starosnoj dobi, odnosno, da smo prešli šezdeset i petu; da smo u miru, to jest u mirovini, ali još u redovničkoj službi. Ah, rekli bismo, ali ne naglas, da tako prolazi obličje ovoga svijeta! Sic transit gloria mundi! Ali, o tome ćemo drugi put, ako nas bude netko imao slušati. Rekao bi naš narod: Ljubav i kašalj se ne mogu sakriti. A latinaši preveli ovako: Amor tussisque non celantur. Kod nas se ljubav vidi, a kašalj se čuje. Još smo tu, u kašlju i ljubavi.

I na kraju, ili završetku, našega slavlja, usput, da napomenemo, ad vocem, kolega fra Marinko Vukman nam je podario svojevrsni spomenar o četrdeset ljeta svoga života i rada na njivi Gospodnjoj; veleknjigu redoživota, koju su dvojica braće, fra Šimun Markulin i fra Ante Akrap, kao urednici sa suradnicima, uvezali pod nazivom: Tragovi vjere i ljubavi, Split 2021., 477 str., format A4.

Bilo i ponovilo se, veli fra Učesnik.

Hvala dragi fra Branko Periša

Advertisement

Vijesti

U Brodosplitu dovršen obalni ophodni brod za HRM

Published

on

U Brodosplitu je dovršen novi obalni ophodni brod. Riječ je o budućem brodu Hrvatske ratne mornarice.

U ožujku je potpisan ugovor kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Brod će biti porinut 1. srpnja, a MORH-u će biti isporučen do kraja godine.

Ministar obrane Ivan Anušić nakon preuzimanja dužnosti najavio je nastavak realizacije projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova, istaknuvši to kao jedan od prioriteta Ministarstva obrane.

Gostujući na Dan državnosti u središnjem Dnevniku HTV-a, ministar Anušić rekao je kako ima informacije iz Brodosplita da je brod čija je gradnja ugovoriena izvezen van iz hale i da se priprema već ovo ljeto za porinuće i nastavak dovršenja.

Podsjetio je da je s Brodosplitom 2014. godine potpisan ugovor o realizaciji pet ophodnih brodova za HRM, kojima je rok isporuka trebao biti 2018. godine, međutim dosad je isporučen samo jedan, prototip. Najavio je, da će, prema informacijama iz Brodosplita, do kraja godine HRM imati drugi brod i nakon u paketu će se i ostala tri broda rješavati.

foto: Ophodni obalni brod Umag 32/MORH

Continue Reading

Vijesti

Sveti Toma Akvinski o tome kako izbjeći zavist na društvenim mrežama

Published

on

Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima.

Gornja ilustracija: – Imam 1000 sljedbenika, a ti? – 80000. Stvarnost: – Mislila sam da će više ljudi doći!? – Ne, samo moji najbolji prijatelji!

Potreba za isključivanjem, odbacivanjem doslovno beskonačnog pomicanja i algoritamski odabranih feedova, sve je veći fenomen. Nije pretjerano reći da mnogi biraju digitalnu detoksikaciju, svjesni prekid od stalne gužve društvenih medija – ili čak potpuno povlačenje iz njih. Ovo nije samo hir, poput čišćenja sokovima ili povremenog posta; to je zdrav odgovor na stalni pritisak online savršenstva. Platforme društvenih medija, iako nude povezanost, također mogu njegovati osjećaj zavisti. Ali što kada bi postojao način za snalaženje u ovom digitalnom krajoliku bez podlijeganja ovom poroku?

Uđite u svetog Tomu Akvinskog, poznatog srednjovjekovnog filozofa i teologa. Njegovi bezvremenski uvidi iznenađujuće su relevantni kada je u pitanju razmišljanje o našim suvremenim borbama. Dok Akvinski nije mogao predvidjeti uspon društvenih medija, njegova razmišljanja o zavisti pružaju snažan okvir za navigaciju u usporednoj zamci koju te platforme mogu stvoriti.

Što je zavist i zašto je destruktivna?

Prema Akvincu, zavist je “tuga tuđeg dobra”. To nije samo ljubomora, koja je strah od gubitka nečega što posjedujete. Zavist je podmuklija emocija, gorčina koja se zagnoji kada vidimo sreću druge osobe. U doba društvenih medija, ova sreća može poprimiti mnoge oblike – prijateljeve savršene fotografije s odmora, kolegina nemilosrdna promaknuća na poslu, pažljivo osmišljena slika života koji se čini sretnim bez napora.

Akvinski nas podsjeća da je zavist razorna sila. To ne samo da izjeda našu vlastitu radost, već također sprječava našu sposobnost da cijenimo dobre stvari u vlastitom životu. Akvinski nadalje tvrdi da istinska sreća ne dolazi od uspoređivanja s drugima, već od življenja kreposnog života u skladu s Božjim planom.

Dakle, kako možemo primijeniti mudrost Akvinskog na svoje navike društvenih medija? Evo nekoliko strategija:

1. PAZITE ŠTO KONZUMIRATE

Uredite svoje feedove društvenih medija tako da budu poticajni i inspirativni. Prestanite pratiti račune koji stalno izazivaju zavist ili negativnost.

2. VJEŽBAJTE ZAHVALNOST

Prebacite fokus s onoga što vam nedostaje na ono što imate. Svaki dan odvojite vrijeme za razmišljanje o blagoslovima u svom životu, velikima i malima.

3. SLAVI USPJEH DRUGIH

Prava radost zbog tuđe sreće raspršuje zavist. Koristite društvene medije da čestitate i ohrabrite druge.

4. PRISJETITE SE “ODGOVARANE STVARNOSTI”

Društveni mediji su vrhunac, a ne stvarni život. Svatko se suočava s izazovima, čak i oni s naizgled savršenim online osobama.

5. USREDOTOČITE SE NA VLASTITI ŽIVOT

Uspoređivanje je kradljivac radosti. Postavite sebi ciljeve i težnje, neovisno o tome što drugi rade.

Društveni mediji mogu biti vrijedan alat za povezivanje i informacije – to je neporecivo. Ali primjenom bezvremenske mudrosti Akvinca na zavist, možemo koristiti ovaj digitalni prostor s većom sviješću i unutarnjim mirom. Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima. Usredotočujući se na svoj život, možemo pronaći istinsku sreću izvan filtrirane leće društvenih medija.

Daniel Esparza/Aletea ilustracija: Brightside

Continue Reading

Vijesti

Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’

Published

on

Louis d’Alencourt, francuski intelektualac, komunikolog, te kao katolik specijaliziran za eshatologiju, koji je detektirao sve simboličke tragove koji se odnose na kraj vremena, preminuo je. POČIVAO U MIRU!

Tekst o Autoru (samom sebi) s bloga Le grand Reveil – Révélations pour la fin des temps, (Veliko buđenje – Otkrivenje za posljednja vremena) prenosimo

slika: Gospa od La Salette.

Zovem se Louis d’Alencourt, rođen sam 1969., dakle 2012. imam 43 godine. Oženjen, otac obitelji, poslovni menadžer, oglašivač sam i radim u komunikacijskim profesijama od svoje 23 godine , uglavnom na čelu vlastitih struktura. Imao sam sve razloge da nastavim živjeti “ublaženi” mali život bez postavljanja previše pitanja i da uživam u životu. Osim toga…

Praktičan katolik, tradicionalističkog senzibiliteta, odgojen sam u okruženju u kojem sam naučen ne vjerovati “svijetu”, odnosno društvu koje ga okružuje, čije su ideje i način djelovanja sve više u suprotnosti s katoličkom mišlju i njezinim učenjem . Hvala Bogu, djetinjstvo i mladost sam sačuvao od štete koju danas nanose televizija i “elektronički” stil života (videoigre i slično).

To me nije spriječilo da se prihvatim računala čim sam počeo raditi (bilo je to 1989. godine), niti da pozdravim dolazak Interneta i očito budem redoviti korisnik. Čak sam bio jedan od preteča mobitela jer sam i prije dolaska mobitela već imao telefon u autu. Bilo je to doba Radiocoma 2000. ako se dobro sjećam.

No, kako nisam rođen s računalima i kako sam ih usvajao samo u radu, uvijek sam ih smatrao prije svega alatom za rad. Isto za Internet. Računalni i elektronički alati za mene nisu cilj nego sredstvo. Nijansa je važna jer nam omogućuje da stroju i njegovoj dominaciji nad čovjekom damo granice, također nam omogućuje da znamo da ne budemo previše ovisni o njemu, a prije svega da zadržimo “kontrolu”. Često sam sklon reći “nije stroj taj koja odlučuje, ja sam”.

Dovoljno je reći da računala koja se sama ažuriraju, nadjačavajući slobodnu volju svog vlasnika, odgovaraju stvarima koje me ljute. Da ne spominjem da zapravo ne znamo sve što navedeno računalo radi i prenosi…

Sve ovo samo da kažem da sam malo po malo, što sam bio stariji, to sam se više pitao o evoluciji sadašnjeg svijeta; kamo ide, Što se događa ? Odakle taj jaz između percipiranog svijeta, željenog svijeta i stvarnog svijeta? Kako objasniti da usprkos iznimnom životnom standardu zapadnjaka, čiji je potrošačko društvo najvidljiviji izlog, postoji i velika nelagoda? Sve se čini u redu, a ipak nešto nije u redu.

Uvijek su me zanimale politika i ekonomija. Moram razumjeti stvari i stoga dublje prodreti u određene teme. Budući da televizija ne dopušta da idete dublje, čitanje je najlakši i najpouzdaniji način.

Tako sam od prosječnog građanina s godinama postao ISTRAŽIVAČ. Filozof i istraživač. Točnije, istraživač političke filozofije.

Da biste razumjeli što se događa, morate pokušati znati donju stranu karata. Postoji službena i neslužbena povijest. Onaj pravi, onaj o kojem se ne uči u udžbenicima. Geopolitika. Tajne službe. Tajna društva. itd…

Kao istraživački alat, ne biste trebali početi s internetom, već s knjigama. Jedna knjiga vodi drugoj; autor, u svom argumentu, navodi druge knjige koje vas potiče znatiželja, i tako dalje. Zatim dovršavate svoja zapažanja putem Interneta. Nikad ne zaboravite da, ako vam se neka tema sviđa, morate je dalje istraživati ​​kroz knjige, a ne ostati na površnoj fazi, kao što je slučaj s audiovizualnim dokumentima i internetom.

A ono što sam otkrio bilo je zastrašujuće. Nakon 10 godina istraživanja i napornog rada, odabira, provjeravanja, razmišljanja, danas sam u mogućnosti odgovoriti na pitanja:

Za što ?
Gdje idemo ?
O kako da stignemo tamo?
Gotovo sa sigurnošću. Jedini element koji mi nedostaje, i to veliki, je kalendar: Kada?
Ali to je i najteže, i najtajnije.

Iza riječi “kraj vremena”, “apokalipsa” ili “kraj svijeta” moramo dati jasna objašnjenja, valjane argumente i konstruirano razmišljanje.

Danas više ne mogu šutjeti. Ovo znanje moram staviti u službu svojih bližnjih kako bih im pomogao da se pripreme za konačno rješenje koje se nazire. Razmišljao sam o pisanju knjige; ovaj projekt nije isključen, ali prvo krećem s ovim blogom čiji je cilj u naslovu: probudi se dok ne bude prekasno!

Tako ću ispuniti ulogu “apostola posljednjih vremena” o kojem je Gospa od La Salette govorila u svojoj poznatoj tajni (1846.) i koji će se pojaviti u vrijeme dolaska Antikrista: “Pozivam apostole posljednjih vremena, vjerne učenike Isusa Krista, koji su živjeli u preziru svijeta i samih sebe, u siromaštvu i poniznosti, u preziru i šutnji, u molitvi i mrtvljenju, u čistoći i u jedinstvu s Bogom, u patnji i neznanju svijetu. Vrijeme je da izađu i osvijetle zemlju. “.

Nažalost, ne uklapam se baš u opis, stoga riječ (budućnost) na početku ovog članka, jer težim biti dio toga i nadam se da ću pronaći milost i snagu potrebnu da to postignem.

Doista, vladavina Antikrista je blizu i sada je hitno prosvijetliti svoje suvremenike.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved