Connect with us

Vijesti

IRSKI PAD Je li to još uvijek katolička nacija!?

Published

on

Irska je katolicizam zamijenila sa sekularnošću. Nacija je napose postala protu katolička zadnjih godina u razdoblju legalizacije pobačaja (2019.), a zatim je 2020. Sjeverna Irska učinila isto, a trenutno državna vlast, ali i vjernici, promoviraju homoseksualnost ne samo u javnom životu, nego i u Crkvi.

Stoga, kada je vlč. Sean Sheehy održao svoju propovijed u nedjelju, 30. listopada, novinari i Crkva (njegov dijecezanski biskup) su takvu propovijed označili kako “kontroverznu“.

Dakle što je svećenik rekao da je bilo toliko kontroverzno – pita se Crisis Magazin.

Vlč. Sheehy je u propovijedi istaknuo kako su promocija pobačaja, homoseksualnost i transrodnost jedni od najvećih moralnih grijeha.

Svećenik je u propovijedi rekao da nas je Bog pozvao na obraćenje te da je svaki svetac postao svetac „jer se pokajao i tražio oproštenje”. Vlč. Sheehy je otišao korak dalje rekavši da je „nebo (raj) pun(o) obraćenih grešnika“.

Vlč. Sheehy je u propovijedi prozvao Health Service Executive (HSE), javno financirani zdravstveni sustav Republike Irske, zbog dijeljenja kondoma djevojkama od sedamnaest godina. To je nazvao promicanjem promiskuiteta.

Budući da je propovijed vlč. Sheehyja bila vrlo uključiva – pozivajući sve ljude na obraćenje – neki od župljana crkve Svete Marije u Listowelu napustili su je tijekom propovijedi.

A budući da se misa prenosila uživo, propovijed vlč. Sheehyja je bila vidljiva diljem Irske. Nakon sv. mise mnogi su tražili ispriku zbog stavova vlč. Sheehyja.

izvor: Amateurtraveler

Zato se je biskup Kerryja, mons. Ray Browne, ispričao u utorak „svima koji su bili uvrijeđeni”. Priznao je „duboku uzrujanost i povrijeđenost uzrokovanu sadržajem dotične propovijedi održane tijekom vikenda”. Biskup Browne nastavio je sa svojom pisanom izjavom: „Izražena stajališta ne predstavljaju kršćansko stajalište. Homilija na redovitoj župnoj misi vikendom nije prikladna da se o takvim temama govori na takav način”. Biskup Browne je inzistirao: „Evanđelje našeg Gospodina i Spasitelja Isusa Krista je Evanđelje ljubavi i uvijek naviješta dostojanstvo svake ljudske osobe. Poziva sve nas da uvijek imamo potpuno poštovanje jedni prema drugima”.

Želim pitati biskupa Brownea, što to točno znači imati poštovanje prema svojim vjernicima ako cilj nije da ih vodimo prema raju?  Ako doista vjerujemo da se za dolazak u raj moramo pokajati za svoje grijehe, kako je onda pristojno reći vjernicima svoje biskupije išta osim toga?

Ovako je vlč. Sheehy u radio emisiji u utorak odgovorio na pisanu izjavu biskupa Brownea. Vlč. Sheehy je izjavio da je posao svećenika pružiti župljanima duhovnu hranu. Posao svećenika je da bude onaj koji donosi istinu i koji usmjerava vjernike prema Nebu. Zato se naziva ocem (eng. father) – jer mora voditi svoje župljane kao što bi otac vodio svoju djecu.

Zar je sada propovijedanje Evanđelja u Crkvi uvredljivo?

Vidite li problem u tome što se i dalje tvrdi da je Irska katolička nacija?

Ne samo da više ne možete promicati katolički moral u politici u Irskoj, nego ga ne možete promicati ni na sv. misi.

Zaista postavljam ova pitanja tražeći iskren odgovor.

Kako možete reći da je Irska katolička ako se oni koji govore istinu smatraju kontroverznima?

I situacija postaje sve gora.

Ne samo da se za Irsku teško može reći da je katolička nacija u svojim zakonima i postupcima, već je i sloboda katolika napadnuta, a mnogi su biskupi sudjelovali u progonu.

Ovo se čini kao da slušamo priču iz Kine, o odnosu Kineske patriotske Katoličke crkve prema podzemnoj Crkvi. Biskup, osoba koja predstavlja apostolskog nasljednika, se ispričao zato što homilija nije kršćanska!

Umjesto da istupi u obranu vlč. Sheehyja, biskup Kerryja smijenio je vlč. Sheehy. Tako da više tamo ne može služiti sv. misu.

Da, tako je. Vlč. Sheehy je kažnjen zbog propovijedanja Evanđelja ne samo od strane irskog civilnog društva nego i od strane Crkve u Irskoj.

Ranije ove godine, situacija za katolike je postala još teža jer je vlada Republike Irske predložila odluku kojom se ljudima ne dopušta molitva krunice u prostoru izvan bolnica za pobačaje, od kojih su neke u samim katoličkim bolnicama. I, 2018., bilo je poziva od njihovog premijera u to vrijeme, Lea Varadkara, da se liječnicima ili drugom medicinskom osoblju ne dopusti mogućnost da se zbog svoje savjesti usprotive izvođenju pobačaja.

A sada, ne samo da je problem izražavanje katoličkih uvjerenja, već ih se jednostavno smatra kontroverznim i nailazi na autocenzuru same Crkve u Irskoj.

U određenom trenutku, ako netko ne može izražavati svoja katolička uvjerenja u Irskoj bez kazne, kako onda još uvijek možemo govoriti o slobodi za katolike u Irskoj?

Pravi irski katolici moraju stvarno odgovoriti na ovo.

Jer upravo sada, Katolička crkva u Irskoj niječe Evanđelje i ne brani svoju vjeru. Još malo vremena treba kako bi Crkva u Irskoj postala Anglikanska crkva Irske.

Čak i ako se ne slažete sa stajalištima Crkve, morate se barem složiti s mogućnošću da vjera bude slobodno ispovijedana, kako ne bi bilo kazni zbog propovijedanja nauka u crkvi ili ako bi se javno katolici molili izvan Crkve.

Ovakva me ograničenja slobode vjeroispovijesti podsjećaju na komunističku Jugoslaviju, ali i druge autoritarne države. Slobodni ste vjerovati i govoriti sve dok vjerujete u ono što vam svjetovne vlasti dopuštaju da vjerujete i govorite, tj. ono što svjetovne vlasti žele da govorite. To je vrlo opasno za našu Katoličku crkvu.

Međutim, još nije sve izgubljeno, budući da su mnogi Irci dali potporu vlč. Sheehyju za njegovu propovijed.

No, to još uvijek ne poništava činjenicu da je Crkva postala slabija, a prijezir prema njoj među Ircima raste.

Ako Irska želi ponovno steći svoj katolički duh, mora koristiti svoju kolektivnu slobodnu volju za misionarenjem, baš kao što je sveti Patrik učinio prije gotovo tisuću petsto godina. A da bismo bili misionari, moramo širiti Riječ Božju – prenosi Quo Vadis Croatia. Foto: Josh Ellis.

U nastavku teksta imate propovijed vlč. Sheehyja. Ovdje možete pogledati i video snimku homilije.

„Ono što je danas tako tužno je da rijetko slušamo o grijehu, ali on je danas jako raširen. I vidimo to na primjer u zakonodavstvu naše vlade. Vidimo to u promicanju pobačaja. Vidimo to u luđačkom pristupu transrodnosti. Vidimo to u promicanju seksa između dva muškarca ili dvije žene. To je grešno. To je smrtni grijeh. A čini se da ljudi to ne shvaćaju. Ali to je činjenica, to je stvarnost. I trebamo slušati Boga o tome jer ako to ne učinimo, onda nema nade za nas. Dakle, Bog govori vama i meni danas: „Gledajte, imate odgovornost tražiti one koji su izgubljeni. Imate odgovornost pozvati ljude na svijest o činjenici da je grijeh destruktivan, da je grijeh štetan i da će nas grijeh odvesti u pakao“.
Kada slavimo svece, prvog u nadolazećem mjesecu, zapravo poštujemo ljude koji su bili sveci. A zašto su sveci? Zato što su se pokajali i tražili oprost. Kao što je netko jednom rekao, Nebo (raj) je pun obraćenih grešnika. I tako nam danas Bog kaže: „Došao sam pozvati grešnike, ali ako ne priznaš da si grešnik, onda ne slušaš moj poziv, i ne mogu ništa učiniti za tebe“. Jer ovo je dvosmjerna ulica. Sada postoje ljudi, vidite, koji ne vole slušati to što govorim. Ali onog dana kad umreš, saznat ćeš da ono što govorim nije ono što sam izmislio, nego je to ono što Bog govori. I onog dana kad umreš, saznat ćeš da je to istina.
Trebamo moliti za ljude- da ne bude prekasno kada shvate što je vjera. Ali kako će ljudi znati da im Bog želi oprostiti ako im to ne kažemo? Kako će izgubljeni ljudi pronaći Boga ako ih mi kao Božji ljudi ne pozovemo i ne kažemo „Vidi, Bog te voli. Došao je pozvati grešnike. Ali On želi da imaš život i to u punini. Jer to je ono što On želi. On želi da živiš život punim plućima. Ali budući da je On autor života, možemo ga živjeti samo kroz, s i u Njegovoj milosti snagom Njegovog duha”.
Zato što nas je pozvao, i kako nas prvo čitanje podsjeća, zato što nas je potaknuo da postanemo svjesni svoje grešnosti kako bismo mu se obratili i rekli: „Gospodine, molim Te, oprosti mi“. I On je voljan to učiniti. I upravo u tom oprostu doživljavamo kako nas Bog zapravo spašava od Sotone i svih njegovih lukavstava, puta i zamki.
Razgovarao sam s jednom ženom prije nekoliko tjedana. Njezina sedamnaestogodišnja kći bila je vani s prijateljicama u izlasku i vratila se kući, a majci je pružila kondom. Njena majka je rekla: „Odakle ti to?“. Rekla je kako je kombi organizacije Health Service Executive dijelio te stvari. I rekao sam, Milostivi Bože, pa to je promicanje promiskuiteta. To je užasno. Stoga se kao kršćani trebamo zauzeti za istinu. A ako to ne učinimo, onda nema nade za mnoge ljude. Dakle, danas nam Gospodin govori vrlo jasno, i poziva nas da budemo Njegov narod i da imamo koristi od Njegove samilosti, ljubavi i milosrđa. Zato danas zahvaljujemo Gospodinu na tome.
A vama koji ste danas tu, neka Vam Bog pomogne i to je sve što Vam imam za reći. Neka Bog blagoslovi Vas koji ste ovdje i štujete Boga. Bog Vas sve blagoslovio“.
Izvor: https://www.crisismagazine.com/2022/ireland-is-no-longer-a-catholic-nation

Vijesti

U Brodosplitu dovršen obalni ophodni brod za HRM

Published

on

U Brodosplitu je dovršen novi obalni ophodni brod. Riječ je o budućem brodu Hrvatske ratne mornarice.

U ožujku je potpisan ugovor kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Brod će biti porinut 1. srpnja, a MORH-u će biti isporučen do kraja godine.

Ministar obrane Ivan Anušić nakon preuzimanja dužnosti najavio je nastavak realizacije projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova, istaknuvši to kao jedan od prioriteta Ministarstva obrane.

Gostujući na Dan državnosti u središnjem Dnevniku HTV-a, ministar Anušić rekao je kako ima informacije iz Brodosplita da je brod čija je gradnja ugovoriena izvezen van iz hale i da se priprema već ovo ljeto za porinuće i nastavak dovršenja.

Podsjetio je da je s Brodosplitom 2014. godine potpisan ugovor o realizaciji pet ophodnih brodova za HRM, kojima je rok isporuka trebao biti 2018. godine, međutim dosad je isporučen samo jedan, prototip. Najavio je, da će, prema informacijama iz Brodosplita, do kraja godine HRM imati drugi brod i nakon u paketu će se i ostala tri broda rješavati.

foto: Ophodni obalni brod Umag 32/MORH

Continue Reading

Vijesti

Sveti Toma Akvinski o tome kako izbjeći zavist na društvenim mrežama

Published

on

Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima.

Gornja ilustracija: – Imam 1000 sljedbenika, a ti? – 80000. Stvarnost: – Mislila sam da će više ljudi doći!? – Ne, samo moji najbolji prijatelji!

Potreba za isključivanjem, odbacivanjem doslovno beskonačnog pomicanja i algoritamski odabranih feedova, sve je veći fenomen. Nije pretjerano reći da mnogi biraju digitalnu detoksikaciju, svjesni prekid od stalne gužve društvenih medija – ili čak potpuno povlačenje iz njih. Ovo nije samo hir, poput čišćenja sokovima ili povremenog posta; to je zdrav odgovor na stalni pritisak online savršenstva. Platforme društvenih medija, iako nude povezanost, također mogu njegovati osjećaj zavisti. Ali što kada bi postojao način za snalaženje u ovom digitalnom krajoliku bez podlijeganja ovom poroku?

Uđite u svetog Tomu Akvinskog, poznatog srednjovjekovnog filozofa i teologa. Njegovi bezvremenski uvidi iznenađujuće su relevantni kada je u pitanju razmišljanje o našim suvremenim borbama. Dok Akvinski nije mogao predvidjeti uspon društvenih medija, njegova razmišljanja o zavisti pružaju snažan okvir za navigaciju u usporednoj zamci koju te platforme mogu stvoriti.

Što je zavist i zašto je destruktivna?

Prema Akvincu, zavist je “tuga tuđeg dobra”. To nije samo ljubomora, koja je strah od gubitka nečega što posjedujete. Zavist je podmuklija emocija, gorčina koja se zagnoji kada vidimo sreću druge osobe. U doba društvenih medija, ova sreća može poprimiti mnoge oblike – prijateljeve savršene fotografije s odmora, kolegina nemilosrdna promaknuća na poslu, pažljivo osmišljena slika života koji se čini sretnim bez napora.

Akvinski nas podsjeća da je zavist razorna sila. To ne samo da izjeda našu vlastitu radost, već također sprječava našu sposobnost da cijenimo dobre stvari u vlastitom životu. Akvinski nadalje tvrdi da istinska sreća ne dolazi od uspoređivanja s drugima, već od življenja kreposnog života u skladu s Božjim planom.

Dakle, kako možemo primijeniti mudrost Akvinskog na svoje navike društvenih medija? Evo nekoliko strategija:

1. PAZITE ŠTO KONZUMIRATE

Uredite svoje feedove društvenih medija tako da budu poticajni i inspirativni. Prestanite pratiti račune koji stalno izazivaju zavist ili negativnost.

2. VJEŽBAJTE ZAHVALNOST

Prebacite fokus s onoga što vam nedostaje na ono što imate. Svaki dan odvojite vrijeme za razmišljanje o blagoslovima u svom životu, velikima i malima.

3. SLAVI USPJEH DRUGIH

Prava radost zbog tuđe sreće raspršuje zavist. Koristite društvene medije da čestitate i ohrabrite druge.

4. PRISJETITE SE “ODGOVARANE STVARNOSTI”

Društveni mediji su vrhunac, a ne stvarni život. Svatko se suočava s izazovima, čak i oni s naizgled savršenim online osobama.

5. USREDOTOČITE SE NA VLASTITI ŽIVOT

Uspoređivanje je kradljivac radosti. Postavite sebi ciljeve i težnje, neovisno o tome što drugi rade.

Društveni mediji mogu biti vrijedan alat za povezivanje i informacije – to je neporecivo. Ali primjenom bezvremenske mudrosti Akvinca na zavist, možemo koristiti ovaj digitalni prostor s većom sviješću i unutarnjim mirom. Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima. Usredotočujući se na svoj život, možemo pronaći istinsku sreću izvan filtrirane leće društvenih medija.

Daniel Esparza/Aletea ilustracija: Brightside

Continue Reading

Vijesti

Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’

Published

on

Louis d’Alencourt, francuski intelektualac, komunikolog, te kao katolik specijaliziran za eshatologiju, koji je detektirao sve simboličke tragove koji se odnose na kraj vremena, preminuo je. POČIVAO U MIRU!

Tekst o Autoru (samom sebi) s bloga Le grand Reveil – Révélations pour la fin des temps, (Veliko buđenje – Otkrivenje za posljednja vremena) prenosimo

slika: Gospa od La Salette.

Zovem se Louis d’Alencourt, rođen sam 1969., dakle 2012. imam 43 godine. Oženjen, otac obitelji, poslovni menadžer, oglašivač sam i radim u komunikacijskim profesijama od svoje 23 godine , uglavnom na čelu vlastitih struktura. Imao sam sve razloge da nastavim živjeti “ublaženi” mali život bez postavljanja previše pitanja i da uživam u životu. Osim toga…

Praktičan katolik, tradicionalističkog senzibiliteta, odgojen sam u okruženju u kojem sam naučen ne vjerovati “svijetu”, odnosno društvu koje ga okružuje, čije su ideje i način djelovanja sve više u suprotnosti s katoličkom mišlju i njezinim učenjem . Hvala Bogu, djetinjstvo i mladost sam sačuvao od štete koju danas nanose televizija i “elektronički” stil života (videoigre i slično).

To me nije spriječilo da se prihvatim računala čim sam počeo raditi (bilo je to 1989. godine), niti da pozdravim dolazak Interneta i očito budem redoviti korisnik. Čak sam bio jedan od preteča mobitela jer sam i prije dolaska mobitela već imao telefon u autu. Bilo je to doba Radiocoma 2000. ako se dobro sjećam.

No, kako nisam rođen s računalima i kako sam ih usvajao samo u radu, uvijek sam ih smatrao prije svega alatom za rad. Isto za Internet. Računalni i elektronički alati za mene nisu cilj nego sredstvo. Nijansa je važna jer nam omogućuje da stroju i njegovoj dominaciji nad čovjekom damo granice, također nam omogućuje da znamo da ne budemo previše ovisni o njemu, a prije svega da zadržimo “kontrolu”. Često sam sklon reći “nije stroj taj koja odlučuje, ja sam”.

Dovoljno je reći da računala koja se sama ažuriraju, nadjačavajući slobodnu volju svog vlasnika, odgovaraju stvarima koje me ljute. Da ne spominjem da zapravo ne znamo sve što navedeno računalo radi i prenosi…

Sve ovo samo da kažem da sam malo po malo, što sam bio stariji, to sam se više pitao o evoluciji sadašnjeg svijeta; kamo ide, Što se događa ? Odakle taj jaz između percipiranog svijeta, željenog svijeta i stvarnog svijeta? Kako objasniti da usprkos iznimnom životnom standardu zapadnjaka, čiji je potrošačko društvo najvidljiviji izlog, postoji i velika nelagoda? Sve se čini u redu, a ipak nešto nije u redu.

Uvijek su me zanimale politika i ekonomija. Moram razumjeti stvari i stoga dublje prodreti u određene teme. Budući da televizija ne dopušta da idete dublje, čitanje je najlakši i najpouzdaniji način.

Tako sam od prosječnog građanina s godinama postao ISTRAŽIVAČ. Filozof i istraživač. Točnije, istraživač političke filozofije.

Da biste razumjeli što se događa, morate pokušati znati donju stranu karata. Postoji službena i neslužbena povijest. Onaj pravi, onaj o kojem se ne uči u udžbenicima. Geopolitika. Tajne službe. Tajna društva. itd…

Kao istraživački alat, ne biste trebali početi s internetom, već s knjigama. Jedna knjiga vodi drugoj; autor, u svom argumentu, navodi druge knjige koje vas potiče znatiželja, i tako dalje. Zatim dovršavate svoja zapažanja putem Interneta. Nikad ne zaboravite da, ako vam se neka tema sviđa, morate je dalje istraživati ​​kroz knjige, a ne ostati na površnoj fazi, kao što je slučaj s audiovizualnim dokumentima i internetom.

A ono što sam otkrio bilo je zastrašujuće. Nakon 10 godina istraživanja i napornog rada, odabira, provjeravanja, razmišljanja, danas sam u mogućnosti odgovoriti na pitanja:

Za što ?
Gdje idemo ?
O kako da stignemo tamo?
Gotovo sa sigurnošću. Jedini element koji mi nedostaje, i to veliki, je kalendar: Kada?
Ali to je i najteže, i najtajnije.

Iza riječi “kraj vremena”, “apokalipsa” ili “kraj svijeta” moramo dati jasna objašnjenja, valjane argumente i konstruirano razmišljanje.

Danas više ne mogu šutjeti. Ovo znanje moram staviti u službu svojih bližnjih kako bih im pomogao da se pripreme za konačno rješenje koje se nazire. Razmišljao sam o pisanju knjige; ovaj projekt nije isključen, ali prvo krećem s ovim blogom čiji je cilj u naslovu: probudi se dok ne bude prekasno!

Tako ću ispuniti ulogu “apostola posljednjih vremena” o kojem je Gospa od La Salette govorila u svojoj poznatoj tajni (1846.) i koji će se pojaviti u vrijeme dolaska Antikrista: “Pozivam apostole posljednjih vremena, vjerne učenike Isusa Krista, koji su živjeli u preziru svijeta i samih sebe, u siromaštvu i poniznosti, u preziru i šutnji, u molitvi i mrtvljenju, u čistoći i u jedinstvu s Bogom, u patnji i neznanju svijetu. Vrijeme je da izađu i osvijetle zemlju. “.

Nažalost, ne uklapam se baš u opis, stoga riječ (budućnost) na početku ovog članka, jer težim biti dio toga i nadam se da ću pronaći milost i snagu potrebnu da to postignem.

Doista, vladavina Antikrista je blizu i sada je hitno prosvijetliti svoje suvremenike.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved