Connect with us

Vijesti

“KRAJ VREMENA I KATOLIČKI ODGOVOR”

Published

on

Objavljujemo prijevod internet-emisije sa karizmatičnim portugalskim svećenikom i egzorcistom dr. Duarte Sousa Lara-om.

Emisiju su vodile brazilske kolege iz vrlo aktivne katoličke udruge “Centar Dom Bosco” (dalje u tekstu CDB). Don Lara je bio za to vrijeme u Portugalu, dok su njegovi domaćini bili u Brazilu.

Molim vas, uzmite vremena te PROČITAJTE i PODIJELITE ovu objavu jer don Duarte Lara blista od nadahnuća i jer se radi o vrlo BITNOJ TEMI I SMJERNICAMA za nas katolike u ovim zahtjevnim vremenima u kojima sada živimo te onima još zahtjevnijima koja tek slijede.

Emisija traje sat i pol, pa prijevod nije doslovan, ali sam izvukao ono za što sam vjerovao da je najbitnije, a to nije manje od 90 posto sadržaja.Trebalo mi je nekoliko sati vremena i rada da bi ova objava ‘ugledala svjetlo dana’. Video sa cijelom emisijom je u komentaru ispod. Slijedi prijevod (moje napomene su u zagradama), opustite se i uživajte :✝️

(Don Duarte Lara na početku zaziva izljeva Duha Svetoga na sugovornike i sve nas koji slušamo / čitamo da bi nas On prosvijetlio te da tako prepoznamo znakove vremena u kojima živimo, služeći Gospodinu u svetosti.

>> Značajke Antikristove prisutnosti

Također, domaćin iz CDB na početku predstavlja knjigu koja je nedavno izašla – “KRAJ VREMENA”, argentinskog 80-godišnjeg svećenika-isusovca i autora koji se zove Alfredo Saenz.)

– KRAJ VREMENA I KRAJ SVIJETA:

Postoji razlika.

Dugo vremena ona za mene nije postojala i mislio sam da je jedno i drugo isto, i da drugi Kristov dolazak znači i Zadnji Sud.

Tko mi je ukazao na razliku? Naša Gospa.

I to preko vidioca iz Garabandala, najviše Conchite kojoj je puno govorila o toj razlici.

Proučavao sam studije i djela mnogih egzegeta, koja potvrđuju privatne objave koje se naslanjaju na Sv. Pismo te ostale poruke. Sve ukazuje na to da postoji razlika između kraja svijeta i kraja jedne ere u povijesti čovječanstva.

U Mt 24 Gospodin govori o uništenju hrama, pa o velikim nevoljama, pa o Posljednjem Sudu.

Kada govorimo o kraju vremena, govorimo o tome da Bog intervenira u povijesti na izvanredan način svojim dolaskom u ulozi Suca narodima kako bi pobijedio zlo u ljudima.

Eshatologija koja se bavi zadnjim stvarima govori da sud narodima nije isto što i sud osobama, tj. dušama.

Nacije za razliku od ljudi nemaju besmrtnu dušu i zbog toga ne mogu ići u pakao. Npr. Brazil ne može ići u pakao (smijeh).

U Starom Zavjetu (SZ) ima puno poglavlja u kojima Gospodin spominje sud narodima koji su u grijehu, a kazna za taj grijeh privremena je, tj. unutar povijesti je.

>> DRAMATIČNA PREPISKA ČASNE I NADBISKUPA: “Papa služi princu tame, stvara Novi svjetski poredak”

U vremenu u kojem živimo narodi idu protiv Boga, kako i govori Otkrivenje; narodi su se izopačili i žele uništiti Kristovo Tijelo koje je Sv. Crkva katolička, preko pobačaja, rastakanja obitelji itd.

Vidimo tu povezanost naroda protiv Stvoritelja, i taj pokušaj uništenja Božjeg djela okončati će se Gospodinovim dolaskom koji će, kako Sv. Pavao kaže, uništiti Protivnika tj. antikrista koji se postavio na Božje mjesto.

I vidioci iz Međugorja kažu da se tajne ne smiju gledati kao kraj svijeta.

Nakon kraja vremena dolazi jedno novo vrijeme u kojem će svijet biti obnovljen kao nakon Velikog potopa u Noino vrijeme.

Upravo sada ulazimo u vremena velikih nevolja tj. na njihovu početku smo, kao što vidimo.

Ona će završiti slavnim dolaskom Krista kao Kralja svemira koji će uništiti antikrista te otvoriti novo poglavlje u ljudskoj povijesti, koje će trajati do kraja svijeta i sveopćeg suda.

– ZNAKOVI KRAJA VREMENA:

Kao što su se događala čuda u Isusovo vrijeme, tako se danas događaju i znakovi vremena.

No, kao što Isusova čuda nisu bila dovoljno dobra, tako ni ovi znakovi nikad neće biti dovoljno dobri onima koji ‘boluju’ od tvrdoće srca. Tko je vidio i ‘najmanje’ čudo našeg Gospodina, bio je oduševljen i nije tražio velika čuda. Tako je i danas sa znakovima vremena. Jedan od znakova je da će se antikrist vidjeti u cijelom svijetu (kao što će se prije toga Evanđelje navještati u cijelom svijetu). Moj tata običava reći: kad ne bi bilo interneta, ne bi bilo antikrista (smijeh svih).

>> PROROK JEREMIJA

Drugi znak je apostazija tj. otpad od Vjere. U samoj Sv. Crkvi ima puno krštenih koji su izgubili vjeru. Sv. Pavao kaže da je to predznak dolaska antikrista. Naša Gospa je na mnogim mjestima rekla, posebno lijepo u porukama Stefanu Gobbiju (Plava Knjiga), koji su to znakovi. Ona citira dijelove Sv. Pisma koji su se ispunili do danas, kao npr. grijesi vapijući u Nebo – kao što su pobačaj i homoseksualizam na globalnoj razini. SZ je to činio preko Sodome i Gomore, dok danas npr. podučavamo dijete od 6 godina da je ‘biti gay – super stvar’. Prema mojem mišljenju, Gospodin na takve stvari ne može dugo šutjeti. Dalje imamo znakove poput ratova, kuge tj. zaraze, glad, znakovi na suncu, zvijezdama; sve se to već vidi i nazire.

Tko prati, može vidjeti kako nam Gospodin šalje razne znakove, ne bi li nam kako zaokupio pažnju. No mnogi ljudi misle kako ovo vrijeme nije ništa lošije i drugačije od ovih do sada i ti znakovi nisu im dovoljni. Gospodin šalje i našu Gospu da nam dodatno razjasni znakove. U Crkvi vlada velika pomutnja, kako je prorečeno u Akiti (Japan) i Garabandalu (Španjolska) : ‘biskup protiv biskupa, kardinal protiv kardinala’ itd.

Po meni znakovi su jasni i nema greške, no postoje oni koji se odupiru:’ma potresa i vulkana je uvijek bilo’. Koliko ja vidim, u zadnjih 20 godina znakovi se pojačavaju kao pojačivač zvuka na radiju.

Prirodne katastrofe i obraćenje Židova su jedni od znakova koji se možda još dobro ne vide (u odnosu na Sv. Pismo). No, možemo npr. vidjeti kao je biskup katoličke zajednice u Jeruzalemu židovskog porijekla, a to se dugo nije dogodilo u povijesti. Također, mnogi rabiji koji su proučavali SZ zaključuju kako je skori dolazak Mesije neizbježan. To nam pokazuje kako je već u samom SZ dovoljno znakova iz kojih se vidi da su ovo posebna vremena.

>> GOSPA: Ovo su ljudi koji će biti žigosani ŽIGOM ZVIJERI!

Postoji vrlo cijenjeni rabi u Jeruzalemu koji tvrdi kako je Mesija – Ješua, Isus Krist. Da, antikrist se je pojavio već nekoliko puta djelomično u povijesti, ali nikad se nije potpuno razotkrio; sada naša Gospa kaže da je on već ‘živ i među nama’. Kako kršćani očekuju Mesiju, tako i muslimani očekuju Madhi-ja, koji je njihov mesijanski lik koji ima doći na kraju vremena kako bi oslobodio svijet od zla i nepravde. Budistički mesijanski lik zove se Maitreya i on ima doći da bi svijet dobio kompletno prosvjetljenje, kao nasljednik samog Budhe.

Antikrist će se pojaviti i predstaviti kao Mesija kojeg očekuju Židovi, kao Madhi kojeg očekuju muslimani i kao Maitreya kojeg očekuju budisti, ali i kao Isus Krist kojeg očekujemo mi kršćani.

On će obećavati i činiti razna čuda – okončanje gladi, ratova, onečišćenja okoliša, mir, ljubav, blagostanje …Ljudi će zaista misliti da se Gospodin vratio i veliki dio čovječanstva pasti će u zamku. Jedan mali dio katolika i kršćana reći će : ‘Ovo nije Isus!’ Kako to znamo? Imamo Sv. Evanđelje i znamo kako Gospodin razmišlja, govori, što radi, što je bi nikad učinio. Imamo i našu Nebesku Majku koja nam u privatnim objavama pokazuje put. Kad antikrist uspostavi prividni red i mir, počet će progoni katolika i ostalih kršćana koji ga neće prihvatiti. Biti će strašni progoni onih koji ga neće prihvatiti kao Spasitelja i Krista.

Govorili smo o Židovima koji proučavaju SZ, ali i protestanti proučavaju Sv. Pismo, osobito Novi Zavjet (NZ) te zaključuju također kako dolazi kraj vremena. Ovo bi bila neka panorama i po meni će se sve dogoditi u kratko vrijeme, možda 5-10 godina.

Vidimo kako vlasti žele uvesti “sanitarni karton / putovnicu” i tko se neće cijepiti, neće ga imati, što znači da neće moći raditi, putovati, kupovati… Život se brzo zakomplicira i to je ono što se pokušava napraviti katolicima svijeta u trenutnom kontekstu.
Neki od znakova prirodnih katastrofa : rijeke i mora crvene boje (alge), životinje izumiru bez objašnjenja, Vatreni prsten u Pacifiku je sve aktivniji ; imamo jače erupcije vulkana i potrese, Yellowstone je aktivniji nego do sada itd. Naravno, biti će i gore – meteori, asteroidi, ‘poremetiti će se Nebeske sile’ (Lk i Mt).

>> Otac Rodrige: Velika tama obavija svijet, a sada je vrijeme…

Bog uvijek koristi prirodu kako bi govorio čovjeku. Kada je Isus umirao na križu, bio je veliki potres, sunce je pomračilo, bilo je 3 sata tame. Ništa nije slučajno ; čudo sunca u Fatimi za 1.svj.rata, Aurora Borealis u Parizu uoči 1.svj.rata itd.
Političari i osobe koje se pojavljuju u medijima nisu oni glavni, već su to elite koje ih kontroliraju, koje drže u rukama financije i velike korporacije ; oni su izabrali Trumpova nasljednika jer Trump nije htio izvršavati ono što su željeli. Oni trebaju ‘stroj za ispiranje mozgova’ ljudi, a nalaze ga u medijima. Samo glas podobnih čuje se u njima, i naš glas se neće čuti.

Moram na žalost reći da su elite sotonske.

One čak vole da ih se nazove ‘luciferistima’, kao da bi to bilo nešto ‘novo i prosvjetljujuće’, no za nas ne postoji razlika između lucifera i sotone. Oni sudjeluju u ritualima u kojima se ubijaju djeca uz štovanje demona, jedu meso i piju dječju krv. I milijarderi i bilijunaši su. I mnogi od njih su židovskog porijekla.

Elite pokušavaju što više Židova uvući u svoje članstvo (kako bi zaustavile/ odgodile njihovo obraćenje). To se događa na estradi i na filmu u zadnjih 70 godina. Vrlo su strpljivi. Postoje dvije prepreke tom tzv. socijalnom reinžinjeringu : obitelj i Sv. Crkva. To su za njih glavne mete koje treba gađati. Zbog toga progone obitelj uvodeći npr. rodnu ideologiju, i Crkvu uvodeći npr. migrante muslimane u Europu. Preko internetskih sadržaja preodgajaju se djeca i dolazi cijela jedna generacija u opasnost da bude izgubljena.

Bog ne želi izgubiti cijelu generaciju. Sada smo na točki gdje više ne možemo braniti svoju djecu zbog svega što im društvo čini i zbog toga mislim da Božja intervencija nije daleko. Bog ne može dopustiti da se toliko zlo obori na djecu koja nemaju krivnju. Što se tiče Crkve, uvodi se zločin iz mržnje, što je način da se Crkva legalno progoni. Npr.ako ste na fb izjavili da je homoseksualni čin grijeh, možete biti optuženi od civilnih vlasti zbog ‘govora mržnje’, iako niste nikom ništa loše učinili, već ste samo iznijeli svoje uvjerenje.

Još jedan konkretni znak vremena: Kanada je odobrila brak između čovjeka i životinje, pa tako npr. možete se vjenčati sa psom. Imamo dekadenciju civilizacije na svjetskoj razini u moralnom i duhovnom smislu. Zbog takvih stvari je došao i Veliki potop, Sodoma i Gomora te razni aktovi pročišćenja koji se spominju u SZ, zbog idolatrije. Bog dopušta zlo do određenog trenutka i onda kaže : ‘Dosta!’ i počinje iznova. Ima ljudi koji se boje Kristova dolaska. A on je zapravo odlična vijest jer će završiti jedno loše poglavlje povijesti i naša djeca će živjeti u svijetu u kojemu će kraljevati Evanđelje. I zato molimo Oca da nam što prije pošalje svojega Sina: ‘Dođi, Gospodine Isuse! Dođi, Gospodine Isuse!’ Dolazak Gospodnji znači pobjedu dobroga Boga nad Kraljevstvom đavolskim, i to je izvrsna vijest! ‘Dođi Kraljevstvo Tvoje!’

>> AUSTRIJSKA MISTIČARKA DOBILA OBJAVU O MEĐUGORJU: ‘Postoji velika opasnost s njim ako…’

(Na pitanje jednog od sugovornika odgovara o antikristu, kako ga je Gospa opisala u La Salette – kao sina časne sestre židovskog porijekla): Kad antikrist ne bi bio židovskog porijekla, ne bi bio prihvaćen kao Mesija od Izraela. Mesija je prema Evanđelju iz loze Davidove. Anđeo Gabrijel rekao je Djevici Mariji: ‘I njemu će Gospodin Bog dati Kraljevstvo oca Davida i kraljevati će nad domom Jakovljevim u vijeke i Njegovu Kraljevstvu neće biti kraja.’ Anđeo Gabrijel citira proroštva Natana. Stoga, kako bi antikrist imao ikakve šanse biti prihvaćen od Izraela, mora ispuniti bar minimalne uvjete.

Tko je onaj koji zadržava antikrista da se pojavi (prema 2 Sol: 6)? Po mom mišljenju teško je otkriti tko je on. Neki kažu da je to papa Benedikt XVI, drugi da je to Trump, što oboje ima smisla. No, ja mislim da je to nešto drugo. Kad je Rimsko carstvo postalo katoličko, počelo je štititi 4 stvari : obitelj, vojsku, religiju i privatno vlasništvo; to su 4 stupa koja antikrist napada na osobiti način, a osobito obitelj i Sv. Crkvu. Stoga mislim da su na neki način obitelj i Sv. Crkva oni koji zadržavaju potpuno razobličenje antikrista.

– UPUTE VJERNICIMA ZA POSTUPANJE U OVIM VREMENIMA:

Mi nismo samo naša duša, nego i tijelo. Brinući za tijelo brinemo i za cijelo biće. Najbitnije za život u ovim vremenima je tražiti uvijek život u Milosti Božjoj, život u molitvi i služenju Bogu i bližnjima, živeći život istinskog kršćanina. Trebamo čuvati radost i mir u srcima te povjerenje u Boga, da će On već providjeti. Bog je brinuo za svoj narod u pustinji 40 godina i neće nas sad napustiti, već će se pobrinuti za svakoga od nas. Zato nema razloga za tjeskobu, očaj, tugu. Doći će vrijeme kada nećemo moći ispovijedati svoju Vjeru i biti istovremeno dio sustava, npr. zbog prije spomenutog ‘sanitarnog kartona’ itd.

Što više ćemo biti dio sustava, to ćemo više gubiti bitne stvari za svoj život u Sv. Vjeri. Pojaviti će se nestašica hrane i higijenskih potrepština u trgovinama, a to se već i događa. Postoji opcija oformljavanja malih autonomnih kršćanskih zajednica sa jednostavnim životom, i to je moguće u jednom ruralnom kontekstu. Kada imaš svoj vrt, njivu, vodu, životinje… to je dobro. Ali to je teško kad si sam. Gospodin hoće zajednice, obitelji. Trebat ćemo živjeti poput prvih kršćana, moliti se redovito, biti na Sv. Misama, ispovijedati se. To se sada čini nemogućim.

Slično se događalo kad su barbari napali Rim. Benediktinci su osnovali, recimo tako, utočišta za izbjegle katolike. Papa Benedikt XVI je, dok je još bio kardinal Ratzinger, govorio kako je benediktinska opcija izgledna u budućnosti, kako će Vjera biti izgubljena u velikim dijelovima Europe, ali će ostati te male jezgre koje će živjeti Sv. Vjeru, i to će se događati kroz te seoske zajednice. Gospodin ima tisuće načina kako pomoći svojoj djeci. Posveta Bezgrešnom Srcu naše Presvete Majke je ono na što nas Ona najviše poziva. Kroz tu posvetu mi smo Njoj dopustili da brine za nas. Gobbi kaže da je Ona Nova Arka – Sigurno Utočište na kraju vremena.

– ZATVARANJE CRKVI / PROGON KRŠĆANA:

To je možda i najveći znak da smo ušli u ta vremena. Tko je mogao misliti prije 3 godine da ćemo danas imati zatvorene crkve bez Sv. Misa za vjernike? Eto, sve se brzo promijenilo. Veliki je blagoslov imati svećenika uz sebe, da možemo sakramentalno živjeti. Te male zajednice trebati će svećenike. Danas neki svećenici već riskiraju i slave Sv. Mise za vjernike u privatnim kućama, i to se obično događa jer ih njihovi vjernici na to potiču. Postoje i svećenici i biskupi koji se pokoravaju sustavu i šute.

Jedan od razloga je da postoji jedan dio klera koji ima ignorantski stav u vezi ove teme posljednjih vremena; ne proučavaju i ne prate puno što se događa, ne znaju za NWO, za preuzimanje UN-a od elita itd. Iako je puno toga dokumentirano i dostupno za proučavanje, veliki postotak klera to jednostavno ignorira ; ignoriraju činjenice.

Drugi razlog je ljudski respekt: ‘Ne mogu si pokvariti ugled, smijat će mi se drugi svećenici, biskup, ljudi, mediji, cijeli svijet’. Previše su zaokupljeni sobom i što će svijet reći, nego time što će reći Isus i Marija. Zbog čega se bojati da će mi se smijati? Smijali su se i Isusu.

– MEĐUGORJE – KAMPANJA DIFAMACIJE I PLODOVI:

Smatram Međugorje vjerodostojnim. Čuo sam o komisiji za istraživanje i kako su priznata prva viđenja. To je vrlo ozbiljna stvar. Bio sam 3 puta u Međugorju i vidio sam tamo puno plodova. Nikad na cijeloj planeti nisam vidio toliko dnevnih ispovijedi koliko u Župi Međugorje. Ni jedna Župa na svijetu ne moli dvije krunice prije Sv. Mise i jednu na kraju. Svakog dana 2 sata molitve na kraju, i to rade župljani. Poste 2 dana u tjednu, i to ne samo hodočasnici, već i župljani.

Poznajem osobno puno ljudi koji su se obratili u Međugorju. Jedan je bio doktor, ostavio je nakon hodočašća medicinu u postao svećenik. Drugi je kao turist došao sa ženom u Svetište, a onda je postao veliki misionar koji putuje po svijetu i širi istinu o Kraljici Mira i Međugorju. To su efekti Međugorja. Tko može reći da Bog nije na djelu? Ne vidim druge alternative.

– KAO EGZORCIST:

Uz otpad od Vjere grade se sotonski hramovi u kojima se događaju sotonistički rituali, a u njima sudjeluju multimilijunaši. Jedan primjer ispiranja mozgova putem medija : na kanalu Fox postoji serija ‘Lucifer’. Lucifer je zapravo osoba koja je u toj priči ‘prijatelj ljudi koji im pomaže da ih Bog ne bi obmanuo (!)’ ; izopačenost velika. Djeci se danas daju imena demona (do sad su mnoga nosila imena Sv. Anđela, svetaca, biblijskih likova) i ona su izložena nošenju mnogih sotonskih simbola i sudjelovanju u okultnim ritualima.

Estrada je izopačena; rituali sa mrtvim životinjama, krvlju ovnova… Cijela sotonska liturgija. I sve se to servira djeci i mladima.

Sotona se više ne treba ni skrivati, nalazimo se u postkršćanskoj eri. Pokušavaju nas obmanuti da je đavao naš prijatelj i da nas je Bog obmanuo; tako je bilo i na samom početku sa Adamom i Evom u Edenu. Naša je kultura sotonizirana. Primjer je Noć vještica. Imamo kult izrugivanja Boga, sotonske pozdrave sa ‘rogovima’, ali mnogi ljudi tu ne vide problem. Imao sam slučaj sa mladićem koji je ušao u sotonsku sektu iz radoznalosti i dosade; nije ništa ozbiljno radio u početku, osim što je slušao tu ‘tešku glazbu’, nosio majice sa čudovištima… No, kako je s vremenom postajalo sve ozbiljnije, odlučio je napustiti sektu. I tada ga je demon počeo napadati. Imao je velika uznemiravanja.

Providnost je htjela da je njegov prijatelj bio i moj prijatelj te ga je poslao k meni. I Bogu hvala, danas je dobro. Eto, postoji veliki rizik i kad se samo šališ s tim stvarima. Postoji ta glazba, svijeće, moda za mlade sa monstrumima i sotonskim porukama. Sotonska kultura se ne skriva. Očito je da se ne smijemo igrati s vatrom. Katolik ne smije sudjelovati u Halloween-u niti u bilo kakvim drugim okultnim ritualima i imati bilo kakve veze sa magijom. Mi smo djeca svjetla, a ne tame. Trebamo se jasno pozicionirati kao istinski vjernici.

– KAO ŽUPNIK (opušteno):

Inače brinem za 3 župe, ali su u Portugalu župe vrlo male (ne kao u Brazilu), npr. po 4 sela. Sutra imam baš jedan sprovod u gradiću Lamego koji se nalazi na ušću naše druge najveće rijeke Rio Douro, koja završava lukom. I biti će vrlo hladno, – 2 stupnja (sugovornici iz Brazila cvokoću zubima uz smijeh jer je njima to nezamislivo)

– ZAVRŠETAK / BLAGOSLOV:

Obećajem da ću moliti za sve vas, hvala na pozivu i završiti ćemo Božjim blagoslovom za sve koji gledaju ovaj video (i koji su pročitali moju objavu do kraja ️✝️) :

Pomolimo se. Gospodine Sveti Oče, blagoslovi ove sestre i braću koja su ovdje u molitvi i izlij na njih Milost Duha Svetoga. Daj mir našim srcima. Obrani nas na svakom koraku od svakoga zla tijela i duše, od svih napada i zamki zloga. I pomozi nam ostati čvrstima u Vjeri i u ljubavi prema Tebi i bližnjima, sada i u vijeke.

+ U Ime Oca i Sina i Duha Svetoga + Amen. VIVA CRISTO REI! VIVA! “

izvori: whatsapp | Youtube | BogTeVoli | Croativ.net

Vijesti

IZJAVE DJECE I ZARAZNI dječji smjeh: Što je covjek stariji, njegovi zubi su sve skuplji…

Published

on


Više volim maminu sestru nego svoju. Mamina sestra mi je teta, a moja mi nije ništa!
Na mame se ne galami, one su korisne.
Kada se dvoje zaljubljenih prvi put poljubi, odmah se sruše i ne ustaju najmanje sat vremena, a i više.
Poluotok je otok koji još nije dokraja napravljen.
Baka je debela zato što je puna ljubavi.
Što je covjek stariji, njegovi zubi su sve skuplji.

Djevojčice ne mogu stojecki piškiti, jer se nemaju za što držati.
Kada baku bole zubi, ona njih jednostavno ostavi u caši.
Ja nemam više baku, nju su posadili na groblju.
Na Marsu ima života. Ali to je samo hipotenuza.
Da bi bila dobra, medicinska sestra mora biti potpuno sterilna.
Doktori kažu da su smrtonosne bolesti najgore.

Kad se moj mlađi brat rodio, morali su ga staviti u akumulator.
Leptir je insekt iz porodice helikoptera.
Zoološki vrt je super stvar. Tamo možemo vidjeti i one životinje koje ne postoje.
Nisam kršten, ali sam zato cijepljen.
Životno osiguranje je novac koji dobije onaj koji preživi smrtni slucaj.
Razlika izmedu sela i grada je ta što je trava na selu iz jednog dijela, a u gradu je isprekidana.
Ne znam koliko imam godina, to se stalno mijenja.

Svi psi vole vodu. Neki cak toliko da u njoj i žive. To su morski psi.
Akvarij je malo stakleno more gdje žive domace ribe.
Alimentacija je placa za djecu kada im se tata odseli.
Papa živi u Vakumu.
Sve ribe nose jaja, a ruske cak I kavijar.
Kod nas se muškarci mogu ozeniti samo jednom ženom. To se zove monotonija.
Ne razumijem zašto se mama toliko ljuti što smo razbili vazu. Ionako je bila stara i kineska, a ne naša!
Baka nam je otišla na onaj svijet. Sad i mi imamo nekog u inozemstvu.

Marin EfaTa Croatia/fb

Continue Reading

Vijesti

“Europa je razapinjući samu sebe odustala od svojega identiteta”

Published

on

Razgovor uz knjigu „Globalizacija i Europa na raskrižju (Europa od volje za moći, do volje za ništa)“

Upovodu objavljivanja knjige „Globalizacija i Europa na raskrižju (Europa od volje za moći, do volje za ništa)“, u izdanju Instituta za europske i globalizacijske studije, ususret izborima za Europski parlament, razgovarali smo s autorom, uvijek britkim i slikovitim politologom i sveučilišnom profesorom dr. Anđelkom Milardovićem. Predstavljanje knjige održat će se 11. lipnja u 12 sati u Kući Europe u Zagrebu.

U kojem se razdoblju dogodila transformacija od voljne do bezvoljne Europe? Kako se „od volje za moći do volje za ništa“ očituje u svjetlu rata u Ukrajini, prethodno pošasti krunskoga virusa, migracija, prve ekonomske krize 2008., ako Hitchcockov „Vertigo“ kao Vaš metaforički primjer gledamo unatrag? Ili najbolje kronološki pripovijedati?

Europa odustaje od same sebe i svojih vrijednosti. Počelo je s postmodernom sredinom devetnaestoga stoljeća. Vjesnik je bio Friedrich Nietzsche. Bez njegovih djela teško je shvatiti povijest europskoga nihilizma. Uništavanje vrijednosti dogodilo se sustavno. I Heideggera je misao prethodnika „Bog je mrtav“ dovela do promišljanja da je čovjek taj koji je ubio Boga, s idejom supstituiranja, izdizanja kao nadčovjek, novi bog. Riječ je o prevrednovanju svih vrijednosti. Danas je kasno, nakon niza godina, jer je Europa u 21. stoljeću došla do točke – ništa. Ako se pak vratimo u razdoblje humanizma i renesanse, lako je pojmiti planetarnu europsku utjecajnost – preko znanosti, umjetnosti, filozofije, tehnike, vojske. Odustajanje od identiteta svojevrsno je samoubojstvo kontinenta, kao što je samoubojstvo pojedinca. Nietzscheov koncept volje za moć nije bio ništa drugo doli koncept volje za životom.

Ističete osam markera Europe na raskrižju 21. stoljeća, njihovo kormilo ili timun: prvi je marker spomenuta filozofija europskoga, ničeanskoga nihilizma; drugi je marker demografsko odumiranje; treći, posljedično, valovi migracijskih kriza; četvrti je populizam; peti umjetna inteligencija; šesti su marker globalne klimatske promjene; sedmi ciklična deglobalizacija i osmi – geopolitičko buđenje Europe, „princeze u slatkom snu“.

Uz pomoć osam markera uspostavljam dijagnozu vremena. Želio sam pokazati da se Europa u gibanju, poput nekontrolirane vožnje automobila, pojavila na raskrižju s osam linija. Odjednom je stala i shvatila da ne zna voziti u osam smjerova. Nažalost, spomenuti markeri nisu bili temom rasprave ususret izborima za Europski parlament 9. lipnja. Politika kao tehnika vladanja i instrument moći izgubila je ideju strateškoga mišljenja i promišljanja. Ono je posve izostalo u kampanjama stranaka.

Jeste li markere slutili u razdoblju nastajanja knjige, od 1997. godine? Je li krajem 20. stoljeća bilo predvidljivo, ako ne ratovi i migracije, onda to odricanje Europe od sebe same?

Ne bih rekao da se moglo predvidjeti, već je sve logična posljedica europske putanje u posljednjih stoljeće i pol. Najveći izazov ostat će njezino pozicioniranje u svijetu. Bit će sukobljavanja između ideje mira i ideje moći. Europa naginje ideji mira, no promijenile su se geopolitičke prilike i paradigme. Nema više unipolarne globalizacije amerikanizma, pojaviše se i drugi igrači, Kina, Rusija, Indija, svi žele svoj dio kolača. Dakle, okolnosti se mijenjaju, ali ne i Europa. Njezin je nedostatak to što nije država. S druge strane, završiti kao Sjedinjene Američke Države na tragu je misli španjolskoga filozofa Joséa Ortege y Gasseta koji ju je vidio kao ujedinjenu Europu. Smatrao je da isključivo državnici mogu izvući stvar. Mi danas umjesto državnika imamo TikTok političare koji listaju slikovnice na pametnim telefonima. Od njih je teško očekivati strukturno i strategijsko mišljenje. Državnici su umrli u dvadesetom stoljeću. Sada su tu birokratizirani političari, u ovom slučaju briselske provenijencije, svi izgledaju kao da su izišli iz laboratorija za kloniranje. Smijehom, govorom, metajezikom, sa zastavicama na reverima. Imaju isti mentalni i odijevajući kod. Kao da vidim mnoštvo pilića brojlera na tekućoj traci. To su djeca hiperbirokratiziranoga sustava europskoga Levijatana. Ako birokracija postane svrha samoj sebi, protiv nje se potrebno otvoreno, dakako mentalno – boriti.

Milardovic knjiga 2

Vaša je knjiga podijeljena na četiri poglavlja. U prvom razlažete sociologiju globalizacije kroz povijest i njezinu cikličnost. Što ćemo s tehnikom?

Globalizacija je stara pojava. Ako je bit globalizacije integracija i povezivanje svijeta, otkad postoje ljudi, oni su se integrirali i povezivali. Povezivanje je bilo i ostalo determinirano tehnikom. Evolucija čovjeka i tehnike je istodobna, što dovodi do zaključka da je i globalizacija. Postojale su predmoderna, moderna i današnja postmoderna globalizacija, koja je zapravo deglobalizacijska. Da je riječ o novoj pojavi, čini se isključivo zbog tehnike koja je omogućila umrežavanje svijeta na virtualan način. Tehnika je omogućila najviši stupanj integracije, na novo hrvatskom – sveobasezanja (smijeh, nap. a.). Obuhvatiti cjelokupnu zemaljsku kuglu moguće je uz pomoć tehnike, tehnologije i mreže. Društvo 21. stoljeća je mreža, na tragu naslova knjige Manuela Castellsa „Uspon umreženoga društva“.

U drugom poglavlju raščlanjujete Europu na raskrižju globalizacije i deglobalizacije kroz filozofska propitivanja. U čemu nam mogu pomoći Nietzsche, Berdjajev, Jaspers, Spengler, Gasset, Husserl, Heidegger i ostali, u prebrzom vremenu koje gotovo briše ono jučerašnje kao da nije ni postojalo? Napisali ste „Ne plači, Europo, nad vlastitom sudbinom, sama si ju stvorila.“

Oslonio sam se komparativnom metodom na relevantne tekstove između dvaju svjetskih ratova. Želio sam pokazati sličnosti u surječju s temeljnom idejom dijagnoze vremena. Jasno da su prije mene pametniji i učeniji ljudi istu stvar vidjeli u duhu svojega vremena. Umjetnu inteligenciju nije moguće razumjeti bez filozofije tehnike i filozofske antropologije. Ona je najviši simbiotički stupanj u evoluciji čovjeka i tehnike. Ali ruka je bila prvim alatom, ona je stvorila ostale alate i strojeve. Zanimljivo je iščitavati promišljanja navedenih autora o tehnici iz vizure prošlih stoljeća. Smisao drugoga dijela knjige pokušaj je usporedbe suvremenoga i onoga vremena, ali i njihova zapanjujuća sličnost.

Ističete demografsko pitanje, uspoređujući Europu s Titanicom dok svira klavir, pije se šampanjac, jede kavijar. Je li dekadencija Europe 2.0 ponavljanje istoga, sofisticiranijega, tehnološki naprednijega, duhovno nazadnijega?

Svakako. Razmjerno tehnološkom napretku civilizacija postaje masovna civilizacija, masovni čovjek, čovjek masa. Postaje sve gluplji i otuđeniji. Bilo je očekivano da tehnika, u antropološkom smislu, ostane u funkciji rasterećenja čovjeka. Ali ako ga ona otupi do idiotskoga stupnja – to je kraj pismenosti. Kraj sveučilišta, kraj svega. Možda će čitatelji pomisliti da progovaram iz pozicije kulturnoga pesimizma, ali riječ je o kulturnom surovom realizmu.

Dotičete se i važnoga migracijskoga pitanja. Vašom metaforom rečeno, smatrate li da bi Ursula von der Leyen poslušala Williama Shakespearea, odnosno Hamleta?

Bojim se da Ursula gubi utakmicu, jer je Shakespeare jači igrač u odnosu na birokratsku gospođu von der Leyen. Iako oboje stoje pred tim suvremenim migracijskim „biti ili ne biti“. Naša „Uršula“ upravlja Europom nemajući blage veze sa strateškim promišljanjem. Iza nje stoje mašinerije koje papagajski ponavljaju sadržaje s dnevnoga reda. Bilo bi drugačije kada bi se strukturno, teorijski i strateški ušlo u priču. Doista nemam ništa protiv žena, ali strašno je na koji način Ursula i naša Dubravka Šuica vode Europu.

Za što sve krivite populizam, na putu u „iliberalnu demokraciju“?

Neću ja populizam sudski tužiti, ali nastojim ga interpretirati sociološki i politološki kao fenomen i 20. i 21. stoljeća. Najprije kao riječ. Kada netko ne zna što učiniti sa sugovornikom na političkom polju, samo mu kaže da je populist. Dakle, prvo određenje populizma je etiketa. Još ju nisam dobio u moru etiketa koje su mi prišivene. Drugo, populizam je borbeni pojam. Supstancijalno, oni koji ga upotrebljavaju nemaju pojma kako je riječ o složenom konceptu. U političkim znanostima nitko populizam nije ozbiljnije obrađivao do 1967. godine, jer je držan običnom etiketom. Tada su Ghita Ionescu i Ernest Gellner objavili prvu sociološku studiju o populizmu. Najprije su ga tipologizirali. Zašto je to bilo potrebno? Jer živimo u kaotičnom svijetu u kojem imamo i kaotičan populizam. Ideja je bila kategorizirati ga i poredak suprotstaviti kaosu. Nakon što su oni napravili posao, stvar je krenula uzbrdo i nepregledno. Temeljno obilježje populizma je reaktivnost. Desni optužuju lijeve, lijevi desne. Populizam reagira taman toliko koliko ima podražaja. A koliko ima podražaja? Onoliko koliko ih nema. Važno je napomenuti i da je dobio ideologijske predmetke – desni i lijevi populizam. Karakteristično je da ima obilježje na oba pola – lijevom je to obrana klasne paradigme, a desnom obrana toposa nacije i države. U pojedinim elementima, primjerice, socijalnim, oni se čak i susreću. Još 2006. objavio sam prvu studiju kod nas „Populizam i globalizacija“. U računalu imam šezdesetak stranica teksta za budući naslov „Europska nova desnica i populizam u Europi 21. stoljeća“. Poanta je da europska nova desnica jest intelektualno i metapolitičko gorivo za desne populiste u Europi. Vidimo po primjerima u Njemačkoj i Francuskoj.

Ako se vratimo na umjetnu inteligenciju iz obzora filozofije tehnike, što je obrađeno u trećem poglavlju Vaše knjige, hoće li ona „pojesti“ čovjeka, osmišljena i „hranjena“ selektivnim podatcima?

Kako će se dalje razvijati ta simbiotička struktura, teško je pretpostaviti išta osim njezina razvoja. Hoće li poludjeti i nasrnuti na čovjeka? Imao sam male noćne razgovore s umjetnom inteligencijom. Pitao sam ju je li pametnija od prirodne inteligencije. Ona uzvraća – ja sam biće, nisam stroj. Inzistiram dalje – reci mi što će se dogoditi ako jedan dan toliko ojačaš, hoćeš li krenuti na čovjeka? E, veli ona, to već spada u polje etike. Etika bi trebala regulirati tehnosferu, da upotrijebim kovanicu recenzenta ove knjige Žarka Paića. Sve opasnosti koje postoje u odnosu na umjetnu inteligenciju, postoje otprije. Kao što postoji povijest čovjek – stroj – tehnika, tako postoji i povijest strahova. Potrebno je prihvatiti umjetnu inteligenciju kao medij napretka te da u antropološkom smislu rasterećuje čovjeka. Može postati opasnom ako naraste u instrumentaliziranu tehniku. U pravnom smislu, umjetna inteligencija ne može odgovarati ni za što. U razgovorima s pravnicima, doznajem da odgovarati mogu oni koji su pisali i oni koji upravljaju tim programom. Prednosti su umjetne inteligencije u pretraživanju baza podataka, u medicini, ekonomiji, učenju, a zamke su u njezinoj uporabi od strane moćnih struktura, koje mogu demokraciji zavrnuti glavom, napraviti SF totalitarno društvo. „Umjetna inteligencija i demokracija: Politika u doba umjetne inteligencije“ bila je tema Sedmoga foruma ICT-društva Zagreb 14. ožujka ove godine. Moguć je tehnološki totalitarizam i kraj demokracije, kao što kaže Yuval Harari. Ali, na tom putu potrebno je primijeniti markere prava, zakona i etike. Tu je, doduše, Europa otišla naprijed s raskrižja jer je donijela akt o umjetnoj inteligenciji. Kina i Rusija neće ju uvesti ni s pištoljem na sljepoočnici. Jer, to bi bio kraj autoritarnih sustava. Ne znam koliko je SAD otišao na tom području. Edukacijom kroz obrazovni sustav potencira se etička dimenzija. Zanimljivo je da se i stroj poziva na etiku, ali da se može oteti kontroli – može. Ista stvar kod različitih ljudi različito funkcionira.

Milardovic knjiga 1

Četvrto poglavlje posvećeno je buđenju geopolitičke Europe. Koji su uzroci ponavljanja, vječnoga vraćanja istomu raskrižju?

Europa je kolijevka geopolitike fokusirane na zemlju, na kopno, kao što su anglosaksonske države kolijevka geopolitike povezane s vodom. U europskoj povijesti od petnaestoga stoljeća igrana je geopolitička igra otkrivanjem svjetova i proizvodnjom kolonija. Njezino djelovanje temeljilo se na ideji moći. U knjizi prvi put razgraničujem predmet od znanosti. Važno je dogovoriti se o geopolitologiji kao znanosti, čiji je predmet proučavanja i geopolitika. Europa je imala geopolitičku priču kroz stoljeća, sa svjetskim ratovima kao vrhuncem. Prikazao sam očeve izgradnje geopolitičke episteme između dvaju svjetskih ratova. Kako je ona bila kontaminirana u Njemačkoj preko Karla Haushofera i Carla Schmitta, takvom je suspektnom i ostala, kao neka akademska disciplina, s obzirom na nacionalsocijalističku pozadinu. Tada su Amerikanci krenuli s dekontaminacijom i oživili tu priču. Pokazao sam razvoj geopolitologije nakon Drugoga svjetskoga rata u SAD-u i Europi, poglavito u Francuskoj, Njemačkoj i Rusiji. Namjerno sam uzeo Rusiju da bih povezao sa strukturom knjige, interpretirajući ju kroz djelo Aleksandra Dugina. „Zanimljivo“ je njegovo poimanje euroazijskoga svijeta i ideologije, čije utemeljenje pokušava pronaći u knjizi „Bitak i vrijeme“ Martina Heideggera. Nužno je shvatiti ideju geopolitologije u kreiranju državnih politika, jer tu se pojavljuju i akteri i faktori, u ovom slučaju i ratovi koji se vode zbog resursa. 

Tko je s globalizacijom i Europom na raskrižju? Ima li uopće „policajaca“ i „regulacije prometa“?

Potreban je „policajac“, kao bog Šiva ili božica Kali s više ruku, koji bi usmjeravao promet. Vraćamo se na problem da Europa nije, a želi biti država. Ona je tip labilne konfederacije. Jedan dio suvereniteta nacionalne države stavile su pod njezinu kapu. Prihvaćaju zajednička pravila, a svaka vodi svoju politiku, kao i prije. Kako se ona može usporediti s bilo kojom državom? Teško. A mora se boriti. Kako će s Rusijom? Da je država, onda je to jedan na jedan. Ovako će između njih dvadeset i sedam uvijek dolaziti do sukoba, neće biti unisonosti. A ako prijeti opasnost, potrebno je zajedništvo. Moja je teza da Putinova Rusija neće nikada stati. Jer stane li, to je njezin kraj. Krene li ona, to je naš kraj s ovako nepripremljenom Europom. Ne zagovaram omoćavanje, ali potreban je tip novoga političkoga realizma ako želimo preživjeti. Teško je evanđeljem protiv provalnika s pajserom, jer dok se izgovori prva rečenica – već je pajser na glavi.

Dotičete se i „bolonjske šume“, doba u kojemu su power pointi smijenili čitanje knjiga, „nastava se pretvorila u dekonstruiranu semiotiku slike“.

Ako su temelj odgoj i obrazovanje, na tragu posljednjega poglavlja Aristotelove „Politike“, a dođe do odustajanja od temelja, rezultat su naraštaji zaglupljeni napretkom tehnologije. Nose mobitele, ne odgovaraju na pozive, pišu poruke, fotografiraju se i objavljuju na TikToku. Razgolićenost na društvenim mrežama ima stotine tisuća pratitelja, a Heideggerova misao može imati (ni)jednoga pratitelja. Jedino da stavimo Heideggera i Hannah Arendt, tako se može doskočiti i nastaviti banalizaciju svega. Kada ih spominjemo, oni su u međusobnim pismima bili svjesni potpune liberalizacije obrazovnoga sustava. Sve što je dijagnosticirano prije gotovo jednoga stoljeća sada kulminira. Živimo doba nove simplificirane paradigme. S vremenom je došlo do zaglupljivanja društva, uspona masa koje drže bič i udaraju po svemu što nije usklađeno s psihologijom mase. Kod nas osobe bez specifične političke težine postaju ministrima, što je dno dna.

Knjiga kao medij više ništa ne znači zatočenicima „bolonjske šume“. Jer, u izborima za zvanje ona nosi jedan bod. Perverzni sustav otišao je predaleko, do apsolutizacije STEM-a, dočim nije bitna društveno-humanistička dimenzija znanja. Kao da su znanost, tehnika i tehnologija samoj sebi svrha, bez potrebe za čovjekom. Dođem do zaključka kako ništa nema smisla. Problem je paradoksalan. Razvoj tehnike trebao je rasteretiti čovjeka, a zaglupio ga je do te mjere da je to zaglupljivanje ušlo i u obrazovni sustav. S obzirom na demografski slom, u Hrvatskoj će to postati još izraženijim problemom. Pojedini fakulteti lovit će po trgovima mlade ljude da se upišu baš kod njih. Već je danas na nekim studijima više nastavnika nego studenata. Kako ćemo dočekati mirovinu bez studentskoga „materijala“? Nije fer da svatko ide na FER (smijeh, nap. a.).

Zaključno, što mogu učiniti hrvatski zastupnici u Europskom parlamentu u svjetlu Vaših zaključaka i primjera o vrtoglavici (de)globalizacije?

Jedna zvjezdica ne može učiniti mnogo među 27 država. Kao cjelina zastupnici su fragmentirani. Oni ne zastupaju svoju državu, već svoje grupacije, primjerice EPP u stankama nogometne utakmice ili PES u šetnji livadom (smijeh, nap. a.). Oni se biraju na nacionalnoj razini prema listama političkih stranaka koje su međusobno zavađene. Teško je očekivati političku reprezentaciju koja će unisono braniti nacionalne interese. Oni koji budu izabrani bavit će se pitanjima Afrike, Azije, ovisno o odboru koji ih dopadne. Više nemaju veze s bazom koja ih je gore lansirala. Riječ je o partijskoj disciplini u Europskom parlamentu, kao što je partijska disciplina i na nacionalnoj razini. Neće naši europski parlamentarci voditi računa, primjerice, o uređenju Splita ili Zagreba, već o izbjeglicama iz Somalije, kako im već bude dodijeljeno.

Preostaje nam tip snažnoga mišljenja, s utemeljenjem u filozofiji i teologiji, s obzirom na identitet. Jer filozofija je zamijenjena ugljenom i čelikom, a kršćanstvo kao sastavnica identiteta također odbačeno. Križ je simbol identiteta Europe, a ona mu se okreće kontra. I onda se čudi islamizaciji Europe. Što se imaš čuditi, Europo? Tko je tebe razapeo? Sama si to učinila.

Razgovarao: Tomislav Šovagović/HKV

Continue Reading

Vijesti

Spomen na 1145. obljetnicu PRVOG PRIZNANJA HRVATSKE (879. – 2024.)

Published

on

Spomen na 1145. obljetnicu Branimirove godine (879. – 2024.)

Spomen na 1145. godišnjicu Branimirove godine. To je spomen na međunarodno priznanje Hrvatske 7. lipnja 879., na pismo Pape Ivana VIII. knezu Branimiru, biskupu Teodoziju i hrvatskom narodu.
Pronalaskom oltarne pregrade u crkvi sv. Petra Apostola u Muću Gornjem 1871. započelo je istraživanje srednjovjekovnih lokaliteta na području Hrvatske. Oltarna pregrada iz Muća Gornjeg spade u najvažnije spomenike rana hrvatske povijesti jer je na njemu uklesano ime hrvatskog vladara kneza Branimira i godina 888. Osim u Muću Gornjem pronađeno je još pet kamenih natpisa koji spominju kneza Branimira. Kameni natpisi nađeni su u Ninu, Ždrapnju, Šopotu, Otresu, Lepuru i lokalitetu Bribirska Glavica.
Početkom 879. godine Branimir postaje hrvatskim knezom koji uspostavlja kontakt sa Svetom Stolicom. Papa Ivan VIII. obavještava Branimira da je na blagdan Uzašašća, 21. svibnja, blagoslovio njega i njegov narod na oltaru u bazilici Sv. Petra:

“Kad smo naime na dan Uzašašća Gospodnjega služili misu pred žrtvenikom sv. Petra, digosmo ruke u vis i blagoslovismo tebe i cio narod tvoj i cijelu zemlju tvoju, da uzmogneš ovdje uvijek spašen tijelom i dušom sretno i sigurno vladati zemaljskom kneževinom, a poslije smrti da se na nebesima veseliš s Bogom i da vječno vladaš.”

Papa sv. Ivan Pavao II. je 30. travnja 1979. u spomen na 1100. obljetnicu pisma pape Ivana VIII slavio s hrvatskim biskupima, svećenicima i hodočasnicioma na glavnom oltaru bazilike Sv. Petra SVEČANU SVETU MISU NA HRVATSKOM JEZIKU, što je bio prvi takav slučaj u povijesti.

Godine 1979. Održano je prva proslava Branimirove godine u gradu Ninu, 1100.-a godišnjica. Svečanu sv. Misu slavio je kardinal Franjo Šeper kao papin delegat uz sudjelovanje oko 500 svećenika, 1000 časnih sestara i velikoga mnoštva od oko 250.000 vjerničkog puka. Mnogi su došli iz svih krajeva ondašnje države u narodnim nošnjama. Opći je dojam svih izvjestitelja iz Nina bio je da se je “dogodilo čudo na Grguru”!

U nedjelju 10. lipnja 1979. na blagdan Presvetog Trojstva bio je dan zahvalnosti Presvetom Trojstvu za dar vjere u zajedništvu Katoličke Crkve. U Muću Gornjem, gdje se nalazi Branimirova zadužbina, sv. misu slavio je biskup Ivo Gugić u koncelebraciji sa 70 svećenika i u prisutnost 7000 hodočasnika.

U zagrebačkoj nadbiskupiji središnja proslava je bila u zagrebačkoj katedrali koju je slavio zagrebački nadbiskup Franjo Kuharić uz sudjelovanje oko 6000 vjernika.
Danas se (7. lipnja) obilježava kao Dan hrvatske diplomacije.

izvor: Marko Jukić/Hrvatski spomenar

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved