Connect with us

Vijesti

Oni koji napadaju novinare, žele da ste slijepi i gluhi! Trebamo li biti slijepi i gluhi kada novinari nasilno upadaju u Crkvu i policajcu kažu”mrš”?

Published

on

“Ljudi, izolirani u svojim domovima, gladni su informacija, a novinari su tu da im ih pruže. Dok ste svi u kućama, mi smo na ulici. Mi vam prenosimo što se događa, što kažu stručnjaci, pričamo vaše priče, tražimo odgovore na vaša pitanja. Mi smo vaš prozor u svijet. Zato smo pred domom u kojem je koronavirus, dok ga ostali zaobilaze u širokom luku, mi smo s epidemiolozima, sestrama, policijom… I trebamo biti jer smo novinari. Trudimo se kako biste vi u ovom zbunjujućem vremenu doznali sve što vas zanima i što trebate znati.”

Pročitajte više na: https://www.vecernji.hr/premium/oni-koji-napadaju-novinare-zele-da-ste-slijepi-i-gluhi-1394086http://www.vecernji.hr

Tako piše  Slavica Vuković novinarka Večernjeg lista.

Kako sam dugogodišnji pretplatnik VL, ujutro sam odmah uočila njen UVODNIK. Recimo da bi se tako novinari trebali ponašati u obavljanju svog posla, kao što je ona napisala, ali nije sve baš po njenom opisu. Dalje novinarka Vuković piše: “I zato se pitam kakav čovjek trebaš biti da bi gurnuo vrata teška dvije tone i visoka pet metara na ruku jedne žene, koja u tom trenutku ne radi ništa drugo nego svoj posao, ili da snimateljici iz auta u vožnji zabiješ kameru u lice? I kakav si ti čovjek ako gledaš s balkona kako skupina muškaraca maltretira dvije žene, dižeš srednji prst, dovikuješ “lešinari”, “crvi” i obavezno “kurve”? U redu, zakon rulje, ali najviše rastužuju komentari ispod izvještaja o tom događaju. Nevjerojatna je količina mržnje upućene dvjema novinarkama”

Sa ovim djelom teksta novinarka Vuković već iznosi svoju pristranu stranu priče, braneći svoje kolegice i svoju profesiju, ali je ujedno i sramoti, jer njene kolegice nisu profesionalno i  objektivno radile ” svoj posao”, a ona nije postavila javno sve fotografije koje kompromitiraju novinarsku ekipu, već samo fotografiju uznemirenog svećenika, što jasno i nedvosmisleno ukazuje na  njenu manipulaciju sa ovom pričom koju prodaje ljudima koji su ” izolirani u svojim domovima, gladni su informacija, a novinari su tu da im ih pruže” Da je novinarka Vuković predočila javnosti i ove fotografije, rekla bi da objektivno informira ljude”gladne informacija” međutim nije i to je čista manipulacija sa njene strane, Takvih informacija zasigurno nismo ” gladni”, dapače puna nam je zdjela.

novinari na ulazu u crkvu 3
novinari na ulazu u crkvu 2
crkva u Splitu 1
novinari na ulazu u crkvz+u 1

“Nikad tužnijega Uskrsa za sve nas koji se bavimo novinarstvom, za kulturu, za dijalog, za ljudskost, za civilizirane ljude!

Točno gospođa Vuković piše, ali za novinare koji se civilizirano i kulturno ponašaju, za novinare koji žele raditi svoj posao sa ljudskim dijalogom, ne sa provaljivanjem u Crkvu i provociranjem svećenika i vjernika.

Crkva je institucija, Crkva je građevina koja je uvijek služila kao utočište svih ljudi kojima je bila potreba. Zar novinarke nisu mogle kao i ostali vjernici ući u Crkvu na kulturan i civiliziran način? Po fotografijama novinarka nije normalno ušla u Crkvu kao i drugi malobrojni vjernici, koji su u Crkvi poštovali razmak, već je prekršila više zakonskih odredbi i preporuka Stožera;

  • Nije ulazila normalno kao i drugi vjernici, nego je provaljivala u Crkvu, nasilno i u u grupi, bilo  je najmanje 6 osoba,
  • Provala znači uništavanje tuđe imovine
  • Nisu imali zaštitne maske ,
  • nisu se držali preporuke Stožera o udaljenosti i broju osoba koliko ih može biti u grupi
  • Prekršila je  Zakon o pravnom položaju vjerskih zajednica
    pročišćeni tekst zakona, NN 83/0273/13 c) Nepovredivost prostora vjerskih zajednica Članak 12. Zgrade i prostorije namijenjene obavljanju vjerskih obreda nepovredive su, osim u slučajevima i pod uvjetima i na način propisanim posebnim zakonom. https://www.zakon.hr/z/284/Zakon-o-pravnom-polo%C5%BEaju-vjerskih-zajednica
  • Prekršila je

Sporazum između Svete Stolice i Republike Hrvatske o pravnim pitanjima, potpisan u Zagrebu 18. prosinca 1996. na hrvatskom i talijanskom jeziku

UGOVOR IZMEĐU SVETE STOLICE  I REPUBLIKE HRVATSKE O PRAVNIM PITANJIMA

Članak 7

1. Republika Hrvatska jamči Katoličkoj crkvi slobodu prakticiranja bogoslužja.

2. Republika Hrvatska jamči nepovredivost mjesta za bogoštovlje: crkve, kapele i crkvene prostore.http://digarhiv.gov.hr/arhiva/263/33322/www.nn.hr/clanci/medjunarodni/1997/019.htm Članak novinarke Vuković pun je poluistina i manipulacija;

“Zar stvarno nekome treba objašnjavati što su novinari radili pred jedinom crkvom u ovom dijelu svijeta u koju su na Uskrs pozvani vjernici na svetu misu unatoč preporukama Svetog Oca i nadbiskupa te zabranama Nacionalnog stožera civilne zaštite? Nisu one došle ništa zabranjivati ni špijunirati, to je posao nekog drugog,one su došle izvijestiti” piše dalje  novinarka Vuković.

Da su novinarke samo došle izvjestiti, normalno bi ponizno i tiho ušle u Crkvu, kao što mi vjernici ulazimo. Potražile bi prigodno mjesti na propisanoj udaljenosti i sačekale da vide što će se događati. Međutim kako novinarke nemaju nikakvo poštovanje prema Crkvi, vjeri i vjernicima, one su provalile u Crkvu i napravila skandal. U tom naguravanju što se lijepo vidi po fotografijama, netko je gurnuo vrata, za koja novinarka Vuković tvrdi da su teška ni manje, ni više nego dvije tone i to po njoj namjerno? Takvo ponašanje novinarka Vuković naziva “svoj posao”?

Zar novinari nemaju kodeks ponašanja svoje struke? Imaju naravno, citiram ;

Tražiti istinu i izvještavati o njoj

  • Novinari moraju biti pošteni, pravični i hrabri u prikupljanju, izvještavanju i tumačenju informacija.
  • Novinari moraju: Provjeriti točnost informacija iz svih izvora i uložiti napor da izbjegnu nenamjernu pogrešku. Namjerno iskrivljavanje apsolutno je nedopušteno
  •  Osobama koje se pojavljuju kao činioci vijesti pružiti mogućnost da odgovore na optužbe o svom djelovanju.
  • Identificirati izvore kad god je to moguće. Javnost u najvećoj mogućoj mjeri ima pravo na informaciju o pouzdanosti izvora informacija.
  • Uvijek ispitati motive izvora informacija prije nego se obeća anonimnost.
  • Razjasniti uvjete vezane za obećanja kao zamjenu za dobivene informacije. Održati obećanja.
  • Provjeriti da naslovi, džinglovi i promotivni materijal, fotografije, videozapisi, audiozapisi, grafike, zvučni materijal i citati ne iskrivljuju priču. Oni ne smiju suviše pojednostaviti ili suviše naglasiti dijelove izvučene iz konteksta.
  • Paziti da se ne iskrive sadržaj fotografije ili videozapisa. Uvećavanje slike radi tehničke čistoće je dopušteno.
  • Treba jasno označiti montaže i fotografske ilustracije. Izbjegavati zbunjujuće prikaze „dramatizacije događaja“. Ako su te „dramatizacije“ neophodne za priču, treba jasno označiti da se radi o „dramatizaciji“.
  • Izbjegavati tajne i slične metode prikupljanja informacija, osim kada tradicionalne, otvorene metode neće omogućiti da se dođe do informacija od vitalnog značenja za javnost. Upotrebu takvih metoda treba izložiti kao dio priče.
  • Ne plagirati. Iznijeti priču o različitim ljudskim iskustvima hrabro, pa i u slučajevima kada je to nepopularno.
  • Ispitati vlastite kulturne vrijednosti i izbjegavati nametanje tih vrijednosti drugima.
  • Izbjegavati stereotipe vezane za rasu, spol, dob, vjeru, etničko podrijetlo, geografsko podrijetlo, seksualnu orijentaciju, invaliditet, fizički izgled ili društveni položaj.
  • Podržavati slobodnu razmjenu mišljenja, čak i kad se radi o stavovima koji su teško prihvatljivi.
  • Biti glas onih čiji se glas ne čuje; službeni i neslužbeni izvori informacija mogu biti jednako vrijedni.
  • Razlikovati izvještavanje o događajima od komentara. Analiza i komentar moraju biti jasno označeni i ne iskrivljavati činjenice ili kontekst.

Umanjiti moguću štetu

  • Etični novinari tretiraju svoje izvore informacija, osobe koje su predmet njihovih priča i svoje kolege kao ljudska bića koja zaslužuju poštovanje.
  • Novinari moraju: Pokazati sućut prema onima koji mogu biti pogođeni izvještavanjem. Posebna osjetljivost mora se pokazati kada se radi o djeci i neiskusnim izvorima informacija ili protagonistima novinskih priča
  • Biti osjetljivi kada traže ili koriste intervjue ili fotografije osoba pogođenih tragedijom ili su u žalosti.
  • Shvatiti da prikupljanje informacija i izvještavanje o njima može uzrokovati štetu ili neugodnost.
  • Traganje za informacijama ne daje licencu za aroganciju.
  • Prihvatiti činjenicu da privatne osobe imaju veće pravo na kontrolu informacija o sebi od javnih osoba i ostalih koji teže za moći, utjecajem ili javnom pozornošću. Samo izuzetno važna potreba javnosti opravdava ulaženje u nečiju privatnost.
  • Pokazati dobar ukus.
  • Izbjegavati bolesnu znatiželju.
  • Biti oprezan kod identificiranja maloljetnih osumnjičenika ili žrtava seksualnih zločina. Biti oprezan u imenovanju osumnjičenika prije službenog podizanja optužbe. Uravnotežiti pravo osumnjičenika na pošteno suđenje s pravom javnosti na informaciju

I na kraju UVODNIKA novinarka Slavica Vuković piše;

“Mi smo, dragi naši čitatelji, u današnjim uvjetima vaše oči i uši. Oni koji su napali novinarke, oni bi željeli da ste i gluhi i slijepi.”

Zar mi čitatelji i pretplatnici , dragi naši novinari i urednici po vama trebamo biti  gluhi i slijepi kada vaši kolege novinari nasilno upadaju u Crkvu ili kada policajcu pri obavljanju dužnosti vaša kolegica kaže”mrš”?

Trebamo li biti gluhi i slijepi kada vi kršite kodeks ponašanja vaše struke i kada po kodeksu novinarka Vuković manipulira činjenicama i fotografijama?

Trebamo li biti gluhi i slijepi na stalne napade na Katoličku crkvu i nas vjernike, kada nas vaši kolege nazivaju svakakvim posprdnim imenima?

Trebamo li biti gluhi i slijepi kada je protiv svećenika podnijeta prekršajna prijava, a protiv novinarke nije, već izigrava žrtvu? (osjećala sam se tužno, jadno, bespomoćno)

Nakon svega ovog postavljam pitanje što bi se dogodilo kada bi mi obični građani provaljivali nasilno u Crkve, ili  kada bi se suprostavili policiji pri obavljanju dužnosti i još ih “počastili sa mrš”? Bi li i tada  ministar Božinović rekao da smo samo pokušali raditi svoj posao? Bi li i tada novinarka Vuković napisala da smo željeli biti gluhi i slijepi?

Lili Benčik/hrvatskepravice

Vijesti

U Brodosplitu dovršen obalni ophodni brod za HRM

Published

on

U Brodosplitu je dovršen novi obalni ophodni brod. Riječ je o budućem brodu Hrvatske ratne mornarice.

U ožujku je potpisan ugovor kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Brod će biti porinut 1. srpnja, a MORH-u će biti isporučen do kraja godine.

Ministar obrane Ivan Anušić nakon preuzimanja dužnosti najavio je nastavak realizacije projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova, istaknuvši to kao jedan od prioriteta Ministarstva obrane.

Gostujući na Dan državnosti u središnjem Dnevniku HTV-a, ministar Anušić rekao je kako ima informacije iz Brodosplita da je brod čija je gradnja ugovoriena izvezen van iz hale i da se priprema već ovo ljeto za porinuće i nastavak dovršenja.

Podsjetio je da je s Brodosplitom 2014. godine potpisan ugovor o realizaciji pet ophodnih brodova za HRM, kojima je rok isporuka trebao biti 2018. godine, međutim dosad je isporučen samo jedan, prototip. Najavio je, da će, prema informacijama iz Brodosplita, do kraja godine HRM imati drugi brod i nakon u paketu će se i ostala tri broda rješavati.

foto: Ophodni obalni brod Umag 32/MORH

Continue Reading

Vijesti

Sveti Toma Akvinski o tome kako izbjeći zavist na društvenim mrežama

Published

on

Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima.

Gornja ilustracija: – Imam 1000 sljedbenika, a ti? – 80000. Stvarnost: – Mislila sam da će više ljudi doći!? – Ne, samo moji najbolji prijatelji!

Potreba za isključivanjem, odbacivanjem doslovno beskonačnog pomicanja i algoritamski odabranih feedova, sve je veći fenomen. Nije pretjerano reći da mnogi biraju digitalnu detoksikaciju, svjesni prekid od stalne gužve društvenih medija – ili čak potpuno povlačenje iz njih. Ovo nije samo hir, poput čišćenja sokovima ili povremenog posta; to je zdrav odgovor na stalni pritisak online savršenstva. Platforme društvenih medija, iako nude povezanost, također mogu njegovati osjećaj zavisti. Ali što kada bi postojao način za snalaženje u ovom digitalnom krajoliku bez podlijeganja ovom poroku?

Uđite u svetog Tomu Akvinskog, poznatog srednjovjekovnog filozofa i teologa. Njegovi bezvremenski uvidi iznenađujuće su relevantni kada je u pitanju razmišljanje o našim suvremenim borbama. Dok Akvinski nije mogao predvidjeti uspon društvenih medija, njegova razmišljanja o zavisti pružaju snažan okvir za navigaciju u usporednoj zamci koju te platforme mogu stvoriti.

Što je zavist i zašto je destruktivna?

Prema Akvincu, zavist je “tuga tuđeg dobra”. To nije samo ljubomora, koja je strah od gubitka nečega što posjedujete. Zavist je podmuklija emocija, gorčina koja se zagnoji kada vidimo sreću druge osobe. U doba društvenih medija, ova sreća može poprimiti mnoge oblike – prijateljeve savršene fotografije s odmora, kolegina nemilosrdna promaknuća na poslu, pažljivo osmišljena slika života koji se čini sretnim bez napora.

Akvinski nas podsjeća da je zavist razorna sila. To ne samo da izjeda našu vlastitu radost, već također sprječava našu sposobnost da cijenimo dobre stvari u vlastitom životu. Akvinski nadalje tvrdi da istinska sreća ne dolazi od uspoređivanja s drugima, već od življenja kreposnog života u skladu s Božjim planom.

Dakle, kako možemo primijeniti mudrost Akvinskog na svoje navike društvenih medija? Evo nekoliko strategija:

1. PAZITE ŠTO KONZUMIRATE

Uredite svoje feedove društvenih medija tako da budu poticajni i inspirativni. Prestanite pratiti račune koji stalno izazivaju zavist ili negativnost.

2. VJEŽBAJTE ZAHVALNOST

Prebacite fokus s onoga što vam nedostaje na ono što imate. Svaki dan odvojite vrijeme za razmišljanje o blagoslovima u svom životu, velikima i malima.

3. SLAVI USPJEH DRUGIH

Prava radost zbog tuđe sreće raspršuje zavist. Koristite društvene medije da čestitate i ohrabrite druge.

4. PRISJETITE SE “ODGOVARANE STVARNOSTI”

Društveni mediji su vrhunac, a ne stvarni život. Svatko se suočava s izazovima, čak i oni s naizgled savršenim online osobama.

5. USREDOTOČITE SE NA VLASTITI ŽIVOT

Uspoređivanje je kradljivac radosti. Postavite sebi ciljeve i težnje, neovisno o tome što drugi rade.

Društveni mediji mogu biti vrijedan alat za povezivanje i informacije – to je neporecivo. Ali primjenom bezvremenske mudrosti Akvinca na zavist, možemo koristiti ovaj digitalni prostor s većom sviješću i unutarnjim mirom. Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima. Usredotočujući se na svoj život, možemo pronaći istinsku sreću izvan filtrirane leće društvenih medija.

Daniel Esparza/Aletea ilustracija: Brightside

Continue Reading

Vijesti

Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’

Published

on

Louis d’Alencourt, francuski intelektualac, komunikolog, te kao katolik specijaliziran za eshatologiju, koji je detektirao sve simboličke tragove koji se odnose na kraj vremena, preminuo je. POČIVAO U MIRU!

Tekst o Autoru (samom sebi) s bloga Le grand Reveil – Révélations pour la fin des temps, (Veliko buđenje – Otkrivenje za posljednja vremena) prenosimo

slika: Gospa od La Salette.

Zovem se Louis d’Alencourt, rođen sam 1969., dakle 2012. imam 43 godine. Oženjen, otac obitelji, poslovni menadžer, oglašivač sam i radim u komunikacijskim profesijama od svoje 23 godine , uglavnom na čelu vlastitih struktura. Imao sam sve razloge da nastavim živjeti “ublaženi” mali život bez postavljanja previše pitanja i da uživam u životu. Osim toga…

Praktičan katolik, tradicionalističkog senzibiliteta, odgojen sam u okruženju u kojem sam naučen ne vjerovati “svijetu”, odnosno društvu koje ga okružuje, čije su ideje i način djelovanja sve više u suprotnosti s katoličkom mišlju i njezinim učenjem . Hvala Bogu, djetinjstvo i mladost sam sačuvao od štete koju danas nanose televizija i “elektronički” stil života (videoigre i slično).

To me nije spriječilo da se prihvatim računala čim sam počeo raditi (bilo je to 1989. godine), niti da pozdravim dolazak Interneta i očito budem redoviti korisnik. Čak sam bio jedan od preteča mobitela jer sam i prije dolaska mobitela već imao telefon u autu. Bilo je to doba Radiocoma 2000. ako se dobro sjećam.

No, kako nisam rođen s računalima i kako sam ih usvajao samo u radu, uvijek sam ih smatrao prije svega alatom za rad. Isto za Internet. Računalni i elektronički alati za mene nisu cilj nego sredstvo. Nijansa je važna jer nam omogućuje da stroju i njegovoj dominaciji nad čovjekom damo granice, također nam omogućuje da znamo da ne budemo previše ovisni o njemu, a prije svega da zadržimo “kontrolu”. Često sam sklon reći “nije stroj taj koja odlučuje, ja sam”.

Dovoljno je reći da računala koja se sama ažuriraju, nadjačavajući slobodnu volju svog vlasnika, odgovaraju stvarima koje me ljute. Da ne spominjem da zapravo ne znamo sve što navedeno računalo radi i prenosi…

Sve ovo samo da kažem da sam malo po malo, što sam bio stariji, to sam se više pitao o evoluciji sadašnjeg svijeta; kamo ide, Što se događa ? Odakle taj jaz između percipiranog svijeta, željenog svijeta i stvarnog svijeta? Kako objasniti da usprkos iznimnom životnom standardu zapadnjaka, čiji je potrošačko društvo najvidljiviji izlog, postoji i velika nelagoda? Sve se čini u redu, a ipak nešto nije u redu.

Uvijek su me zanimale politika i ekonomija. Moram razumjeti stvari i stoga dublje prodreti u određene teme. Budući da televizija ne dopušta da idete dublje, čitanje je najlakši i najpouzdaniji način.

Tako sam od prosječnog građanina s godinama postao ISTRAŽIVAČ. Filozof i istraživač. Točnije, istraživač političke filozofije.

Da biste razumjeli što se događa, morate pokušati znati donju stranu karata. Postoji službena i neslužbena povijest. Onaj pravi, onaj o kojem se ne uči u udžbenicima. Geopolitika. Tajne službe. Tajna društva. itd…

Kao istraživački alat, ne biste trebali početi s internetom, već s knjigama. Jedna knjiga vodi drugoj; autor, u svom argumentu, navodi druge knjige koje vas potiče znatiželja, i tako dalje. Zatim dovršavate svoja zapažanja putem Interneta. Nikad ne zaboravite da, ako vam se neka tema sviđa, morate je dalje istraživati ​​kroz knjige, a ne ostati na površnoj fazi, kao što je slučaj s audiovizualnim dokumentima i internetom.

A ono što sam otkrio bilo je zastrašujuće. Nakon 10 godina istraživanja i napornog rada, odabira, provjeravanja, razmišljanja, danas sam u mogućnosti odgovoriti na pitanja:

Za što ?
Gdje idemo ?
O kako da stignemo tamo?
Gotovo sa sigurnošću. Jedini element koji mi nedostaje, i to veliki, je kalendar: Kada?
Ali to je i najteže, i najtajnije.

Iza riječi “kraj vremena”, “apokalipsa” ili “kraj svijeta” moramo dati jasna objašnjenja, valjane argumente i konstruirano razmišljanje.

Danas više ne mogu šutjeti. Ovo znanje moram staviti u službu svojih bližnjih kako bih im pomogao da se pripreme za konačno rješenje koje se nazire. Razmišljao sam o pisanju knjige; ovaj projekt nije isključen, ali prvo krećem s ovim blogom čiji je cilj u naslovu: probudi se dok ne bude prekasno!

Tako ću ispuniti ulogu “apostola posljednjih vremena” o kojem je Gospa od La Salette govorila u svojoj poznatoj tajni (1846.) i koji će se pojaviti u vrijeme dolaska Antikrista: “Pozivam apostole posljednjih vremena, vjerne učenike Isusa Krista, koji su živjeli u preziru svijeta i samih sebe, u siromaštvu i poniznosti, u preziru i šutnji, u molitvi i mrtvljenju, u čistoći i u jedinstvu s Bogom, u patnji i neznanju svijetu. Vrijeme je da izađu i osvijetle zemlju. “.

Nažalost, ne uklapam se baš u opis, stoga riječ (budućnost) na početku ovog članka, jer težim biti dio toga i nadam se da ću pronaći milost i snagu potrebnu da to postignem.

Doista, vladavina Antikrista je blizu i sada je hitno prosvijetliti svoje suvremenike.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved