Connect with us

Vijesti

UZ ‘POPLAVU’ ULASKA ANGLIKANSKIH BISKUPA U KATOLIČKU CRKVU Vidjeti dobro sjeme usred kukolja

Published

on

Uz kakofoniju problema koji nas okružuju, teško je čuti prekrasnu simfoniju koju Duh Sveti izvodi u Crkvi.

U protekle četiri godine u Katoličku Crkvu ušlo je šest anglikanskih biskupa. Time se nastavlja trend koji je bio osobito jak za vrijeme pontifikata Benedikta XVI., kada je od 2007. do 2012. trinaest anglikanskih biskupa ušlo u Crkvu. Najnoviji obraćenik, Richard Pain, nekoć anglikanski biskup Monmoutha, primljen je u Crkvu prije samo nekoliko tjedana.

Naravno, ovo je prekrasna vijest, ali ako pogledate društvene medije, vidjet ćete mnoštvo komentara katolika koji se pitaju zašto su se ti ljudi obratili. Njihova implikacija je jasna: ne isplati se prijeći na katoličanstvo zbog trenutnog stanja Crkve.

Dobro se sjećam uzbuđenja u katoličkim krugovima koje je pratilo valove obraćenika 90-ih. Činilo se da svake godine postoji novi obraćenik visokog profila – obično protestantski pastor – koji prepliva Tiber. Danas, međutim, takva obraćenja izazivaju malo entuzijazma, a možda izazivaju i sumnju. Zašto je tome tako?

Nažalost, skandali i doktrinarna konfuzija postali su u ovom stoljeću dio našeg svagdašnjeg kruha u Crkvi i doveli su mnoge katolike do toga da vide samo ljudske elemente Crkve i zanemaruju božanske. Uz kakofoniju problema koji nas okružuju, teško je čuti prekrasnu simfoniju koju Duh Sveti izvodi u Crkvi.

Poput našeg Gospodina, Crkva je i ljudska i božanska. Ali u tom pogledu postoji velika razlika između Krista i Crkve. Ljudska narav našeg Gospodina bila je savršena i bezgrešna. Dok se suočavao s iskušenjima, nikada im nije podlegao. Crkva se, međutim, sastoji od ljudi koji su grešni i pokvareni. Dok je Kristova ljudska narav savršeno odražavala njegovu božansku narav, ljudska strana Crkve često kvari i onemogućava nam da vidimo njezine božanske aspekte.

Dva čimbenika pokazuje prikrivanje božanskih elemenata u današnjoj Crkvi. Prvo, Crkva očito prolazi kroz jednu od najgorih kriza u svojoj povijesti. Glupo je raspravljati je li danas najgora kriza ili druga najgora ili treća najgora ili što već; ono što je neupitno je da je ovo doba u kojem su milijuni duša napustili Crkvu, ovo je jedno od najgorih vremena u katoličkoj povijesti. Ljudski nedostaci katolika, bilo klerika ili vjernika, vidljivi su tijekom ove teške krize.

Drugi faktor koji veliča pale ljudske elemente Crkve su društveni mediji. Znam da je većina ljudi umorna od pritužbi na društvene medije, ali stvarnost je da oni po svojoj prirodi pojačavaju loše vijesti, a umanjuju dobre. Svatko tko ima čak i nekoliko pratitelja na Twitteru zna da “negativni” komentari obično generiraju mnogo više prometa od onih “pozitivnih”. Skandal je popularniji od dobrih vijesti. Uostalom, postoji razlog zašto skrolanje po društvenim mrežama zovemo „doomscrolling“ – traganje za lošim vijestima..

Dakle, kada užasnu krizu kombinirate sa sveprisutnim alatima za povećanje buke te krize, imate recept kako vidjeti samo ljudske propuste Crkve i izostaviti njezine božanske elemente.

Božanski elementi su još uvijek tu, ali kao što vidimo u “tihom, tihom glasu” Gospodina koji je Ilija čuo, Bog ne izvikuje svoja dobra djela. Moramo šutjeti da bismo ih čuli. Koja su neka od ovih djela?

Prvo, obraćenje ovih anglikanskih biskupa, često pod utjecajem Ordinarijata za anglikanske katolike, očito je Božje djelo. Dok mnogi katolički vođe nastoje oponašati Anglikansku Crkvu u njezinu nekritičkom prihvaćanju modernosti, ovi su ljudi bili dovedeni do toga da u Katoličkoj Crkvi vide stijenu na kojoj mogu temeljiti svoju vjeru.

Još jedno značajno dobro djelo – i ono koje je bilo nešto glasnija pozitivna vijest od većine negativnih – bilo je otkriće neraspadnutog tijela s. Wilhelmine Lancaster, afroameričke  časne sestre koja je preminula prije nekoliko godina. Tisuće katolika pohrlilo je u njezin samostan da bi štovali buduću sveticu – prekrasnu svjedokinju da Bog još uvijek čini čuda i još uvijek podiže svece.

Dobra djela nalazimo i u djelovanju nekih biskupa. Kada biskup Joseph Strickland ili biskup Athanasius Schneider jasno govore protiv zbunjenosti koja dolazi s najviših razina Crkve, to je božansko djelo koje pokazuje da se naše vođe bore protiv palih ljudskih elemenata Crkve.

Možda su najvažnija dobra djela ona koja nikad ne dospiju u vijesti. Postoje mnogi nevidljivi mladi ljude koji su prihvatili tradicionalnije oblike katolicizma i žive ga u svojim životima tako što se žene i katolički odgajaju djecu. A neki od njih su odabrali svećeništvo ili redovništvo. Također, među njima ima muškaraca koji se bore s ovisnošću o pornografiji, ali pronalaze način, kroz Božju milost, da je nadvladaju. Ima i onih koji se bore s istospolnom privlačnošću, ali prinose svoje protuprirodne sklonosti Gospodinu i žive čednim životom. Među njima su majke koje ostaju kod kuće i tiho žrtvuju svoje živote da bi odgojile svoju djecu na putu Gospodnjem. Među njima su brojni svećenici koji su vjerni svome pozivu i svakodnevno donose sakramente vjernicima. Među njima su bake i djedovi koji se svaki dan mole za svoje unuke koji su otpali od katoličke vjere.

Svaki brak, svako krštenje, svako zavjetovanje, svako obraćenje, svaki čin žrtve Božji je čin u svijetu, božanski element Crkve koji se živi da bismo ga mogli čuti ako imamo uši slušati.

Naš Gospodin nam govori da se Kraljevstvo nebesko (tj. Crkva) može usporediti s njivom koja ima i dobro sjeme i kukolj (usp. Mt 13, 24 – 30) – s božanskim i ljudskim elementima. Korov očito sada buja i većina vijesti usmjerena je na njega. Moramo biti svjesni tog korova kako bismo znali kada guši život dobrog sjemena. Ipak, u Crkvi još uvijek raste mnogo dobrog ploda, čak i danas.

Kad čujemo dobru vijest u Crkvi, trebali bismo se radovati – to ne znači da umanjujemo ili ignoriramo loše vijesti. To ne znači da se ne možemo ljutiti na ono što neki crkveni velikodostojnici rade da bi uprljali našu lijepu Majku Crkvu. To samo znači da prepoznajemo dobro sjeme i želimo da ono raste, dok se cijelo vrijeme borimo protiv rasta korova koji nas okružuje.

Izvor | Quo Vadis Ecclesia

Advertisement

Vijesti

U Brodosplitu dovršen obalni ophodni brod za HRM

Published

on

U Brodosplitu je dovršen novi obalni ophodni brod. Riječ je o budućem brodu Hrvatske ratne mornarice.

U ožujku je potpisan ugovor kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Brod će biti porinut 1. srpnja, a MORH-u će biti isporučen do kraja godine.

Ministar obrane Ivan Anušić nakon preuzimanja dužnosti najavio je nastavak realizacije projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova, istaknuvši to kao jedan od prioriteta Ministarstva obrane.

Gostujući na Dan državnosti u središnjem Dnevniku HTV-a, ministar Anušić rekao je kako ima informacije iz Brodosplita da je brod čija je gradnja ugovoriena izvezen van iz hale i da se priprema već ovo ljeto za porinuće i nastavak dovršenja.

Podsjetio je da je s Brodosplitom 2014. godine potpisan ugovor o realizaciji pet ophodnih brodova za HRM, kojima je rok isporuka trebao biti 2018. godine, međutim dosad je isporučen samo jedan, prototip. Najavio je, da će, prema informacijama iz Brodosplita, do kraja godine HRM imati drugi brod i nakon u paketu će se i ostala tri broda rješavati.

foto: Ophodni obalni brod Umag 32/MORH

Continue Reading

Vijesti

Sveti Toma Akvinski o tome kako izbjeći zavist na društvenim mrežama

Published

on

Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima.

Gornja ilustracija: – Imam 1000 sljedbenika, a ti? – 80000. Stvarnost: – Mislila sam da će više ljudi doći!? – Ne, samo moji najbolji prijatelji!

Potreba za isključivanjem, odbacivanjem doslovno beskonačnog pomicanja i algoritamski odabranih feedova, sve je veći fenomen. Nije pretjerano reći da mnogi biraju digitalnu detoksikaciju, svjesni prekid od stalne gužve društvenih medija – ili čak potpuno povlačenje iz njih. Ovo nije samo hir, poput čišćenja sokovima ili povremenog posta; to je zdrav odgovor na stalni pritisak online savršenstva. Platforme društvenih medija, iako nude povezanost, također mogu njegovati osjećaj zavisti. Ali što kada bi postojao način za snalaženje u ovom digitalnom krajoliku bez podlijeganja ovom poroku?

Uđite u svetog Tomu Akvinskog, poznatog srednjovjekovnog filozofa i teologa. Njegovi bezvremenski uvidi iznenađujuće su relevantni kada je u pitanju razmišljanje o našim suvremenim borbama. Dok Akvinski nije mogao predvidjeti uspon društvenih medija, njegova razmišljanja o zavisti pružaju snažan okvir za navigaciju u usporednoj zamci koju te platforme mogu stvoriti.

Što je zavist i zašto je destruktivna?

Prema Akvincu, zavist je “tuga tuđeg dobra”. To nije samo ljubomora, koja je strah od gubitka nečega što posjedujete. Zavist je podmuklija emocija, gorčina koja se zagnoji kada vidimo sreću druge osobe. U doba društvenih medija, ova sreća može poprimiti mnoge oblike – prijateljeve savršene fotografije s odmora, kolegina nemilosrdna promaknuća na poslu, pažljivo osmišljena slika života koji se čini sretnim bez napora.

Akvinski nas podsjeća da je zavist razorna sila. To ne samo da izjeda našu vlastitu radost, već također sprječava našu sposobnost da cijenimo dobre stvari u vlastitom životu. Akvinski nadalje tvrdi da istinska sreća ne dolazi od uspoređivanja s drugima, već od življenja kreposnog života u skladu s Božjim planom.

Dakle, kako možemo primijeniti mudrost Akvinskog na svoje navike društvenih medija? Evo nekoliko strategija:

1. PAZITE ŠTO KONZUMIRATE

Uredite svoje feedove društvenih medija tako da budu poticajni i inspirativni. Prestanite pratiti račune koji stalno izazivaju zavist ili negativnost.

2. VJEŽBAJTE ZAHVALNOST

Prebacite fokus s onoga što vam nedostaje na ono što imate. Svaki dan odvojite vrijeme za razmišljanje o blagoslovima u svom životu, velikima i malima.

3. SLAVI USPJEH DRUGIH

Prava radost zbog tuđe sreće raspršuje zavist. Koristite društvene medije da čestitate i ohrabrite druge.

4. PRISJETITE SE “ODGOVARANE STVARNOSTI”

Društveni mediji su vrhunac, a ne stvarni život. Svatko se suočava s izazovima, čak i oni s naizgled savršenim online osobama.

5. USREDOTOČITE SE NA VLASTITI ŽIVOT

Uspoređivanje je kradljivac radosti. Postavite sebi ciljeve i težnje, neovisno o tome što drugi rade.

Društveni mediji mogu biti vrijedan alat za povezivanje i informacije – to je neporecivo. Ali primjenom bezvremenske mudrosti Akvinca na zavist, možemo koristiti ovaj digitalni prostor s većom sviješću i unutarnjim mirom. Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima. Usredotočujući se na svoj život, možemo pronaći istinsku sreću izvan filtrirane leće društvenih medija.

Daniel Esparza/Aletea ilustracija: Brightside

Continue Reading

Vijesti

Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’

Published

on

Louis d’Alencourt, francuski intelektualac, komunikolog, te kao katolik specijaliziran za eshatologiju, koji je detektirao sve simboličke tragove koji se odnose na kraj vremena, preminuo je. POČIVAO U MIRU!

Tekst o Autoru (samom sebi) s bloga Le grand Reveil – Révélations pour la fin des temps, (Veliko buđenje – Otkrivenje za posljednja vremena) prenosimo

slika: Gospa od La Salette.

Zovem se Louis d’Alencourt, rođen sam 1969., dakle 2012. imam 43 godine. Oženjen, otac obitelji, poslovni menadžer, oglašivač sam i radim u komunikacijskim profesijama od svoje 23 godine , uglavnom na čelu vlastitih struktura. Imao sam sve razloge da nastavim živjeti “ublaženi” mali život bez postavljanja previše pitanja i da uživam u životu. Osim toga…

Praktičan katolik, tradicionalističkog senzibiliteta, odgojen sam u okruženju u kojem sam naučen ne vjerovati “svijetu”, odnosno društvu koje ga okružuje, čije su ideje i način djelovanja sve više u suprotnosti s katoličkom mišlju i njezinim učenjem . Hvala Bogu, djetinjstvo i mladost sam sačuvao od štete koju danas nanose televizija i “elektronički” stil života (videoigre i slično).

To me nije spriječilo da se prihvatim računala čim sam počeo raditi (bilo je to 1989. godine), niti da pozdravim dolazak Interneta i očito budem redoviti korisnik. Čak sam bio jedan od preteča mobitela jer sam i prije dolaska mobitela već imao telefon u autu. Bilo je to doba Radiocoma 2000. ako se dobro sjećam.

No, kako nisam rođen s računalima i kako sam ih usvajao samo u radu, uvijek sam ih smatrao prije svega alatom za rad. Isto za Internet. Računalni i elektronički alati za mene nisu cilj nego sredstvo. Nijansa je važna jer nam omogućuje da stroju i njegovoj dominaciji nad čovjekom damo granice, također nam omogućuje da znamo da ne budemo previše ovisni o njemu, a prije svega da zadržimo “kontrolu”. Često sam sklon reći “nije stroj taj koja odlučuje, ja sam”.

Dovoljno je reći da računala koja se sama ažuriraju, nadjačavajući slobodnu volju svog vlasnika, odgovaraju stvarima koje me ljute. Da ne spominjem da zapravo ne znamo sve što navedeno računalo radi i prenosi…

Sve ovo samo da kažem da sam malo po malo, što sam bio stariji, to sam se više pitao o evoluciji sadašnjeg svijeta; kamo ide, Što se događa ? Odakle taj jaz između percipiranog svijeta, željenog svijeta i stvarnog svijeta? Kako objasniti da usprkos iznimnom životnom standardu zapadnjaka, čiji je potrošačko društvo najvidljiviji izlog, postoji i velika nelagoda? Sve se čini u redu, a ipak nešto nije u redu.

Uvijek su me zanimale politika i ekonomija. Moram razumjeti stvari i stoga dublje prodreti u određene teme. Budući da televizija ne dopušta da idete dublje, čitanje je najlakši i najpouzdaniji način.

Tako sam od prosječnog građanina s godinama postao ISTRAŽIVAČ. Filozof i istraživač. Točnije, istraživač političke filozofije.

Da biste razumjeli što se događa, morate pokušati znati donju stranu karata. Postoji službena i neslužbena povijest. Onaj pravi, onaj o kojem se ne uči u udžbenicima. Geopolitika. Tajne službe. Tajna društva. itd…

Kao istraživački alat, ne biste trebali početi s internetom, već s knjigama. Jedna knjiga vodi drugoj; autor, u svom argumentu, navodi druge knjige koje vas potiče znatiželja, i tako dalje. Zatim dovršavate svoja zapažanja putem Interneta. Nikad ne zaboravite da, ako vam se neka tema sviđa, morate je dalje istraživati ​​kroz knjige, a ne ostati na površnoj fazi, kao što je slučaj s audiovizualnim dokumentima i internetom.

A ono što sam otkrio bilo je zastrašujuće. Nakon 10 godina istraživanja i napornog rada, odabira, provjeravanja, razmišljanja, danas sam u mogućnosti odgovoriti na pitanja:

Za što ?
Gdje idemo ?
O kako da stignemo tamo?
Gotovo sa sigurnošću. Jedini element koji mi nedostaje, i to veliki, je kalendar: Kada?
Ali to je i najteže, i najtajnije.

Iza riječi “kraj vremena”, “apokalipsa” ili “kraj svijeta” moramo dati jasna objašnjenja, valjane argumente i konstruirano razmišljanje.

Danas više ne mogu šutjeti. Ovo znanje moram staviti u službu svojih bližnjih kako bih im pomogao da se pripreme za konačno rješenje koje se nazire. Razmišljao sam o pisanju knjige; ovaj projekt nije isključen, ali prvo krećem s ovim blogom čiji je cilj u naslovu: probudi se dok ne bude prekasno!

Tako ću ispuniti ulogu “apostola posljednjih vremena” o kojem je Gospa od La Salette govorila u svojoj poznatoj tajni (1846.) i koji će se pojaviti u vrijeme dolaska Antikrista: “Pozivam apostole posljednjih vremena, vjerne učenike Isusa Krista, koji su živjeli u preziru svijeta i samih sebe, u siromaštvu i poniznosti, u preziru i šutnji, u molitvi i mrtvljenju, u čistoći i u jedinstvu s Bogom, u patnji i neznanju svijetu. Vrijeme je da izađu i osvijetle zemlju. “.

Nažalost, ne uklapam se baš u opis, stoga riječ (budućnost) na početku ovog članka, jer težim biti dio toga i nadam se da ću pronaći milost i snagu potrebnu da to postignem.

Doista, vladavina Antikrista je blizu i sada je hitno prosvijetliti svoje suvremenike.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved