Connect with us

Vijesti

Vladimir Trkmić: Antropološki šok zaustavio pola planeta

Published

on

Ono što zabrinjava jest nespominjanje antropološkog šoka kojim je zaustavljeno pola planeta.

Taj šok nitko ne spominje osim francuskog predsjednika Macrona. „Ako mi ne možemo to danas uraditi, kažem vam da će pobijediti populisti. To će se dogoditi danas, sutra, prekosutra – u Italiji, u Španjolskoj, možda i u Francuskoj i na drugim mjestima“, kazao je francuski čelnik dalje u intervjuu. „Mislim kako je ovo dubok antropološki šok. Mi smo zaustavili polovicu planeta kako bismo spasli živote, u našoj povijesti nema sličnih primjera.“ Ima pravo francuski predsjednik kada kaže da takvo što ne postoji u povijesti ljudskoga roda. Realno je očekivati da će se poslije ovoga kaosa na svijetu početi javljati populistički pokreti. I ne samo populizam, nego, pretpostavljam, i snažan antiglobalizam.

Ljudima je dosta straha, na vrh glave im je pandemija i raznih gripa – ptičje gripe, svinjske gripe, kravljeg ludila, koronavirusa. Dogodit će se vjerojatno velik otpor cjepivu i obveznom cijepljenju, jer su se narodi razočarali i počeli potiho sumnjati u sva ta „globalistička ludila“. Kakav su cilj globalisti željeli postići? Sveopću slobodu? Ljudska prava za sve? Blagostanje za sve? Ne znamo. Ali znamo jedno – globalizam je postao totalitarizam – piše pater Trkmić u Geopolitici.

Antropologija (filozofska antropologija)

Filozofska antropologija je disciplina koja se bavi cjelinom čovjekova duševno-tjelesnog bitka. Za razliku od pojedinačnih znanstvenih antropologija, koje fenomen čovjeka promatraju somatsko-fizički, psihološki, duhovnoznanstveno, izvanljudski (religiozno), medicinski, etnološki, sociološki, politički ili kulturalno, filozofska antropologija želi objediniti sve te uvide pojedinačnih istraživanja. Ona postavlja pitanja čovjekova bitka. Želi odgovoriti na pitanja: etički i metafizički, „što“ znači biti čovjek.

Drugo pitanje jest pitanje čovjekova bivovanja ili postojanja u svijetu – „kako“, na koji način, postojati i održati se u svijetu. Filozofska antropologija vrlo je mlada filozofska disciplina, ali seže daleko u povijest ljudskoga roda. Tako se već Knjiga postanka u Bibliji pita o biti i stvorenosti čovjeka od Boga. Cjelovita antropologija stara je koliko i ljudsko propitivanje o samom sebi. Ne moramo ići u dubinu filozofske antropologija Aristotela, I. Kanta, Hegela, M. Schelera, „Čovjekova položaja u kozmosu“, Heideggera i drugih filozofa, jer to nije nužno za ovu temu.

Što je narušeno u cjelovitoj filozofskoj antropologiji

Narušen je i u opasnost je došao cjeloviti čovjek, njegov duhovni i tjelesni bitak. A to je doista velik šok za svakog čovjeka, priznao on to ili ne. Nije li „ugroza od pandemije koronavirusa“, kako je zovu, to šok za narode svijeta, šok za pojedinca koji je, kao socijalno biće, stavljen u izolaciju (blaži oblik zatvora). Nije li psihološki šok za pojedinca to što, po naputku mjerodavnih epidemioloških služba, mora biti na distanci od svih, čak i od bliže i daljnje obitelji? Čim je cjeloviti čovjek ugrožen, životno i psihološki, to je velik problem. A kada je ugrožena populacija na planetu, onda je to velik šok. Moramo znati da ima ljudi koji inače nisu cjeloviti karakteri, u ravnoteži duhovno-tjelesnog bitka, ljudi koji se, ljudski govoreći, traže, traže same sebe, svoj bitak i razlog postojanja. Zato moramo reći da je koronavirus udar, silovit šok na čovjekovu psihu, položaj u društvenoj zajednici. Prema Aristotelu, čovjek je „zoon logon ekhon“ (biće koje umije govoriti i slušati) i „zoon politikon“, biće zajednice.

A mediji već danima „teroriziraju“ čovjeka da mora slušati, biti obavješten, upućen u probleme pandemije. Terorizirati čovjeka danima, njegovu psihu, um i razmišljanje, može potaknuti neke druge u čovjeku pozaspale aktivnosti. A to je krik protiv svijeta u kojemu živi, krik protiv onih koji su ga „terorizirali“, dakako, protiv pomahnitalog globalizma. To je dobro uočio francuski predsjednik Macron. Žalosno je da drugi političari šute ili osporavaju njegovu izjavu. Populizam je jedan od mogućih odgovora na antropološki šok. Drugi odgovor može biti jačanje otpora globalizmu, europeizmu, čak žestoko protivljenje takvom načinu života, u kojemu je ugrožena moja ljudska cjelovitost. Sila silu rađa. „Pritisnuto jače, sve to jače skače“.

Povijesna svjedočanstva

Europa sjedi na kršćanskoj kristovskoj kulturi, makar to ne priznaje ni ne cijeni. Kad god je na tome stablu kršćanske kulture odsijecala tu granu, otišla je u totalitarizam. Ako je povijest učiteljica života, onda je već davno trebalo izvući neku pouku. Pokušaji rušenja obitelji, nacionalnog identiteta, rušenja biblijske slike spolnosti jest odlazak u totalitarizam. Kada se na takvo što nadoda prirodno ili laboratorijski stvoren korona virus, tada normalnu čovjeku mora prekipjeti. A kada čovjeku „prekipi mozak“, on oštro kaže NE takvom svijetu, takvom moralu, takvoj slici obitelji i čovjeka.

Iako čovjekom manipuliraju izopačeni mediji preko tri ekrana – računala, mobitela i televizije – on počinje dolaziti k sebi nakon hlađenja prekipjelog mozga, koliko god bio zaluđen. I u tome je, po Macronu, mogućnost i strah da će populisti nadjačati i pobijediti. Koga? Liberalce i liberalizam, kojima više ništa nije sveto, ni Bog ni Crkva ni obitelj ni čovjek? Tko je još, po Macronu, u opasnosti? Globalizam u cjelini?

Ne možeš vječito manipulirati preko tri ekrana ljudsku zajednicu, pola planeta. Pedofilski skandali, razne seksualne revolucije bile su uništenje slobode u ime slobode, kako piše Gabriele Kuby. To je bio samo početak. Rodnom ideologijom zadan je još snažniji udarac obitelji i pojedincima. Ali to parlamenti raznih zemalja nisu htjeli ili nisu znali prepoznati. Svaka čast slovačkom parlamentu i još nekim parlamentima, koji su većinom odbacili u kompletu Istambulsku konvenciju. Naš hrvatski parlament nije bio ni vruć ni hladan, pa je, unatoč protivljenju većine naroda, donio ishitrenu i nepromišljenu odluku, također po načelu stranačke stege, a ne slobode pojedinca i prigovora savjesti. Totalitarno.

Gdje smo?

Živimo u Europi koja je izgubila kompas o ljudskoj cjelovitosti, smislu života, i to u gotovo svim sferama života. U paradoksalnoj smo situaciji. Proklamira se dostojanstvo čovjeka i žene, a u osnovnim se čimbenicima to što je proklamirano gazi. Zato s pravom neki kažu: „Gdje su Bog i zdrava etika, izbacili su ih, a čovjeka podvrgnuli manipulacijama“. Živimo u agoniji „kulture smrti“. Nijedan narod Europe nema, demografski gledano, svijetlu budućnost.

Čovjek globalist želi zauzeti, i već je dobrano zauzeo, mjesto Boga, u globalizmu, slično, ali još perfidnije od dva zla dvadesetoga stoljeća – nacizma i komunizma. Navodno smo odbacili diktature raznih vrsta, a opet se probudili u diktaturi. Narodi i pojedinci postali su robovi svojih rukotvorina, ovisnici o mobitelima, društvenim mrežama, raznim igrama na sreću. Gradovima i selima ponekad bezglavo šeće generacija triju ekrana sa slušalicama u ušima, koja nikoga ne vidi ni ne čuje. Prestali smo se diviti ljepotama prirode, pjesnicima i njihovim pjesmama. Kako kaže jedna umirovljena učiteljica hrvatskog jezika: „Kada djeci čitaš ljubavnu pjesmu nekog poete, ona se smiju“. Zarobila nas je „kultura ambalaže“. Fotošopirana stvarnost. Vanjski izgled mnogo čega izvrstan je, a sadržaj nula.

Čovjek je obezglavljen. Umjesto ravnoteže života prema mogućnostima, živi se peglanjem kartica i konzumerizmom. Navali u kupovinu, danas je „crni petak“! Da, užasno crn petak, stvoren za pohlepu, za imati, a ne za biti. Nemoj biti čovjek empatije, nego gazi sve pred sobom. Promatrajući hrvatsko društvo, grabež je postala način života. Nije gospodin onaj koji je kulturno profinjen i vjernik, nego onaj tko vozi skupog terenca. „Vidi ovog, ili ovu, kakvu pilu vozi“. Zar nakon svega ne možemo priznati da smo ne samo koronavirusom i ostalim načinom života doživjeli antropološki šok? Hoćemo li se od šoka oporaviti sigurno ne ovisi o tri ekrana. A još manje o liberalcima svih mogućih izvedenica. Uostalom, zašto im vjerovati? Potrošili su svoje ideje i doveli čovječanstvo i pola planeta u šok terapiju. Glavni je cilj ne zaraziti se koronavirusom i preživjeti. Ako preživiš, opet će te takvi terorizirati, „šopati“, stavljati u nove stresne situacije.

Populizam, da ili ne? Antiglobalizam, da ili ne? Na ta pitanja neka odgovori svatko za sebe. Razni polupismeni i dobro instruirani novinari svakim se danom obrušavaju na Katoličku crkvu. Ne smeta im islam, evangelici, nego papa i kler. Pišu o Crkvi, a nemaju pojma što je Crkva. Stres za stresom, pogotovo za malog, poštenog i moralnog čovjeka. Razni prodavači magle ne biraju sredstva kako bi omalovažili sve što je inače lijepo: brak, ljubav, prijateljstvo, solidarnost, poštivanje drugog i drukčijeg. Čovječe, stani, okreni ploču. Raduj se i pjevaj obogaćen duhovnim vrijednostima.

Molitva za stres i tjeskobu

Gospodine Isuse, stres u mome životu došao je do opasnih razmjera, barem mi se tako čini. Moje tijelo, um i duh bore se za fizičku, mentalnu i duhovnu snagu. Stres me ponekad vreba kao grabežljivac i osjećam kako mi se zabrinutost uvlači u srce. Ponekad su problemi jači od istine koja je u meni. Moje povjerenje u tebe počne opadati, i počnem se bojati i strahovati. Pomozi mi da se u takvim trenutcima sjetim da pripadam tebi, i da ti nisi tvorac straha i tjeskobe, nego ljubavi i mira. Pouči me svojim lekcijama kako da se nosim s problemima. Tvoja me riječ tješi da si uvijek sa mnom.

Ti si Sveti Upravitelj svega i ništa nije skriveno tvome oku. Dao si mi sredstva i blagoslove da se borim protiv onoga što me uznemiruje. Obećao si mi da, kada budem pod stresom i kada mi teret postane pretežak, mogu doći k tebi. Da ćeš mi ti pomoći nositi breme. Bilo da je tjeskoba rezultat posla, djece i obitelji, financija, fizičkih poteškoća ili svjetskih nedaća, ti si, Gospodine, sa mnom i nosiš sa mnom moj teret. Nauči me da prepoznam stresne situacije kojima me oblikuješ i usmjeravaš. Kroz te me poteškoće učiš strpljenju, povećavaš moju vjeru i pomažeš mi uvidjeti ono što prije nisam shvaćao. Kada sam izgubljen, želim da si ti prvi kome se obraćam.

Oprosti mi što sam pokušavam riješiti svoje probleme. Potreba za kontrolom nekada je prejaka. To samo pogoršava stanje. Želim ti vjerovati i sagledati situaciju iz tvoje perspektive, a ne moje. Nitko me ne tjera da se osjećam potišteno, ljuto, tjeskobno i negativno. Odabrao sam tako djelovati i osjećati se. Vjerujem li da ti svime upravljaš? Vjerujem li da si ti stvorio sva bića i da ih držiš na svome dlanu? Vjerujem li da si dobar? Pomozi mi, Gospodine, da preispitam svoje djelovanje i svoju vjeru. Pokaži mi novi put kojim bih svoje probleme rješavao onako kako ti želiš. Bez obzira na vrstu problema, bez obzira na veličinu problema i situacije, sve ih prinosim tebi. Molim te, pretvori te probleme i stres u životnu pouku. Kada ne vidim moguća rješenja, pouzdajem se da ti sve vodiš i da se to događa za moje dobro. Pokaži mi što mi je činiti i što ne činiti. Okrećem se tebi za pomoć i vjerujem da ćeš me ispuniti mirom, kao što si i obećao.

U ime Trojedinoga Boga Spasitelja. Amen.

Autor: Vladimir Trkmić

Vijesti

U Brodosplitu dovršen obalni ophodni brod za HRM

Published

on

U Brodosplitu je dovršen novi obalni ophodni brod. Riječ je o budućem brodu Hrvatske ratne mornarice.

U ožujku je potpisan ugovor kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Brod će biti porinut 1. srpnja, a MORH-u će biti isporučen do kraja godine.

Ministar obrane Ivan Anušić nakon preuzimanja dužnosti najavio je nastavak realizacije projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova, istaknuvši to kao jedan od prioriteta Ministarstva obrane.

Gostujući na Dan državnosti u središnjem Dnevniku HTV-a, ministar Anušić rekao je kako ima informacije iz Brodosplita da je brod čija je gradnja ugovoriena izvezen van iz hale i da se priprema već ovo ljeto za porinuće i nastavak dovršenja.

Podsjetio je da je s Brodosplitom 2014. godine potpisan ugovor o realizaciji pet ophodnih brodova za HRM, kojima je rok isporuka trebao biti 2018. godine, međutim dosad je isporučen samo jedan, prototip. Najavio je, da će, prema informacijama iz Brodosplita, do kraja godine HRM imati drugi brod i nakon u paketu će se i ostala tri broda rješavati.

foto: Ophodni obalni brod Umag 32/MORH

Continue Reading

Vijesti

Sveti Toma Akvinski o tome kako izbjeći zavist na društvenim mrežama

Published

on

Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima.

Gornja ilustracija: – Imam 1000 sljedbenika, a ti? – 80000. Stvarnost: – Mislila sam da će više ljudi doći!? – Ne, samo moji najbolji prijatelji!

Potreba za isključivanjem, odbacivanjem doslovno beskonačnog pomicanja i algoritamski odabranih feedova, sve je veći fenomen. Nije pretjerano reći da mnogi biraju digitalnu detoksikaciju, svjesni prekid od stalne gužve društvenih medija – ili čak potpuno povlačenje iz njih. Ovo nije samo hir, poput čišćenja sokovima ili povremenog posta; to je zdrav odgovor na stalni pritisak online savršenstva. Platforme društvenih medija, iako nude povezanost, također mogu njegovati osjećaj zavisti. Ali što kada bi postojao način za snalaženje u ovom digitalnom krajoliku bez podlijeganja ovom poroku?

Uđite u svetog Tomu Akvinskog, poznatog srednjovjekovnog filozofa i teologa. Njegovi bezvremenski uvidi iznenađujuće su relevantni kada je u pitanju razmišljanje o našim suvremenim borbama. Dok Akvinski nije mogao predvidjeti uspon društvenih medija, njegova razmišljanja o zavisti pružaju snažan okvir za navigaciju u usporednoj zamci koju te platforme mogu stvoriti.

Što je zavist i zašto je destruktivna?

Prema Akvincu, zavist je “tuga tuđeg dobra”. To nije samo ljubomora, koja je strah od gubitka nečega što posjedujete. Zavist je podmuklija emocija, gorčina koja se zagnoji kada vidimo sreću druge osobe. U doba društvenih medija, ova sreća može poprimiti mnoge oblike – prijateljeve savršene fotografije s odmora, kolegina nemilosrdna promaknuća na poslu, pažljivo osmišljena slika života koji se čini sretnim bez napora.

Akvinski nas podsjeća da je zavist razorna sila. To ne samo da izjeda našu vlastitu radost, već također sprječava našu sposobnost da cijenimo dobre stvari u vlastitom životu. Akvinski nadalje tvrdi da istinska sreća ne dolazi od uspoređivanja s drugima, već od življenja kreposnog života u skladu s Božjim planom.

Dakle, kako možemo primijeniti mudrost Akvinskog na svoje navike društvenih medija? Evo nekoliko strategija:

1. PAZITE ŠTO KONZUMIRATE

Uredite svoje feedove društvenih medija tako da budu poticajni i inspirativni. Prestanite pratiti račune koji stalno izazivaju zavist ili negativnost.

2. VJEŽBAJTE ZAHVALNOST

Prebacite fokus s onoga što vam nedostaje na ono što imate. Svaki dan odvojite vrijeme za razmišljanje o blagoslovima u svom životu, velikima i malima.

3. SLAVI USPJEH DRUGIH

Prava radost zbog tuđe sreće raspršuje zavist. Koristite društvene medije da čestitate i ohrabrite druge.

4. PRISJETITE SE “ODGOVARANE STVARNOSTI”

Društveni mediji su vrhunac, a ne stvarni život. Svatko se suočava s izazovima, čak i oni s naizgled savršenim online osobama.

5. USREDOTOČITE SE NA VLASTITI ŽIVOT

Uspoređivanje je kradljivac radosti. Postavite sebi ciljeve i težnje, neovisno o tome što drugi rade.

Društveni mediji mogu biti vrijedan alat za povezivanje i informacije – to je neporecivo. Ali primjenom bezvremenske mudrosti Akvinca na zavist, možemo koristiti ovaj digitalni prostor s većom sviješću i unutarnjim mirom. Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima. Usredotočujući se na svoj život, možemo pronaći istinsku sreću izvan filtrirane leće društvenih medija.

Daniel Esparza/Aletea ilustracija: Brightside

Continue Reading

Vijesti

Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’

Published

on

Louis d’Alencourt, francuski intelektualac, komunikolog, te kao katolik specijaliziran za eshatologiju, koji je detektirao sve simboličke tragove koji se odnose na kraj vremena, preminuo je. POČIVAO U MIRU!

Tekst o Autoru (samom sebi) s bloga Le grand Reveil – Révélations pour la fin des temps, (Veliko buđenje – Otkrivenje za posljednja vremena) prenosimo

slika: Gospa od La Salette.

Zovem se Louis d’Alencourt, rođen sam 1969., dakle 2012. imam 43 godine. Oženjen, otac obitelji, poslovni menadžer, oglašivač sam i radim u komunikacijskim profesijama od svoje 23 godine , uglavnom na čelu vlastitih struktura. Imao sam sve razloge da nastavim živjeti “ublaženi” mali život bez postavljanja previše pitanja i da uživam u životu. Osim toga…

Praktičan katolik, tradicionalističkog senzibiliteta, odgojen sam u okruženju u kojem sam naučen ne vjerovati “svijetu”, odnosno društvu koje ga okružuje, čije su ideje i način djelovanja sve više u suprotnosti s katoličkom mišlju i njezinim učenjem . Hvala Bogu, djetinjstvo i mladost sam sačuvao od štete koju danas nanose televizija i “elektronički” stil života (videoigre i slično).

To me nije spriječilo da se prihvatim računala čim sam počeo raditi (bilo je to 1989. godine), niti da pozdravim dolazak Interneta i očito budem redoviti korisnik. Čak sam bio jedan od preteča mobitela jer sam i prije dolaska mobitela već imao telefon u autu. Bilo je to doba Radiocoma 2000. ako se dobro sjećam.

No, kako nisam rođen s računalima i kako sam ih usvajao samo u radu, uvijek sam ih smatrao prije svega alatom za rad. Isto za Internet. Računalni i elektronički alati za mene nisu cilj nego sredstvo. Nijansa je važna jer nam omogućuje da stroju i njegovoj dominaciji nad čovjekom damo granice, također nam omogućuje da znamo da ne budemo previše ovisni o njemu, a prije svega da zadržimo “kontrolu”. Često sam sklon reći “nije stroj taj koja odlučuje, ja sam”.

Dovoljno je reći da računala koja se sama ažuriraju, nadjačavajući slobodnu volju svog vlasnika, odgovaraju stvarima koje me ljute. Da ne spominjem da zapravo ne znamo sve što navedeno računalo radi i prenosi…

Sve ovo samo da kažem da sam malo po malo, što sam bio stariji, to sam se više pitao o evoluciji sadašnjeg svijeta; kamo ide, Što se događa ? Odakle taj jaz između percipiranog svijeta, željenog svijeta i stvarnog svijeta? Kako objasniti da usprkos iznimnom životnom standardu zapadnjaka, čiji je potrošačko društvo najvidljiviji izlog, postoji i velika nelagoda? Sve se čini u redu, a ipak nešto nije u redu.

Uvijek su me zanimale politika i ekonomija. Moram razumjeti stvari i stoga dublje prodreti u određene teme. Budući da televizija ne dopušta da idete dublje, čitanje je najlakši i najpouzdaniji način.

Tako sam od prosječnog građanina s godinama postao ISTRAŽIVAČ. Filozof i istraživač. Točnije, istraživač političke filozofije.

Da biste razumjeli što se događa, morate pokušati znati donju stranu karata. Postoji službena i neslužbena povijest. Onaj pravi, onaj o kojem se ne uči u udžbenicima. Geopolitika. Tajne službe. Tajna društva. itd…

Kao istraživački alat, ne biste trebali početi s internetom, već s knjigama. Jedna knjiga vodi drugoj; autor, u svom argumentu, navodi druge knjige koje vas potiče znatiželja, i tako dalje. Zatim dovršavate svoja zapažanja putem Interneta. Nikad ne zaboravite da, ako vam se neka tema sviđa, morate je dalje istraživati ​​kroz knjige, a ne ostati na površnoj fazi, kao što je slučaj s audiovizualnim dokumentima i internetom.

A ono što sam otkrio bilo je zastrašujuće. Nakon 10 godina istraživanja i napornog rada, odabira, provjeravanja, razmišljanja, danas sam u mogućnosti odgovoriti na pitanja:

Za što ?
Gdje idemo ?
O kako da stignemo tamo?
Gotovo sa sigurnošću. Jedini element koji mi nedostaje, i to veliki, je kalendar: Kada?
Ali to je i najteže, i najtajnije.

Iza riječi “kraj vremena”, “apokalipsa” ili “kraj svijeta” moramo dati jasna objašnjenja, valjane argumente i konstruirano razmišljanje.

Danas više ne mogu šutjeti. Ovo znanje moram staviti u službu svojih bližnjih kako bih im pomogao da se pripreme za konačno rješenje koje se nazire. Razmišljao sam o pisanju knjige; ovaj projekt nije isključen, ali prvo krećem s ovim blogom čiji je cilj u naslovu: probudi se dok ne bude prekasno!

Tako ću ispuniti ulogu “apostola posljednjih vremena” o kojem je Gospa od La Salette govorila u svojoj poznatoj tajni (1846.) i koji će se pojaviti u vrijeme dolaska Antikrista: “Pozivam apostole posljednjih vremena, vjerne učenike Isusa Krista, koji su živjeli u preziru svijeta i samih sebe, u siromaštvu i poniznosti, u preziru i šutnji, u molitvi i mrtvljenju, u čistoći i u jedinstvu s Bogom, u patnji i neznanju svijetu. Vrijeme je da izađu i osvijetle zemlju. “.

Nažalost, ne uklapam se baš u opis, stoga riječ (budućnost) na početku ovog članka, jer težim biti dio toga i nadam se da ću pronaći milost i snagu potrebnu da to postignem.

Doista, vladavina Antikrista je blizu i sada je hitno prosvijetliti svoje suvremenike.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved