Connect with us

Društvo

Zoki kaže „normalno“

Published

on

Slika 1. Djelo “oslobodioca” 1945.

Što je za druga Zokija „normalno“?

Za druga Zokija normalno je štovati zločinca Tita koji je odgovoran za smrt više od jednog milijuna ljudi od toga više od 550.000 Hrvata.

Slika 2. Svjedočanstvo o komunističkom zločinu

Za druga Zokija normalno je da komunističke ubojice mirno žive i uživaju sve privilegije, da se veleizdajnike časti i da se poziva na njih i druži s njima (s kim si takav si rekao bi drug Zoki).

Za druga Zokija normalna je komunistička pljačka imovine, prodaja tuđe imovine i uživanje tuđih plodova rada.

Za druga Zokija normalno je poslati specijalce na mirni prosvjed branitelja, progoniti branitelje i štititi četničke zločince i silovatelje!?

Za druga Zokija normalno je praviti podjele na „mi ili oni“, govoriti o ustaštvu u trećem tisućljeću (kao da ih nisu pobili 1945. i u poraću).

Za druga Zokija normalno je štititi udbaške ubojice, koji su ubijali u Jugoslaviji i diljem svijeta!

Za druga Zokija normalno je rušiti samostalnu Hrvatsku gurajući je u „region“ i javno govoriti da je RH „slučajna država“!

Za druga Zokija bilo je normalno donijeti ovršni zakon i ugroziti 300.000 stanovnika Hrvatske! Bilo je normalno otpisati dugove u predstečajnim nagodbama i na taj način ostaviti mnoge ljude bez posla.

Za druga Zokija postoji korupcija samo u bratskom HDZ-u, korupciju u svojoj stranci je branio i nije je htio vidjeti.

Za druga Zokija bilo je normalno da vrijeđa sve koji ne misle kao komunjare i četnici. Bilo je normalno rugati se ljudima koji su ostali bez ičega (Gunja i drugdje).

Slika 3. Jedan od dokazani komunističkih zločina

Drug Zoki je dobio 550.000 glasova u prvom krugu. To su glasovi onih koji su uvijek bili protiv samostalne Republike Hrvatske, koji su uvijek bili protiv pravne države, koji su uvijek branili svoje privilegije koje su nastale komunističkom pljačkom i zločinom. Glas drugu Zokiju dati će komunističke ubojice (neki su još živi), djeca i unuci ubojica i komunističkih uhljeba, četnici (abolirani i oni drugi), smušenjaci, neprijatelji hrvatske države (oni koji kažu da je u Jugoslaviji bilo bolje a nisu živjeli u komunističkoj Jugoslaviji jer su se rodili kada je zločinačka tvorevina propala).  

Slika 4. Svjedočanstvo o komunističkom logoru na Golom otoku

Glas za Zokija, glas je protiv hrvatskog naroda, hrvatskih domoljuba i branitelja, protiv hrvatske samostalnosti. Neki su protiv druga Plenkija, i ja sam, ali mi sada ne glasamo za ili protiv Plenkija. Mi glasamo protiv sljedbenika zločinačke partije, protiv zločinca Tita, protiv bahatosti, nerada i neznanja. Zaboravili ste što je drug Zoki ostavio kao premijer, zaboravili ste da nije napravio niti jednu reformu, zaboravili ste „Zoranizme“. Podsjetite se što nam je drug Zoki ostavio kao premijer, nađite gospodarske pokazatelje, upoznajte se s likom i djelom druga Zokija.  

Drug Zoki je kandidat 12 antihrvatskih stranaka koje on ne će iznevjeriti ako ga izaberete, znači sve protiv Hrvatske. U kampanji, pri takozvanom sučeljavanju nismo čuli ništa o promjeni ustava, promjeni nakaradnog izbornog zakona, lustraciji, reformi katastrofalnog pravosuđa, obrani od ugroze. Umjesto toga čuli smo da su ratovi gotovi!? To samo budala može reći s obzirom na naše okruženje, naoružavanje četničke Srbije te silne provokacije u Hrvatskoj i izvan Hrvatske a protiv Hrvatske. Očito je da drug Zoki teži novom „regionu“, novoj Jugoslaviji pod drugim imenom.

Četnici, koalicijski partneri druga Plenkija, su javno podržali druga Zokija jer u njemu vide onoga koji će podržati novu četničku agresiju na Hrvatsku.

Analitičari pišu:

Jedna od najvećih političko-ekonomskih štetočina u povijesti neovisne Hrvatske…”

“Jedan od najštetnijih promašaja Milanovićeve vlade je pljačka kroz predstečajne nagodbe koju su pravdali “spašavanjem radnih mjesta”, a kojom se spasilo jedino povlaštene dok su brojne male tvrtke uništene, milijunski dugovi velikima oprošteni, a radnici su u većini slučajeva kratkih rukava ostajali na ulici. Među spornim predstečajnim nagodbama su one za Varteks, TOZ Penkalu, EPH, Taxi Cammeo, Dalekovod, Ecooperativu, Vino Ilko, Sportinu, Bitechnique, Magmu, Vox, Kerum, Hotele Novi, VIAM…”

Možda smo mi i loši, ali HDZ je gori. Boljih nemate”, poznata je SDP-ova mantra kojom se ili zaustavljalo okrupnjivanje ljevice ili su se dijelovi dovodili pod barjak te stranke. U stvarnosti SDP je smanjivao ljudska prava, za kolektivne ugovore Milanović je govorio kako su oni “relikt prošlih vremena”.

“Čelnici SDP-a javno su zagovarali opciju privatizacije svega što je ostalo državno, a zahvaljujući samo njihovoj nesposobnosti, nisu uspjeli za sitniš prodati Hrvatske autoceste. Uostalom, strategija upravljanja i raspolaganja imovinom u vlasništvu RH od 2013. do 2017. godine, donesena u Milanovićevoj vladi i potvrđena u saboru, podrazumijevala je upravo to – apsolutnu rasprodaju.”

“Milanović se nije trudio provesti, iako je već godinama obećavao, učinkovitu reformu hrvatskog pravosuđa. Milanovićeva vlada reformu pravosuđa svela je na kozmetičke izmjene pa je tako s radom prestalo 40-ak prekršajnih sudova koji su prezvani u stalne službe.”

Drug Zoki kaže: “Idemo u drugi krug, ali ne u rat, ratovi su gotovi”. Jesu li ratovi gotovi? Nažalost u našem okruženju se zvecka oružjem, vodi se specijalni obavještajni rat, ratuje se verbalno, prijeti se javno ali drug Zoki to ne vidi i ne čuje!?

Nakon što je podijelio stanovnike Hrvatske na “mi ili oni” drug Zoki kaže: “Nitko u Hrvatskoj neće se osjećati kao građanin drugog reda…” zaboravljajući koliko je građana proglasio građanima drugog reda i da svi oni koji ne misle kao on i njegovi podupiratelji su građani drugog reda.

“Ili mi ili oni, izbor je jasan. Dobro ili loše, svjetlo ili tama” Naprijed, a ne natrag. To je naš slogan. Zna se što je bilo prije. Tko god nas u tome hoće pratiti, naš je, a to je većina ljudi u Hrvatskoj, rekao je Milanović.

Što je bilo prije?

Bio je komunistički zločin i teror. Evo kratkog podsjetnika za druga Zokija i njegove obožavatelje: ubojstva antikomunista za vrijeme Drugog svjetskog rata, 900 masovnih grobnica u Hrvatskoj nakon Drugog svjetskog rata (550.000 ubijenih Hrvata), otimačina stanova i dobara te stvaranje sustanarstva u tuđim stanovima, uništavanje obrtnika i pljačka njihove imovine, pljačka crkvene imovine, progon neistolišljenika u Hrvatskoj, ubojstva emigranata, ukidanje zdravstvenog osiguranja poljoprivrednicima i svećenicima, ekonomsko uništavanje Hrvatske (Inex i Genex), pljačka hrvatskih deviza, zatiranje hrvatske kulture, hrvatskog jezika i identiteta, itd. TO JE BILO PRIJE!

Slika 5. Knjiga Josipa Jurčevića

Glas za Zokija, glas je za komunističke laži, glas za rušenje samostalne Hrvatske (za “region”), glas je za zaštitu komunističkih ubojica i njihovih potomaka a ne za državu prava i osudu komunističkih zločina i zločinaca!

Slika 6. Svjedočanstvo o komunističkim zatvorima za žene

Zločin je negirati komunističke zločine i teror (bez obzira tko ga negira: SDP, HDZ, HNS, SDSS, HSS itd.)!

Društvo

SKITNJE LIJEPOM NAŠOM: Svetište Majke Božje Trsatske

Published

on

By

Svetište Majke Božje Trsatske najveće je hodočasničko svetište u zapadnom dijelu Republike Hrvatske. Prema predaji 10. svibnja 1291. godine na mjestu današnjeg svetišta Gospe Trsatske osvanula je Nazaretska kućica Svete obitelji. Na Trsat su je iz Nazareta prenijeli anđeli. Tu se zadržala do 10. prosinca 1294. godine kada je anđeli preniješe u Loreto, pokraj Ancone, gdje se i danas nalazi.

O gradnji crkve razmišljao je Nikola IV Frankapan, a gradnju je započeo njegov sin knez Martin Frankapan, dozvolom pape Nikole V., zavjetujući se franjevcima obvezom gradnje crkve i franjevačkog samostana 1453. godine, na mjestu gdje se prema legendi od 1291 do 1294. godine nalazila Bogorodičina kućica. Nakon izgradnje je doveo franjevce iz Bosanske vikarije.
Crkva Blažene Djevice Marije danas je poznato svetište i hodočasničko odredište u koje stižu ljudi iz raznih dijelova Hrvatske i inozemstva. U njoj je pokopano više znamenitih ljudi. Tu su grobovi nekih članova grofovske obitelji Frankopana i grob Petra Kružića, graditelja čuvenih stuba do trsatskog svetišta.

Vrlo brzo ovo svetište je postalo hodočasničkim središtem. Nakon velikog požara koji se desio 1629. godine, bilo je potrebno dodatno renovirati crkve i samostan uz nju. Crkva i samostan su obnovljeni ponajviše u baroknom stilu u kojem su prepoznatljivi i danas. Unutrašnjost je također dizajnirana baroknim stilom, a to se najviše očituje u raskošnom oltaru koji datira iz 1692. godine.

Na mjestu današnje bazilike gotovo dva stoljeća bila je kapela koju je dao izgraditi Nikola I. Frankopan. Crkva koja je iz nje nastala, zahvaćala je prostor svetišta i polovicu glavne crkvene lađe današnje građevine. Lijeva crkvena lađa i pročelje podignuti su tek kasnije. Sada je čine dvije lađe. Znamenita su i dva samostanska klaustra te ljetna blagovaonica.

Najzaslužniji za današnji njen izgled je Franjo Glavinić, tadašnji gvardijan samostana, koji je u kolovozu 1644. pokrenuo radove na obnovi i proširenju. Svoj konačni izgled, crkva je dobila 1824. godine kada je produžena 6 metara, a dodan joj je i zvonik kojega do tada nije imala.

Današnja bazilika, splet je gotičko – renesansno – barokno – bidermajerskih graditeljskih faza. Crkvu Majke Božje danas rese oltarne slike sv. Mihovila, sv. Katarine i sv. Nikole, manirističkog slikara iz Švicarske, franjevca Serafina Schöna, slikara C. Tasce i drugih poznatih umjetnika 17. i 18. stoljeća.

Zbog gubitka Svete kućice, neutješenim Trsaćanima papa Urban V. 1367. godine šalje čudotvornu sliku Majke Božje imena «Majka milosti».

Predaja kaže da je sliku osobno naslikao sv. Luka Evanđelist. Izrađena je na cedrovoj dasci i podijeljena na tri polja. Zbog štovanja koje joj iskazivano, slika je okrunjena krunom od pravoga zlata 8. rujna 1715. godine, a svečanost njene krunidbe se održala pod pokroviteljstvom hrvatskog Sabora. Bila je to prva Marijina slika izvan Italije koju je dao okruniti neki papa. »Majka milosti« ima iznimno značenje u stvaranju kulta štovanja Djevice Marije na Trsatu. Sveti otac već u petnaestom stoljeću dopušta poseban oprost onima koji ju pohode. Slika se i danas cijeni zbog milosti koju po njoj dijeli Marija svojim štovateljima, a stoji na glavnom oltaru i iz crkve se iznaša prilikom raznih procesija, kao npr. na Blagdan Gospe Trsatske ili  Velike Gospe.

Čudotvorna slika “Majke Milosti” podijeljene je u tri okomita polja. U središnjem, najvećem polju je Marija koja doji, hrani Isusa. Marijin blagi pogled usmjeren je prema Isusu ali i prema gledatelju slike. Dijete Isus ima ozbiljan pogled i podiže ruku za blagoslov. U gornjem dijelu lijevog i desnog bočnog polja prikazani su najvažniji događaji iz povijesti spasenja: Utjelovljenje (Navještenje) i Otkupljenje. Potonje je prikazano u tradicionalnoj ikonografskoj formi “deisisa” – prikaza Kristove otkupiteljske smrti na križu, prije koje je Crkvi preko sv. Ivana, najmlađeg apostola, Mariju ostavio za Majku. U donjoj polovici lijevog i desnog bočnog polja slike prikazani su svjedoci Crkve. Ono što je Isus propovijedao nastavili su učenici! Desno su apostoli sv. Petar, sv. Ivan i sv. Pavao. S lijeve strane su prikazani nepoznati sveti biskup (najvjerojatnije sv. Nikola), sv. Bartolomej (crven, jer mu je tijekom mučeništva odrana koža) i sv. Stjepan, đakon.

Knez Martin Frankapan uz crkvu je dao sagraditi i samostan u koji su se 1468. doselili franjevci. Tu se nalazi stara i bogata knjižnica s arhivom i bogata riznica s darovima i zadužbinama koje potječu od 14. stoljeća do današnjih dana. U njoj se čuva original gotičkog triptiha Gospe Trsatske kojeg je, prema predaji, Hrvatima 1367. godine darovao papa Urban V. Ikona je već u to doba slovila kao čudotvorna jer ju je, vjerovalo se, naslikao sam sveti Luka. Tu se nalazi i veliki relikvijar srpske despotice Barbare rođene Frankapan poklonjen crkvi 1485., te dvoglavi orao iz masivnog zlata ukrašen draguljima koji je zavjetni dar Karla V. iz 1536. godine, a vrijedna je i visokorenesansna srebrna skulptura Bogorodice s Isusom, visoka 35 cm koju je 1597. godine darovao hrvatski ban Toma Bakač-Erdody za ozdravljenje sina. Još se tu čuvaju i Leopoldovi svjećnjaci, te misno ruho koje je darovala Marija Terezija.

U kapeli Zavjetnih darova nalaze se zavjetne slike na kojima se obično vide lađe pomoraca kada im je u oluji zaprijetila životna opasnost, a ističe se i gotička skulptura Gospe Slunjske. Tu su i ostali darovi od 19. st. do danas.

U sklopu samostana u 17. je stoljeću osnovana i gimnazija za školovanje mladih franjevaca te su više od stoljeća djelovali teološka škola, prva trsačka pučka škola i prva bolnica u Rijeci. Samostanska knjižnica posjeduje više od 20.000 svezaka, među kojima su i prva hrvatska neglagoljska knjiga »Lekcionar Bernarda Splićanina« te »Evangelistarum« iz 1532. godine Marka Marulića, kao i «Raj duše», koji je bio osobni molitvenik grofice Katarine Zrinski autora Nikole Dešića.

Brončana skulptura “Trsatski hodočasnik”  je rad akademskog kipara Antuna Jurkića. Skulptura predstavlja papu Ivana Pavla II. kako se moli. Postavljena je u čast trećeg pastoralnog posjeta (2003. godine) pape Hrvatskoj.

Continue Reading

DOMOVINSKI RAT-KULTURA SJEĆANJA

KULTURA SJEĆANJA: VUKOVAR 1991.

Published

on

By

Popis 2717 žrtava srpske agresije na Vukovar 1991. godine.

Podsjetnik za zaboravne Hrvateke, dezertere koji vladaju, jugočetničku oporbu i koalicijske partnere HDZ-a

Vukovarski franjevci (ne država) napravili su popis svih vukovarskih žrtava 1991. godine. Imena su ispisana na staklenoj stijeni u dvorištu Franjevačkog samostana, ponad Dunava. Idejni poticaj za ovaj popis dao je fra Josip Šoštarić, tadašnji župnik u Šarengradu, koji je često dolazio u Vukovar.

Na ovome popisu nalaze se poginuli hrvatski branitelji i pripadnici civilne zaštite u Vukovaru 1991. godine. Među njima su i oni zatočeni i ubijeni u Srpskim koncentracijskim logorima, ali i brojni nestali te veliki broj hrvatskih branitelja koji su iz drugih krajeva Domovine i inozemstva došli braniti Vukovar.

Vukovarski fratar dvije je godine tragao za imenima branitelja i civila, muškaraca, žena i djece, katolika i pravoslavaca, muslimana koji su izgubili svoje živote u Domovinskom ratu. Prvi put sada su na jednom mjestu njihova imena i prezimena uklesana u staklene ploče. Vidi popis:

https://direktno.hr/domovina/objavljujemo-popis-2717-heroja-vukovara-169822/

Popis 2717 žrtava srpske agresije na Vukovar

Podsjetnik za zaboravne Hrvateke, dezertere koji vladaju, jugočetničku oporbu i koalicijske partnere HDZ-a

Continue Reading

DOMOVINSKI RAT-KULTURA SJEĆANJA

KULTURA SJEĆANJA: Srpski zločin u Saborskom

Published

on

By

Slika 1. Spomenik u Saborskom (Saborsko.net)

Srpski zločin u Saborskom, 12. studenoga 1991.

Saborsko je veliko hrvatsko mjesto udaljeno 10 km od Plitvičkih jezera smješteno na cesti koja vodi prema Plaškom i Ogulinu, podno planine Male Kapele. Prije Drugoga svjetskog rata Saborsko i okolna sela brojala su preko 4.000 ljudi, mahom Hrvata, a 1991. broj je bio oko 1.500 stanovnika. Hrvati su činili apsolutnu većinu stanovnika.

Saborsko je bilo okruženo srpskim selima pa je već od kolovoza 1991. bilo u potpunoj blokadi. Napadi na Saborsko započeli su u kolovozu. Prvi napad bio je 5. kolovoza 1991. u ranim jutarnjim satima minobacačkim granatama iz pravca Ličkih Jesenica. Branitelji Saborskog više su od tri mjeseca u okruženju odolijevali žestokim napadima agresora. Cilj je bio zastrašivanje i protjerivanje Hrvata s njihovih ognjišta i stvaranje etnički čiste Velike Srbije.

Pokolj u Saborskom izvršili su pripadnici JNA i srpske paravojne snage. Na dan 12. studenoga 1991. srpski su napadači (JNA s devet vojnih zrakoplova, 43 tenka, desetak haubica i VBR-ova, te blizu 1000 pripadnika paravojnih formacija) probili obrambene crte Saborskog. Potom su išli od kuće do kuće i ubijali seljane, ukupno njih 29, koji nisu htjeli ili mogli napustiti selo. Sve su kuće potom opljačkane. Katoličku crkvu su digli u zrak, a groblje opustošili.

U Saborskom su pak ubijene 52 osobe, a devet ih se još vodi nestalima. Ubijene su osobe visoke životne dobi, najstariji ubijeni imao je 96 godina (Mate Matovina). Samo u jednom danu (12. studenoga) Srbi su ubili gotovo četrdesetak osoba! Preživjeli seljani krenuli su prema Bihaću. Tri dana su se provlačili kroz šume sve do Bihaća u BiH. Odatle su prebačeni autobusima u Hrvatsku i smješteni s ostalim izbjeglicama po hotelima.

Saborsko je praktično sravnjeno sa zemljom; uništen je 1171 stambeni objekt. Stoga i ne čudi da su temelj hrvatske tužbe za genocid protiv Srbije pred Međunarodnim sudom pravde u Haagu činili zločini počinjeni u Vukovaru, Škabrnji i Saborskom.

O zločinu u Saborskom se rijetko govori, ne snimaju se filmovi, ne organiziraju se okrugli stolovi i ne pišu se kolumne. O zločinu 1945. godine se nije smjelo govoriti u vrijeme komunističke vladavine. U Saborskom i okolnim selima Srbi su 1945. ubili više od 400 Hrvata.

Dana 12. studenoga 1991. pred općim napadom topništva, avijacije, tenkova, pješaštva i drugih agresorskih snaga branitelji su bili prisiljeni, uz znatne gubitke, napustiti Saborsko i otići u progonstvo zajedno s preostalim stanovništvom. Toga dana u Saborskom je porušeno i zapaljeno preko 350 obiteljskih gospodarstava.

Pokolj u Saborskom počinile su snage JNA i pobunjeni Srbi 12. studenoga 1991.  Saborsko je bilo mjesto s većinskim hrvatskim stanovništvom. Napadi su počeli 1. listopada 1991.  godine. Cilj je bio protjerivanje Hrvata s njihovih ognjišta i stvaranje etnički čiste velike Srbije.

12. studenoga srpski su napadači (JNA s devet vojnih zrakoplova, 43 tenka, desetak haubica i VBR-ova, te blizu 1000 pripadnika paravojnih formacija) probili obrambene crte sela Saborskog. Potom su išli od kuće do kuće i ubijali seljane, ukupno njih 29, koji nisu htjeli ili mogli napustiti selo. Sve su kuće potom opljačkane. Katoličku crkvu su digli u zrak, a groblje opustošili.

Prognani seljani su se tri dana provlačili kroz šume prema Bihaću. Iz Bihaća su autobusima prebačeni u Hrvatsku i smješteni s ostalim izbjeglicama po hotelima.

U Saborskom je za vrijeme srpske agresije ukupno ubijeno 80 ljudi, a 160 je ranjeno.

Dr. Marko Jukić

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved