Connect with us

Vijesti

Lažni temelji karizmatske obnove

Published

on

Iako „karizmatska obnova“ nije katolička od svojih korijena, dobri razlozi za istu tvrdnju pojavljivali su se s vremenom. Proučimo lažne i heretične osnove spomenutog pokreta.

Naslovna slika: Karizmatsko „klanjanje“

Pretendirani svetopisamski temelji

Pokret nastoji pozvati na XII i XIV poglavlje Prve poslanice svetoga Pavla Korinćanima kao na svoje teološko obrazloženje. Ukratko, pentekostalni pokret tvrde da se kod njih događa ono što je bilo i u Korinut, tj primanje Duha Svetoga i neke karizme: jezici, iscjeljenja, proročanstva; međutim, razlike su radikalne. Tako:

• U Korintu nije bilo ni krštenja Duhom, ni polaganja ruku, niti pokušaja organiziranja molitvenih susreta ili duhovnih vježbi kako bi se davao Duh Sveti.

• Iz Poslanica svetoga Pavla zaključuje se da taj fenomen nije bio raširen u Crkvi, nego da je bio ograničen isključivo na Korint. Nije bilo pokušaja širenja na drugim mjestima. Nadalje, nakon što su se pojavile štetne posljedice i zlorabe, nestao je i za njega se u Crkvi nije čulo sve do 1966. godine.

• U Korintu su karizmatici govorili “tuđim jezicima”, za razliku od pentekostalaca, koji su ispuštali čudne zvukove i žamor koji nije mogao biti jezik Treće osobe Presvetog Trojstva.

Pentekostalci dodaju i neke epizode iz Djela apostolskih, posebice izlijevanje Duha Svetoga na dan Pedesetnice. Oni nastoje svakom kršćaninu dočarati to veliko mistično iskustvo: “zašto”, kažu, “kršćanin treba biti lišen tog neusporedivog dara, tako potrebnog za gorljivi kršćanski život?” Na ovo se može odgovoriti riječima:

• Na prvu Pedesetnicu, mistično i osjetljivo iskustvo Duha Svetoga, zajedno s karizmama jezika, proroštva i iscjeljenja, bilo je darovano samo apostolima i, vjerojatno, učenicima prisutnima u Cenakulu, ali ne i ostalima od ljudi koji su toga dana kršteni.

• Apostoli su govorili jednim jezikom – aramejskim – dok su ih slušatelji čuli kako govore svaki svojim jezikom (grčki, latinski, partski, elamski, itd.). Očito, to je potpuno drugačije od onoga što se događa na karizmatskim molitvenim sastancima. [Op. prev.: Sv Augustin u Civitate Dei malo drukčije tumači ovu zgodu, na vrlo logičan način uzimajući u obzir Božju intervenciju. Naime, sam Bog daje nalog apostolima propovijedati Evanđelje po svom svijetu. Ali ni Bog ni Crkva ne zapovijedaju ono što je nemoguće. Stoga, da bi mogli propovijedati sve do Perzije, Indije, Etiopije itd kamo su otišli neki od apostola, Bog im je dao ono što im je bilo potrebno za propovijedanje, osim milosti, tako i ljudska sredstva, u prvom redu znati govoriti i razumijeti druge jezike. Nakon što se Crkva proširila na sav ondašnji poznati svijet, ovakvi darovi su prestali.]

• S obzirom na VIII poglavlje Djela apostolskih – gdje se govori kako je Duh Sveti sišao na novoobraćenike u Galileji preko (biskupskog) ministarstva ili službe Petra i Ivana, nakon evangelizacije đakona Filipa – crkveno je tumačenje da se taj slučaj odnosi na sakrament krizme.

Ostali tekstovi Novog zavjeta koji se obično spominju mogu se sažeti na suglasnije objašnjenje od onoga koje pokušavaju karizmatici. Da je Savao nakon Ananijinog polaganja ruku progledao i bio ispunjen Duhom Svetim, razumije se iz posebne misije koju je u tom slučaju morao izvršiti, osobito ako se uzme u obzir da je Ananija bio svećenik. Osim u tom slučaju, ne vidimo ga kako tu i tamo polaže ruke.

Da je Pavao, pronašavši u Efezu učenike Ivana Krstitelja, krstio ih i položio ruke na njih, nakon čega je sišao Duh Sveti i oni su počeli govoriti u jezicima i prorokovati, opravdano je jer je Pavao već bio biskup.

Osim ovih tekstova, nema drugih primjera o vanjskom izljevu Duha Svetoga. To je zato što Isus Krist nikada nije obećao takva mistična iskustva i izvanredne darove kršćanima, niti je osigurao odredbe da ih se prenese kroz posebne obrede. Ustanovio je doduše sakrament potvrde, koji Crkva oduvijek dijeli i po kojemu svaki kršćanin sudjeluje u izlijevanju Duha Svetoga, ali se taj Duh ne dijeli vanjskim znakovima i čudesima, nego tiho i otajstveno, kao u drugim sakramentima.

Crkva nikada nije upoznala takvo krštenje Duhom. Kad bi to bilo točno, to ne bi bio jednostavan sakrament nego “nadsakrament”, superioran u odnosu na ostalih sedam, jer ne bi proizvodio samo unutarnju milost, nego i puninu sličnu onoj na dan Pedesetnice; Uz to, čudesno vanjsko izlijevanje i, konačno, također bi podjelio čudesne darove – ozdravljenja, proroštva i jezike – … i sve je to protivno vjeri.

Ako je istinito ono što pentekostalci tvrde o krštenju Duhom, gdje bi se krizma trebala smjestiti u kršćanskom životu? Oni nastoje izbjeći ovo neugodno pitanje i, budući da nisu u mogućnosti otvoreno zanijekati ovaj sakrament, spuštaju ga na sekundarnu razinu. Zato Ranaghan navodi sljedeće: “Čovjek može biti sigurniji što znači biti kršten u Duhu Svetom nego što znači biti krizman.”

S obzirom na to, Firentinski sabor je jasno rekao da je  krizma Duhovi svakog kršćanina. Dakle, jedno od dvoje: ili je krštenje Duhom istinito, a potvrda lažna, ili je potvrda istinita, a krštenje Duhom lažno. Ne mogu oboje biti istina.

Ispit pretendiranih karizmi

  1. Dar ozdravljenja

Slušajući karizmatike, činilo bi se da su čuda uobičajena pojava i stoga dokaz božanskog podrijetla pokreta. No, da bi iscjeljenje bilo čudesno, potrebna su tri uvjeta:

• da su isključeni svi prirodni uzroci koji mogu dovesti do iznenadnog izlječenja;

• da činjenica bude podvrgnuta pažljivom ispitivanju liječnika, znanstvenika i teologa, i

• da konačnu kaznu izriče nadležni autoritet.

Sada, nijedan od tri uvjeta nije ispunjen u pentekostalizmu: oni vjeruju u čuda kroz jednostavno svjedočanstvo onih koji ih primaju. Više od čuda, to su trivijalne činjenice, “psihološka” čuda i tome slično.

Čudo može imati samo tri moguća uzroka. Prije svega Bog. U ovom slučaju mora se utvrditi da se radi o pravim čudima, u kojima nema ni traga ponosu, razmetljivosti ili samozadovoljstvu, vrlo prisutnih u karizmatičnosti. Drugo, psihološki procesi. Oni tvrde da su neki obraćenici napustili svoje navike pijenja; ali svi znaju da članovi Anonimnih alkoholičara postižu slične rezultate bez ikakvog pribjegavanja “duhu” ​​kojeg zazivaju pentekostalci… Treće, đavao. Nema sumnje da on može činiti neka “čuda”, pogotovo u atmosferi nabijenoj emocijama.

  • Dar jezika

Onome što je gore rečeno, mogu se dodati i neka druga razmatranja, budući da pentekostalci jako cijene ovaj “dar”.

Donedavno su to smatrali definitivnim dokazom izljeva Duha Svetoga. Kad bi to bio slučaj, kad najnormalniji kršćani primaju sakrament, ne mogu biti baš sigurni da su ga primili zbog odsutnosti vanjskih pojava. Sigurnost koju imamo je vjera u Kristovo obećanje, potvrđeno autoritetom Crkve: vjera koja se gotovo nikada ne temelji na osjećaju ili iskustvu.

Naša zbunjenost se povećava ako pogledamo prirodu “karizme”, jer jezici kojima govore pentekostalci nisu ljudski, već nerazumljivi zvuci. Jezici koji se spominju u Djelima apostolskim i Poslanici Korinćanima bili su pravi jezici.

Međutim, pentekostalci pokušavaju dati svoje objašnjenje: oni zagovaraju mogućnost molitve “neobjektivno, na predkonceptualni način”. Ovaj pojam daje Le Renouveau Charismatique:

“Mogućnost molitve neobjektivno, na predpojmovni način, ima značajnu vrijednost u duhovnom životu. Omogućuje nam da predpojmovnim sredstvima izrazimo ono što se pojmovno ne može izraziti. Molitva u jezicima je za normalnu molitvu ono što je apstraktno, nereprezentativno slikarstvo za obično slikarstvo. Molitva u jezicima zahtijeva vrstu inteligencije koju imaju čak i djeca.”

E sad, sve ovo je, u najmanju ruku, vrlo zbunjujuće i teško razumljivo. Ne postoji ništa slično ni u Tradiciji Crkve, ni u učenju duhovnih i mističnih učitelja. Iako je Krist naučio moliti apostole i prve učenike i čak dao formulu kojom se izražavaju vlastite molbe, on to nikada nije činio na “predkonceptualni” i “neobjektivni” način. Ova vrsta molitve pretpostavlja da mrmljanje ne odgovara objektivnoj stvarnosti, da je Duh Sveti nesposoban izraziti božansku stvarnost racionalnim jezikom, kada je taj isti Duh, kroz usta proroka i apostola, i samog Krista, govorio najviše istina na ljudskom jeziku.

[Nema referencije na neki sveti čin.]

Vjerski indiferentizam

Kao što je već spomenuto, katolički pentekostalni pokret uvezen je iz protestantskog pentekostalizma. U skladu s ovom pozadinom, iako u suprotnosti s vlastitim podrijetlom, katolici održavaju molitvene sastanke s protestantima bilo koje denominacije. Tijekom molitvenog susreta, tko god je primio dar “vodiča”, može položiti ruke na bilo koga, bez obzira kojoj sekti pripada.

Svi oni traže dar Duha Svetoga, govore u jezicima, tumače, prorokuju i liječe. Obje grupe žele raditi na jedinstvu bez obzira na doktrinarna pitanja, pokušavajući postići jedinstvo postavljajući se “na dublju razinu”. Ta “najdublja razina” je “emocionalna razina”, koja se često brka s “nadnaravnom ljubavlju”. Pentekostni pokret, ukratko, predodređen je uništiti nadu u istinski ekumenizam, budući da nikakvo jedinstvo nije moguće ako protestanti ne prihvate punu istinu Katoličke Crkve.

Rušenje kršćanske askeze

Prijeđemo li s teologije na asketizam, kako su sveci živjeli i naučavali, otkrivamo da karizmatizmu ne samo da nedostaju temeljni zahtjevi za istinsko uzdizanje k Bogu, nego je čak i štetan za isto.

Prije svega, uništava poniznost i pogoduje ponosu, jer je ponosna osoba puna samouvjerenosti i samopouzdanja, traži senzacionalno i prikazuje ga kao vrlinu. Dok  ponizni, s druge strane, traži posljednje mjesto, izbjegavaju senzacionalno i neobično, boje se da ne prevare same sebe i smatraju se nedostojnim izvanrednih darova. Ako im ih Bog daruje, oni ih prihvaćaju sa strahom i trepetom, moleći Ga da ih uzme i te ih vodi običnim putem.

Zatim, izlaže se dušu samoobmani. Hranjeći morbidnu želju za senzacionalnim, pokret stvara atmosferu preopterećenu emocijama koja vodi u samoobmanu. Izjaviti da je osobno iskustvo vrhunski dokaz izlijevanja Duha Svetoga protivno je Kristovu učenju, koji je rekao da je ispunjenje volje Božje jedini siguran kriterij za biti na putu spasenja: “Ne će svatko tko mi kaže “Gospodine, Gospodine!” ući će u Kraljevstvo nebesko, nego onaj koji vrši volju moga Nebeskog Oca.”

Dok karizmatici izvanredne darove smatraju nepobitnim znakovima iskustva božanskoga, naš ih Gospodin isključuje kao znakove sigurnog spasenja: “Mnogi će mi reći u onaj dan: “Gospodine, Gospodine, nismo li u tvoje ime prorokovali, i zloduhe izgonili i u tvoje ime čudesa činili?” Tada ću im reći: Nikad vas nisam poznavao, odlazite od mene, zlotvori!””

Nadalje, to je suprotno iskustvu onih koji su živjeli duhovno. Učenje i praksa pentekostalaca proturječi primjeru svetaca, koji su se neprestano bojali da ih đavao ne zavede, prezirali su izvanredne pojave i tražili od Gospodina da ih drži na neizvanrednom putu.

Kako bi izbjegli samozavaravanje, obično su se povjeravali stručnim duhovnim voditeljima. Izjavljivali su im čak i najbeznačajnije osjećaje svoga srca i junački su se pokoravali onome što su im zapovijedali. Može li itko zamisliti svetu Katarinu Sijensku, svetu Tereziju Avilsku, svetog Franju Asiškog ili svetog Ignacija Lojolskog, kako putuju svijetom i razmeću se kao djelitelji Duha Svetoga?

S druge strane, karizmatici napuštaju križ. Pokret se fokusira na slavljenje “radosti” duha. Nema li u pokretu mjesta za agoniju Getsemanija, za tjeskobu Muke, za noć duše koje se prisutne u životima svetaca?

Pentekostalci trebaju znati da se k svetosti penje putem na kojem nema obilja radosti: Tko hoće biti moj učenik, neka se odrekne samoga sebe, neka uzme svoj križ i neka me slijedi. Autentično slavlje radosti rezervirano je za Nebo. Pokazatelj je veće savršenosti reći neka bude volja tvoja i u agoniji Getsemanija i u radosti Pedesetnice.

Ukratko, karizmatski pokret proturječi i istom učenju Drugog vatikanskog sabora, koji kaže: “Izvanredne darove ne treba tražiti nepromišljeno, niti od njih preuzetno očekivati ​​plodove apostolskog rada” (Lumen gentium, 12). Čini se da su takve riječi nadahnute od Boga kao prethodna osuda pokreta koji je trebao nastati odmah nakon Sabora. [Op. prev.: Ipak, napr. isti saborski dokument na drugom mjestu govori, što je moglo nažalost dovesti i do drugih interpretacija: “”Duh Sveti prebiva u Crkvi i u srcima vjernika kao u hramu (usp. 1 Kor 3,16; 6,19), te s njima moli i svjedoči njihovo posinovljenje (usp. Gal. 4, 6; Rim 15-16 i 26). On vodi Crkvu do svake istine (usp. Iv 16,13), ujedinjuje je u zajedništvu i službi, opskrbljuje je i upravlja raznim hijerarhijskim i karizmatskim darovima i ukrašava je njezinim plodovima (usp. Ef 4,11-12; 1). Kor 12, 4)» (br. 4).”]

Zaključak

Objektivno i nepristrano ispitavši pentekostni pokret, ustanovili smo da je krhak, kontradiktoran i poguban. Ali, usred buke i galame koju je podigao pokret, teško je učiniti da prevlada glas razuma.

U zaludom dobu kao što je naše, u kojem se napadaju učenje i predaja Crkve, čini se da su stigla vremena koja je sveti Pavao prorekao Timoteju: “Doći će naime vrijeme kad se zdrava nauka ne će podnositi, nego će po svojim strastima skupiti sebi učitelje, da im golicaju uši. I odvraćat će uši od istine, a okretat će se bajkama.

Sveti Pavao nas poziva da sve ispitamo, da dobro zadržimo, a loše odbacimo. U svjetlu zdrave teologije i Tradicije, karizmatizam nije dobra stvar: on polazi od fantastičnih pretenzija, potkopava vjeru, navodi duše na lažni misticizam i predaje ih, lakovjernošću i skrivenim ponosom, na pladanj serviran đavlu. Stoga je potpuno opravdan sud nadbiskupa Roberta Dwyera koji je rekao:

Karizmatski pokret smatramo jednim od najopasnijih usmjerenja Crkve u našem vremenu, usko povezan duhom s drugim destruktivnim i razdvajajućim pokretima, koji prijeti ozbiljnom štetom njezinom jedinstvu (Crkve) i bezbrojnim dušama (Christian Order, svibanj 1955., stranica 265.).

Izvor: fsspx-sudamerica

Preveo za Croativ Milenko Bernadić

Vijesti

Ivo Josipović i „ustaška zmija“

Published

on

Uvod Znakovite su rasprave na raznim mail listama, a iz ove rasprave sa Ivom Josipovićem ili nekim tko se u virtualnom svijetu predstavlja kao on, nažalost vidljiva je duboka i nepremostiva podjela unutar hrvatskog nacionalnog bića.

Što predstavlja hrvatsko nacionalno biće? Hrvatski identitet! Hrvati  ne znaju koji su to elementi nacionalnog identiteta. Identitet je ono što razlikuje jednu naciju od druge, te predstavlja osnovu za razlikovanje Hrvatske od drugih zemalja u okruženju. Identitet je ono što Hrvatsku čini jedinstvenom i po čemu se ona pamti.

Hrvatska nažalost nema prepoznatljiv identitet u svijetu, upravo zato jer je hrvatsko nacionalno biće podijeljeno. Jeli Hrvatska država Hrvata ili Jugoslavena i velikosrpskih četnika, kao djela Srpskog sveta?

Hrvati su se u Domovinskom ratu 1991-1995. oslobodili Jugoslavije i svega što je ona predstavljala, ali nažalost nisu od Jugoslavena, jugo-komunista i velikosrpskih četnika Srpskog sveta, koji danas, eto apsurda vladaju Hrvatskom.

Upravo ova rasprava to pokazuje. S jedne strane Ivo Josipović, koji po mojem mišljenju predstavlja otpadnike od hrvatskog identiteta, Jugoslavene i jugo-komuniste i Hrvata sa druge strane, koje Josipović, generalizirajući naziva „ustašlukom“ ( poznata je ta njegova retorika sa ustaškom zmijom, kojom se u javnosti sprdaju)

Dakle hrvatski identitet čini vjera, odnosno Katolička crkva, vezano uz nju kultura i pripadnost civiliziranom svijetu. Religijska je pripadnost jak znak identiteta: vjerskog i nacionalnog.

Jezik – hrvatski jezik,  jedno od najsnažnijih obilježja identiteta, i osobe i naroda. Tek nedavno u Saboru je izglasan Zakon o hrvatskom jeziku i tko je bio protiv ili suzdržan? Upravo SDP, odnosno stranka koja je nasljednik Komunističke partije Jugoslavije. Znači da oni sebe ne vide kao dio hrvatskog identiteta.

Identitet čine još :

  • prostor na kojem ljudi žive u većini koji se naziva domovina,
  • pisma – Hrvati su kroz povijest rabili tri pisma: glagoljicu, latinicu i hrvatsku ćirilicu, od ranoga srednjega vijeka pa do 19. stoljeća,
  • književnost – hrvatska književnost. Hrvati su stoljećima pisali i stvorili bogatu književnost, u srednjem vijeku na sva tri naša jezika i pisma, u humanizmu i renesansi na latinskom i na hrvatskom, a od 19.stoljeća, na latinici,
  • vizualni identitet – crveno-bijeli šahirani grb, pleter i kravata dio su  hrvatskog vizualno-kulturnog identiteta,
  • bogata tradicijska kultura, običaji, materijalna i nematerijalne kulturna baština koju čini  bogatstvo nekoliko dijalekata, dugogodišnja seoska tradicija,  brojni običaji i autohtona kuhinja…

Niti jednom narodu kroz povijest, nije bio toliko osporavan i ugrožen njegov identitet, kao što je hrvatskom narodu.

Najveći neprijatelj i negator hrvatskog identiteta je velikosrpsko-četnička ideologija, odnosno danas Srpski svet i naravno nositelj i provoditelj te ideologije Srpska pravoslavna crkva.

Drugi su  veliki neprijatelji totalitarne ideologije, koje negiraju nacionalnu pripadnost.

I sada još proizašlo iz totalitarnih ideologija, globalizacija kojom se brišu ljudske različitosti, različitosti među narodima, razlike među jezicima i kulturama. Globalizacija u svrhu i globalnoga tržišta i vladanja svijetom nije samo prijetnja hrvatskom identitetu, nego prijetnja identitetima svih naroda.

Globalizaciju slijede nasljednici jugo-komunističke ideologije, jer je bliska negiranju hrvatskog identiteta. To su u Hrvatskoj od stranaka koje su ušle u Sabor, SDP i njegove varijante, Možemo, IDS, Centar, SDSS, GLAS, Radnička fronta….

Nastavak rasprave koja se nadovezuje na „ stari hrvatski pobjednički pozdrav“ SFSN( Smrt fašizmu, sloboda narodu), kojim Ivo Josipović pozdravlja;

Ivo Josipović, 25. ruj 2024. 05:34

Gđo Benčik,

Baš nemate duha, ne razumijete čak ni ovu blagu ironiju s parafrazom jednog drugog, ne-hrvatskog pozdrava, znate kojeg, gadi mi se i citirati ga. Dakle, zaista, SFSN nije stari, ali je hrvatski pozdrav, za razliku od onog drugog, to je i pobjednički pozdrav. I njime je pozdravljalo puuuuno više Hrvata nego s onim drugim, navodno hrvatskim, pozdravom.

Što se tiče ovih karikaturica, simpatične su. Ima ih još, raznih. Nisu neko umjetničko djelo, ali dobro reflektiraju, i moju politiku, ali i komplekse ustašića (kakvih u ovoj grupi ima puno), koji ovdje u prepisci “viču” da su ponosni ustaše, a onda tvrde da ustaša nema pa se, kao, rugaju s mojim tezama o ustašluku. Evo, ustašićima koji žive u inozemstvu, posebno u Njemačkoj i Austriji preporučam da odu na neki prometni trg i ponosno zaviču da su ustaše, uz prigodno urlanje onog ZDS!

Čitam nastavak besmislica koje pišete o povijesti. Da, puno ste toga pročitali, selektivno, ili bez ikakva razumijevanja. Suze su mi od smijeha navrle kada se konstatirali da se hrvatstvo u Istri u i nakon rata sačuvano zahvaljujući svećenicima, valjda i molitvi. Nikako ne umanjujem doprinos nekih vrlo zaslužnih svećenika za očuvanje hrvatstva, posebno onih, nije ih bilo malo u Istri, koji su surađivali s partizanima. Na žalost, bilo je, posebno u drugim dijelovima Hrvatske a i u BiH puno i onih koji su se bili uortačili s ustašama, pojedini čak i s oružjem u rukama. Neki su to skupo platili teškim stradanjem. Vaše viđenje Titova posjeta Papi naprosto je smiješno, uopće ne znam kako bih o tome s vama bilo moguće ozbiljno raspravljati. Puno ste pročitali, sve znate a apsolutno ništa ne razumijete. Da li zato što ne možete razumjeti, ili zato što nećete razumjeti, ne želim suditi.

Konačno, u prilog teze za se od fašizma hrvatstvo u Istri obranilo molitvom, evo i jedne recentne poveznice:

I na kraju, neizbježni stari hrvatski pozdrav, SFSN!

Lili Benčik, 25. ruj 10:04

G. Josipoviću

Vaš pozdrav prije svega nije stari hrvatski pozdrav, već jugo-komunističko zločinački pozdrav koji je iza sebe ostavio za Hrvate veliki krvavi trag 1945 i 1991.godine.

Hrvatski branitelji  potukli su ga 1995, pa je nestao skupa sa vašom propalom Jugoslavijom i komunističkom ideologijom.

Mi se naravno nikada nećemo približiti po stavovima, jer su potpuno oprečni, po staroj hrvatskoj poslovici koja u više varijanti glasi; ” Ja drumom, vi šumom” ili “Ja u kope, vi u špade” ( ako poznate karte za briškulu i trešetu)

Vama je svaki Hrvat, vjernik i domoljub po klišeju ustaša, kao i velikosrbima i eks Jugoslavenima  iako na pr. nije imao nikakva dodira sa ustaštvom!

Po tome ste i postali predmet sprdnje u javnosti.

U privitku vam šaljem primjere i pozdravljam sa povijesno dokazanim starim hrvatskim  pozdravom BOG I HRVATI, koji je opstao i povijesno je tisuću godina stariji od vašeg propalog SFSN!

Naime Bog i Hrvati potječe iz 7.stoljeća kada je Sv. Papa Agaton (678-681) sklopio sa Hrvatima prvi međunarodni mirovni ugovor. U svome djelu ”De administrando imperio”, bizantski car Konstantin Porfirogenet, koji je kao suvremenik prvoga hrvatskog kralja Tomislava ( 912.- 959.)  godine, napisao :

 “Hrvati poslije krštenja postaviše vlastoručni ugovor te se tvrdom i nepokolebljivom vjerom zakleše sv. Petru da nikada neće provaljivati u tuđe zemlje niti ondje ratovati, već da će radije živjeti u miru sa svima koji to budu htjeli. A od Pape su za to dobili molitvu (obećanje) da će se za njih boriti i na pomoć im biti Bog Hrvata, kadgod drugi narodi provale u hrvatsku zemlju i ratom ih uznemire, a Petar, učenik Kristov, obdarit će ih pobjedom.”

Koliko su ispunili tu zakletvu, vidi se iz povijesti! Hrvati nisu nikada bili osvajači, uvijek su  branili svoja ognjišta i svoj dom. Točno po Isusovom govoru na Maslinskoj  gori: “Blago mirotvorcima, jer će se zvati Božji sinovi! (Mt 5,9).” Zato su primili i naročitu Božju zaštitu, pa su se kroz svoju, tešku povijest, na povijesnim  vjetrometinama,  udarani i potiskivani sa svih strana, zahvaljujući vjeri i Katoličkoj crkvi, ipak uspjeli održati kao narod sve do danas.

Ne zahvaljujući SFSN, nego povijesno,  zahvaljujući pokrštavanju i vjernosti Katoličkoj crkvi, preko koje smo postali dio europskih naroda, jer smo i kao narod počeli proživljavati kršćanski misterij, koji je svojim bogatstvom posvetio tolike hrvatske  sinove i kćeri, a onda podigao brojne Crkve  koje su postale najtrajniji i najrječitiji svjedoci naše duhovne kulture.

Čak je Kalvarija u Sv. Petru u Šumi ugrađena je u Kružni tok!

Nigdje na svijetu nema 10 velebnih Kalvarija kao u Istri gdje su se Hrvati prvi pokrštavali i koji su zahvaljujući istarskom katoličkom svećenstvu opstali, sačuvali svoj jezik i identitet.

Ne zahvaljujući ni Titu, ni komunizmu, a ni SFSN, nego Bogu i vjernom svećenstvu, koje je poteklo iz hrvatskog naroda u Istri i živjelo sa narodom.

Kao što sam već pisala Tito nije uspio postati Bog, iako mu se vi i vama slični i dan danas klanjate i slavite ga.

Ah da pokušao je Tito i prekinuo diplomatske odnose sa Vatikanom 1952. zbog Nadbiskupa Alojzija Stepinca, kojega je Papa imenovao Kardinalom, a Tito od njega tražio da se odrekne Vatikana. !?  S obzirom na to da komunistički režim nije u tome uspio, a bez obzira na niz represivnih mjera koje je poduzimao (zatvaranja i ubijanja svećenika, osude i zatvaranje nadbiskupa Stepinca, izbacivanje vjeronauka iz državnih škola, zabrane crkvenog tiska, oduzimanje crkvene imovine i sl.), pokušao je razbiti jedinstvo Katoličke crkve osnivanjem staleških svećeničkih udruženja uz pomoć svećenika sklonih režimu i drugih svećenika koji su podlegli političkom pritisku ili su pridobiveni raznim povlasticama. Kada su biskupi uz potporu Vatikana  zabranili osnivanje tih udruženja i uključivanje svećenstva u njih, Tito je optužio Vatikan za miješanje u unutarnje stvari Jugoslavije i prekinuo diplomatske odnose sa Vatikanom

Da bi se na kraju pragmatički  ipak otišao pokloniti Papi Pavlu VI, u Vatikan 29. ožujka 1971.

Komunistička ideologija nije uspjela zamijeniti vjeru!

Komunistička partija Jugoslavije, nije uspjela zamijeniti Katoličku crkvu.

Stoga iako sam sigurna da je vaše znanje o vjeri i Katoličkoj crkvi nakaradno;”  Stigla svježa bunika ” ( kao reakcija na propovijed biskupa Barišića), skandal koji  nije uspio popraviti ni vaš savjetnik za vjerska pitanja Stjepo Stephen Bartulica , ipak vas pozdravljam sa BOG I HRVATI!

Lili Benčik

Ivo Josipović, 27. ruj 2024. 15:46

Gđo Benčik,

Žao mi je ako vas vrijeđa malo žešća polemika s moje strane. Međutim, slobodan sam konstatirati da su te riječi u usporedbi s uvredama o i optužbama s Vaše strane rječnik Modre laste (nadam se da se sjećate tog dječjeg časopisa, iako je izlazio u mračno doba).

Isto, moram vam reći kako nemam ništa protiv vjere i svećenika (dok se ne petljaju u politiku). Iako, i ovdje malo izmišljate. Da, Manolić je tražio svećenika, Tito nije. A i da je, so what. Kući imam cijelu, ne baš malu ,biblioteku vjerske literature (najviše kršćanske, ali i drugih vjera). I držim se one, “ne znam da li Bog postoji, ali sam se spreman suočiti s njim”. Iskreno, nisam siguran da će vaše suočenje s Njim proći samo tako. Vjerojatno će vas pitati zašto ste bili na krivoj strani povijesti. Ali, ne bih o tome više. Mislim da smo Vi I ja jedno drugome sve rekli što smo imali za reći I da se ne treba ponavljati.

Želim vam sve najbolje!

Ivo Josipović

Lili Benčik,            27. ruj 2024. 22:54

G. Josipoviću,

izraz ” na krivoj strani povijesti” upotrebljavaju samo jugo-komunisti. Nitko od povjesničara taj izraz  NE upotrebljava.

To vi jugo-komunisti sami sebe uvjeravate da ste bili na “pravoj strani povijesti”!

Nema “krive, ni prave” strane povijesti. Povijest je takva kakva je, ne možemo je mijenjati, niti birati stranu,  to je završena kategorija.

Tako da je  ta vaša “kriva strana povijesti” potpuno besmislena.

Kako ja mogu biti na ” krivoj strani “povijesti, a rođena sam 1950. u Puli, koja je već bila pripala Jugoslaviji?

Nema strane povijesti, to neutemeljena i nelogična tvrdnja, jer je Istra od 12. 11 1920- 8.09 1943. bila pod Italijom.

Prema tome vaši odgovori su promašeni.

Ali kao što rekoh, vaš mentalni sklop to ne može procesuirati.

Pišete floskule o ustaštvu, jer drugih argumenata nemate. Ničim niste opovrgnuli moje točne povijesne činjenice, jer jednostavno nemate čime. pa vam je ustaštvo  jedini argument.

I da Tito je pozvao svećenika, kao i svi komunjare, jer sigurno, je sigurno, nitko ne zna što njegovu dušu čeka na onome svijetu.

U knjizi “Čudesni život Josipa Broza Tita”, slovenski književnik Žarko Petan otkrio je kako je Broz prije smrti zatražio u ljubljanskoj bolnici 1980. svećenika! “Dok je Josip Broz ležao u ljubljanskom Kliničkom centru”, piše Petan,  “u veljači 1980. poželio je razgovarati s duhovnikom! Zadatak je Crkva povjerila svećeniku Frančeku Križniku (rođenom 17. srpnja 1944., Šmarje pri Jelšah), tada poznatom i javnom protivniku ateizma. Križnik se uputio na poziv u Klinički centar, ali sigurnosna služba Titovih čuvara nije dopustila prilaz diktatoru. Kad je Broz ponovio želju, poslali su po svećenika, koji je otišao u bolnicu i obavio dugi razgovor s Josipom Brozom. Uskoro, u ožujku, duhovnik Križnik otišao je na studijsko putovanje u SR Njemačku, gdje je 28. ožujka poginuo u nejasnim okolnostima, pod kamionom kod Düsseldorfa. Očito da je neugodnu priču o tom sastanku struktura vojne policije KOS-a željela trajno zataškati”, zaključio je Petan. Naime, Križnik je otputovao u inozemstvo jer su ga u Sloveniji progonili, a kraj Düsseldorfa se autom na ravnoj cesti zabio izravno u kamion.

Isto je tako teško stradao austrijski  kardinal Franz König  u čudnoj prometnoj nesreći. Žureći na pogreb kardinala Alojzija Stepinca u Zagreb, poglavar crkve u Austriji, kardinal Franz König, je 13. veljače 1960. kod Novog Marofa doživio do danas nerazjašnjenu tešku prometnu nesreću.

Bog je uz Hrvate, to budite sigurni, ne uz bezbožne komuniste, pa je stoga najljepši pozdrav Bog i Hrvati!

Bog ne mjeri “krivu ili pravu ” stranu povijesti. Bog gleda svakog čovjeka kao pojedinca, individuu, a ne strane povijesti.

To iz  vaših vjerskih  knjiga nećete naučiti, vjeru se živi i nosi u sebi od rođenja!

Nekršteno dite se nije držalo pod obiteljskim krovom!

U Istri pozdravljaju sa Bog daj zdravlja!

E da što se tiče Istre pokazali ste da pojma nemate, ni o ulozi svećenstva , ni o povijesti Istre. Tvrditi da je istarsko svećenstvo sačuvalo hrvatski identitet Istre – molitvom je čisti diletantizam! Pa to vi ni ne možete znati, jer je vjera za vas nepoznanica. Istarsko svećenstvo je poteklo iz naroda, živjelo sa narodom, radilo sa narodom, podučavalo narod, oplemenjivalo ga, pomagalo materijalno i tješilo moralno. Da između ostalog i službom Božjom na hrvatskom, a ne na talijanskom jeziku.

Ne dopire to do vaše svijesti,  vaše vas jednoumno shvaćanje svijeta sputava u razumijevanju drugih i drugačijih ljudi od vas!

Ja ne da razumijem, nego znam, starija sam od vas i teško živjela u komunizmu za razliku od vas pripadnika komunističke elite, koji ste sve dobivali na pladnju, a ja sam se za sve sama izborila. Mene roditelji nisu mogli školovati, studirala sam uz rad i obitelj i plaćala izvanredni studij. Stan nisam dobila, nego smo si sami , svojim rukama napravili!

Nećete nikada ni  razumjeti, jer moj svijet nije vaš, a ni vaš nije moj!

Lili Benčik

Ivo Josipović, 28. ruj 2024. 07:45

Niste mi odgovorili na pitanje je li vam inače ovakva literature izvor znanja. Ma, ne morate. Eto, tu je “ozbiljnu knjigu” citiralo otvoreno.hr daleko poznati portal po svom novinarstvu. Naravno, tu je uz svećenike i komunistička urota koja je ispovjednika ubila da ne oda što je Tito ispovjedio. To su knjige poput onih da je Tito Rus, da su svemirci tu i upravljaju našim životima.

Ovo je zgodno: podivljala ustašoljpka mene žali… ha,ha. Zašto? Jer sam u okovima jugokomunizma. Pa se još i zgraža što rasizmu i glupostima nje i pajdašica kažem fuj. Pa to je najblaže što se može reći onome što pišete i vašoj zaluđenosti ustašlukom.

Evo, kad ste sigurni da ću i ja, kako kažete, poput Manolića i Tita tražiti svećenika kad mi dođe u zadnji čas, preporučite mi jednog. Obećajem, neće stradati u sumnjivoj prometnoj nesreći. A ja ću osigurati da vas, u zadnjim trenutcima posjeti neki od još živih sekretara partije i da vas retroaktivno učlani u KPJ kao poznatu antifašisticu, kako sami sebi tepate. Zanimljivo, četnikoljupci i ustašoljupci, kako su zajedno ratovali, pili i pekli janjce, zajedno tvrde da su antifašisti. Eto, malo šale, bolje se šaliti nego beskrajno raspravljati o vašim ustašoidnim uratcima. Oh, oprostite, zaboravio sam da ste rekli da vi niste nikakav ustašoid nego antifašist.

( Josipović se sprda sa Proštinskom bunom, koju sam navela kao prvu   i jedinu pravu  pobunu  protiv fašizma bez komunističke ideologije, zato se ruga da sam „antifašistica“)

Lili Benčik, 28. ruj 2024. 11:19

G. Josipović

Vi uopće ne čitate sa razumijevanjem što vam se napiše.

Uzaludna je svaka rasprava sa vama.

Vi hrvatski ne dišete, ne vjerujete u Boga i Katoličku crkvu, zahvaljujući kojoj smo ušli u civilizirani svijet i zahvaljujući kojoj smo opstali kao narod  i sačuvali svoj hrvatski identitet!

Vi se sprdate da je to samo zahvaljujući molitvi! Doista jadno!

Zahvaljujući Katoličkoj crkvi i vjeri  imamo znanstvenike, graditelje, pisce, liječnike i cjelokupnu kulturu i tradiciju.

Počevši od prve gramatike hrvatskog jezika 1604. svećenika, isusovca, gramatičara, pisca  i prevoditelja , Bartola Kašića, rođen u Pagu 1575, umro u Rimu 1650, 

Fra Andrija Kačić Miošić ( 1704. – 1760.), bio je hrvatski pučki pjesnik i fratar, sa poznatim djelom Razgovor ugodni naroda slovinskog,

Ruđer Bošković ( 1711-1787)  fizičar, astronom, izumitelj, filozof, matematičar, geodet, teolog, diplomat i pjesnik

Luka Vladimirović ( 1718.- 1788),  svećenik-redovnik franjevac(OFM), doktor filozofije, književnik, znanstvenik.

Faust Vrančić (1551-1617), svećenik , biskup, polihistor, jezikoslovac, izumitelj, diplomat, inženjer.. Jedan je od najznačajnijih Hrvata svih vremena.

Juraj Dobrila, ( 1812-1882)  biskup, tiskar i dobročinitelj iz Istre te preporoditelj istarskih Hrvata.. Napisao je molitvenik Otče budi volja tvoja, koji ima svaka kuća istarskih Hrvata i koji je do 2016. imao 25  izdanja.

Petar Perica, isusovac,  pjesnik, autor najljepše marijanske pjesme Zdravo djevo Kraljice Hrvata, mučili su ga i ubili  partizani na otočiću Daksi zajedno  skupinom od 53 uglednih  Dubrovčana 25. listopada 1944.,

Izidor Bistrović, mladi isusovački novak i mučenik vjere,  ubijen na odsluženju vojnog roka , 3. prosinca 1969., dva dana uoči svoga 20. rođendana, zbog vjernosti Bogu i Katoličkoj crkvi, naime  nije htio pristao postati profesionalan vojnik JNA. Mnogo se katoličkih mladića vraćalo kući iz JNA u lijesovima.

Da ne spominjem obrazovanje  i Hrvatske isusovce koji u Zagrebu 1607 osnivaju gimnaziju. Promicanje njihova studija filozofije na viši studij bilo je utiranje puta zagrebačkom sveučilištu 1667. godine.  U Rijeci otvaraju gimnaziju 1627., u Varaždinu 1636., u Dubrovniku počinju graditi kolegij 1662. a sagradili su i crkvu sv. Ignacija 1725. godine, u Osijek stižu 1687., u Petrovaradin 1693. i Požegu 1698., a u Split 1722. godine.

Da ne spominjem prvo sveučilište osnovano u Hrvatskoj,  ono u Zadru,14.lipnja 1396,  u dominikanskom samostanu, a dominikanski studij dignut u red studia generalia sa svim sveučilišnim pravima i povlasticama 1495.

Da ne duljim Katolička crkva u Hrvata komunistima je bila i jest najveći neprijatelj, jer predstavlja sve ono što oni nikada nisu i neće biti.

Mada vi spominjete Križarske ratove, inkviziciju i zločine, što ste sve vi jugo-komunisti i bili. Bili ste itekako inkvizicija, ubijali širom svijeta Hrvate koji vam se nisu htjeli priključiti.

Ali nikada niste uspjeli ovladati  cijelim hrvatskim narodom. I to je tragedija koju je komunizam ostavio po hrvatsko nacionalno biće.

Komunizam je trajno podijelio hrvatski narod, na vas kojima je Komunistička partija zamijenila Katoličku crkvu i na nas koji još uvijek održavamo hrvatski identitet, bogoljublje, domoljublje i svetu obitelj.

Ponavljam, mi smo dva nepomirljiva oprečna svijeta, jer ste vi komunisti otpadnici od hrvatstva i ne želite se vratiti unutar hrvatskog nacionalnog bića, nego bi i dan danas, samo da možete dovršili posao pobjednika 1945, kao što je izjavio saborski zastupnik SDP-a Nenad Stazić “Izgleda da u svibnju 1945. posao nije obavljen temeljito. Kakva šlampavost pobjednika.”

Time zaključujem ovu  raspravu, jer vi ionako nećete shvatiti, ni prihvatiti nikakve druge argumente osim vaših.

Vaš odgovor na sve je ustašluk, ova rečenica sve kazuje o vama;

” Ovo je zgodno: podivljala ustašoljupka mene žali… ha,ha. Zašto? Jer sam u okovima jugokomunizma. Pa se još i zgraža što rasizmu i glupostima nje i pajdašica kažem fuj. Pa to je najblaže što se može reći onome što pišete i vašoj zaluđenosti ustašlukom”

Čak nije ni bitno jeste li to u ovom virtualnom svijetu doista vi, neka ruka pisala je taj tekst, a to je ruka zadrtog jugo-komuniste..

Lili Benčik/hrvatskepravice

Continue Reading

Vijesti

Nekatolik Trump zaziva pomoć svetog Mihaela, svjestan mnogih zamki đavolskih

Published

on

Poznatu molitvu sv. Mihaelu na svojim Truth i X (twitter) kanalima danas objavljuje Donald J. Trump, bivši američki predsjednik i sadašnji kandidat. Očito svjestan mnogih problema koji ga čekaju… i koliko nečastivi ima danas udjela u današnjoj politici, osobito u svemu što se vrti oko izbora u studenom. Prenosimo.

Sveti Mihaele, brani nas u boju,
protiv zasjeda paklenih budi nam zaklon.
Neka mu zapovijedi Bog! I ti vojvodo nebeske vojske
Sotonu i druge zle duhove koji svijetom obilaze na propast duša,
Božanskom krepošću i jakošću, u pakao strovali, Amen

Continue Reading

Vijesti

Sveti arkanđeli: Mihael, Gabriel i Rafael

Published

on

Crkva nam želi posvijestiti kolika je i kakva uloga Božjih anđela u njegovu naumu spasenja čovjeka te danas slavi blagdan svetih arkanđela, Mihaela, Gabrijela i Rafaela.

Anđeli kao duhovna bića, unatoč njihovoj službi u povijesti spasenja, već po svojoj biti izmiču svakom povijesnom razmatranju. Zato se ne može opisivati njihov život kao što činimo sa životom svetaca. No, na temelju Božje objave možemo o njima nešto reći, isto tako možemo opisivati njihovo štovanje.

Bogoslužje vrlo zorno ističe trostruku djelatnost sv. Mihaela u službi Crkve. On je borac, molitelj i pratitelj. Molitva sv. Mihela se upotrebljava kao učinkovita zaštita od zlih duhova te je ujedno i  jedina egzorcistička molitva koja je dana na uporabu laicima a da je to Rimokatolička Crkva dopustila. Ime Mihael, potječe iz hebrejskog, što znači: „Tko je kao Bog“ (latinski: „Quis ut Deus“).

Najznačajniji tekst o sv. Mihaelu je onaj iz Otkrivenja: „Uto se zametnu rat u nebu koji je Mihovil sa svojim anđelima morao voditi protiv Zmaja. Zmaj i njegovi anđeli prihvatiše borbu, ali je ne mogoše izdržati. I mjesta za njih više nije bilo u nebu. Bijaše izbačen veliki Zmaj, stara Zmija, koja se zove đavao – sotona, zavodnik cijeloga svijeta, bijaše zbačen na zemlju i bijahu zbačeni s njime njegovi anđeli“.

Ikonografija prikazuje sv. Mihaela kao ratnika u oklopu i s mačem u ruci. Crkva od najstarijih vremena ima veliko štovanje i duboku pobožnost prema svetom Mihovilu. Promatra ga kao moćnog anđela, koji je svojom zaštitom trajno prisutan.

Bogoslužje veoma zorno ističe trostruku djelatnost sv. Mihaela u službi Crkve. On je borac, molitelj i pratilac. Kao borac neka nam pomaže u borbi koju svatko od nas mora stalno protiv zla u sebi i oko sebe voditi! Kao molitelj neka nas zagovara i naše molitve poput miomirisnog kada prinosi Gospodinu, a kao pratilac neka nas prati na našim životnim putovima!

Molitva sv. Mihaelu

Sveti Mihaele, brani nas u boju,
protiv zasjeda paklenih budi nam zaklon.
Neka mu zapovijedi Bog! I ti vojvodo nebeske vojske
Sotonu i druge zle duhove koji svijetom obilaze na propast duša,
Božanskom krepošću i jakošću, u pakao strovali, Amen

Razni narodi štuju sv. Mihaela kao svoga zaštitnika, u Italiji je zaštitnik javne sigurnosti, a papa Pio XII. ga je proglasio zaštitnikom radiologa. Njemačka i Engleska ga također od davnine slave kao svoga zaštitnika.

Sveto pismo na nekoliko mjesta spominje i sv. Gabriela, arkanđela. I štovanje je sv. Gabriela staro, a naročito je vezano uz blagdan Blagovijesti. Njemu je, kao i sv. Mihaelu, pučka pobožnost pridavala ulogu čuvara crkvenih vrata.

Kao svoga zaštitnika štovali su sv. Gabriela glasonoše, teklići i pismonoše. Papa Pio XII. apostolskim breveom od 1. travnja 1951. proglasio ga je nebeskim zaštitnikom telekomunikacija: telegrafa, telefona, radija i televizije.

Ime Rafael znači „Bog liječi“, i ime je trećega arkanđela, koga danas slavimo. Njega, kao i dvojicu drugih arkanđela, opširno spominju apokrifne knjige, a od kanonskih knjiga Rafael je veoma prisutan u Tobijinoj knjizi. Naročito se Rafaelu preporučuju putnici.

Kao duhovnom liječniku utječu mu se i bolesnici u duševnim i tjelesnim bolestima. A kao svoga posebnog zaštitnika časte ga farmaceuti.

Sretan imendan svima onima koji nose imena ovih arkanđela.

izvor: Laudato, tw, croativ.net

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved