Connect with us

Društvo

Komunjare protiv dr. Miroslava Škore

Published

on

23. lipnja 2019. dr. sc. Miroslav Škoro najavio je kandidaturu za predsjednika RH. Dr. Škoro jasno je kazao što ga je ponukalo na kandidaturu i što treba poduzeti da bi Hrvatska konačno krenula naprijed. Na odmjereni, pošteni i utemeljeni istup dr. Škore reagisali su dežurni komunistički komentatori, takozvana levica (čitaj levo orjentisani fašisti) i ustavnopravni “stručnjaci”.

Izjavio je:  U Hrvatskoj vlast proizlazi iz naroda i pripada narodu, to je zapisano u prvom članku Ustava. Jedino predsjednika Republike narod još neposredno bira. Hrvatskom danas vlada kontrolirani stranački sustav u kojemu se na vlasti izmjenjuju dvije najjače stranke sa svojim trgovačkim partnerima. Dogodine nas možda čeka i velika koalicija. Političke elite potpuno su se otuđile od naroda, bahatost i arogancija ide toliko daleko da se raznim smicalicama i manipulacijama nedopušta održavanje referendum

Sve što je dr. Škoro kazao točno je, drugo je pitanje je li moguće to provesti jer su Hrvateki nezainteresirani pa ne izlaze na izbore niti na ulicu da pokažu što misle o političarima i vlasti. Komunjare iz HDZ-a i komunjare iz SDP-a se potpomažu u očuvanju vlasti i protive se pravednijem izbornom zakonu, protive se volji naroda. Zbog lošeg izbornog zakona u Saboru imamo uhljebe, imamo one koji ne poštuju državnu himnu, one koji ne poštuju hrvatske zakon, koji ne poštuju hrvatski jezik i one koji siju mržnju prema svemu što je hrvatsko. To je stvarnost, rezultat sadašnjeg izbornog sustava i sadašnje vlasti.

Saziv Sabora nije odraz volje naroda već je odraz lošeg izbornog zakona koji omogućava manipulacije, smicalice, političku trgovine i uhljebljenje. Protiv promjene izbornog zakona su sestrinske komunističke stranke (HDZ, SDP i drugi) jer bi promjenom izbornog zakona voljom naroda izgubili svoje dobro plaćene pozicije.

Dobro kaže dr. Škoro da je narod izgubio povjerenje u institucije  sustava jer sustav je omogućio pljačku, gubitak milijardi kuna zbog nesposobnosti i nebrige državnih službenika (Uljanik), sustav je omogućio neučinkovito pravosuđe, omogućio je da zločinci slobodno šeću Hrvatskom, omogućio je da se hrvatski narod vrijeđa sa saborske govornice, omogućio je da pojedinci šire laži i mržnju među građanima Hrvatske.  

Ovo je posebno zasmetalo drugove s takozvane desnice i ljevice (levice):

Moj prvi predsjednički potez bit će upućivanje Inicijative prema parlamentu za promjenu Ustava. Ako tu inicijativu potrebna većina ne prihvati, predložit ću predsjedniku Vlade raspisivanje ustavnog referenduma. A ako on odbije, pozvat ću građane na prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma. A tada bih volio vidjeti onoga tko će pokušati izigrati volju naroda. Predsjednik Republike jedini je dužnosnik koji predstavlja cijeli narod i mandat dobiva neposredno od tog naroda. Njegov utjecaj stoga mora biti razmjeran toj činjenici. Ja ne želim biti predsjednik “fikus” već predsjednik koji će imati dovoljno ovlasti za provođenje onih politika zbog kojih će me narod izabrati”.

Za vladajuće i SDP je narod “fikus” i oni su protiv referenduma, protiv volje naroda jer u Hrvatskoj imamo takozvanu parlamentarnu demokraciju koja je antipod demokracije. Stranačke liste na kojima su uhljebi, izdajnici i nesposobni nisu odraz demokracije već gruba manipulacija i izigravanje volje naroda.  

Dr. Škoro jer  kazao za što se zalaže, kako on vidi funkciju predsjednika pa su kazali da hoće biti novi Tuđman. To je grubo podmetanje i nema nikakvu utemeljenost jer su povijesne okolnosti drugačije. To što je napravio dr. Franjo Tuđman, jedan jedini, je čudo i nitko to više ne će ponoviti. Jaka osoba koja je imala jasan cilj i način kako ga ostvariti te povoljan povijesni trenutak rezultirali su ostvarenjem stoljetnog sna hrvatskog naroda.   

Postojeći sustav, takozvane hrvatske parlamentarne demokracije (čitaj parlamentarnog uhljebljenja) pokazao je niz slabosti i treba ga mjenjati! Kako? To bi nam trebali kazati naši ustavnopravni stručnjaci ali oni ne znaju ništa o demokraciji (učili su komunističko pravo) pa nam ne mogu ništa ni ponuditi ali dr. Škoru kritiziraju ili kritikuju (kako vam drago).

Žalosno je da se za predsjednika kandidira osoba za koju je “Hrvatska slučajna država”, to komunističkim komentatorima, ustavnopravnim stručnjacima ne smeta, oni podržavaju sve one koji su protiv hrvatske države.

Sama pomisao na promjene izbornog zakona za komunističke uhljebe (HDZ-a, SDP-a, IDS-a, HNS-a, SDSS-a…), je zastrašujuća pa će oni sve učiniti da do toga ne dođe. Zahvaljujući današnjem izbornom zakonu Hrvatsku zastupaju ljudi koji misle da je Zagreb područna ispostava Beograda (npr. Ministarstvo spoljnih poslova RH koje na četničke optužbe ne ragira).

Tko je napao dr. Miroslava Škoru? Napali su ga neprijatelji Hrvatske: komunistički potomci koji misle da imaju nasljedno pravo na vlast, lažovi (čije laži ni Haag nije prihvatio), HDZ-ov uhljebi koji ne poštuju volju naroda, komunistički ustavnopravni stručnjaci koji ništa nisu naučili o demokraciji jer su završili komunističko pravo. Tim pravnim stručnjacima je normalno da se smicalicama onemogući referendum, da se nakon izbora izigra volja naroda i da se vodi politička trgovina zastupničkim mandatima. Samo budala može usporediti dr. Miroslava Škoru s razbojnikom Karađorđevićem koji je 1929. uveo srbijansku diktaturu. To pokazuje njihov bolesni komunistički mentalitet i mržnju prema Hrvatskoj. 

Dr. Miroslava Škoru su neprijatelji već svrstali u takozvanu desnicu jer izjaviti domoljublje je za njih neprihvatljivo, biti domoljub znači biti desničar, ustaša, fašist itd. To je njihovo bjedno (komunističko) poimanje demokracije. U RH nema ni desnici ni ljevice postoje domoljubi, izdajnici, uhljebi, potomci komunističko-četničkih zločinaca i izgubljeni diletanti koji ništa nisu naučili niti shvatili.

Zalaže se (dr. Škoro) da Hrvatska bude ravnopravna u EU i da EU bude zajednica ravnopravnih nacija a ne unitarna zajednica koja narodima (državama) nameće svoju volju. Današnja vlast i leva opozicija su protiv hrvatskog suvereniteta i hrvatske države.

Dr. Škoro ne želi okrenuti glavu u drugu stranu i praviti se da ne vidi kuda Hrvatska ide. Njegova dijagnoza stanja je apsolutna točna: “Političke elite potpuno su se otuđile od naroda. Bahatost i arogancija idu toliko daleko da se raznim smicalicama i manipulacijama ne dopušta održavanje referenduma’.

Podrška dr. Miroslavu Škori! Neka narod odluči!

Dr. Marko Jukić

Društvo

SKITNJE LIJEPOM NAŠOM: Svetište Majke Božje Trsatske

Published

on

By

Svetište Majke Božje Trsatske najveće je hodočasničko svetište u zapadnom dijelu Republike Hrvatske. Prema predaji 10. svibnja 1291. godine na mjestu današnjeg svetišta Gospe Trsatske osvanula je Nazaretska kućica Svete obitelji. Na Trsat su je iz Nazareta prenijeli anđeli. Tu se zadržala do 10. prosinca 1294. godine kada je anđeli preniješe u Loreto, pokraj Ancone, gdje se i danas nalazi.

O gradnji crkve razmišljao je Nikola IV Frankapan, a gradnju je započeo njegov sin knez Martin Frankapan, dozvolom pape Nikole V., zavjetujući se franjevcima obvezom gradnje crkve i franjevačkog samostana 1453. godine, na mjestu gdje se prema legendi od 1291 do 1294. godine nalazila Bogorodičina kućica. Nakon izgradnje je doveo franjevce iz Bosanske vikarije.
Crkva Blažene Djevice Marije danas je poznato svetište i hodočasničko odredište u koje stižu ljudi iz raznih dijelova Hrvatske i inozemstva. U njoj je pokopano više znamenitih ljudi. Tu su grobovi nekih članova grofovske obitelji Frankopana i grob Petra Kružića, graditelja čuvenih stuba do trsatskog svetišta.

Vrlo brzo ovo svetište je postalo hodočasničkim središtem. Nakon velikog požara koji se desio 1629. godine, bilo je potrebno dodatno renovirati crkve i samostan uz nju. Crkva i samostan su obnovljeni ponajviše u baroknom stilu u kojem su prepoznatljivi i danas. Unutrašnjost je također dizajnirana baroknim stilom, a to se najviše očituje u raskošnom oltaru koji datira iz 1692. godine.

Na mjestu današnje bazilike gotovo dva stoljeća bila je kapela koju je dao izgraditi Nikola I. Frankopan. Crkva koja je iz nje nastala, zahvaćala je prostor svetišta i polovicu glavne crkvene lađe današnje građevine. Lijeva crkvena lađa i pročelje podignuti su tek kasnije. Sada je čine dvije lađe. Znamenita su i dva samostanska klaustra te ljetna blagovaonica.

Najzaslužniji za današnji njen izgled je Franjo Glavinić, tadašnji gvardijan samostana, koji je u kolovozu 1644. pokrenuo radove na obnovi i proširenju. Svoj konačni izgled, crkva je dobila 1824. godine kada je produžena 6 metara, a dodan joj je i zvonik kojega do tada nije imala.

Današnja bazilika, splet je gotičko – renesansno – barokno – bidermajerskih graditeljskih faza. Crkvu Majke Božje danas rese oltarne slike sv. Mihovila, sv. Katarine i sv. Nikole, manirističkog slikara iz Švicarske, franjevca Serafina Schöna, slikara C. Tasce i drugih poznatih umjetnika 17. i 18. stoljeća.

Zbog gubitka Svete kućice, neutješenim Trsaćanima papa Urban V. 1367. godine šalje čudotvornu sliku Majke Božje imena «Majka milosti».

Predaja kaže da je sliku osobno naslikao sv. Luka Evanđelist. Izrađena je na cedrovoj dasci i podijeljena na tri polja. Zbog štovanja koje joj iskazivano, slika je okrunjena krunom od pravoga zlata 8. rujna 1715. godine, a svečanost njene krunidbe se održala pod pokroviteljstvom hrvatskog Sabora. Bila je to prva Marijina slika izvan Italije koju je dao okruniti neki papa. »Majka milosti« ima iznimno značenje u stvaranju kulta štovanja Djevice Marije na Trsatu. Sveti otac već u petnaestom stoljeću dopušta poseban oprost onima koji ju pohode. Slika se i danas cijeni zbog milosti koju po njoj dijeli Marija svojim štovateljima, a stoji na glavnom oltaru i iz crkve se iznaša prilikom raznih procesija, kao npr. na Blagdan Gospe Trsatske ili  Velike Gospe.

Čudotvorna slika “Majke Milosti” podijeljene je u tri okomita polja. U središnjem, najvećem polju je Marija koja doji, hrani Isusa. Marijin blagi pogled usmjeren je prema Isusu ali i prema gledatelju slike. Dijete Isus ima ozbiljan pogled i podiže ruku za blagoslov. U gornjem dijelu lijevog i desnog bočnog polja prikazani su najvažniji događaji iz povijesti spasenja: Utjelovljenje (Navještenje) i Otkupljenje. Potonje je prikazano u tradicionalnoj ikonografskoj formi “deisisa” – prikaza Kristove otkupiteljske smrti na križu, prije koje je Crkvi preko sv. Ivana, najmlađeg apostola, Mariju ostavio za Majku. U donjoj polovici lijevog i desnog bočnog polja slike prikazani su svjedoci Crkve. Ono što je Isus propovijedao nastavili su učenici! Desno su apostoli sv. Petar, sv. Ivan i sv. Pavao. S lijeve strane su prikazani nepoznati sveti biskup (najvjerojatnije sv. Nikola), sv. Bartolomej (crven, jer mu je tijekom mučeništva odrana koža) i sv. Stjepan, đakon.

Knez Martin Frankapan uz crkvu je dao sagraditi i samostan u koji su se 1468. doselili franjevci. Tu se nalazi stara i bogata knjižnica s arhivom i bogata riznica s darovima i zadužbinama koje potječu od 14. stoljeća do današnjih dana. U njoj se čuva original gotičkog triptiha Gospe Trsatske kojeg je, prema predaji, Hrvatima 1367. godine darovao papa Urban V. Ikona je već u to doba slovila kao čudotvorna jer ju je, vjerovalo se, naslikao sam sveti Luka. Tu se nalazi i veliki relikvijar srpske despotice Barbare rođene Frankapan poklonjen crkvi 1485., te dvoglavi orao iz masivnog zlata ukrašen draguljima koji je zavjetni dar Karla V. iz 1536. godine, a vrijedna je i visokorenesansna srebrna skulptura Bogorodice s Isusom, visoka 35 cm koju je 1597. godine darovao hrvatski ban Toma Bakač-Erdody za ozdravljenje sina. Još se tu čuvaju i Leopoldovi svjećnjaci, te misno ruho koje je darovala Marija Terezija.

U kapeli Zavjetnih darova nalaze se zavjetne slike na kojima se obično vide lađe pomoraca kada im je u oluji zaprijetila životna opasnost, a ističe se i gotička skulptura Gospe Slunjske. Tu su i ostali darovi od 19. st. do danas.

U sklopu samostana u 17. je stoljeću osnovana i gimnazija za školovanje mladih franjevaca te su više od stoljeća djelovali teološka škola, prva trsačka pučka škola i prva bolnica u Rijeci. Samostanska knjižnica posjeduje više od 20.000 svezaka, među kojima su i prva hrvatska neglagoljska knjiga »Lekcionar Bernarda Splićanina« te »Evangelistarum« iz 1532. godine Marka Marulića, kao i «Raj duše», koji je bio osobni molitvenik grofice Katarine Zrinski autora Nikole Dešića.

Brončana skulptura “Trsatski hodočasnik”  je rad akademskog kipara Antuna Jurkića. Skulptura predstavlja papu Ivana Pavla II. kako se moli. Postavljena je u čast trećeg pastoralnog posjeta (2003. godine) pape Hrvatskoj.

Continue Reading

DOMOVINSKI RAT-KULTURA SJEĆANJA

KULTURA SJEĆANJA: VUKOVAR 1991.

Published

on

By

Popis 2717 žrtava srpske agresije na Vukovar 1991. godine.

Podsjetnik za zaboravne Hrvateke, dezertere koji vladaju, jugočetničku oporbu i koalicijske partnere HDZ-a

Vukovarski franjevci (ne država) napravili su popis svih vukovarskih žrtava 1991. godine. Imena su ispisana na staklenoj stijeni u dvorištu Franjevačkog samostana, ponad Dunava. Idejni poticaj za ovaj popis dao je fra Josip Šoštarić, tadašnji župnik u Šarengradu, koji je često dolazio u Vukovar.

Na ovome popisu nalaze se poginuli hrvatski branitelji i pripadnici civilne zaštite u Vukovaru 1991. godine. Među njima su i oni zatočeni i ubijeni u Srpskim koncentracijskim logorima, ali i brojni nestali te veliki broj hrvatskih branitelja koji su iz drugih krajeva Domovine i inozemstva došli braniti Vukovar.

Vukovarski fratar dvije je godine tragao za imenima branitelja i civila, muškaraca, žena i djece, katolika i pravoslavaca, muslimana koji su izgubili svoje živote u Domovinskom ratu. Prvi put sada su na jednom mjestu njihova imena i prezimena uklesana u staklene ploče. Vidi popis:

https://direktno.hr/domovina/objavljujemo-popis-2717-heroja-vukovara-169822/

Popis 2717 žrtava srpske agresije na Vukovar

Podsjetnik za zaboravne Hrvateke, dezertere koji vladaju, jugočetničku oporbu i koalicijske partnere HDZ-a

Continue Reading

DOMOVINSKI RAT-KULTURA SJEĆANJA

KULTURA SJEĆANJA: Srpski zločin u Saborskom

Published

on

By

Slika 1. Spomenik u Saborskom (Saborsko.net)

Srpski zločin u Saborskom, 12. studenoga 1991.

Saborsko je veliko hrvatsko mjesto udaljeno 10 km od Plitvičkih jezera smješteno na cesti koja vodi prema Plaškom i Ogulinu, podno planine Male Kapele. Prije Drugoga svjetskog rata Saborsko i okolna sela brojala su preko 4.000 ljudi, mahom Hrvata, a 1991. broj je bio oko 1.500 stanovnika. Hrvati su činili apsolutnu većinu stanovnika.

Saborsko je bilo okruženo srpskim selima pa je već od kolovoza 1991. bilo u potpunoj blokadi. Napadi na Saborsko započeli su u kolovozu. Prvi napad bio je 5. kolovoza 1991. u ranim jutarnjim satima minobacačkim granatama iz pravca Ličkih Jesenica. Branitelji Saborskog više su od tri mjeseca u okruženju odolijevali žestokim napadima agresora. Cilj je bio zastrašivanje i protjerivanje Hrvata s njihovih ognjišta i stvaranje etnički čiste Velike Srbije.

Pokolj u Saborskom izvršili su pripadnici JNA i srpske paravojne snage. Na dan 12. studenoga 1991. srpski su napadači (JNA s devet vojnih zrakoplova, 43 tenka, desetak haubica i VBR-ova, te blizu 1000 pripadnika paravojnih formacija) probili obrambene crte Saborskog. Potom su išli od kuće do kuće i ubijali seljane, ukupno njih 29, koji nisu htjeli ili mogli napustiti selo. Sve su kuće potom opljačkane. Katoličku crkvu su digli u zrak, a groblje opustošili.

U Saborskom su pak ubijene 52 osobe, a devet ih se još vodi nestalima. Ubijene su osobe visoke životne dobi, najstariji ubijeni imao je 96 godina (Mate Matovina). Samo u jednom danu (12. studenoga) Srbi su ubili gotovo četrdesetak osoba! Preživjeli seljani krenuli su prema Bihaću. Tri dana su se provlačili kroz šume sve do Bihaća u BiH. Odatle su prebačeni autobusima u Hrvatsku i smješteni s ostalim izbjeglicama po hotelima.

Saborsko je praktično sravnjeno sa zemljom; uništen je 1171 stambeni objekt. Stoga i ne čudi da su temelj hrvatske tužbe za genocid protiv Srbije pred Međunarodnim sudom pravde u Haagu činili zločini počinjeni u Vukovaru, Škabrnji i Saborskom.

O zločinu u Saborskom se rijetko govori, ne snimaju se filmovi, ne organiziraju se okrugli stolovi i ne pišu se kolumne. O zločinu 1945. godine se nije smjelo govoriti u vrijeme komunističke vladavine. U Saborskom i okolnim selima Srbi su 1945. ubili više od 400 Hrvata.

Dana 12. studenoga 1991. pred općim napadom topništva, avijacije, tenkova, pješaštva i drugih agresorskih snaga branitelji su bili prisiljeni, uz znatne gubitke, napustiti Saborsko i otići u progonstvo zajedno s preostalim stanovništvom. Toga dana u Saborskom je porušeno i zapaljeno preko 350 obiteljskih gospodarstava.

Pokolj u Saborskom počinile su snage JNA i pobunjeni Srbi 12. studenoga 1991.  Saborsko je bilo mjesto s većinskim hrvatskim stanovništvom. Napadi su počeli 1. listopada 1991.  godine. Cilj je bio protjerivanje Hrvata s njihovih ognjišta i stvaranje etnički čiste velike Srbije.

12. studenoga srpski su napadači (JNA s devet vojnih zrakoplova, 43 tenka, desetak haubica i VBR-ova, te blizu 1000 pripadnika paravojnih formacija) probili obrambene crte sela Saborskog. Potom su išli od kuće do kuće i ubijali seljane, ukupno njih 29, koji nisu htjeli ili mogli napustiti selo. Sve su kuće potom opljačkane. Katoličku crkvu su digli u zrak, a groblje opustošili.

Prognani seljani su se tri dana provlačili kroz šume prema Bihaću. Iz Bihaća su autobusima prebačeni u Hrvatsku i smješteni s ostalim izbjeglicama po hotelima.

U Saborskom je za vrijeme srpske agresije ukupno ubijeno 80 ljudi, a 160 je ranjeno.

Dr. Marko Jukić

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved