Connect with us

Vijesti

Samo istinska ljubav može pobijediti carstvo sebičnosti i nečistoće

Published

on

Pismo Generalnog poglavara prijateljima i dobročiniteljima br. 91

Dragi vjernici, prijatelji i dobročinitelji, dogodilo se dosta često u povijesti da je svijet nenadano imao dojam da se probudio kao drukčiji.

Primjerice, u kršćanskoj antici je u jednom trenutku svijet „bio zapanjen što se probudio kao arijanski“, da upotrijebimo poznati izraz sv. Jeronima. Slično tome, u 16. st. se trećina Europe probudila kao protestantska. U stvarnosti se ti fenomeni nisu zbili preko noći, nego su postupno pripremani. Ipak, oni se čine kao iznenađenje jer suvremenici nisu razumjeli težinu različitih događaja koji su bili priprava za te katastrofe, niti su razumjeli njihove posljedice. U tom smislu su se cijeli narodi probudili kao arijanci i protestanti i kada su to shvatili, bilo je prekasno.

Nažalost, sada smo u sličnoj situaciji. Oko nas vidimo stvari, komentare, inicijative koje nas šokiraju, ali smo u opasnosti da ne razumijemo njihov puni opseg. Često se ti elementi shvaćaju kao stvari koje utječu na druge, ali na nas ne mogu nikada utjecati. Poznajemo ih, mrzimo ih, ali ih nekako zanemarujemo u svakodnevnom životu. To znači da naše oči nisu uvijek posve otvorene da bi shvatile utjecaj i opasnost tih stvarnosti za nas, a posebno za našu djecu. Treba jasno reći: svijet postaje sveopća Sodoma i Gomora. Nećemo to moći izbjeći seleći drugamo jer je ta preobrazba sveopća. Moramo ostati mirni, ali se pripremiti sada, sa svim dostupnim sredstvima, da ne budemo iznenađeni kada se probudimo.

Sveopća Sodoma i Gomora

Uvijek je teško predstavljati se kao prorok propasti, ali nekada to nije moguće izbjeći. Dijabolična kultura sve više uzima korijena u svijetu, svakoga dana. Nakon što je odbacilo Boga po otpadništvu i ateizmu, suvremeno čovječanstvo ga neminovno želi zamijeniti. A rezultati su sotonski. Čovjek je taj koji tvrdi da može određivati što je dobro, a što zlo. On si uzima pravo da bira hoće li živjeti ili umrijeti, da bude ovo ili ono, da dā život ili ga oduzme… Ukratko, da odlučuje o svemu o čemu bi Bog trebao odlučivati, i to na sveopćoj razini.

Ali najgore od svega je očita volja da se tim odvratnim načelima privedu nevini. Posebna pažnja posvećuje se djeci i mladima s ciljem da ih se od rane dobi uvede u to novo viđenje stvarnosti, kvareći ih i učeći ih onome što bi samo odrasli trebali znati, a i onome što čak ni odrasli ne bi trebali znati u društvu koje je još uvijek humano i zdravo. U moralnom pogledu, postoji prava volja da se uništi nevinost ondje gdje bi ona naravno trebala biti. Nalazimo se u toj točki. Problem nije samo grijeh koji nasrće na svijet i truje sve na svom putu, nego činjenica da se sve to odobrava i nameće. To je znak da je Bog, kojega je čovjek napustio, zauzvrat prepustio čovjeka njegovoj sudbini.

Posljedice Božjeg odbacivanja

U novoj Sodomi vjera i ljubav su definitivno istisnute lažima i sebičnošću.

Sveti Pavao je već iscrpno i jasno opisao konačni rezultat otpadništva: „Jer kad spoznaše Boga, ne proslaviše ga kao Boga, niti mu zahvališe, nego zaludješe u svojim mislima, i potamnje nerazumno srce njihovo… I zato ih predade Bog u željama njihovih srdaca u nečistoću, da sramote sami tjelesa svoja, koji pretvoriše istinu Božju u laž, i većma iskazivaše čast i služiše stvorenju nego Stvoritelju… Zato ih predade Bog sramotnim strastima… I kako nijesu marili da spoznaju Boga, zato ih Bog predade pokvarenom mišljenju, da čine, što ne valja, da budu napunjeni svake nepravde, zloće, bludnosti, lakomstva, pakosti, puni zavisti, ubojstva, svađe, lukavstva, podmuklosti, doušnici, klevetnici, bogomrsci, uvredljivci, oholice, naduti, izmišljači zala, nepokorni roditeljima, nerazumni, nevjerni, bez srca, nepomirljivi, nemilostivi. Oni, istina, znadu odredbu Božju, da oni, koji to čine, zaslužuju smrt; ipak oni to čine, dapače i odobravaju onima koji to čine.“ (Rim 1,21sl.)

Slabost crkvenih ljudi

Suočena s tim stanjem stvari, Crkva koja je proizašla iz Koncila nalazi se na putu bez izlaza. To je bilo neizbježno od dana kada je dijalog zamijenio propovijedanje istine. Želja da se prilagodi svijetu, da ga se prihvati kakav jest, bez osude njegovih zastranjenja, bez da mu se više suprotstavlja, ta želja donosi svoje konačne plodove. Već ima značajnih dijelova Crkve koji otvoreno promiču prihvaćanje gore spomenutih gadosti. Drugi dijelovi Crkve izgleda da više ne znaju kako im se suprotstaviti. Ukratko, sve je spremno za novu Sodomu i Gomoru.

Potrebe za odgovarajućim lijekovima

Prvi uvjet za bilo kakvo moguće rješenje je da otvorimo oči i shvatimo da ta nova paradigma zahvaća sve nas. Kako je ona u dominantnoj kulturi, nalazi se svugdje: u jeziku, modi, umjetnosti, predstavama, na ulici. Ona je u porukama koje neprestano primamo jer je to prizma našega vremena te se po njoj sve filtrira i predstavlja. Trebamo biti svjesniji toga: zrak koji dišemo je zatrovan, internet s kojim smo sve više primorani živjeti i upotrebljavati ga je zatrovan i prenosi kugu sve do najudaljenijih kutaka. Sve nas to nužno zahvaća. Ponavljam, najranjiviji na taj strašan otrov su djeca i mladi, počevši s našim vlastitim obiteljima.

Kršćansko junaštvo – dva bitna obilježja

Ali što onda kad smo otvorili svoje oči? Ako Bog, kao nikada prije, dopušta to sveopće zlo, to novo pogansko carstvo, to je sigurno s ciljem da podigne kršćansko junaštvo po cijelome svijetu. Ne možemo živjeti izvan toga carstva, ali možemo živjeti u njemu, a da nas ono ne smrvi. U njemu možemo preživjeti u onoj mjeri u kojoj sami sebe „diskriminiramo“, tj. držimo se po strani.

To junaštvo koje su kršćani već dokazali u poganskim carstvima ima dva karakteristična obilježja.

Prvo, ono započinje, hrani se i razvija u skrovitosti. Treba mu osama da bi moglo rasti. Treba mu molitva da bi moglo napredovati u ljubavi prema Bogu i u radikalnoj mržnji prema grijehu. To se ne može postići u jednom danu. Velika izvanjska djela, izraz tog junaštva, uvijek su bila učinak skrivene postojanosti i neumorne ustrajnosti tijekom godina. Junaštvo Križa pretpostavlja skrovitost jaslica i nazaretskog doma. Konačna ustrajnost bit će dana samo onima koji su se u svakidašnjem životu, u svojim najobičnijim djelima, uspjeli zaštititi od zla i očuvati od grijeha junaštvom koje samo Bog – koji ispituje bubrege i srca – poznaje i nagrađuje. Izvanjske odluke i djela bez čistoga srca, bez istinskog nutarnjeg obraćenja, izložile bi nas opasnosti da ostanemo u iluziji, čak licemjerju. Abraham je posjedovao to čisto srce, utvrđeno u Bogu, i to mu je omogućilo da se čuva svega što je predstavljala Sodoma. Lot, iako sâm pravedan čovjek (2 Pt 2, 7-8), ipak je odlučio nastaniti se u Sodomi i ostati ondje: to okružje mu se unatoč svemu svidjelo, a njegova djeca nažalost nisu izbjegla njegove loše utjecaje.

Drugo obilježje tog junaštva, koje se također mora očitovati tijekom godina, je radikalno samopredanje. To je nedvojbeni znak ljubavi. Ispovijest vjere je djelotvorna samo ako je popraćena istinskom darežljivošću u samopredanju Bogu, koji čini u nama da ljubimo sve što On ljubi i kako On ljubi, te mrzimo sve što On mrzi i kako On mrzi. Bez te ljubavi ne možemo imati tu mržnju. A bez te mržnje ne možemo se oduprijeti zavodljivosti koja će postati sve suptilnija, dublja i općenitija, zavodljivosti kojoj Lotova obitelj nije uspjela potpuno izbjeći.

Credidimus caritati – tri povlaštena oružja

Otvorimo naše oči sada, otvorimo oči naše djece, prije nego se probudimo obuhvaćeni novom Sodomom. Učimo najprije djecu vlastitim primjerom, svojom ljubavlju i mržnjom. Ne oklijevajmo zaštititi ih. Uklonimo iz naših domova sve što bi moglo poslužiti promicanju duha svijeta, bez kompromisa, s blagom i zdravom nepopustljivošću. Ne budimo naivni ni slabi: nijedna obitelj, nitko ne smije vjerovati da je siguran. Iskvarenost je već puno dublja nego što mislimo i njezino napredovanje je nezaustavljivo.

U isto vrijeme nemojmo zaboraviti da je ova bitka fundamentalno nadnaravna. Ne suočavamo se sa sotonskim prijevarama čisto naravnim sredstvima. Tri su glavna nadnaravna sredstva i moramo ih stalno otkrivati.

Prvo je Sveta Misa: upravo po njoj naš Gospodin nastavlja nadvladavati đavla i grijeh. Ne možemo nikada dovoljno cijeniti to sredstvo u svoj njegovoj vrijednosti i ne možemo se nikada previše o njega osloniti. Upravo Predragocjena Krv, koja se prikazuje na našim oltarima, sadrži do kraja vremena snagu da održava u nama čistoću i djevičanstvo, pa i usred nove Sodome. Misa je remek-djelo ljubavi našega Gospodina prema dušama te u njima hrani istu ljubav koja ih jača do točke samodarivanja.

Drugo sredstvo je sveta Krunica. Ovo tako obično sredstvo treba ponovno otkriti u našim obiteljima. Moramo u tome vidjeti način da sve više uronimo u velika otajstva života našega Gospodina i naše Gospe. Po tome, vođeni našom Majkom, postajemo sposobni nasljedovati ih u njihovom prinošenju sebe Bogu te u njihovom duhu žrtve i u njihovoj čistoći. Nažalost, u nekim slučajevima ne možemo pronaći potrebno vrijeme za zajedničku molitvu. Krunica mora ostati prije svega svakodnevna obiteljska aktivnost. Upravo oko nje moramo organizirati svoj dan. U obiteljima u kojima je to pravilo, milost ustrajnosti kod djece neće izostati.

Treće sredstvo je svakako najspecifičnije za sadašnju situaciju da se postigne ustrajnost: to je Bezgrješno Srce Marijino. Naš Gospodin nam je u svojoj providnosti htio ponuditi utočište usred Sodome i Gomore. Upravo u to sklonište moramo ući. To jest, između našeg srca i srca Djevice moramo uspostaviti takvu prisnost da možemo upoznati i diviti se unutarnjem životu Djevice, dijeliti njezine želje, njezine radosti, njezine tuge i njezine brige. Moramo također, iznad svega, dijeliti njezinu spremnost da bespridržajno surađujemo u djelu Otkupljenja.

Što ćemo tada otkriti u tom srcu a da ne možemo pronaći drugdje? Iznad svega, pronaći ćemo neodoljivu ljubav koja duše čini nepobjedivima. Baš tu leži tajna pobjede i tu je treba pronaći. Kad duša istinski ljubi, spremna je na svaku kušnju. Nestaju svi opravdani i razumljivi strahovi; sve slabosti iščezavaju; junaštvo postaje moguće. Doista, sve što smo upravo spomenuli u nekoliko prethodnih razmišljanja pitanje je radikalne ljubavi. Istinska ljubav, ljubav koju Bog ulijeva u naša srca, uvijek prevladava. Kad ljubav vlada, ona podlaže. Ljubav o kojoj govorimo nije sinonim za slabost, nego za snagu. To je oružje kojem ništa ne može odoljeti. Samo ljubav duša spremnih na mučeništvo može pobijediti carstvo sebičnosti i nečistoće. I upravo u srcu Djevice naći ćemo primjer i izvor ove ljubavi koje više nema u svijetu, ali koja mora biti naša. Credidimus Caritati [povjerovali smo Ljubavi].

Neka vas Bog sve blagoslovi!

Menzingen, 3. rujna 2022.

Blagdan sv. Pija X.

don Davide Pagliarani, generalni poglavar

Izvor: fsspx.news | ChristusRexHrvatska

Vijesti

U Brodosplitu dovršen obalni ophodni brod za HRM

Published

on

U Brodosplitu je dovršen novi obalni ophodni brod. Riječ je o budućem brodu Hrvatske ratne mornarice.

U ožujku je potpisan ugovor kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Brod će biti porinut 1. srpnja, a MORH-u će biti isporučen do kraja godine.

Ministar obrane Ivan Anušić nakon preuzimanja dužnosti najavio je nastavak realizacije projekta izgradnje obalnih ophodnih brodova, istaknuvši to kao jedan od prioriteta Ministarstva obrane.

Gostujući na Dan državnosti u središnjem Dnevniku HTV-a, ministar Anušić rekao je kako ima informacije iz Brodosplita da je brod čija je gradnja ugovoriena izvezen van iz hale i da se priprema već ovo ljeto za porinuće i nastavak dovršenja.

Podsjetio je da je s Brodosplitom 2014. godine potpisan ugovor o realizaciji pet ophodnih brodova za HRM, kojima je rok isporuka trebao biti 2018. godine, međutim dosad je isporučen samo jedan, prototip. Najavio je, da će, prema informacijama iz Brodosplita, do kraja godine HRM imati drugi brod i nakon u paketu će se i ostala tri broda rješavati.

foto: Ophodni obalni brod Umag 32/MORH

Continue Reading

Vijesti

Sveti Toma Akvinski o tome kako izbjeći zavist na društvenim mrežama

Published

on

Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima.

Gornja ilustracija: – Imam 1000 sljedbenika, a ti? – 80000. Stvarnost: – Mislila sam da će više ljudi doći!? – Ne, samo moji najbolji prijatelji!

Potreba za isključivanjem, odbacivanjem doslovno beskonačnog pomicanja i algoritamski odabranih feedova, sve je veći fenomen. Nije pretjerano reći da mnogi biraju digitalnu detoksikaciju, svjesni prekid od stalne gužve društvenih medija – ili čak potpuno povlačenje iz njih. Ovo nije samo hir, poput čišćenja sokovima ili povremenog posta; to je zdrav odgovor na stalni pritisak online savršenstva. Platforme društvenih medija, iako nude povezanost, također mogu njegovati osjećaj zavisti. Ali što kada bi postojao način za snalaženje u ovom digitalnom krajoliku bez podlijeganja ovom poroku?

Uđite u svetog Tomu Akvinskog, poznatog srednjovjekovnog filozofa i teologa. Njegovi bezvremenski uvidi iznenađujuće su relevantni kada je u pitanju razmišljanje o našim suvremenim borbama. Dok Akvinski nije mogao predvidjeti uspon društvenih medija, njegova razmišljanja o zavisti pružaju snažan okvir za navigaciju u usporednoj zamci koju te platforme mogu stvoriti.

Što je zavist i zašto je destruktivna?

Prema Akvincu, zavist je “tuga tuđeg dobra”. To nije samo ljubomora, koja je strah od gubitka nečega što posjedujete. Zavist je podmuklija emocija, gorčina koja se zagnoji kada vidimo sreću druge osobe. U doba društvenih medija, ova sreća može poprimiti mnoge oblike – prijateljeve savršene fotografije s odmora, kolegina nemilosrdna promaknuća na poslu, pažljivo osmišljena slika života koji se čini sretnim bez napora.

Akvinski nas podsjeća da je zavist razorna sila. To ne samo da izjeda našu vlastitu radost, već također sprječava našu sposobnost da cijenimo dobre stvari u vlastitom životu. Akvinski nadalje tvrdi da istinska sreća ne dolazi od uspoređivanja s drugima, već od življenja kreposnog života u skladu s Božjim planom.

Dakle, kako možemo primijeniti mudrost Akvinskog na svoje navike društvenih medija? Evo nekoliko strategija:

1. PAZITE ŠTO KONZUMIRATE

Uredite svoje feedove društvenih medija tako da budu poticajni i inspirativni. Prestanite pratiti račune koji stalno izazivaju zavist ili negativnost.

2. VJEŽBAJTE ZAHVALNOST

Prebacite fokus s onoga što vam nedostaje na ono što imate. Svaki dan odvojite vrijeme za razmišljanje o blagoslovima u svom životu, velikima i malima.

3. SLAVI USPJEH DRUGIH

Prava radost zbog tuđe sreće raspršuje zavist. Koristite društvene medije da čestitate i ohrabrite druge.

4. PRISJETITE SE “ODGOVARANE STVARNOSTI”

Društveni mediji su vrhunac, a ne stvarni život. Svatko se suočava s izazovima, čak i oni s naizgled savršenim online osobama.

5. USREDOTOČITE SE NA VLASTITI ŽIVOT

Uspoređivanje je kradljivac radosti. Postavite sebi ciljeve i težnje, neovisno o tome što drugi rade.

Društveni mediji mogu biti vrijedan alat za povezivanje i informacije – to je neporecivo. Ali primjenom bezvremenske mudrosti Akvinca na zavist, možemo koristiti ovaj digitalni prostor s većom sviješću i unutarnjim mirom. Umjesto da podlegnemo zamci usporedbe, možemo njegovati duh zahvalnosti i slaviti dobro u sebi i drugima. Usredotočujući se na svoj život, možemo pronaći istinsku sreću izvan filtrirane leće društvenih medija.

Daniel Esparza/Aletea ilustracija: Brightside

Continue Reading

Vijesti

Preminuo je Louis d’Alencourt ‘apostol posljednjih vremena’

Published

on

Louis d’Alencourt, francuski intelektualac, komunikolog, te kao katolik specijaliziran za eshatologiju, koji je detektirao sve simboličke tragove koji se odnose na kraj vremena, preminuo je. POČIVAO U MIRU!

Tekst o Autoru (samom sebi) s bloga Le grand Reveil – Révélations pour la fin des temps, (Veliko buđenje – Otkrivenje za posljednja vremena) prenosimo

slika: Gospa od La Salette.

Zovem se Louis d’Alencourt, rođen sam 1969., dakle 2012. imam 43 godine. Oženjen, otac obitelji, poslovni menadžer, oglašivač sam i radim u komunikacijskim profesijama od svoje 23 godine , uglavnom na čelu vlastitih struktura. Imao sam sve razloge da nastavim živjeti “ublaženi” mali život bez postavljanja previše pitanja i da uživam u životu. Osim toga…

Praktičan katolik, tradicionalističkog senzibiliteta, odgojen sam u okruženju u kojem sam naučen ne vjerovati “svijetu”, odnosno društvu koje ga okružuje, čije su ideje i način djelovanja sve više u suprotnosti s katoličkom mišlju i njezinim učenjem . Hvala Bogu, djetinjstvo i mladost sam sačuvao od štete koju danas nanose televizija i “elektronički” stil života (videoigre i slično).

To me nije spriječilo da se prihvatim računala čim sam počeo raditi (bilo je to 1989. godine), niti da pozdravim dolazak Interneta i očito budem redoviti korisnik. Čak sam bio jedan od preteča mobitela jer sam i prije dolaska mobitela već imao telefon u autu. Bilo je to doba Radiocoma 2000. ako se dobro sjećam.

No, kako nisam rođen s računalima i kako sam ih usvajao samo u radu, uvijek sam ih smatrao prije svega alatom za rad. Isto za Internet. Računalni i elektronički alati za mene nisu cilj nego sredstvo. Nijansa je važna jer nam omogućuje da stroju i njegovoj dominaciji nad čovjekom damo granice, također nam omogućuje da znamo da ne budemo previše ovisni o njemu, a prije svega da zadržimo “kontrolu”. Često sam sklon reći “nije stroj taj koja odlučuje, ja sam”.

Dovoljno je reći da računala koja se sama ažuriraju, nadjačavajući slobodnu volju svog vlasnika, odgovaraju stvarima koje me ljute. Da ne spominjem da zapravo ne znamo sve što navedeno računalo radi i prenosi…

Sve ovo samo da kažem da sam malo po malo, što sam bio stariji, to sam se više pitao o evoluciji sadašnjeg svijeta; kamo ide, Što se događa ? Odakle taj jaz između percipiranog svijeta, željenog svijeta i stvarnog svijeta? Kako objasniti da usprkos iznimnom životnom standardu zapadnjaka, čiji je potrošačko društvo najvidljiviji izlog, postoji i velika nelagoda? Sve se čini u redu, a ipak nešto nije u redu.

Uvijek su me zanimale politika i ekonomija. Moram razumjeti stvari i stoga dublje prodreti u određene teme. Budući da televizija ne dopušta da idete dublje, čitanje je najlakši i najpouzdaniji način.

Tako sam od prosječnog građanina s godinama postao ISTRAŽIVAČ. Filozof i istraživač. Točnije, istraživač političke filozofije.

Da biste razumjeli što se događa, morate pokušati znati donju stranu karata. Postoji službena i neslužbena povijest. Onaj pravi, onaj o kojem se ne uči u udžbenicima. Geopolitika. Tajne službe. Tajna društva. itd…

Kao istraživački alat, ne biste trebali početi s internetom, već s knjigama. Jedna knjiga vodi drugoj; autor, u svom argumentu, navodi druge knjige koje vas potiče znatiželja, i tako dalje. Zatim dovršavate svoja zapažanja putem Interneta. Nikad ne zaboravite da, ako vam se neka tema sviđa, morate je dalje istraživati ​​kroz knjige, a ne ostati na površnoj fazi, kao što je slučaj s audiovizualnim dokumentima i internetom.

A ono što sam otkrio bilo je zastrašujuće. Nakon 10 godina istraživanja i napornog rada, odabira, provjeravanja, razmišljanja, danas sam u mogućnosti odgovoriti na pitanja:

Za što ?
Gdje idemo ?
O kako da stignemo tamo?
Gotovo sa sigurnošću. Jedini element koji mi nedostaje, i to veliki, je kalendar: Kada?
Ali to je i najteže, i najtajnije.

Iza riječi “kraj vremena”, “apokalipsa” ili “kraj svijeta” moramo dati jasna objašnjenja, valjane argumente i konstruirano razmišljanje.

Danas više ne mogu šutjeti. Ovo znanje moram staviti u službu svojih bližnjih kako bih im pomogao da se pripreme za konačno rješenje koje se nazire. Razmišljao sam o pisanju knjige; ovaj projekt nije isključen, ali prvo krećem s ovim blogom čiji je cilj u naslovu: probudi se dok ne bude prekasno!

Tako ću ispuniti ulogu “apostola posljednjih vremena” o kojem je Gospa od La Salette govorila u svojoj poznatoj tajni (1846.) i koji će se pojaviti u vrijeme dolaska Antikrista: “Pozivam apostole posljednjih vremena, vjerne učenike Isusa Krista, koji su živjeli u preziru svijeta i samih sebe, u siromaštvu i poniznosti, u preziru i šutnji, u molitvi i mrtvljenju, u čistoći i u jedinstvu s Bogom, u patnji i neznanju svijetu. Vrijeme je da izađu i osvijetle zemlju. “.

Nažalost, ne uklapam se baš u opis, stoga riječ (budućnost) na početku ovog članka, jer težim biti dio toga i nadam se da ću pronaći milost i snagu potrebnu da to postignem.

Doista, vladavina Antikrista je blizu i sada je hitno prosvijetliti svoje suvremenike.

Continue Reading

Popularno

Copyright © 2023. Croativ.net. All Rights Reserved